Перегляд за Автор "Філатова, Л. С."
Зараз показано 1 - 20 з 64
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументEvent-технології в закладах освіти(Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д.Ушинського», Південноукраїнський центр професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфери, 2022-06-15) Філатова, Л. С.У тезисах розкрито сутність дефініції «event», історія походження цього явища. Визначені властиві характеристики та розглянута існуюча класифікація event. The theses reveal the essence of the definition of "event", the history of the origin of this phenomenon. The inherent characteristics are determined and the existing event classification is considered.
- ДокументВикористання мультимедійних технологій у підготовці майбутніх учителів початкових класів(Волинський національний університет імені Лесі Українки; Видавничий дім «Гельветика», 2021) Філатова, Л. С.; Дробіна, А. В.Стаття присвячена одній з актуальних проблем підготовки майбутніх учителів початкової школи – використання мультимедійних технологій розвитку. Зокрема, розкривається сутність таких понять як мультимедіа, мультимедійні технології, презентація. Обґрунтована доцільність використання мультимедійних технологій у підготовці майбутніх учителів початкових класів. Статья посвящена одной из актуальных проблем подготовки будущих учителей начальной школы – использованию мультимедийных технологий развития. В частности, раскрывается сущность таких понятий, как мультимедиа, мультимедийные технологии, презентация. Обоснована целесообразность использования мультимедийных технологий в подготовке будущих учителей начальных классов. The article is devoted to one of the urgent problems of training future primary school teachers - the use of multimedia development technologies. In particular, the essence of such concepts as multimedia, multimedia technologies, presentation is revealed. The expediency of using multimedia technologies in the training of future primary school teachers is substantiated.
- ДокументГУМАНІСТИЧНИЙ СВІТОГЛЯД ЯНУША КОРЧАКА – ОРІЄНТИР ДЛЯ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Філатова, Л. С.; Кожан, І. М.У публікації проаналізовано й узагальнено педагогічну спадщину Януша Корчака, визначено провідні напрями його діяльності. В основі педагогіки Я. Корчака лежать любов і повага. Люди будь-якого віку, усіх культур, мовних груп і рас прагнуть любові. Зазначено, що педагогічні ідеї Януша Корчака зараз уже належать історії освіти, але все ще живе в сьогоденні педагогіка віри в універсальні цінності людства, серед яких можна назвати насамперед дитинство і юність; педагогіка невід’ємних прав кожної дитини на розумний, усебічний розвиток і виховання; педагогіка серця й довіри, яких очікує кожна дитина як особистість, а також педагогіка такого вихователя, якому дитина може цілком довіритися, оскільки він не розчарує і буде опорою навіть у найважчих обставинах. Ці істини засвідчив Януш Корчак власним життям, ці істини підтвердили сотні українських учителів в умовах воєнного стану. The publication analyzes and summarizes the pedagogical heritage of Janusz Korchak, and identifies its leading directions activity The basis of Ya. Korchak's pedagogy is love and respect. People of all ages, cultures, languages, and races long for love. It is noted that the pedagogical ideas of Janusz Korczak now already belong to the history of education, but the pedagogy of faith in the universal values of humanity, among which childhood and youth can be named, is still alive today; pedagogy of the inalienable rights of every child to reasonable, comprehensive development and upbringing; the pedagogy of heart and trust that every child expects as a person, as well as the pedagogy of such an educator, whom the child can completely trust, because he will not disappoint and will be a support even in the most difficult circumstances. Janusz Korczak testified these truths with his own life, these truths were confirmed by hundreds of Ukrainian teachers under martial law.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor's) level of higher education in the second year of study of the faculty of primary education full-time and part-time. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (2 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor's) level of higher education in the second year of study of the faculty of primary education full-time and part-time. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-05) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the second year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (2 семестр)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the second year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2021–2022 н. р. (2 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання заочної форми навчання онлайн. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants for the first (bachelor's) level of higher education in the first year of study at the Faculty of Primary Distance Learning online. For teachers and graduates of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor) level of higher education in the first year of study at the faculty of primary education in full-time and part-time forms of education. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (2 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor) level of higher education in the first year of study at the faculty of primary education full-time and part-time. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н. р. (2 семестр)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the first year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти третього року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-04) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти третього року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the third year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти третього року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (2 семестр)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти третього року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the third year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education.
- ДокументДо питання про педагогічний більдунг як форма навчання дорослих(Scientific Publishing Center “Sci-conf.com.ua"; SSPG Publish, Stockholm, Sweden, 2021) Філатова, Л. С.; Ємець, Д. О.Ефективність процесу викладання безпосередньо залежить від особистості педагога, його суб’єктивного відчуття власної реалізованості та задоволеності професією. В даній статті створено модель педагогічного більдунгу – гуртка колективної індивідуальної діяльності для педагогів, в якому стають можливими інтеграція особистого й професійного досвіду педагогів та налагодження процесу комунікації усередині професійних угрупувань. Зазначена модель окреслена у категоріях мети, бачення та принципів реалізації: змісту, методу, контексту та ролей. Эффективность процесса преподавания напрямую зависит от личности педагога, его субъективного ощущения собственной реализованности и удовлетворенности профессией. В данной статье создана модель педагогического бильдунга – кружка коллективной индивидуальной деятельности для педагогов, в котором становятся возможны интеграция личного и профессионального опыта педагогов и налаживание процесса коммуникации внутри профессиональных группировок. Указанная модель обозначена в категориях целей, видения и принципов реализации: содержания, метода, контекста и ролей.The effectiveness of the teaching process directly depends on the personality of the teacher, his subjective sense of self-realization and satisfaction with the profession. This article creates a model of pedagogical building - a circle of collective individual activity for teachers, which makes it possible to integrate personal and professional experience of teachers and establish a process of communication within professional groups. This model is outlined in the categories of purpose, vision and principles of implementation: content, method, context and roles.
- ДокументЗАПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАДЛЯ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ТА ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Видавничий дім «Гельветика», 2023) Філатова, Л. С.; Ковальова, М.У статті розглянуто інтерактивні технології навчання як засіб розвитку творчої особистості молодшого школяра, розглянуто суть творчої особистості школяра. З’ясовано сутність поняття «інтерактивне навчання» – навчання, побудоване на взаємодії учнів з навчальним оточенням, навчальним середовищем, що служить сферою засвоєння знань. Було розглянуто класифікацію інтерактивних технологій навчання (О. Пометун та Л. Пироженко): інтерактивні технології кооперативного навчання (учні працюють на уроці в парах та групах); інтерактивні технології колективно-групового навчання (активізується весь класу при вирішенні різних завдань, які потребують колективного розуму); технології ситуативного моделювання (учні мають свободу у вираження власних думок, розвиток уяви та фантазії); технології опрацювання дискусійних питань (учні формулюють аргументи, чітко висловлюють свою думку та переконують інших). Також розкрито зміст кожної групи технологій та їхній вплив на учнів початкової школи. Схарактеризовано умови успішного використання інтерактивних технологій, їх впровадження в освітній процес. У роботі висвітлюються різноманітні форми втілення новітніх технологій в уроки початкової школи, які допомагають розвивати творчі здібності дитини, її уяву, мислення та креативність. Накреслені фактори творчого розвитку учнів, що сприяють формуванню їх творчих здібностей (необхідне середовище; удосконалення навичок учнів, оцінювання їхніх досягнень; врахування індивідуальних здібностей кожного з учнів). Описано, що важливими умовами творчої діяльності дитини є: підбір вчителем завдань, що потребують творчої переробки; максимальна індивідуалізація й диференціація освітнього процесу; навчання дітей без примусу; розвиток стійкої зацікавленості до знань і потреби в їхньому самостійному пошуку; розв’язування творчих завдань. The article considers interactive learning technologies as a means of developing the creative personality of a primary school student, considers the essence of the creative personality of a student. The essence of the concept of "interactive learning" is clarified – learning based on the interaction of students with the learning environment, the learning environment that serves as the sphere of assimilation of knowledge. The classification of interactive learning technologies (O. Pometun and L. Pirozhenko) was considered: interactive technologies of cooperative learning (students work in the classroom in pairs and groups); interactive technologies of collective-group learning (the entire class is activated when solving various tasks that require a collective mind); situational modeling technologies (students have freedom to express their own thoughts, develop imagination and Imagination); Technologies for working out discussion issues (students formulate arguments, clearly express their opinions and convince others). The content of each group of technologies and their impact on primary school students are also disclosed. The article describes the conditions for successful use of interactive technologies and their implementation in the educational process. The paper highlights various forms of implementing the latest technologies in primary school lessons that help develop the child’s creative abilities, imagination, thinking and creativity. Factors of creative development of students that contribute to the formation of their creative abilities are outlined (the necessary environment; improving students’ skills, evaluating their achievements; taking into account the individual abilities of each of the students). It is described that important conditions for a child’s creative activity are: the teacher’s selection of tasks that require creative processing; maximum individualization and differentiation of the educational process; teaching children without compulsion; the development of a stable interest in knowledge and the need for their independent search; solving creative tasks.
- ДокументКомпаративний аналіз концепцій початкової освіти в Україні та країнах ЄС(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка; Гельветика, 2021) Філатова, Л. С.; Ємець, Д. О.З метою осягнути слабкі й сильні сторони української системи початкової освіти, у дослідженні викладається порівняльний аналіз вітчизняного навчального підходу з європейським. Країни, досвід яких досліджується у статті, були відібрані на основі досліджень PISA. На відміну від країн азіатської або американської традицій, європейська водночас містить в собі джерело позитивного досвіду освітніх реформ та зберігає зрозумілу етнокультуру, що уможливлює перейняття зазначеного досвіду. В целях постижения слабых и сильных сторон украинской системы начального образования в исследовании излагается сравнительный анализ отечественного учебного подхода с европейским. Страны, опыт которых исследуется в статье, были отобраны на основе исследований PISA. В отличие от стран азиатской или американской традиции, европейская в то же время содержит в себе источник положительного опыта образовательных реформ и сохраняет понятную этнокультуру, что позволяет перенимать указанный опыт. In order to understand the weaknesses and strengths of the Ukrainian primary education system, the study presents a comparative analysis of the domestic educational approach with the European one. The countries whose experience is studied in the article were selected on the basis of PISA research. Unlike the countries of Asian or American traditions, the European one at the same time contains a source of positive experience of educational reforms and preserves a clear ethnoculture, which makes it possible to adopt this experience.
- ДокументКритичне мислення молодших школярів в освітньому середовищі НУШ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка; Гельветика, 2022) Філатова, Л. С.; Харламова, О. В.У статті розкривається сутність таких понять як «мислення» та «критичне мислення». Зазначено, що критичне мислення – це оціночний тип мислення, що природньо активізується на фоні накладання нової інформації на особистий досвід людини та використовується для аналізу подій, речей з метою продукування істинних власних умовиводів, пошуку обґрунтованого шляху розв'язання певної ситуації чи проблеми та об'єктивного бачення довкілля. Схарактеризовано базові уміння молодших школярів, що мислять критично. Акцентовано, що базовими факторами, що сприяють виникненню та штовхають думку дитини вперед, є: пізнавальний інтерес, довільність психічних процесів (пам'ять, увага, інтелект, уява, організація діяльності), рефлексія, спонукальна та пізнавальна сфери молодшого школяра. Зазначено, що формування та розвиток критичного мислення буде мати однозначний, довготривалий очікуваний результат у випадку поступової, цілеспрямованої, безперервної взаємодії вчителя і учнів. Розглянуто умови, що сприяють еволюції розуму дитини від «некритичності» до «критичності»: час, активна позиція учня, спілкування, очікування ідей, відсутність страху припуститися помилки, шанування думок інших, повсякденність виховання культури мислення та атмосфера довіри. Визначено, що конструктивну основу технології розвитку критичного мислення становить базова модель трьох стадій організації навчального процесу: виклик – осмислення – рефлексія. Виокремлено стратегії формування та розвитку критичного мислення учнів початкових класів («асоціативний кущ», переплутані логічні ланцюжки, «сенкан», «кубування», «кутки» тощо). Схарактеризовано важливий інструмент формування критичного мислення у молодших школярів – запитання різних типів: навідні, проблемні та розвивальні, провокаційні, запитання на рефлексію, запитання передбачення та ін. The article reveals the essence of such concepts as «thinking» and «critical thinking». It is noted that critical thinking is an evaluative type of thinking that is naturally activated against the background of superimposing new information on a person's personal experience and is used to analyze events and things with the aim of producing true own conclusions, finding a reasonable way to solve a certain situation or problem, and positive vision of the environment. The basic critical thinking skills of primary schoolchildren are characterized. It is emphasized that the basic factors that contribute to the emergence and push the child's thinking forward are: cognitive interest, arbitrariness of mental processes (memory, attention, intelligence, imagination, organization of activity), reflection, motivational and cognitive spheres of a primary schoolchildren. It is noted that the formation and development of critical thinking will have an unambiguous, long-term expected result in the case of gradual, purposeful, continuous interaction between the teacher and schoolchildren. The conditions that contribute to the evolution of a child's mind from "non-critical" to "critical" are considered: time, the schoolchildren' active position, communication, anticipation of ideas, lack of fear of making mistakes, respect for the opinions of others, the daily routine of cultivating a culture of thinking, and an atmosphere of trust. It was determined that the constructive basis of the technology for the development of critical thinking is a basic model of three stages of the organization of the educational process: challenge - comprehension - reflection. Strategies for the formation and development of critical thinking of primary schoolchildren are singled out ("associative bush", tangled logical chains, "senkan", "cubing", "corners", etc.). An important tool for the formation of critical thinking in primary schoolchildren is characterized - questions of various types: leading, problematic and developmental, provocative, reflection questions, prediction questions, etc.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення експерименту «Школа професійного зростання» (День у школі) для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 013 – Початкова освіта(ПП «Стиль-Издат», 2020) Гавриш, І. В.; Довженко, Т. О.; Небитова, І. А.; Партола, В. В.; Старікова, Л. П.; Ушмарова, В. В.; Філатова, Л. С.; Шишенко, В. О.Методичні рекомендації складено на основі 4-річного експериментального проєкту «Школа професійного зростання» (День у школі), до якого було залучено професорсько-викладацький склад кафедр факультету початкового навчання. Підготовлені матеріали призначено для супроводу перебування (педагогічної практики) здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти один день на тиждень у закладах загальної середньої освіти й охоплюють дисципліни педагогічного та природничо-математичного циклів. У методичних рекомендаціях наведено програми практикумів та розкрито особливості поєднання практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у закладах загальної середньої освіти з паралельним вивченням дисциплін у закладах вищої освіти. Призначено для викладачів закладів вищої освіти та здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Методические рекомендации составлены на основе 4-летнего экспериментального проекта «Школа профессионального роста» (День в школе), к которому был привлечен профессорско-преподавательский состав кафедр факультета начального обучения. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения пребывания (педагогической практики) соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования один день в неделю в заведениях общего среднего образования и охватывают дисциплины педагогического и естественно математического циклов. В методических рекомендациях приведены программы практикумов и раскрыты особенности сочетания практической подготовки соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования в заведениях общего среднего образования параллельным изучением дисциплин в высших учебных заведениях. Предназначено для преподавателей заведений высшего образования и соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования. Methodical recommendations are made on the basis of 4-year-old of the experimental project "School of Professional Growth" (Day at School), in which the teaching staff of the departments of the faculty was involved primary education. Prepared materials are intended for support stay (pedagogical practice) of the first (bachelor's) applicants level of higher education one day a week in general secondary education institutions and cover disciplines of pedagogical and natural-mathematical cycles.The methodical recommendations present the programs of workshops and are revealed features of the combination of practical training of the first applicants (bachelor's) level of higher education in general secondary education institutions with parallel study of disciplines in higher education institutions. Designed for teachers of higher education institutions and applicants for the first (bachelor's) level higher education.
- ДокументМорфологічні дослідження в практиці студентського наукового експерименту(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2020) Шерстюк, С. О.; Наконечна, С. А.; Зубова, Є. О.; Зотова, А. Б.; Філатова, Л. С.В статті описана діяльність cтудентського наукового товариства ХНУ імені В. Н. Каразіна, що включає в себе анатомічний науковий гурток, працюючий на кафедрі анатомії людини медичного факультету, а також мета і задачі студентської науки в процесі вивчення програмних дисциплін медичного закладу вищої освіти на основі отримання знань про майбутню професію лікаря-морфолога. Описана науково-дослідна діяльність кафедри анатомії: проведення фундаментальних досліджень в рамках наукових тематик з анатомії людини, морфології, хірургії, офтальмології, імунології, клінічної фармакології. Стаття спрямована ознайомити з проблемами біопсійної діагностики у сучасній клініці й можливостями патолого анатомічних лабораторій у справі впровадження нових методів дослідження в практику лікаря, які включають в собі морфологічні дослідження біопсійного діагностичного, операційного матеріалу з використанням гістологічних, гістохімічних, імуногістохімічних, молекулярно біологічних, електронно-мікроскопічних, морфометричних та інших методів. В статті показаний прогрес медичних технологій, які підкреслюють вагомість візуальних досліджень раніш важкодоступних ділянок організму, наголошено на доленосній ролі лікаря-патоморфолога, який повинен працювати за допомогою препаратів бездоганної якості і бути абсолютно впевненим у надійності результату кожної гістохімічної реакції. В статье описана деятельность Студенческая научного общества ХНУ имени В. Н. Каразина, включающий в себя анатомический научный кружок, работающий на кафедре анатомии человека медицинского факультета, а также цели и задачи студенческой науки в процессе изучения программных дисциплин медицинского учреждения высшего образования на основе получения знаний о будущей профессии врача-морфолога. Описанная научно-исследовательская деятельность кафедры анатомии: проведение фундаментальных исследований в рамках научных тематик по анатомии человека, морфологии, хирургии, офтальмологии, иммунологии, клинической фармакологии. Статья направлена ознакомить с проблемами биопсийной диагностики в современной клинике и возможностями патолого анатомических лабораторий в деле внедрения новых методов исследования в практику врача, которые включают в себя морфологические исследования биопсийного диагностического, операционного материала с использованием гистологических, гистохимических, иммуногистохимических, молекулярно биологических, электронно-микроскопических, морфометрических и других методов. В статье показан прогресс медицинских технологий, которые подчеркивают значимость визуальных исследований раньше труднодоступных участков организма, отмечено судьбоносной роли врача-патоморфолога, который должен работать с помощью препаратов безупречного качества и быть абсолютно уверенным в надежности результата каждой гистохимической реакции. The article describes the activities of the student scientific society of KhNU named after VN Karazin, which includes an anatomical scientific group working at the Department of Human Anatomy of the Medical Faculty, as well as the purpose and objectives of student science in the study of program disciplines of higher education. profession of morphologist. The research activity of the Department of Anatomy is described: conducting basic research in the framework of scientific topics in human anatomy, morphology, surgery, ophthalmology, immunology, clinical pharmacology. The article is aimed at acquainting with the problems of biopsy diagnostics in a modern clinic and the possibilities of pathological anatomical laboratories in the implementation of new research methods in the practice of physicians, which include morphological studies of biopsy diagnostic, surgical material using histological, histochemical, immunohistochemical, molecular biological, electron microscopic, morphometric and other methods. The article shows the progress of medical technologies, which emphasize the importance of visual examinations of previously inaccessible parts of the body, emphasizes the fateful role of a pathologist who must work with drugs of impeccable quality and be absolutely sure of the reliability of each histochemical reaction.
- ДокументНауково-дослідна практика. Галузь знань 01 Освіта / Педагогіка, спеціальність 013 "Початкова освіта", освітньо-професійна програма "Початкова освіта"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Єсьман, І. В.; Філатова, Л. С.У методичних рекомендаціях містяться мета, завдання і зміст науково-дослідної практики здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОП «Початкова освіта», особливості організації і керівництва практикою, методичні рекомендації щодо виконання програми практики, критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів за програмою практики, рекомендована література та інформаційні джерела та додатки. Навчальне видання розраховане для використання здобувачами другого (магістерського) рівня вищої, науково-педагогічними працівниками проєктних груп, груп забезпечення освітньо-професійних програм спеціальності 013 «Початкова освіта». The methodical recommendations contain the purpose, tasks, and content of the research practice of students of the second (master's) level of higher education of the OP "Primary Education", features of the organization and management of the practice, methodological recommendations for the implementation of the practice program, criteria for evaluating the educational achievements of the students according to the practice program, recommended literature and information sources and applications. The educational edition is designed for use by students of the second (master's) level of higher education, scientific and pedagogical workers of project groups, groups of support of educational and professional programs of specialty 013 "Elementary education".