Кафедра всесвітньої історії
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 364
- ДокументОсвіта та виховання у державах стародавнього сходу(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-06) Шмaлько, Д. В.Автором розглянуто деякі аспекти освітa тa виховaння у держaвaх Стaродaвнього Сходу. The author considered some aspects of education and upbringing in the states of the Ancient East.
- ДокументВПЛИВ САНКХ’Я НА РОЗВИТОК ІНДІЙСЬКОЇ СУСПІЛЬНО-КУЛЬТУРНОЇ ДУМКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-29) Сніжко, А.; Стєкольніков, С.У статті досліджено санкх’я – це одна з найдавніших індійських філософських систем, яка досліджує природу реальності, свідомості та звільнення. Вона мала значний вплив на культуру Індії. Санкх’я не є релігією, але її вплив на релігії Індії був значним. Її концепції й принципи лягли в основу багатьох релігійних вірувань і практик, формуючи духовний світогляд. Зазначено, що санкх'я є однією з найстаріших систем філософії в Індії і відіграє значну роль у формуванні індійської суспільно-культурної думки, впливаючи на філософські, релігійні та культурні аспекти індійського життя. Ця система мала значну роль у формуванні індійської думки через свій вплив на розвиток інших філософських шкіл, релігійних уявлень та культурних традицій. Одним з ключових аспектів впливу санкх'я є його вчення про природу всесвіту та індивідуальних душ. The article explores Sankhya, one of the oldest Indian philosophical systems that explores the nature of reality, consciousness, and liberation. She had a significant influence on the culture of India. Sankhya is not a religion, but its influence on the religions of India has been considerable. Its concepts and principles formed the basis of many religious beliefs and practices, forming a spiritual worldview. It is noted that Sankhya is one of the oldest systems of philosophy in India and plays a significant role in the formation of Indian socio-cultural thought, influencing the philosophical, religious and cultural aspects of Indian life. This system had a significant role in the formation of Indian thought through its influence on the development of other philosophical schools, religious ideas and cultural traditions. One of the key aspects of Sankhya influence is its teaching about the nature of the universe and individual souls.
- ДокументРОЛЬ ЖІНКИ В КИТАЙСЬКІЙ КУЛЬТУРІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-29) Манойло, О.У статті проаналізовано роль жінки в культурі та історії Китаю, що завжди була важливою та різноманітною. Жінки були як символами, так і активними учасницями в суспільних та культурних подіях. Вони була зображені як покірні дружини у патріархальному суспільстві, так і як незалежні особистості. В китайській культурі жінка виконує центральну роль і представлена в різних формах та втілюється в образах богинь, героїнь та інших персонажах, що дозволяє досліджувати різні аспекти жіночності та їхній вплив на суспільство і культуру. Зазначено, що жінка є невід’ємною частиною культури Китаю у будь-яких її сферах. Вона надавала натхнення і естетичне задоволення, її красою і витонченістю захоплювалися навіть у часи патріархату, а образи хоробрих жінок доводили – вони можуть бути самостійними і незалежними особистостями. Жінка – героїня, муза, берегиня сімейного вогнища та символ життя. The article analyzes the role of women in Chinese culture and history, which has always been important and diverse. Women were both symbols and active participants in social and cultural events. They were depicted as submissive wives in a patriarchal society and as independent individuals. In Chinese culture, women play a central role and are represented in various forms and are embodied in the images of goddesses, heroines and other characters, which allows you to explore different aspects of femininity and their impact on society and culture. It is noted that a woman is an integral part of Chinese culture in any of its spheres. She provided inspiration and aesthetic pleasure, her beauty and elegance were admired even in the times of patriarchy, and the images of brave women proved that they can be independent and independent individuals. A woman is a heroine, muse, protector of the family hearth and a symbol of life.
- ДокументВПЛИВ ІДЕЙ ДАОСИЗМУ НА КИТАЙСЬКИЙ ЖИВОПИС(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-29) Кущова, Д.У статті проаналізовано вплив даосизму на китайський живопис. Головна ідея даосизму полягає в тому, що природа, суспільство і кожна окрема людина підкоряються не Небу, а спільному для всіх закону – Дао, що вносить порядок у світовий хаос. Дао(道) – це шлях, який не можна зрозуміти чи висловити словами. Зазначено, що даосизм суттєво вплинув на розвиток китайської культури, зокрема, на архітектуру, літературу та живопис. Такий вплив можна спостерігати і в сучасному мистецтві, хоч і в дещо у зміненому вигляді. Основні концепції даосизму надали китайському живопису простоту та стриманість, для митців головним завданням було – зобразити не сам предмет, а його сутність. Майстри зображували спокій бездіяльності та плавність, а не різкі контрасти чи страждання. The article analyzes the influence of Taoism on Chinese painting. The main idea of Taoism is that nature, society and every individual obey not Heaven, but the law common to all - the Tao, which brings order to the chaos of the world. Tao (道) is a path that cannot be understood or expressed in words. It is noted that Taoism significantly influenced the development of Chinese culture, in particular, architecture, literature and painting. Such an influence can be observed in modern art as well, albeit in a slightly modified form. The main concepts of Taoism gave Chinese painting simplicity and restraint, for artists the main task was to depict not the subject itself, but its essence. The masters depicted the calm of inactivity and fluidity, not sharp contrasts or suffering.
- ДокументГЕТАКУ – МИСТЕЦТВО ВІДТИСКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-29) Короваєнко, П.У статті досліджено історичні, культурні і філософські аспекти техніки гетаку. Гетаку перекладається як «відбиток риби», де 魚 (Gyo) це «риба», а 拓 (taku) – «відтиск». Саме це пояснює те, як виглядає ця техніка. Класичний варіант створення таких картин потребує нанесення на підготовлену вимиту рибу чи інших морських тварин чорнил, які традиційно виготовлялися з рідини, що добувалася з мішків, розташованих в організмі каракатиці. Потім рибу обережно викладали на рисовий папір, до утворення на ньому відтиску. Перевагою цього способу є те, що після фіксування зображення, морепродукти можна було вживати в їжу, адже чорнило було повністю безпечним. Зауважено, що гетаку – це не просто один із художніх методів, а ціла традиція, яка обґрунтована конкретними правилами відтворення зображень і підкріплена своєю філософією і унікальною історією. The article examines the historical, cultural and philosophical aspects of the getak technique. Getaku translates as "fish print", where 魚 (Gyo) is "fish" and 拓 (taku) is "imprint". This explains what this technique looks like. The classic version of creating such paintings requires the application of ink on prepared washed fish or other marine animals, which was traditionally made from the liquid obtained from the bags located in the cuttlefish's body. Then the fish was carefully laid out on rice paper until an impression was formed on it. The advantage of this method is that after fixing the image, the seafood could be eaten, because the ink was completely safe. It is noted that getaku is not just one of the artistic methods, but a whole tradition, which is based on specific rules of image reproduction and supported by its philosophy and unique history.