Перегляд за Автор "Боярська-Хоменко, А."
Зараз показано 1 - 20 з 23
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАдольф Дістервег як засновник ідеї реформування освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Доценко, Д.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто педагогічні ідеї А. Дістервега. Адольф Дістервег – видатний німецький педагог-демократ, прихильник ідей природного зростання та природного виховання дітей, він зосередився на розвитку їх самостійності та самостійності мислення. На думку педагога, виховання має відбуватися в гармонії з природою, культурою і часом. Він намагався об’єднати вчителів усієї Німеччини. Але найбільше значення мала його діяльність у сфері забезпечення якості шкільної освіти. The article deals with the pedagogical ideas of A. Dysterweg. Adolf Dysterweg is an outstanding German democratic educator, a supporter of the ideas of natural growth and natural education of children, he focused on the development of their independence and independent thinking. According to the teacher, education should take place in harmony with nature, culture and time. He tried to unite teachers throughout Germany. But the greatest importance was his activity in the field of ensuring the quality of school education.
- ДокументАктуальність педагогічної спадщини Б. Грінченка(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Лисогор, Т.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто наукові погляди видатного українського письменника та педагога Бориса Дмитровича Грінченка. Борис Грінченко спирався на народну педагогіку, тому що, на його думку, вона є вічною, а головним є те, що це – невичерпне джерело навчально-виховної мудрості. Він аналізував внески та досвід прогресивних педагогів для того, щоб розвинути їхні думки щодо діалектичної єдності мови і мислення. The article deals with the scientific views of of the outstanding Ukrainian writer and teacher Borys Dmytrovych Grinchenko. Borys Grinchenko relied on folk pedagogy, because, in his his opinion, it is eternal, and the main thing is that it is an inexhaustible source of educational wisdom. He analyzed the contributions and experiences of progressive educators in order to develop their thoughts on the dialectical unity of language and thinking.
- ДокументАктуальність принципів навчання Я. А. Коменського(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Племянник, Д.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто принципи виховання Я. А. Коменського, який заклав фундамент сучасної освіти. Його принципи були актуальні у давні часи, сьогодні та будуть актуальні і через сто, двісті, і більше років. Вчителі в освітньому процесі завжди будуть ними послуговуватися, бо вони мають дуже просту, але дієву структуру, яку розуміють як учні, так і вчителі. The article deals with the principles of education of J. A. Comenius, who laid the foundation of modern education. His principles were relevant in ancient times, today and will be relevant in a hundred, two hundred, and more years. Teachers in the educational process will always use them, because they have a very simple but effective structure that both students and teachers understand.
- ДокументАктуальність ідей В. О. Сухомлинського для сучасної школи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Антіпова, Д.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто систему виховання В. О. Сухомлинського, в якій велика роль приділяється природі, як об’єкту пізнання, сфері активної діяльності, відчутнішої частини дитячого життя, пізнання прекрасного, взаємодії сім’ї та школи, що повинні працювати разом для гармонійного, всебічного розвитку дитини. The article considers the system of education of V. O. Sukhomlynsky, in which a great role is given to nature as the object of knowledge, the sphere of active activity, the most tangible part of children's life, the knowledge of beauty, the interaction of family and school, which should work together for harmonious, comprehensive development of the child.
- ДокументВимоги до вчителя за М. Монтесорі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Донська, К.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто вимоги Марії Монтессорі до вчителів ХХ століття, більшість яких є досі актуальними і сьогодні, бо кожний вчитель повинен зацікавити, гарно подавати інформацію та ставитись до всіх дітей однаково, допомагати їм віднайти себе. The article considers the requirements of Maria Montessori for teachers of the twentieth century, most of which are still relevant today, because today, because every teacher should interest, present information well and treat all children equally, help them find themselves.
- ДокументГ. С. Сковорода і сучасні підходи до виховання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Ловчикова, В.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто педагогічну спадщину видатного українського просвітителя, гуманіста, філософа, письменника Г. Сковороди, який мав ідеалістичний світогляд, але у його поглядах були нотки матеріалістичних елементів. Для самого Г. Сковороди важливою була ідея «сродної праці» навчання дитини тому, для чого вона народжена, відповідно до її натури, що дозволило б організувати життя «за внутрішнім блаженним духом». The article deals with the pedagogical heritage of the outstanding Ukrainian educator, humanist, philosopher, writer H. Skovoroda, who had an idealistic worldview, but in his views there were notes of materialistic elements. For H. Skovoroda himself important was the idea of "kindred labor" of teaching a child what he was born, according to his nature, which would allow to organize life "according to inner blissful spirit".
- ДокументГуманізм в педагогічній спадщині Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Пономарьова, В.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто педагогічні погляди Григорія Сковороди, в яких відбиваються основи педагогіки: гуманізм, демократизм, висока моральність, любов до Батьківщини і народу. Гуманізм – це основа всього. Всі ми люди і тільки за це ми маємо любити та поважати один одного. Любов до Батьківщини та народу завжди по-особливому проявляється у важкі часи. Війна розставила погляди багатьох людей на свої місця і тепер добре видно, де добро та зло. The article deals with the pedagogical views of Hryhorii Skovoroda, which reflect the basics of pedagogy: humanism, democracy, high morality, love for Motherland and people. Humanism is the basis of everything. We are all human beings and only for this we have to love and respect each other. Love for the Motherland and the people always manifests itself in a special way manifested in difficult times. The war has put the views of many people in their places and now it is clearly visible where good and evil are.
- ДокументГуманістична педагогіка М. Монтеня(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Волкодав, М.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто педагогічні погляди Мішеля Монтеня, відомого французького письменника і філософа, головною думкою якого було надання учням самостійності, що допоможе їм вирости незалежною та, вільною від думок інших, людиною, яка буде робити все згідно зі своїми бажаннями та потребами, поважати та любити себе і те, що в неї в голові. Ця думка цілком підходить та є актуальною в сучасному навчанні дітей. The article deals with the pedagogical views of Michel Montaigne, a famous French writer and philosopher, whose main idea was to give students independence, which will help them grow up independent and, free from the opinions of others, a person others, a person who will do everything according to their own desires and needs, respect and love themselves and what is in their heads. This idea is quite suitable and relevant in the modern education of children.
- ДокументЕВОЛЮЦІЯ АГЕНЦІЙ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЯКОСТІ ОСВІТИ: ВІД ВЕРТИКАЛЬНИХ ДО ГОРИЗОНТАЛЬНИХ СТРУКТУР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-20) Боярська-Хоменко, А.; Денисенко, А.Стаття аналізує еволюцію агентств у забезпеченні якості освіти з вертикальних структур до горизонтальних моделей. Автори розглядають різні підходи до делегування функцій агентствам та їх роль у сучасних освітніх системах. Висвітлено різноманітні виклики, з якими стикаються агентства, такі як міжнародна співпраця та цифрові технології, і вказано на необхідність постійного оновлення стратегій та методів роботи. The article presents the analysis of the evolution of quality assurance agencies from vertical structures to horizontal models. The authors examine different approaches to delegating functions to agencies and their role in modern education systems. Various challenges faced by agencies, such as international cooperation and digital technologies, are highlighted. The need to constantly update strategies and working methods is emphasized.
- ДокументЗдобутки і труднощі сучасної шкільної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Беліменко, К.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто здобутки і труднощі сучасної шкільної освіти. Педагогічні здобутки шкільної освіти величезні. Україна розвиває школу, намагається дати своїм дітям багато знань, навичок, але до кінцевої мети ще багато роботи. Освіта повинна бути повноцінною, її необхідно отримувати самостійно, бо вчитель лише пояснює матеріал. Система освіти сучасної України постійно змінюється, вдосконалюється, кожного року вносяться все нові впровадження. The article deals with the achievements and difficulties of modern school education. Pedagogical achievements of school education are huge. Ukraine is developing the school, trying to give its children a lot of knowledge and skills, but there is still a lot of work to do. Education should be full, it must be received independently, because the teacher only explains the material. The education system of modern Ukraine is constantly changing, it is being improved, every year more and more new introductions are made.
- ДокументК. Д. Ушинський про вимоги до вчителя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Пащенко, І.; Боярська-Хоменко, А.В статті розкрито наукові погляди видатного педагога Костянтина Дмитровича Ушинського. Великий мислитель завжди приділяв особливу увагу проблемі вчителя та системі його підготовки. Костянтин Дмитрович вважав, що це було найсуттєвішим недоліком в тодішній системі освіти. Воно й не дивно адже раніше поняття «народний вчитель» було відсутнє, тому що не існувало і народної школи як типу масового навчального закладу. А викладачами були місцеві дяки, відставні солдати, паламарі, тобто люди, які не мають кваліфікованої педагогічної освіти. Тому К. Ушинський приділив значну частину свого життя задля вирішення цієї проблеми, майже всі його праці були присвячені тому, як виховати гарного вчителя. The article reveals the scientific views of the outstanding teacher Konstantin Dmitrievich Ushinsky. The great thinker always paid special attention to the problem of the teacher and the system of his training. Konstantin Dmitrievich believed that it was the most significant drawback in the then education system. It is not surprising because previously, the concept of "folk teacher" was absent, because there was no folk school as a type of mass educational institution. And the teachers were local clerks, retired soldiers, sextons, that is, people who do not have qualified pedagogical education. Therefore, K. Ushynsky devoted a significant part of his life to solve this problem, almost all his works were devoted to how to bring up a good teacher.
- ДокументМетодична підготовка майбутніх учителів як складова формування готовності до професійної педагогічної діяльності(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Пономарьова, Н.; Боярська-Хоменко, А.; Жерновникова, О.; Масич, В.; Олефіренко, Н.Стаття присвячена аналізу досвіду впровадження цілісної концепції методичної підготовки майбутніх учителів як складової формування їх готовності до подальшої професійної педагогічної діяльності на фізико-математичному факультеті Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Розкрито сутність, мету, завдання, підходи, принципи, зміст, форми та методи методичної підготовки майбутніх учителів фізики, математики та інформатики, а також магістрів з освітніх, педагогічних наук. Методична підготовка майбутніх учителів розглядається як така, що має забезпечити синтез предметних, психолого-педагогічних та методичних знань, умінь, навичок та особистісних якостей здобувачів вищої педагогічної освіти. До основи розробки концепції методичної підготовки майбутніх учителів покладено інтеграцію таких методологічних підходів як системний, особистісно-орієнтований, акмеологічний, компетентнісний, діяльнісний, синергетичний. До принципів методичної підготовки майбутніх учителів віднесено такі: послідовності, наступності і систематичності; науковості та актуальності (знань і професійних умінь); системності; зв'язку теорії з практикою; свідомості, активності і самостійності; аксіологічності, інтегрованості, прогностичності, інноваційності, опори на власний практичний досвід. Схарактеризовано методичну підготовку майбутніх учителів як наскрізну, яка здійснюється протягом усього періоду їх навчання і за сутністю полягає в інтегруванні предметних, загальних психолого-педагогічних, методичних знань та досвіду власної практичної діяльності за фахом. Висвітлено особливості методичної підготовки майбутніх учителів в залежності від спеціалізації та рівня вищої освіти — фізика, математика, інформатика, магістрів з освітніх, педагогічних наук. Упровадження розробленої концепції методичної підготовки майбутніх учителів дозволяє забезпечити передумови для створення траєкторії їх подальшого професійного розвитку, зорієнтованої на їх особистісне та професійне зростання, успішну професійну самореалізацію. The article is devoted to the analysis of the experience of implementing the holistic concept of methodical training of future teachers as a component of their readiness for further professional pedagogical activity at the Faculty of Physics and Mathematics of Kharkiv H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The essence, purpose, tasks, approaches, principles, content, forms and methods of methodical training of future teachers of physics, mathematics and computer science, as well as masters in educational and pedagogical sciences are revealed. Methodical training of future teachers is considered as one that should provide a synthesis of subject, psychological, pedagogical and methodological knowledge, skills, abilities and personal qualities of applicants for higher pedagogical education. The development of the concept of methodical training of future teachers is based on the integration of such methodological approaches as systemic, personality-oriented, acmeological, competence, activity, synergetic. The principles of methodological training of future teachers include the following: consistency, continuity; scientificity and relevance (knowledge and professional skills); systematicity; connection of theory with practice; consciousness, activity and independence; axiology, integration, predictability, innovation, reliance on their own practical experience. The methodical training of future teachers is characterized as end-to-end, which is carried out throughout the period of their training and essentially consists in the integration of subject, general psychological and pedagogical, methodological knowledge and experience of their own practical activities in the specialty. Features of methodical training of future teachers depending on specialization and level of higher education — physics, mathematics, computer science, masters in educational, pedagogical sciences are covered. Implementation of the developed concept of methodical training of future teachers allows to provide preconditions for creation of a trajectory of their further professional development focused on their personal and professional growth, successful professional self-realization.
- ДокументПедагогічні ідеї Мішеля Монтеня в сучасному світі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Сидоренко, Ф.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто педагогічні ідеї М. Монтеня, який стверджував, що головне це прищепити дитині любов до науки та саморозвитку. Він вважав, що потрібно виховувати саме вільних та освічених громадян, які будуть спрямовувати свої здібності на благо суспільства. З дитиною треба розмовляти, слухати те що вона говорить, виправляти, робити все що необхідно, щоб «виростити» її. Це і хотів сказати в своїй книзі М. Монтень. Якщо подивитися в сьогодення можна стверджувати, що ідеї М. Монтеня заслуговують на важливе місце в ідеях про виховання дітей. The article deals with the pedagogical ideas of M. Montaigne, who argued that the main thing is to instill in a child a love of science and self-development. He believed that it is necessary to educate free and educated citizens who will direct their abilities for the benefit of society. You need to talk to the child, listen to what what he says, correct him, do everything necessary to "grow" him. This is what M. Montaigne wanted to say in his book. If we look at the present it can be argued that the ideas of M. Montaigne deserve an important place in ideas about raising children.
- ДокументПедагогічні ідеї Фрідріха Фребеля(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Марченко, А.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто педагогічні ідеї Ф. Фребеля. Він вважав що дитячий садок має бути начебто раєм для дитини, в якому ідеальні умови і мінімум подразників, які могли б заважати розвитку. Видатний педагог вважав ігри найважливішим кроком у розвитку дітей, та ввів у педагогіку термін «Freiarbeit» (вільна праця), за яким гра визнавалася як форма виховання. В перших дитячих садках діти вчилися самостійно грати з «Дарами Фребеля», садівництву, співу, танцям. The article deals with the pedagogical ideas of F. Froebel. He believed that kindergarten should be like a paradise for the child, in which ideal conditions and a minimum of stimuli that could interfere with development. The outstanding teacher considered games to be the most important step in the development of children, and introduced the term "Freiarbeit" (free work) into pedagogy, according to which the game was recognized as a form of education. In the first kindergartens children learned to independently play with "Froebel's Gifts", gardening, singing, dancing.
- ДокументПриродовідповідне виховання за Й. Г. Песталоцці(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Базилєва, Є.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто педагогічну діяльність Й. Г. Песталоцці, який виділив два напрями освіти – духовний та матеріальний. Духовний мав на меті розвиток у дітей пам’яті, уваги та сприйняття, матеріальний – забезпечити у дітей формування знань. Педагог зумів поєднати обидва види так, що вони не тільки гарно співіснували, а й доповнювали один одного і до того ж допомагали людині не виділятися, а стати одним цілим з природою. The article deals with the pedagogical activity of J. G. Pestalozzi, who distinguished two directions of education - spiritual and material. Spiritual was aimed at development of children's memory, attention and perception, material - to provide children with children to form knowledge. The teacher managed to combine both types so that they not only not only coexisted well, but also complemented each other and helped a person not to stand out, but to become one with nature.
- ДокументРеалізація ідей Г. С. Сковороди та К. Д. Ушинського в Новій українській школі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Басенко, О.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто педагогічні ідеї К. Д. Ушинського та Г. С. Сковороди, що виступали за принцип народності, який вважали головною складовою виховання національної єдності у навчанні. Г. С. Сковорода брав за головну педагогічну ідею природовідповідність і трудове виховання за принципом «сродності». Також він вважав, що вчитель повинен виявити нахили дитини і навчати тому, до чого в неї є природна схильність. К. Д. Ушинський продовжив реалізацію ідей Г. С. Сковороди. У вимогах Нової української школи прослідковуються педагогічні погляди К. Д. Ушинського, бо він зазначав, що педагог має знати, використовувати і вдосконалювати знання не лише свого предмету, а й мати психолого-педагогічні знання для роботи з дитиною та розуміння її вчинків. The article deals with the pedagogical ideas of K. D. Ushynsky and H. S.. Skovoroda, who advocated the principle of nationality, which considered the main component of education of national unity in education. H. S. Skovoroda took as the main pedagogical idea of nature correspondence and labor education on the principle of "affinity". He also believed that teacher should identify the child's inclinations and teach what he has natural inclination. K. D. Ushinsky continued to implement the ideas of H. S. Skovoroda. In the requirements of the New Ukrainian school traced pedagogical views of K. D. Ushinsky, because he noted that the teacher should know use and improve knowledge not only of his subject, but also have psychological and pedagogical knowledge to work with children and understand their actions.
- ДокументРоль педагогіки Антона Макаренка у сучасному світі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Чаплигін, А.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто педагогічну діяльність А. С. Макаренка, який був справжнім генієм і талановитим вихователем, що створив власну систему навчання, що перетворювала поганців у зразкових сім’янинів. Він зробив значний внесок у розвиток виховної праці, приділяв особу увагу особистості вчителя, його стосункам з учнями, необхідності вчитися разом. The article deals with the pedagogical activity of A. S. Makarenko, who was a real genius and talented educator, who created his own system of education that turned bad guys into exemplary family members. He made a significant contribution to the development of educational work, paid special attention to to the personality of the teacher, his relationship with students, the need to learn together.
- ДокументСтереотипи суспільства – виклик для педагогів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Кравцова, М.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто погляди А. С. Макаренко та Й. Песталоцці, що є яскравими прикладами педагогів, на яких треба рівнятися. Проблеми, які вони вирішували, стереотипи, з якими боролися – досі існують у нашому суспільстві. Дехто вважає, що для усунення стереотипів треба голосно, пафосно та з тріском їх «ламати». Але, проаналізувавши підходи видатних педагогів, можна зрозуміти, що посіявши зерна добра, людяності, віри у серцях дітей, шукаючи індивідуальні підходи, використовуючи різні методики та просто чуючи дітей, ми поступово виховаємо зовсім нове суспільство, яке не буде жити стереотипами та акцентувати увагу на негативних моментах. The article considers the views of A. S. Makarenko and J. Pestalozzi, who are bright examples of teachers to look up to. The problems that they solved, the stereotypes they fought against - still exist in our society. Some believe that in order to eliminate stereotypes, it is necessary to loudly, pompously and with a bang to "break" them. But, having analyzed the approaches of outstanding teachers, we can understand that by sowing the seeds of goodness, humanity, faith in the hearts of children, looking for individual approaches, using different methods and just hearing children, we will gradually bring up a completely new society that will not live by stereotypes and focus on negative aspects.
- ДокументХ. Д. Алчевська про вимоги до вчителя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Черняк, К.; Боярська-Хоменко, А.В статті розглянуто педагогічні погляди Христини Данилівни Алчевської, які досить актуальні для сучасних педагогів та учнів. Більшість вчителів зараз використовує їх та слідує ним, завдяки чому мають тісний контакт з дітьми, багато з яких не бояться казати власну думку, йдуть на заняття з задоволенням. І чим більше педагогів, будуть використовувати педагогічні погляди Христини Алчевської в своїй роботі, тим більше буде розумних дітей, які полюбляють вчитися та навіть, коли закінчать школу, будуть пам’ятати тих, хто їм дав багато знань, умінь та навичок. The article deals with the pedagogical views of Khrystyna Alchevska, which are quite relevant for modern teachers and students. Most teachers nowadays use them and follow them, thanks to which they have close contact with children, many of whom are not afraid to speak their minds, go to classes with pleasure. And the more teachers will use the pedagogical views of Khrystyna Alchevska in their work, the more intelligent children who love to learn and even when they graduate from school, they will remember those who gave them a lot of knowledge, skills and abilities.
- ДокументЦИФРОВІ ЗАСТОСУНКИ В ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Боярська-Хоменко, А.У статті автором розглядається досвід організації педагогічної практики в умовах дистанційного навчання, заснований на досвіді кафедри освітології та інноваційної педагогіки ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Використання різноманітних онлайн платформ і застосунків, таких як Google Forms, Zoom, Kahoot, дозволяє студентам активно взаємодіяти з викладачами та однокурсниками, забезпечуючи повноцінну педагогічну практику в дистанційному форматі. The article examines the experience of organising pedagogical practice in distance learning, based on the experience of the Department of Education and Innovative Pedagogy of H. S. Skovoroda Kharkiv National University. The use of various online platforms and applications, such as Google Forms, Zoom, Kahoot, allows students to actively interact with teachers and fellow students, providing a full-fledged pedagogical practice in a distance format.