Перегляд за Автор "Остапенко, Л. П."
Зараз показано 1 - 20 з 29
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВЕБ-КВЕСТИ В СИСТЕМІ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Остапенко, Л. П.; Ковальова, В. М.; Черенкова, Г. С.Web-Веб-квести є однією з форм організації та проведення позакласної роботи з інформатики. Приклади різних видів веб-квесті розроблені в оналйн-середовищах для застосування в умовах зміша- них та дистанційних форм навчання. Web quest is one of the forms of organizing and conducting by-post robots in informatics. Add new types of web quests to breakdown in online media for storing in minds of different and remote forms of creation.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИВЧЕННІ СКЛАДНИХ ТЕМ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Мосляков, Я. В.; Остапенко, Л. П.У статті розглянуто тема інформації в курсі інформатики. Ключовим поняттям цієї теми виступає поняття мови. Враховуючи діджиталізацію сучасного школяра, його зацікавленість в споживанні мобільного цифрового контенту, є доцільним розробка програмного мобільного додатку для опанування основ роботи з системами числення та тренування навичок. В процесі проектування додатку слід передбачити наявність декількох тренувальних рівнів-ігор з поступовим переходом до перевірки та оцінювання знань учнів. В статье рассмотрена тема информации в курсе информатики. Ключевым понятием этой темы выступает понятие языка. Учитывая диджитализацию современного школьника, его заинтересованность в потреблении мобильного цифрового контента, целесообразно разработка программного мобильного приложения для освоения основ работы с системами исчисления и тренировки навыков. В процессе проектирования приложения следует предусмотреть наличие нескольких тренировочных уровней-игр с постепенным переходом к проверке и оценке знаний учащихся. The article deals with the theme of information in the course of computer science. The key notion of this topic is the concept of language. Taking into account the cultivation of a modern student, its interest in consuming mobile digital content is the expedient development of a software mobile application for mastering the basics of working with numerical systems and training skills. In the process of designing the application, it is necessary to provide for several training levels-games with a gradual transition to checking and evaluating students' knowledge.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ТЕОРІЇ ГРАФІВ ДЛЯ АНАЛІЗУ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Остапенко, Л. П.; Малахов, А. П.; Брюховецький, А. М.Теорія графів вивчає властивості графіків, зокрема со- ціальних. Підходи до аналізу соціальних мереж та їх реалізація, за допомогою теорії графів. Схарактеризовано основні етапи та особливо- сті аналізу соціальних мереж. Проаналізовано соціальну мережу на основі графіка. Досліджено проблеми побудови соціального графу. Graph theory studies the properties of graphs, in particular social. Approaches to the analysis of social networks and their implementation, using graph theory. The main stages and features of the analysis of social networks are characterized. The social network based on the graph is analyzed. The problems of building a social graph were investigated.
- ДокументМЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ УМІННЯ ВИЯВЛЯТИ НЕПРАВДИВУ ІНФОРМАЦІЮ У ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Олефіренко, Н. В.; Андрієвська, В. М.; Остапенко, Л. П.У статті показано, що нова реальність, пов’язана з інформаційним перевантаженням, спричинює потребу в особливій увазі учителів до формування уміння виявляти неправдиву інформацію. Проаналізовано сучасний Державний стандарт шкільної освіти, в якому підкреслюється важливість формування у підростаючого покоління уміння виявляти й розпізнавати неправдиву інформацію в межах різних освітніх галузей, зокрема, інформатичній, мовно-літературній. Обґрунтовано, що вміння виявляти неправдиву інформацію для підлітка є достатньо складним через низку причин: візуальне оформлення інформації, яка може виявитися неправдивою; емоційна забарвленість інформації, яка пропонується сучасному читачеві; залучення відомих і/або авторитетних для підлітків осіб до поширення інформації; легкість і швидкість розповсюдження інформації; відсутність або слабкість кордонів між інформаційним повідомленням і замовленим матеріалом рекламного/комерційного характеру. Висвітлено шляхи формування у підлітків умінь виявляти й розпізнавати неправдиву інформацію на уроках інформатики. Розкрито специфіку завдань, спрямованих на формування умінь розпізнавати неправдиву інформацію: інтегрований характер завдань, їх випереджувальний зміст, урахування життєвого досвіду учнів, систематичність запровадження завдань, продуктивний характер завдань. Запропоновано перелік завдань, спрямованих на формування умінь розпізнавати неправдиву інформацію: завдання, зорієнтовані на усвідомлене сприйняття предметної інформації, осмислення й розуміння текстових повідомлень; завдання, які потребують виокремлення аргументів на користь точки зору або вибору однієї із запропонованих думок; завдання, які потребують перевірки викладених фактів; завдання, що потребують перевірки джерела повідомлення, виявлення першоджерела фотографії або інформації. Зроблено висновок, що уникненню негативного впливу засобів масової інформації на свідомість підлітка сприяє систематичне тренування критичного сприйняття будь-якої інформації, яка потрапляє в його інформаційне поле, формування уміння виявляти неправдиву, свідомо брехливу або помилкову інформацію. The article shows that the new reality of information overload requires teachers to pay special attention to the ability to detect false information. The modern State Standard of School Education is analyzed, which emphasizes the importance of forming the ability to detect and recognize false information within various educational fields, in particular, computer science, language and literature. It is substantiated that the ability to detect false information for a teenager is quite difficult for a number of reasons: visual design of information that may be false; emotional color of information offered to the modern reader; involvement of well-known and / or authoritative teenagers in the dissemination of information; ease and speed of information dissemination; the absence or weakness of the boundaries between the information message and the ordered material of advertising / commercial nature. The ways of forming adolescents’ ability to detect and recognize false information in computer science lessons are showed. The specifics of tasks aimed at developing the ability to recognize false information are revealed: the integrated nature of tasks, their advanced content, taking into account the life experience of students, systematic implementation of tasks, productive nature of tasks. The list of tasks aimed at the formation of skills to detect false information is proposed: tasks focused on the conscious perception of subject information, comprehension and understanding of text messages; tasks that require the separation of arguments in favor of the point of view or the choice of one of the proposed opinions; tasks that require verification of the stated facts; tasks that require checking the source of the message, identifying the original source of the photo or information. It is concluded that the systematic training of critical perception of any information that falls into his information field, the formation of the ability to recognize false, knowingly false or false information helps to avoid the negative impact of the media on the mind of the teenagers.
- ДокументМЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДЛЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ ОСНОВ ДИНАМІЧНОГО ПРОГРАМУВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Остапенко, Л. П.; Шапошнікова, І. С.У статті розглянуто, що однією з основних тем змістової лінії "Алгоритмізації та програмування" є тема "Динамічне програмування", в рамках опанування якої учні опановують інструменти планування багатокроковими керованими процесами, що розвиваються у часі та пов’язані з оптимальним вибором відповідно до різних критеріїв, а саме: оптимальний розподіл капіталовкладень, розподіл продукції між різними регіонами, визначення найкоротшого шляху завезення товарів споживачам, завдання по заміні обладнання, оптимальне управління запасами тощо. Обов’язковим елементом є розв’язок запропонованих задач в середовищі програмування. В статье рассмотрено, что одной из основных тем содержательной линии "Алгоритмизации и программирования" тема "Динамическое программирование", в рамках освоения которой учащиеся овладевают инструментами планирования многошаговыми управляемыми процессами, развивающимися во времени и связанные с оптимальным выбором в соответствии с различными критериями, а именно: оптимальное распределение капиталовложений, распределение продукции между различными регионами, определение кратчайшего пути завоза товаров потребителям, задания по замене оборудования, оптимальное управление запасами и тому подобное. Обязательным элементом является решение предложенных задач в среде программирования. The article considers that one of the main topics of the content line "Algorithmization and programming" is the topic "Dynamic programming", in which students master the tools of planning multi-step controlled processes that develop over time and are associated with the optimal choice according to various criteria, namely: the optimal distribution of investment, the distribution of products between different regions, determining the shortest way to deliver goods to consumers, the task of replacing equipment, optimal inventory management, etc. An obligatory element is the solution of the proposed tasks in the programming environment.
- ДокументМетодичні рекомендації до виконання випускних кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Веприк, С. А.; Олефіренко, Н. В.; Остапенко, Л. П.; Пономарьова, Н. О.У даному навчальному посібнику розміщені методичні рекомендації до виконання, оформлення та підготовки до захисту випускних кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика). Матеріали посібника можуть бути використані також здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти інших спеціальностей, викладачами, методистами та фахівцями закладів вищої освіти для організації студентських наукових досліджень, підготовки випускних кваліфікаційних робіт тощо. This study guide contains methodological recommendations for the execution, design and preparation for the defense of final qualification papers for applicants of the second (master's) level of higher education in the specialty 014 Secondary education (Informatics). The materials of the manual can also be used by students of the second (master's) level of higher education in other specialties, teachers, methodologists and specialists of higher education institutions for the organization of student scientific research, preparation of final qualification papers, etc.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення практик здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня навчання спеціальності «014.04 Середня освіта (математика)»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Жерновникова, О. А.; Кін, О. М.; Масич, В. В.; Кабанська, Г. А.; Остапенко, Л. П.; Дейниченко, Г. В.; Дейніченко, Т. І.; Сіра, І. Т.; Штонда, О. Г.Методичні матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня педагогічних університетів таких видів практик як науково-дослідна та педагогічна практика в закладах профільної та спеціалізованої середньої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми практик, висвітлено вимоги до оформлення звітної документації, подано зразки звітних документів з виконання завдань практик тощо. Призначено для викладачів та магістрантів педагогічних ЗВО, учителів-практиків. The methodical materials are intended to accompany the students of higher education of the second (master's) level of pedagogical universities in such types of practices as scientific research and pedagogical practice in specialized and specialized secondary education institutions. In the methodological recommendations, practice programs are given, the requirements for the preparation of reporting documentation are highlighted, samples of reporting documents on the performance of practice tasks, etc. are provided. Intended for teachers and master's students of pedagogical universities, practicing teachers.
- ДокументМОЖЛИВОСТІ ЕФЕКТИВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Остапенко, Л. П.; Кабанська, Г. А.У публікації проаналізовано можливості ефективної педагогічної практики в умовах дистанційної форми навчання. Компетентнісний підхід у формуванні майбутніх фахівців спеціальності 014 Середня освіта (за предметними галузями) передбачає необхідність практичного аспекту, який поєднує теоретичну базу з практичними навичками та вміннями. Одним із важливих елементів такого підходу є педагогічна практика, під час якої здобувач має можливість відчути себе не лише як отримувач освіти, але і як провайдер освітніх послуг, проваджуючи свої знання й навички в освітній процес. Зазначено, що практика в дистанційному режимі може сприяти розвитку навичок самостійності та саморегуляції у здобувачів, підвищувати мотивацію до самовдосконалення та педагогічної майстерності. The publication analyzes the possibilities of effective pedagogical practice in the conditions of distance education. A competent approach in the formation of future specialists of specialty 014 Secondary education (by subject areas) requires a practical aspect that combines the theoretical base with practical skills and abilities. One of the important elements of this approach is pedagogical practice, during which the student has the opportunity to feel not only how recipient of education, but also as a provider of educational services, applying his knowledge and skills to the educational process. It is noted that remote practice can help students develop independence and self-regulation skills, increase motivation for self-improvement and pedagogical skills.
- ДокументМІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ ЯК ДИДАКТИЧНА КАТЕГОРІЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Малахов, А. П.; Остапенко, Л. П.У тезах розглянуто поняттям «міжпредметні зв'язки», особливості їх реалізації на засадах інтеграції в шкільний курс інформатики. Схарактеризовані доцільність та приклади реалізації міжпредметних зв'язків на уроках інформатики. The thesis considers the concept of «interdisciplinary connections», the peculiarities of their implementation on the basis of integration into the school computer science course. The expediency and examples of implementation of interdisciplinary connections in computer science lessons are characterized.
- ДокументНАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ ПРОГРАМУВАННЮ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ – АКТУАЛЬНА ОСВІТНЯ ТЕНДЕНЦІЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Волок, М. А.; Остапенко, Л. П.Для ефективного опанування технологією створення мобільних додатків важливою складовою є вибір відповідного середовища та наявності відповідного дидактичного супроводу. For effective mastering mobile application technology, an important component is choosing the right environment and having the right didactic support.
- ДокументНАУКОВО-ДОСЛІДНА ПРАКТИКА У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Олефіренко, Н. В.; Андрієвська, В. М.; Колгатіна, Л. С.; Остапенко, Л. П.; Пономарьова, Н. О.Навчальний посібник містить методичні рекомендації з організації науково-дослідної практики (мету, завдання, розподіл робочого часу під час практики, форми і методи контролю, вимоги до звітної документації), а також матеріали до виконання завдань здобувачів освіти, перелік рекомендованої літератури. Науково-дослідна практика є обов’язковим компонентом навчального плану підготовки магістрів за освітньо-професійною програмою – Інформатика в закладах освіти‖ спеціальності 014.09 Середня освіта (Інформатика) і спрямована на формування у здобувачів освіти умінь здійснення самостійної науково-дослідної роботи, на розширення теоретичних і практичних знань, отриманих здобувачами в процесі навчання. The study guide contains methodological recommendations on the organization of research practice (purpose, tasks, distribution of working time during practice, forms and methods of control, requirements for reporting documentation), as well as materials for completing the tasks of students, a list of recommended literature. Research practice is a compulsory component of the curriculum for master's of the curriculum for masters in the educational and professional program "Informatics in Educational Institutions‖ of specialty 014.09 Secondary Education (Informatics) and aimed at forming the skills of students to carry out independent research work, to expand theoretical and practical knowledge, obtained by students in the process of studying.
- ДокументНЕСТАНДАРТНІ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЙ НАВЧАЛЬНОПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Ковальова, В. М.; Остапенко, Л. П.У тезах розглянуто актуальність урізноманітнення діяльність учнів на уроках за рахунок застосування нестандартних форм навчання. Схарактеризовано урок-квест як вид пошукової гри та STEM-урок. The theses consider the relevance of diversifying students' activities in lessons due to the use of non-standard forms of education. The lesson-quest is characterized as a type of search game and STEM lesson.
- ДокументОб’єктно-орієнтоване програмування мовою С#(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Олефіренко, Н. В.; Курганський, А. Р.; Остапенко, Л. П.; Пономарьова, Н. О.Навчальний посібник присвячений опануванню основ об’єктно-орієнтованого програмування мовою С#. Лабораторні роботи містять вичерпні матеріали щодо роботи в інтегрованому середовищі Visual Studio, основ розробки додатків, обробці даних різних типів, способам налагодження програм, графічному інструментарію мови С#, основ роботи з файлами, роботи з класами, принципами об’єктно-орієнтованого програмування тощо. Посібник розрахований на підготовку майбутніх учителів інформатики, науково-педагогічних працівників закладів вищої педагогічної освіти та педагогічних кадрів закладів середньої освіти. The tutorial is dedicated to mastering the basics of object-oriented programming in C#. The laboratory works contain comprehensive materials on working in the integrated Visual Studio environment, the basics of application development, processing data of various types, ways to debug programs, graphical tools of the C# language, the basics of working with files, working with classes, the principles of object-oriented programming, etc. The textbook is intended for training future computer science teachers, research and teaching staff of higher education institutions and pedagogical staff of secondary education institutions.
- ДокументОГЛЯД МЕТОДІВ ЧАСОВИХ РЯДІВ ДЛЯ ПРОГНОЗУВАННЯ ВАРТОСТІ БІТКОЇН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Барбашева, К. Д.; Остапенко, Л. П.В тезах розглянуто актуальність аналізу фінансових ринків та прогнозування вартості курсу віртуальних валют на прикладі біткоїну. Розглянуто та схарактеризовано основні методи прогнозування, серед яких обрано метод сингулярного спектрального аналізу, метод ковзаючого середнього, фрактальний аналіз.The relevance of the analysis of financial markets and the forecasting of the exchange rate of virtual currencies on the basis of bitcoin are considered. The main methods of forecasting have been reviewed, among them, such methods of pronouncing time series, such as Singular Spectral Analysis, Autoregressive Integrated Moving Average , and R/S analysis have been considered.
- ДокументОГЛЯД СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ РОЗРОБКИ САЙТІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Остапенко, Л. П.; Ямпольський, В. Є.У тезах досліджено основні інструменти, підходи, практики та інструменти сучасної Frontend- та Backend-розробки, визначено критерії, яким повинен відповідати сучасний веб-сайт навчального призначення. Схарактеризовано сучасні інструменти сайтобудівництва. The article examines the main tools, approaches and practices of modern-day’s qualified frontend and backend developers and defines the criteria that modern educational website should meet. The conclusion was made about what software allows to develop a competitive site that doesn’t need constant updates or improvements and will serve students in their educational process.
- ДокументОГЛЯД СУЧАСНОГО ІНСТРУМЕНТАРІЯ ВЕБ-ДИЗАЙНЕРА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Остапенко, Л. П.; Черенкова, Г. С.У тезах розглянуто професію веб-дизайнера та його основні задачі. Подано найбільш популярні сервіси для створення веб-дизайну. Схарактеризовано переваги сервісу Figma для створення веб–дизайнів. The thesis examines the profession of web designer and its main tasks. The most popular web design services are presented. The benefits of Figma to create web designs are characterized.
- ДокументПЕДАГОГІЧНЕ ПРОГНОЗУВАННЯ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ У ОСВІТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Попова, О. В.; Кабанська, Г. А.; Остапенко, Л. П.Авторами запропоновано алгоритм прогнозного обґрунтування розвитку інноваційного процесу в освіті; розглянуто блоки прогностичних операцій, які дозволяють передбачити результати і наслідки освітніх інновацій; розкрито фактори, які впливають на розвиток інноваційних процесів на трьох рівнях (макрорівні, метарівні, мікрорівні). The author has suggested an algorithm of predictive substantiation of development of an innovation process in education. The prognostic operations that enable to predict results and consequences of educational innovations have been studied. The factors that influence the development of innovation processes at three levels (macrolevels, metalevels, microlevels) have been revealed.
- ДокументПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ СЕРЕДОВИЩ ПРОГРАМУВАННЯ МОВОЮ PYTHON(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Брюховецький, А. М.; Остапенко, Л. П.У тезах розглянуто особливості вивчення основ програмування на різних циклах отримання базової середньої освіти. Здійснено аналіз системних вимог та функціональних можливостей середовищ програмування мовою Python з метою вибору середовища для використання в освітньому процесі. In the theses the peculiarities of studying the basics of programming on different cycles of getting basic secondary education are considered. System requirements and functional capabilities of Python programming environments were analyzed to select the environment for use in the educational process.
- ДокументПОТЕНЦІАЛ СЕРЕДОВИЩА CONTRUCT У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ ОСНОВАМ ГЕЙМ-РОЗРОБКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Гритчин, Д. В.; Остапенко, Л. П.У тезах розглянуто актуальність навчання учнів основам геймрозробки. Схарактеризовані переваги та недоліки браузерного конструктору для створення 2d, 3D-ігор. The theses consider the relevance of teaching students the basics of game development. Characterized advantages and disadvantages of the browser designer for creating 2d, 3D games.
- ДокументПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ УЧНІВ ОСНОВ СТВОРЕННЮ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ В СУЧАСНОМУ ШКІЛЬНОМУ КУРСІ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Мосляков, Я. В.; Овчарова, А. О.; Остапенко, Л. П.У статті розглянуто мобільне навчання у шкільному курсі інформатики. Існує декілька різновидів мобільних додатків. Так, мобільні веб-сайт є додатками, для оптимальної роботи якого потрібно використати браузер на будь-якому пристрої, зокрема мобільному. Гібрідні додатки створені за допомогою фреймворків або HTML, JS та CSS. Такі додатки надають доступ до всього функціоналу мобільних пристроїв. Нативні додатки розробляються для використанні на певному пристрої чи платформі, але мають найкращі показники ефективності серед всіх перерахованих типів. Для створення нативних мобільних додатків доцільно використовувати мови програмування Java, Kotlin, Swift, Python тощо. Але існують і такі технологічні рішення для створення мобільних додатків, як конструктори. Конструктори можна поділити на конструктори для конвертації сайту в додаток (AppYet, CreateMyFreeApp, AppYourself тощо) та конструктори створення додатків (AppyPie, iBuildApp, MIT AppInventor тощо). Таким, чином розробка дидактичних матеріалів до опанування учнів основ мобільної розробки є затребуваною і актуальною. В статье рассмотрены мобильное обучение в школьном курсе информатики. Существует несколько разновидностей мобильных приложений. Так, мобильные веб-сайт является приложениями, для оптимальной работы которого нужно использовать браузер на любом устройстве, в частности мобильном. Гибридные приложения созданные с помощью фреймворков или HTML, JS и CSS. Такие приложения предоставляют доступ ко всему функционалу мобильных устройств. Нативные приложения разрабатываются для использования на определенном устройстве или платформе, но имеют лучшие показатели эффективности среди всех перечисленных типов. Для создания нативных мобильных приложений целесообразно использовать языки программирования Java, Kotlin, Swift, Python и др. Но существуют и такие технологические решения для создания мобильных приложений, как конструкторы. Конструкторы можно разделить на конструкторы для конвертации сайта в приложение (AppYet, CreateMyFreeApp, AppYourself т.д.) и конструкторы создания приложений (AppyPie, iBuildApp, MIT AppInventor т.д.). Таким, образом разработка дидактических материалов к овладению учеников основ мобильной разработки является востребованной и актуальной. The article considers mobile learning in the school course of computer science. There are several types of mobile applications. Yes, mobile websites are applications for which you need to use a browser on any device, including mobile. Hybrid applications are created using frameworks or HTML, JS and CSS. Such applications provide access to all the functionality of mobile devices. Native applications are designed for use on a specific device or platform, but have the best performance among all these types. To create native mobile applications, it is advisable to use programming languages Java, Kotlin, Swift, Python, etc. But there are also technological solutions for creating mobile applications, such as designers. Constructors can be divided into constructors to convert the site into an application (AppYet, CreateMyFreeApp, AppYourself, etc.) and application builders (AppyPie, iBuildApp, MIT AppInventor, etc.). Thus, the development of didactic materials for mastering students' basics of mobile development is in demand and relevant.