Перегляд за Автор "Матвєєва, О. О."
Зараз показано 1 - 14 з 14
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАкадемічна доброчесність – запорука якості сучасної мистецької освіти(Польсько-українська фундація «Інститут Міжнародної Академічної та Наукової Співпраці», Духовна Академія Університету Кардинала Стефана Вишинського, Фундація ADD, 2018) Матвєєва, О. О.Автором ессе розглянуто принцип академічної доброчесності в системі внутрішнього забезпечення якості мистецької освіти. The author of the essay considered the principle of academic integrity in the system of internal quality assurance of art education.
- ДокументДо питання вдосконалення пошуково-дослідницьких умінь майбутніх викладачів музичного мистецтва(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) У, Цзюньцзе; Матвєєва, О. О.Стаття розкриває сутності поняття «пошуково-дослідницькі уміння». Висвітлюються різновиди умінь майбутніх учителів. Статья раскрывает сущность понятия «поисково-исследовательские умения». Освещаются разновидности умений будущих учителей. The article reveals the essence of the concept of "research skills". The varieties of skills of future teachers are highlighted.
- ДокументДо питання удосконалення технічних умінь у процесі вивчення музичних творів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Ян, Чженьюй; Матвєєва, О. О.В статті з’ясовано ґенезу проблеми удосконалення технічних умінь студентів-музикантів. Обґрунтовано значення вдосконалення технічної майстерності майбутніх викладачів. Статья раскрывает генезис проблемы совершенствования технических умений студентов-музыкантов. Обосновано значение совершенствования технического мастерства будущих преподавателей. The article reveals the genesis of the problem of improving the technical skills of music students. The importance of improving the technical skills of future teachers is substantiated.
- ДокументДо питання удосконалення умінь охоплення форм музичного твору у майбутніх викладачів музичного мистецтва(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Ван, Інчжи; Матвєєва, О. О.Стаття присвячена проблемі здатності до охоплення форми музичного твору. Проаналізовані можливості удосконалення умінь охоплення форми музичного твору у майбутніх викладачів музичного мистецтва. Статья посвящена проблеме способности к охвату формы музыкального произведения. Проанализированы возможности совершенствования умений охвата формы музыкального произведения у будущих преподавателей музыкального искусства. The article is devoted to the problem of the ability to cover the form of a musical work. Analyzed the possibilities of improving the skills of covering the form of a musical work of e future teachers of musical art
- ДокументПРОБЛЕМА ВИЗНАЧЕННЯ КРИТЕРІЇВ У ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Матвєєва, О. О.; Гриньова, В. М.У публікації досліджено визначення критеріїв у педагогічних дослідженнях. Запропоновано використовувати так звані структурно-системні критерії, які відіграють роль моделей-еталонів. Структурно-системний критерій як інструмент, за допомогою якого здійснюється вибір потрібних для нас ознак і потім їх вимірювання, містить суб’єктивну складову, що закладається під час його конструювання, та об'єктивну складову, що дає можливість визначити педагогічну величину в кількісних показниках із певним ступенем точності. The publication investigates the definition of criteria in pedagogical research. It is proposed to use the so-called structural-systemic criteria, which play the role of models-standards. The structural and systemic criterion as a tool for selecting the features we need and then measuring them contains a subjective component that is laid down during its construction and an objective component that makes it possible to determine the pedagogical value in quantitative terms with a certain degree of accuracy.
- ДокументСинергія кваліметрії та педагогічної діагностики у визначенні якості мистецької освіти(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, ТОВ «Друкарня Мадрид», 2019-06-21) Матвєєва, О. О.В доповіді досліджено застосування методів кваліметрії та педагогічної діагностики у визначенні якості мистецької освіти. Визначено основні категорії наукового апарату освітньої кваліметрії. Охарактеризовано етапи процедури оцінювання освітньої кваліметрії. Обґрунтовано методологічна значущість кваліметрії освіти, яка на думку автора, полягає в принциповій можливості виявляти якість об’єктів освітніх систем, нематеріальних за своєю природою, одним кількісним показником, незважаючи на множинність властивостей і ознак. В докладе исследовано применение методов квалиметрии и педагогической диагностики в определении качества художественного образования. Определены основные категории научного аппарата образовательной квалиметрии. Охарактеризованы этапы процедуры оценки образовательной квалиметрии. Обоснованно методологическая значимость квалиметрии образования, которая, по мнению автора, заключается в принципиальной возможности выявлять качество объектов образовательных систем, нематериальных по своей природе, одним количественным показателем, несмотря на множественность свойств и признаков. The report explores the methods of qualimetry and pedagogical diagnostics in determining the quality of art education. The main categories of scientific apparatus of educational qualimetry are defined. The stages of the procedure for assessment of educational qualimetry are described. The methodological significance of education qualimetry is substantiated. It makes it possible to detect the quality of educational system objects with one quantitative measure, despite the multiplicity of properties and features.
- ДокументСТАНОВЛЕННЯ ОСВІТИ ДИРИГЕНТІВ СИМФОНІЧНИХ ОРКЕСТРІВ У КНР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Го, Сінхуа; Матвєєва, О. О.У статті розкрито питання становлення освіти диригентів симфонічних оркестрів у КНР. Доведено, що професійна освіта диригентів симфонічних оркестрів безпосередньо пов’язана з популяризацією європейської симфонічної культури, створення китайської симфонічної музики, що потребувало здійснення таких заходів: популяризації західноєвропейських зразків симфонічної музики, створення відповідної середи для їх розуміння; створення китайської симфонічної музики; створення симфонічних оркестрів та підготовки високопрофесійних музикантів. Проаналізовано наукові праці китайських науковців, які були розподілено за такими напрямами: праці, в яких надано аналіз та оцінка історичного становлення та сучасного стану китайської симфонічної музики; праці, в яких проаналізовано вплив європейської симфонічної музики на китайську; праці, що розкривають становлення та розвиток диригентського мистецтва з керівництва симфонічними оркестрами у КНР; праці, в яких досліджено симфонізація оркестрів народних інструментів у КНР; методичні праці з основ диригентського мистецтва. Доведено, що одним з головних для формування симфонічної галузі мистецтва у КНР є напрям пропагування західноєвропейської культури і симфонічної музики для її інтеграції з китайською музичною культурою. Популяризація симфонічної музики й, зокрема, симфонічних форм відіграє важливу роль у формуванні китайського симфонізму та поширенні китайської культури. Показано, що за результатами досліджень китайських науковців, є розуміння того, що між західноєвропейською симфонічною музикою та китайською не має національної близькості. Доведено, що для розвитку симфонічної китайської музики необхідна інтеграція західноєвропейських симфонічних форм з культурою Китаю. Показано, що саморозвиток національної інструментальної музики Китаю потребував створення національного народного оркестру нового типу, який був створений Шанхайським музичним товариством. Його репертуар був присвячений пропаганді класичної спадщини, а головним завданням стало вдосконалення традиційних інструментів. Визначено, що якщо історія розвитку китайського національного оркестру налічує 90 років, то професійне навчання диригентів у Китаї є зовсім новою спеціальністю, яка розпочала свої існування близько 60 років тому. Визначено, що одним з найважливіших та найхарактерніших саме для китайської культури її музичного мистецтва є розуміння впливу симфонічної музики на духовний світ людини. Доведено, що сучасний станпрофесійної підготовки диригентів симфонічних оркестрів є складною системою, що потребує подальшого дослідження та удосконалення. The article reveals the issue of education of conductors of symphony orchestras in China. It is proved that the professional education of conductors of symphony orchestras is directly related to the promotion of European symphonic culture, the creation of Chinese symphonic music, which required the following measures: promotion of Western European examples of symphonic music, creating an environment for understanding them; creation of Chinese symphonic music; creation of symphony orchestras and training of highly professional musicians. The scientific works of Chinese scholars are analyzed, which were divided into the following areas: works in which the analysis and assessment of the historical formation and current state of Chinese symphonic music; works analyzing the influence of European symphonic music on Chinese; works that reveal the formation and development of the art of conducting symphony orchestras in China; works in which the symphony of orchestras of folk instruments in China is studied; methodical works on the basics of conducting art. It is proved that one of the main factors in the formation of the symphonic art field in China is the promotion of Western European culture and symphonic music for its integration with Chinese music culture. The popularization of symphonic music, in particular symphony forms, plays an important role in the formation of Chinese symphony and the spread of Chinese culture. It is shown that according to the research of Chinese scholars, there is an understanding that there is no national closeness between Western European symphonic music and Chinese. It has been proved that the development of symphonic Chinese music requires the integration of Western European symphonic forms with Chinese culture. It is shown that the self-development of China’s national instrumental music required the creation of a new type of national folk orchestra, which was created by the Shanghai Music Society. His repertoire was dedicated to the promotion of classical heritage, and the main task was to improve traditional instruments. It is determined that if the history of the development of the Chinese National Orchestra is 90 years old, then the professional training of conductors in China is a completely new specialty, which began its existence about 60 years ago. It is determined that one of the most important and characteristic for Chinese culture of its musical art is the understanding of the influence of symphonic music on the spiritual world of man. It is proved that the current state of professional training of symphony orchestra conductors is a complex system that needs further research and improvement.
- ДокументСУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ ВОКАЛУ У КОЛЕДЖАХ КНР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Ян, Цзяін; Матвєєва, О. О.У статті розкрито сучасні підходи до навчання вокалу у коледжах КНР. Показано, що у XX ст. співаки здобували освіту в університетах Китаю, де існували музичні факультети й здебільшого навчання співу було спрямоване на вміння володіти особливостями національної співочої школи. Зараз дисципліна «Вокал» входить до програми навчання у коледжах та університетах КНР, де відбувається підготовка вчителів музики для загальноосвітніх шкіл. Проаналізовано низка наукових праць китайських вчених: Ван Веньхуей (王文汇), Лі Сінь (李 欣), Лі Цзінь (李晋), Чжан Сіньхуань (张馨幻), Чжен Цюфан (郑秋芳), Чен Леянг (陈乐洋), Чень Цзе (陈洁), Хоу Сяохан (侯箫涵), Ши Лін (史丽娜), Ян Цзінь (杨瑾), та ін. Показано, що вокальна підготовка вчителів музичного мистецтва має низку недоліків: навчальна програма з вокалу є єдиною, цілі навчанні є не визначеними, є недостатність матеріальної бази та кваліфікації викладачів. Доведено, що науковці пропонують різні стратегії та методи удосконалення навчання вокалу у коледжах КНР, якими є: стратегії для досягнення емоційної стимуляції та ефективного керівництва у викладанні вокалу, які поєднують (знання з історії розвитку вокальної музики з точки зору художнього вираження людських емоцій, розкриття внутрішнього світу людини, подій та обставин; вміння викладачів, що мають не лише навчати базових навичок, а й постійно покращувати естетичне сприйняття студентів та збагачувати їхню музичну уяву, яка змушує студентів відчувати вокальні емоції, яскраво відображати їх, і досягати вокальної артистичної кульмінації); стратегії залучення батьків до надання знань з особливостей голосу у перехідний період (підтримка здорового стану душі та тіла підлітків, спрямування їх до участі у спортивних змаганнях, надання знань з фізіології та психології тощо). Показано, що у зміст підготовки учителів музичного мистецтва китайські науковці пропонують додавати знання зі структури голосу, засвоювати правильні навички звуковидобування, застосовувати метод «емоційного виконання», щоб долати перешкоди виконання та покращувати навички. Доведено, що підґрунтям навчання вокалу є не тільки наявність вокальних даних, а також і загальних музичних здібностей: гарного слуху, почуття ритму, музичної пам’яті. The article reveals modern approaches to teaching vocals in colleges in China. It is shown that in the XX century singers were educated at universities in China, where there were music faculties and basically singing training was aimed at mastering the characteristics of the national singing school. Now the discipline "Vocal" is included in the curriculum at colleges and universities in China, where music teachers for secondary schools are trained. A number of scientific works of Chinese scientists are analyzed: Wang Wenhui (王文汇), Li Xin (李欣), Li Jin (李晋), Zhang Xinhuan (张馨 幻), Zheng Qiufang (郑秋芳), Chen Leyang (陈乐洋), Chen Jie (陈洁), Hou Xiaohan (侯箫涵), Shi Lin (史丽娜), Yang Jin (杨瑾), and others. It is shown that the vocal training of teachers of musical art has a number of shortcomings: the curriculum for vocals is unified, the goals of training are not defined, the lack of material resources and qualifications of teachers. It has been proven that scholars offer various strategies and methods to improve vocal learning in Chinese colleges, which are: strategies to achieve emotional stimulation and effective guidance in teaching vocals that combine (knowledge of the history of vocal music in terms of artistic expression of human emotions, disclosure of internal the world of man, events and circumstances; the ability of teachers to not only teach basic skills, but also to constantly improve students’ aesthetic perception and enrich their musical imagination, which makes students feel vocal emotions, vividly reflect them, and reach vocal artistic culmination); strategies to involve parents in providing knowledge on the features of the voice in the transition period (maintaining a healthy state of mind and body of adolescents, directing them to participate in sports, providing knowledge of physiology and psychology, etc.). It has been shown that in the content of music teacher training, Chinese scholars suggest adding knowledge of voice structure, learning the right sound production skills, using the method of "emotional performance" to overcome obstacles to performance and improve skills. It has been proved that the basis of vocal training is not only the presence of vocal abilities, but also general musical abilities: good hearing, sense of rhythm, musical memory.
- ДокументТеоретичні і методичні засади педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва в умовах університету(Київ. ун-т імені Б. Грінченка, 2016) Матвєєва, О. О.У дисертації вперше досліджено теоретичні та методичні засади педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва. Сформовано науковий тезаурус дослідження. Обґрунтовано як об’єкти діагностування соціально-професійну компетентність випускника й критерії її сформованості та компоненти освітнього процесу факультету мистецтв на системній основі й критерії їх якості. Визначено загальнопрофесійні та спеціалізовано-професійні компетенції вчителя музичного мистецтва. Проаналізовано застосування інструментарію педагогічної діагностики в освіті майбутніх учителів музичного мистецтва в закордонній та вітчизняній теорії, практиці університетів. Здійснено історико-педагогічний аналіз становлення та розвитку поняття «педагогічна діагностика. Теоретично обґрунтовано концепцію та компоненти педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва. Розроблено й експериментально перевірено систему педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва, визначено критерії її ефективності. Розроблено, обґрунтовано та експериментально перевірено організаційно-методичне забезпечення педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва (інструментарій, продукти діяльності студентів і види занять, де відбувається діагностування, технологію діагностування спеціалізовано-професійних виконавських компетенцій). Диссертация посвящена актуальной проблеме современной педагогической науки и практики обучения – педагогической диагностике качества образования будущих учителей музыкального искусства. В диссертации впервые обоснованы теоретические и методические основы обозначенного феномена качества образования будущих учителей музыкального искусства, сформирован научный тезаурус исследования. Обоснованы как объекты диагностирования уровневая социально-профессиональная компетентность выпускника, которая включает комплекс компетенций/компетентностей и критерии ее сформированности. а также компоненты образовательного процесса факультета искусств университета как педагогической системы, критерии их качества. Определены общепрофессиональные и специализировано-профессиональные компетенции учителя музыкального искусства. Проанализировано использование инструментария педагогической диагностики в образовании будущих учителей музыкального искусства в зарубежной и отечественной теории, практике университетов. Осуществлен историко-педагогический анализ становления и развития понятия «педагогическая диагностика». Теоретически обоснована концепция и компоненты педагогической диагностики качества образования будущих учителей музыкального искусства. Разработана и экспериментально проверена система педагогической диагностики качества образования будущих учителей музыкального искусства, определены критерии и условия ее эффективности. Обосновано, разработано и экспериментально проверено организационно-методическое обеспечение педагогической диагностики качества образования будущих учителей музыкального искусства (инструментарий, продукты деятельности студентов и виды занятий, где происходит диагностирование, технология диагностирования специализированно-профессиональных исполнительских компетенций). The dissertation is the first scientific research to provide theoretical and methodological investigation of pedagogical and methodological foundation of pedagogical diagnostics of future teachers’ of Musical Art quality of education. The scientific thesaurus of the research has been provided. The social-professional competence of graduates and criteria revealing the level of its formation as well as the system of the educational process components at the faculty of Musical Art and their qualitative criteria have been researched and substantiated as objects of diagnostics. General professional and specialized professional competences of teachers of Musical Art have been determined. The application of pedagogical diagnostics tools in training future teachers of Musical Art in foreign and domestic university education theory and practice has been analyzed. A historical-pedagogical analysis of the origin and development of the term “pedagogical diagnostics” has been carried out. The concept and components of pedagogical diagnostics of quality of education of future teachers’ of Musical Art have been theoretically substantiated. The system of pedagogical diagnostics of quality of education of future teachers’ of Musical Art has been worked out and experimentally tested, its efficiency criteria have been determined. Organizational and methodological resources providing for pedagogical diagnostics of quality of education of future teachers of Musical Art (tools, student activity products, types of classes for carrying out diagnostics, technology of diagnostics of specialized professional performance competence) have been studied, researched, worked out and tested experimentally.
- ДокументТеоретичні і методичні засади педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва в умовах університету(Київський університет імені Бориса Грінченка, 2016) Матвєєва, О. О.У дисертації вперше досліджено теоретичні та методичні засади педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва. Сформовано науковий тезаурус дослідження. Обґрунтовано як об’єкти діагностування соціально-професійну компетентність випускника й критерії її сформованості та компоненти освітнього процесу факультету мистецтв на системній основі й критерії їх якості. Визначено загальнопрофесійні та спеціалізовано-професійні компетенції вчителя музичного мистецтва. Проаналізовано застосування інструментарію педагогічної діагностики в освіті майбутніх учителів музичного мистецтва в закордонній та вітчизняній теорії, практиці університетів. Здійснено історико-педагогічний аналіз становлення та розвитку поняття «педагогічна діагностика. Теоретично обґрунтовано концепцію та компоненти педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва. Розроблено й експериментально перевірено систему педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва, визначено критерії її ефективності. Розроблено, обґрунтовано та експериментально перевірено організаційно-методичне забезпечення педагогічної діагностики якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва (інструментарій, продукти діяльності студентів і види занять, де відбувається діагностування, технологію діагностування спеціалізовано-професійних виконавських компетенцій). Диссертация посвящена актуальной проблеме современной педагогической науки и практики обучения – педагогической диагностике качества образования будущих учителей музыкального искусства. В диссертации впервые обоснованы теоретические и методические основы обозначенного феномена качества образования будущих учителей музыкального искусства, сформирован научный тезаурус исследования. Обоснованы как объекты диагностирования уровневая социально-профессиональная компетентность выпускника, которая включает комплекс компетенций/компетентностей и критерии ее сформированности. а также компоненты образовательного процесса факультета искусств университета как педагогической системы, критерии их качества. Определены общепрофессиональные и специализировано-профессиональные компетенции учителя музыкального искусства. Проанализировано использование инструментария педагогической диагностики в образовании будущих учителей музыкального искусства в зарубежной и отечественной теории, практике университетов. Осуществлен историко-педагогический анализ становления и развития понятия «педагогическая диагностика». Теоретически обоснована концепция и компоненты педагогической диагностики качества образования будущих учителей музыкального искусства. Разработана и экспериментально проверена система педагогической диагностики качества образования будущих учителей музыкального искусства, определены критерии и условия ее эффективности. Обосновано, разработано и экспериментально проверено организационно-методическое обеспечение педагогической диагностики качества образования будущих учителей музыкального искусства (инструментарий, продукты деятельности студентов и виды занятий, где происходит диагностирование, технология диагностирования специализированно-профессиональных исполнительских компетенций). The dissertation is the first scientific research to provide theoretical and methodological investigation of pedagogical and methodological foundation of pedagogical diagnostics of future teachers’ of Musical Art quality of education. The scientific thesaurus of the research has been provided. The social-professional competence of graduates and criteria revealing the level of its formation as well as the system of the educational process components at the faculty of Musical Art and their qualitative criteria have been researched and substantiated as objects of diagnostics. General professional and specialized professional competences of teachers of Musical Art have been determined. The application of pedagogical diagnostics tools in training future teachers of Musical Art in foreign and domestic university education theory and practice has been analyzed. A historical-pedagogical analysis of the origin and development of the term “pedagogical diagnostics” has been carried out. The concept and components of pedagogical diagnostics of quality of education of future teachers’ of Musical Art have been theoretically substantiated. The system of pedagogical diagnostics of quality of education of future teachers’ of Musical Art has been worked out and experimentally tested, its efficiency criteria have been determined. Organizational and methodological resources providing for pedagogical diagnostics of quality of education of future teachers of Musical Art (tools, student activity products, types of classes for carrying out diagnostics, technology of diagnostics of specialized professional performance competence) have been studied, researched, worked out and tested experimentally.
- ДокументФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ СТУДЕНТІВ МУЗИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Матвєєва, О. О.У публікації досліджено формування національної ідентичності студентів музичних спеціальностей. Втрата ідентичності породжує серйозні проблеми, пов’язані з глибоким відчуженням суспільства від держави, відчуттям розпаду, нестабільності людського буття, створює загрозу національній безпеці країни. Саме ідентичність покликана захищати державу від експансії і поглинання з боку інших держав, націй і культур. The publication examines the formation of national identity of students of music specialities. The loss of identity creates serious problems associated with the deep alienation of society from the state, a sense of of disintegration, instability of human existence, and poses a threat to the national security of the country. It is identity that is designed to protect the state from expansion and absorption by other states, nations and cultures.
- ДокументФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИПУСКНИКІВ ФАКУЛЬТЕТІВ МИСТЕЦТВ УНІВЕРСИТЕТІВ ЗАСОБАМИ ГІТАРНОГО МИСТЕЦТВА(Херсонський державний університет (ХДУ), Видавничий дім «Гельветика», 2017-04-24) Матвєєва, О. О.; Мартем’янова, А. В.У статті порушено проблему формування професійної компетентності випускників факультетів мистецтв університетів засобами гітарного мистецтва. Здійснено спробу довести, що необхідними для її формування є знання та уміння виконавського складника. З-поміж засобів гітарного мистецтва, що мають значний педагогічний та виконавський потенціал, виокремлено знання щодо історії світового та українського гітарного мистецтва, опанування різними гітарними стилями, уміннями (технічні; уміння фразувати, акцентувати; володіння гармонією, темпом, метром та ритмом; володіння формою твору та стилем епохи, країни, школи, композитора, виконавця). В статье затронута проблема формирования профессиональной компетентности выпускников факультетов искусств университетов средствами гитарного искусства. Осуществлена попытка доказать, что необходимыми для ее формирования являются знания и умения ее исполнительской составляющей. Среди средств гитарного искусства, которые имеют значительный педагогический и исполнительский потенциал определены знания истории мирового и украинского гитарного искусства; владение разными гитарными стилями, умениями (технические; умение фразировать, акцентировать; владение гармонией, темпом, метром и ритмом; владение формой произведения и стилем эпохи, страны, композитора, исполнителя). In article affected by the problem of formation of professional competence of graduates of faculties of arts of universities by means of guitar art. In the article we analyze only knowledge and skills which are necessary for the formation of its performing component by means of guitar art. As a result of the formation of performing component professional competence of the graduate, should be generated such abilities: technical; ability to phrase, accent; to own harmony, rate, rhythm; to own the form of product and style (epoch, the countries, schools, the composer, the performer).
- ДокументШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВКУ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (КИТАЙСЬКИЙ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-15) Мей, Фан; Матвєєва, О. О.У статті розкрито важливість впровадження інформаційних технологій у підготовку учителів музичного мистецтва. Проаналізовано такі закони та нормативні акти: Закон «Про Національну програму інформатизації», Наказ МОН України «Деякі питання організації дистанційного навчання», Концепцію розвитку дистанційної освіти в Україні та Концепцію впровадження медіаосвіти. Виявлено різні аспекти застосування інформаційних технологій в освіті України: важливість застосування у освітньому процесі інформаційних технологій, як результату зміни основної освітньої парадигми: якщо раніше викладач був головним джерелом професійної інформації, що зумовлювало репродуктивну методику навчання, то тепер він має навчити студента орієнтуватися в інформаційному середовищі, розвинути його творчі та інтелектуальні здібності. Результати дослідження китайських науковців виявили такі основні риси інформатизації в підготовці учителів музичного мистецтва: розчиняє кордони засобів масової інформації та персоналізує музику; оцінювання музики стає початком стимулювання її створення; надає широкий спектр шляхів поширення та обміну інформацією для творчого бажання висловити себе у створенні музичних творів; призводить до трансформації традиційних форм викладання музики; прискорює швидкість поширення музики; порушує чітке розходження між творцями музики і слухачами, оскільки слухачі також можуть ставати творцями. В статье раскрыто важное значение внедрения информационных технологий в подготовку учителей музыкального искусства. Проанализированы такие законы и нормативные акты: Закон «О Национальной программе информатизации», Приказ МОН Украины «Некоторые вопросы организации дистанционного обучения», Концепцию развития дистанционного образования в Украине и Концепцию внедрения медиаобразования. выявлены различные аспекты применения информационных технологий в образовании Украины: важность применения в образовательном процессе информационных технологий, как результата изменения основной образовательной парадигмы: если раньше преподаватель был главным источником профессиональной информации, что приводило к репродуктивной методике обучения, то теперь он должен научить студента ориентироваться в информационной среде, развить его творческие и интеллектуальные способности. Результаты исследования китайских ученых выявили следующие основные черты информатизации в подготовке учителей музыкального искусства: растворяет границы средств массовой информации и персонализирует музыку; оценивания музыки становится началом стимулирования ее создания; предоставляет широкий спектр путей распространения и обмена информацией для творческого желание выразить себя в создании музыкальных произведений; приводит к трансформации традиционных форм преподавания музыки; ускоряет скорость распространения музыки; нарушает четкое различие между создателями музыки и слушателями, поскольку слушатели также могут становиться творцами. The purpose of the article is to analyze the areas of research and experience in implementing information technology in the training of music teachers in Ukraine and China. Methodology. In Ukraine, the importance of the introduction of information technology is supported at the state level. To analyze the introduction of information technology in the training of music teachers were analyzed: the Law «On the National Informatization Program», the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine «Some issues of distance learning», the Concept of distance education in Ukraine and the Concept of media education. The study revealed various aspects of the use of information technology in education in Ukraine. Ukrainian scholars emphasize the importance of using information technology in the educational process because of changing the basic educational paradigm: if before the teacher was the main source of professional information, which led to reproductive teaching methods, now the teacher’s function is different, the must teach students to navigate in the information environment, to develop his creative and intellectual abilities. The application and introduction of information technologies and methods in the educational process of teacher training in music art has been studied in the works of Yu. Dvornyk (2015), L. Bondarenko (2019), L. Gavrilova (2016) and others. Scientific novelty. A comparative model of the use of information technology in the training of music teachers in China is presented. This issue is related to the unified system of qualification and educational standards and curricula for the training of music teachers developed by the Ministry of Education of the PRC. In the researches of Chinese scientists the following main features of informatization in the training of music teachers have been identified: dissolves the boundaries of the media and personalizes music; evaluation of music becomes the beginning of stimulating its creation, many people become participants in musical works; provides students with a wide range of ways to disseminate and exchange information for a creative desire to express themselves in the creation of musical works; leads to the transformation of traditional forms of teaching music; accelerates the speed of music distribution; violates a clear distinction between music creators and listeners, as listeners can also become creators. Conclusions. A brief review of legislation, regulations and research of Ukrainian scientists allows us to conclude about the systematic, planned, multi-vector activities for the improvement and development of information technology in education, in the training of music teachers. The outlined ways of introducing information technologies in the training of music teachers in Ukraine and China testify to the widespread development by Chinese scientists of problems of informatization of art education, covering issues of historical preconditions, formation, development and forecasting of information technology integration in music teachers. On the other hand, in our country, the work is focused more on systematic, planned, multi-vector activities to improve and develop information technology in the training of music teachers.
- ДокументІМПРОВІЗАЦІЯ У МУЗИЧНОМУ МИСТЕЦТВІ: ОНТОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-07) Матвєєва, О. О.У статті розкрито питання онтологічного підходу до імпровізації у музичному мистецтві. Показано, різні рівні застосування імпровізації у різні часи. Визначено, що до XIX ст. імпровізація у музичному мистецтві розумілася як необхідна виконавська навичка, у ХХ ст. широко застосовувалась як композиційний метод, з кінця ХХ ст. почала активно розвиватись як метод творчого розвитку особистості. The article reveals the issues of the ontological approach to improvisation in the art of music. It is shown different levels of improvisation at different times. It is determined that by the XIX century. improvisation in the art of music was understood as a necessary performing skill, in the twentieth century. widely used as a compositional method, since the end of the twentieth century. began to actively develop as a method of creative development of the individual.