Кафедра теорії і практики англійської мови
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії і практики англійської мови за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 213
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументAI-Powered Tools in Adaptive Foreign Language Learning(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2024-11-08) Chetveryk, V.This paper overviews the potential of AI-powered tools in adaptive foreign language learning. У розвідці розглядається потенціал інструментів на базі штучного інтелекту в адаптивному вивченні іноземної мови.
- ДокументApplication of Modern Platforms and Tools in Learning English(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2023-11-10) Gulich, O.The presented paper analyzes the use of modern platforms and tools in learning English. У представленій роботі проаналізовано використання сучасних платформ та інструментів у вивченні англійської мови.
- ДокументArtistic synthesis of philosophy and history in Diana Ackerman’s Novel “The Zookeeper’s Wife”(Revista Amazonia Investiga, 2022-04) Prykhodko, V.; Soloshenko-Zadniprovska, N.; Viediernikova, T.; Chernenko, O.; Shulga, I.The article is devoted to the problem of Diana Ackerman’s the creativity. She created a touching and extremely objective book ‘The Zookeeper’s Wife’ showing the people suffering from the humiliation of their human dignity. Diana Ackerman, with endless love and anxiety for her characters, describes what people close to her saw and experienced during World War II. Her novel, imbued with the intense deployment of tragic actions and deeds, does not leave indifferent neither literary scholars, nor readers. The purpose of the article is to analyze the transformation of the characters in Diana Ackerman's novel ‘The Zookeeper’s Wife’ in the context of the development of the theme of survival in ‘labor camps’, Jewish ‘ghetto’ during the occupation period in European countries. The results of the study are understanding that the novel created is not characterized by the typical image of the main character, but the sketches do not ignore the individual features in the character of the husband, son, friends, her surrounding people, reveal the national features of life. The plausibility of events in occupied Poland of historical significance is being recreated. The study concluded that the novel is the work of life-affirming, performed by a civil and patriotic pathos. Стаття присвячена проблемі творчості Діани Акерман, яка створила зворушливу і надзвичайно об’єктивну книгу «Дружина доглядача зоопарку», що зображує страждання людей від приниження їхньої людської гідності. Діана Акерман з нескінченною любов’ю і тривогою до своїх героїв описує те, що бачили та переживали близькі їй люди під час Другої світової війни. Її роман, пройнятий інтенсивним розгортанням трагічних вчинків, не залишає байдужим ні літературознавців, ні читачів. Мета статті – проаналізувати трансформацію героїв роману Діани Акерман «Дружина доглядача зоопарку» у контексті розробки теми виживання у «трудових таборах», єврейського «гетто» в період окупації в європейських країнах. Результати дослідження вказують, що створений роман не характеризується типовим образом головної героїні, адже ескізи не ігнорують індивідуальні риси характеру чоловіка, сина, друзів, оточуючих її людей, розкривають національні особливості життя. У романі відтворено правдоподібність подій в окупованій Польщі, що мають історичне значення. В ході дослідження було зроблено висновок, що роман-твір життєстверджуючий, виконаний с громадянським і патріотичним пафосом.
- ДокументB. Malamud And the Search For Identity in the Context of American Modernism(Міжнародний гуманітарний університет, Гельветика, 2023-02-07) Vedernikova, T. V.Writers of Jewish origin made a particularly significant contribution to the literature of the United States, especially in the 20th century. During that period, within the framework of world literature, English-language Jewish literature was developed, which is characterized, on the one hand, by common language, and on the other by the national affiliation of the authors, as well as the commonality of themes, problems, motifs, and images. In English-language Jewish literature, which is linked with the Jewish tradition, the themes, motifs and images characteristic of the entire world literature, receives a specific content. The novel work of Bernard Malamud is an integral part of English-language Jewish literature, which manifests itself in the commonality of issues, the appeal to myth, and references to the work of Jewish authors writing in English. The article analyzes peculiar ways of search for identity in English-language Jewish literature; highlights the problem of self-determination as the central theme of the works of Bernard Malamud in his literary tradition. B. Malamud's "Jewish" novels are characterized by a unity of themes, problems, and motifs and images, which are actualized in different ways: in "The Assistant", the motif of suffering comes to the fore, in "The Fixer", the theme of freedom becomes central, in "The Tenants", the main problem is the Other, the theme of art, and in the novel "God's Grace" – the problem of responsibility, the motive of alienation is connected with the theme of anti-Semitism, which is present in all "Jewish novels" by Bernard Malamud. In the twentieth century, social problems represented one of the greatest challenges facing humanity. The absence of a family, divorces, violence and much more – everything is present in the work of B. Malamud, but his works also describe love as a way of rebirth and suffering as a way of purification. His novels and short stories often present cooperation, assistance from implacable enemies and just opposites as the only way to survive and succeed. Письменники єврейського походження зробили значний внесок у літературу Сполучених Штатів, особливо у 20-му столітті. У цей період у рамках світової літератури розвивається англомовна єврейська література, яка характеризується, з одного боку, спільною англійською мовою, а з іншого – національною приналежністю авторів, а також спільністю тем, проблем, мотивів та образів. Романна творчість Бернарда Маламуда є невід’ємною частиною англомовної єврейської літератури, що проявляється в спільності проблематики, зверненні до міфу, посиланнях на творчість єврейських авторів, які створювали англомовні тексти. У статті розглянуті своєрідні шляхи пошуку ідентичності в англомовній єврейській літературі; висвітлюється проблема самовизначення як центральна тема творів Б. Маламуда в його літературній традиції. Для «єврейських» романів Б. Маламуда характерна єдність тем, проблем, мотивів і образів, які актуалізуються по-різному: у «Помічнику» на перший план висувається мотив страждання, у «Майстрі», центральною стає тема свободи, в «Орендарях» головною є проблема Іншого, тема мистецтва, а в романі «Божа ласка» – проблема відповідальності, мотив відчуження пов’язується з темою антисемітизму, який присутній у всіх «єврейських романах» Б. Маламуда. У двадцятому столітті соціальні проблеми були одним із найбільших викликів, що стояли перед людством. Відсутність сім'ї, розлучення, насильство і багато іншого – все присутнє у творчості Б. Маламуда, але в його роботах також описується любов як спосіб відродження і страждання як спосіб очищення. Його романи та оповідання часто представляють співпрацю, допомогу непримиренних ворогів і просто протилежностей як єдиний спосіб вижити та досягти успіху.
- ДокументBasic Principles of Lexical Approach in Foreign Language Teaching(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2024-02-22) Viediernikova, T. V.The paper deals with basic principles of the lexical approach in Foreign Language Teaching. У статті розглядаються основні принципи лексичного підходу у викладанні іноземних мов.
- ДокументBusiness speech(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-15) Науменко, П. Ю.In this article, the author shows a business speech on his influence and life. The development of business speech in Ukrainian lessons and classes is necessary. We need to introduce forms of work that contribute to the development of business speech skills. У даній статті автором розглянуто ділове мовлення, його вплив на мову і життя. Розвиток ділової мови на уроках та заняттях української мови необхідний. Потрібно впроваджувати форми роботи, які сприяють розвитку навичок ділового мовлення. В данной статье автором рассмотрена деловая речь, её влияние на язык и жизнь. Развитие деловой речи на уроках и занятиях украинского языка необходимо. Нужно внедрять формы работы, которые способствуют развитию навыков деловой речи.
- ДокументChallenges of playing games at English lessons(РВВ ЦДПУ імені В. Винниченка, 2019-02-20) Kostikova, I. I.The present paper is devoted to the review of the use of an educational game at English lesson (including the methods of work with it). Представлена робота присвячена огляду використання освітньої та розвиваючої гри на уроці англійської мови (в тому числі і методиці роботи з нею). Представленная работа посвящена обзору использования образовательной и развивающей игра на уроке английского языка (в том числе и методике работы с ней).
- ДокументCLIL as an Effective Method of Teaching a Foreign Language(РВВ ЦДПУ імені В. Винниченка, 2021-02-22) Bozhko, Yu.The article is devoted to Content and Language Integrated Learning. It allows students to achieve the appropriate level of academic performance in CLIL subjects, improve students’ proficiency in both their mother tongue and the target language, develop the intercultural understanding,social and thinking skills and some necessary competencies in the current globalized world. It focuses on teaching subject using the target language. Стаття присвячена предметно-мовному інтегрованому навчанню. Воно дозволяє студентам досягти необхідного рівня академічних показників в предметах CLIL, поліпшити майстерність учнів як у їхній рідній мові, так і у цільовій, розвивати міжкультурне розуміння, соціальні та розумові навички й деякі необхідні компетенції в нинішньому глобалізованому світі. Воно сфокусоване на викладанні предмета з використанням цільової мови. Статья посвящена предметно-языковому интегрированному обучению. Оно позволяет студентам достичь необходимого уровня академических показателей в предметах CLIL, улучшить мастерство учащихся как на их родном языке, так и на целевом языке, развивать межкультурное понимание, социальные и мыслительные навыки и некоторые необходимые компетенции в нынешнем глобализированном мире. Оно сфокусировано на преподавании предмета с использованием целевого языка.
- ДокументConditions of blended learning implementation in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University: experience of Physics and Mathematics Faculty(EDP Sciences, 2021-05-04) Ponomarova, N.; Gulich, O.; Zhernovnykova, O.; Olefirenko, N.; Masych, V.The entire education system of Ukraine in the realities of the COVID-19 pandemic in 2020 found itself in a situation of the challenge for the immediate implementation of distance learning in educational institutions of all levels. Despite the presence of a relatively large number of scientific studies on the features of distance education, they were not enough for its practical implementation. A blended form of learning requires a combination of asynchronous and synchronous modes of distance learning, finding optimal tools and ways to interact with students, adapting traditional methods of studying disciplines to new conditions, overcoming inequality of participants in the educational process in technical support, mastering digital technologies. Analysis of the experience of the Faculty of Physics and Mathematics at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University showed that the conditions for the introduction of blended learning in institutions of higher pedagogical education are: advanced training and appropriate retraining of teaching staff; building a model of blended learning as a starting point for distance learning; development of educational and methodical support of educational disciplines taking into account the requirements of blended learning; implementation of all elements of the educational process in blended learning; providing participants of the educational process with organizational, methodological, technical and psychological support. Вся система освіти України в реаліях пандемії COVID-19 2020 року опинилася в ситуації виклику негайного впровадження дистанційного навчання в навчальних закладах усіх рівнів. Незважаючи на наявність відносно великої кількості наукових досліджень щодо особливостей дистанційної освіти, їх було недостатньо для її практичної реалізації. Змішана форма навчання вимагає поєднання асинхронного та синхронного режимів дистанційного навчання, пошуку оптимальних засобів і способів взаємодії зі студентами, адаптації традиційних методів вивчення дисциплін до нових умов, подолання нерівності учасників навчального процесу в технічному забезпеченні, засвоєння цифрових технологій. Аналіз досвіду роботи фізико-математичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди показав, що умовами впровадження змішаного навчання у вищих педагогічних навчальних закладах є: підвищення кваліфікації та відповідна перепідготовка педагогічних кадрів; побудова моделі змішаного навчання як відправної точки для дистанційного навчання; розроблення навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін з урахуванням вимог змішаного навчання; реалізація всіх елементів навчального процесу у змішаному навчанні; забезпечення учасників навчально-виховного процесу організаційно-методичним, технічним та психологічним забезпеченням. Вся система образования Украины в реалиях пандемии COVID-19 в 2020 году оказалась в ситуации вызова немедленного внедрения дистанционного обучения в образовательных учреждениях всех уровней. Несмотря на наличие относительно большого количества научных исследований, посвящённых особенностям дистанционного обучения, их оказалось недостаточно для его практической реализации. Смешанная форма обучения требует сочетания асинхронного и синхронного режимов дистанционного обучения, поиска оптимальных инструментов и способов взаимодействия со студентами, адаптации традиционных методов изучения дисциплин к новым условиям, преодоления неравенства участников образовательного процесса в техническом обеспечении, освоении цифровых технологий. Анализ опыта физико-математического факультета Харьковского национального педагогического университета им. Г. С. Сковороды показал, что условиями для внедрения смешанного обучения в высших педагогических учебных заведениях являются: повышение квалификации и соответствующая переподготовка педагогических кадров; построение модели смешанного обучения как отправной точки для дистанционного обучения; разработка учебно-методического обеспечения учебных дисциплин с учётом требований смешанного обучения; реализация всех элементов образовательного процесса в смешанном обучении; оказание участникам образовательного процесса организационной, методической, технической и психологической поддержки.
- ДокументDestruction of victorian stereotypes and morality in modernist texts(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-04-09) Honcharova, O.The article deals with the problem of the destruction of Victorian stereotypes and morality in modernist texts. У статті розглянуто проблему руйнування вікторіанських стереотипів і моралі в модерністських текстах. В статье рассмотрена проблема разрушения викторианских стереотипов и морали в модернистских текстах.
- ДокументDeveloping Critical Thinking in Language and Literary Education(European Open Science Space, 2024-10-14) Veretiuk, T.; Chetveryk, V.This article reviews the development of critical thinking skills in language and literary education. У розвідці розглядається питання розвитоку навичок критичного мислення в мовній та літературній освіті
- ДокументDeveloping Students’ Intercultural Competence at the Tertiary Level(LUMEN Publishing House, 2019-09) Holubnycha, L.; Kostikova, I. І.; Leiba, O.; Lobzova, S.; Chornovol-Tkachenko, R.The article examines the development of students' intercultural competence as an urgent global problem. Since higher education plays a key role in this process, this phenomenon is considered in English lessons. The purpose of the article is to highlight the stages of development of intercultural competence of students for non-linguistic higher education. The study describes the positive experience of the authors in the development of intercultural competence of students in universities that do not speak languages. For more than 15 years, the authors observed about 2,000 students. Methods of observation, analysis, as well as selection of the most successful ones for the development of intercultural competence were applied. The methodology and results of the work are the property of the authors. As a result, there are four stages in the process of developing students' intercultural competence. They are based on the logic of the teaching material in mastering professional English. They increase motivation; acquisition of subject-professional and cultural knowledge; development of various skills of intercultural competence; as well as the development of skills for independent use in solving complex problems. It is concluded that intercultural competence contributes to the strengthening of interdisciplinary relations, providing students with a steady interest in overcoming foreign language barriers, awareness of the need for professional activity, a tolerant attitude towards representatives of other foreign languages and cultures. У статті розглядається розвиток міжкультурної компетентності студентів як нагальна глобальна проблема. Оскільки вища освіта відіграє ключову роль у цьому процесі, це явище розглядається на уроках англійської мови. Метою статті є висвітлення етапів розвитку міжкультурної компетентності студентів для нелінгвістичної вищої освіти. Дослідження описує позитивний досвід авторів у розвитку міжкультурної компетентності студентів університетів, які не володіють мовами. Більше 15 років автори спостерігали близько 2000 студентів. Застосовувались методи спостереження, аналізу, а також відбір найбільш успішних для розвитку міжкультурної компетентності. Методологія та результати роботи є власністю авторів. Як результат, у процесі розвитку міжкультурної компетентності учнів існує чотири етапи. Вони ґрунтуються на логіці навчального матеріалу при оволодінні професійною англійською мовою. Вони підвищують мотивацію; набуття предметно-професійних та культурних знань; розвиток різноманітних навичок міжкультурної компетентності; а також розвиток навичок для самостійного використання при вирішенні складних проблем. Зроблено висновок, що міжкультурна компетентність сприяє зміцненню міждисциплінарних стосунків, забезпечуючи студентам стійкий інтерес до подолання іншомовних бар’єрів, усвідомлення необхідності професійної діяльності, толерантного ставлення до представників інших іноземних мов та культур. В статье рассматривается развитие межкультурной компетентности студентов как насущная глобальная проблема. Поскольку высшее образование играет ключевую роль в этом процессе, это явление рассматривается на уроках английского языка. Целью статьи является освещение этапов развития межкультурной компетентности студентов для нелингвистические высшего образования. Исследование описывает положительный опыт авторов в развитии межкультурной компетентности студентов университетов, которые не владеют языками. Более 15 лет авторы наблюдали около 2000 студентов. Применялись методы наблюдения, анализа, а также отбор наиболее успешных для развития межкультурной компетентности. Методология и результаты работы являются собственностью авторов. Как результат, в процессе развития межкультурной компетентности учащихся существует четыре этапа. Они основываются на логике учебного материала при овладении профессиональным английским языком. Они повышают мотивацию; приобретения предметно-профессиональных и культурных знаний; развитие различных навыков межкультурной компетентности; а также развитие навыков для самостоятельного использования при решении сложных проблем. Сделан вывод, что межкультурная компетентность способствует укреплению междисциплинарных отношений, обеспечивая студентам устойчивый интерес к преодолению иностранных барьеров, осознание необходимости профессиональной деятельности, толерантного отношения к представителям других иностранных языков и культур.
- ДокументE-LEARNING TEACHING: SUPPORTIVE ONLINE COURSE ‘ENGLISH FASTPASS’(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2022) Kostikova, I.; Miasoiedova, S.The aim of this paper is to prove the hypothesis that in order to cope with the adversities and hardships and meet the demands of the wartime and pandemic challenges, a complex of tools and techniques has to be applied including new teaching strategies with the use of multimedia, mobile applications and employing learning possibilities of social networking sites, Google classroom tools and other instruments with online course “English Fastpass”. Methodology. In this research theoretical, empirical and statistical methods are used. Theoretical methods (analysis and synthesis) serve to analyze opportunities, advantages and disadvantages of social media as a new tool of teaching. Empirical ones (observation, testing, pedagogical experiment) provide conducting the experiment itself. Statistical methods (one sample test) helped make statistical analysis of the pedagogical experimental data. Results. The complex of tools and techniques to teach English is implemented effectively by online course “English Fastpass” aimed at preparing students for passing English Exam. The offered extra-class activities are definitely very successful: daily vocabulary and grammar tasks followed by weekly online analysis; challenges (one-week of three-week activities focused on improving general English proficiency and cultural awareness); exam boosters focused on practicing a particular exam task type; monthly webinars; quizzes and games. The resulting experimental data showed the significant progress in students' performance in both linguistic and intercultural competences, and specifically in use of English tasks. The final assessment in all English language practical skills, including the competence in intercultural communication, confirmed considerable advance of the all-language competences. Conclusion. The effectiveness of applying different unconventional extra-class activities is proven. They are followed by weekly online analysis. The most helpful of them for learning process are exam boosters, monthly webinars, quizzes and games. Using the visualisation techniques, influencing students' emotions and feelings, the abovementioned online course “English Fastpass” facilitates efficient acquisition and better memorizing along with the ability to use the knowledge in the appropriate tasks, which in the long run will help successful intercultural communication. Judging by the comments made by the students they would find such methods of teaching extremely encouraging and stimulating. Метою цієї роботи є доведення припущення про ефективне подолання викликів воєнного часу та труднощів пандемії завдяки застосуванню комплексу засобів і технологій, включаючи нові стратегії електронного онлайн навчання з використанням мультимедійних засобів, мобільних додатків, навчальних можливостей сайтів соціальних мереж, інструментів Ґугл-класу з альтернативним онлайн-курсом «English Fastpass». Методологія. У цьому дослідженні використовуються теоретичні, емпіричні та статистичні методи. Теоретичні методи (аналіз та синтез) служать для аналізу можливостей, переваг і недоліків соціальних медіа як нового інструменту навчання. Емпіричні (спостереження, тестування, педагогічний експеримент) призначаються для проведення самого педагогічного експерименту. Статистичний аналіз даних педагогічного експерименту здійснено за допомогою статистичних методів (t-тест). Результати. Комплекс засобів і технологій навчання англійської мови ефективно реалізує альтернативний онлайн-курс «English Fastpass», спрямований на підготовку студентів до складання іспиту з англійської мови. Пропоновані позааудиторні заходи є доволі успішними: це щоденні лексико-граматичні завдання з подальшим щотижневим онлайнаналізом; мовленнєві вправи (один тиждень із трьох цілеспрямовано на покращення загального рівня володіння англійською мовою та культурного занурення); екзаменаційні бустер-вправи, зосереджені на відпрацювання певного типу екзаменаційного завдання; щомісячні вебінари; вікторини та ігри. Отримані експериментальні дані показали значний прогрес успішності студентів як у лінгвістичній, так і міжкультурній компетентності, і, зокрема, у виконанні лексикограматичних завдань з англійської мови. Підсумкова оцінка з усіх практичних навичок англійської мови, включаючи компетентність в міжкультурній комунікації, підтвердила значний прогрес усіх мовних компетентностей студентів. Висновок. Доведено ефективність застосування альтернативних позааудиторних заходів, які мають супроводжуватися щотижневим онлайн-аналізом. Найбільш корисні для процесу навчання наступні: екзаменаційні бустер-вправи, щомісячні вебінари, вікторині, ігри. Використовуючи методи візуалізації, впливаючи на емоції та почуття студентів, пропонований онлайн-курс «English Fastpass» сприяє ефективному засвоєнню та кращому запам’ятовуванню англійської, а також здатності використовувати набуті знання на практиці у відповідних завданнях, що в довгостроковій перспективі сприятиме успішній міжкультурній комунікації. Судячи з відгуків студентів, вони вважають таке навчання надзвичайно обнадійливим та стимулюючим.
- ДокументEducation in the underground is an alternative way of thinking(Cardiff Metropolitan University, 2024-06-27) Kostikova, I.The paper highlights the innovative "Metroschool" concept in Kharkiv, Ukraine. This concept provides a safe educational environment for students during the ongoing Russian-Ukrainian war by conducting classes in underground metro stations. Розвідка розкриває інноваційну концепцію "Метрошколи" в Харкові, яка забезпечує безпечне освітнє середовище для учнів під час російсько-української війни шляхом проведення занять у підземних приміщеннях метро.
- ДокументEducational Challenges in the Digital Environment(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Gulich, I.; Gulich, O.The article deals with distance learning, which, due to the pandemic, has been transferred to the virtual plane. During this time, each of participants of the educational process managed to learn a lot, overcoming many difficulties. However, there are still enough unresolved problems in the educational environment (both in education and upbringing). Стаття присвячена дистанційному навчанню, яке у зв'язку з пандемією було перенесено у віртуальну площину. За цей час кожен з учасників освітнього процесу встиг багато чому навчитися, подолавши чимало труднощів. Однак, невирішених проблем в освітньому середовищі (як у навчанні, так і у вихованні) залишається ще достатньо.
- ДокументEducational Realities in Ukraine During Martial Law(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2023-02-23) Bozhko, Yu.The paper deals with educational realities in Ukraine during martial law. У статті розглядаються освітні реалії в Україні під час воєнного стану.
- ДокументEffect of Young Basketball Players’ Self-Regulation on Their Psychological Indicators(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2020) Rochniak, A.; Kostikova, I.; Fomenko, K.; Khomulenko, T.; Arabadzhy, T.; Viediernikova, T.; Diomidova, N.; Kramchenkova, V.; Scherbakova, O.; Kovalenko, M.; Kuznetsov, O.Problem statement: One of the most important factors in the success of sports activities is the level of psychological readiness. The most significant indicator of psychological readiness is the ability to qualitatively regulate athlete’s activity, behavior, and mental state by their own psychic means (i.e., the ability to selfregulate). At the same time, there is not enough insightful research in sports science and in this area of knowledge. Purpose: To determine the nature of the relationship and links between the psychological characteristics of young basketball players and the specific features of their self-regulation. Materials and methods: A total of 160 basketball players (15–20 years old) participated in the study. The methods of selfregulation of sports activity, dispositional state of flow, basic beliefs, and dispositive optimism were used. Results: Correlation links between the indicators of self-regulation of sports activities and the indicators of dispositional state of flow, basic beliefs, and dispositive optimism were revealed. The most significant link was defined with self-inductance and identified regulation. The differences between young basketball players with different peculiarities of self-regulation of sports activity were determined by almost all indicators of the dispositional state of flow, basic beliefs, and dispositive optimism. Conclusions: It was confirmed that the specificity of self-regulation of young basketball players is connected with the peculiarities of the dispositional state of flow, dispositional optimism, and basic beliefs. Through comparison, it is determined that young basketball players with autonomous sports self-regulation have the advantage of almost all indicators of the dispositional state of flow and they have more optimistic views on the future. Постановка проблеми: Одним з найважливіших факторів успіху спортивної діяльності є рівень психологічної готовності. Найважливішим показником психологічної готовності є здатність якісно регулювати діяльність, поведінку та психічний стан спортсмена власними психічними засобами (тобто здатність до саморегуляції). У той же час у спортивній науці та в цій галузі знань недостатньо проникливих досліджень. Мета: Визначити характер стосунків та зв’язок між психологічними характеристиками молодих баскетболістів та специфічними особливостями їх саморегуляції. Матеріали та методи: Загалом у дослідженні взяли участь 160 баскетболістів (15–20 років). Були використані методи саморегуляції спортивної діяльності, диспозиційний стан потоку, основні переконання та диспозитивний оптимізм. Результати: Виявлено кореляційні зв’язки між показниками саморегуляції спортивної діяльності та показниками диспозиційного стану потоку, основних переконань та диспозитивного оптимізму. Найбільш значуща ланка була визначена із самоіндуктивністю та визначена регуляція. Відмінності між молодими баскетболістами з різними особливостями саморегуляції спортивної діяльності визначались майже за всіма показниками диспозиційного стану потоку, основних переконань та диспозитивного оптимізму. Висновки: Було підтверджено, що специфіка саморегуляції молодих баскетболістів пов’язана з особливостями диспозиційного стану потоку, диспозиційним оптимізмом та основними переконаннями. Через порівняння встановлено, що молоді баскетболісти з автономною спортивною саморегуляцією мають перевагу майже за всіма показниками диспозиційного стану потоку та мають більш оптимістичні погляди на майбутнє. Постановка проблемы: Одним из важнейших факторов успеха спортивной деятельности является уровень психологической готовности. Важнейшим показателем психологической готовности является способность качественно регулировать деятельность, поведение и психическое состояние спортсмена собственными психическими средствами (то есть способность к саморегуляции). В то же время в спортивной науке и в этой области знаний недостаточно проницательных исследований. Цель: Определить характер отношений и связь между психологическими характеристиками молодых баскетболистов и специфическими особенностями их саморегуляции. Материалы и методы: Всего в исследовании приняли участие 160 баскетболистов (15-20 лет). Были использованы методы саморегуляции спортивной деятельности, диспозицийний состояние потока, основные убеждения и диспозитивный оптимизм. Результаты: Выявлены корреляционные связи между показателями саморегуляции спортивной деятельности и показателями диспозиционного состояния потока, основных убеждений и диспозитивного оптимизма. Наиболее значимая звено была определена с самоиндуктивнистю и определенная регуляция. Различия между молодыми баскетболистами с различными особенностями саморегуляции спортивной деятельности определялись почти по всем показателям диспозиционного состояния потока, основных убеждений и диспозитивного оптимизма. Выводы: Было подтверждено, что специфика саморегуляции молодых баскетболистов связана с особенностями диспозиционного состояния потока, диспозиционные оптимизмом и основными убеждениями. Через сравнение установлено, что молодые баскетболисты из автономной спортивной саморегуляцией имеют преимущество почти по всем показателям диспозиционного состояния потока и имеют более оптимистичные взгляды на будущее.
- ДокументEFFECTIVENESS OF DEBATES IN TEACHING ENGLISH(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-04-07) Bozhko, Yu. O.The article is devoted to the effectiveness of debates in teaching English. It is stated that debates develop students’ all four basic language communication skills – listening, reading, speaking and writing. It is emphasized that the effectiveness of the debate use in teaching English, as well as in preparation for the exam depends largely on the teacher's awareness of the possibility and appropriateness of its application and correlation of the debates with the exam structure. Likewise, it is necessary to take into account the language level of the group. At English lessons, debates can be used for the purpose of generalizing, systematizing and consolidating the educational material. The reasons for students’ numerous mistakes in speaking are presented. They are related to poor development of general soft skills in conducting a discussion and expressing the point of view. The discussed technique can help students to develop necessary academic and life skills in mastering a foreign language. Стаття присвячена ефективності дебатів у викладанні англійської мови. Зазначено, що дебати розвивають у студентів усі чотири основні навички мовленнєвого спілкування – аудіювання, читання, говоріння та письмо. Підкреслено, що ефективність використання дебатів у навчанні англійської мови, а також при підготовці до іспиту значною мірою залежить від усвідомлення викладачем можливості доцільності його застосування та співвідношення дебатів зі структурою іспиту. Так само необхідно враховувати мовний рівень групи, в якій проводяться дебати. На заняттях з англійської мови дебати можна використовувати з метою узагальнення, систематизації та закріплення навчального матеріалу. Представлено причини численних помилок учнів у мовленні учнів. Вони пов'язані зі слабким розвитком загальних навичок ведення дискусії та висловлення своєї точки зору. Обговорювана методика може допомогти студентам розвинути необхідні академічні та життєві навички в оволодінні іноземною мовою.
- ДокументElements of Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Higher Education Conditions(International Scientific Unity, 2024-05-24) Chetveryk, V.; Veretiuk, T.The paper explores the potential of incorporating elements of Content and Language Integrated Learning (CLIL) in higher education contexts. У статті досліджується потенціал використання елементів предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) у закладах вищої освіти.
- ДокументEnglish for Natural and Applied Sciences(Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2020-02-20) Soloshenko-Zadniprovska, N.The paper considers the problem of learning English in non-language universities and non-language faculties У статті розглядається проблема вивчення англійської мови в немовних університетах та на немовних факультетах. В статье рассматривается проблема изучения английского языка в неязыковых вузах и на неязыковых факультетах.