Перегляд за Автор "Денисенко, А. О."
Зараз показано 1 - 17 з 17
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДЕЯКІ АСПЕКТИ ВІЙСЬКОВОГО ВОЛОНТЕРСТВА В УКРАЇНІ(Національна академія Національної гвардії України, 2021-05-20) Денисенко, А. О.; Кін, О. М.У публікації розглянуто військовий волонтерський рух в Україні, який довів свою значущість – дієвий патріотизм, продемонстрував свою багатофункціональність: функції організації і самоорганізації, мобілізації, координації, інтеграції, комунікації, консолідації, політичної соціалізації, формування громадянських якостей, ідентифікації, самореалізації тощо. Разом з тим військове волонтерство є не тільки проявом самовідданої активності патріотів для підтримки захисників України, фактором самоорганізації суспільства, має державне і соціальне визнання, але й став соціальною потребою українців у боротьбі за єдність, свободу і незалежність України. The publication examines the military volunteer movement in Ukraine, proved its importance – effective patriotism, demonstrated its multifunctionality: the functions of organization and self-organization, mobilization, coordination, integration, communication, consolidation, political socialization, formation of civic qualities, identification, self-realization, etc. At the same time At the same time, military volunteering is not only a manifestation of selfless activity patriots to support the defenders of Ukraine, a factor of self-organization society, has state and social recognition, but has also become a social need of Ukrainians in the struggle for the unity, freedom and independence of Ukraine.
- ДокументДЕЯКІ АСПЕКТИ СТУДЕНТСЬКОГО ДОЗВІЛЛЯ У ГУРТОЖИТКУ(ORT Publishing (Germany), The Center for Scientific Research "Solution" (Ukraine), 2019-10) Денисенко, А. О.Завдання освітнього закладу – узгодити, скоординувати спільну роботу, співпрацю всіх структурних підрозділів, об’єктів і суб’єктів навчально-виховного процесу. Важливою ланкою у забезпеченні атмосфери високої дозвіллєвої культури майбутніх педагогів, творчої активності, професійного зростання, громадянської самосвідомості відіграють студентські гуртожитки. Тези розкривають значущість студентського дозвілля у гуртожитку як важливий інструментарій, сферу-індикатор впливу на формування, розвиток, виховання особистості, індивідууму, громадянина, майбутнього фахівця. Задача учебного заведения – согласовать, скоординировать общую работу, сотрудничества всех структурных подразделений, объектов и субъектов учебно-воспитательного процесса. Важным звеном в обеспечении атмосферы высокой досуговой культуры будущих педагогов, творческой активности, профессионального роста, гражданского самосознания играют студенческие общежития. Тезисы раскрывают значимость студенческого досуга в общежитии как важный инструментарий, сферу-индикатор влияния на формирование, развитие, воспитание личности, индивидуума, гражданина, будущего специалиста. The task of educational establishment is to coordinate common forces and the cooperation between all structural subdivision as well as performers and objectives of teaching and educational process. Student dormitories play the significant role in providing future teachers with level of leisure activities, creativity level, professional growth and civilian consciousness. The conference paper reveals the meaning of students’ leisure as an influential resource of formation, development, and personal upbringing of future specialist.
- ДокументДЕЯКІ ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОЗВІЛЛЯ МОЛОДІ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО(ЧП «Эксклюзив-Систем», 2016-09-28) Денисенко, А. О.У статті розглядаються деякі питання організації дозвілля школярів у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського. Важливість володіння майбутніми педагогами різними технологіями, формами, видами дозвіллєвої діяльності. Впровадження педагогічних наробок видатного педагога в сучасних умовах освітнього закладу. В статье рассматриваются некоторые вопросы организации досуга учеников в педагогическом наследии В. А. Сухомлинского. Важность владения будущими педагогами разными технологиями, формами, видами досуговой деятельности. Внедрение педагогических наработок известного педагога в современных условиях учебного заведения. The articlre deals with some issues of organisation of students' substantive and useful leisure in V. A. Sukhomlynsky's pedagogical heritage. The importance of future reachers' mastering different techniques, forms, types of leisure activities. The implementation of pedagogical views of the outstanding teacher-humanist in modern educational establishments.
- ДокументДосвід формування вчителя-лідера в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Друганова, О. М.; Білик, В. М.; Денисенко, А. О.В умовах сучасних швидкоплинних процесів, що відбуваються у всіх сферах суспільного життя актуальності набуває підготовка вчителя-лідера, здатного брати відповідальність за майбутнє країн, генерувати ідеї, згуртовувати навколо себе, надихати й вести за собою нові покоління. У статті акцентовано увагу, що саме на підготовку здобувача нової формації, майбутнього вчителя-лідера, готового до постійного самовдосконалення, спрямовані дисципліни вільного вибору «Лідерство і соціальне партнерство в освіті», «Педагогіка успіху», а також розкрито важливість залучення майбутніх учителів до активної волонтерської діяльності, висвітлено досвід такої роботи в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Авторами проаналізовано програмні матеріали дисциплін вільного вибору для здобувачів першого і другого рівнів вищої освіти, узагальнено досвід волонтерського руху Сковородинівської родини, який виступає основою для формування лідерських якостей особистості, її громадської та соціальної активності в умовах сьогодення. Мета статті – висвітлити основні форми й напрями роботи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди у підготовці вчителя-лідера. У статті представлені результати застосування різних форм лекційної взаємодії викладача та здобувача, роботи студентів на семінарських заняття та виконання завдань самостійної роботи. Доведено, що такий підхід до організації освітнього процесу дозволяє не лише поглибити набуті знання, а й сформувати актуальні сьогодні soft skills (комунікативні навички, емоційний інтелект, гнучкість мислення, уміння приймати рішення, навички кризового менеджменту тощо). Саме такі умови навчального середовища сприяють розв’язанню сучасних проблем лідерства в освітньому просторі, допомагають розвинути лідерський потенціал особистості. Автори продемонстрували вагомість у процесі проведення аудиторних занять таких методів, як: проблемного викладу знань, кейс-аналізу, інтерактивних методів. Доведено, що перевірці набутих теоретичних знань, удосконаленню практичних умінь і навичок, сприяє й активне залучення сучасного здобувача до волонтерської роботи, що дозволить випускникам знайти своє місце в різних сферах діяльності: освіті, соціального захисту населення, охорони здоров’я, дозвіллєвій галузі тощо. We can observe rapid changes in all spheres of social life; therefore, training a teacher-leader capable of taking responsibility for the country's future, generating ideas, rallying around him, and inspiring and leading new generations is gaining relevance. The article emphasizes that the free-choice disciplines "Leadership and social partnership in education" and "Pedagogy of success" aim to train a specialist in the new formation. The importance of involving future teachers in active volunteering was also revealed, and the experience of such work at the Kharkiv National Pedagogical University was highlighted. The authors analyzed the program materials of subjects of free choice for firstand second-level higher education applicants and summarized the experience of the volunteer movement of the of the university family, which is the basis for the formation of leadership qualities of an individual, his public, and social activity. The article's purpose is to highlight the primary forms and directions of work of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University in forming a teacherleader. The article presents the results of the application of various forms of interaction between the teacher and students at lectures, seminar classes, and performing independent work tasks. It has been proven that such an approach to the organization of the educational process allows you to deepen your knowledge and develop soft skills. Such conditions in the academic environment contribute to the solution of modern problems of leadership in education. The authors demonstrated the importance of such methods in the process of conducting classroom classes: problem-based presentation of knowledge, case analysis, and interactive techniques. It has been proven that the active involvement of a modern student in volunteer work contributes to the verification of acquired theoretical knowledge and the improvement of practical skills. This will allow graduates to find their place in various fields of activity: education, social protection of the population, health care, leisure industry, etc.
- ДокументЗ досвіду організації наукової, навчально-методичної та виховної діяльності кафедри історії педагогіки і порівняльної педагогіки(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Боярська-Хоменко, А. В.; Денисенко, А. О.У статті розкрито процеси досвіду організації наукової, навчально-методичної та виховної діяльності кафедри історії педагогіки і порівняльної педагогіки. Важливими для викладачів нашої кафедри є погляди видатного філософа та педагога на особистість вчителя й вихователя. Г. С. Сковорода вважав, що вчитель повинен мати ґрунтовні знання та захоплюватися власною справою, бути благородним, справедливим, чесним та безмежно любити дітей, бути прикладом для інших в усьому, вміти володіти власним голосом, викладати чітко та лаконічно, але «тихо і без крику». Викладачі кафедри постійно пам’ятають про настанови видатного мислителя та намагаються відповідати тому високому званню педагога та тій високій планці, яку поставив для нас Г. С. Сковорода. В статье раскрыты процессы опыта организации научной, учебно-методической и воспитательной деятельности кафедры истории педагогики и сравнительной педагогики. Важными для преподавателей нашей кафедры являются взгляды выдающегося философа и педагога на личность учителя и воспитателя. Сковорода считал, что учитель должен иметь основательные знания и увлекаться собственным делом, быть благородным, справедливым, честным и безгранично любить детей, быть примером для других во всем, уметь владеть собственным голосом, излагать четко и лаконично, но «тихо и без крика». Преподаватели кафедры постоянно помнят о наставлениях выдающегося мыслителя и пытаются соответствовать тому высокому званию педагога и той высокой планке, которую поставил для нас Г. С. Сковорода. The article reveals the processes of experience in the organization of scientific, educational, methodological and educational activities of the Department of History of Pedagogy and Comparative Pedagogy. Important for teachers in our department are the views of the outstanding philosopher and pedagogue on the personality of the teacher and educator. Skovoroda believed that a teacher should have a thorough knowledge and a passion for his own work, be noble, fair, honest and infinitely love children, be He also believed that teachers should be thorough, knowledgeable, articulate, noble, fair, honest, and without fear of ridicule. The teachers of the department are constantly mindful of the precepts of the outstanding thinker and try to live up to the high title of an educator and the high standard set for us by Skovoroda.
- ДокументЗАСОБИ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-19) Денисенко, А. О.; Ван, ЦіхуєйУ статті розглядається актуальність дистанційної освіти в умовах світової проблеми «Covid-19» у вищих освітніх закладах (ВОЗ). Виокремлено недоліки масштабного дистанційного навчання в умовах пандемії (в Україні та КНР) у ВОЗ. Розглядаються засоби дистанційної освіти в процесі підготовки майбутніх учителів мистецьких дисциплін у форматі «стихійного» масштабного онлайн-режиму навчання. The article deals with the relevance of distance education in the context of the global «Covid-19»-related problems in institutions of higher education (IHE). The disadvantages of large-scale distance learning during pandemic (in Ukraine and China) in the IHE were highlighted. The means of distance education in the process of training the art disciplines to future teachers in the format of «spontaneous» large-scale online learning mode are considered.
- ДокументЗМІСТОВНЕ ДОЗВІЛЛЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЯК ФАКТОР ВИВЧЕННЯ, ЗБЕРЕЖЕННЯ, ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ТРАДИЦІЙ НАРОДУ УКРАЇНИ(БО «Благодійний фонд Харків з тобою», ГО «Дерево-життя», КЗК «Харківський літературний музей», 2019-09) Денисенко, А. О.Тези зосереджують увагу на засобах, формах освітньо-дозвіллєвої діяльності які допомагають студенту здобути якісні знань, набути практичних навичок етнопедагогіки, етнопсихології та, у подальшому, використати їх у своїй професійній діяльності. Тезисы концентрируют внимание на средствах, формах образовательно-досуговой деятельности которые помогают студенту получить качественные знания, приобрести практические навыки етнопедагогіки, этнопсихологии и, в дальнейшем, использовать их в своей профессиональной деятельности.The conference papers highlight the methods and means of leisure activities enabling the student to obtain a knowledge, to possess practical ethnopedagogical and ethnopsychological skills to use them in their professional activities in future.
- ДокументМовленнєве джерельце України(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Денисенко, А. О.; Варєнікова, О. В.; Воскресенська, Н. О.Методичні поради та дидактичний матеріал створено для розвитку словникового запасу та мовлення дітей віком від 2 до 6 років. Посібник містить поетичні твори відомих українських авторів та фольклорні твори, які можна використовувати для організації ігрової діяльності дітей; читання батьками, вихователем або учителем дітям; вивчення напам’ять. Посібник розрахований на активну співпрацю батьків та їх дітей, вихователів та їх вихованців, учителів та їх учнів. Методические рекомендации и дидактические материалы созданы для развития словарного запаса и речи детей в возрасте от 2 до 6 лет. Пособие содержит поэтические произведения известных украинских авторов и фольклорные произведения, которые можно использовать для организации игровой деятельности детей; чтение родителями, воспитателем или учителем детям; изучение наизусть. Пособие рассчитано на активное сотрудничество родителей и их детей, воспитателей и их воспитанников, учителей и их учеников. Methodical recommendations and didactic materials are created for the development of vocabulary and speech of children aged from 2 to 6 years. The manual contains poetic works of famous Ukrainian authors and folklore works, which can be used to organize children's playing activity; reading parents, teacher or teacher children; studying by heart. The manual is intended for active cooperation of parents and their children, educators and their pupils, teachers and their pupils.
- ДокументМОНІТОРИНГ ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ СТУДЕНТСЬКОГО ДОЗВІЛЛЯ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Денисенко, А. О.У тезах розглянуто питання значущості педагогічного моніторингу студентського дозвілля в умовах дистанційного навчання. Визначено мету, місію моніторингу виховного процесу у вищих педагогічних закладах освіти. Порушено питання пошуку нових технологій педагогічного моніторингу виховного потенціалу студентського дозвілля в умовах дистанційного навчання. Theses consider the importance of pedagogical monitoring of student leisure in distance learning. The purpose, mission of monitoring of educational process in higher pedagogical establishments of education is defined. The question of search of new technologies of pedagogical monitoring of educational potential of student leisure in the conditions of distance learning is raised.
- ДокументМоніторинг якості освіти в сучасних ЗВО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Попова, О. В.; Денисенко, А. О.; Васильєва, С. О.У статті доведено актуальність проблеми здійснення моніторингу якості освіти (далі ‒ МЯО) у закладах вищої освіти (далі ‒ ЗВО). Освітній (педагогічний) моніторинг розглянуто в трьох площинах: як процес (циклічний процес порівняння, зіставлення, оцінювання існуючого стану освітнього процесу у ЗВО із запланованим його еталоном); як технологію (сукупність певних етапів та відповідних засобів (розробка еталону освітнього процесу, критеріїв та показників оцінювання його стану, зіставлення еталонного освітнього процесу з реально існуючим, обґрунтування моделі освітнього процесу, вивчення перебігу його розвитку, підсумковий контроль його стану та корекція розробленої моделі); як інформаційну систему, яка постійно оновлюється і поповнюється на основі безперервного відстеження за станом і динамікою розвитку основних складових якості освіти за сукупністю визначених критеріїв із метою вироблення управлінських рішень із коригування небажаних диспропорцій на основі аналізу зібраної інформації і прогнозування подальшого розвитку досліджуваних процесів. Визначено засадничі принципи МЯО у ЗВО (системність і комплексність; студентоцентрованість; оперативність; ефективність; оцінювання для навчання; відкритість; взаємодія і взаємовідповідальність; інтегрованість; перспективність; інноваційність). Сформульовано педагогічні умови забезпечення МЯО у освітньому закладі (створення спеціальних педагогічних умов організації МЯО освітнього процесу ЗВО, які передбачають: підготовку педагогічного колективу до здійснення освітнього моніторингу; забезпечення взаємодії всіх учасників МЯО; розроблення необхідного науково-методичного інструментарію). Запропоновано критеріальну базу МЯО у ЗВО, до якої віднесено комплекс критеріїв (психологічну готовність учасників освітнього процесу до моніторингової діяльності (позитивні мотиви, професійна спрямованість), моніторингову компетентність суб’єктів педагогічного процесу ЗВО (спеціальні знання і вміння, особистісні якості), якість моніторингових даних (обсяг інформації, її валідність та дієвість тощо). Презентовано окремі засоби забезпечення МЯО у освітньому заклад («моніторинговий кейс», веб-опитування, тестінг, веб-форуми, вебометричний рейтинг). The article proves the urgency of the problem of monitoring the quality of education (hereinafter - MQE) in higher education institutions (hereinafter - HEI). Educational (pedagogical) monitoring is considered in three areas: as a process (cyclical process of comparison, referencing, evaluation of the existing state of educational process in higher educational establishment with its planned standard); as a technology (set of certain stages and appropriate tools (development of the standard of educational process, criteria and indicators for assessing its condition, comparison of the reference educational process with the existing one, substantiation of the educational process model, study of its development, final control of its condition and correction of the developed model ); as an information system that is constantly updated and replenished on the basis of continuous monitoring of the state and dynamics of main components of the quality of education on a set of defined criteria to develop management decisions to correct undesirable imbalances based on analysis of collected information and forecasting further development of research processes. The quality of higher education is considered as a multidimensional concept that covers all aspects of higher educational establishment activity - educational and academic programs, teaching and research work, faculty and students, training base and resources. The basic principles of MQE in HEI (systemacy and complexity; student centeredness, efficiency; effectiveness; assessment for learning; openness; interaction and mutual responsibility; integration; perspective; innovation) are determined. Pedagogical conditions of providing MQE in educational institution are formulated (creation of special pedagogical conditions of MQE organization of educational process of HEI, which provide: preparation of pedagogical collective for educational monitoring; ensuring interaction of all participants of MQE; development of necessary scientific and methodical tools). The criterion base of MQE in HEI is offered, which the complex of criteria (psychological readiness of participants of educational process to monitoring activity (positive motives, professional orientation), monitoring competence of subjects of pedagogical process of HEI (special knowledge and skills, personal qualities), quality of monitoring data (amount of information, its validity and effectiveness, etc.) are related to. Some means of providing MQE to the educational institution (“monitoring case”, web survey, testing, web forums, webometric rating) are presented.
- ДокументОНЛАЙН-ДОЗВІЛЛЯ ЯК ЗАСІБ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-20) Денисенко, А. О.; Ван, ЦіхуейУ тезах розкрито актуальну проблему дистанційного навчання в умовах пандемії. Акцентовано увагу на деяких питаннях організації дистанційного онлайн-дозвілля. Авторами, зокрема, наголошено на інтернет-технологіях, освітніх платформах організації дозвіллєвої діяльності з метою розвитку музично-естетичних смаків тощо. Theses raise the topical issue of distance learning in the languages of the pandemic. Emphasis is placed on some issues of remote online leisure. In particular, the authors emphasize Internet technologies, educational platforms for organizing leisure activities in order to develop musical and aesthetic tastes, etc.
- ДокументОсобливості командоутворення в хореографічних колективах(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Башкір, О. І.; Денисенко, А. О.Командоутворення в хореографічних колективах – це поетапне формування команди однодумців, поєднаних спільною хореографічною діяльністю, які поділяють цілі та цінності хореографії як прояву культури, володіють знаннями про хореографічні традиції колективу, поважають їх та примножують, усвідомлюють відповідальність за спільний результат, який базується на особистісних зусиллях. З метою вирішення поставлених завдань було використано такі теоретичні методи дослідження, як: аналіз психологічної та педагогічної літератури з метою визначення поняття командоутворення; узагальнення та порівняння результатів дослідження авторів та інших дослідників, що дало можливість визначити внесок авторів у дослідження командоутворення як методу організації взаємодії учнів хореографічних класів. Продуктивна робота команди багато в чому залежить від застосунків, що використовуються в організації спільної діяльності. Відповідно, в освіті активно запроваджуються технології командоутворення як інструменти досягнення освітніх цілей, розробляються методики тімбілдінгу, вивчаються питання організації командної роботи. У дослідженні авторами визначено: • критерії відмінності команди від групи: цілі командної роботи (визначаються відповідно до завдань; усвідомлюються членами команди та приймаються на емоційному рівні; чітко узгоджуються з власними потребами, інтересами членів команди, приймаються на мотиваційному рівні); принципи взаємодії у процесі досягнення цілей (у команді принципи взаємодії визначаються спільно її членами; дотримання принципів взаємодії в команді внутрішньо мотивоване; у команді важливу роль відіграють принципи, пов’язані з партнерською взаємодією її учасників); рольова структура (ролі в команді задаються зсередини, з урахуванням мети, індивідуальних особливостей членів команди тощо; у команді ролі гармонійно взаємодіють та взаємодоповнюють одна одну; лідер у команді є загальновизнаним); • етапи тімбілдінгу (визначення цілей формування команди; підбір членів команди, виявлення особистісних якостей кожного; розподіл функціональних обов’язків між членами команди; налагодження комунікативних зв’язків між членами команди; розвиток командної взаємодії); • методи командоутворення, до яких належать переважно активні та інтерактивні технології навчання, командні, ексклюзивні та спортивно-розважальні ігри. Team building in choreographic groups is the gradual formation of a team of like-minded people united by a common choreographic activity, who share the goals and values of choreography as a manifestation of culture, have knowledge of the choreographic traditions of the team, respect and multiply them, and are aware of the responsibility for the common. In order to solve the tasks set, the following theoretical research methods were used: analysis of psychological and pedagogical literature in order to define the concept of team building; generalization and comparison of the results of the study of the authors and other researchers, which made it possible to determine the contribution of the authors to the study of team building as a method of organizing the interaction of students in choreographic classes. The productive work of the team largely depends on the applications used in the organization of joint activities. Accordingly, team building technologies are being actively introduced in education as tools for achieving educational goals, team building methods are being developed, and issues of organizing team work are being studied. In the study, the authors determined: • criteria for distinguishing a team from a group: goals of teamwork (determined in accordance with the tasks; recognized by team members and accepted at an emotional level; clearly consistent with their own needs, interests of team members, accepted at a motivational level); principles of interaction in the process of achieving goals (in a team, the principles of interaction are determined jointly by its members; compliance with the principles of interaction in a team is internally motivated; in a team, principles related to partnership interaction of its members play an important role); role structure (roles in a team are set from within, taking into account the goal, individual characteristics of team members, etc.; in a team, roles harmoniously interact and complement each other; a leader in a team is generally recognized); • stages of team building (determining the goals of forming a team; selecting team members, identifying the personal qualities of each; distributing functional responsibilities between team members; establishing communication links between team members; developing team interaction); • team building methods, which include predominantly active and interactive learning technologies, team, exclusive and sports and entertainment games.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ЦІННІСНО-СМИСЛОВОЇ СФЕРИ ОСІБ ІЗ СИНДРОМОМ ПОСТТРАВМАТИЧНОГО СТРЕСОВОГО РОЗЛАДУ(«Планета-Прінт», 2019) Денисенко, А. О.У статті розглянуто структуру та функціонування ціннісно-смислової сфери особистості. Перелічено типові симптоми прояву посттравматичного стресового розладу в осіб, які зазнали впливу психотравмувальної події. Визначено особливості ціннісно-смислової сфери осіб із синдромом посттравматичного стресу. В статье рассмотрена структура и функционирование ценностно-смысловой сферы личности. Перечислены типичные симптомы проявления посттравматического стрессового расстройства личности, которые испытали влияние психотравмирующих событий. Определены особенности ценностно-смысловой сферы личности с синдромом посттравматического стресса. The article depicts the structure and functionality of axiological and notional personality. Also, the typical symptoms of post-traumatic stress disorder manifestations are named for those who overcame the influence of psycho-traumatic incident, and the peculiarities of axiological and notional personality with the same syndrome are differentiated.
- ДокументПедагогіка дозвілля – духовність, інтелект, стратегія(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Асоціація російськомовних вчених штату Масачусетс, м. Бостон, США, 2019) Денисенко, А. О.Обґрунтовано думку про те що, педагогіка дозвілля — платформа формування інтелектуального, духовного та професійного зростання, громадянської свідомості, власної гідності, виховання віри у свої сили, реалізації бажання власною працею досягти кращого життя, а не пасивно очікувати його. Обосновано мнение о том, что педагогика досуга — платформа формирования интеллектуального, духовного и профессионального роста, гражданского сознания, собственного достоинства, воспитания веры в свои силы, реализации желания собственным трудом достичь лучшей жизни, а не пассивно ожидать ее. The opinion is substantiated that the pedagogy of leisure is a platform for the formation of intellectual, spiritual and professional growth, civic consciousness, self-esteem, fostering faith in oneself, realizing the desire to achieve a better life by one's own labor, and not passively expect it.
- ДокументПедагогіка дозвілля – запорука формування професійних компетентностей(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2020-01-10) Денисенко, А. О.; Мкртічян, О. А.; Білецька, С. А.; Ковтун, А. В.Розглядаються питання, пов’язані з визначенням професійної та дозвіллєвої компетентностей. Автори зауважують на необхідності створення дозвіллєвого середовища в умовах вищого педагогічного закладу як важливого чинника формування професійних компетентностей (загалом – дозвіллєвої компетентності) майбутніх педагогів та зосереджують увагу на важливості введення до освітньої програми педагогічних вишів навчальної дисципліни «Педагогіка дозвілля». Рассматриваются вопросы, связанные с определением профессиональной и досуговой компетентностей. Акцентируется внимание на необходимости создания досуговой среды в условиях высшего педагогического заведения как важного фактора формирования профессиональных компетентностей (в частности – досуговой компетентности) будущих педагогов и концентрируют внимание на важности введения в образовательную программу высших педагогических заведений учебной дисциплины «Педагогика досуга». The article deals with issues related to the definition of professional and leisure competencies, the need to create a leisure environment in a higher education institution as an important factor in the formation of professional competencies of future educators. The content and methods, essence and technologies, functions and role of leisure activities for self-realization of personality research of scientists (I. Biletska, I. Boichev, V. Bochelyuk, N. Huziy, N. Maksimvska, B. Naboka, I. Petrova, I. Sidor, O. Tadeusz, B. Titov) are described in the article. The purpose of the study is to analyze the peculiarities of the organization of leisure activities in a higher pedagogical institution, the result of which is the successful socialization of the student's personality and the formation of leisure competence in future teachers. Professional leisure competence of the teacher is a specific professional and personal education, which provides productive pedagogical activity in the field of cultural and educational leisure and recreation, promotes the successful realization of educational tasks, allows effective use of artistic and creative forms and specific methods of teaching and upbringing in pedagogically organized leisure and form a certain integrated professional competence system of teacher who organizes cultural and leisure activities and recreation; and also ensure that future professionals are prepared for successful cultural and educational activities. Thus, the social state of society, the task of building a democratic state and the civil society creation encourage the educational process to be improved. Vocational training for future educators has potential reserves for a more effective formation of readiness to organize leisure activities. Further research may be aimed at identifying the features of the professional leisure competences’ formation in future educators, in accordance with requirements of new generation standards, which take into account the harmonization of specialist training’s content in the context of European integration and current trends in labor market.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА ДІТЕЙ У ВОЄННИЙ ПЕРІОД(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Боярська-Хоменко, А. В.; Денисенко, А. О.У публікації розглянуто соціально-педагогічну підтримку дітей Харківщини у воєнний період. Надання соціально-педагогічної підтримки дітям, які постраждали від російської агресії проти України, має вирішальне значення для їхнього благополуччя та подальших перспектив їхнього розвитку. На волонтерських засадах створено студентами та працівниками Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди на підставі соціального опитування й анкетування дітей та їхніх батьків на деокупованих територіях Харківського регіону проєкт «Щасливі соняшники», який реалізовує цю підтримку шляхом консультування з питань психічного здоров’я, реалізації освітніх програм і надання освітньої підтримки, доступу до освітніх ресурсів на порталі Сковорода-ХАБ, підтримки сімей. The publication discusses the social and pedagogical support for children in Kharkiv region during the war period. Providing social and pedagogical support to children affected by Russian aggression against Ukraine is crucial for their well-being and future prospects for development. Based on a social survey and questionnaires of children and their parents in the de-occupied territories of the Kharkiv region, students and staff of H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University created the Happy Sunflowers project on a volunteer basis, which provides this support through mental health counselling, educational programmes and support, access to educational resources on the Skovoroda-HAB portal, and family support.
- ДокументШКОЛА РАДОСТІ ХХІ СТОЛІТТЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Денисенко, А. О.У тезах зосереджено увагу на актуальності використання надбань В. О. Сухомлинського в умовах Нової української школи (НУШ). З'ясовано, що новітні технології – це осучаснений шлях педагогічного пошуку видатного педагога. Акцентується увага на тому, що нова освіта спрямовує увагу на особистість, яка здатна критично мислити, спроможна опрацьовувати різноманітну інформацію, прагне змінити на краще власне життя і життя своєї держави, що є одним із концептуальних напрямів сухомлинівської педагогіки. In the article the relevance of the use of creative heritage V. O. Sukhomlinsky was proved in the conditions of the new Ukrainian school. The latest teaching technologies have been presented as a modern way of pedagogical search for an outstanding teacher. The focus was on new education. This education focuses on the personality of a child who is capable of thinking critically, able to process a variety of information, seeking to change for the better his or her own life and the life of his/her country. This is one of the conceptual directions of Sukhomlin's pedagogy.