Кафедра теорії і практики англійської мови
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії і практики англійської мови за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 212
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- Документ«История села Горюхина» в анализе Н. Н. Страхова(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2009) Ведерникова, Т. В.Предметом исследования данной статьи является пародии А. С. Пушкин, в частности повесть «История села Горюхина». Н.Н.Страхов был первым среди своих современников, кто поднял вопрос о Пушкине – пародисте. В «Заметках о Пушкине и других поетах» критик соотнес «Историю села Горюхина» с «Историей Государства Российского» Карамзина. У статті розглядається своєрідність творчості О.С.Пушкіна у пародійному жанрі на прикладі оповідання «Історія села Горюхіно». М.М. Страхов у своїй роботі «Замітки про Пушкіна та інших поетів» вперше підняв питання про Пушкіна–пародиста серед своїх сучасників, розширюючи контекст існуючих уявлень про багатогранний талант пушкінського генія. Досліджуючи пародійно–полемічну спрямованість «Історії села Горюхіна», Страхов співвідносить «Історію села Горюхіна» з «Історією Государства Російського» Карамзіна, приводячи ряд паралелей з текстів обох авторів. This article is devoted to one of the most specific feature of Pushkin’s prose – writing parodies. All the material of our search is based on the Pushkin’s story ”History of the Goryuhin’s village”. Strahov was the first who talked about Pushkin as a parodist among his contemporaries, developing knowledge about great poet. In his work Strahov tried to compare Pushkin’s work with ”History of the State of Russia”, proving parodical tendences in these two works.
- ДокументРоман И. С. Тургенева "Отцы и дети" в оценке Н. Н. Страхова(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2009) Ведерникова, Т. В.Литературно-критические работы Н. Н. Страхова представляют интерес и как составная часть его творческого наследия, и как отдельная страница в истории русской литературной критики. Сам И. С. Тургенев считал страховский анализ романа одним из самых глибоких, содержательных критических отзывов об «Отцахи детях» и наиболее адекватной работой, соответствующей авторскому замыслу. Концепция критической оценки Н. Н. Страхова анализируется в историческом контексте полемики его современников и известных критиков того времени, которая возникла в связи с выходом романа в свет. В статье показана оригинальность подхода Н. Н. Страхова к творчеству И. С. Тургенева, глубина его анализа, точная трактовка образа Базарова, раскрытие сущности нигилизма, верные суждения относительно тенденциозности романа, его истинного смысла, общественных и эстетических позиций автора, а также масштабность сделанных выводов, приблизившие страховский разбор романа «Отцы и дети» к его современному прочтению и пониманию. Літературно-критичні праці М. М. Страхова є цікавими і як складова частина його творчої спадщини, і як окрема сторінка російської літературної критики. Сам I. С. Тургенев вважав аналіз Страхова одним з найбільш вагомих, адекватних та обгрунтованих критичних відгуків та оцінок роману «Батьки та діти», відповідно до авторського задуму. Концепція нарису Страхова аналізується в історичному контексті полеміки його сучасників та відомих критиків того часу, що виникла разом із появою роману. В статті висвітлюється оригінальність підходу критика до творчості І. С. Тургенєва, глибина його критичного аналізу, точність трактовки образу Базарова, розуміння сутності нігілізму, вірність висловлювань щодо тенденційної спрямованості твору, його істинного сенсу, суспільних та естетичних позицій письменника та масштабність зроблених висновків, що суттєво наближують страховську оцінку роману «Батьки та діти» до його сучасного розуміння та сприйняття. The critical and literary works by N. N. Strakhov are interesting as a composite part of his creative heritage, and as a separate page of the history of Russian literary critique. Moreover, I. S.Turgenev considered Strakhov's analysis of novel «Fathers and Children» to be one of the most complex, fundamental, substantial and adequate critical work which corresponds to the main author's idea. The conception of the critical essay is analysed on the basis of polemical context of his contemporaries and other famous critics of that time, evolving from the publication of the novel. The article reflects Strakhov's eccentric manner to Turgenev's creative activity, the depths of his analysis, the exactness of Bazarov's character interpretation and the essence of nigilism, the correctness of statements about the novel directivity, it's true sense, social and aesthetic author's principles, the scale of the drawn conclusions and other distinctive features which made Strakhov's critical assessment of the novel closely related to the contemporary comprehension of this creative work.
- ДокументТеоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов засобами інформаційно-комунікаційних технологій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ФОП “Азамаєв В. Р.”, 2009-09-18) Костікова, І. І.У дисертації визначено сутність засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у професійній підготовці майбутніх учителів іноземних мов. Схарактеризовано методологічні засади підготовки майбутніх учителів іноземних мов засобами ІКТ. Теоретично обґрунтовано концепцію професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов засобами ІКТ. Розроблено й експериментально перевірено модель підготовки засобами ІКТ. Обґрунтовано сутність інформаційно-навчального середовища як необхідної умови успішного функціонування пропонованої моделі підготовки. Визначено особливості дидактичних принципів і функцій методичної підготовки майбутніх учителів іноземних мов засобами ІКТ. Виявлено особливості використання дистанційної форми організації навчання майбутніх учителів іноземних мов. Розроблено науково-методичне й організаційно-методичне забезпечення процесу професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов засобами ІКТ. Визначено критерії та показники рівнів сформованості готовності професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов засобами ІКТ. В диссертации выявлена сущность средств информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в профессиональной подготовке будущих учителей иностранных языков. Охарактеризованы методологические основы подготовки будущих учителей иностранных языков средствами ИКТ. Теоретически обоснована концепция профессиональной подготовки будущих учителей иностранных языков средствами ИКТ. Разработана и экспериментально проверена модель подготовки средствами ИКТ. Обоснована сущность информационно-учебной среды как необходимого условия успешного функционирования предложенной модели подготовки. Отмечены особенности дидактических принципов и функций методической подготовки будущих учителей иностранных языков средствами ИКТ. Выявлены особенности использования дистанционной формы организации обучения будущих учителей иностранных языков. Разработано научно-методическое и организационно-методическое обеспечение процесса профессиональной подготовки будущих учителей иностранных языков средствами ИКТ. Выявлены критерии и показатели уровней сформированности готовности профессиональной подготовки будущих учителей иностранных языков средствами ИКТ. The thesis presents the theoretical basis for solving the problem of professional training of prospect live foreign languages teachers in the context of large - scale educational innovations connected with the employment of means of information and communication technologies in the language classroom. The thesis elucidates the essence of means of information and communication technologies in professional training of future teachers of foreign languages. The multimedia computing enables computer-assisted language learning to enter the mainstream of language learning with its newly-found ability to deliver sound and video. It allows combining the media with text, make it interactive. Multimedia can both provide input, through text, sound, video, and combinations of these, while additionally making this input more comprehensible. The students use learning strategies such as comprehensive checks, clarification requests, and asking for repetition to aid comprehension. The convergence of hardware and software and the ways of their functioning makes the training of prospective foreign languages teachers more effective. The methodological underpinnings of professional training of foreign languages teachers-to-be by means of information and communication technologies are characterized. The conception of professional training of future teachers of foreign languages by means of information and communication technologies is theoretically substantiated. It is offered to reform the traditional system of professional training of foreign languages teachers-to-be by means of information and communication technologies, to get over to the innovative system of professional training. A new model of professional training of future teachers of foreign languages by means of information and communication technologiesis worked out and experimentally tested. The suggested model provides for the unity of the learning content, structure, purpose, ways of getting knowledge, skills, and basic competences. Such a way allows to reach the goal of the research, to take into consideration the international and national experience of the technology usage. The essence of informational and educational environment as a necessary condition of effective model functioning of professional training of future teachers of foreign languages is established. The components of the informational and educational environment are as follows: the content/informational part, technical equipment and hardware/software, users. Beneficial for the professional training of prospective foreign language teachers, this environment provides for the systematic use the means of information and communication technologies. The environment can aid the processing and the recall of information and language when these are delivered, and processed simultaneously through both the verbal and non-verbal channels. Main features of didactic principles and functions of methodical training of foreign languages teachers-to-be by means of information and communication technologies are outlined. Information and communication technologies allow students to do difficult learning tasks using Internet, project work, communicating via e-mail, in chats, forums, working with authentic literature, etc. Students understand the underlying reasons why multimedia might be seen as an effective and useful language learning tool. The means of information and communication technologies have endless repeatability, the variety of ways in which they can be used, they add to students’interest and motivation. The technology has a high face-validity and its provision can assist in professional training. Foreign languages teachers-to-be have also access to authentic on-line literature, political, cultural, scientific news (digests), students’competitions and contests, language games, so nowadays it is impossible to do without means of information and communication technologies in professional training of foreign languages teachers-to-be. The specificity of distance learning of future teachers of foreign languages in professional training is brought to light. The demands for methods of creating distance multimedia courses for teaching English based on module principles are substantiated. Scientific/methodical, organizational/methodical provision for professional training process of foreign languages teachers-to-be by means of information and communication technologies is elaborated. The author’s monographs, multimedia courses, textbooks of different levels help students, teachers, professors, researchers in the sphere of professional training of foreign languages teachers-to-be. In the experiment the criteria and indices of the levels of forming the readiness of professional training of future teachers of foreign languages by means of information and communication technologies are suggested. A comparative analysis of statistics based on selected indices has revealed a steady positive dynamics and changes in training students of the experimental groups. The variance analysis has proved the effectiveness of the suggested model in comparison with the traditional training.
- ДокументСтатьи Л. Я. Гуревич о Н. В. Гоголе в контексте эпохи(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2013) Гулич, Е. А.Статьи Л. Я. Гуревич о Н. В. Гоголе рассмотрены в контексте празднования 100-летнего юбилея писателя. Все три статьи были написаны в ключе канонизации образа классика. Настаивая на приоритетной воспитательной функции искусства, полностью отвергая театральные эксперименты современных драматургов, Л.Я. Гуревич использовала свое понимание наследия писателя-классика в борьбе с современной литературой и театром. Статті Л. Я. Гуревич про Н. В. Гоголя розглянуті у контексті святкування 100-річного ювілею письменника. Всі три статті були написані у ключі канонізації образу класика. Наполягаючи на пріоритетній виховній функції мистецтва, повністю відкидаючи театральні експерименти сучасних драматургів, Л. Я. Гуревич використовувала своє розуміння спадщини письменника-класика у боротьбі із сучасною літературою та театром. The articles of L. Y. Gurevich about N. V. Gogol were examined in the context of the celebration of the 100-th anniversary of the writer. All these articles were written in the key of the canonization of the classic’s image. Insisting on the priority of the educational function of art, completely rejecting the theatrical experiments of modern playwrights, L. Y. Gurevich used her own understanding of the classic writer’s heritage in the fight against modern literature and theater.
- ДокументОсобливості дієприкметника в сучасній українській мові(ДЗ „Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”, 2013-04-24) Божко, Ю. О.У статті досліджено особливості дієприкметника. Підкреслено, що дієприкметник тісно пов’язаний з двома частинами мови – дієсловом і прикметником. Дієприкметник має зв’язок з дієсловом як граматична форма, утворена від дієслова, а з прикметником – як граматична форма, що виникла у процесі переході дієслова в прикметник. Одні дослідники вважають, що дієприкметник не вийшов за межі дієслова, тому розглядають його (дієприкметник) як форму дієслова, яка означає дію як ознаку предмета. Інші мовознавці стверджують, що дієприкметник вийшов за межі дієслова і перетворився на віддієслівний прикметник, який означає ознаку предмета, зумовлену дією. Дехто кваліфікує дієприкметник як проміжну між дієсловом і прикметником гібридну дієслівно-прикметникову форму. Дієприкметники вживають переважно в книжній писемній мові. Речення з дієприкметником набуває більшої стрункості, ніж речення з описовим зворотом. У статті подана дещо інша класифікація дієприкметників, ніж та, що представлена у підручниках. У процесі дослідження спростовано ствердження про наявність у дієприкметників дієслівних ознак часу, визнано хибним розподіл дієприкметників на дієприкметники минулого часу й дієприкметники теперішнього часу. Дієприкметник кваліфіковано як різновид прикметника. В статье исследованы особенности причастия. Подчеркнуто, что причастие связано с двумя частями речи – глаголом и именем прилагательным. Причастие связано с глаголом как грамматическая форма, которая образовалась от глагола, а с именем прилагательным, – как грамматическая форма, что возникла при переходе глагола в прилагательное. Одни исследователи полагают, что причастие не вышло за пределы глагола, и рассматривают его (причастие) как форму глагола, которая обозначает действие как признак предмета. Другие утверждают, что причастие вышло за пределы глагола и превратилось в имя прилагательное, которое обозначает признак предмета, связанный с действием. Некоторые языковеды рассматривают причастие как промежуточную между глаголом и прилагательным гибридную глагольно-прилагательную форму. Причастия употребляются преимущественно в книжной речи. Языковеды (писатели, поэты) в предложениях простые обороты (описательные конструкции) часто заменяют причастиями. В статье приводится несколько иная классификация причастий, чем та, что представлена в учебниках. В процессе исследования опровергнуто утверждение о наличии у причастий глагольных признаков времени. Признано ошибочным деление причастий на причастия прошедшего времени и причастия настоящего времени. Причастие квалифицировано как разновидность имени прилагательного. The article investigates the peculiarities of the participle. It is emphasized that the participle is connected to two parts of speech – the verb and the adjective. The participle is connected to the verb as the grammatical form derived from the verb, to the adjective – as the grammatical form that appeared when the verb transformed into the adjective. Some scientists treat the participle аs the verb form denoting the action аs the property of the object. Others state that the participle transformed into the adjective denoting the quality of the object connected to the action. Sometimes the participle is treated аs a hybrid verbal-adjectival form. Participles are mainly used in bookish style. Linguists (writers, poets) often use participles instead of simple descriptive constructions. The article presents the different classification from the one given in textbooks. While investigating it was denied that the participle possessed verbal qualities of time. It has been recognized faulty the division of participle into past and present time participles. The participle is qualified as the kind of the adjective.
- ДокументН. Н. Страхов и Л. Н. Толстой : литературный диалог(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2014) Ведерникова, Т. В.В статье представлен анализ многолетней переписки между известным критиком и философом Н.Н. Страховым и Л.Н. Толстым, свидетельствующей о неизменном и глубоком интересе критика ко всему созданному писателем, о ясном осознании гениальности и поэтического дарования великого художника. Проблема «Н.Н. Страхов и Л.Н. Толстой» относится к числу очень важных не только в толстоведении, но и в истории русской литературы XIX века. Творческое содружество великого писателя и выдающегося критика является важным фактом истории русской литературы. В течение четверти века Н. Страхов был преданным другом, верным литературным помощником и советником Л.Н. Толстого. Исследователи творчества Л.Н. Толстого признают, что именно Н.Н. Страхов оказал определенное влияние на эстетический кодекс писателя, а из писем известно о том, как Л.Н. Толстой действительно прислушивался к суждениям своего частого собеседника и многолетнего корреспондента. Сложно и противоречиво решалась проблема осмысления творчества писателя в дореволюционной критике, когда в русской критике наметилась противоречивая тенденция к отрицанию творческого наследия Л.Н. Толстого вместо объективного анализа. В этот период выходили в свет новые романы Л.Н. Толстого, которые были восприняты критиками того времени весьма спорно и неоднозначно. Н.Н. Страхов, который держал корректуры данных произведений, наиболее глубоко среди современников раскрыл эстетическое своеобразие и новаторство новых творений Л.Н. Толстого. У статті запропоновано аналіз багатолітнього листування між відомим критиком і філософом М.М. Страховим та Л.М. Толстим, що свідчить про незмінний і глибокий інтерес критика до всього створеного Л.М. Толстим, про ясне усвідомлення геніальності і поетичного дарування великого митця. Проблема «М.М. Страхов і Л.М. Толстой» належить до ряду важливих не лише у вивченні творчості Л.М. Толстого, але і в історії російської літератури XIX століття. Творча співдружність великого письменника і видатного критика є важливим фактом історії російської літератури. Протягом чверті століття М.М. Страхов був відданим другом, вірним літературним помічником і радником Л.М. Толстого. Дослідники творчості Л.М. Толстого визнають, що саме М.М. Страхов вплинув на естетичний кодекс письменника, а сам Л.М. Толстой дійсно прислухався до думок свого співрозмовника і багатолітнього кореспондента. Складно і суперечливо вирішувалася проблема осмислення творчості письменника в дореволюційній критиці, коли в російській полеміці з’явилася суперечлива тенденція до заперечення творчої спадщини Л.М. Толстого замість її об’єктивного аналізу. У цей період виходили в світ нові романи Л.М. Толстого, які були сприйняті критиками того часу вельми спірно і неодностайно. Саме М.М. Страхов, що займався коректурами цих творів, найглибше серед сучасників розкрив естетичну своєрідність і новаторство нових творінь Л.М. Толстого. The article represents profound analysis of long-lasting and active correspondence between a well-known critic N. Strahov and a famous writer L. Tolstoy, testifying to the constant critic’s interest to all Tolstoy’s creations, proving his realization of Tolstoy’s genius and poetic talent of the great artist. The question «N. Strahov and L. Tolstoy» is one of the most essential not only in the study of Tolstoy’s creative heritage but also in the history of Russian literature of XIX century. A creative concord of a great writer and a prominent critic is an important fact in the history of Russian literature. During a quarter of the century N. Strahov was a devoted friend, faithful helper and adviser of L. Tolstoy. The researchers of L. Tolstoy’s creative heritage admit that N. Strahov influenced the writer’s aesthetic code greatly and L. Tolstoy took into account all the critical judgments of his long-term correspondent. The comprehension and critical estimation of L. Tolstoy’s works in the pre-revolution period was rather contradictory because of the tendency to the denial of writer’s creative legacy instead of its object ive analysis. New L . Tolstoy’s novels were published and treated ambiguously by his contemporaries. It was N. Strahov, who proofread these works, pointed out aesthetic originality and showed innovation of Tolstoy’s creative works.
- ДокументЗабытые имена английского модернизма : Мэй Синклер(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2014) Гончарова, О. А.В статье освещены основные вехи биографии и творческой деятельности английской писательницы, философа, переводчика, литературного критика эпохи модернизма Мэй Синклер. На основе малоизвестных фактов раскрыты ключевые этапы ее становления как успешного автора психологических романов, философских очерков, литературно-критических статей об имажизме. Показано, что Мэй Синклер стала первой женщиной-автором очерков о событиях Первой мировой войны, первой женщиной-философом, принятой в Аристотелевское общество, впервые ввела в литературную критику термин «поток сознания». Синклер была наставником молодых художников, таких как Эзра Паунд, Ребекка Уэст, Шарлотта Mью и Ричард Олдингтон и предоставляла финансовую помощь и профессиональную поддержку Т.С. Элиоту. Феминистка, она активно выступала за предоставление женщинам избирательных прав и была одним из основателей медикопсихологической клиники Лондона, первого учреждения в Англии, где начали использовать психоанализ среди других методов лечения психических заболеваний. Автор делает вывод о том, что жизнь Мэй Синклер отражает естественное стремление творчески одаренной личности к духовной и интеллектуальной свободе. Знакомство с творчеством Мэй Синклер существенно обогащает наши представления об английском модернизме. У статті висвітлено основні етапи біографії та творчої діяльності англійської письменниці, філософа, перекладача, літературного критика епохи модернізму Мей Сінклер. На основі маловідомих фактів розкрито ключові моменти її становлення як успішного автора психологічних романів, філософських нарисів, літературно-критичних статей про імажизм. Показано, що Мей Сінклер стала першою жінкою-автором нарисів про події Першої світової війни, першою жінкою-філософом, прийнятою до Аристотелівської спільноти, вона вперше ввела в літературну критику термін «потік свідомості». Сінклер була наставником молодих художників, таких як Езра Паунд, Ребекка Вест, Шарлотта M’ю і Річард Олдінгтон і надавала фінансову допомогу та професійну підтримку Т.С. Еліоту. Феміністка, вона активно виступала за надання жінкам виборчих прав і була однією з засновників медико-психологічної клініки Лондона, першої установи в Англії, де розпочали використовувати психоаналіз серед інших методів лікування психічних захворювань. Автор робить висновок про те, що життя Мей Сінклер відображає природне прагнення творчо обдарованої особистості до духовної та інтелектуальної свободи. Знайомство з творчістю Мей Сінклер суттєво збагачує наші уявлення про англійський модернізм. The article highlights the milestones of biography and creative work of the English modernist writer, philosopher, translator, and literary critic May Sinclair. On the basis of little-known facts key stages of her emergence as a successful writer of psychological novels, philosophical essays, and literary-critical articles on Imagism are disclosed. It is shown that May Sinclair became the first female author of essays on the events of World War I, the first female philosopher accepted in the Aristotelian Society, first introduced the term ‘stream of consciousness’ in literary criticism. Sinclair mentored young artists like Ezra Pound, Rebecca West, Charlotte Mew, and Richard Aldington and provided financial assistance and artistic support to T.S. Elliot. As a feminist she actively campaigned for women’s suffrage and was a founding member of the Medico-Psychological Clinic of London, the first facility in England to include psychoanalysis among the broad choice of methods of treatment of mental illness. The author concludes that May Sinclair’s life reflects the natural aspiration of a creative and gifted person to the spiritual and intellectual freedom. Acquaintance with May Sinclair’s work enriches our understanding of English modernism.
- ДокументWorld Literature(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ФОП Петров В. В., 2014) Vedernikova, T. V.; Soloshenko-Zadniprovska, N. K.В запропонованому курсі лекцій «Світова література» висвітлюється широке коло актуальних питань з історії американської, канадської та австралійської літератури, розглядаються основні закономірності розвитку національної літератури англомовних країн з періоду зародження до сучасності, узагальнюються загальні проблеми походження різних літературних напрямків та течій, визначаються їх специфічні риси, різновиди жанрів і форм, висвітлюються іншомовні впливи на їх становлення та еволюцію, аналізуються творчі доробки видатних англомовних письменників та їх найкращі твори. Матеріали курсу лекцій відображають історію розвитку літератури англомовних країн з сучасних наукових засад та передбачають тісний зв'язок теоретичної і практичної підготовки. Курс лекцій «Світова література» розроблений з метою методичного забезпечення навчальної дисципліни для слухачів інституту післядипломної освіти зі спеціальності «Мова і література (англійська мова)». В предложенном курсе лекций «Мировая литература» освещается широкий круг актуальных вопросов из истории американской, канадской и австралийской литературы, рассматриваются основные закономерности развития национальной литературы англоязычных стран с периода зарождения до современности, обобщаются общие проблемы происхождения разных литературных направлений и течений, определяются их специфические черты, разновидности жанров и форм, выявляются иноязычные влияния на их становление и эволюцию, анализируются творческое наследие величайших англоязычных писателей и их наилучшие произведения. Материалы курса лекций отображают историю развития литературы англоязычных стран в свете современных научных принципов и предусматривают тесную связь теоретической и практической подготовки. Курс лекций «Мировая литература» разработан с целью методического обеспечения учебной дисциплины для слушателей института последипломного образования по специальности «Язык и литература (английский язык)». The present course of lectures "World literature" covers a wide range of topical issues of the history of American, Canadian and Australian literature, discusses the basic concepts of the development of the national literature of English-speaking countries from the inception period to the present day, summarizes general theories of the origin of various literary trends and movements determined by their specific features, variety of genres and forms, covers foreign influence on their formation and evolution, analyzes the literary heritage of great English writers and their best works. The materials of lectures show the history of the literature of English-speaking countries in the light of modern scientific principles and provide close interconnection between theoretical and practical training. The course of lectures "World literature" is designed for the students of the Institute of Postgraduate Education majoring in English language and literature.
- ДокументНавчання іноземних мов молодших школярів: варіативність організаційних форм(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Ін-т педагогіки та психології, вид-во ТОВ «Щедра садиба плюс», 2014-05-20) Костікова, І. І.; Казачінер, О. С.У роботі уточнено сутність понять: «форми організації навчання», «організаційні форми навчання», «принцип варіативності», «іншомовна компетентність»; проаналізовано підходи вчених до класифікації організаційних форм навчання, визначено їх функцій у навчальному процесі, критерії їх ефективного вибору та поєднання. Теоретично обґрунтовано технологію варіативного використання організаційних форм навчання іноземних мов молодших школярів: визначено компоненти іншомовної компетентності, а також етапи, критерії, показники, рівні сформованості компонентів технології. В основу практичної частини покладено засади формування іншомовної компетентності молодших школярів, коли учитель може обирати найбільш ефективні організаційні форми навчання та їх відповідні варіативні з'єднання як на уроках, так і в позаурочній діяльності. В работе уточнена суть понятий «организационные формы обучения», «принцип вариативности», «иноязычная компетентность»; проанализированы подходы к классификации организационных форм обучения; охарактеризованы особенности реализации принципа вариативности в использовании организационных форм обучения; теоретически разработана эффективность технологии вариативного использования организационных форм обучения иностранным языкам младших школьников. В создание практической части положены основы формирования иноязычной компетентности младших школьников, когда учитель может выбирать наиболее эффективные организационные формы обучения и их соответствующие вариативные сочетания как на уроках, так и во внеурочной деятельности. In the work the essence of concepts: «forms of studying organization», «organizational forms of teaching», «principle of variability», «foreign language competence» is specified; the approaches of scientists to classification the organizational forms of teaching, to the determination of their functions in the educational process, the criteria of their effective choice and combination were analysed. The technology of the variable using the organizational forms of teaching foreign languages in primary school was grounded: certainly the components of foreign competence, and also stages, criteria, indexes, the levels of forming the components of technology were singled out. In the practical chapter the means that a teacher should choose among the most effective organizational forms of teaching and their variative combinations both at the lessons and out-of-class activity are shown.
- ДокументПроза Л. Я. Гуревич в контексте беллетристики конца ХІХ – начала ХХ вв.(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015) Гулич, Е. А.Целью представленной статьи было выделить «сквозные черты» развития беллетристики порубежного периода в произведениях Л. Я. Гуревич. Анализ прозы писательницы в литературном контексте эпохи подтвердил наличие общих закономерностей развития русской беллетристики, а именно : стереотипность, схематичность основных сюжетных ходов, излишняя детализация, описательная характеристика героев, их шаблонность, тиражируемость приемов, поверхностная авторская оценка, примитивизм экспрессивной поэтической техники, ориентированность на удовлетворение вкуса определенной категории читателей. Основная тематика русской беллетристики последней четверти XIX в. – «маленький» человек, но, в отличие от классиков, беллетристы, в том числе и Л. Я. Гуревич, не притязали на крупные обобщения, а обращались к духовным поискам своих героев. Беллетристика этого периода выбрала своим героем «не героя», что отразилось на семантике заглавий произведений. На наш взгляд, сама постановка проблемы духовного поиска героя в эпоху «безвременья» составила сильную сторону творчества Л.Я. Гуревич и сделала ее социально и исторически значимой. Метою представленої статті було виділити «наскрізні риси» розвитку белетристики порубіжного періоду у творах Л. Я. Гуревич. Аналіз прози письменниці у літературному контексті доби підтвердив наявність загальних закономірностей розвитку російської белетристики, а саме: стереотипність, схематичність основних сюжетних ходів, зайва деталізація, описова характеристика героїв, їх шаблонність, тиражованість прийомів, поверхнева авторська оцінка, примітивізм експресивної поетичної техніки, орієнто- ваність на задоволення смаку певної категорії читачів. Основна тематика російської белетристики останньої чверті XIX ст. – «маленька» людина, але, на відміну від класиків, белетристи, в тому числі і Л. Я. Гуревич, не претендували на великі узагальнення, а зверталися до духовних пошуків своїх героїв. Белетристика цього періоду вибрала своїм героєм «не героя», що відбилося на семантиці назв творів. На наш погляд, сама постановка проблеми духовного пошуку героя в епоху «позачасся» склала сильну сторону творчості Л. Я. Гуревич і зробила її соціально та історично значимою. The purpose of the present article was to highlight the «through features” of the fi ction’s progress in the period of “timelessness” in the works of L.Y. Gurevich. The analysis of the writer’s prose in the literary context of the era has confi rmed the presence of the general laws of the development of Russian fi ction, namely: the stereotype nature, schematic basic plot turns, excessive detailed elaboration, descriptive characteristics of the characters, open author’s evaluation, primitivism of expressive poetic technique, focus on satisfaction the taste of a certain category of readers. The main theme of Russian fi ction of the last quarter of the XIX century was «a small man», but, unlike the classics, the fi ction writers, including L.Y. Gurevich, didn’t claim to large generalizations, but they addressed to spiritual quest of their characters. Fiction of that period chose its hero «not the hero», which was refl ected in the semantics of the titles of the fi ction works. In our view, the very formulation of the problem of the spiritual quest of the hero in the era of «timelessness» was a strong creative side of L.Y. Gurevich and made her creative heritage socially and historically significant.
- ДокументЕЛЕКТРОННА ПЕДАГОГІКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Інститут педагогіки та психології, Смугаста типографія, друк. ФОП Петров В. В., 2015-09-09) Костікова, І. І.У монографії аналізуються теоретичні й методичні аспекти електронної педагогіки як науки. Широке впровадження електронних дидактичних засобів навчання сприяє оновленню процесу професійно-педагогічної підготовки студентів у вищих навчальних закладах України. Монографія розрахована на студентів, магістрантів, аспірантів, викладачів, наукових працівників системи вищої освіти, викладачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів та всіх, хто цікавиться проблемами сучасної педагогічної освіти. В монографии анализируются теоретические и методические аспекты электронной педагогики как науки. Широкое внедрение электронных дидактических средств обучения способствует обновлению процесса профессионально-педагогической подготовки студентов в высших учебных заведениях Украины. Монография рассчитана на студентов, магистрантов, аспирантов, преподавателей, научных работников системы высшего образования, преподавателей курсов повышения квалификации педагогических кадров и всех, кто интересуется проблемами современного педагогического образования. The theoretical and methodical aspects of electronic pedagogics as a science are analyzed in a monograph. The wide usage of electronic didactic means of study assists in updating the professional and pedagogical students’ training process in higher educational establishments in Ukraine. The monograph is intended for students, masters, postgraduate students, university teachers, researchers in the system of higher education, teachers of advanced training courses, anyone who is interested in the problems of modern pedagogical education.
- ДокументВивчення англійської мови у ВНЗ засобами Інтернет-ресурсів(НЮУ імені Ярослава Мудрого, 2016-11-15) Костікова, І. І.Розкрито засади використання Інтернет-ресурсів як інструменту для навчання англійської мови; такі ресурси допомагають викладачу презентувати новий матеріал; дозволяють представити інформацію за допомогою різноманітних мультимедійних ресурсів. Раскрыто основы использования Интернет-ресурсов в качестве инструмента для обучения английскому языку ; такие ресурсы помогают преподавателю представить новый материал ; представить информацию с помощью различных мультимедийных ресурсов. The principles of using the Internet as a tool for training are described; the Internet-resources helps the teacher present the new material; allows submitting information through a variety of multimedia resources, students can study and comment on the material in more detail.
- Документ«КАКУЮ Я ВЧЕРА ПЬЕСУ СМОТРЕЛ В ТЕАТРЕ, ОЧЕНЬ СМЕШНО» (ШЕКСПИР – ТУРГЕНЕВ – ЧЕХОВ)(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-03-19) Гончарова, О. А.Статья посвящена выявлению интертекстуальных связей «Вишневого сада» А. П. Чехова с «Гамлетом» Шекспира и драматическим наследием И. С. Тургенева. Предметом исследования стала реплика Лопахина во втором действии пьесы, вынесенная в заголовок статьи. На основе сопоставительного анализа текстов, а также изучения биографического и эпистолярного материалов сделано предположение о том, что речь идет о пьесе «Вечер в Сорренте» И. С. Тургенева. Также было установлено, что шекспировские аллюзии, присутствующие в тексте, звучат в совершенно другой мизансцене и раскрывают сущность иной драматической коллизии. Стаття присвячена визначенню інтертекстуальних зв’язків «Вишневого саду» А. П. Чехова з «Гамлетом» Шекспіра і драматичною спадщиною І. С. Тургенєва. Предметом дослідження стала репліка Лопахіна в другій дії п’єси, що винесена в заголовок статті. На основі порівняльного аналізу текстів, а також вивчення біографічного і епістолярного матеріалів зроблено припущення про те, що мова йде про п’єсу «Вечір у Сорренто» І. С. Тургенєва. Також було встановлено, що шекспірівські алюзії, які присутні в тексті, звучать в абсолютно інший мізансцені і розкривають сутність іншої драматичної колізії. The aim of the article is to define the intertextual connections of “The Cherry Orchard” by Anton Chekhov with Shakespeare’s “Hamlet” and the dramatic legacy of Ivan Turgenev. The subject of the study is Lopakhin's replica in Act Two of the play, which is taken out in the title of the article, and Ranevskaya's unusual reaction to this replica, who instead of expressing interest responded to Lopakhin’s words rather sharply and at first glance illogically. Based on the comparative analysis of the texts, as well as the study of biographical and epistolary materials, it is assumed that it is the play “An Evening in Sorrento” by Ivan Turgenev which is alluded in the mentioned scene in Act Two of Chekhov’s comedy. It is also proved that the Shakespearian allusions present in the text illustrate a completely different scene and reveal the essence of another dramatic collision, i.e. the relationship between Lopakhin and Varya, the motive of the groom's flight in the play.
- ДокументЛексико-граматичні особливості фразеологізмів прийменниково-відмінкової моделі(Premier Publishing s.r.o., Vienna Prague, 2017-11-10) Божко, Ю. О.У статті розглядаються лексико-граматичні особливості фразеологізмів прийменниково-відмінкової моделі. Аналізуються структурні групи фразеологічних одиниць. Визначається статус фразеологічних одиниць прийменниково-відмінкової моделі як адвербіальних. В статье рассматриваются лексико-грамматические особенности фразеологизмов предложно-падежной модели. Анализируются структурные группы фразеологических единиц. Определяется статус фразеологических единиц предложно-падежной модели как адвербиальных. The article deals with the lexico- grammatical peculiarities of prepositional-case model phraseological units. The structural groups of phraseological units are analyzed. The status of prepositional-case model phraseological units as adverbial ones is defined.
- ДокументStandards of training students in Great Britain (higher agricultural education)(Lulu Press, Inc., 2017-11-24) Kostikova, I. I.; Lushchyk, Yu. M.Standards of training future agrarians in Great Britain are analyzed in the papers. The aim of the paper is to show the basic standards dealing with training future agrarians in Great Britain. The problems such as students’ training, standards, degree programmes, abilities and skills, threshold, typical and excellent standards, agricultural education have been observed. As a result the underpinnings of training future agrarians as an effective functional system of Great Britain are outlined. В роботах проаналізовані стандарти підготовки майбутніх аграріїв Великобританії. Мета статті - показати основні стандарти щодо підготовки майбутніх аграріїв у Великобританії. Відзначено такі проблеми, як підготовка студентів, стандарти, навчальні програми, вміння та навички, поріг, типові та чудові стандарти, аграрна освіта. В результаті окреслено основи підготовки майбутніх аграріїв як ефективної функціональної системи Великобританії. В статьях проанализированы стандарты подготовки будущих аграриев в Великобритании. Цель статьи - показать основные стандарты подготовки будущих аграриев в Великобритании. Были выявлены такие проблемы, как обучение студентов, стандарты, программы на получение степени, способности и навыки, порог, типичные и отличные стандарты, сельскохозяйственное образование. В результате намечены основы подготовки будущих аграриев как эффективной функциональной системы Великобритании.
- ДокументЦветовая символика в романе Л. Я. Гуревич «Плоскогорье»(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничий дім Дмитра Бураго, 2017-12) Гулич, Е. А.В статье сопоставляются и анализируются примеры употребления символики цвета в романах Л. Я. Гуревич «Плоскогорье», Ф. К. Сологуба «Тяжелые сны» и Ф. М. Достоевского «Преступление и наказание». Автор отмечает, что Л. Я. Гуревич использовала апробированную Ф. М. Достоевским и Ф. К. Сологубом цветопись. В целом, цветовые определения в романе Л. Я. Гуревич «Плоскогорье» наполнены символическим смыслом и помогают автору раскрыть душевное состояние героев. У статті зіставляються і аналізуються приклади вживання символіки кольору в романах Л. Я. Гуревич «Плоскогорье», Ф. К. Сологуба «Тяжелые сны» і Ф. М. Достоєвського «Преступление и наказание». Автор зазначає, що Л. Я. Гуревич використовувала апробований Ф. М. Достоєвським і Ф. К. Сологубом кольоропис. В цілому, колірні визначення в романі Л.Я. Гуревич «Плоскогорье» наповнені символічним змістом і допомагають автору розкрити душевний стан героїв. The examples of the use of colour symbolism in the novels of L. Gurevich “Ploskogore”, F. Sologub “Heavy Dreams” and F. Dostoevsky “Сrime and Punishment”are compared and analyzed in this article. The author notes that L. Gurevich used colours, which had been earlier approved by F. Dostoevsky and F. Solohub. In general, the colour defi nitions of Gurevich’s novel “Ploskogore” are fi lled with symbolic meaning and help the author to reveal the internal state of the characters.
- ДокументХарактеристика англомовної психологічної термінології(Центр міжнародного наукового співробітництва «ТК Меганом», 2017-12) Костікова, І. І.; Кузнєцов, О. І.; Фоменко, К. І.В статті охарактеризовано англомовну психологічну термінологію, визначено деякі проблеми походження англомовних психологічних термінів. Показано, що переважна кількість термінів походять від давньогрецької і давньолатинської мов, досить поширеними є французькі і німецькі запозичення та калькування. Здійснено аналіз психологічних неологізмів в англомовній психологічній лексиці, які можна умовно поділити на групи психологічних неологізмів, що складають назви чи відображають ключові поняття сучасних психологічних концепцій і теорій, назви нових психологічних методів і технологій, психологічні якості- неологізми. У дослідженні здійснено аналіз ключових епонімів англомовної психологічної термінології. В статье охарактеризована англоязычная психологическая терминология, определены некоторые проблемы происхождения англоязычных психологических терминов. Показано, что подавляющее количество сроков происходят от древнегреческого и латинского языков, довольно распространены французские и немецкие заимствования и калькирование. Осуществлен анализ психологических неологизмов в англоязычной психологической лексике, каторые можно условно разделить на группы психологических неологизмов, составляющих названия или отражают ключевые понятия современных психологических концепций и теорий, названия новых психологических методов и технологий, психологические качества-неологизмы. В исследовании проведен анализ ключевых эпонимов англоязычной психологической терминологии. The article describes English psychological terminology, defines some problems of the origin of English psychological terms. It is shown that the vast majority of terms originate from the ancient Greek and Latin languages, the French and German borrowings and calculi are quite common. An analysis of psychological neologisms in the English-speaking psychological vocabulary, as can be conventionally divided into groups of psychological neologisms, consists of names that reflect the key concepts of modern psychological concepts and theories, names of new psychological methods and technologies, psychological qualities neologisms. The study analyzed key eponyms of English psychological terminology.
- ДокументLanguage Games in Teaching English(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-12-27) Kostikova, І. І.In the article the theoretical underpinnings of efficiency of using language games in teaching English are shown. The complex of theoretical methods was drawn in the research: comparative analysis of methodical sources with the purpose of determination the state of developed research problem; analysis of didactical sources as for the integration language games to the process of teaching English; systematization of different researchers’ views as for classification the language games. The basic results of the article are determination the definition of "game", the advantages of using games, the study of didactic potential of language games in English lessons, description of the main forms, types, functions of language games, their classification. It is shown the game is one of the fundamental learning activities. The games should be regarded as supplementary activities. When choosing a game, a teacher should be careful to find an appropriate one for the class in terms of language and type of participation. Once the game has begun, the teacher should not interrupt to correct mistakes in language use. The teacher should not compel an individual to participate. Games are serious devices by which we can create an interesting activity. Games have following characteristics: they are based on a learning objective, give the player control over his own destiny, include doable challenges, they are fun and interesting, thus motivating, based on reality in order to intrinsically motivate the players to continue to play the game, they require interaction, must include everyone. Some game forms are mentioned: information gap, guessing games, search games, matching games, matching-up games, exchanging games, collecting games, arranging games. To use games effectively in the classroom a teacher should adhere to the following rules: the game must have a clear learning objective and purpose; the teacher should assign students to teams; be sure to explain all necessary procedures and rules clearly and slowly; be consistent; be prepared; maintain a non-threatening environment; it may be useful to have students create games. The conclusion is to determine the rules for successful usage of games in the English classes as the game is one of the most effective forms of educational process organization and in the process of foreign language teaching at all levels is has the great pedagogical value. У статті виявлено теоретичне підґрунтя ефективності використання дидактичних ігор під час навчання англійської мови. У роботі використовувався комплекс методів теоретичного дослідження: порівняльний аналіз методичних джерел з метою визначення стану розробленості проблеми дослідження; аналіз навчально-методичної літератури щодо інтеграції у процес навчання англійської мови дидактичних ігор; систематизація поглядів різних дослідників на проблему класифікації дидактичних ігор. Основні результати роботи полягають у визначенні терміну «дидактична гра», з’ясуванні переваг використання ігор, дослідженні дидактичного потенціалу мовних ігор під час навчання англійської мови, описі основних форм, видів, функцій мовних ігор з англійської мови, їх класифікації. Результатом проведеного дослідження є визначення правил ефективного використання ігор з англійської мови як однієї з найбільш ефективних форм організації навчального процесу, що у навчанні англійської мови на всіх рівнях має велику педагогічну цінність. В статье выявлены теоретические основы эффективности использования дидактических игр в обучении английскому языку. В работе использовался комплекс методов теоретического исследования: сравнительный анализ методических источников с целью определения состояния разработанности проблемы исследования; анализ учебно- методической литературы по интеграции дидактических игр в процесс обучения английскому языку; систематизация взглядов разных исследователей на проблему классификации дидактических игр. Основные результаты работы заключаются в определении термина «дидактическая игра», выяснении преимуществ использования игр, исследовании дидактического потенциала языковых игр на уроках английского языка, описании основных форм, видов, функций языковых игр по английскому языку, их классификации. Результатом исследования определены правила успешного использования игр на уроке английского языка как одной из наиболее эффективных форм организации учебного процесса, которая в обучении иностранному языку на всех уровнях имеет большую педагогическую ценность.
- ДокументВикористання інтернет-ресурсів на заняттях з іноземної мови(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ "ДІСА ПЛЮС", 2018-02) Костікова, І. І.; Безбавна, Г. І.У статті розкрито засади використання Інтернет-ресурсів на заняттях з англійської мови. У роботі представлено комплекс методів теоретичного дослідження: порівняльний аналіз методичних джерел з метою визначення останніх аутентичних розвідок з проблеми дослідження ; аналіз ресурсів мережі Інтернет щодо інтеграції у процес навчання англійської мови різноманітних сайтів навчального призначення ; систематизація власного досвіду використання Інтернет-ресурсів на заняттях з англійської мови зі студентами. Основні результати роботи полягають у визначенні провідних засобів інтернет-ресурсів з англійської мови, установленні основних напрямів використання Інтернет-ресурсів для формування англомовних компетенцій, використання Інтернет-ресурсів для формування компетенцій з англійського читання та письма. Результатом проведеного дослідження є висновок про те, що використання мережі Інтернет з різноманіттям інформації і ресурсів, засобів комунікації сприяє формуванню у студентів компетенцій з мови й мовлення (читання й письма), в цілому позитивно впливає на ефективність навчання англійської мови, разом із розвитком мотивації й інтересу самих студентів. В статье раскрыты основы использования интернет-ресурсов на занятиях по английскому языку. В работе представлен комплекс методов теоретического исследования: сравнительный анализ методических источников с целью определения аутентичной библиографии по проблеме исследования; анализ ресурсов сети Интернет по интеграции в процесс обучения английскому языку разнообразных сайтов учебного назначения ; систематизация собственного опыта использования интернет-ресурсов на занятиях по английскому языку со студентами. Основные результаты работы заключаются в определении основных средств интернет-ресурсов по английскому языку, направлений использования интернет-ресурсов для формирования англоязычных компетенций, характеристике использования Интернет-ресурсов для формирования компетенций по английскому чтению и письму. Результатом проведенного исследования является вывод о том, что использование сети Интернет с многообразием информации и ресурсов, средств коммуникации способствует формированию у студентов компетенций (по чтению и письму), в целом положительно влияет на эффективность обучения английскому языку, развивает мотивацию и интерес самих студентов. In the article the underpinnings of using Internet recourses at English lessons are shown. The complex of theoretical methods was drawn in the research: comparative analysis of methodical sources with the purpose of determination the authentic bibliography of the research problem; analysis of Internet sources as for integration different sites into the process of English study; systematization of own experience of using Internet recourses at English lessons with students. As we know traditionally language learners use Internet recourses simply as a reference source. But modern possibilities allow an English teacher to use Internet recourses for development different competences at English lessons and during extracurricular activities. Besides many Internet recourses have their tools for individual English learning. The basic results of the article are determination the main Internet recourses at English lessons, the ways of using Internet recourses for English competence formation, advantages of using Internet recourses for forming reading and writing competences. The article shows the peculiarities of using Internet resources with students at English lessons. The sites, their content, texts, tasks, exercises to study English are analyzed for development reading and writing competences at English lessons. Also we recommend some kinds of tasks with Internet resources, because they make language learning easier and more efficient. We give some methodical recommendations to use Internet resources for forming pronunciation, vocabulary and grammar skills, and also for development reading and writing competences at English lessons. So, the use of Internet with plenty of recourses, communication means, learning tools at English lessons is not just possible, it is essential in the English learning process, because they are useful for forming reading and writing competences. Internet resources give a teacher a great environment for classroom and extracurricular creativity as well as Internet recourses develop students’ motivation and interest in the English learning process.
- ДокументТехнології навчання іноземної мови(РВВ Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені В. Винниченка (ЦДПУ), 2018-02-15) Солошенко-Задніпровська, Н. К.В представленій праці аналізується важливість застосування інноваційних технологій навчання, які суттєво збагачують та урізноманітнюють викладання іноземної мови. В представленном труде анализируется важность применения инновационных технологий обучения, которые существенно обогащают и разнообразят преподавание иностранного языка. The present paper analyzes the importance of using innovative learning technologies that significantly improve the teaching process of a foreign language.