Перегляд за Автор "Дорожко, І. І."
Зараз показано 1 - 20 з 29
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументSoft skills: лідерські якості в моделях життєтворчості особистості(Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2024-02-14) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Стаття присвячена дослідженню лідерських якостей здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету дошкільної освіти ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Для фахівців закладів дошкільної освіти розвиток soft skills має велике значення, що дозволяє успішно будувати кар’єру та професійно зростати. The article devoted to investigation of leadership qualities students of first (bachelor’s) degree of high education faculty of preschool education H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. For specialists of preschool education institutions development of soft skills have a great value what accept to successful building of career and professional gowning.
- ДокументSTREAM-ТЕХНОЛОГІЇ В ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Дорожко, І. І.; Довженко, О. О.; Туріщева, Л. В.У роботі авторами представлено інноваційну модульну програму «STREAM освіта дітей дошкільного віку», спрямовану на розвиток інтелектуальних здібностей у процесі пізнавальної діяльності особистості, формування її допитливості, самостійності, відповідальності, креативності. Це абсолютно нова конструкція освітнього процесу, складником якого є розвивальне предметнопросторове середовище. The authors have introduced the innovative module program “STREAM-education of preschool children”. It is aimed at the development of intellectual abilities in the process of person’s cognitive activity, formation of his curiosity, independence, responsibility, creativity. This is a completely new construction of educational process, and the developmental object-space environment is a part of it.
- ДокументБулінг в освітньому просторі: реалії сьогодення(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Дорожко, І. І.; Довженко, О. О.В статті розглянуто булінг, що в перекладі означає залякування, цькування, знущання. Існують різні форми булінгу: словесні образи, глузування, обзивання, погрози, образливі жести чи дії, залякування, ігнорування, бойкот, вимагання грошей, їжі, речей, фізичне насилля, кібербулінг. Види булінгу об’єднуються у групи словесного, фізичного, соціального (емоційного), електронного характеру (кібербулінг). Підкреслено, що педагогам важливо вміти правильно будувати свою діяльність і поведінку для запобігання виникнення такого явища як булінг. В статье рассмотрен буллинг, что в переводе означает запугивание, травля, издевательства. Существуют различные формы буллинга: словесные оскорбления, насмешки, обзывание, угрозы, оскорбительные жесты или действия, запугивание, игнорирование, бойкот, вымогательство денег, еды, вещей, физическое насилие, кибербуллинг. Виды буллинга объединяются в группы словесного, физического, социального (эмоционального), электронного характера (кибербуллинг). Подчеркнуто, что педагогам важно уметь правильно строить свою деятельность и поведение для предотвращения возникновения такого явления как буллинг. This article looks at bullying, which translates as intimidation, harassment and bullying. There are different forms of bullying: verbal abuse, taunts, name-calling, threats, offensive gestures or actions, bullying, ignoring, boycotting, extorting money, food, things, physical violence, cyberbullying. Types of bullying are grouped into verbal, physical, social (emotional), electronic (cyberbullying). It is emphasised that it is important for educators to know how to manage their activities and behaviour to prevent the phenomenon of bullying from occurring.
- ДокументВивчення проблем розвитку лідерських soft skills компетенцій сучасних здобувачів ЗВО(Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», 2024) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Актуальність даної теми не викликає сумнівів, оскільки вона розкриває важливі аспекти забезпечення ефективності функціонування сучасної системи освіти, досліджує розвиток soft skills (м’яких навичок) учасників освітнього процесу, майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Сучасні виклики в освіті, такі як перехід до дистанційного навчання, вимагають гнучкості та високого рівня лідерських якостей від особистості. Оптимізація та вдосконалення управлінського процесу відбувається в контексті нової парадигми – лідерської, де акцент робиться на розвитку лідерів, здатних адаптуватися до змін та впроваджувати інноваційні підходи в освітню систему. Actuality of this theme is no doubt because it opens important aspects for providing effective functioning of modern educational system, research development of soft skills of participants of educational process, future educators of preschool education institutions. Modern challenges in education, such as transition to distance learning, demand flexibility and high level of leadership qualities from personality. Optimization and improvement of management process is taking place in context of new paradigm such as leadership, where accent on development of leaders who possible to adaptation to changes and improve innovation approach to educational system.
- ДокументДослідження інтуїції як феномену творчої діяльності(International Science Group, 2021-10-19) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті проаналізовано два підходи до дослідження інтуїції: філософський та психологічний. Визначено характерні риси прояву інтуїції у творчій діяльності та механізми, що лежать в її основі, виокремлено деякі шляхи її розвитку. The article analyzes two approaches to the study of intuition: philosophical and psychological ones. The characteristic features of the manifestation of intuition in creative activity and the mechanisms underlying it are determined, and some ways of its development are highlighted.
- ДокументКонфліктологія(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018) Дорожко, І. І.; Ходикіна, Ю. Ю.Враховуючи актуальність проблеми, розроблено навчальний курс „Конфліктологія”. Програмний матеріал відтворює сучасні погляди на конфлікт та його психологічні закономірності, основні структурні компоненти конфлікту. Вивчення загальної теорії конфлікту (типологія, причини, динаміка й основні засоби розв’язання конфліктів); психології конфлікту; технології попередження, регулювання та розв’язання конфлікту дає змогу магістрам послідовно ознайомитися з усіма конфліктологічними категоріями; виявити взаємозв’язки між ними; зрозуміти причини конфліктів у різних сферах соціальної взаємодії; розглянути особливості управління конфліктами тощо. Це сприяє формуванню у майбутніх фахівців, керівних навичок, здатності до попередження та регулювання конфліктних взаємодій тощо. Учитывая актуальность проблемы, разработан учебный курс "Конфликтология". Программный материал воспроизводит современные взгляды на конфликт и его психологические закономерности, основные структурные компоненты конфликта. Изучение общей теории конфликта (типология, причины, динамика и основные средства разрешения конфликтов) психологии конфликта; технологии предупреждения, регулирования и разрешения конфликта позволяет магистрам последовательно ознакомиться со всеми конфликтологическими категориями; выявить взаимосвязи между ними; понять причины конфликтов в различных сферах социального взаимодействия; рассмотреть особенности управления конфликтами и тому подобное. Это способствует формированию у будущих специалистов, руководящих навыков, способности к предупреждению и регулированию конфликтных взаимодействий и тому подобное. Given the relevance of the problem, a training course "Conflictology" was developed. The program material reproduces modern views on the conflict and its psychological laws, the main structural components of the conflict. The study of the general theory of conflict (typology, causes, dynamics and basic means of conflict resolution) psychology of conflict; technologies for the prevention, regulation and resolution of conflict allows masters to consistently familiarize themselves with all conflict categories; identify the relationship between them; understand the causes of conflicts in various areas of social interaction; consider features of conflict management and the like. This contributes to the formation of future specialists, leadership skills, the ability to prevent and regulate conflict interactions and the like.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни "Психологія реклами" для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психологія реклами» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psychology of advertising» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни "Психологія розвитку особистості" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни "Психологія розвитку особистості" та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Методические рекомендации разработаны в соответствии с программой дисциплины "Психология развития личности" и содержат перечень основных теоретических вопросов, вопросов для самостоятельного изучения, практических заданий, вопросов для самоконтроля знаний студентов по темам дисциплины и рекомендованную литературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline "Psychology of Personality Development" and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни «Психологія іміджу»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Дорожко, І. І.; Діомідова, Н. Ю.Методичні рекомендації складені відповідно до навчальної дисципліни «Психологія іміджу» і містять тематику практичних занять, тести, завдання для розв’язування в аудиторії, завдання для самостійної роботи студентів, питання для підсумкового контролю знань студентів і список рекомендованої літератури. The methodological recommendations are compiled in accordance with the academic discipline "Psychology of Image" and include topics for practical classes, tests, tasks for solving in the classroom, assignments for independent student work, questions for final knowledge assessment, and a list of recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни «Психологія іміджу»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Дорожко, І. І.; Діомідова, Н. Ю.Методичні рекомендації складені відповідно до навчальної дисципліни «Психологія іміджу» і містять тематику практичних занять, тести, завдання для розв’язування в аудиторії, завдання для самостійної роботи студентів, питання для підсумкового контролю знань студентів і список рекомендованої літератури. The methodological recommendations are compiled in accordance with the academic discipline "Psychology of Image" and include topics for practical classes, tests, tasks for solving in the classroom, assignments for independent student work, questions for final knowledge assessment, and a list of recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни вільного вибору «Психолінгвістика»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психолінгвістика» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psycholinguistics» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації з курсу "Психологія"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Дорожко, І. І.; Туріщева, Л. В.; Микитюк, С. О.; Абаньшина, С. Є.; Дзюбич, О. М.; Діомідова, Н. Ю.; Довженко, О. О.; Малихіна, О. Є.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психологія» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psychology» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументНастільні ігри у процесі розвитку зв’язного мовлення у дітей молодшого шкільного віку зі ЗПР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-20) Дорожко, І. І.В статті досліджено особливості застосування настільних ігор розмовного жанру як прийому розвитку зв’язного мовлення учнів молодших класів із затримкою психічного розвитку. Проведено констатувальний, формувальний та контрольний експерименти. За результатами констатуючого експерименту було встановлено два види проявів порушень зв'язного мовлення у молодших школярів із затримкою психічного розвитку: порушення, що виявляються у володінні мінімальною одиницею зв'язного мовлення – реченням , що набувало ще більшої виразності в процесі текстової діяльності; порушення, що виявляються переважно у оволодінні дітьми навичками складання різних видів оповідання. The article investigates the features of application board games of conversational genre as a method of development of connected speech of pupils of junior classes with mental retardation. The stating, formative and control experiments were conducted. experiments were conducted. According to the results of the stating experiment, two types of manifestations of types of manifestations of disorders of coherent speech in primary schoolchildren with mental mental development: violations manifested in the possession of a minimum unit of coherent speech – a sentence, which became even more pronounced in the the process of textual activity; violations manifested mainly in the mastery of children's skills of composing different types of stories.
- ДокументОсобливості мовної особистості майбутніх педагогів(Baltija Publishing, 2023) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Стаття присвячена дослідженню особливостей мовної особистості здобувачів педагогічного закладу вищої освіти. Встановлено відмінності у розвитку складових компонентів мовної особистості у студентів бакалаврського і магістерського рівнів вищої освіти. The article is devoted to the study of the peculiarities of the lingual personality of applicants for a pedagogical institution of higher education. The differences in the development of the components of the lingual personality among students of bachelor's and master's levels of higher education are established.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ В МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У публікації проаналізовано особливості розвитку мовної особистості в майбутніх педагогів. Зміна освітньої парадигми зосереджує увагу науковців на проблемі вдосконалення змісту, методів і засобів формування особистості майбутнього вчителя у процесі професійної підготовки, системи психолого-педагогічної підготовки, формування професійних якостей майбутніх фахівців, їх готовності до різних видів діяльності. У психології під мовною особистістю розуміють сукупність пізнавальних, емоційних і мотиваційних властивостей, що забезпечують мовну компетенцію людини. Зазначено, що мовна й мовленнєва складова особистості розглядається як одна з ключових для професії вчителя, вихідною педагогічною умовою розвитку мовної особистості студентів педагогічних університетів виступає запровадження міждисциплінарної інтеграції. Практична реалізація якої не лише відповідає вимогам сучасності, а й сприяє оптимальному засвоєнню системи знань з різних навчальних дисциплін як інтегрованої цілісності, дозволяє як набути фахових знань, умінь і навичок, так і отримати певний досвід. The publication analyzes the peculiarities of the development of language personality in future teachers. The change in the educational paradigm focuses the attention of scientists on the problem of improving the content, methods and means of forming the personality of the future teacher in the process of professional training, the system of psychological and pedagogical training, the formation of professional qualities of future specialists, their readiness for various types of activities. In psychology, a language personality is understood as a set of cognitive, emotional and motivational properties that ensure a person's language competence. It is noted that the language and speech component of the personality is considered as one of the key for the teaching profession, the initial pedagogical condition for the development of the linguistic personality of students of pedagogical universities is the introduction of interdisciplinary integration. The practical implementation of which not only meets the requirements of modern times, but also contributes to optimal assimilation system of knowledge from various educational disciplines as an integrated integrity, allows both to acquire professional knowledge, abilities and skills, and to gain certain experience.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МОТИВАЦІЙНОГО КОМПОНЕНТА МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ В ЗДОБУВАЧІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2023-05) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті проаналізовано стан розробленості проблеми розвитку мовної особистості студентів. Метою дослідження стало експериментальне вивчення особливостей сформованості мотиваційного компонента мовної особистості в здобувачів бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти педагогічного вишу. The article analyzes the state of development of the problem of the development of linguistic personality of students. The purpose of the study was an experimental study of the peculiarities of the formation of the motivational component of the linguistic personality in bachelor's and master's degree holders of higher education at a pedagogical university.
- ДокументПандемія COVID-19 та ризики в умовах POST-COVID-19: сучасні аспекти психології лідерства та управлінського менеджменту(International Science Group, 2022-02-15) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Наукова стаття присвячена проблемі сучасних аспектів психології лідерства та управлінського менеджменту в умовах POST-COVID-19 як фактору підвищення конкурентноспроможності сучасного фахівця. Предаставлено результати емпіричного дослідження розвитку лідерських якостей у сучасних студентів. The scientific article is devoted to the problem of modern aspects of the psychology of leadership and administrative management in the context of POST-COVID-19 as a factor in increasing the competitiveness of a modern specialist. It presents the results of an empirical study of the development of leadership qualities in modern students.
- ДокументПрактики родинного виховання у суспільстві ризику : філософсько-освітній аспект(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, друкарня ФОП Андреєв К. В., 2014-05-30) Дорожко, І. І.; Прокопенко, І. Ф.Розглядається родинне виховання у контекстах життєвого світу, зростання ролі освіти та її суспільних і культурних інституцій. Обґрунтовується суспільна значущість філософії освіти, розглядаються її актуальні проблеми у сучасних соціокультурних контекстах. Рассматривается семейное воспитание в контекстах жизненного мира, возрастание роли образования и его общественных и культурных учреждений. Обосновывается общественная значимость философии образования, рассматриваются ее актуальные проблемы в современных социокультурных контекстах. We consider family education in contexts of the life world, the increasing role of education and its social and cultural institutions. The social significance of the philosophy of education is substantiated, its current problems in modern sociocultural contexts are considered.
- ДокументПрийоми з активізації пізнавальної активності старшокласників у груповій роботі(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2020) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті представлено аналіз психолого-педагогічних досліджень за темою. Виявлено місце групової роботи серед інших форм організації навчальної діяльності. Проаналізовано один з прийомів («проходження лабіринту») групової роботи старшокласників на уроках хімії. В статье представлен анализ психолого-педагогических исследований по теме. Выявлено место групповой работы среди других форм организации учебной деятельности. Проанализирован один из приемов ("прохождение лабиринта") групповой работы старшеклассников на уроках химии. This scientific paper gives the analysis of psychological and pedagogical research data on the given topic. The ranking of team working was specified among other organizational forms of learning activities. One of the techniques “Passing through the Labyrinth” used for the organization of the team working of senior pupils at the chemistry lessons has been analyzed.
- ДокументПсихологічна готовність викладача до реалізації дистанційного навчання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-02) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є; Туріщева, Л. В.У статті досліджено сутність поняття «психологічної готовності до дистанційного навчання». Визначено специфічні особливості дистанційного навчання, Виокремлено складові готовності викладача до впровадження дистанційного навчання у закладі вищої освіти .а також низку умов, що сприяють формуванню готовності викладача до реалізації дистанційного навчання. The article examines the essence of the concept of "psychological readiness for distance learning". The specific features of distance learning are identified, the components of the teacher's readiness to implement distance learning in a higher education institution are singled out, as well as a number of conditions that contribute to the formation of the teacher's readiness to implement distance learning.