Перегляд за Автор "Золотухіна, С. Т."
Зараз показано 1 - 20 з 45
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАктуальні цінності сучасної європейської освіти(Класичний приватний університет, Запоріжжя; Видавничий дім "Гельветика", 2021-02-24) Золотухіна, С. Т.; Іонова, О. М.; Лупаренко, С. Є.У статті висвітлюються провідні й актуальні цінності, що виступають основою розвитку сучас- ної європейської освіти. Розкрито основні європейські документи, що визначають актуальні цінно- сті системи освіти країн Європи, зокрема: Декларація прав людини (1948), Декларація ЮНЕСКО та Комплексні рамки дій з виховання в дусі миру, прав людини та демократії (1995), Рамкове рішення ЄС про боротьбу з расизмом та ксенофобією та інші юридичні засоби боротьби з расизмом (2008), Хартія Європейського Союзу про основні права (2000); Хартія Ради Європи з освіти для демокра- тичного громадянства і освіти в галузі прав людини (2010), Декларація про сприяння громадян- ству та загальних цінностей свободи, толерантності та недискримінації через освіту (2015). В статье освещаются ведущие и актуальные ценности, выступающие основой развития современного европейского образования. Раскрыты основные европейские документы, определяющие актуальные ценности системы образования стран Европы, в частности: Декларация прав человека (1948), Декларация ЮНЕСКО и Комплексные рамки действий по воспитанию в духе мира, прав человека и демократии (1995), Хартия Европейского Союза об основных правах (2000); Хартия Совета Европы по образованию для демократического гражданства и образования в области прав человека (2010), Декларация о содействии гражданству и общих ценностей свободы, терпимости и недискриминации через образование (2015). The article authors reveal the leading and current values which are the basis for development of modern European education. The main documents that determine the current values of educational system in European countries are highlighted. They are: Universal Declaration of Human Rights (1948); UNESCO Declaration and Integrated Framework of Action on Education for Peace, Human Rights and Democracy (1995); The Charter of Fundamental Rights of the European Union (2000); Framework Decision on Combating Racism and Xenophobia and Other Legal Means to Combat Racism (2008); Europe Charter on Education for Democratic Citizenship and Human Rights Education (2010); Declaration on Promoting Citizenship and the Common Values of Freedom, Tolerance and Non-Discrimination through Education (2015) etc.
- ДокументБезперервна пропедевтична педагогічна практика(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст безперервної пропедевтичної педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти, подано вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, які стануть у нагоді студентам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практики. В методических рекомендациях раскрыты цели, задачи, содержание непрерывной пропедевтической педагогической практики в учреждениях общего среднего образования, представлены требования к оформлению отчетной документации, образцы выполнения задач, различные методические материалы, которые пригодятся студентам учреждений высшего педагогического образования во время прохождения ими практики. The methodological recommendations disclose the goals, objectives, content of continuous propaedeutic pedagogical practice in institutions of general secondary education, provide requirements for the preparation of reporting documents, examples of tasks, various teaching materials that will be useful to students of higher education institutions during their internship.
- ДокументВ. О. СУХОМЛИНСЬКИЙ ПРО ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ В ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Золотухіна, С. Т.; Стяглик, Н. І.У тезах визначено і cхарактеризовано погляди В. О. Сухомлинського на організацію науково-дослідної роботи в школі; розкрито специфіку її здійснення в навчально-виховному процесі; представлено форми науководослідної діяльності вчителів, що були характерні для Павлиської середньої школи: наукові гуртки, «творчі лабораторії», «педагогічні понеділки», наведено відомості про хід педагогічного колективного експерименту з дидактики. The author of the work has determined and characterized V. О. Sukhomlynskyi‟s views on organization of research work at school. The specificity of implementation of research work in educational process has been revealed. The forms of teachers‟ research work at Pavlysh secondary school have been presented. They are scientific clubs, “creative laboratories”, “pedagogical Mondays”. The information about collective pedagogical experiment in didactics has been presented.
- ДокументВиховний потенціал кафедри освітології та інноваційної педагогіки(2021) Боярська-Хоменко, А. В.; Золотухіна, С. Т.; Штефан, Л. А.У статті на основі аналізу діяльності кафедри освітології та інноваційної педагогіки розкрито її виховний потенціал. Підкреслено, що саме кафедра має створювати умови для розкриття здатності її членів чітко організовувати процес якісної підготовки здобувачів вищої освіти (першого-третього рівнів), впливати на формування особистості майбутніх фахівців, а також забезпечувати комфортну атмосферу для роботи і відпочинку співробітників. Установлено, що першими очільниками кафедри педагогіки були професори А. Валицький, М. Лавровський, пізніше – Т. Гарбуз, І. Синепол, С. Литвинов, М. Григорьєв. Саме вони доклали зусиль для повноцінного становлення кафедри педагогіки. Подальший її інтенсивний розвиток відбувся в період управління професорами А. Зільберштейном, Л. Поповою, доктором педагогічних наук, професором І. Федоренком, докторами педагогічних наук, професорами, членами-кореспондентами НАПН України В. Лозовою, А. Троцко. З’ясовано, що виховний потенціал, як «комплекс засобів», «резерви», «потужність» є основними показниками кафедри, члени якої об’єднані спільними ідеями, віддані служінням професії, педагогічній науці на основі взаємодовіри, взаємоповаги, взаємопідтримки. У статті визначено і схарактеризовано умови, за яких здійснюється реалізація виховного потенціалу кафедри: знання і шанобливе ставлення до історії кафедри; урахування науково-педагогічного досвіду очільників і провідних науковців кафедри; наявність наукових шкіл, продуктивність їх діяльності; потужний склад кафедри, який ініціює і реалізує стратегію і місію університету; організаційно-методичне забезпечення роботи кафедри, що дисциплінує і стимулює викладачів до активної діяльності; персональна унікальність членів кафедри. На конкретних прикладах показано ефективність реалізації виховного потенціалу кафедри: високі показники у науковій діяльності; посилення особистісної ініціативи членів кафедри у розробці наукових проєктів, грантів, навчальних дисциплін; застосування інноваційних технологій; посилення 36 індивідуальної роботи із здобувачами всіх рівнів; запровадження заходів заохочення викладачів і традицій кафедри. Based on the analysis of the activities of the Department of Educology and Innovative Pedagogy, its educational potential is revealed in the article. The author emphasizes that it is the department that should create the conditions for formation of its members’ ability to organize the process of high-quality training of higher education applicants (the 2nd – the 3rd levels), influence the formation of future specialist’s personality as well as provide a comfortable atmosphere for work and rest of all members of the department. It is revealed that the educational potential, being “a complex of means”, “reserves” and “power”, is the main indicators of the department, whose members are united by common ideas, devotion to the profession and pedagogical science on the basis of mutual trust, mutual respect and mutual support. The author determines and characterizes the conditions under which the implementation of the educational potential of the department is carried out. They are: knowledge and respectful attitude to the history of the department; taking into account the scientific-pedagogical experience of the heads and prominent scientists of the department; development of scientific schools and productivity of their activities; powerful teaching staff of the department, initiation and implementation of the strategy and mission of the university by the teaching staff; organizational and methodical support of the activities of the department, which disciplines and stimulates lecturers to be active; personal uniqueness of the members of the department. The effectiveness of implementation of the educational potential of the department is shown on specific examples. It includes high indicators in scientific activity; strengthening of the department members’ personal initiative in the development of research projects, grants and subject; the use of innovative technologies; strengthening of individual work with applicants of all levels; the introduction of incentives for the teaching staff and traditions of the department.
- ДокументВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК СТРИЖНЕВА ЦІННІСТЬ ОСОБИСТОСТІ(Слов’янський державний педагогічний університет, 2012) Золотухіна, С. Т.; Зеленська, Л. Д.; Зеленський, Р. М.У статті розкрито сутність поняття «відповідальність» на підставі аналізу довідкової, філософської та психолого-педагогічної літератури; визначено показники особистісної відповідальності та напрями її формування. The article reveals the essence of the notion «responsibility» on the basis of an analysis of background, philosophical and psycho-pedagogical literature; it identifies the indicators of personal responsibility and ways of its shaping.
- ДокументДосвід формування готовності до професійного кар’єрного зростання випускників аспірантури Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, 2021) Друганова, О. М.; Боярська-Хоменко, А. В.; Золотухіна, С. Т.Стаття присвячена аналізу накопиченого досвіду формування готовності до професійного самовдосконалення й кар’єрного зростання випускників аспірантури за спеціальністю 011 Освітні / Педагогічні науки. У статті визначено поняття готовності до професійного кар’єрного зростання випускників аспірантури за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки, розкрито принципи підготовки здобувача третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти: "гнучкості"; взаємозв’язку між трудовим і професійним навчанням; єдності професійних компетентностей, зацікавленості і практичної спрямованості; цілісності освіти. Представлено типову траєкторію кар’єрного зростання у трьох варіантах. У статті доведено, що аналіз мотивів професійного зростання починається ще на етапі вступу до аспірантури. Належне місце в змісті підготовки здобувачів відведено дисциплінам, що покликані забезпечити формування універсальних базових навичок (soft skills): "Академічно і професійно pорієнтоване спілкування (англійське / німецьке / французьке / українське / російське)", "Грантова та проєктна діяльність", "Розвиток світової та вітчизняної педагогічної думки". Формування універсальних навичок дослідника забезпечується навчальними дисциплінами за вільним вибором здобувачів ("Теоретичні основи дидактичних досліджень", "Актуальні питання компаративістських досліджень", "Історія педагогіки як наука і напрям педагогічних досліджень" тощо). Підготовка до подальшого кар’єрного зростання тісно пов’язана із упровадженням в освітній процес інноваційних технологій у цілому й активних та інтерактивних методів навчання (моделювання професійних ситуацій, ділова гра, сторітелінг, метод кейс-стаді, елементи кооперованого навчання (групове практичне завдання), дискусія, майстер-клас тощо). Належне місце в освітньому процесі відведено науково-викладацькій (педагогічній) практиці. В університеті проводиться робота щодо формування системи "зворотного зв’язку" із випускниками та провідними роботодавцями в галузі вищої освіти, зокрема створено Асоціацію випускників, мережу гуртків і творчих, спортивних колективів. Стимулом для кар’єрного зростання в науковій діяльності є членство в Раді молодих учених, що діє в університеті. Статья посвящена анализу накопленного опыта формирования готовности к профессиональному самосовершенствованию и карьерному росту выпускников аспирантуры по специальности 011 Образовательные / Педагогические науки. В статье определено понятие готовности к профессиональному карьерному росту выпускников аспирантуры по специальности 011 Образовательные, педагогические науки, раскрыты принципы подготовки соискателя третьего (образовательно-научного) уровня высшего образования: "гибкости"; взаимосвязи между трудовым и профессиональным обучением; единства профессиональных компетентностей, заинтересованности и практической направленности; целостности образования. Представлена типичная траектория карьерного роста в трех вариантах. В статье подтверждено, что анализ мотивов профессионального роста начинается еще на этапе поступления в аспирантуру. Должное место в содержании подготовки соискателей отведено дисциплинам, призванным обеспечить формирование универсальных базовых навыков (soft skills): "Академически и профессионально ориентированное общение (английское / немецкое / французское / украинское / русское)", "Грантовая и проектная деятельность", "Развитие мирового и отечественного педагогического мнения". Формирование универсальных навыков исследователя обеспечивается учебными дисциплинами по свободному выбору соискателей ("Теоретические основы дидактических исследований", "Актуальные вопросы компаративистских исследований", "История педагогики как наука и направление педагогических исследований"). Подготовка к дальнейшему карьерному росту тесно связана с внедрением в образовательный процесс инновационных технологий в целом и активных и интерактивных методов обучения (моделирование профессиональных ситуаций, деловая игра, сторителлинг, метод кейс-стади, элементы кооперированного обучения (групповая практическая задача), дискуссия, мастер-класс и т. п.). Должное место в образовательном процессе отведено научно-преподавательской (педагогической) практике. В университете проводится работа по формированию системы "обратной связи" с выпускниками и ведущими работодателями в области высшего образования, в частности, создана Ассоциация выпускников, сеть кружков и творческих, спортивных коллективов. Стимулом для карьерного роста в научной деятельности является членство в Совете молодых ученых, действующее в университете. In the article, the concept of readiness for professional career growth of postgraduate students majoring in 011 Educational, Pedagogical Sciences has been defined. The principles of training postgraduate students of the third (educational and scientific) level of higher education have been revealed. They are: "flexibility"; the relationship between labour and vocational training; the unity of professional competences, interest and practical orientation; the integrity of education. A typical career trajectory was presented in three variants. The article proved that the analysis of motives for professional growth begins at the stage of admission to postgraduate courses. An appropriate place in the content of postgraduates’ training is given to the disciplines ensuring the development of universal basic skills (soft skills): "Academically and professionally oriented communication (“English / German / French / Ukrainian / Russian)", "Grant and Project Activities", "World Development and Domestic Pedagogical Thought". The development of universal skills of the researcher is provided by disciplines of applicants’ free choice ("Theoretical Foundations of Didactic Research", "Current Issues of Comparative Research", "History of Pedagogy as a Science and Direction of Pedagogical Research", etc.). The training for further career growth is closely related to the introduction of innovative technologies within general, active and interactive teaching methods (modelling of professional situations, role-playing games, storytelling, case study method, elements of cooperative learning) (group practical tasks), discussion, master class, etc.). A proper place in the educational process is given to research and teaching (pedagogical) practice. The university is working to form a "feedback" system with graduates and leading employers in the field of higher education. In particular, the Association of Alumni, a network of clubs alongside creative and sports teams were created. The membership in the Council of Young Scientists, which operates at the university, is an incentive for career growth in scientific activity.
- ДокументДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЯК ДИСКУСІЙНА ПРОБЛЕМА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Золотухіна, С. Т.; Лозова, В. І.На основі аналізу науково-педагогічної літератури і досвіду роботи у закладах вищої педагогічної освіти здійснено спробу аргументувати доцільність запровадження дуального навчання в педагогічну освітню практику, розкрито його суть, ознаки, переваги. Підкреслено роль і значущість дуального навчання для органічного поєднання теорії і практики в системі підготовки фахівців, посилення мотивації навчання, створення умов для соціалізації майбутніх учителів. On the analysis of scientific-pedagogical literature and work experience at establishments of higher pedagogical education, there has been made an attempt to justify the advisability of implementation of dual education in pedagogical educational practice. The essence of dual education, its features and advantages have been revealed. The role and significance of dual education for organic combination of theory and practice in the system of specialists’ training, the enhancing of motivation for learning and creation of conditions for future teachers’ socialization have been emphasized.
- ДокументЕКСПЕРИМЕНТ У СИСТЕМІ ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Золотухіна, С. Т.; Лозова, В. І.У тезах на основі ретельного аналізу праць вітчизняних дослідників визначено та схарактеризовано етапи педагогічного експерименту як цілісного методу наукового пізнання. Based on the thorough analysis of the Ukrainian scientists' works, the article author has determined and characterized the stages of pedagogical experiment as a holistic method of scientific knowledge.
- ДокументЗ любов’ю до Вчителя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Золотухіна, С. Т.; Іонова, О. М.До збірки ввійшли вітання доктору педагогічних наук, проофесору, членукореспонденту НАПН України, заслуженому діячеві науки і техніки України Валентині Іванівні Лозовій від колег, учнів, однодумців з нагоди 85-річчя від дня народження. The collection includes congratulations to the Doctor of Pedagogical Sciences, Professor, Corresponding Member of the NAPN of Ukraine, Honored Worker of Science and Technology of Ukraine Valentina Ivanovna Lozova from colleagues, students, like-minded people on the occasion of the 85th birthday anniversary.
- ДокументКафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи в структурі Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди: сторінки історії(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Золотухіна, С. Т.; Зеленська, Л. Д.В статті розглянуто історію кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи в структурі Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Педагогічний колектив кафедри є гідним продовжувачем традицій, започаткованих знаними вченими. Усвідомлення історичної значущості набутого науково-педагогічного досвіду кафедри, відкритість новим ідеям, здатність відчувати нове і прогресивне в науці – саме такі головні принципи роботи колективу. Це дозволяє кафедрі відповідати вимогам, що сформувалися в науково-історичному контексті всієї її діяльності, й упевнено займати високий статус у сучасному науково-педагогічному просторі. В статье рассмотрена история кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы в структуре Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. Педагогический коллектив кафедры является достойным продолжателем традиций, начатых известными учеными. Осознание исторической значимости приобретенного научно-педагогического опыта кафедры, открытость новым идеям, способность ощущать новое и прогрессивное в науке – именно такие главные принципы работы коллектива. Это позволяет кафедре отвечать требованиям, сформировавшимся в научно-историческом контексте всей ее деятельности, и уверенно занимать высокий статус в современном научно-педагогическом пространстве. The article deals with the history of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education in the structure of Kharkiv National Pedagogical University named after G.S. Skovoroda. Pedagogical staff of the department is a worthy continuer of traditions initiated by famous scientists. The awareness of historical significance of scientific and pedagogical experience of the department, the openness to new ideas, the ability to feel new and progressive in science are the main principles of the work of the staff. This allows the Department to meet the requirements formed in the scientific and historical context of all its activities, and confidently occupy a high status in the modern scientific and pedagogical space.
- ДокументКОЛЕКТИВ КАФЕДРИ – ЗАПОРУКА ЕФЕКТИВНОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2015-11-24) Золотухіна, С. Т.Розглянуто особливості роботи колективу кафедри, як запоруки ефективності підготовки майбутніх фахівців. Рассмотрены особенности работы коллектива кафедры, как залога эффективности подготовки будущих специалистов.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Головашкіна, Л. М.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. В.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації складено на основі багаторічної роботи викладачів кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи. Підготовлені матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання педагогічних університетів виробничої практики у закладах загальної і спеціалізованої середньої та вищої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми та розкрито особливості проходження магістрами педагогічної практики у середній та вищій школі, висвітлено вимоги до оформлення документації практики, представлено списки рекомендованих інформаційних джерел та зразки звітних документів та виконання запланованих завдань. Призначено для викладачів та магістрантів закладів вищої педагогічної освіти, учителів-практиків. Методические рекомендации составлены на основе многолетней работы преподавателей кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения прохождения соискателями высшего образования второго (магистерского) уровня второго года обучения педагогических университетов производственной практики в учреждениях общего и специализированного среднего и высшего образования. В методических рекомендациях приведены программы и раскрыты особенности прохождения магистрами педагогической практики в средней и высшей школе, освещены требования к оформлению документации практики, представлены списки рекомендованных информационных источников и образцы отчетных документов и выполнения запланированных задач. Предназначено для преподавателей и магистрантов учреждений высшего учебного педагогического образования, учителей-практиков. Methodical recommendations are based on the many years of work of teachers of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education. The prepared materials are intended to accompany the passage of applicants for higher education of the second (master) level of the second year of training of pedagogical universities of industrial practice in institutions of general and specialized secondary and higher education. The methodological recommendations include programs and the features of master's teaching practice in secondary and higher education, the requirements for the preparation of practice documentation are highlighted, lists of recommended information sources and samples of reporting documents and the fulfillment of planned tasks are presented. Designed for teachers and undergraduates of institutions of higher educational teacher education, practical teachers.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації висвітлюють питання організації та проведення педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання закладів вищої педагогічної освіти. У посібнику розкрито мету, основні завдання та зміст педагогічної практики, особливості її проходження в основній і старшій школі, уміщено перелік інформаційних джерел, на які можна спиратися в процесі виконання завдань практики, зразки оформлення документації практики та виконання завдань. Методические рекомендации освещают вопросы организации и проведения педагогической практики в учреждениях общего среднего образования соискателей высшего образования первого (бакалаврского) уровня 3 и 4 года обучения учреждений высшего педагогического образования. В пособии раскрыты цели, задачи и содержание педагогической практики, особенности ее прохождения в основной и старшей школе, помещен перечень информационных источников, на которые можно опираться в процессе выполнения заданий практики, образцы оформления документации практики и выполнения задач. Guidelines cover the organization and conduct of teaching practice in institutions of general secondary education of applicants for higher education of the first (bachelor's) level 3 and 4 years of study of higher education institutions. The manual reveals the goals, objectives and content of pedagogical practice, the features of its passage in primary and high school, contains a list of information sources that you can rely on in the process of fulfilling the tasks of practice, samples of documentation of practice and tasks.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять з модуля «Педагогіка НУШ» навчальної дисципліни «Інформаційно-педагогічні студії»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Борисенко, Н. О.; Боярська-Хоменко, А. В.; Васильєва, С. О.; Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Калашнікова, Л. М.; Лазарєва, О. М.; Разуменко, Т. О.; Твердохліб, Т. С.; Собченко, Т. М.Методичні рекомендації містять розробки планів-конспектів семінарських занять та зміст завдань для здобувачів, які опановують темами модуля «Педагогіка НУШ» за індивідуальним навчальним планом. Методичні рекомендації розраховані для використання здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти, викладачами закладів вищої педагогічної освіти. Методические рекомендации содержат разработки планов-конспектов семинарских занятий и содержание задач для соискателей, которые овладевают темами модуля «Педагогика НУШ» по индивидуальному учебному плану. Методические рекомендации рассчитаны для использования соискателями второго (магистерского) уровня высшего образования, преподавателями учреждений высшего педагогического образования. Methodical recommendations include the development of plans-summaries of seminars and the content of tasks for applicants who master the topics of the module "Pedagogy of the new Ukrainian school" according to the individual curriculum. Methodical recommendations are designed for use by applicants for the second (master's) level of higher education, teachers of institutions of higher pedagogical education.
- ДокументМузична освіта школярів у закладах загальної середньої освіти КНР: тенденції та перспективи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Золотухіна, С. Т.; Іонова, О. М.; Лупаренко, С. Є.Актуальність дослідження зумовлена недостатньою розробкою в педагогіці проблеми музичної освіти школярів у закладах загальної середньої освіти КНР, значущістю використання педагогічно цінного китайського досвіду музичної освіти у вітчизняній освітній практиці. Метою дослідження є висвітлення тенденцій і перспектив музичної освіти школярів у закладах загальної середньої освіти КНР. Використано загальнонаукові (аналіз, синтез, систематизація, узагальнення, порівняння, класифікація), історичні, емпіричні, прогностичні методи дослідження. Розкрито загальні тенденції розвитку музичної освіти в закладах загальної середньої освіти КНР в історичному, змістовому, організаційно-методичному аспектах. Визначено спільні тенденції розвитку музичної освіти в закладах загальної середньої освіти України та КНР: прогресивність загальної стратегії музичної освіти, її спрямованість на розвиток духовності нації; демократизація освітнього процесу; відкритість світовому й європейському досвіду; постійна модернізація змісту освіти, форм і методів його засвоєння; поліпшення умов освітнього процесу; збільшення уваги до професійної підготовки вчителів музики. Перспективними напрямами розвитку музичної освіти школярів у закладах загальної середньої освіти КНР є: інтенсифікація наукових досліджень та активізація впровадження інновацій у практику музичної освіти; створення національної концепції загальної музичної освіти з урахуванням прогресивного світового досвіду та національних культурних традицій; розроблення навчальних програм загальної середньої музичної освіти з урахуванням специфіки і можливостей регіонів, поєднання традицій та інновацій у музичній педагогіці. Визначено напрями використання китайського досвіду в сучасній школі України: розробка концепцій музичної освіти школярів з урахуванням реалій і перспектив розвитку вітчизняної освіти, національних і загальнолюдських культурних традицій; засвоєння зростаючим поколінням найважливіших цінностей засобами музичного мистецтва; забезпечення педагогічно доцільної організації та поліпшення умов здійснення музичної освіти школярів; підвищення вимог до професійності вчителів музики. Актуальность исследования обусловлена недостаточной разработкой в педагогике проблемы музыкального образования школьников в учреждениях общего среднего образования КНР, значимостью использования педагогически ценного китайского опыта музыкального образования в отечественной образовательной практике. Целью исследования является освещение тенденций и перспектив музыкального образования школьников в учреждениях общего среднего образования КНР. Использованы общенаучные (анализ, синтез, систематизация, обобщение, сравнение, классификация), исторические, эмпирические, прогностические методы исследования. Раскрыты общие тенденции развития музыкального образования в учреждениях общего среднего образования КНР в историческом, содержательном, организационно-методическом аспектах. Определены общие тенденции развития музыкального образования в учреждениях общего среднего образования Украины и КНР: прогрессивность общей стратегии музыкального образования, ее направленность на развитие духовности нации; демократизация образовательного процесса; открытость мировому и европейскому опыту; постоянная модернизация содержания образования, форм и методов его усвоения; улучшение условий образовательного процесса; увеличение внимания к профессиональной подготовке учителей музыки. Перспективными направлениями развития музыкального образования школьников в учреждениях общего среднего образования КНР являются: интенсификация научных исследований и активизация внедрения инноваций в практику музыкального образования; создание национальной концепции общего музыкального образования с учетом прогрессивного мирового опыта и национальных культурных традиций; разработка учебных программ общего среднего музыкального образования с учетом специфики и возможностей регионов, сочетание традиций и инноваций в музыкальной педагогике. Определены направления использования китайского опыта в современной школе Украины: разработка концепций музыкального образования школьников с учетом реалий и перспектив развития отечественного образования, национальных и общечеловеческих культурных традиций; усвоения подрастающем поколением важнейших ценностей средствами музыкального искусства; обеспечение педагогически целесообразного организации и улучшения условий осуществления музыкального образования школьников; повышение требований к профессионализму учителей музыки. The relevance of the study is predetermined by insufficient development of the problem of schoolchildren’s music education in general secondary education institutions in the People’s Republic of China and the significance of the use of educationally valuable Chinese experience in music education in Ukrainian educational practice. The aim of the study is to reveal the tendencies and prospects for schoolchildren’s music education in general secondary education institutions in the People’s Republic of China. Various methods have been used to carry out this research, namely: general scientific (analysis, synthesis, systematization, generalization, comparison, classification), historical, empirical and prognostic methods. The general tendencies of development of music education in general secondary education institutions in the People’s Republic of China in historical, content and organizational-methodical aspects have been revealed. The general trends of development of music education in general secondary education institutions in Ukraine and the People’s Republic of China have been determined. They are the progressiveness of the general strategy of music education, its focus on the development of spirituality of the nation, democratization of educational process, openness to the world and European experience, constant modernization of the content of education, forms and methods of mastering it, improvement of the conditions of educational process, increased attention to Music teachers’ professional training. The prospects for development of schoolchildren’s music education in general secondary education institutions in the People’s Republic of China have been specified. They are the intensification of scientific research and intensifying the implementation of innovations into the practice of music education, the creation of a national concept of general music education taking into consideration the progressive world experience and national cultural traditions, development of curricula of general secondary music education taking into account the specificity and opportunities in the region, the combination of tradition and innovation in music pedagogy. The directions of the use of Chinese experience in modern schools in Ukraine have been determined. They are the development of a concept of schoolchildren’s music education taking into account the realities and prospects for the development of national education, universal and national cultural traditions, children’s assimilation of the most important values by means of musical art, providing pedagogically appropriate organization and improving the conditions of children’s music education, increasing the requirements for Music teachers’ professionalism.
- ДокументНАВЧАННЯ УПРОДОВЖ ЖИТТЯ – ШЛЯХ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ЗВО(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-08) Золотухіна, С. Т.У статті розглянуто сучасні виклики, що спричиняють важливість організації навчання дорослихз метою підвищення їх професійної компетентності. Підкреслено освітньо-стимулюючий потенціал курсу «Педагогіка вищої школи». Схарактеризовано змістову і технологічну компоненти, започатковані кафедрою освітології та інноваційної педагогіки, педагогічних вікендів. Доведено, що завдяки органічному поєднанню традиційних та інноваційних форм і методів роботи, високому рівню професіоналізму і педагогічної майстерності модератора, педагогічні вікенди стимулюють слухачів до саморозвитку, самоосвіти. The article depicts the modern challenges that enhance the significance of organizing adult learning in order to increase their professional competence. The educational and stimulating potential of the subject “High School Pedagogy” has been emphasized. The content and technological components of pedagogical weekends initiated by the Department of Educology and Innovative Pedagogy have been characterized. It has been proven that due to the organic combination of traditional and innovative forms and methods of work and the high level of the moderator’s professionalism and pedagogical skills, the pedagogical weekends motivate listeners to self-development and self-education.
- ДокументНАПРЯМИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ «ОРГАНІЗАЦІЯ КОМАНДНОЇ РОБОТИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Золотухіна, С. Т.; Бабак, Г. С.У публікації досліджено організацію командної роботи. Актуальність організації командної роботи як наукової проблеми в умовах глобалізаційних процесів зумовлена, по-перше, об’єктивною потребою підвищення продуктивного функціонування освітніх закладів, установ, підприємств. Це посилило вимоги до працівників будь-якої сфери, серед яких здатність працювати в команді займає важливе місце. По-друге, доцільність розробки вказаної проблеми посилюється визнанням командної роботи «стратегічним інструментом розкриття та реалізації людського потенціалу з метою оптимізації професійної діяльності», а її організацію одним із перспективних напрямів інноваційного розвитку. Зазначено, що визначені напрями дослідження проблеми з організації командної роботи (теоретично-термінологічний, організаційно-практичний, професійно-предметний, зарубіжний) свідчать про актуальність указаної проблеми. The article examines the organisation of teamwork. The relevance of teamwork organisation as a scientific problem in the context of globalisation processes is due, firstly, to the objective need to increase the productive functioning of educational institutions, institutions, and enterprises. This has increased the requirements for employees in any field, among which the ability to work in a team is an important one. Secondly, the expediency of developing this problem is reinforced by the recognition of teamwork as a "strategic tool for the disclosure and realisation of human potential in order to optimisation of professional activity", and its organisation as one of the promising areas of innovative development. It is noted that the identified areas of research of the problem of teamwork organisation (theoretical and terminological, organisational and practical, professional and subject, foreign) indicate the relevance of this problem.
- ДокументНапрями роботи кафедри педагогіки: досвід і перспективи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2015) Золотухіна, С. Т.У статті розкрито досвід і перспективи роботи кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. На основі вивчення історико-педагогічної літератури схарактеризовано витоки створення кафедри педагогіки в Харківському університеті, подано відомості про її завідувачів, представлено зміст роботи кафедри відповідно до кожного з визначених напрямів діяльності її членів: організаційного, навчально-методичного, наукового, виховного. Доведено, що рівень виконання завдань кафедри обумовлено потужним професорсько-викладацьким складом, а також навчально-методичним, науково-дослідницьким забезпеченням навчально-виховного процесу. The article deals with the experience and work prospects of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. On the basis of the analysis of the historical and pedagogical literature the roots of the creation of the Pedagogy Department at Kharkiv University are characterized, information about the department heads is given. The author provides valuable information on the history of the appearance of the class “Pedagogy of Higher School” in Kharkiv, which was initiated by Prof. A. I. Zilbershteyn in the 50s of the 20th century. The content of the department activities is presented according to each of the specific work areas of its members which include organizational, educational methodological, scientific, and upbringing spheres. In the present paper the author names the forms of the department work related to the social activities in which the department members are engaged together with students (contests, quizzes, cultural outings, meetings with alumni, veterans of pedagogical work, actors of Kharkiv theaters etc.). It is proved that the level of carrying out the department tasks is conditioned by the high potential of its professorial and teaching staff as well as methodological and scientific support for the educational process.
- ДокументНАСКРІЗНЕ ВИХОВАННЯ ЯК СКЛАДОВА ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ В ІСТОРИЧНОМУ ДИСКУРСІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Золотухіна, С. Т.У статті розкрито витоки ідеї наскрізного виховання, показано особливості її розвитку у різних часових вимірах. З’ясовано, що ідея наскрізного виховання, як складової педагогічного процесу, бере початок з давніх-давен, починаючи з усвідомлення особливої ролі виховання у формуванні особистості, визначення виховного потенціалу процесу навчання, його форм, методів, засобів; обґрунтування виховної сили освіти взагалі. The origins of the idea of cross-cutting upbringing have been revealed in the article. The specific features of development of this idea in different time dimensions have been shown. It has been found that the idea of cross-cutting upbringing as a part of pedagogical process originates from ancient times, starting with the awareness of the special role of upbringing in the formation of personality, determining the upbringing potential of training, forms, methods and means of it and substantiation of upbringing power of education, on the whole.
- ДокументНаукові підходи в педагогічних дослідженнях(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016) Золотухіна, С. Т.; Башкір, О. І.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »