Кафедра всесвітньої історії
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
- ДокументФАКТОГРАФІЧНЕ ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ ЛЬВІВСЬКОЇ ЄЗУЇТСЬКОЇ ШКОЛИ В ПОЛЬСЬКІЙ ІСТОРІОГРАФІЇ КІНЦЯ 1830-Х – ПОЧАТКУ 1850-Х РОКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2024-05-23) Сєряков, С.У публікації досліджено історію єзуїтського шкільництва в польській історіографії кінця 1830-х – початку 1850-х років. Саме в цей період формується сумнозвісна «чорна легенда» про єзуїтське шкільництво, яка безапеляційно й необґрунтовано наділяла його такими рисами як космополітизм і антипольськість, консерватизм, реакційність, анахронізм, слабкий зв’язок з гуманістичною моделлю освіти, шкідливість для національно-культурного і державного розвитку польського народу. Зростання уваги тодішніх польських авторів до освітньої діяльності Товариства Ісуса природно поєднувалося з вивченням різних її аспектів, в тому числі емпіричної бази історії Львівської єзуїтської школи. The publication examines the history of Jesuit schooling in Polish historiography of the late 1830s and early 1850s. It was during this period that the infamous "black legend" about Jesuit schooling was formed, which irrevocably and unjustifiably endowed it with such features as cosmopolitanism and anti-Polishness, conservatism, reactionism, anachronism, a weak connection with the humanistic model of education, harmfulness for national, cultural and state development Polish people. The growing attention of the then Polish authors to the educational activities of the Society of Jesus was naturally combined with the study of its various aspects, including the empirical basis of the history of the Lviv Jesuit School.
- ДокументКУЛЬТУРА ВИХОВАННЯ МОЛОДІ ЯК КОМПОНЕНТ У СТРУКТУРІ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Трубчанінов, М. А.Серед основоположних виховних напрямів сьогодні найбільшої актуальності набуває патріотичне, громадянське виховання, що відповідає нагальним вимогам та викликам сучасності, закладає підвалини для формування свідомих нинішніх і прийдешніх поколінь. Інтеграційні процеси в Україні відбуваються на фоні сплеску патріотичних почуттів і нових ставлень до історії, культури, традицій і звичаїв українського народу. Характерними чинниками, які впливають на структуру формування національно-патріотичного виховання стають буденні речі, на які освітяни та інші учасники освітнього процесу часто навіть не звертають увагу. Одним з принципів такого виховання є національна спрямованість, яка передбачає виховання любові до рідної землі, шанобливого ставлення до української культури, здатності пишатися приналежністю до українського народу. З іншого боку, необхідно орієнтуватись і на сучасні засади ЄС, а саме — на основоположність цінностей толерантності, демократії, поваги до прав людини, верховенства права, рівності тощо. В Україні планується систематизувати та активізувати національно-патріотичне виховання дітей та молоді. Цьому присвячена, зокрема, відповідна концепція, ухвалена Міністерством освіти і науки України. Саме ці та інші аспекти лягли в основу підготовки даної публікації. Among the fundamental educational areas, patriotic and civic education is gaining the most relevance today, which meets the urgent requirements and challenges of modernity as well as lays the foundations for the formation of conscious current and future generations. Integration processes in Ukraine are taking place against the background of a surge of patriotic feelings and new attitudes to the history, culture, traditions and customs of the Ukrainian people. Characteristic factors influencing the structure of formation of national-patriotic education are everyday things, which often educators and other participants in the educational process do not even pay attention to. One of the principles of this education is the national orientation, which involves the education of love for the native land, respectful attitude to Ukrainian culture, and the ability to be proud of belonging to the Ukrainian people. On the other hand, it is necessary to focus on modern European principles, namely on the fundamental values of tolerance, democracy, respect for human rights, the rule of law, equality, etc. In Ukraine, it is planned to systematize and activate the national-patriotic education of children and youth. In particular, the relevant concept adopted by the Ministry of Education and Science of Ukraine is dedicated to this issue. It was these and other aspects that formed the basis of the preparation of this publication.
- ДокументІНФОГРАФІКА ЯК КЛЮЧОВИЙ МЕТОД ФОРМУВАННЯ ВІЗУАЛЬНОГО МИСЛЕННЯ У ЗДОБУВАЧІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Мірошниченко, С. В.У статті акцентується увага на визначенні поняття «інфографіка», її видах та способах залучення візуальних графічних ресурсів до навчального процесу, виробленні алгоритму дій під час створення і презентації великого масиву складної інформації, формуванні основних складових візуального мислення сучасних здобувачів освіти. Продемонстровані переваги застосування візуальних технологій в умовах реалізації компетентнісного підходу у навчанні, коли набуття здатності визначати зв'язки між структурними елементами тексту, візуально їх оформлювати, створюючи логічну послідовність структурних елементів, робити висновки і висловлювати пропозиції та прогнози дають змогу створити інтегрований освітній контент, що є запорукою конкурентоспроможності на ринку праці та необхідною умовою постійного професійного самовдосконалення. The article focuses on defining the concept of "infographics", its types, methods of involving visual graphic resources in the educational process, and developing an algorithm of actions during the creation and presentation of a large array of complex information, forming the main components of the visual thinking of modern students. The demonstrated advantages of using visual technologies in the context of the implementation of a competent approach in education, when acquiring the ability to determine the connections between the structural elements of the text, to visually design them, to create a logical sequence of the existing connections and structural elements, to draw conclusions and express proposals and forecasts, make it possible to create integrated educational content, which is a guarantee of competitiveness in the labor market and a necessary condition for constant professional self-improvement.
- ДокументВІД «ЕТНОЛОГІЇ» ДО «СОЦІАЛЬНОЇ АНТРОПОЛОГІЇ»: ЗМІНА НАЗВИ ДИСЦИПЛІНИ ЧИ ЗМІНА СЕНСІВ ТА МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Вороніна, М. С.Стаття присвячена особливостям викладання дисципліни вільного вибору для бакалаврів «Соціальна антропологія народів світу». Акцентовано на проблемах вибору для викладачки/а змісту самої дисципліни, оскільки протягом століть так і не відбулося уніфікації не лише назви, але й змістового наповнення самої науки. Ні держава, ні безпосередньо наукові установи до сьогодні ще не пройшли повністю шлях деколонізації і, можна стверджувати, знаходяться лише на самому його початку. Тому можливість викладання «Соціальної антропології народів світу» на всіх факультетах нашого університету має додатково актуалізувати цей процес, а не лише розширити перелік компетентностей наших здобувачок/ів. Саме ж по собі вивчення життя різних етносів, їх культури, звичаїв, вірувань, гендерних особливостей сприяє кращому усвідомленню принципів гуманізму, толерантності та гендерної рівності. Засвоєння змісту дисципліни дасть додаткові можливості бакалаврам у визначенні тематики своїх наукових досліджень не лише під час навчання, але й у подальшому житті. This article touches upon the peculiarities of teaching the discipline of free choice for bachelors: "Social Anthropology of the Peoples of the World". It focuses on the issues of choice of the discipline content by a teacher, since for centuries the discipline has not been unified both concerning its name, and the content. Neither the state nor scientific institutions themselves have yet fully finished the decolonization process, even it can be stated that they are only at the very beginning of this path. Therefore, the possibility of teaching "Social Anthropology of the Peoples of the World" at all faculties of our university should make this issue up-to-date, besides expanding the list of competencies of our students. By itself, the study of the life of different ethnic groups, their culture, customs, beliefs, gender characteristics contributes to a better understanding of the principles of humanism, tolerance and gender equality. Mastering the content of the discipline will provide additional opportunities for bachelors in determining the subject of scientific research both during their studies and in their further life.
- ДокументКОМПЛЕКСНЕ ПОЄДНАННЯ ТРАДИЦІЙНИХ ТА ІННОВАЦІЙНИХ КОМПОНЕНТІВ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ В ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ, ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Місостов, Т. Ю.Стаття присвячена аналізу навчального курсу «Методика викладання історії в профільній школі, закладах фахової передвищої та вищої освіти», який викладається для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня першого року навчання на факультеті історії і права ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Автором розглянуті основні теоретик0-методологічні складові навчального курсу, програмні компетентності та результати навчання, а також висвітлено важливий процес поєднання традиційних та інноваційних методів викладання історії. Зокрема, на конкретних прикладах показано впровадження у викладанні навчального курсу різноманітних інноваційних технологій, а також використання практичного досвіду сучасних теоретиків-науковців та методистів-практиків. Проаналізовано низку відповідних навчально-методичних заходів (методичних вебінарів, вебінарів-практикумів, методичних майстер-класів та ін.), які проводяться протягом викладання курсу і спрямовані на вивчення й подальше використання практичного досвіду реалізації інновацій та новаторських підходів у сучасній методиці викладання історії. The article is devoted to the analysis of the educational course “Methodology of teaching history in a specialized school, institutions of professional pre-higher and higher education", which is taught to students of higher education of the second (master's) level of the first year of study at the Faculty of History and Law of the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The author considered the main theoretical and methodological components of the training course, program competencies and learning outcomes, as well as highlighted the important process of combining traditional and innovative components of the course. In particular, concrete examples show the implementation of various innovative technologies in the teaching of the educational course, as well as the use of practical experience of modern theoreticians-scientists and meteorologists-practitioners. A number of relevant educational and methodical activities (methodical webinars, webinars-workshops, methodical workshops, etc.) are analyzed. They were held during the teaching of the course and are aimed at the study and further use of the practical experience of implementing innovations and innovative approaches in modern methods of teaching history.