Перегляд за Автор "Дейниченко, Г. В."
Зараз показано 1 - 20 з 29
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКСІОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ВИВЧЕННІ КООРДИНАТНОГО МЕТОДУ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Дейниченко, Г. В.; Жерновникова, О. А.; Ткачова, Н. О.У статті доведено, що підвищення ефективності процесу навчання в викладанні координатного методу представляє безперечний інтерес для вчителів-практиків, оскільки оволодіння математичними методами пізнання дійсності становить основу математичної грамотності, математичної компетентності і має аксіологічну складову, забезпечуючи оволодіння учнями цінностями загальнолюдської культури. В статье доказано, что повышение эффективности процесса обучения в преподавании координатного метода представляет несомненный интерес для учителей-практиков, поскольку овладение математическими методами познания действительности составляет основу математической грамотности, математической компетентности и имеет аксиологическую составляющую, обеспечивая овладение учащимися ценностями общечеловеческой культуры. The article proves that improving the effectiveness of the learning process in teaching the coordinate method is of great interest for teachers, because mastering mathematical methods of knowledge of reality is the basis of mathematical literacy, mathematical competence and has an axiological component, providing mastering students the values of human culture.
- ДокументБезперервна пропедевтична педагогічна практика(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст безперервної пропедевтичної педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти, подано вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, які стануть у нагоді студентам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практики. В методических рекомендациях раскрыты цели, задачи, содержание непрерывной пропедевтической педагогической практики в учреждениях общего среднего образования, представлены требования к оформлению отчетной документации, образцы выполнения задач, различные методические материалы, которые пригодятся студентам учреждений высшего педагогического образования во время прохождения ими практики. The methodological recommendations disclose the goals, objectives, content of continuous propaedeutic pedagogical practice in institutions of general secondary education, provide requirements for the preparation of reporting documents, examples of tasks, various teaching materials that will be useful to students of higher education institutions during their internship.
- ДокументГРУПОВІ ФОРМИ НАВЧАННЯ В ІСТОРІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.; Кабанська, О. С.В статті розглянуто процес організації групової навчальної діяльності учнів. Інтерес до групових форм навчання пов’язаний насамперед із переорієнтацією освіти на особистість дитини, її загальнорозвивальним характером та гуманізацією, метою якої є розвиток дитини як суб’єкта навчальної діяльності. На сучасному етапі процес організації групової навчальної діяльності учнів здебільшого розглядається дослідниками як технологія навчання, оскільки групова робота має велике значення для розв’язання актуальних завдань, що стоять перед сучасною школою. В статье рассмотрен процесс организации групповой учебной деятельности учащихся. Интерес к групповым формам обучения связан прежде всего с переориентацией образования на личность ребенка, его общеразвивающим характером и гуманизацией, целью которой является развитие ребенка как субъекта учебной деятельности. На современном этапе процесс организации групповой учебной деятельности учащихся в основном рассматривается исследователями как технология обучения, поскольку групповая работа имеет большое значение для решения актуальных задач, стоящих перед современной школой. This article examines the process of organising group learning activities for students. The interest in group forms of learning is connected primarily with the reorientation of education to the child's personality, its general developmental nature and humanization, which aims to develop the child as a subject of learning activity. At the present stage, the process of organising students' group learning activities is mainly considered by researchers as a technology of learning, since group work is of great importance for solving the urgent tasks facing the modern school.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ СКЛАДНИКІВ ДЕФІНІЦІЇ «ПРОЄКТУВАННЯ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.У статті розкрито суть дефініції «проєктування» через зіставлення з такими родовими до нього поняттями, як «прогнозування», «моделювання», «планування», «конструювання», «розробка»; схарактеризовано особливості розуміння проєктування як складника інноваційної діяльності, одного з аспектів творчості людини задля дослідження його структури. The article reveals the essence of the definition of “designing” through comparison with such generic concepts as “forecasting”, “modeling”, “planning”, “design”, “development”; features of understanding designing as a component of innovative activity, one of the aspects of human creativity for the study of its structure are characterized.
- ДокументДо проблеми національно-патріотичного виховання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Дейниченко, Г. В.Здійснення національно-патріотичного виховання молоді лежить у площині виховання громадянськості. Обґрунтування виховання громадянськості. Обґрунтування змісту національно-патріотичного виховання на сучасному етапі розвитку України вимагає уточнення сутності понять «нація» і «патріотизм». При визначенні змісту національно-патріотичного виховання слід орієнтуватися на «єднальні засади» для громадян України всіх національностей, які сприяють розбудові української політичної нації, злагоді у суспільстві. Осуществление национально-патриотического воспитания молодежи лежит в плоскости воспитания гражданственности. Обоснование воспитания гражданственности. Обоснование содержания национально-патриотического воспитания на современном этапе развития Украины требует уточнения сущности понятий «нация» и «патриотизм». При определении содержания национально-патриотического воспитания следует ориентироваться на «связующие основы» для граждан Украины всех национальностей, которые способствуют развитию украинской политической нации, согласии в обществе. The implementation of national patriotic education of youth lies in the plane of education of citizenship. Justification of the education of citizenship. The rationale for the content of national-patriotic education at the current stage of Ukraine's development requires clarifying the essence of the concepts of "nation" and "patriotism". When determining the content of national-patriotic education, one should be guided by the "connecting foundations" for the citizens of Ukraine of all nationalities that contribute development of the Ukrainian political nation, and consent in society.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ З ТЕХНІЧНОГО КОНСТРУЮВАННЯ ПІД ЧАС ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Дейниченко, Г. В.; Кабанська, Г. А.З’ясовано можливості організації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх учителів природничо-математичних спеціальностей з технічного конструювання під час педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти; розкрито особливості технічного конструювання в педагогічному закладі вищої освіти щодо підготовки студентів до роботи в закладах загальної середньої освіти. The possibilities of organization of educational and cognitive activity of future teachers of natural-mathematical specialties in technical design during their pedagogical practice in institutions of general secondary education have been determined. The features of technical design in pedagogical institution of higher education in the process of students’ training for work in institutions of general secondary education have been revealed.
- ДокументЕлементи теорії ймовірностей і математичної статистики в означеннях і задачах(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-01) Проскурня, І. П.; Проскурня, О. І.; Жерновникова, О. А.; Дейніченко, Т. І.; Дейниченко, Г. В.; Чібісов, О. Д.У навчальному посібнику “Елементи теорії ймовірностей і математичної статистики в означеннях і задачах” викладено основні поняття і теореми комбінаторики, теорії ймовірностей і математичної статистики. Посібник містить зразки розв’язування задач з усіх тем курсу, задачі для практичних занять і задачі, рекомендовані для організації самостійної роботи здобувачів. Навчальний посібник може використовуватись як в освітньому процесі педагогічного ЗВО у вивченні курсу «Теорія ймовірностей та методи математичної статистики», так і для самоосвіти здобувачів природничо-математичних спеціальностей педагогічних ЗВО. The textbook "Elements of Probability Theory and Mathematical Statistics in Definitions and Problems" describes the basic concepts and theorems of combinatorics, probability theory and mathematical statistics. The manual contains examples of solving problems from all topics of the course, problems for practical classes and problems recommended for the organization of independent work of applicants. The study guide can be used both in the educational process of pedagogical higher education in the study of the course "Probability theory and methods of mathematical statistics", and for self-education of students of natural and mathematical specialties of pedagogical higher education.
- ДокументЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ У ВИВЧЕННІ ПОХІДНОЇ ТА ЇЇ ЗАСТОСУВАНЬ У ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Чібісов, О. Д.; Дейниченко, Г. В.У тезах схарактеризовано різні методичні підходи до вивчення похідної в курсі алгебри і початків аналізу; визначено основні поняття й співвідношення, логічну послідовність навчального матеріалу у викладанні теми «Похідна та її застосування» у профільній школі; зроблено порівняльний аналіз змісту навчального матеріалу теми на профільному та поглибленому рівнях. The theses characterize different methodical approaches to the study of the derivative in the course of algebra and the beginnings of analysis; the main concepts and relationships, the logical sequence of the educational material in the teaching of the topic «Derivative and its application» in a specialized school are defined; a comparative analysis of the content of the subject's educational material on profile and advanced levels was made.
- ДокументМатематична логіка і теорія алгоритмів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Дейніченко, Т. І.; Дейниченко, Г. В.Навчально-методичний посібник дозволяє ознайомити студентів з цілями, змістом, вимогами щодо сформованості рівнів навчальних досягнень з предмету, формами і методами контролю навчально-пізнавальної діяльності; містить необхідні для самостійної роботи варіанти завдань з різних розділів курсу математичної логіки і теорії алгоритмів з метою повторення, узагальнення й систематизації знань, що сприятиме покращенню професійної підготовки майбутніх учителів. Посібник може використовуватись як у навчальному процесі педагогічного ЗВО у вивченні математичної логіки і теорії алгоритмів, так і для самоосвіти студентів природничо-математичних спеціальностей педагогічних ЗВО. Учебно-методическое пособие позволяет ознакомить студентов с целями, содержанием, требованиями, касающимися сформированности уровней учебных достижений по предмету, формам и методам контроля учебно-познавательной деятельности; содержит необходимые для самостоятельной работы варианты задач из разных разделов курса математической логики и теории алгоритмов с целью повторения, обобщения и систематизации знаний, что будет способствовать улучшению профессиональной подготовки будущих учителей. Пособие может использоваться как в учебном процессе педагогического вуза по изучению математической логики и теории алгоритмов, так и для самообразования студентов естественно-математических специальностей педагогических вузов. The educational-methodical manual allows to acquaint students with the goals, content, requirements regarding the formation of the levels of educational achievements in the subject, forms and methods of monitoring educational and cognitive activity; contains variants of tasks necessary for independent work from different sections of the course of mathematical logic and the theory of algorithms in order to repeat, generalize and systematize knowledge, which will help improve the professional training of future teachers. The manual can be used both in the educational process of a pedagogical university for the study of mathematical logic and the theory of algorithms, and for self-education of students of natural and mathematical specialties of pedagogical universities.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення науково-дослідної практики магістрантів спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-20) Жерновникова, О. А.; Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.Методичні матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня науково-дослідної практики в закладах вищої педагогічної освіти. У методичних рекомендаціях наведено програму практики, висвітлено вимоги до оформлення звітної документації, подано зразки звітних документів з виконання завдань практики тощо. Призначено для викладачів та магістрантів педагогічних ЗВО. The methodical materials are intended to accompany the students of higher education at the second (master's) level of scientific research practice in institutions of higher pedagogical education. The methodical recommendations provide the practice program, highlight the requirements for drawing up report documentation, provide samples of report documents on the performance of practice tasks, etc. Intended for teachers and master's students of pedagogical higher education institutions.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення науково-дослідної практики магістрантів спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-17) Жерновникова, О. А.; Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.; Чібісов, О. Д.; Штонда, О. Г.Методичні матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня науково-дослідної практики в закладах вищої педагогічної освіти. У методичних рекомендаціях наведено програму практики, висвітлено вимоги до оформлення звітної документації, подано зразки звітних документів з виконання завдань практики тощо. Призначено для викладачів та магістрантів педагогічних ЗВО. The methodical materials are intended to accompany the students of higher education at the second (master's) level of scientific research practice in institutions of higher pedagogical education. The methodical recommendations provide the practice program, highlight the requirements for drawing up report documentation, provide samples of report documents on the performance of practice tasks, etc. Intended for teachers and master's students of pedagogical higher education institutions.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Головашкіна, Л. М.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. В.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації складено на основі багаторічної роботи викладачів кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи. Підготовлені матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання педагогічних університетів виробничої практики у закладах загальної і спеціалізованої середньої та вищої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми та розкрито особливості проходження магістрами педагогічної практики у середній та вищій школі, висвітлено вимоги до оформлення документації практики, представлено списки рекомендованих інформаційних джерел та зразки звітних документів та виконання запланованих завдань. Призначено для викладачів та магістрантів закладів вищої педагогічної освіти, учителів-практиків. Методические рекомендации составлены на основе многолетней работы преподавателей кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения прохождения соискателями высшего образования второго (магистерского) уровня второго года обучения педагогических университетов производственной практики в учреждениях общего и специализированного среднего и высшего образования. В методических рекомендациях приведены программы и раскрыты особенности прохождения магистрами педагогической практики в средней и высшей школе, освещены требования к оформлению документации практики, представлены списки рекомендованных информационных источников и образцы отчетных документов и выполнения запланированных задач. Предназначено для преподавателей и магистрантов учреждений высшего учебного педагогического образования, учителей-практиков. Methodical recommendations are based on the many years of work of teachers of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education. The prepared materials are intended to accompany the passage of applicants for higher education of the second (master) level of the second year of training of pedagogical universities of industrial practice in institutions of general and specialized secondary and higher education. The methodological recommendations include programs and the features of master's teaching practice in secondary and higher education, the requirements for the preparation of practice documentation are highlighted, lists of recommended information sources and samples of reporting documents and the fulfillment of planned tasks are presented. Designed for teachers and undergraduates of institutions of higher educational teacher education, practical teachers.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації висвітлюють питання організації та проведення педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання закладів вищої педагогічної освіти. У посібнику розкрито мету, основні завдання та зміст педагогічної практики, особливості її проходження в основній і старшій школі, уміщено перелік інформаційних джерел, на які можна спиратися в процесі виконання завдань практики, зразки оформлення документації практики та виконання завдань. Методические рекомендации освещают вопросы организации и проведения педагогической практики в учреждениях общего среднего образования соискателей высшего образования первого (бакалаврского) уровня 3 и 4 года обучения учреждений высшего педагогического образования. В пособии раскрыты цели, задачи и содержание педагогической практики, особенности ее прохождения в основной и старшей школе, помещен перечень информационных источников, на которые можно опираться в процессе выполнения заданий практики, образцы оформления документации практики и выполнения задач. Guidelines cover the organization and conduct of teaching practice in institutions of general secondary education of applicants for higher education of the first (bachelor's) level 3 and 4 years of study of higher education institutions. The manual reveals the goals, objectives and content of pedagogical practice, the features of its passage in primary and high school, contains a list of information sources that you can rely on in the process of fulfilling the tasks of practice, samples of documentation of practice and tasks.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення практик здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня навчання спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Жерновникова, О. А.; Кін, О. М.; Масич, В. В.; Кабанська, Г. А.; Остапенко, Л. П.; Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.; Сіра, І. Т.; Штонда, О. Г.Методичні матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня педагогічних університетів таких видів практик як науково-дослідна та педагогічна практика в закладах профільної та спеціалізованої середньої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми практик, висвітлено вимоги до оформлення звітної документації, подано зразки звітних документів з виконання завдань практик тощо. Призначено для викладачів та магістрантів педагогічних ЗВО, учителів-практиків. The methodical materials are intended to accompany the students of higher education of the second (master's) level of pedagogical universities in such types of practices as scientific research and pedagogical practice in specialized and specialized secondary education institutions. In the methodological recommendations, practice programs are given, the requirements for the preparation of reporting documentation are highlighted, samples of reporting documents on the performance of practice tasks, etc. are provided. Intended for teachers and master's students of pedagogical universities, practicing teachers.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРОФІЛЬНОЇ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Дейниченко, Г. В.; Чібісов, О. Д.; Кабанська, О. С.У тезах схарактеризовано особливості системи профільної диференціації навчання, які стосуються її різних компонентів; проаналізовано сучасний досвід здійснення профільної диференціації навчання в розвинутих країнах світу. The theses characterize the features of the system of profile differentiation of education, which relate to its various components; the modern experience of the implementation of profile differentiation of education in the developed countries of the world is analyzed.
- ДокументПедагогічна підтримка іноземних здобувачів з КНР освітньо-наукового рівня вищої освіти у вивченні математичної статистики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Дейніченко, Т. І.; Дейниченко, Г. В.; Жерновникова, О. А.На основі аналізу науково-педагогічної літератури у статті розкрито суть педагогічної підтримки, яку визначено як педагогічну, дидактично цілеспрямовану діяльність компетентних педагогів з надання превентивної й оперативної дозованої допомоги аспірантам. Це сприятиме розв’язанню їхніх індивідуальних проблем, пов’язаних з успішним просуванням у навчанні, спілкуванні, професійному самовизначенні, самовираженні. У статті розглянуто різні підходи до визначення педагогічного змісту поняття «педагогічна підтримка» – широкий і вузький. Схарактеризовано принципи педагогічної підтримки (загальності, суб’єктності й індивідуальності, проблемності, пріоритету захисту прав та інтересів аспірантів; адресності й дозованості допомоги, співробітництва, систематичності підтримки, диференційованого підходу при наданні підтримки), її види (превентивна, оперативна, опосередкована, дозована, адресна), форми (індивідуальна, групова), прийоми надання (використання карток-консультацій, таблиць-порад, організація спілкування, наведення питань, що наштовхують на відповідь, попередження про типові помилки і неправильні підходи тощо). Визначено специфіку здійснення педагогічної підтримки в умовах групової роботи у вивченні здобувачами-іноземцями з КНР освітньо-наукового рівня вищої освіти елементів математичної статистики задля оволодіння стохастичними методами обробки результатів педагогічного експерименту. Схарактеризовано етапи надання педагогічної підтримки іноземним здобувачам освітньо-наукового рівня вищої освіти у вивченні стохастики, якот: діагностичний, пошуковий, проектний, діяльнісний, рефлексивний. Науково обґрунтовано як загальні вимоги до викладача, який здійснює педагогічну підтримку (постійна увага до кожної особистості, створення ситуацій успіху, стимулювання до самостійних дій, розвинена емпатія, забезпечення умов для самовизначення і самореалізації), так і ті, що стосуються безпосереднього здійснення педагогічної підтримки (вивчення індивідуальних особливостей кожного здобувача з метою надання «адресної» допомоги, що потребує виявлення «проблемного поля», тобто особистісно значущої для нього проблеми; цілеспрямованої пізнавальної діяльності викладача і здобувача з розв’язання проблеми, а також організації співробітництва здобувачів). The article reveals the essence of academic support, which is defined as pedagogical didactically-oriented activity of competent university teachers in provision of preventive, prompt and balanced assistance to PhD applicants based on the review of scientific and pedagogical literature. It aims at solving their individual problems related to increasing their academic achievement, successful communication, professional self-determination, self-expression. The broad and narrow approaches to defining the pedagogical content of the concept «academic support» are considered in the paper. The article describes principles (generality; subjectivity and individuality; problematic nature; priority of protection of PhD student’s rights and interests; targeting performance and balance of assistance; collaboration; systematic nature of support; differentiated approach in providing support), types (preventive; operative; indirect; balanced; targeted), forms (individual; group), and methods of delivery (use of advisory cards, advisory charts; managing communication; prompting questions; warning about common mistakes and incorrect approaches etc.) of academic support. The paper specifies the academic support in the context of group work of Chinese PhD applicants for educational and scientific level of higher education during their studying the elements of mathematical statistics aimed at mastering stochastic methods of processing the results of a pedagogical experiment. It also characterizes delivery stages of academic support for foreign PhD applicant in the studies of stochastics, i.e. diagnostic, exploratory, design, action and reflective stages. The scientific rationale demands are provided for both general requirements for a tutor providing academic support (continuous attention to each PhD applicant; creating situations of success; encouragement to independent action; developed empathy; providing conditions for self-determination and self-realization) and those ones related to direct realization of academic support (looking into individual characteristics of each PhD applicant in the effort to provide «targeted» assistance that requires identification of «problem field», i.e. personally significant problem for a PhD applicant; goal-oriented cognitive activity of a tutor and an applicant within problem solving processes and organization PhD applicants’ collaboration).
- ДокументПроективна геометрія та методи зображень: вибрані питання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-14) Дейниченко, Г. В.; Жерновникова, О. А.; Масич, В. В.; Чібісов, О. Д.У посібнику розкрито основні питання проективної геометрії та методів зображень геометричних фігур, спрямованих на вдосконалення графічної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)» педагогічних ЗВО у межах їхньої професійної компетенції. Для розуміння матеріалу посібника достатньо математичних знань, отриманих у вивченні математики курсу середньої школи, тому посібник може використовуватись у викладанні спецкурсів для здобувачів-бакалаврантів педагогічних ЗВО та є корисним для вчителів, які працюють у класах (школах) з поглибленим вивченням предмету. The manual reveals the main issues of projective geometry and methods of representation of geometric shapes aimed at improving the graphic training of applicants for the first (bachelor's) level of higher education in the specialty "014.04 Secondary Education (Mathematics)" of pedagogical universities within their professional competence. To understand the material of the manual, the mathematical knowledge gained in the study of mathematics of the secondary school course is sufficient, so the manual can be used in teaching special courses for bachelor's students of pedagogical universities and is useful for teachers working in classes (schools) with in-depth study of the subject.
- ДокументПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ ШКОЛЯРІВ У ВИВЧЕННІ «ЗОЛОТОГО ПЕРЕРІЗУ» В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Дейниченко, Г. В.; Єременко, А. С.У тезах з’ясовано суть проектної діяльності школярів, розкрито її структуру, схарактеризовано ключове поняття «проект», наведено приклад реалізації проекту в навчанні математики в ЗЗСО. In theses, the essence of project activity of schoolchildren is clarified, its structure is revealed, the key concept of «project» is characterized, and an example of the implementation of the project in the teaching of mathematics in ZZSO is given.
- ДокументПроєктна діяльність як основа підвищення професійної компетентності вчителя математики(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.Спеціальна підготовка вчителя математики є важливим чинником успішності оволодіння учнями проєктною діяльністю, яка потребує застосування специфічних психологічних механізмів, методичних прийомів її організації. Специальная подготовка учителя математики является важным фактором успешности овладения учениками проектных деятельностью, которая требует применения специфических психологических механизмов, методических приемов ее организации. Special training of a mathematics teacher is an important factor in the success of students' mastery of project activities, which requires the use of specific psychological mechanisms, methodological techniques of its organization.
- ДокументРОЛЬ ЛЕКЦІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ СУЧАСНОЇ ВИЩОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Дейниченко, Г. В.; Кукленко, А. В.Розглянуто особливості лекції як організаційної форми навчання у вищій школі в сучасних умовах. Визначено поняття лекції та її місце в навчальному процесі вищої школи, з’ясовані переваги та слабкі сторони цієї форми навчання, наведено класифікацію видів лекцій, дано характеристику інновацій щодо них, визначені особливості сучасних нетрадиційних видів лекцій (електронна лекція, інтерактивна лекція). The features of a lecture as an organizational form of training in high school in modern conditions are considered. The concept of lecture and importance of it in educational process of high school are determined. The advantages and weaknesses of this form of education are determined. The classification of types of lectures is given. The characteristic of innovations in education is determined. The specific features of modern non-traditional types of lectures (e-lecture, interactive lecture )are determined.