Перегляд за Автор "Ушмарова, В. В."
Зараз показано 1 - 20 з 21
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументКроскультурний аналiз проблеми музичної обдарованостi в українських i китайських дослiдженнях(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-12) Ушмарова, В. В.; Ван, ЦзивеньВ статті досліджено проблему музичних здібностей і музичної обдарованості, яка має давні традиції як у вітчизняній так і у зарубіжній психолого-педагогічній та музично-педагогічній науках. Кроскультурний контекст обговорюваної проблеми дозволить уточнити зміст цього поняття та проаналізувати відмінності в підходах до роботи з обдарованими учнями у майбутніх учителів музики в Україні та КНР. Кроскультурний аналiз проблеми музичної обдарованостi в українських i китайських дослiдженнях дозоляє зробити деякі узагальнення, зокрема про відсутність єдиного підходу до визначення обдарованості, оскільки концепції обдарованості відрізняється між собою навіть у межах культур. Музичне мистецтво – яскравий та незамінний засіб формування цілісної особистості дитини, її ціннісно-життєвих орієнтацій. Українські засади музичного виховання дуже схожі з східними. І в Україні і в КНР під методами музичного виховання розуміють способи взаємодії педагога і дітей, які дають змогу дитині засвоїти елементарні знання про музику, оволодіти практичними навичками і вміннями, що сприяють розвитку музичних здібностей. The article investigates the problem of musical abilities and musical giftedness, which has a long traditions in both domestic and foreign psychological, pedagogical and musical-pedagogical sciences. The cross-cultural context of the problem under discussion will clarify the content of this concept and analyze the differences in approaches to working with gifted students in future music teachers in Ukraine and China. Cross-cultural analysis of the problem of musical giftedness in Ukrainian and Chinese studies allows us to make some generalizations, in particular about lack of a unified approach to the definition of giftedness, since the concepts of giftedness differ even within cultures. Musical art is is a bright and irreplaceable means of forming a holistic personality of a child, his/her values and life orientations. Ukrainian principles of music education are very similar to the Eastern ones. Both in Ukraine and in In both Ukraine and China, the methods of music education are understood as ways of interaction between the teacher and children, which allow the child to acquire elementary knowledge about music, master practical skills and abilities that contribute to the development of musical abilities.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення експерименту «Школа професійного зростання» (День у школі) для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 013 – Початкова освіта(ПП «Стиль-Издат», 2020) Гавриш, І. В.; Довженко, Т. О.; Небитова, І. А.; Партола, В. В.; Старікова, Л. П.; Ушмарова, В. В.; Філатова, Л. С.; Шишенко, В. О.Методичні рекомендації складено на основі 4-річного експериментального проєкту «Школа професійного зростання» (День у школі), до якого було залучено професорсько-викладацький склад кафедр факультету початкового навчання. Підготовлені матеріали призначено для супроводу перебування (педагогічної практики) здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти один день на тиждень у закладах загальної середньої освіти й охоплюють дисципліни педагогічного та природничо-математичного циклів. У методичних рекомендаціях наведено програми практикумів та розкрито особливості поєднання практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у закладах загальної середньої освіти з паралельним вивченням дисциплін у закладах вищої освіти. Призначено для викладачів закладів вищої освіти та здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Методические рекомендации составлены на основе 4-летнего экспериментального проекта «Школа профессионального роста» (День в школе), к которому был привлечен профессорско-преподавательский состав кафедр факультета начального обучения. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения пребывания (педагогической практики) соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования один день в неделю в заведениях общего среднего образования и охватывают дисциплины педагогического и естественно математического циклов. В методических рекомендациях приведены программы практикумов и раскрыты особенности сочетания практической подготовки соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования в заведениях общего среднего образования параллельным изучением дисциплин в высших учебных заведениях. Предназначено для преподавателей заведений высшего образования и соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования. Methodical recommendations are made on the basis of 4-year-old of the experimental project "School of Professional Growth" (Day at School), in which the teaching staff of the departments of the faculty was involved primary education. Prepared materials are intended for support stay (pedagogical practice) of the first (bachelor's) applicants level of higher education one day a week in general secondary education institutions and cover disciplines of pedagogical and natural-mathematical cycles.The methodical recommendations present the programs of workshops and are revealed features of the combination of practical training of the first applicants (bachelor's) level of higher education in general secondary education institutions with parallel study of disciplines in higher education institutions. Designed for teachers of higher education institutions and applicants for the first (bachelor's) level higher education.
- ДокументНАУКОВО-МЕТОДИЧНА СИСТЕМА НЕПЕРЕРВНОГО ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ(Рожко С. Г., 2016) Ушмарова, В. В.У статті визначено актуальність неперервного формування готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями. Розкрито структуру готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями. Окреслено методологічне підґрунтя, стратегічну мету, провідну ідею формування досліджуваної готовності. Висвітлено сутність розробленої й впровадженої в практику освітньої діяльності закладів вищої та післядипломної педагогічної освіти науково-методичної системи формування готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями. Визначено основні новоутворення особистості вчителя початкової школи на кожній ланці (бакалаврат-спеціалітет, післядипломна педагогічна освіта, самоосвіта) неперервної педагогічної освіти. Схарактеризовано сутність цільового, концептуального, змістовно-контекстного, контрольно-коригувального, результативного компонентів науково-методичної системи формування готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями в умовах неперервної педагогічної освіти. В статье определена актуальность непрерывного формирования готовности учителей начальной школы к работе с одаренными учащимися. Раскрыта структура готовности учителей начальной школы к работе с одаренными учащимися. Определены методологические основы, стратегическая цель, ведущая идея формирования исследуемой готовности. Освещены сущность разработанной и внедренной в практику образовательной деятельности учреждений высшего и последипломного педагогического образования научно-методической системы формирования готовности учителей начальной школы к работе с одаренными учащимися. Определены основные новообразования личности учителя начальной школы на каждом звене (бакалавриат-специалитет, последипломное педагогическое образование, самообразование) непрерывного педагогического образования. Охарактеризована сущность целевого, концептуального, содержательно-контекстного, контрольно-корректирующего, результативного компонентов научно-методической системы формирования готовности учителей начальной школы к работе с одаренными учащимися в условиях непрерывного педагогического образования. The actuality of continuous formation of readiness of primary school teachers to work with gifted pupils has been defined in the article. The structure of readiness of primary school teachers to work with gifted pupils has been discussed. The methodological framework, the strategic purpose, the key idea of formation of researching readiness have been outlined. The essence of developed and implemented activity of higher educational institutions and postgraduate pedagogical education of scientific and methodical system of formation of readiness of primary school teachers to work with gifted pupils in practice has been clarified. The main new formations of personality of elementary school teacher for each level (bachelor and specialist, postgraduate pedagogical education, self-education) of continuous pedagogical education have been determined. The nature of the purpose, conceptual, content and context, control and corrective, the effective components of scientific and methodical system of formation of readiness of primary school teachers to work with gifted pupils in terms of continuous pedagogical education have been characterized.
- ДокументНАУКОВО-МЕТОДИЧНА СИСТЕМА НЕПЕРЕРВНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ(Рідна школа, 2021) Ушмарова, В. В.; Холтобіна, О. У.У статті розкрито методологічні, теоретичні та методичні засади дослідження готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями та процесу її формування в системі неперервної педагогічної освіти. Теоретично обґрунтовано суть готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями, схарактеризовано її компоненти: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивно-особистісний. Представлено авторську науково-методичну систему формування готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями в умовах неперервної педагогічної освіти, визначено етапи її реалізації та експериментально доведено ефективність упровадження зазначеної системи. Уточнено критерії, показники, рівні сформованості готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями. The study investigates the preparation of elementary school teachers for working with gifted students, and the process of its formation in the system of continuous pedagogical education. The methodological, theoretical and methodological principles of the study are presented. The study theoretically substantiated the main principles of the elementary school teachers’ preparation to work with gifted students. Core components are demonstrated to be motivational, cognitive, activity, reflexive and personal. The author's scientific-methodical system of forming readiness elementary school teachers to work with gifted students in the conditions of continuous pedagogical education are presented The stages of its realization are determined and the effectiveness of implementation of the said system is experimentally proved. The criteria, indicators and levels of preparedness of elementary school teachers to work with gifted students are clarified. The results of the experimental study confirmed that the developed scientific and methodological system allows balancing of the content of the gradual process of forming the readiness of elementary school teachers to work with gifted students, at the university, postgraduate, and using self-educational units of continuous pedagogical education. This balancing helps to eliminate the gap between education and learning, science and practice; it gives structure to make effective use of the scientific, educational and laboratory facilities of higher and postgraduate teacher education institutions: it provides a route to engage teachers and students in professional work in the field of diagnostics and education of gifted students; it supports timely and qualitative diagnosis of, and adjustment of the preparation process to the individual needs of the teacher; above all, it is clearly demonstrated to increase the capacity of elementary school teachers to work with gifted students. It is proved that the use of the author’s scientific and methodological system makes it possible to form motivational, cognitive, activity and reflexive-personal components of the teacher's readiness, as well as to ensure the continuity of his professional and personal development in the field of diagnostics and education of gifted students.
- ДокументОБҐРУНТУВАННЯ ЗАКОНОМІРНОСТЕЙ І ПРИНЦИПІВ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ В СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ(ФОП Ткачук О. В., 2016) Ушмарова, В. В.У статті визначено єдину систему закономірностей (детермінантні, атрибутивні, продуктивні) і принципів процесу формування готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями в системі неперервної педагогічної освіти, які дозволяють пояснити його сутність та забезпечують його цілісність. В статье определена единая система закономерностей (детерминантные, атрибутивные, продуктивные) и принципов процесса формирования готовности учителей начальной школы к работе с одаренными учащимися в системе непрерывного педагогического образования, которые позволяют объяснить его сущность и обеспечивают его целостность. The unified system of regular phenomena (determinant, attribute, productive) and the principles of the process of formation of readiness of primary school teachers to work with gifted pupils in the system of continuous pedagogical education that permit to explain its nature and ensure its integrity has been defined in the article.
- ДокументОсвітня програма «Початкова освіта» другого (магістерського) рівня вищої освіти у контексті критеріїв оцінювання якості: сильні сторони та позитивні практики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06) Єсьман, І. В.; Ушмарова, В. В.; Довженко, Т. О.У навчально-методичному посібнику презентовано досвід підготовки компетентних, висококваліфікованих вчителів-інноваторів Нової української школи на факультеті початкового навчання ХНПУ імені Г.С. Сковороди, представлено освітню програму «Початкова освіта» другого (магістерського) рівня вищої освіти, загальні відомості, історію її розроблення та впровадження, відомості про самооцінювання, сильні сторони та конкурентні переваги. Навчально-методичний посібник розрахований на здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 013 «Початкова освіта», вчителів початкових класів, викладачів педагогічних закладів освіти, а також усіх, хто цікавиться проблемами початкової освіти в Україні. The textbook presents the experience of preparing competent, highly qualified teachers-innovators of the New Ukrainian School at the Faculty of Elementary Education of H.S. Skovoroda KhPU, presents the educational program "Elementary education" of the second (master) level of higher education, general information, history of its development and implementation, information about self-assessment, strengths and competitive advantages. The manual is designed for students of first (bachelor), second (master) level of higher education specialty 013 "Elementary education", primary school teachers, teachers of educational institutions, as well as all those interested in the problems of primary education in Ukraine.
- ДокументПедагогічні умови формування культури академічної доброчесності молодших школярів в освітньому процесі початкової школи(Уманський державний педагогічний унівеситет імені Павла Тичини, 2021) Єсьман, І. В.; Ушмарова, В. В.У статті на основі аналізу джерельної бази дослідження з’ясовано сутність поняття «культура академічної доброчесності», сформульовано авторське визначення провідної категорії дослідження; теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування культури академічної доброчесності молодших школярів у освітньому процесі початкової школи. Презентовано та узагальнено результати експериментальної перевірки педагогічних умов формування культури академічної доброчесності молодших школярів у освітньому процесі початкової школи, проведеного у 2019–2020 навчальному році на базі Харківській гімназії № 169 з учнями 4-х класів. В статье на основе анализа источниковой базы исследования выяснено сущность понятия «культура академической доброчестности», сформулировано авторское определение ведущей категории исследования; теоретически обоснованы педагогические условия формирования культуры академической доброчестности младших школьников в образовательном процессе начальной школы. Представлены и обобщены результаты экспериментальной проверки педагогических условий формирования культуры академической доброчестности младших школьников в образовательном процессе начальной школы, проведенного в 2019–2020 учебном году на базе Харьковской гимназии № 169 с учениками 4-х классов. The article, based on the analysis of the source base of research, clarifies the essence of the concept "culture of academic integrity", formulates the author's definition of the leading category of research; theoretically justified pedagogical conditions of formation of the culture of academic integrity of junior students in the educational process of primary schools. The results of the experimental testing of pedagogical conditions of formation of the culture of academic integrity of junior schoolchildren in the educational process of primary school, conducted in the 2019–2020 academic year on the basis of Kharkiv gymnasium № 169 with the students of the 4th grade are presented and summarized.
- ДокументПРАКТИКА РЕАЛІЗАЦІЇ КОУЧ-ТЕХНОЛОГІЇ В ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ(Класич. приват. ун-т, 2016) Ушмарова, В. В.У статті висвітлено практичні результати апробації технології коучингу в процесі формування готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями. Представлено методику повного циклу коучингу, охарактеризовано етапи (коуч-пропедевтики, активної реалізації коуч-технології на курсах підвищення кваліфікації вчителів і в міжкурсовому супроводі вчителів упродовж навчального року), наведено розгорнутий приклад групової коуч-сесії. В статье освещены практические результаты апробации технологии коучинга в процессе формирования готовности учителей начальной школы к работе с одаренными учащимися. Представлена методика полного цикла коучинга, охарактеризованы этапы (коуч-пропедевтики, активной реализации коуч-технологии на курсах повышения квалификации учителей и в межкурсовом сопровождении учителей в течение учебного года), приведен развернутый пример групповой коуч-сессии. The purpose of the article is to highlight practical testing of coach-technology in the formation of readiness of teachers to work with gifted pupils. We have tested the coach-technology in the process of readiness of primary school teachers to work with gifted pupils in project classes of scientific and pedagogical project “Intellect of Ukraine”, in which gifted and talented children of primary school age study. Within our research work coaching provides interaction (experienced teacher-trainer) with creative groups of teachers-beginners. Exchange of experience and cooperation of teachers are carried out during the summer week courses of advanced teacher’s training, intercourse accompaniment, during the school year in monthly group and individual coachsessions while visiting and discussing lessons in basic secondary schools. With the aim to ensure the process of formation of readiness of primary school teachers to work with gifted pupils in the system of continuous pedagogical education at the stage of postgraduate education we have adapted the methodology of complete cycle of coaching. The completeness of cycle of use of technology is achieved by the full range of implementation of coaching – from definition of organizational and pedagogical, psychological and pedagogical conditions that ensure its use through training of community of coaches of the “Intellect of Ukraine” in the school of coaches to monitoring of the effectiveness of the implementation of coaching.
- ДокументПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІВ В КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ(Чорноморський національний університет імені Петра Могили, 2023-11-07) Ушмарова, В. В.Публікація присвячена пошуку відповіді на питання про те, що є стабілізуючим фактором професійної освіти вчителів в умовах воєнного стану та повоєнного періоду. В роботі предсатвлена цілісна система професійної підготовки педагогів на засадах ціннісно орієнтованого підходу, яка передбачає наскрізний шлях на всіх рівнях вищої педагогічної освіти – перший (бакалаврський), другий (магістерський), третій (освітньо-науковий). The publication is dedicated to finding an answer to the question of what is a stabilizing factor in the professional education of teachers in the conditions of martial law and the post-war period. The work presents a holistic system of professional training of teachers based on a value-oriented approach, which provides for an end-to-end path at all levels of higher pedagogical education - first (bachelor's), second (master's), third (educational and scientific).
- ДокументПідготовка вчителів початкових класів до роботи з обдарованими учнями в контексті неперервної освіти(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Ушмарова, В. В.Використання авторської науково-методичної системи уможливлює формування мотиваційного, когнітивного, діяльнісного та рефлексивно-особистісного компонентів готовності вчителя, а також забезпечує неперервність його професійно-особистісного розвитку у сфері діагностики та освіти обдарованих учнів. Использование авторской научно-методической системы делает возможным формирование мотивационного, когнитивного, деятельностного и рефлексивно-личностного компонентов готовности учителя, а также обеспечивает непрерывность его профессионально-личностного развития в сфере диагностики и образования одаренных учеников. The use of the author's scientific and methodological system allows the formation of motivational, cognitive, activity and reflexive-personal components of teacher readiness, as well as ensures the continuity of his professional and personal development in the field of diagnosis and education of gifted students.
- ДокументПідготовка докторів філософії за освітньо-науковою програмою "Професійна освіта": історія становлення, унікальність і стратегії розвитку(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка (СумДПУ), 2021) Ушмарова, В. В.У статті висвітлено досвід підготовки докторів філософії зі спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) в умовах експерименту за європейською моделлю. З’ясовано нормативні вимоги до структури і змісту освітніх програм підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, навчальних планів, переліку компетентностей і програмних результатів навчання згідно з Національною рамкою кваліфікацій. Проаналізовано та узагальнено історію становлення, досвід реалізації, унікальність та стратегії розвитку освітньо-наукової програми «Професійна освіта» у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Представлено цілі, компетентності і результати навчання, освітню і наукову складову ОНП «Професійна освіта» у контексті відповідності критеріям якості освітніх програм. The article highlights the experience of training Doctors of Philosophy in the specialty 015 Vocational Education (by specializations) in the conditions of the experiment according to the European model. The normative requirements clarified in the research paper deal with the structure and content of educational programmes, curricula, list of competencies and program learning outcomes for the training of applicants for the third (educational and scientific) level of higher education in accordance with the National Qualifications Framework. It has been defined that the preparation of applicants for the degree of Doctor of Philosophy in graduate school is carried out according to the educational scientific program (ESP) and curriculum, consisting of educational and scientific components. The educational component of the programme should become the basis for the graduate student to conduct research. The curriculum of postgraduate studies should contain information on the list and scope of academic disciplines in the range of 30-60 ECTS credits. According to the National Qualifications Framework, the educational and research programme must include at least four components, which provide the graduate student with deeper knowledge of the specialty in which the graduate student conducts his/her research; mastering general scientific (philosophical) competencies; acquiring universal skills of a researcher; acquiring language competencies. The history of formation, experience of realization, uniqueness and development strategies of the educational scientific program «Professional Education» at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University have been analysed and generalised. The origins of «Professional Education» ESP begin in more than twenty years of postgraduate and doctoral studies in the specialty 13.00.04 «Theory and Methods of Vocational Education», the successor of which is the specialty 015 "Professional Education». «Professional Education» ESP was introduced in H. S. Skovoroda KhNPU in 2016. The goals of the ESP are to train Doctors of Philosophy who are to be able to solve complex problems independently in the field of vocational education and research and innovation, which involves a deep rethinking of existing and the creation of new holistic knowledge and/or practice of vocational education; formation of the applicant as a citizen, patriot, bearer of culture, professional specialist with a system of competencies that enable the implementation of research, innovation and research and teaching activities in the field of higher and professional education. The total volume of the educational and scientific program is 50 ECTS credits, including: the volume of normative disciplines – 37 ECTS credits; 13 ECTS credits are allocated to disciplines of the applicant's choice.
- ДокументПідготовка майбутніх учителів початкових класів до виховання на цінностях: від теорії до практики(НАПН України, Інститут педагогіки НАПН України, 2019-05-10) Ушмарова, В. В.Готовність вчителів початкових класів до виховання молодших школярів на цінностях обумовлюється сформованістю системи ціннісних ставлень, особистісними якостями, наявністю спеціальних теоретичних і методичних знань та практичного досвіду. Готовность учителей начальных классов к воспитанию младших школьников на ценностях обусловливается сформированностиью системы ценностных отношений, личностными качествами, наличием специальных теоретических и методических знаний и практического опыта.
- ДокументРЕАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ СКЛАДОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ЗА ОСВІТНЬО-НАУКОВОЮ ПРОГРАМОЮ "ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА"(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2021-11-16) Ушмарова, В. В.В статті розглянуто освітню складову підготовки докторів філософії, яка передбачає набуття здобувачами вищої освіти соціальних навичок (soft skills) – навички комунікації, лідерські якості, рефлексія, емпатія, проактивність, здатність брати на себе відповідальність і працювати в критичних умовах, уміння вирішувати конфлікти, працювати в команді, управляти своїм часом, здатність логічно і системно мислити, креативність, що дають змогу випускникам бути успішними на своєму робочому місці. Кожна з дисциплін освітньо-наукової програми забезпечує набуття тієї чи іншої з визначених соціальних навичок, зокрема через методи і форми навчання і викладання, які застосовуються у процесі вивчення навчальних дисциплін, наприклад, робота в майстермайнд групах, синектика, навчально-наукові дискусії, гейміфікація, кейс-метод, метод проєктів, методологічні, науковопрактичні семінари, круглі столи тощо. The article examines the educational component of the training of doctors of philosophy, which provides acquisition of social skills (soft skills) by students of higher education – communication skills, leadership qualities, reflection, empathy, proactivity, the ability to take responsibility and work in critical conditions, the ability to resolve conflicts, work in a team, manage one's own sometimes, the ability to think logically and systematically, creativity, which make it possible graduates to be successful in their workplace. Each of the discipline of the educational and scientific program ensures the acquisition of one or another of defined social skills, in particular through methods and forms of education and teaching, which are used in the process of learning academic disciplines, for example, work in mastermind groups, synectics, educational and scientific discussions, gamification, case method, project method, methodological, scientific-practical seminars, round tables, etc.
- ДокументРобота вчителя початкових класів з обдарованими учнями як професійно-педагогічна діяльність(Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-01-28) Ушмарова, В. В.; Каданер, О. В.У статті обґрунтовано сутність і зміст роботи вчителя початкових класів з обдарованими дітьми як професійно-педагогічної діяльності. Визначено складники роботи вчителя початкових класів з обдарованими дітьми: діагностичний, формувальний, аналітико-корекційний. Схарактеризовано моделі ідентифікації («Принцип турнікета» Дж. Рензуллі, С. Ріса, Л. Сміта, Іллінойська модель, «Резервуарна модель» Дж. Гауена, варіант проекту «RAPYHT» М. Карне, «Модель послідовної стратегії прийняття рішення» К. Хеллера тощо) та стратегії освіти (прискорення, поглиблення, збагачення, проблематизація) обдарованих дітей. З’ясовано вимоги до відбору змісту й організації навчальної діяльності обдарованих учнів початкової школи. В статье обоснована сущность и содержание работы учителя начальных классов с одаренными детьми как профессионально-педагогической деятельности. Определены составляющие работы учителя начальных классов с одаренными детьми: диагностическая, формируящая, аналитико-коррекционная. Охарактеризованы модели идентификации («Принцип турникета» Дж. Рензулли, С. Риса, Л. Смита, Иллинойская модель, «Резервуарная модель» Дж. Гауэн, вариант проекта «RAPYHT» М. Карне, «Модель последовательной стратегии принятия решений» К. Хеллера и др.) и стратегии образования (ускорение, углубление, обогащение, проблематизация) одаренных детей. Выяснены требования к отбору содержания и организации учебной деятельности одаренных учащихся начальной школы. The analysis of relevant studies has demonstrated an arbitrary, and sometimes contradictory interpretation of the work with gifted pupils, which leads, on the one hand, to terminological uncertainty, and on the other hand, does not allow to clearly outline the functions of a teacher working with gifted pupils. Despite the terminological uncertainty, most researchers attribute identification (detection, search, selection) and learning to the components of work with gifted pupils. Taking into account these invariant components, we define the work with gifted pupils as a professional and pedagogical activity aimed at diagnostic testing and education of gifted students in order to facilitate their self-realization. We have attributed diagnostic, shaping, analytical and correctional ubcomponents to the components of the work of the teacher of primary school with gifted pupils. Such an understanding of the work of the primary school teacher with gifted pupils is stipulated by the author’s definition of giftedness as the systemic quality of the psyche, which permits to achieve the highest results in one or another type of activity, develops throughout life and determined by the complex of cognitive (sensory processes, thinking, memory,speech, attention), individual and psychological (inclinations, abilities, intelligence, creativity), personal (motivation, affects, will), social (environment of education and training, experience) and other characteristics and factors, not only as the highest level of development of capacities. The models of identification (“The principle of the turngate” of J. Renzulli, S. Rice, L. Smith, the Illinois model, “Reservoir model” of J. Gaouen, the variant of the project “RAPYHT” of M. Carne, “Model of the sequential decision-making strategy” of K. Heller, etc.) and educational strategies (acceleration, deepening, enrichment, problem-making) of gifted children have been characterized in the article. An overview of the approaches of scientists to regularities and principles of teaching of gifted primary school pupils has been realized. Requirements for the selection of content and organization of educational activity of gifted primary school students have been determined. It has been proved that teaching of gifted primary school pupils should be based on a differentiated approach through qualitative reorganization (enrichment) and problematization of the content of education using the technologies of personalized teaching and problem, heuristic, search, research methods, since this will allow to take into account as much as possible cognitive and personal peculiarities and needs of gifted children.
- ДокументТеорія та методика виховання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Ушмарова, В. В.; Зозуля, К. В.Посібник розроблений для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 013 Початкова освіта та містить повну інформацію для здобувачів щодо опанування курсу «Теорія та методика виховання» з урахуванням особливостей традиційного, змішаного та дистанційного навчання. У силабусі визначено очікування і відповідальність здобувачів і викладачів. Силабус створений із дотриманням принципів зворотного дизайну планування курсу та learning-centered. Пособие разработано для соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования по специальности 013 Начальное образование и содержит полную информацию для соискателей по освоению курса «Теория и методика воспитание» с учетом особенностей традиционного, смешанного и дистанционного обучения. В силабусе определены ожидания и ответственность соискателей и преподавателей. Силабус создан с соблюдением принципов обратного дизайн планирования курса и learning-centered. The manual is designed for applicants for the first (bachelor's) level of higher education in the specialty 013 Primary Education and contains complete information for applicants to master the course "Theory and Methods of Education" taking into account the features of traditional, blended and distance learning. The syllabus defines the expectations and responsibilities of applicants and teachers. Syllabus is created with the principles of reverse course planning and learning-centered.
- ДокументФАКТОРНО-КРИТЕРІАЛЬНА МОДЕЛЬ ОЦІНЮВАННЯ СФОРМОВАНОСТІ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ(Херсонський державний університет, 2019) Ушмарова, В. В.У дослідженні розроблено факторно-критеріальну модель оцінювання сформованості готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями, в основу якої покладено параметри, фактори і критерії, отримані шляхом декомпозиції компонентів зазначеної готовності. В исследовании разработаны факторно-критериальные модели оценивания сформированности готовности учителей начальной школы к работе с одаренными учащимися, в основу которой положен параметры, факторы и критерии, полученные путем декомпозиции компонентов указанной готовности. The study developed factor-criteria models for assessing the readiness of elementary school teachers to work with gifted students, which are based on parameters, factors and criteria obtained by decomposition of the components of this readiness
- ДокументФоpмувaння культуpи aкaдемiчної добpочесностi молодших школяpiв в освiтньому пpоцесi почaткової школи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Єсьман, І. В.; Ушмарова, В. В.; Курасова, А. А.У навчально-методичному посібнику викладено теоретичні питання фоpмувaння культуpи aкaдемiчної добpочесностi молодших школяpiв в освiтньому пpоцесi почaткової школи, презентовано педагогічні умови та систему методів, форм і засобів формування культури академічної доброчесності молодших школярів. Навчально-методичний посібник розрахований на вчителів початкових класів, здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 013 «Початкова освіта», викладачів педагогічних закладів освіти, а також всіх, хто цікавиться проблемами академічної доброчесності в Україні. В учебно-методическом пособии изложены теоретические вопросы фоpмирования aкaдемической доброчестности младших школьников в образовательном процессе начальной школы, представлены педагогические условия и система методов, форм и средств формирования культуры академической доброчестности младших школьников. Учебно-методическое пособие рассчитано на учителей начальных классов, соискателей первого (бакалаврской), второго (магистерского) уровней высшего образования специальности 013 «Начальное образование», преподавателей педагогических учебных заведений, а также всех, кто интересуется проблемами академической добропорядочности в Украине. The textbook outlines theoretical issues of forming a culture of academic integrity of primary school students in the educational process of primary school, presents pedagogical conditions and system of methods, forms and means of forming a culture of academic integrity of primary school students. The textbook is designed for primary school teachers, applicants for the first (bachelor's), second (master's) levels of higher education specialty 013 "Primary Education", teachers of pedagogical institutions, as well as anyone interested in the problems of academic integrity in Ukraine.
- ДокументФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ : ОБҐРУНТУВАННЯ ЗАКОНОМІРНОСТЕЙ І ПРИНЦИПІВ(Рідна школа, 2016-05) Ушмарова, В. В.У статті представлено результати теоретичного обґрунтування закономірностей і принципів формування готовності вчителів початкової школи в системі неперервної педагогічної освіти до роботи з обдарованими учнями. Здійснено сутнісний аналіз категорій «закон», «закономірність», «принцип», наведено наявні класифікації педагогічних закономірностей та відповідних їм принципів. Схарактеризовано детермінантні, атрибутивні та продуктивні закономірності досліджуваного процесу та принципи, в яких вони втілюються. В статье представлены результаты теоретического обоснования закономерностей и принципов формирования готовности учителей начальной школы в системе непрерывного педагогического образования к работе с одаренными учащимися. Осуществлен сущностный анализ категорий «закон», «закономерность», «принцип», приведены имеющиеся классификации педагогических закономерностей и соответствующих им принципов. Охарактеризованы детерминантные, атрибутивные и продуктивные закономерности исследуемого процесса и принципы, в которых они воплощаются. Results of theoretical conditioning of regular phenomena and principles of formation of readiness of primary school teachers in the system of continuous pedagogical education to work with gifted pupils have been given. The essential analysis of categories of "law", "regular phenomena", "principle" has been carried out, the existing classifications of pedagogical regular phenomena and their corresponding principles have been presented. The author has characterized determinant, attributive and productive regular phenomena of the researched process and the principles in which they are embodied.
- ДокументФормування готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями в системі неперервної педагогічної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016) Ушмарова, В. В.У монографії викладено теоретичні та методичні засади формування готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями в системі неперервної педагогічної освіти. Здійснено аналіз феномена обдарованості та проблеми навчання, виховання й розвитку обдарованих учнів початкової школи. Висвітлено ідею неперервної освіти як феномена ХХІ ст. Розкрито методологічні підходи, закономірності і принципи формування готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями в системі неперервної педагогічної освіти. Обґрунтовано структуру готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями, представлено науково-методичну систему її формування в умовах неперервної педагогічної освіти. Монографію адресовано науковцям, докторантам, аспірантам; викладачам, магістрантам, студентам педагогічних вищих навчальних закладів; методистам і слухачам закладів післядипломної педагогічної освіти. The monograph describes the theoretical and methodical principles of readiness formation primary school teachers to work with gifted students in a continuous system pedagogical education. An analysis of the phenomenon of giftedness and the problem of learning was carried out, education and development of gifted elementary school students. The idea of continuous is highlighted education as a phenomenon of the 21st century. Methodological approaches, regularities and principles are disclosed forming the readiness of primary school teachers to work with gifted students in system of continuous pedagogical education. The structure of teachers' readiness is substantiated elementary school to work with gifted students, scientific and methodical is presented the system of its formation in the conditions of continuous pedagogical education. The monograph is addressed to scientists, doctoral students, graduate students; teachers, master's students, students of pedagogical higher educational institutions; Methodists and students of postgraduate pedagogical education institutions.
- ДокументЦІННІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ЯК ОСНОВА СТАЛОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ ТА ПОВОЄННОГО ПЕРІОДУ(BOLESWA Publishers & Europäische Wissenschaftsplattform, 2023-10-27) Ушмарова, В. В.Метою нашого дослідження є пошук відповіді на питання про те, що є стабілізуючим фактором професійної освіти вчителів в умовах воєнного стану та повоєнного періоду. Концептуальна ідея дослідження полягає в тому, що основним методологічним підходом до процесу професійної підготовки педагогів в умовах сучасної дійсності є ціннісно орієнтований підхід. The purpose of our research is to find an answer to the question of what is the stabilizing factor of the professional education of teachers in the conditions of martial law and the post-war period. The conceptual idea of the study is that the main methodological approach to the process of professional training of teachers in the conditions of modern reality is a value-oriented approach.