Перегляд за Автор "Смолянюк, Н. М."
Зараз показано 1 - 20 з 22
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАналіз формування інклюзивної компетентності у майбутніх учителів початкових класів (досвід Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди)(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2022) Партола, В. В.; Смолянюк, Н. М.; Білецька, С. А.У статті розкрито питання формування у майбутніх учителів початкових класів інклюзивної компетентності з досвіду роботи факультету початкового навчання Харківського національного педагогічного університету Г. С.Сковороди. Надано визначення понять «інклюзія», «інклюзивна освіта», «інтеграція». Схарактеризовано модель формування інклюзивної компетентності у майбутнього вчителя початкових класів на факультеті початкового навчання Харківського Національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. З’ясовано, що під час навчання в університеті, зокрема, питання інклюзивного навчання порушено у таких навчальних дисциплінах, як: Організація корекційнореабілітаційної діяльності; Спеціальна (корекційна) педагогіка; Організація здоров’язбережувального середовища у початковій школі та інші. В інклюзивній компетентності майбутніх вчителів початкових класів особливого значення набувають предмети Методики з спеціальними методиками навчання: Методика навчання української мови зі спеціальними методиками та каліграфія, Методика навчання мови у школах національних меншин зі спеціальними методиками, Методика навчання освітньої галузі «Математика» зі спеціальними методиками, Методика навчання предмету «Я досліджую світ» зі спеціальними методиками, Фізичне виховання з методикою навчання зі спеціальними методиками, Методика навчання мистецьких дисциплін (Образотворче мистецтво. Музичне виховання. Хореографія) зі спеціальними методиками, Методика навчання мистецьких дисциплін (Образотворче мистецтво. Музичне виховання. Хореографія) зі спеціальними методиками, Дизайн і технології з методикою навчання та спеціальними методиками тощо. Важливу роль в формуванні інклюзивної компетентності здобувачів факультету початкового навчання ХНПУ ім. Г .С. Сковороди відіграють педагогічні практики у закладах загальної та спеціальної освіти, Педагогічний проєкт «Школа професійного зростання «День у школі», залучення до волонтерської діяльності. Беззаперечно позитивний результат має наукова діяльності здобувачів, що здійснюється під керівництвом викладачів кафедр (курсові роботи, кваліфікаційні наукові роботи магістрів доповіді для виступу на науково-практичних конференціях з подальшою публікацією та інше. The article reveals the issue of formation of inclusive competence in future primary school teachers from the experience of the Faculty of Primary Education of Kharkiv National Pedagogical Univer № 1 ( 3 ) 202 2 sity GS Skovoroda. The definitions of "inclusion", "inclusive education", "integration" are given. The model of formation of inclusive competence in the future primary school teacher at the faculty of primary education of Kharkiv National Pedagogical Unive rsity named after G.S. Frying pans. It was found that while studying at the university, in particular, the issue of inclusive education was raised in such disciplines as: Organization of correctional and rehabilitation activities; Special (correctional) pe dagogy; Organization of a healthy environment in primary school and others. In the inclusive competence of future primary school teachers of special importance are the subjects Methods with special teaching methods: Methods of teaching Ukrainian with spec ial methods and calligraphy, Methods of teaching languages in schools of national minorities with special methods, Methods of teaching "Mathematics" with special methods, Methods teaching the subject "I explore the world" with special techniques, Physical education with teaching methods with special techniques, Methods of teaching art disciplines (Fine Arts. Music education. Choreography) with special techniques, Methods of teaching art disciplines (Fine Arts. Music education. Choreography) with special tec hniques, Design and technology with teaching methods and special techniques and more. An important role in the formation of inclusive competence of students of the Faculty of Primary Education KhNPU. G.S. Frying pans play pedagogical practices in general a nd special education institutions, Pedagogical project "School of professional growth" Day at school ", involvement in volunteering. Undoubtedly, the scientific activity of the applicants has a positive result, which is carried out under the guidance of te achers of departments (term papers, qualifying research papers of masters reports for presentation at scientific and practical conferences with subsequent publication and more.
- ДокументВикористання інноваційних технологій вчителем початкових класів Нової української школи(Вид-во МДУ, 2021-02-15) Домилівська, Ю. Д.; Смолянюк, Н. М.У тезах висвітлено використання інноваційних технологій вчителем початкових класів Нової української школи. Зроблено висновок, що підготовка майбутнього вчителя початкових класів передбачає обов’язкове ознайомлення з інноваційними педагогічними технологіями, новітніми формами та методами роботи. В тезисах обращается внимание на использование инновационных технологий учителем начальных классов Новой украинской школы. Сделан вывод, что подготовка будущего учителя начальных классов предусматривает обязательное ознакомление с инновационными педагогическими технологиями, новейшими формами и методами работы. The thesis draws attention to the use of innovative technologies by a primary school teacher of the New Ukrainian School. It is concluded that the training of a future primary school teacher involves obligatory familiarization with innovative pedagogical technologies, the latest forms and methods of work.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ "Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ"(Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій, м. Чернігів; ТОВ НВП “Росток А. В.Т.”, Суми, 2021-07-15) Доміловська, Ю. Д.; Смолянюк, Н. М.; .Майбутній вчитель початкових класів повинен широко застосовувати інтерактивні технології на уроках "Я досліджую світ", володіти новітніми формами та методами роботи, щоб формувати у дітей уміння та бажання вчитися, не зупинятись на досягнутому, завжди прагнути до новизни, застосовувати емоційний інтелект, працювати у команді. Будущий учитель начальных классов должен широко применять интерактивные технологии на уроках "Я исследую мир", владеть новейшими формами и методами работы, чтобы формировать у детей умение и желание учиться, не останавливаться на достигнутом, всегда стремиться к новизне, применять эмоциональный интеллект, работать в команде. The future primary school teacher must widely use interactive technologies in "I explore the world" lessons, have the latest forms and methods of work to form children's skills and desire to learn, do not stop there, always strive for novelty, use emotional intelligence, work in a team.
- ДокументЗасвоєння майбутніми вихователями дитячого садка різних стилів педагогічного спілкування під час вивчення дисциплін природничо-математичного циклу(Класичний приватний університет (КПУ), 2016-09-21) Партола, В. В.; Смолянюк, Н. М.У статті розглянуто процес підготовки майбутніх вихователів до використання різних стилів спілкування в процесі занять природничо-математичного циклу. Визначено основні форми та методи роботи з формування в студентів знань про стилі педагогічного спілкування, умінь і навичок оптимального їх вибору в конкретній педагогічній ситуації та використання їх у роботі з дітьми дошкільного віку. Наведено конкретні приклади вдосконалення вмінь використання різних стилів спілкування в процесі ознайомлення дітей дошкільного віку з природою та формування в них елементарних математичних уявлень. В статье рассматривается процесс подготовки будущих воспитателей к использованию различных стилей общения в процессе занятий естественно-математического цикла. Определены основные формы и методы работы по формированию у студентов знаний о стиле педагогического общения, умений и навыков оптимального их выбора в конкретной педагогической ситуации и использование их в работе с детьми дошкольного возраста. Приведены конкретные примеры совершенствования умений использования различных стилей общения в процессе ознакомления детей дошкольного возраста с природой и формирования у них элементарных математических представлений. The article discusses the process of training the future teachers to operate the different communication styles in the process of studying disciplines on mathematical and natural sciences. The man styles of pedagogical communication are given. The main potential features are defined for such disciplines as “The Basics of Natural science. Methods of Introducing Children to Nature” and “The Methods of the Elementary Mathematical Concepts Formation” for students of the Faculty of Preschool Education who learn to operate the various styles of pedagogical communication while working with children of preschool age. The article brings into focus the basic forms and methods of work on obtaining the knowledge of pedagogical communication styles, forming their optimal choice skills in specific pedagogical situations and their use while working with children of preschool age. Specific examples are given on improving the skills in using different communication styles to introduce nature and elementary mathematical concepts to preschool children by a nursery teacher of the modern preschool institution. Different methods and techniques of work with future nursery teachers are substantiated, namely the problems solving method, brainstorming method, the method of business games which prepare the students for using various styles of pedagogical communication in the process upbringing of children of preschool age.
- ДокументЗасоби формування культурної компетентності в учнів початкової школи(Мукачевський державний університет, 2021-02-15) Рясна, Л. В.; Смолянюк, Н. М.У тезах розглядаються засоби формування культурної компетентності в учнів початкової школи. Зроблено висновок, що культурна компетентність необхідна для формування всебічно розвиненої особистості. Сформувати її можна під час вивчення різних навчальних дисциплін, залучення дітей до образотворчого і музичного мистецтва та залучаючи до різноманітних позакласних заходів. В тезисах рассматриваются средства формирования культурной компетентности у учащихся начальной школы. Сделан вывод, что культурная компетентность необходима для формирования всесторонне развитой личности. Сформировать ее можно при изучении различных учебных дисциплин, привлечению детей к изобразительному и музыкальному искусству и привлекая их к различным внеклассным мероприятиям. The theses consider the means of forming cultural competence among elementary school students. It is concluded that cultural competence is necessary for the formation of a comprehensively developed personality. It can be formed by studying various academic disciplines, attracting children to the visual and musical arts and attracting them to various extracurricular activities.
- ДокументЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Гуріна, С. С.; Смолянюк, Н. М.У статті досліджено здоров’язберігаючі освітні технології. Сутність здоров’язберігаючих технологій полягає насамперед у тому, щоб знайти можливості для покращення фізичного і психологічного здоров’я дітей, не допустити його погіршення або, навіть, втрати. Здоров’язберігаючі технології реалізуються на підставі особистісно-орієнтованого підходу. Здійснюючись на підставі особистісно-розвивальних ситуацій, вони належать до тих життєво важливих факторів, завдяки яким учні вчаться жити разом й ефективно взаємодіяти. The article examines health-preserving educational technologies. The essence of health-preserving technologies is primarily to find opportunities to improve the physical and psychological health of children, to prevent its deterioration or even loss. Health-preserving technologies are implemented on the basis of a person-oriented approach. Taking place on the basis of personal development situations, they belong to those vital factors thanks to which students learn to live together and interact effectively.
- ДокументМЕТОДИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОЇ ТА ПРИРОДНИЧО-ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ У ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Смолянюк, Н. М.; Партола, В. В.У публікації проаналізовано підготовку майбутніх вихователів до формування логіко-математичної та природничо-екологічної компетентності дошкільників у закладах дошкільної освіти. Зазначено, що основними в професійній методичній підготовці майбутніх фахівців із дошкільної освіти до формування логіко-математичної та природничо-екологічної компетентності дитини є такі форми навчання, як лекції, практичні заняття та самостійна робота здобувачів. У реалізації технологій в умовах дистанційного навчання на практичних заняттях використовуються інтерактивні дошки Trello, Padlet, Canva. Для створення власного навчального цифрового контенту (створення робочих листів, підготовці інтерактивних завдань та діагностувальних робіт) здобувачі використовують сервіси Learning Apps та Wizer. The publication analyzes the preparation of future educators for the formation of logical-mathematical and natural-ecological competence of preschoolers in preschool education institutions It is noted that the main methods of professional training of future specialists in preschool education for the formation of a child's logical-mathematical and natural-ecological competence are such forms of education as lectures, practical classes and independent work of students. Interactive whiteboards Trello, Padlet, Canva. Applicants use Learning Apps and Wizer services to create their own educational digital content (creation of worksheets, preparation of interactive tasks and diagnostic works).
- ДокументМузика як засіб розвитку творчих здібностей молодших школярів(Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій, м. Чернігів; ТОВ НВП “Росток А. В. Т.”, Суми, 2021-07-15) Рясна, Л. В.; Смолянюк, Н. М.У тезах розкрита проблема розвитку творчих здібностей у дітей, яка гостро постала перед вихователями та педагогами. Зроблено висновок, що музика — це дуже потужний та надзвичайно ефективний засіб розвитку творчих здібностей учнів молодших класів, який можна поєднувати з іншими видами терапії творчістю. В тезисах раскрыта проблема развития творческих способностей у детей, которая остро встала перед воспитателями и педагогами. Сделан вывод, что музыка - это очень мощное и чрезвычайно эффективное средство развития творческих способностей учащихся младших классов, которое можно сочетать с другими видами терапии творчеством. The theses reveal the problem of the development of creative abilities in children, which is acutely faced by educators and teachers. It is concluded that music is a very powerful and extremely effective means of developing the creative abilities of primary school students, which can be combined with other types of creativity therapy.
- ДокументОрганізація позааудиторних занять зі студентами з особливими освітніми потребами(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Жуков, В. П.; Смолянюк, Н. М.; Собченко, Т. М.; Чеботова, Я. В.Викладачі Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди об'єднали свої зусилля задля реалізації проєкту від УКФ «Інклюзивний ART HUB» для того, щоб відкрити двері у світ мистецтва здобувачам з особливими освітніми потребами. До нашої команди увійшли спеціалісти з образотворчого, музичного, декоративно-прикладного мистецтва, фахівці з психології та спеціальної педагогіки. Здобувачі з особливими освітніми потребами потребують нашої особливої уваги. І світ мистецтва в різних його напрямах є саме тим інструментом, що здатний частково задовільнити їхні потреби. Відомий та науково доведений факт, що заняття різними видами творчості, в яких задіяні більшість психічних процесів позитивно впливають на розвиток емоційної сфери людини. Teachers of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University joined their efforts to implement the project from the Inclusive Art Hub UKF in order to open a door to the world of arts to students with special educational needs. Our team includes specialists in fine, musical, decorative and crafts, specialists in psychology and special pedagogy. Applicants with special educational needs need our special attention. And the world of art in its various directions is the tool that can partially satisfy their needs. Known and scientifically proven fact that lessons different types of creativity in which most mental processes are involved have a positive effect on the development of human emotional sphere.
- ДокументОсвітньо-виховні аспекти природоохоронної роботи в школі (друга половина ХХ ст.)(Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016) Смолянюк, Н. М.; Собченко, Т. М.У даній статті розкрито досвід роботи загальноосвітніх шкіл з природоохоронної діяльності другої половини XX ст. Установлено, що саме в цей час у освітньо-виховний процес надзвичайно активно впроваджувались знання, щодо охорони природи. Це відбувалось на уроках географії, біології, а також під час різноманітних позакласних занять. Визначено недоліки формування відповідального ставлення учнів до навколишнього природного середовища. Виділено фактори, що сприяли успішності проведення природоохоронної роботи: оновлення змісту освіти, запровадження нових програм та підручників. Звернуто увагу на доцільність забезпечення навчальних закладів методичними матеріалами з природоохоронних проблем, з метою збереження та покращення середовища існування людства. На основі аналізу архівних матеріалів, історико-педагогічної літератури підкреслено такі аспекти взаємовідносин суспільства та навколишнього природного середовища: природничо-науковий, ідеологічний, економічний, юридичний, оздоровчо-гігієнічний, науково-пізнавальний. З'ясовано, що ознайомлення школярів з різними аспектами охорони природи відбувалося у процесі вивчення навчальних предметів, а також під час позакласної та позашкільної роботи та суспільно корисної діяльності. В данной статье раскрыт опыт работы общеобразовательных школ по природоохранной деятельности второй половины XX. ст. Установлено, что именно в это время в образовательно-воспитательный процесс чрезвычайно активно внедрялись знания по охране природы. Это происходило на уроках географии, биологии, а также во время разнообразных внеклассных занятий. Определены недостатки формирования ответственного отношения учащихся к окружающей природной среде. Выделены факторы, которые способствовали успешности проведения природоохранной работы: обновление содержания образования, введение новых программ и учебников. Обращено внимание на целесообразность обеспечения учебных заведений методическими материалами по природоохранным проблемам, с целью сохранения и улучшения среды существования человечества. На основе анализа архивных материалов, историко-педагогической литературы подчеркнуты такие аспекты взаимоотношений общества и окружающей природной среды: естественно-научный, идеологический, экономический, юридический, оздоровительно-гигиеническое, научно-познавательное. Выяснено, что ознакомление школьников с различными аспектами охраны природы происходило в процессе изучения учебных предметов, а также во время внеклассной и внешкольной работы и общественно полезной деятельности. In this article the experience of secondary schools on environmental performance of the second half of the 20th century is disclosed. It was established that it was at this time in the sphere of education when knowledge implemented extremely actively on nature protection. This happened in geography, biology, as well as during various extracurricular activities. Disadvantages of forming responsible attitude of pupils to the environment have been identified. The factors that contributed to the success of conservation work have been distinguished: updating the content of education, the introduction of new programs and textbooks. Attention is paid to the desirability of providing schools with teaching materials on environmental issues, with the aim of preserving and improving the living environment of mankind. Based on the analysis of archival materials, historical and pedagogical literature such aspects of relations between society and the environment were emphasized: natural sciences, ideological, economic, legal, health-hygienic, scientific and informative. It was found that the students get acquainted with various aspects of nature conservation in the course of the study subjects, and during extra-curricular work and socially useful activity.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Смолянюк, Н. М.; Партола, В. В.; Кабанська, О. С.В статті розглянуто підготовку вчителів в умовах змішаного та дистанційного навчання. Майбутні педагоги здобували нові знання в синхронному та асинхронному режимі, опрацьовували та аналізували навчальний матеріал, виконували завдання, проходили форми контролю. Найбільші труднощі та недоліки спостерігалися в процесі проходження практик, але незважаючи на складні та швидкозмінні умови змішаного та дистанційного навчання, на певні труднощі та недоліки, підготовка майбутніх педагогів відбувається на високому рівні, науково-педагогічний колектив Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди докладає усіх зусиль для зрощення розумних, талановитих та творчих сковородинівців. The article deals with the training of teachers in the conditions of blended and distance learning. Future teachers acquired new knowledge in synchronous and asynchronous mode, processed and analyzed the educational material, performed tasks, passed forms of control. The greatest difficulties and shortcomings were observed in the process of practice, but despite the complex and rapidly changing conditions of blended and distance learning, certain difficulties and shortcomings, the training of future teachers is at a high level, the scientific and pedagogical staff of H. S. Skovoroda National Pedagogical University makes every effort to foster intelligent, talented and creative Skovoroda students.
- ДокументПедагогічна взаємодія з батьками учнів початкової школи на платформі CLASS DOJO(Міжнародний центр наукових досліджень, Вінниця; Європейська наукова платформа, 2021-12-03) Смолянюк, Н. М.; Домилівська, Ю.Д.У тезах звертається увага на педагогічну взаємодію з батьками учнів початкової школи на платформі CLASS DOJO. В тезисах обращается внимание на педагогическое взаимодействие с родителями учащихся начальной школы на платформе CLASS DOJO. The abstract draws attention to pedagogical interaction with parents of primary school students on the CLASS DOJO platform.
- ДокументПоняття «ціннісного ставлення» майбутніх педагогів до професійної діяльності(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», Видавничий дім «Гельветика», 2020) Партола, В. В.; Смолянюк, Н. М.; Собченко, Т. М.Стаття присвячена проблемі ціннісного ставлення педагогів до майбутньої професійної діяльності в умовах вищого освітнього закладу. Означено актуальність цієї проблеми на сучасному етапі розвитку освіти, що характеризується зростанням пріоритету людського фактору, посиленням уваги до особистості педагога, орієнтованого на базові цінності своєї професійної діяльності та готового до професійної діяльності, що передбачає можливість саморозвитку як для учнів, так і для самого вчителя. Встановлено, що проблема вивчення ціннісної сфери особистості має комплексний характер, є предметом вивчення різних наук і важливою галуззю досліджень. Визначено ціннісну складову частину процесу становлення молодого спеціаліста в умовах вищого навчального закладу, що пов’язана з розвитком світоглядної позиції людини, її особистісними пріоритетами, що відображає визнання майбутнім фахівцем вибору своєї професії як цінності, життєвої потреби, прийняття образів творчих спеціалістів як орієнтирів у житті та професії. З’ясовано, що ціннісне ставлення до професійної діяльності розглядається як стійке внутрішнє переконання особистості, яке спирається на професійну і моральну самосвідомість, значимість яких спонукає проявляти активність в оволодінні професійними знаннями, вміннями і навичками. Подано аналіз досліджень із вивчення структурних компонентів ціннісного ставлення до професійної діяльності. Уточнено структурні компоненти ціннісного ставлення до професійної діяльності майбутніх фахівців, таких як: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, рефлексивно-регулятивний, творчий. Обґрунтовано змістовний аспект і функціональне призначення кожного з компонентів. Установлено, що специфіка ціннісного ставлення до педагогічної діяльності визначається пріоритетом гуманних відносин між вчителем та учнями, в основі яких лежить повага до особистості дитини разом із максимальною вимогливістю до неї. Статья посвящена проблеме ценностного отношения педагогов к будущей профессиональной деятельности в условиях высшего учебного заведения. Отмечено актуальность этой проблемы на современном этапе развития образования, характеризующаяся ростом приоритета человеческого фактора, усилением внимания к личности педагога, ориентированного на базовые ценности своей профессиональной деятельности и готового к профессиональной деятельности, предусматривающий возможность саморазвития как для учеников, так и для самого учителя. Установлено, что проблема изучения ценностной сферы личности имеет комплексный характер, является предметом изучения различных наук и важной областью исследований. Определено ценностную составляющую часть процесса становления молодого специалиста в условиях высшего учебного заведения, связанная с развитием мировоззренческой позиции человека, его личностными ценностями, отражающий признание будущим специалистом выбора своей профессии как ценности, жизненной необходимости принятия образов творческих специалистов в качестве ориентиров в жизни и профессии. Выяснено, что ценностное отношение к профессиональной деятельности рассматривается как устойчивое внутреннее убеждение личности, которое опирается на профессиональную и моральную самосознание, значимость которых побуждает проявлять активность в овладении профессиональными знаниями, умениями и навыками. Представлен анализ исследований по изучению структурных компонентов ценностного отношения к профессиональной деятельности. Уточнены структурные компоненты ценностного отношения к профессиональной деятельности будущих специалистов, таких как: мотивационно-ценностный, когнитивный, рефлексивно-регулятивный, творческий. Обоснованно содержательный аспект и функциональное назначение каждого из компонентов. Установлено, что специфика ценностного отношения к педагогической деятельности определяется приоритетом гуманных отношений между учителем и учениками, в основе которых лежит уважение к личности ребенка вместе с максимальной требовательностью к ней. The article is devoted to the problem of value attitude towards the professional activity of teachers to the future professional activity in the conditions of higher education institution. At the present stage the relevance of this problem at the present stage of the development of education, characterized by increasing the priority of the human factor, increasing attention to the personality of the teacher, oriented to the basic values of their professional activity and ready for professional activity, which provides for the possibility of self-development, both for students and teachers. It is established that the problem of studying the value sphere of personality has complex character, and become the subject of study of various sciences and also is an important area of research. It is determined the value component of the process of becoming a young specialist in higher education connected with the development of a person's worldview position, his or her personal priorities, which reflects the recognition by the future specialist of the choice of his profession as a value, vital need, acceptance of images of creative specialists as orientates profession. It has been found that the value attitude to professional activity is considered as a stable inner conviction of the person, based on professional and moral consciousness, the importance of which encourages to be active in mastering professional knowledge, abilities and skills. It is presented the analysis of researches on the study of the structural components of the value attitude to professional activity. The structural components of the value attitude to the professional activity of future specialists, such as: motivational-value, cognitive, reflexive-regulatory, creative, have been clarified. The substantive aspect and functional purpose of each of the components are substantiated. It is established that the specificity of the value attitude to pedagogical activity is determined by the priority of human relations between the teacher and the students, on the basis of which respect for the personality of the child along with the maximum demand for it is based.
- ДокументПРОБЛЕМА НЕГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Левацька, А. С.; Смолянюк, Н. М.У публікації розглянуто підготовку вчителів початкової школи до роботи в інклюзивному класі. Зазначено, що майбутній учитель початкових класів повинен бути компетентним у сфері міжнародного та національного законодавства про інклюзивну освіту, концептуальних засад інклюзивної освіти, психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі; знати закономірності та особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами; володіти спецметодиками навчання таких дітей тощо. The publication examines the preparation of primary school teachers to work in an inclusive classroom. It is noted that the future primary school teacher must be competent in the field of international and national legislation on inclusive education, conceptual foundations of inclusive education, psychological and pedagogical support of children with special educational needs in an inclusive educational environment; to know the patterns and peculiarities of the development of children with special educational needs; to have special teaching methods for such children, etc.
- ДокументПідготовка майбутніх педагогів до застосування творчих технік у роботі з дітьми з порушенням мовленнєвого розвитку в умовах інклюзивного навчання(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Видавничий дім «Гельветика», 2020-05) Партола, В. В.; Собченко, Т. М.; Смолянюк, Н. М.У цій статті розкрито проблему підготовки майбутнього педагога до роботи в умовах інклюзивного навчання, формування його готовності до роботи з дітьми з особливими потребами. Відзначені певні недоліки цього процесу, зокрема поспішність та стихійність упровадження інклюзивного навчання в країні загалом та недостатнє володіння спеціальними компетентностями студентами. Окреслено витоки ідей щодо особливостей навчання дітей з порушенням мовленнєвого розвитку. Описано корекційний вплив мистецтва, а саме художнього мистецтва, казкотерапії, музикотерапії, пісочної терапії, глинотерапії на мовлення дитини, зокрема такі заняття сприяють зменшенню прояву вторинних та первинних порушень у дітей, що мають проблеми з мовленням. Зазначено завдання педагогічного дослідження зі студентами факультету початкового навчання. Відображено результати анкетування респондентів у відсотковому відношенні та проведено їх аналіз. З’ясовано рівень достатньої, часткові та недостатньої обізнаності у сфері інклюзивної освіти (зокрема, під час роботи з дітьми, що мають порушення мовленнєвого розвитку). Висвітлено, проаналізовано та узагальнено результати відкритого питання щодо вдосконалення змісту дисципліни вільного вибору. Окреслено мету навчальної дисципліни за вибором «Творчі техніки навчання для дітей з порушенням мовленнєвого розвитку» для студентів першого курсу другого (магістерського) рівня та охарактеризовано її зміст, який передбачає вивчення низки теоретичних питань та здобуття практичних умінь та навичок. Серед яких – уміння тренувати у дитини правильне дихання, працювати з мімікою, розвивати дрібну та загальну моторику, вдосконалювати фонематичний слух, формувати зв’язне мовлення, виконувати артикуляційні вправи. З’ясовано, що така дисципліна за вибором сприятиме формуванню загальних та спеціальних компетентностей у майбутніх педагогів та може бути використана у змісті програм освітніх проєктів. В этой статье раскрыто проблему подготовки будущего педагога к работе в условиях инклюзивного обучения, формирование его готовности к работе с детьми с особыми потребностями. Отмечены определенные недостатки этого процесса, в частности поспешность и стихийность внедрения инклюзивного обучения в стране в целом и недостаточное владение специальными компетенциями студентами. Определены истоки идей об особенностях обучения детей с нарушением речевого развития. Описано коррекционное влияние искусства, а именно художественного искусства, сказкотерапии, музыкотерапии, песочной терапии, глинотерапии на речь ребенка, в частности такие занятия способствуют уменьшению проявления вторичных и первичных нарушений у детей, имеющих проблемы с речью. Указана задача педагогического исследования со студентами факультета начального обучения. отражено результаты анкетирования респондентов в процентном отношении и проведен их анализ. Выяснено уровень достаточной, частичной и недостаточной осведомленности в области инклюзивного образования (в частности, во время работы с детьми, имеющими нарушения речевого развития). Освещены, проанализированы и обобщены результаты открытого вопроса совершенствования содержания дисциплины свободного выбора. Определена цель учебной дисциплины по выбору «Творческие техники обучения для детей с нарушением речевого развития» для студентов первого курса второго (магистерского) уровня и охарактеризовано ее содержание, которое предусматривает изучение ряда теоретических вопросов и получение практических умений и навыков. Среди них - умение тренировать у ребенка правильное дыхание, работать с мимикой, развивать мелкую и общую моторику, совершенствовать фонематический слух, формировать связную речь, выполнять артикуляционные упражнения. Выяснено, что такая дисциплина по выбору способствует формированию общих и специальных компетентностей у будущих педагогов и может быть использована в содержании программ образовательных проектов. In this article is revealed the problem of preparation of the future teacher to work in the conditions of inclusive education, formation of his readiness to work with children with special needs. Some shortcomings of this process were noted, in particular the haste and spontaneity of implementing inclusive learning in the country as a whole and the lack of special competence of students. The origins of ideas concerning the peculiarities of teaching children with impaired speech development are outlined. Corrective influence of art is described, namely art, fairytale therapy, music therapy, sand therapy, clay therapy on the speech of a child, in particular, such activities help to reduce the manifestation of secondary and primary disorders in children who have problems with speech. The task of pedagogical research with the students of the Faculty of Primary Education is outlined. The results of the survey of the respondents in percentage are reflected and their analysis is conducted. The level of sufficient, partial and insufficient awareness in the field of inclusive education (in particular when working with children with speech impairment) has been clarified. The results of the open-ended question on improving the content of elective discipline are covered, analyzed and summarized. The purpose of the course on the choice of “Creative teaching techniques for children with speech impairment” for students of the first year of the second (master’s) level is outlined, and its content, which provides for the study of a number of theoretical issues, and the acquisition of practical skills and abilities. Among them the ability to train the child to breathe properly, to work with facial expressions, to develop fine and general motor skills, to improve phonemic hearing, to form coherent speech, to perform articulatory exercises. It is found that this discipline of choice will help to develop general and special competences for future teachers and can be used in the content of educational projects.
- ДокументРеалізація дуальної освіти у системі підготовки майбутніх учителів початкової школи(Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2020-10-28) Смолянюк, Н. М.У тезах розглядається реалізація дуальної освіти у системі підготовки майбутніх учителів початкової школи. Увага зосереджена на Харківському педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди, а саме факультеті початкового навчання (2016-2017 навчальний рік, експериментальний проєкт «Школа професійного зростання «День у школі»»). В тезисах рассматривается реализация дуального образования в системе подготовки будущих учителей начальной школы. Внимание сосредоточено на Харьковском педагогическом университете имени Г.С. Сковороды, а именно факультете начального обучения (2016-2017 учебный год, экспериментальный проект «Школа профессионального роста« День в школе »»). The theses examines the implementation of dual education in the system of training future primary school teachers. Attention is focused on the Kharkov Pedagogical University named after G.S. Frying pans, namely the Faculty of Elementary Education (2016-2017 academic year, experimental project "School of professional growth" Day at School ").
- ДокументСутність і значення прийому порівняння у процесі навчання молодших школярів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Смолянюк, Н. М.Автором розкрито суть прийому порівняння з психолого-педагогічної точки зору. Визначено його значення в навчальному процесі молодших школярів. Наведено результати досліджень та спостережень з даної проблеми учених ХХ століття. Відмічено труднощі, що виникають в учнів початкової школи у процесі порівняння. Окреслено ряд умінь, які формує даний прийом у дітей. Описано систему навчання порівнянню, що містить п’ять етапів. Автором раскрыта суть приема сравнения с психолого-педагогической точки зрения. Определено его значение в учебном процессе младших школьников. Приведены результаты исследований и наблюдений по данной проблеме ученых ХХ века. Отмечены трудности, возникающие у учащихся начальной школы в процессе сравнения. Определено ряд умений, которые формирует данный прием у детей. Описана система обучения сравнению, содержащая пять этапов. This article reveals the essence of the method of comparison from psychological-pedagogical point of view. The importance of this method in younger schoolchildren’s learning process has been determined. The results of the studies and observations, carried out on the investigated problem by the scientists of the 20th century, have been revealed. The difficulties, which younger schoolchildren had in the process of making comparison, have been marked. The skills, which the method of comparison forms in learning process, have been outlined. Five-stage system of training to make comparison has been described.
- ДокументСУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОЇ ТА ПРИРОДНИЧО-ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДИТИНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Партола, В. В.; Смолянюк, Н. М.У даних методичних рекомендаціях розкриваються основні питання теоретичної і методичної підготовки майбутніх спеціалістів дошкільних навчальних закладів з формування логіко-математичної та природничо-екологічної компетентності дитини дошкільного віку шляхом використання основних та інноваційних форм, методів та засобів організації навчально-виховного процесу, організації розвиваючого середовища ЗДО. Методичні рекомендації можуть бути використані вихователями дитячих садків, студентами та викладачами факультетів дошкільної освіти вищих навчальних педагогічних закладів. These methodological recommendations reveal the main issues of theoretical and methodological training of future specialists of preschool educational institutions on the formation of logical, mathematical, natural and environmental competence of preschool children through the use of basic and innovative forms, methods and means of organising the educational process, organising the developmental environment of preschool educational institutions. The methodological recommendations can be used by kindergarten teachers, students and teachers of preschool education faculties of higher educational pedagogical institutions.
- ДокументУпровадження елементів дуальної освіти в систему професійної підготовки вчителів початкової школи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Мітра, 2021-03-31) Масюк, О. М.; Титаренко, Л. І.; Смолянюк, Н. М.Стаття присвячена актуальній проблемі підвищення якості професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. З’ясовано, що одним із шляхів вирішення цієї проблеми є впровадження в систему професійної підготовки студентів елементів дуальної освіти. У статті розкриваються цілі, завдання та особливості організації педагогічного проєкту з елементами дуальної освіти «Школа професійного зростання «День у школі». Статья посвящена актуальной проблеме повышения качества профессиональной подготовки будущих учителей начальной школы. Установлено, что одним из путей решения этой проблемы является внедрение в систему профессиональной подготовки студентов элементов дуальной образования. В статье раскрываются цели, задачи и особенности организации педагогического проекту с элементами дуальной образования «Школа профессионального роста «День в школе». The article is devoted to the topical problem of improving the quality of future primary school teachers’ professional training. It was found that one of the ways to solve this problem was the introduction of dual education elements in the system of students’ professional training. The article reveals the goals, objectives and features of the organization of a pedagogical project «School of Professional Growth «Day at School» which includes elements of dual education.
- ДокументФОРМУВАННЯ ЕЛЕМЕНТАРНИХ МАТЕМАТИЧНОЇ УЯВЛЕНЬ У ДОШКІЛЬНИКІВ (МОДУЛЬ ІІ, ІІІ)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-20) Смолянюк, Н. М.; Титаренко, Л. І.У методичних рекомендаціях представлено тези лекцій з курсу «Формування елементарних математичних уявлень дошкільників» та надано методичну допомогу для підготовки до практичних занять з курсу, а саме модулю ІІ, ІІІ), представлено питання для самоперевірки та наведено найсучасніші джерела для опрацювання курсу. Методичні рекомендації можуть бути використані вихователями дитячих садків, студентами та викладачами факультетів дошкільної освіти вищих навчальних педагогічних закладів. The methodological recommendations present lecture notes on the course "Formation of Elementary Mathematical Representations of Preschool Children" and provide methodological assistance for preparing for practical classes in the course, namely Module ІІ, ІІІ), present questions for self-checking and provide the most up-to-date sources for studying the course. The methodological recommendations can be used by kindergarten teachers, students and teachers of preschool education faculties of higher educational pedagogical institutions.