Перегляд за Автор "Пономарьова, Н. О."
Зараз показано 1 - 20 з 43
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИБРАНІ ПИТАННЯ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ: ЗАДАЧНИЙ ПІДХІД(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Пономарьова, Н. О.; Олефіренко, Н. В.Навчальний посібник присвячений розкриттю можливостей застосування задачного підходу у навчанні шкільному курсу інформатики. Для здобувачів другого (магістерського) рівнів вищої педагогічної освіти, науковопедагогічних працівників закладів вищої педагогічної освіти та педагогічних кадрів закладів загальної середньої освіти наведено теоретичні відомості до опанування навчальної дисципліни «Вибрані питання методики навчання інформатики», завдання до лабораторних робіт, питання до самоконтролю, довідникові матеріали, перелік рекомендованої літератури. The textbook is devoted to revealing the possibilities of applying the task-based approach in teaching a school course in computer science. For applicants of the second (master's) level of higher pedagogical education, research and teaching staff of higher pedagogical education institutions and pedagogical staff of general secondary education institutions, theoretical information for mastering the discipline "Selected Issues of Computer Science Teaching Methods", tasks for laboratory work, questions for self-control, reference materials, and a list of recommended literature are provided.
- ДокументВИБІР ПРОФЕСІЇ: УРОКИ ІВАНА ФЕДОРОВИЧА ПРОКОПЕНКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Пономарьова, Н. О.В статті розглянуто професійну діяльність І. Ф. Прокопенка на посаді ректора Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Усім своїм життям Іван Федорович Прокопенко дав найважливіший урок – відданість професії, людям та Батьківщині. Іван Федорович Прокопенко – той самий Учитель від Бога. Авторитет Івана Федоровича Прокопенка як керівника, науковця, педагога не тільки в Харкові, а й в усій Україні був беззаперечний, а його далекоглядність і мудрість вражали.The article deals with the professional activity of I. F. Prokopenko as Rector of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. All his life Ivan Fedorovich Prokopenko gave the most important lesson - devotion to the profession, people and Motherland. Ivan Prokopenko is the very Teacher from God. The authority of Ivan Fedorovich Prokopenko as a leader, scientist, teacher not only in Kharkiv, but throughout Ukraine was indisputable, and his foresight and wisdom were impressive.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ВБУДОВАНИХ ФУНКЦІЙ MS EXCEL ДЛЯ РОЗВ’ЯЗАННЯ КОМБІНАТОРНИХ ЗАДАЧ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Пономарьова, Н. О.; Сусліченко, К. С.У статті розглянуто засоби розв’язання комбінаторних задач табличним процесором Microsoft Excel. Застосування Microsoft Excel у розв’язанні школярами задач з основ комбінаторики та теорії ймовірності дозволить підвищити ефективність використання навчального часу та перерозподілити його на користь посилення практичної складової за рахунок автоматизації виконання складних обчислень. В статье рассмотрены способы решения комбинаторных задач табличным процессором Microsoft Excel. Применение Microsoft Excel в решении школьниками задач на основе комбинаторики и теории вероятности позволит повысить эффективность использования учебного времени и перераспределить его на пользу усиления практической составляющей за счет автоматизации выполнения сложных вычислений. The article deals with the means of solving combinator tasks by the Microsoft Excel Table Processor. Application of Microsoft Excel in solving schoolchildren with the basics of combinatorics and probability theory will increase the efficiency of the use of educational time and redistribute it to the benefits of enhancing the practical component by automation of complicated computing.
- ДокументВикористання інтернет-ресурсів у самоосвіті школярів в умовах дистанційного навчання(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Майстрюк, І. С.; Пономарьова, Н. О.Ефективність дистанційного навчання суттєво залежить від сформованості в учнів умінь та навичок самоосвіти. Стаття присвячена встановленню проблем використання інтернет-ресурсів у самоосвіті школярів в умовах дистанційного навчання. Було проведено онлайн-опитування, у якому прийняли участь 109 респондентів (учні 7–9 класів закладів загальної середньої освіти міста Харкова). Встановлено, що в умовах дистанційного навчання основним засобом самоосвіти школярів є інтернет-ресурси. Для продуктивного використання інтернет-ресурсів у самоосвіті в умовах дистанційного навчання необхідно забезпечити їх адаптацію до використання на різних видах передусім мобільних пристроїв як основного цифрового знаряддя школярів. Разом із тим, для тих школярів, які взагалі мають обмежений доступ до цифрових пристроїв значущим є надання можливості їх використання у школах, навчальних центрах, бібліотеках. Попри те, що інтерес учнів під час дистанційного навчання до тих чи інших навчальних предметів досить високий, їх обізнаність у видах інтернет-ресурсів, якими можна скористатися для навчання та самонавчання недостатня. Найбільш перспективні та сучасні їх види (віртуальні лабораторії, онлайн-музеї та бібліотеки, онлайн-курси) використовуються обмежено та потребують популяризації. Освітні інтернет-ресурси досі недостатньо використовуються під час дистанційного навчання на шкільних уроках та для виконання домашніх завдань, що обумовлює потребу додаткового цілеспрямованого формування у школярів умінь та навичок роботи з ними. Перспективним напрямом подальших наукових розвідок уявляється встановлення умов формування самоосвітньої компетентності школярів з урахуванням особливостей здійснення самоосвіти школярів під час сучасних реалій організації освітнього процесу в закладах освіти. The effectiveness of distance learning depends significantly on the development of self-education skills and abilities in students. The article is devoted to establishing the problems of using Internet resources in the self-education of schoolchildren in conditions of distance learning. An online survey was conducted, in which 109 respondents (students of grades 7–9 of general secondary education institutions of the city of Kharkiv) took part. It was established that in the conditions of distance learning, the main means of self-education of students are internet resources. For the productive use of internet resources in self-education in the conditions of distance learning, it is necessary to ensure their adaptation to use on various types of mobile devices as the main digital tool of students. At the same time, for those students who generally have limited access to digital devices, it is important to provide them with the opportunity to use them in schools, educational centers, and libraries. Despite the fact that the interest of students during distance learning in certain educational subjects is quite high, their awareness of the types of internet resources that can be used for education and self-study is insufficient. The most promising and modern types of them (virtual laboratories, online museums and libraries, online courses) are used to a limited extent and need popularization. Educational internet resources are still not sufficiently used during distance learning in school lessons and for homework, which determines the need for additional purposeful formation of students' abilities and skills to work with them. Establishing the conditions for the formation of self-educational competence of students, taking into account the peculiarities of the implementation of self-education of students during the modern realities of the organization of the educational process in educational institutions, is a promising direction for further scientific research.
- ДокументВиховна робота в закладах вищої освіти в умовах дистанційного навчання(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Пономарьова, Н. О.; Гуліч, О. О.Присвячено аналізу особливостей реалізації форм виховної роботи зі здобувачами вищої освіти в умовах дистанційного навчання (з досвіду ХНПУ імені Г. С. Сковороди), виходячи із підходу до навчання та виховання як до єдиного процесу, безперервного на всіх етапах освіти. Розглянуто традиційні форми виховної роботи зі здобувачами освіти в закладі вищої освіти (організаційні, практичні, вербальні, активні, наочні) та доведено, що в умовах дистанційного навчання вони набувають особливих рис та навіть певних нових можливостей завдяки онлайн-формату. Наведено приклади та висвітлено специфіку підготовки і проведення на фізико-математичному факультеті ХНПУ імені Г. С. Сковороди у дистанційній формі таких заходів з виховної роботи, як: збори студентського колективу (по курсам, по групам, засідання органів студентського самоврядування тощо); фестивалі та конкурси (загально-університетські та факультетські); інтерактивні онлайн-ігри та вікторини; онлайн-екскурсії; різні види зустрічей; онлайн-свята; флешмоби та челенджі. Уточнено роль кураторів в освітньому процесі в дистанційному форматі. Особливу увагу приділено співпраці зі студентським самоврядуванням та роботі Студентської ради, її структурі та комітетам. Розглянуто напрями висвітлення заходів з виховної роботи завдяки використанню сучасних інтернет-технологій — на сайтах, у соціальних мережах, в чатах, на каналах тощо. Як значущі виокремлено такі риси виховної роботи в закладах вищої освіти: подолання просторових та часових бар’єрів між учасниками освітнього процесу; загальне кількісне та якісне збільшення числа учасників заходів з виховної роботи; індивідуалізація роботи зі студентами; популяризація ідеї студентського самоврядування; зміни у організаційних засадах та впровадження нових прийомів виховної роботи; посилення вимог до цифрової компетентності учасників тощо. Наголошено, що урахування вказаних переваг має виконати компенсаторну функцію під час загострення проблем здійснення освітнього процесу, пов’язаних із обмеженнями дистанційної форми навчання. The article is devoted to the analysis of the peculiarities of the implementation of forms of educational work with students of higher education in the conditions of distance learning (from the experience of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University), based on the approach to education and upbringing as a single process, continuous at all stages of education. Traditional forms of educational work with students in a higher education institution (organizational, practical, verbal, active, face-to-face) were considered and it was proved that in the conditions of distance learning they acquire special features and even certain new opportunities due to the online format. Examples of such educational activities are given and the specifics of preparation and implementation of them are revealed at the Faculty of Physics and Mathematics H. S. Skovoroda KhNPU. Meetings of the student team (in courses, in groups, meetings of student self-government bodies, etc.); festivals and competitions (university and faculty); interactive online games and quizzes; online tours; different types of meetings; online holidays; flash mobs and challenges are concedered as examples of such educational activities. The role of curators in the educational process in a distance format has been specified. Special attention is paid to the work of Student Council, its structure and committees and it is emphosised on the cooperation with student self-government. The areas of coverage of educational activities due to the use of modern Internet technologies are considered — websites, social networks, chats, channels, etc. The following features of educational work in institutions of higher education were singled out as significant: overcoming spatial and temporal barriers between participants in the educational process; overall quantitative and qualitative increase in the number of participants in educational activities; individualization of work with students; popularization of the idea of student self-government; changes in organizational principles and introduction of new methods of educational work; strengthening of requirements for digital competence of participants, etc. It is emphasized that taking into account the specified advantages should perform a compensatory function during the aggravation of the problems of the implementation of the educational process associated with the limitations of the distance form of education.
- ДокументВпровадження змішаного навчання у підготовці майбутніх учителів: досвід та перспективи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Мітра, 2021-03-31) Пономарьова, Н. О.На підставі аналізу досвіду змішаного навчання на фізико-математичному факультету ХНПУ імені Г. С. Сковороди встановлено умови його запровадження у закладах вищої педагогічної освіти (підготовка викладачів, вибір моделі, розробка навчально-методичного забезпечення,реалізації усіх складових освітнього процесу, супровід змішаного навчання). На основании анализа опыта смешанного обучения на физико-математическому факультету ХНПУ имени Г. С. Сковороды установлены условия его введения в учреждениях высшего педагогического образования (подготовка преподавателей, выбор модели, разработка учебно-методического обеспечения, реализации всех составляющих образовательного процесса, сопровождение смешанного обучения). Based on the analysis of the experience of blended learning at the Faculty of Physics and Mathematics of G.S. Skovoroda KhNPU, the condition of its introduction in institutions of higher pedagogical education (teacher training, choice of models, development of educational and methodological support, implementation of all components of the educational process, support of blended learning) .
- ДокументДомашні завдання в умовах дистанційного та змішаного навчання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Майстрюк, І. С.; Пономарьова, Н. О.Мета статті – систематизувати можливості використання інтернет-ресурсів для організації виконання домашніх завдань учнями базової школи в умовах дистанційного та змішаного навчання. The purpose of the article is to systematize the possibilities of using Internet resources for the organization of homework by elementary school students in the conditions of distance and mixed learning.
- ДокументЕЛЕКТРОННИЙ РЕСУРС ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ ШКОЛЯРІВ НА ІТ-СПЕЦІАЛЬНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Лустенко, І. В.; Пономарьова, Н. О.Заклади загальної середньої освіти – центри профорієнтаційної роботи зі школярам, а вчитель – один з головних утілювачів та організаторів. На допомогу вчителям інформатики розроблено електронний ресурс із методичними матеріалами до проведення профорієнтаційних тренінгів для учнів закладів загальної середньої освіти на ІТ-спеціальності. Mortgage the middle education – center professional robots for schoolchildren, and the teacher – one of the top managers and those organizers. To help readers of informatics, an electronic resource has been scattered with methodical materials prior to conducting professional training for students in laying down the middle secondary education for IT specialties.
- ДокументЗ історії наукових шкіл фізико-математичного факультету(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Зоря, В. Д.; Пономарьова, Н. О.У статті розглянуто ключові етапи історії наукових шкіл фізико-математичного факультету. Зараз фізико-математичний факультет ХНПУ імені Г. С. Сковороди – це потужний та сучасний факультет, який здійснює підготовку висококваліфікованих фахівців науково-педагогічної справи, підтримує та примножує багаті наукові, освітянські та культурні традиції. В статье рассмотрены ключевые этапы истории научных школ физико-математического факультета. Сейчас физико-математический факультет ХНПУ имени Г. С. Сковороды – это мощный и современный факультет, который осуществляет подготовку высококвалифицированных специалистов научно-педагогического дела, поддерживает и умножает богатые научные, образовательные и культурные традиции. The article examines the key stages in the history of scientific schools of the Faculty of Physics and Mathematics. Now the Faculty of Physics and Mathematics of Skovoroda Kharkiv State Pedagogical University is a powerful and modern faculty that trains highly qualified specialists in science and pedagogy, supports and multiplies the rich scientific, educational and cultural traditions.
- ДокументЗАСОБИ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СУЧАСНІЙ ОСВІТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Пономарьова, Н. О.У публікації розглянуто цифрові технології у сучасній освіті. До основних видів сучасних освітніх електронних ресурсів, які використовуються в освітньому процесі можна віднести: платформи дистанційної освіти; платформи відеоконференцій; віртуальні інтерактивні дошки; ментальні карти, стрічки часу, презентації; засоби для створення вікторин, кросвордів, ребусів, інтерактивних вправ; онлайн-курси та добірки матеріалів; ресурси з онлайн-демонстраціями та симуляціями. The publication deals with digital technologies in modern education. The main types of modern educational e-resources used in the educational process include: distance education platforms; video conferencing platforms; virtual interactive whiteboards; mental maps, timelines, presentations; tools for creating quizzes, crosswords, puzzles, interactive exercises; online courses and collections of materials; resources with resources with online demonstrations and simulations.
- ДокументЛабораторні роботи з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Пономарьова, Н. О.; Сидоренко, О. В.; Грановська, Т. Я.; Борисенко, К. В.Присвячено систематизації досвіду та встановленню особливостей проведення лабораторних робіт з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання (на прикладі фізикоматематичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди). Розглянуто можливості способів використання фото та відеозйомки фізичних та хімічних дослідів для їх багаторазового їх показу у вигляді синхронної й асинхронної трансляції. Описано порядок виконання лабораторних робіт на основі застосування фотота відеоматеріалів, наведено відповідні приклади. Схарактеризовано проведення лабораторних робіт з фізики і хімії в умовах дистанційного навчання з використанням інтерактивних симуляторів та моделей на різних платформах. Описано проведення лабораторних робіт з фізики та хімії із використанням спеціалізованих віртуальних лабораторій, наведено приклади роботи з ними на заняттях. Описано досвід використання авторських програмно-методичних комплексів для забезпечення проведення лабораторних робіт з хімії, які в умовах дистанційного навчання активно використовуються в освітньому процесі — на прикладі SchoolKit. Встановлено, що проведення лабораторних робіт з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання може бути забезпечено кількома способами: доступом до колекцій фото- та відеоматеріалів фізичних та хімічних дослідів; демонстраціями лабораторних експериментів у синхронному режимі засобами відеоконференцій; використанням віртуальних симуляцій та моделей фізичних і хімічних об’єктів, процесів, явищ; використанням віртуальних фізичних та хімічних лабораторій; застосуванням програмно-методичних комплексів з фізики та хімії. Перспективними напрямами подальших досліджень визначено вивчення ефективності розглянутих способів проведення лабораторних робіт в умовах дистанційного навчання у практиці підготовки майбутніх учителів фізики та хімії та розробка відповідних методичних рекомендації із узагальненням набутого досвіду закладів вищої педагогічної освіти. The article is devoted to the systematization of experience and establishing the peculiarities of conducting laboratory work in Physics and Chemistry in the training of future teachers in the conditions of distance learning (on the example of the Faculty of Physics and Mathematics of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University). Possibilities of using photo and video recording of physical and chemical experiments for their repeated display in the form of synchronous and asynchronous broadcasting are considered. The procedure for performing laboratory work based on the use of photos and video materials is described, and relevant examples are given. Conducting laboratory work in physics and chemistry in the conditions of distance learning using interactive simulators and models on various platforms is characterized. Laboratory work in physics and chemistry using specialized virtual laboratories is described, examples of working with them in classes are given. The experience of using the author's software-methodological complexes to ensure laboratory work in chemistry is described, which are actively used in the educational process in the conditions of distance learning — using SchoolKit as an example. It has been established that conducting laboratory work in physics and chemistry in the training of future teachers in the conditions of distance learning can be ensured in several ways: access to collections of photos and video materials of physical and chemical experiments; demonstrations of laboratory experiments in synchronous mode by means of video conferences; using virtual simulations and models of physical and chemical objects, processes, phenomena; using virtual physical and chemical laboratories; using software and methodical complexes in physics and chemistry. Prospective areas of further research are the study of the effectiveness of the considered methods of conducting laboratory work in the conditions of distance learning in the practice of training future teachers of physics and chemistry and the development of appropriate methodological recommendations with the generalization of the acquired experience of institutions of higher pedagogical education.
- ДокументМетодичні рекомендації до виконання випускних кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Веприк, С. А.; Олефіренко, Н. В.; Остапенко, Л. П.; Пономарьова, Н. О.У даному навчальному посібнику розміщені методичні рекомендації до виконання, оформлення та підготовки до захисту випускних кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика). Матеріали посібника можуть бути використані також здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти інших спеціальностей, викладачами, методистами та фахівцями закладів вищої освіти для організації студентських наукових досліджень, підготовки випускних кваліфікаційних робіт тощо. This study guide contains methodological recommendations for the execution, design and preparation for the defense of final qualification papers for applicants of the second (master's) level of higher education in the specialty 014 Secondary education (Informatics). The materials of the manual can also be used by students of the second (master's) level of higher education in other specialties, teachers, methodologists and specialists of higher education institutions for the organization of student scientific research, preparation of final qualification papers, etc.
- ДокументМожливості дизайн-мислення в інноваційній педагогічній діяльності(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Яловега, І. Г.; Пономарьова, Н. О.; Зуб, С. С.Використання методів дизайн-мислення в інноваційній педагогічній діяльності, окрім основного призначення – створення інноваційних продуктів, надає і додаткову користь – етапи процесу стають засобами реалізації базових цінностей Національної академії педагогічних наук: людиноцентризму, розвитку особистості, гуманізму, академічної свободи, партнерства, відкритості, інноваційності та зв‘язку з практикою. Использование методов дизайн-мышления в инновационной педагогической деятельности, кроме основного назначения – создание инновационных продуктов, предоставляет и дополнительную пользу – этапы процесса становятся средствами реализации базовых ценностей Национальной академии педагогических наук человекоцентризма, развития личности, гуманизма, академической свободы, партнерства, открытости, инновационности и связи с практикой. The use of design thinking methods in innovative pedagogical activities, in addition to the main purpose – creating innovative products, provides additional benefits – the stages of the process become a means of implementing the basic values of the National Academy of Pedagogical Sciences: humanism, personality development, humanism, academic freedom, partnership, openness and connection with practice.
- ДокументНАУКОВО-ДОСЛІДНА ПРАКТИКА У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Олефіренко, Н. В.; Андрієвська, В. М.; Колгатіна, Л. С.; Остапенко, Л. П.; Пономарьова, Н. О.Навчальний посібник містить методичні рекомендації з організації науково-дослідної практики (мету, завдання, розподіл робочого часу під час практики, форми і методи контролю, вимоги до звітної документації), а також матеріали до виконання завдань здобувачів освіти, перелік рекомендованої літератури. Науково-дослідна практика є обов’язковим компонентом навчального плану підготовки магістрів за освітньо-професійною програмою – Інформатика в закладах освіти‖ спеціальності 014.09 Середня освіта (Інформатика) і спрямована на формування у здобувачів освіти умінь здійснення самостійної науково-дослідної роботи, на розширення теоретичних і практичних знань, отриманих здобувачами в процесі навчання. The study guide contains methodological recommendations on the organization of research practice (purpose, tasks, distribution of working time during practice, forms and methods of control, requirements for reporting documentation), as well as materials for completing the tasks of students, a list of recommended literature. Research practice is a compulsory component of the curriculum for master's of the curriculum for masters in the educational and professional program "Informatics in Educational Institutions‖ of specialty 014.09 Secondary Education (Informatics) and aimed at forming the skills of students to carry out independent research work, to expand theoretical and practical knowledge, obtained by students in the process of studying.
- ДокументНАУМОВСЬКІ ЧИТАННЯ ЯК КВІНТЕСЕНЦІЯ ІДЕЇ «НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ДОСЛІДЖЕННЯ» У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Пономарьова, Н. О.Стаття присвячена історії Наумовських читань – науково-методичної конференції здобувачів вищої освіти та молодих вчених. Наведено етапи професійної біографії І. О. Наумова. Висвітлено хронологію тематики конференції. Розкрито концепцію підготовки та модель проведення конференції. The article is devoted to the history of the Naumov readings – scientific and Methodical Conference of Higher Education students and young scientists. The stages of the professional biography of I. O. Naumov are given. The chronology of the conference topics is covered. The concept of preparation and the model of the conference are revealed.
- ДокументОб’єктно-орієнтоване програмування мовою С#(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Олефіренко, Н. В.; Курганський, А. Р.; Остапенко, Л. П.; Пономарьова, Н. О.Навчальний посібник присвячений опануванню основ об’єктно-орієнтованого програмування мовою С#. Лабораторні роботи містять вичерпні матеріали щодо роботи в інтегрованому середовищі Visual Studio, основ розробки додатків, обробці даних різних типів, способам налагодження програм, графічному інструментарію мови С#, основ роботи з файлами, роботи з класами, принципами об’єктно-орієнтованого програмування тощо. Посібник розрахований на підготовку майбутніх учителів інформатики, науково-педагогічних працівників закладів вищої педагогічної освіти та педагогічних кадрів закладів середньої освіти. The tutorial is dedicated to mastering the basics of object-oriented programming in C#. The laboratory works contain comprehensive materials on working in the integrated Visual Studio environment, the basics of application development, processing data of various types, ways to debug programs, graphical tools of the C# language, the basics of working with files, working with classes, the principles of object-oriented programming, etc. The textbook is intended for training future computer science teachers, research and teaching staff of higher education institutions and pedagogical staff of secondary education institutions.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Пономарьова, Н. О.; Молчанова, Д. О.У публікації проаналізовано сучасні наукові підходи до визначення суті організаційної компетентності вчителя в контексті концепції Нової української школи. Зазначено, що організаторські вміння та навички завжди вважалися важливою складовою професійної майстерності вчителя, що організаційна компетентність учителя проявляється в управлінні закладом освіти, здійсненні педагогічного менеджменту, школознавстві, організації методичної роботи в закладі загальної середньої освіти, розробці педагогічних інновацій та їх упровадженні в шкільну практику, організації навчання та виховання учнів в закладах освіти. The publication analyses modern scientific approaches to defining the essence of teacher's organisational competence in the context of the New Ukrainian School concept. It is noted that organisational skills have always been considered an important component of a teacher's professional skills, that the organisational competence of a teacher is manifested in the management of an educational institution, implementation of pedagogical management, school science, organisation of methodological work in a general secondary education institution, development of pedagogical innovations and their implementation in school practice, organisation of teaching and upbringing of students in educational institutions. practice, organisation of education and upbringing of students in educational institutions.
- ДокументОСНОВИ ОПРАЦЮВАННЯ СТАТИСТИЧНИХ ДАНИХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Пономарьова, Н. О.; Голиш, І. Є.Навчальний посібник присвячений розкриттю особливостей навчання основ статистики майбутніми учителями інформатики в закладах вищої педагогічної освіти. У посібнику наведено навчально-методичні матеріали для лабораторного практикуму з опрацювання статистичних даних для майбутніх учителів інформатики. Посібник призначений для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Інформатика), а також для науково-педагогічних працівників закладів вищої педагогічної освіти, учителів інформатики. The study guide is devoted to the disclosure of the peculiarities of learning the basics of statistics by future informatics teachers in institutions of higher pedagogical education. The manual contains educational and methodological materials for a laboratory workshop on processing statistical data for future computer science teachers. The manual is intended for students of the first (bachelor) level of higher education in the specialty 014 Secondary education (Informatics), as well as for scientific and pedagogical workers of institutions of higher pedagogical education, teachers of informatics.
- ДокументОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ЯК ОСНОВА ПОБУДОВИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Пономарьова, Н. О.; Штикова, А. С.У статті розглянуто значущість та особливості впровадження особистісно-зорієнтованого підходу в освітню діяльність. Проаналізовано теоретичні засади особистісно-зорієнтованого підходу до навчання. Визначені шляхи реалізації особистісно-орієнтованого підходу відповідно до концепції Нової української школи The article considers the need and features of the introduction of personality-oriented approach in educational activities. Theoretical principles of personality-oriented approach to learning are analyzed. The ways of realization of the personality-oriented approach are defined, according to the concept of the New Ukrainian school.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ МАЙБУТНІМИ УЧИТЕЛЯМИ ІНФОРМАТИКИ ОСНОВ КОМП’ЮТЕРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Носова, Я. В.; Пономарьова, Н. О.; Гайдусь, А. Ю.Робота присвячена порівняльному аналізу освітньопрофесійних програм для спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика) українських закладів вищої педагогічної освіти щодо вивчення майбутніми учителями комп’ютерного моделювання. Складена таблиця для порівняння отриманих результатів аналізу. The paper is devoted to a comparative analysis of educational and professional programs for the specialty 014 Secondary Education (Informatics) of Ukrainian institutions of higher pedagogical education regarding the study of computer modeling by future teachers. A table is made for comparing the obtained results of the analysis.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »