Перегляд за Автор "Кабанська, О. С."
Зараз показано 1 - 14 з 14
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВикористання медіазасобів у викладанні філологічних дисциплін здобувачам вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди ; Мітра, 2021-03-03) Кабанська, О. С.; Парфьонова, О. В.; Пліс, В. П.У публікації визначено суть понять«медіа»та«медіазасоби». Висвітлено їх роль у сучасному суспільстві. Наведено різні класифікації медіазасобів, виявлено функції їх використання в освітньому процесі. З’ясовано специфіку використання медіазасобів у викладанні філологічних дисциплін здобувачам вищої освіти. В публикации определены суть понятий «медиа» и «медиасредства». Освещены их роль в современном обществе. Приведены различные классификации медиасредств, обнаружено функции их использования в образовательном процессе. Выяснена специфика использования медиасредств в преподавании филологических дисциплин соискателям высшего образования. The publication defines the essence of the concepts of "media" and "media". Their role in modern society is highlighted. Different classifications of media are given, the functions of their use in the educational process are revealed. The specifics of the use of media in the teaching of philological disciplines to higher education students have been clarified.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Кабанська, О. С.; Пліс, В. П.; Стрельченко, Д. В.У тезах визначено суть цифрових технологій, наведено їх класифікації, розкрито роль та місце цих технологій в освітньому процесі закладів вищої педагогічної освіти. Висвітлено педагогічний потенціал та основні переваги застосування цих технологій у професійній підготовці майбутніх учителів-філологів. The essence of digital technologies has been determined in the article. The classification of them has been revealed. The role and place of these technologies in the educational process of higher education institutions has been disclosed. The pedagogical potential and the main advantages of using these technologies in the education of future philology teachers have been highlighted in the article.
- ДокументГРУПОВІ ФОРМИ НАВЧАННЯ В ІСТОРІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.; Кабанська, О. С.В статті розглянуто процес організації групової навчальної діяльності учнів. Інтерес до групових форм навчання пов’язаний насамперед із переорієнтацією освіти на особистість дитини, її загальнорозвивальним характером та гуманізацією, метою якої є розвиток дитини як суб’єкта навчальної діяльності. На сучасному етапі процес організації групової навчальної діяльності учнів здебільшого розглядається дослідниками як технологія навчання, оскільки групова робота має велике значення для розв’язання актуальних завдань, що стоять перед сучасною школою. В статье рассмотрен процесс организации групповой учебной деятельности учащихся. Интерес к групповым формам обучения связан прежде всего с переориентацией образования на личность ребенка, его общеразвивающим характером и гуманизацией, целью которой является развитие ребенка как субъекта учебной деятельности. На современном этапе процесс организации групповой учебной деятельности учащихся в основном рассматривается исследователями как технология обучения, поскольку групповая работа имеет большое значение для решения актуальных задач, стоящих перед современной школой. This article examines the process of organising group learning activities for students. The interest in group forms of learning is connected primarily with the reorientation of education to the child's personality, its general developmental nature and humanization, which aims to develop the child as a subject of learning activity. At the present stage, the process of organising students' group learning activities is mainly considered by researchers as a technology of learning, since group work is of great importance for solving the urgent tasks facing the modern school.
- ДокументОрганізація індивідуальної роботи зі студентами у Республіці Туреччина(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Кабанська, О. С.; Маракли, Є. Ш.У тезах визначено роль та місце індивідуальної роботи зі студентами у Республіці Туреччина. Розкрито напрями здійснення індивідуальної роботи зі студентами у Республіці Туреччина : індивідуальні заняття (додаткові заняття, консультації, онлайн-консультації, бесіди), індивідуальні науково-дослідні завдання (участь у написанні наукових робіт ; участь у студентських конференціях, олімпіадах) та виховні заходи. В тезисах определена роль и место индивидуальной работы со студентами в Республике Турция. Раскрыты направления осуществления индивидуальной работы со студентами в Республике Турция : индивидуальные занятия (дополнительные занятия, консультации, онлайн-консультации, беседы), индивидуальные научно-исследовательские задания (участие в написании научных работ, участие в студенческих конференциях, олимпиадах) и воспитательные мероприятия. This article depicts the role and place of individual work with students at universities in the Republic of Turkey. The directions of individual work with students in Turkish universities have been revealed. They are individual classes (additional classes, consultations, online-consultations, talks), individual research tasks (students’ participation in writing scientific papers, participation in student conferences and competitions) and educational events.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРОФІЛЬНОЇ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Дейниченко, Г. В.; Чібісов, О. Д.; Кабанська, О. С.У тезах схарактеризовано особливості системи профільної диференціації навчання, які стосуються її різних компонентів; проаналізовано сучасний досвід здійснення профільної диференціації навчання в розвинутих країнах світу. The theses characterize the features of the system of profile differentiation of education, which relate to its various components; the modern experience of the implementation of profile differentiation of education in the developed countries of the world is analyzed.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Смолянюк, Н. М.; Партола, В. В.; Кабанська, О. С.В статті розглянуто підготовку вчителів в умовах змішаного та дистанційного навчання. Майбутні педагоги здобували нові знання в синхронному та асинхронному режимі, опрацьовували та аналізували навчальний матеріал, виконували завдання, проходили форми контролю. Найбільші труднощі та недоліки спостерігалися в процесі проходження практик, але незважаючи на складні та швидкозмінні умови змішаного та дистанційного навчання, на певні труднощі та недоліки, підготовка майбутніх педагогів відбувається на високому рівні, науково-педагогічний колектив Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди докладає усіх зусиль для зрощення розумних, талановитих та творчих сковородинівців. The article deals with the training of teachers in the conditions of blended and distance learning. Future teachers acquired new knowledge in synchronous and asynchronous mode, processed and analyzed the educational material, performed tasks, passed forms of control. The greatest difficulties and shortcomings were observed in the process of practice, but despite the complex and rapidly changing conditions of blended and distance learning, certain difficulties and shortcomings, the training of future teachers is at a high level, the scientific and pedagogical staff of H. S. Skovoroda National Pedagogical University makes every effort to foster intelligent, talented and creative Skovoroda students.
- ДокументПедагогічна практика у закладах загальної освіти – простір формування професійних компетентностей майбутнього вчителя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Кабанська, Г. А.; Кабанська, О. С.; Мельникова, О. В.У статті автори розкрили важливі аспекти педагогічної практики у закладах повної загальної освіти в системі підготовки майбутнього вчителя відповідно вимог освітнього ступеня «бакалавр». З опорою на особистісний і компетентнісний підходи проаналізовано цілі, завдання, зміст програми такої педагогічної практики. Наголошено увагу на значенні педагогічної практики для систематизації і апробації набутих знань і фахових компетентностей. Зміст модулів робочої навчальної програми побудовано таким чином, що кожен здобувач може реалізувати свою персональну освітню траєкторію, набути досвіду самостійного проведення навчально-виховної роботи учнівським колективом та окремими учнями закладу загальної середньої освіти. Відкритість і прозорість контрольних заходів, діагностичний і формувальний аспект оцінювання є вагомим стимулом для студентів до професійного самовдосконалення, педагогічної творчості та науково-дослідницької роботи ще на етапі здобуття вищої освіти. Авторами статті багато уваги приділено ресурсам педагогічної практики щодо розвитку активного мислення на основі сучасних наукових досягнень. Для цього передбачено елементи колаборації із структурними підрозділами закладів освіти, співпрацю з викладачами університету і вчителями-методистами, елементи взаємного навчання, групові освітні проєкти. Акцентовано увагу, що під час підготовки і звітування про результати проходження педагогічної практики студенти демонструють рівень осмислення теоретичних знань, одержаних при вивченні спеціальних та психолого-педагогічних дисциплін, досвід практичної педагогічної діяльності в реальних умовах. Важливим мотиваційним моментом у статті визначено процедуру знайомства студентів із закладом, де проходитиме практика, вчителями-методистами, сучасним станом навчально-виховної роботи у школі, з передовим педагогічним досвідом. Викладачі університету системно забезпечують індивідуальну підтримку, менторський супровід і психолого-педагогічну, методичну допомогу студентам-практикантам у розв’язанні задач навчання та виховання учнів. Особливо цікавими для студентів є завдання, пов’язані з навчальною взаємодією з учнями, вивчення їх індивідуальних та вікових особливостей. Авторами зроблено висновок про те, що педагогічна практика сприяє формуванню у студентів творчого, дослідницького підходу до педагогічної діяльності, дає змогу набути досвіду аналізу підсумків своєї навчальнопізнавальної і дослідницької діяльності за період навчання в університеті, мотивує до самоосвіти, формує критичне мислення, актуалізує потребу вивчення досвіду роботи вчителів з предметної галузі. In the article, the authors revealed important aspects of pedagogical practice in institutions of complete general education in the system of training future teachers of economic disciplines in accordance with the requirements of the educational degree "bachelor". Based on personal and competence approaches, the goals, objectives, and content of the program of such pedagogical practice are analyzed. The article emphasizes the importance of pedagogical practice for the systematization and testing of acquired knowledge and professional competencies. The content of the modules of the working curriculum is built in such a way that each applicant can implement their personal educational trajectory, gain experience in conducting educational work independently by the student body and individual students of general secondary education. Openness and transparency of control measures, diagnostic and formative aspect of assessment are an incentive for students to professional self-improvement, pedagogical creativity and research work at the stage of higher education. The authors of the article pay much attention to the resources of pedagogical practice for the development of active economic thinking on the basis of modern achievements of economics. For this purpose, elements of collaboration with structural subdivisions of educational institutions, cooperation with university teachers and teachers-methodologists, elements of mutual learning, group educational projects are provided. Emphasis is placed on the fact that during the preparation and reporting on the results of pedagogical practice, students demonstrate the level of understanding of theoretical knowledge obtained in the study of special and psychological-pedagogical disciplines, experience of practical pedagogical activities in real conditions. An important motivational point in the article is the procedure of acquaintance of students with the institution where the practice will take place, teachers-methodologists, the current state of educational work at school, with advanced pedagogical experience. University teachers systematically provide individual support, mentoring and psychological and pedagogical, methodological assistance to students-interns in solving problems of teaching and educating students. Of particular interest to students are the tasks associated with educational interaction with students, the study of their individual and age characteristics. The authors conclude that pedagogical practice promotes the formation of students' creative, research approach to teaching, allows them to gain experience in analyzing the results of their educational and research activities during their studies at the university, motivates self-education, forms critical thinking, actualizes the need study of the experience of teachers in the subject area.
- ДокументПРОЄКТУВАННЯ РОЗВИТКУ ДУХОВНО-ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ УМІНЬ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Кабанська, О. С.У статті духовно-інтелектуальні вміння розглянуто в складі компонентів професійної діяльності вчителя. Завдяки проєктуванню майбутні вчителя мають змогу уявити майбутнє професії, своє призначення в професії. Розвиток духовно-інтелектуальних умінь є основою успішної самореалізації вчителя сучасної школи. In the article spiritual and intellectual skills are considered as a part of components of professional activity of the teacher. Thanks to design, future teachers have the opportunity to imagine the future of the profession, their purpose in the profession. The development of spiritual and intellectual skills is the basis of successful self-realization of a modern school teacher.
- ДокументПідготовка майбутнього педагога до інноваційної діяльності(Scientific Collection «InterConf+», 2022-11-19) Гречаник, О. Є.; Кабанська, О. С.У статті уточнено суть понять «педагогічна інновація», «інноваційна діяльність», запропоновано критерії якості педагогічної інновації – новизна, оптимальність, можливість творчого застосування, результативність; визначено напрями інновацій в освіті; схарактеризовано риси педагога-інноватора; висвітлено засоби підготовки майбутнього педагога до інноваційної діяльності. The article clarifies the essence of the concepts of "pedagogical innovation", "innovative activity", proposes criteria for the quality of pedagogical innovation - novelty, optimality, possibility of creative application, effectiveness; identifies the directions of innovation in education; characterises the features of an innovative teacher; highlights the means of preparing a future teacher for innovative activity.
- ДокументРЕАЛІЗАЦІЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В ЗАРУБІЖНІЙ ВИЩІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Бойко, О. А.; Кабанська, О. С.; Кривко, М. Ю.У публікації проаналізовано змішане навчання у вищій школі, що передбачає поєднання освітньої діяльності студентів у форматах онлайн та офлайн. Виокремлено переваги, певні обмеження, складності й недоліки в реалізації змішаного навчання. The publication analyses blended learning in higher education, which involves a combination of online and offline educational activities of students. The advantages, certain limitations, difficulties and shortcomings in the implementation of blended learning are highlighted.
- ДокументРеалізація організаційно-змістового етапу технології формування вмінь педагогічного прогнозування в майбутніх учителів у навчальній діяльності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017-06-29) Кабанська, О. С.У статті обґрунтовано організаційно-змістовий етап технології формування вмінь педагогічного прогнозування в майбутніх учителів, метою якого є безпосереднє оволодіння студентами всіма групами вмінь педагогічного прогнозування: діагностичними, конструктивно-проективними, організаційно-комунікативними й дослідницько-творчими. Автором зроблено висновок, що для ефективного формування у студентів умінь педагогічного прогнозування необхідно організувати їх навчальний процес як послідовність навчальної, квазіпрофесійної й навчально-професійної, а також відповідним чином забезпечити його змістове наповнення. Розкрито форми і методи навчально-методичного забезпечення організаційно-змістового етапу технології формування вмінь педагогічного прогнозування в майбутніх учителів у навчальній діяльності. Для реалізації зазначеного етапу пропонується використання таких форм і методів, як: підготовки студентами доповідей, повідомлень, рефератів з проблеми педагогічного прогнозування, виконання завдань прогностичного характеру різного рівня складності, а також проведення майбутніми вчителями уявних експериментів із застосуванням методів моделювання. В статье обоснован организационно-содержательный этап технологии формирования умений педагогического прогнозирования в будущих учителей, целью которого является непосредственное овладение студентами всеми группами умений педагогического прогнозирования: диагностическими, конструктивно-проективными, организационно-коммуникативными и опытно-творческими. Автором сделан вывод, что для эффективного формирования у студентов умений педагогического прогнозирования необходимо организовать их учебный процесс как последовательность учебной, квазипрофессиональной и учебно-профессиональной, а также соответствующим образом обеспечить его содержательное наполнение. Раскрыты формы и методы учебно-методического обеспечения организационно-содержательного этапа технологии формирования умений педагогического прогнозирования у будущих учителей в учебной деятельности. Для реализации указанного этапа предлагается использование таких форм и методов, как: подготовка студентами докладов, сообщений, рефератов по проблеме педагогического прогнозирования, выполнение задач прогностического характера различного уровня сложности, а также проведение будущими учителями воображаемых экспериментов с применением методов моделирования. The organization al-informative stage of the technology of formation of skills of pedagogical forecasting of future teachers is found in this article, the goal of which is the direct acquisition by students of all groups of skills of pedagogical forecasting: diagnostic, constructive-projective, organizational-communicative and experimental-creative. The author concludes that for the effective formation of skills of students' pedagogical forecasting it is necessary to organize their educational process as a sequence of educational, quasi-professional and educational-professional process, and also to ensure its informative content. Also in this article the author proved that the formation of these skills require the use of special technology, the successful implementation of which depends on the positive motivation of students to acquire these skills, which in turn requires pedagogical stimulation of students' motivation.The article states that the terms of the success of pedagogical stimulation include: conducting of choice of certain incentives of appropriate modifications of targeted, relevant and age peculiarities level of professional preparation of students; appropriate to each stage of training in a particular pedagogical and social situation.The author gives effective methods of stimulating professional motivation of student (promotion, competition, suggestion, creating the situation of success, educational support). Forms and methods of educational and methodical support of the organizational-informative stage of the technology of formation of skills of pedagogical forecasting of future teachers in educational activities are disclosed. To implement this stage, it is proposed to use such forms and methods as: preparation of reports, abstracts on the problem of pedagogical forecasting, realization of forecasting tasks of various levels of complexity, and also making of imaginary experiments by teachers using modeling techniques.
- ДокументРозвиток інтелектуального потенціалу майбутніх учителів під час формування вмінь педагогічного прогнозування в навчальній діяльності(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Асоціація російськомовних вчених штату Масачусетс, м. Бостон, США, 2019) Кабанська, О. С.; Кабанська, А. А.Автором простежено становлення розвитку інтелектуального потенціалу майбутніх учителів під час формування вмінь педагогічного прогнозування в навчальній діяльності. Автором прослежено становление развития интеллектуального потенциала будущих учителей при формировании умений педагогического прогнозирования в учебной деятельности. The author traced the formation of the development of the intellectual potential of future teachers in the formation of the skills of pedagogical forecasting in educational activities.
- ДокументРІЗНОВИДИ ГРУПОВИХ ФОРМ НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Дейниченко, Г. В.; Кабанська, О. С.; Табачник, Ю. Д.У тезах на основі наукового аналізу літературних джерел з’ясовано суть групової навчальної діяльності, схарактеризовано її різновиди, як-от: парна, бригадна, ланкова, кооперовано-групова, диференційовано-групова, індивідуалізовано-групова форми навчальної роботи.Theses based on scientific analysis of literary sources clarify the essence of group learning activities, characterize its varieties, such as pair, team, link, cooperative-group, differentiated-group, individualized-group forms of educational work.
- ДокументФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Ткачова, Н. О.; Кабанська, О. С.У тезах доведено необхідність формування іншомовної компетентності у студентів усіх педагогічних спеціальностей. Наведено авторське визначення іншомовної компетентності майбутнього вчителя. Схарактеризовано її структурні компоненти (мовно-когнітивний, функціонально-дієвий, особистісноціннісний) та зміст. Визначено методи та форми формування іншомовної компетентності у студентів закладів педагогічної освіти. The article proves the necessity of formation of foreign language competence for students of pedagogical specialties. The author’s definition of future teacher’s foreign language competence is provided. Its structural components (language-cognitive, functional-acting, individual-valuable) and content are characterized. Methods and forms of foreign language competence formation for students of pedagogical universities are determined.