Перегляд за Автор "Ткачов, А. С."
Зараз показано 1 - 17 з 17
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАвторська модель організації самостійної навчальної діяльності здобувачів вищої педагогічної освіти на основі використання цифрових технологій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Ткачов, А. С.; Ткачова, Н. О.; Щебликіна, Т. А.У статті визначено, що протягом останніх місяців в Україні та світі загалом виникли принципово нові освітні реалії, які значно підвищують значення самостійної навчальної діяльності в системі професійної підготовки майбутніх учителів на основі використання цифрових технологій. Мета статті – представлення авторської моделі організації самостійної навчальної діяльності майбутніх учителів на основі використання цифрових технологій та результатів експериментальної перевірки її ефективності. Зазначена модель включає такі блоки: концептуально-цільовий блок (мета, завдання), структурно-змістовий (змістове наповнення структурних складників системи цифрових технологій); технологічно-процесуальний (використання цифрових технологій на всіх етапах організації самостійної навчальної діяльності студентів); критеріально-результативний (критерії ефективності та рівні організації самостійної навчальної діяльності студентів на основі використання цифрових технологій; діагностичний інструментарій; очікуваний результат). На аналітико-підготовчому етапі організації самостійної навчальної діяльності студентів на основі використання цифрових технологій розроблялося відповідне інформаційно-методичне забезпечення, що включало навчальну програму з чітким відображенням змісту та обсягу цієї діяльності з кожної теми, опорний контекст лекцій в електронній формі, список рекомендованих джерел та інші матеріали. На мотиваційно-організаційному етапі організації самостійної навчальної діяльності проводилося ознайомлення студентів з указаним забезпеченням, відбувались індивідуальні та групові консультації, розроблявся індивідуальний освітній маршрут для кожного студента. На змістово-діяльнісному етапі майбутні педагоги безпосередньо реалізовували самостійну навчальну діяльність на основі використання цифрових технологій. На рефлексивно-коригувальному етапі забезпечувалися самоконтроль і самооцінка засвоєних студентами необхідних для самостійного навчання знань, умінь, компетентностей. Результати проведеного експерименту довели, що реалізація розробленої моделі дійсно забезпечує підвищення ефективності організації самостійної навчальної діяльності студентів. The article states that there have arisen principally new educational realities in Ukraine and in the world as well during recent months, what is significantly raising importance of self-learning based on digital technology application amongst the students of pedagogical specialties. The purpose of the article is to introduce an author's model of self-directed learning activities for undergraduate students of higher pedagogical education based on the application of digital technologies as well as to provide the experimental verification results of its effectiveness. The model contains such blocks as a conceptual-purposeful block (a purpose, objectives), a structural-content block (content of structural components of digital technologies system), a technological-procedural block (digital technologies application at all the stages of students‟ self-learning); a criteria-result block (the criteria of effectiveness and levels students‟ self-learning management by means of digital technologies, diagnostic tools, expected outputs). At the analytical preparation stage of students‟ self-learning management by means of digital technologies it has been developed specific information and methodological provision, including the curriculum with a clear reflection of the content and scope of activity on each topic, reference lecture notes in electronic version, a list of recommended sources and other materials. At the motivational and organizational stage of the students‟ self-learning the students got familiar with the specified provision, personal and group tutorials were conducted, a personal educational path was designed for each student. At the content-activity stage future teachers directly carried out self-learning by means of digital technologies. At the reflexive-corrective stage, self-control and self-assessment of students' knowledge and skills necessary for self-learning were ensured. The outputs of the experiment have proved that the implementation of the developed system ensures the optimal management of students' self-learning activities.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ МУЗИКИ У ВИХОВНІЙ СИСТЕМІ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Ткачов, А. С.; Ван, ЦіхуейУ статті доведено перспективність використання музики як засобу виховання молоді, що сприяє розвитку в людині відчуття краси, здатності переживати сильні естетичні емоції, забезпечує покращення її фізичного та психічного стану, підвищує життєвий тонус. Проаналізовано теоретичні ідеї В. Сухомлинського та його досвід використання музики в практичній педагогічній діяльності. Окреслено перспективи використання цих напрацювань у сучасній освітній практиці. The article proves the outlook of use of the music a as a means of the youth's educating, which contributes to the development of a person's sense of beauty, the ability to experience strong aesthetic emotions as well as provides improvement of personal physical and mental state and increases vitality. V. Sukhomlynsky's theoretical ideas and his experience to apply music in practical pedagogical activity have been analyzed. The outlook of implementation of the achievements into modern educational practice have been outlined.
- ДокументДо питання визначення ключових компетенцій у зарубіжній та вітчизняній науковій літературі(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Ткачов, А. С.У публікації визначено, що Д. Мертенс уперше висловив ідею про необхідність виокремлення ключових компетенцій та в своїй доповіді навів першу їх класифікацію. Також на основі аналізу сучасної наукової літератури встановлено, що вченими пропонуються різні класифікації ключових компетенцій. У публікації сформульовано авторські висновки щодо визначення структури та змісту цих компетенцій. В публикации определено, что Д. Мартинес впервые высказал идею о необходимости выделения ключевых компетенций и в своем докладе привел первую их классификацию. Также на основе анализа современной научной литературы установлено, что учеными предлагаются различные классификации ключевых компетенций. В публикации сформулировано авторские выводы по определению структуры и содержания этих компетенций. It has been revealed in the article that J. Mertens firstly expressed the idea of need for determination of key competencies and presented the first classification of them in his report. Based on the analysis of contemporary scientific literature, it has been determined that scientists give various classifications for key competencies. The article presents the author’s own conclusions as for the structure and content of these competencies.
- ДокументДо питання реалізації компетентнісного підходу в навчанні учнів школи(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-22) Ткачов, А. С.Розглянуті питання реалізації компетентнісного підходу в навчанні учнів школи. Рассмотрены вопросы реализации компетентностного подхода в обучении учащихся школы.
- ДокументЗАГАЛЬНІ ОСНОВИ ПЕДАГОГІКИ: методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Ткачов, А. С.Методичні матеріали розроблені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» (освітні програми «Корекція та інклюзивна освіта», «Олігофренопедагогіка», «Логопедія»). Методичні рекомендації містять пояснювальну записку, тематичний план дисципліни, методичні вказівки щодо організації самостійної роботи, основні поняття до кожної теми, питання для самоконтролю знань, творчі та проблемні завдання. Methodical materials are developed for applicants of the first (bachelor's) level of higher education, specialty 016 "Special education" (educational programs "Correction and inclusive education", "Oligophrenopedagogy", "Speech therapy"). The methodical recommendations contain an explanatory note, the thematic plan of the discipline, methodical instructions for organizing independent work, basic concepts for each topic, questions for self-control of knowledge, creative and problematic tasks.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ AGILE-МЕТОДОЛОГІЇ В УПРАВЛІННІ ОСВІТНІМИ ПРОЄКТАМИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Ткачов, С. І.; Ткачова, Н. О.; Ткачов, А. С.У публікації досліджено застосування agile-методології в управлінні освітніми проєктами. Під поняттям «agile» розуміють не єдиний, а ціле сімейство підходів до організації проєктної роботи суб’єктів навчання. Застосування agile-методології в управлінні освітніми проєктами майбутніх учителів дає змогу підвищити ефективність їхньої освітньої діяльності. The publication explores the application of agile methodology in the management of educational projects. The concept of "agile" is understood not as a single, but as a whole family of approaches to the organisation of project work of students. The application of agile methodology in the management of future teachers' educational projects allows to increase the effectiveness of their educational activities.
- ДокументМЕНЕДЖМЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ: методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Ткачов, А. С.Методичні матеріали розроблені для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Методичні рекомендації містять пояснювальну записку, тематичний план дисципліни, методичні вказівки щодо організації самостійної роботи, основні поняття до кожної теми, питання для самоконтролю знань, творчі та проблемні завдання. Methodical materials are developed for applicants of the third (educational and scientific) level of higher education in the field of knowledge 01 Education/Pedagogy specialty 015 Professional education (by specialization) at the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Methodical the recommendations contain an explanatory note, the thematic plan of the discipline, methodological guidelines for organizing independent work, basic concepts for of each topic, questions for self-control of knowledge, creative and problematic tasks.
- ДокументМОВА СПОРТИВНОГО КОМЕНТАТОРА: ЛІНГВІСТИЧНІ ТА ДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ (НА МАТЕРІАЛІ КОМЕНТАРІВ ДО АВТОПЕРЕГОНІВ "ФОРМУЛА 1")(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Ткачов, А. С.У магістерському дослідженні представлені результати вивчення лінгвістичних та дидактичних особливостей спортивних коментаторів на прикладі перегонів "Формула-1". Наведені основні мовні стратегії та тактики, що використовуються спортивними коментаторами, проаналізовані виступи видатних коментаторів та приведені приклади їх прийомів коментування спортивних подій. The master's research presents the results of the study of linguistic and didactic features of sports commentators on the example of "Formula 1" races. The main linguistic strategies and tactics used by sports commentators are presented, the speeches of prominent commentators are analyzed and examples of their methods of commenting on sports events are given.
- ДокументОрганізаційний концепт реалізації практичної підготовки онлайн здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти на основі базис-проєкту "віртуальний кемп"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Собченко, Т. М.; Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Ткачов, А. С.У статті представлено досвід реалізації практичної підготовки онлайн здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти на основі базиспроєкту «Віртуальний кемп» у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Визначено, що організаційно-виховна практика в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку є одним із важливих компонентів цілісної системи підготовки вчителя закладів загальної середньої освіти, що має широкі можливості для підвищення рівня його професійного майстерності, розкриття професійно-особистісного потенціалу. З’ясовано, що проведення організаційно-виховної практики на основі базис-проєкту «віртуальний кемп» передбачало виконання практикантами різних завдань, що вимагали знайомство майбутніх педагогів із нормативними документами ДЗОВ та його матеріально-технічною базою, прояв засвоєних психологічно-педагогічних знань та умінь під час виконання професійно орієнтованих завдань, прояв креативного мислення у процесі пошуку відповідей на завдання творчого характеру. Проаналізовано та представлено результати проведеного анкетування здобувачів-практикантів за спеціальністю (014 – Середня освіта) щодо виявлення гнучких навичок здобувачів-практикантів, а саме: організації оптимального для них дистанційного формату взаємодії з викладачами кафедри освітології та інноваційної педагогіки, методистами, визначення активності практикантів під час проходження літньої педагогічної практики в середовищі одногрупників через участь у різноманітних формах навчальної взаємодії, опитування щодо наявності чи відсутності гнучких навичок для успішного проходження практики та навичок, які потребують вдосконалення для виконання програми літньої практики і звітування. Також у статті представлено приклади виконання та оформлення завдань практики здобувачами-практикантами на інтерактивній дошці Padlet. Зроблено висновок про те, що переважна більшість практикантів високо оцінили результати організаційно-виховної практики в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку на основі базис-проєкту «віртуальний кемп». Перспективою подальших досліджень передбачається вдосконалити організацію організаційно-виховної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди на основі врахування висловлених її учасниками зауважень та побажань. The article presents the experience of practical training of online applicants of the first (bachelor) level of higher education based on the base project "Virtual Camp" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It was determined that the organizational and educational practice in children's health and recreation facilities is one of the important components of the integral system of teacher training in general secondary education institutions, which has wide opportunities for increasing the level of his professional skill, revealing professional and personal potential. It was found out that the implementation of organizational and educational practice based on the base project "virtual camp" required the interns to perform various tasks that required future teachers to familiarize themselves with the regulatory documents of the educational institution and its material and technical base of the educational institution, the manifestation of acquired psychological and pedagogical knowledge and skills during the performance of professionally oriented tasks, the manifestation of creative thinking in the process of finding answers to tasks of a creative nature. Analyzed and presented the results of a survey of applicants-interns in the specialty (014 - Secondary education) regarding the identification of flexible skills of applicants-interns, namely: organization of the optimal for them remote format of interaction with teachers of the Department of Education and Innovative Pedagogy, methodologists, determination of the activity of interns during summer teaching practice in the environment of fellow students through participation in various forms of educational interaction, surveys regarding the lack of flexible skills for successful practice and skills that need improvement for the implementation of the summer practice program and reporting. The article also presents examples of implementation and design of practice tasks by interns on the Padlet interactive whiteboard. It was concluded that, in general, the vast majority of interns highly appreciated the results of organizational and educational practice in children's health and recreation facilities based on the "virtual camp" base project. The perspective of further research is to improve the organization of organizational and educational practice of students of the first (bachelor) level of higher education of Kharkiv National Pedagogical University named after H. S. Frying pans based on taking into account the comments and wishes expressed by its participants.
- ДокументОрганізаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів-філологів до застосування технологій мультимедіа в професійній діяльності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Власова, В. П.; Ткачов, А. С.У представленій публікації доведено, що в умовах активної інформації середньої та вищої освіти особливої актуальності набуває проблема формування готовності майбутніх учителів-філологів до застосування технологій мультимедіа в професійній діяльності. У процесі проведення дослідження визначено, що комплексно проблему формування готовності майбутніх учителів-філологів до використання технологій мультимедіа впрофесійній діяльності вчені не досліджували. Тому існує потреба у виявленні організаційно-педагогічних умов, що забезпечують успішність цього процесу. Метою статті є виявлення й теоретичне обґрунтування організаційно-педагогічних умов формування готовності майбутніх учителів філологічних предметів до використання технологій мультимедіа в професійній діяльності. Під час здійснення науково-дослідницької діяльності застосувалися різні теоретичні (аналіз, зіставлення, узагальнення теоретичних положень учених з обраної проблеми дослідження) та емпіричні (анкетування, спостереження, бесіди, експерте оцінювання) методи дослідження. У статті під організаційно-педагогічними умовами розуміємо сукупність чинників, методів, організаційних засобів, спеціально створених засобів, ситуацій, які уможливлюють успішне досягнення очікуваного результату внаслідок реалізації професійної підготовки майбутніх учителівфілологів. У дослідженні зроблено висновок про те, що успішне формування готовності майбутніх учителів-філологів до застосування технологій мультимедіа в професійній діяльності здійснюється шляхом створення таких організаційно-педагогічних умов, як: забезпечення мультимедійного супроводу професійної підготовки майбутніх учителів-філологів; залучення їх до створення мультимедійних проєктів з урахуванням специфіки мовної картини світу; набуття здобувачами вищої філологічної педагогічної освіти досвіду використання мультимедійних технологій у квазіпрофесійній освітній діяльності. У подальшій дослідницькій роботі планується представити результати експериментальної перевірки визначених організаційнопедагогічних умов. In the presented publication it is proved that under the conditions of active information of secondary and higher education the problem of formation of future teachers-philologists readiness for the application of multimedia technologies in professional activity is of special interest. In the course of the research it was determined that the complex problem of forming the readiness of future teachers of philology to use multimedia technologies in professional activities has not been studied by scientists. Therefore, there is a need to identify organizational and pedagogical conditions that ensure the success of this process. The purpose of the article is to identify and theoretically substantiate the organizational and pedagogical conditions for the formation of the readiness of future teachers of philological subjects to use multimedia technologies in professional activities. Various theoretical (analysis, comparison, generalization of theoretical ideas of scientists on the selected research problem) and empirical (questionnaires, observations, interviews, expert evaluation) research methods were used during the research. In the article under organizational and pedagogical conditions we understand a set of factors, methods, organizational tools, specially created tools, situations that allow successful achievement of the expected result due to the implementation of professional training of future teachers of philology. The study concludes that the successful formation of the readiness of future teachers of philology to use multimedia technologies in professional activities is carried out by creating the following organizational and pedagogical conditions: providing multimedia support for future training of future teachers of philology; involving them in the creation of multimedia projects taking into account the specifics of the linguistic picture of the world; acquisition of experience in the use of multimedia technologies in quasiprofessional educational activities by students of higher philological pedagogical education. In further research we are going to present the results of experimental verification of certain organizational and pedagogical conditions.
- ДокументОсобливості морально-духовного виховання студентської молоді в умовах глобалізаційних викликів часу(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Ткачов, С. І.; Ткачова, Н. О.; Ткачов, А. С.У статті проаналізовано особливості морально-духовного виховання студентської молоді в умовах глобалізаційних викликів часу. В статье проанализированы особенности морально-духовного воспитания студенческой молодежи в условиях глобализационных вызовов времени. The article analyzes the features of the moral and spiritual education of student youth in the context of the globalization challenges of the time.
- ДокументСистема ціннісних індикаторів поліпшення якості вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Ткачова, Н. О.; Ткачов, А. С.Статтю присвячено визначенню системи ціннісних індикаторів поліпшення якості вищої освіти. Доведено, що сьогодні вища освіта є важливим фактором реформування суспільства, тому визначення науково обґрунтованої системи ціннісних індикаторів поліпшення її якості є важливою передумовою успішної реалізації місії освіти. Установлено, що окремі аспекти досліджуваної проблеми розкрито в публікаціях І. Беха, О. Вишневського, А. Кірьякової та інших авторів, однак існує потреба в продовженні наукового пошуку в окресленому напрямі. Мета статті – визначити систему ціннісних індикаторів поліпшення якості вищої освіти. Завдання дослідження: розкрити суть поняття «ціннісний індикатор», висвітлити точки зору зарубіжних учених про визначення ціннісних пріоритетів сучасної вищої освіти, проаналізувати позиції вітчизняних українських дослідників щодо основних показників якості вищої освіти, запропонувати авторську систему ціннісних індикаторів поліпшення якості вищої освіти. У дослідженні використовувався комплекс таких методів: теоретичних (аналіз, зіставлення, узагальнення думок науковців щодо визначення основних показників (індикаторів) поліпшення якості вищої освіти); емпіричних (бесіди, анкетування, експертне оцінювання для систематизації висновків фахівців з порушеного питання). На основі аналізу наукової літератури визначено, що ціннісні індикатори в системі освіти являють собою певні аксіологічні імперативи, базові цінності, які, з одного боку, детермінуються наявною соціокультурною ситуацію на конкретному етапі розвитку суспільства, а з іншого боку, – значною мірою визначають подальші тенденції розвитку освіти зокрема та людства загалом. На основі врахування різних точок зору науковців та представленої в раніше опублікованих авторських наукових працях сукупності основних освітніх цінностей зроблено загальний висновок про те, що система ціннісних індикаторів поліпшення якості вищої освіти в Україні має включати такі складники: загальнолюдські цінності, демократичні цінності, академічні цінності, сімейні цінності й особистісні цінності. У публікації також визначено, що тільки системне використання зазначених ціннісних індикаторів поліпшення якості вищої освіти дозволить успішно виконати її місію. The article is devoted to defining a system of value indicators for the quality of higher education improvement. It is proved that modern higher education is an important factor in the process of society reformation. So, the definition of a scientifically grounded system of value indicators for its quality improvement is an important prerequisite for successful implementation of the education mission. It is established that some aspects of the issue are revealed in scientific works of I. Beсh, O. Vyshnevsky, A. Kiryakovа and other scholars. However, there is a need to continue the scientific research in the outlined issue. The purpose of the article is to determine the system of value indicators for the quality of higher education improvement. The research objectives are: to reveal the concept "value indicator" and to highlight the views of foreign scholars on determining the value priorities of modern higher education as well as to offer the author's system of value indicators of the quality of higher education improvement. A set of following methods has been used during the research: the theoretical method (analysis, comparison, generalization of scientists’ opinions to determine the main indicators (factors) for the quality of higher education improvement); the empirical method (interviews, questionnaires, expert evaluation) to systematize the experts’ conclusions on the issue. Based on the analysis of the scientific works, it has been determined that the value indicators in the education system are certain axiological imperatives and basic values. They, on the one hand, are revealed by the current socio-cultural situation at a particular stage of society, and, on the other hand, they largely determine further trends in education. Based on different points of scientists’ view and grounded on previously published author's scientific works concerning to a set of basic educational values, the general conclusion has been made. So, the system of value indicators for the quality of higher education improvement in Ukraine should include the following components: the mankind values, democratic values, academic values, family values and personal values. The publication also states that only the systematic application of these value indicators to improve the quality of higher education will successfully fulfil its mission.
- Документ"Студентське портфоліо" як засіб підвищення рівня навчальної мотивації студентів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Мітра, 2021-03-31) Ткачов, С. І.; Ткачов, А. С.У публікації представлено алгоритм використання «студентського портфоліо» як засобу підвищення рівня навчальної мотивації студентів на заняттях з навчальних дисциплін «Педагогіка» і «Педагогічна майстерність». Наведено загальні наслідки його впровадження на практиці та подальші перспективи науково-методичної роботи в означеному напрямку. В публикации представлен алгоритм использования «студенческого портфолио» как средство повышения уровня учебной мотивации студентов на занятиях по учебным дисциплинам «Педагогика» и «Педагогическое мастерство». Приведены общие последствия его внедрения на практике и дальнейшие перспективы научно-методической работы в рассматриваемом направлении. The decision procedure for the application of «student portfolio» as a means of increasing the level of student’s learning motivation at classes for “Pedagogy” and “Pedagogical Mastery” has been presented in the article. The general consequences of its introduction into practice and further perspectives of scientific and methodical study in the specified direction have been denoted.
- ДокументТРАНСПРОФЕСІОНАЛІЗМ ЯК СВІТОВИЙ ТРЕНД ВИЩОЇ ОСВІТИ Й АКАДЕМІЧНИХ РЕФОРМ(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Видавничий дім «Гельветика», 2023) Ткачов, А. С.; Ткачова, Н. О.; Кін, О. М.У представленій публікації визначено, що сучасне суспільство потребує кваліфікованих фахівців, які цілеспрямовано засвоюють та синтезують знання, успішно конвергують соціально-професійні компетентності в різних професійних сферах, оперативно використовують у своїй професійній діяльності метапрофесійні компетентності. Таку здатність вчені виражають у понятті«транспрофесіоналізм». Однак вчені пропонують різні визначення цього поняття,що значно ускладнює проведення наукових пошуків. Метою статті є визначення основних підходів науковців до тлумачення поняття «транспрофесіоналізм», на цій підставі уточнення авторського розуміння цього феномену. Як установлено, під зазначеним поняттям науковці розуміють: здатність фахівця опановувати нові чи суміжні професії, успішно працювати в різноманітних професійних середовищах та організаційних структурах; спроможність особистості виходити за межі базової професії та збагачувати її новими знаннями, технологіями, компетентностями на основі систематичного розвитку своїх професійних здатностей; сформованість у фахівців різних спеціальностей навичок злагодженої командної роботи, умінь розбудови спільної взаємодії на засадах співпраці й партнерства тощо. На основі аналізу наукової літератури зроблено висновок про те, що транспрофесіоналізм перетворився сьогодні на світовий тренд реформування вищої освіти. Визначено, що транспрофесіоналізм – це інтегральна якість фахівця, що дає йому можливість успішно виконувати діяльність у різних професійних царинах та в різних фахових спільнотах, успішно взаємодіяти з представниками різних професій та систематично підвищувати свій професійній рівень в процесі здійснення міжпрофесійного й мультипрофесійного навчання та самоосвіти. In the presented publication it is determined that modern society needs qualified specialists, who purposefully acquire and synthesize knowledge, successfully convert socially-professional competencies in different professional spheres, rapidly use in their professional activity metafile competencies. This ability of scientists is expressed in the concept of "transprofessionalism". However, scientists offer different definitions of this concept, which makes it much more difficult to conduct scientific searches. The purpose of the article is to define the basic approaches of scientists to interpretation of the concept of "transprofessionalism", on this basis the clarification of the author's understanding of this phenomenon. As it is established, under the mentioned concept scientists understand: the ability of a specialist to master new or related professions, to work successfully in various professional environments and organizational structures; the ability of a person to go beyond the basic profession and to enrich it with new knowledge, technologies, skills on the basis of systematic development of their professional abilities; the skills of coordinated team work, the ability to develop joint interaction on the basis of cooperation and partnership etc. are formed in specialists of different specialties. On the basis of the analysis of scientific literature, the conclusion is drawn that transprofessionalism has now become the global trend of reforming higher education. It is determined that transprofessionalism is an integral quality of the specialist, which allows him to successfully carry out activities in different professional groups and in different professional communities, to successfully cooperate with representatives of different professions and to systematically raise his professional level in the process of interprofessional and multiprofessional training and self-education.
- ДокументФОРМУВАННЯ ВМІННЯ ВЧИТИСЯ ЯК КЛЮЧОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО ЗДІБНИХ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Ткачов, А. С.У тезах доведено актуальність проблеми формування вміння вчитися в інтелектуально здібних учнів основної школи. Розкрито суть уміння вчитися як ключової компетентності. Схарактеризовано її структуру та зміст для школярів підліткового віку. Визначено специфіку, а також методи та форми формування уміння вчитися в інтелектуально здібних учнів основної школи. The relevance of formation of ability to learn among intellectually capable students of the basic school has been proved in the paper. The essence of the ability to learn as a key competence has been revealed. Its structure and content for adolescent pupils have been characterized. The specificity as well as methods and forms of development of ability to learn among intellectually capable students of the basic school have been determined.
- ДокументФОРМУВАННЯ МЕДІАОСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ФІЛОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН(Національна академія Національної гвардії України, 2021-05-20) Ткачов, С. І.; Ткачов, А. С.; Пліс, В. П.У публікації проаналізовано формування медіаосвітньої компетентності у здобувачів вищої освіти. Ефективним методом її формування на заняттях з філологічних дисциплін є залучення майбутніх фахівців до різних видів аналізу медіатекстів. Під час проведення наукових розвідок було сформульовано пропозицію, відповідно до якої забезпечувати оволодіння здобувачами зазначеними видами аналізу медіа текстів доречно під час викладання не тільки філологічних, але й інших дисциплін. The publication analyzes the formation of media education competence in of higher education students. An effective method of its formation in the classroom philological disciplines is to involve future specialists in various types of of media text analysis. In the course of scientific research, the following was a proposal was formulated according to which to ensure the mastery of students with these types of media text analysis is appropriate when teaching teaching not only philological but also other disciplines.
- ДокументІННОВАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ЯК ФЛАГМАН СУЧАСНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Ткачов, С. І.; Ткачова, Н. О.; Ткачов, А. С.У статті розкрито роль інноваційного університету як флагмана сучасної вищої освіти. Проаналізовано його основні ознаки. Доведено, що здатність до інновацій та підприємництва є важливими умовами ефективного функціонування вітчизняного університету в сучасних умовах та його інтеграції в європейський науковий та освітній простір. The role of innovative university as a modern higher education flagship has been revealed in the article. Its fundamental features have been analyzed. It has been proved that the abilities for innovation and entrepreneurship are the essential foundations for the effective functioning of Ukrainian university in modern conditions and integration of it into the European scientific and educational space.