Перегляд за Автор "Ворожбіт-Горбатюк, В."
Зараз показано 1 - 11 з 11
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАкадемічна доброчесність учнів основної ланки ЗЗСО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Бехтер, А.; Ворожбіт-Горбатюк, В.В статті зазначено, що академічна доброчесність у школі – це можливість учням показати цінність самостійного опанування навчальним предметом, умова психологічного комфорту і корисна життєва практика. Адже досвід навчальної діяльності, сформований у школі, ми проносимо через все життя. Виконана учнем робота, що має 100% унікальності, показує не лише рівень сумління, а й зацікавленість предметом. The article states that academic integrity at school is opportunity for students to show the value of independent mastering of the subject, a condition of psychological comfort and useful life practice. After all the experience of learning activities formed at school, we carry through all life. The work done by the pupil, which is 100% unique, shows not only level of conscience, but also interest in the subject.
- ДокументВнесок М. Д. Раєвської-Іванової в розроблення ідеї креативності в освіті(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Бабак, А.; Ворожбіт-Горбатюк, В.; Борисенко, Н.В статтті розглянуто ідею креативності в освіті Марії Раєвської-Іванової, яка у своїй школі зберігала і розвивала традиції народного мистецтва, популяризувала українсько-національний стиль в організації навчального простору. Цим вона виразно демонструвала унікальність і самодостатність українського народного мистецтва. Багатство взірців гончарних виробів, ткацьких і вишиваних предметів побуту, одягу слугували учням школи М. Д. Раєвської-Іванової яскравим унаочненням. The article deals with the idea of creativity in the education of Maria Rayevska-Ivanova, who in her school preserved and developed the traditions of folk art, popularized the Ukrainian national style in the organization of educational space. Thus, she clearly demonstrated the uniqueness and self-sufficiency of Ukrainian folk art. The richness of samples of pottery, weaving and embroidered household items, clothes served the pupils of the school M. D. Rayevska-Ivanova served as a vivid illustration. .
- ДокументГригорій Сковорода, його філософія виховання щасливої людини(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Науменко, А.; Собченко, Т.; Ворожбіт-Горбатюк, В.В статті розглянуто погляди та ідеї виховання щасливої людини в педагогічній спадщині Г. Сковороди. Йому притаманна була специфіка проведення виховання народу в природніх умовах, зближення до матерії і виховання, що поширювало ідею праці, як провідного чинника запоруки успішності людини. Єднання з природою дозволяє людині збагнути справжню свободу. В своєрідному вихованні є своя особливість, глибоке осмислення краси та людського спілкування, єднання з щільною енергією природи. The article deals with the views and ideas of educating a happy person in the pedagogical heritage of H. Skovoroda. It was inherent in the specificity of conducting education of the people in natural conditions, rapprochement to matter and education, which spread the idea of work as a leading factor in the of human success. Unity with nature allows a person to understand true freedom. This kind of education has its own peculiarity, a deep comprehension of beauty and human communication, unity with the dense energy of of nature.
- ДокументЕдвар де Боно в контексті формування компетентності економічної і фінансової грамотності особистості(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Вінник, Б.; Собченко, Т.; Ворожбіт-Горбатюк, В.В статті розглянуто авторську концепцію і методику розвитку нелінійного мислення Едварда де Боно. Едвард де Боно – британський, психолог, письменник, викладач із світовим визнанням. Автор опрацював запропоновану Едвардом де Боно методику під назвою «Шість капелюхів мислення». В контексті обраної спеціальності «Економіка» було розроблено за цією методикою рольову гру, сенс якої полягає в тому, щоб розглянути одну і ту ж проблемну ситуацію з шести незалежних одна від одної точок зору. The article considers the author's concept and methodology of development of nonlinear thinking of Edward de Bono. Edward de Bono is a British psychologist, writer, teacher with world recognition. The author worked out the methodology proposed by Edward de Bono called "Six hats of thinking". In the context of the chosen specialty "Economics" was developed according to this methodology a role-playing game, the meaning of which is to to consider the same problem situation from six independent points of view.
- ДокументКозацька педагогіка – характерні ознаки(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2020) Борисенко, Н.; Ворожбіт-Горбатюк, В.Статтю присвячено розкриттю характерних ознак козацької педагогіки. Акцентовано увагу на тому, що виховання у контексті обраної теми розуміється як спеціально організоване середовище взаємодії вихователів і вихованців для осмислення духовної і матеріальної культури нації, формування національної свідомості і досягнення духовної єдності поколінь. Самобутність української національної психології визначено у статті базисом козацької педагогіки. Серед інших чинників виокремлено також велику кількість дітей сиріт чоловічої статі, що невпинно поповнювали лави вихованців Січі, кинуті, чи викрадені в походах на іновірців, високий культурний розвиток Козацької держави. Авторами наголошено на тому, що освіта динамічно розвивалася шляхом створення козацьких шкіл різного типу. Ці школи мали на меті виховання і формування різнобічно розвиненої особистості через освоєння бойового мистецтва, бойового тренування через танець, навчання співів, грамоти, закону Божого. Випускники січових шкіл могли продовжувати навчання в Києво-Могилянській Академії. Констатовано, що козацька педагогіка синтезувала гуманізм і глибокий демократизм українського світогляду, спиралася на національні традиції, багатий досвід самоврядування та рівень формування правосвідомості у монастирських і братських школах. Акцентовано увагу на світовому значенні надбань козацької педагогіки. Авторами найвідомішим прикладом козацького єдиноборства виокремлено козацький танець гопак. Зазначено про те, що окремі козаки спеціальними вправами досягали неймовірного ефекту, коли тіло мов би грає (у такому випадку больові удари противника не відчувалися). Козаки вміли миттєво концентрувати внутрішню енергію в ту частину свого тіла, куди спрямовувався удар нападника. Подібні явища притаманні й східним системам боротьби, наприклад, мистецтву тибетських ченців катода і «школі залізної сорочки» у кунг-фу та карате. The article is devoted to disclosure of the characteristic features of Cossack pedagogy. Attention is focused on the fact that education in the context of the chosen topic is understood as a specially organized by interactions among educators and pupils to understand the spiritual and material culture of the nation, the formation of national consciousness and the achievement of spiritual unity of generations. The identity of Ukrainian national psychology in the article is determined by the basis of Cossack pedagogy. Among the factors, a large number of male children were identified, who constantly replenished the ranks of Sich’s pupils, abandoned, or abducted in campaigns against рeople of other faiths, as well as the high cultural level of the Cossack state. The authors noted that education dynamically developed through the formation of Cossack schools of various types. The goal of these schools was to educate and form a diversified personality through the development of martial arts, combat training through dance, teaching singing, reading and writing, the God's law. Graduates of Sich schools could continue their studies at the Kiev-Mohyla Academy. It is stated that Cossack pedagogy synthesized humanism and deep democratism of the Ukrainian worldview, relied on national traditions, rich experience of self-government and the level of formation of justice in conventual and fraternal schools. The article focuses on the global significance of Cossack pedagogy. As the most famous example of Cossack martial arts, the authors highlighted the Cossack Hopak dance. It is indicated, that individual Cossacks by special exercises achieved an incredible effect when the body seemed to play (in this case, the enemy’s painful hits were not felt). Cossacks were able to instantly concentrate internal energy in that part of their body where the enemy’s blow was directed. Such phenomena are inherent in martial arts, for example, the art of Tibetan monks of the cathode and the "school of the iron shirt" in kung fu and karate.
- ДокументКреативність – ресурсний компонент іміджу сучасного учителя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Бабак, А.; Ворожбіт-Горбатюк, В.В статті розглянуто формування творчої особистості вчителя в процесі навчання. Майбутні вчителі повинні моделювати педагогічну ситуацію, що сприятиме визнанню професійної перспективи. Це створює умови для професійного саморозвитку, самоствердження та самовираження майбутніх фахівців. Це також стимулює розвиток творчого мислення учнів: самостійного розвитку, спостереження та узагальнення. The article deals with the formation of the teacher's creative personality in the learning process. Future teachers should model the pedagogical situation that will promote the recognition of professional perspective. This creates conditions for professional self-development, self-affirmation and self-expression of future specialists. It also stimulates the development of creative thinking of students: independent development, observation and generalization.
- ДокументМакаренко А. С. про мету виховання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Бондаренко, Є.; Ворожбіт-Горбатюк, В.; Собченко, Т.В статті розглянуто засоби виховання А. С. Макаренка. Теорія вчення про колектив вважається вагомим доробком у світовій педагогічній думці. Одним із основних положень цієї теорії слід виокремити, що реалізація виховного потенціалу будь-якої діяльності можлива лише в колективі. The article considers the means of education А. S. Makarenko. The theory of the doctrine of the collective is considered a significant achievement in the world pedagogical thought. One of the main provisions of this theory should be highlighted that the realization of the educational potential of any activity is possible only in a team.
- ДокументНавчання через дослідження: дизайн розроблення і презентування результатів науково-дослідницької роботи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Ворожбіт-Горбатюк, В.; Довженко, Т.; Іонова, О.; Єсьман, І.; Ткаченко, Л.Методичні рекомендації для самостійної роботи складено для вивчення освітнього компоненту «Методологія наукових досліджень та академічна доброчесність». Це навчальне видання стане в нагоді здобувачам другого (магістерського) рівня вищої освіти у контексті підготовки і презентування поточних і підсумкових результатів магістерського дослідження. Матеріали, подані нижче, станом у нагоді для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти з огляду самоорганізації науково-дослідницької роботи за темами досліджень на здобуття наукового ступеня доктора філософії. Осмислення категорій і процесних моментів дизайну розроблення і презентування результатів науково-дослідницької роботи, набуття відповідних універсальних навичок дослідника – усе це допоможе здобувачеві вищої освіти бути ефективним в навчанні через дослідження, зрозумілішим в академічних спільнотах, сприятиме успішному опануванню освітніх програм. У цьому виданні візуалізацію використано з відкритих безкоштовних мережевих ресурсів, інформацію про які подано у переліку використаних і рекомендованих джерел. Methodological recommendations for independent work were compiled for the study of the educational component "Methodology of scientific research and academic integrity". This educational edition will be useful for the second (master's) level of higher education in the context of preparation and presentation of current and final results of master's research. The materials below are as a useful condition for applicants of the third (educational and scientific) level of higher education in view of the self-organization of scientific research work on the topics of research on obtaining the scientific degree of doctor of philosophy. Comprehension of the categories and process points of design and development presentation of the results of scientific and research work, acquisition of relevant ones universal skills of the researcher - all this will help the student of higher education be effective in learning through research, clearer in academics communities, will contribute to the successful mastering of educational programs. In this edition, the visualization is used from open source network resources, information about which is provided in the list of used and recommended sources.
- ДокументПедагогічні ідеї Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Семенчук, К.; Собченко, Т.; Ворожбіт-Горбатюк, В.В статті розглянуто погляди філософа Григорія Сковороди на процес виховання. Він обґрунтовав принцип гуманізму, народності та природовідповідності у вихованні. Принцип гуманізму для філософа – це здатність вихователя розуміти думки дитини, тобто вихованця, вміти співпереживати їм. Г. Сковорода як педагог-гуманіст є прихильником народної школи, вихованці якої б отримували життєво необхідні корисні знання. The article considers the views of philosopher Hryhory Skovoroda on the process of education. He substantiated the principle of humanism, nationality and naturalness in education. The principle of humanism for the philosopher is the ability of the educator to understand the thoughts of the child, that is, the pupil, to be able to to empathize with them. H. Skovoroda as a humanist teacher is a supporter of public school, whose pupils would receive vital useful knowledge.
- ДокументСпадок Костянтина Ушинського через призму науково-дослідницької роботи студентів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09) Калабіна, С.; Собченко, Т.; Ворожбіт-Горбатюк, В.В статті розглянуто ідеї організації науково-дослідницької діяльності студентів в розумінні К. Ушинським праці для розвитку особистості, а саме: формування наукових зв’язків вітчизняних учених із колегами із-за кордону, розширення спектру наукових часописів та наукової продукції, підготовленої у співпраці роботодавців, здобувачів, учених, проведення спільних наукових досліджень, практика стажування здібних молодих людей за кордоном, робота наукових семінарів, репетицій, консультацій, організацію підготовки науково-викладацьких кадрів через індивідуальне наставництво, спільна перекладацька робота. The article deals with the ideas of organizing research activities of students in K. Ushinsky's understanding of work for personal development, namely: the formation of scientific relations of domestic scientists with colleagues from abroad, expanding the range of scientific journals and scientific products prepared in cooperation employers, applicants, scientists, joint scientific research, internship practice of capable young people abroad, the work of scientific seminars, rehearsals, consultations, organization of training of scientific and teaching staff through individual mentoring, joint translation work.
- ДокументТеорія ортобіозу – ресурс партнерства на факультеті психології та соціології ХНПУ імені Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Ворожбіт-Горбатюк, В.; Магда, Г.В статті звернено увагу до потенціалу теорії ортобіозу, започаткованої І. Мечниковим. Ця теорія увиразнює цінності, якими послуговується Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Cковороди. Пропагуючи в практиці організації освітнього процесу ідеї кордоцентричного ставлення до здобувача, підтримки партнерства у системі професійного комунікування між здобувачами і викладачами, в університеті створено необхідні умови безпечного, психологічно комфортного навчального простору. The article draws attention to the potential of the theory of orthobiosis, initiated by I. Mechnikov. This theory emphasizes values, which are used by H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Promoting in the practice of organizing the educational process the idea of a border-centric attitude to the applicant, supporting partnership in the system of professional communication between applicants and teachers, the university has created the necessary conditions for a safe, psychologically comfortable learning space.