Перегляд за Автор "Васильєва, С. О."
Зараз показано 1 - 20 з 35
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБезперервна пропедевтична педагогічна практика(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст безперервної пропедевтичної педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти, подано вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, які стануть у нагоді студентам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практики. В методических рекомендациях раскрыты цели, задачи, содержание непрерывной пропедевтической педагогической практики в учреждениях общего среднего образования, представлены требования к оформлению отчетной документации, образцы выполнения задач, различные методические материалы, которые пригодятся студентам учреждений высшего педагогического образования во время прохождения ими практики. The methodological recommendations disclose the goals, objectives, content of continuous propaedeutic pedagogical practice in institutions of general secondary education, provide requirements for the preparation of reporting documents, examples of tasks, various teaching materials that will be useful to students of higher education institutions during their internship.
- ДокументВИДИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-19) Васильєва, С. О.; Ян, ЯнУ статті розглядаються поняття «педагогічна підтримка». Проаналізовано різні види педагогічної підтримки. З’ясовано, що педагогічну підтримку у вищому закладі освіти необхідно розглядати відповідно до етапів діяльності здобувача: підготовчого етапу до вступу, вступ до вишу та навчання, а також заключного етапу - підготовка до захисту атестаційних робіт згідно до вимог ЗВО. The concept of "pedagogical support" is considered in the article. Different types of pedagogical support are analyzed. It was found that pedagogical support in higher education should be considered in accordance with the stages of the applicant: the preparatory stage for admission, admission to higher education and training, as well as the final stage - preparation for the defense of certification works in accordance with the requirements of ZVO.
- ДокументВПЛИВ РЕФОРМУВАННЯ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У КНР НА ІМІДЖ ВЧИТЕЛЯ(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Васильєва, С. О.; Агаркова, Н. О.; У, ДіУ результаті дослідження проаналізовано нормативні документи які відображають зміни в базовій середній освіти КНР. Встановлено, що зміни в системі середньої освіти постійно змінювали вимоги до вчителя, особливо до знанневої складової його іміджу. Так знаневий компонент іміджу вчителя відбивав етапи реформування освіти: початковий етап; етап занепаду освіти, етап відновлення, етап трансформації, етап поглиблення, проте суспільне ставлення до професії вчителя в КНР завжди знаходилось на високому рівні. As a result of the research, regulatory documents reflecting changes in the basic secondary education of the People's Republic of China were analyzed. It was established that changes in the system of secondary education constantly changed the requirements for the teacher, especially for the knowledge component of his image. This well-known component of the teacher's image reflected the stages of education reform: the initial stage; the stage of the decline of education, the stage of recovery, the stage of transformation, the stage of deepening, but the public attitude towards the teaching profession in the PRC has always been at a high level.
- ДокументГЕНЕЗИС ІМІДЖУ ВЧИТЕЛЯ В КИТАЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) У, Ді; Васильєва, С. О.У публікації проаналізовано образ (імідж) китайського вчителя, який зазнав значних змін протягом історії. Від стародавніх часів, коли освіта була прерогативою еліти, до сучасності, коли освіта стала доступною для всіх, соціальні уявлення про китайських учителів кардинально змінилися. Якщо в стародавні часи вчителів вшанували за їхні знання та мудрість, а під час Культурної революції вони сприймалися як вороги держави, то сьогодні китайські педагоги розглядаються як ключові фігури, які відіграють вирішальну роль у формуванні майбутнього КНР. The publication analyses the image of the Chinese teacher, which has changed significantly over the which has undergone significant changes throughout history. throughout history. From ancient times, when education was the prerogative of the elite, to modern times, when education has become accessible to all, social perceptions of Chinese teachers have changed dramatically. While in ancient times teachers were honoured for their knowledge and wisdom and wisdom, and during the Cultural Revolution they were perceived as enemies of the state, today Chinese teachers are seen as key figures who play a crucial role in shaping the future of China.
- ДокументДидактика(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016) Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Собченко, Т. М.У посібнику представлено тезисний виклад лекційного матеріалу, розробки практично-семінарських занять і зміст самостійної роботи студентів з курсу "Педагогіка. Дидактика". В пособии представлено тезисное изложение лекционного материала, разработки практических семинарских занятий и содержание самостоятельной работы студентов по курсу "Педагогика. Дидактика". The manual presents thesis presentation of the lecture material, the development of practical seminars and the content of students' independent work on the course "Pedagogy. Didactics".
- ДокументЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Васильєва, С. О.; У, Ді; Ян, Ян; Ферлій, В. К.У статті окреслено актуальну для сьогодення тему впровадження інноваційних технологій на уроках біології у загальноосвітніх навчальних закладах. З’ясовано вплив інноваційних технологій на ефективність і якість навчання в офлайн і дистанційному форматі. Наведено приклади інноваційних технологій, які можуть використовуватися на уроках біології. The article outlines the current topic of introducing innovative technologies in biology lessons in secondary schools. The influence of innovative technologies on the efficiency and quality of learning in offline and distance learning has been clarified. Examples of innovative technologies that can be used in biology lessons are given.
- ДокументКафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи: минуле і сучасність(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2015) Зеленська, Л. Д.; Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Вакуленко, Т. С.; Васильєва, С. О.; Кін, О. М.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.У науково-інформаційному виданні висвітлюються віхи становлення й розвитку Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, місце й роль кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи в його структурі. Уперше подається генеза кафедри від часу заснування до сьогодення, характеристика особового складу, опис життєвого й творчого шляху її завідувачів. Розкриваються завдання, зміст і напрями діяльності кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи в сучасних умовах, здобутки й напрацювання її професорсько-викладацького складу та чинних наукових шкіл. Для науковців, викладачів, докторантів, аспірантів, студентів – усіх, кого цікавлять питання становлення й розвитку вищої педагогічної освіти в Україні. The scientific and information publication covers the milestones of formation and development of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, the place and role of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher school in its structure. For the first time the genesis of the department from the time of its foundation to the present, the characteristics of the staff, the description of the life and creative path of its and creative way of its heads. The tasks, content and directions of the department's activity are revealed general pedagogy and pedagogy of higher education in modern conditions, achievements and achievements of its teaching staff and existing scientific schools. For scientists, teachers, doctoral students, postgraduate students, students – all those who interested in the formation and development of higher pedagogical education in Ukraine.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Головашкіна, Л. М.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. В.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації складено на основі багаторічної роботи викладачів кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи. Підготовлені матеріали призначено для супроводу проходження здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня другого року навчання педагогічних університетів виробничої практики у закладах загальної і спеціалізованої середньої та вищої освіти. У методичних рекомендаціях наведено програми та розкрито особливості проходження магістрами педагогічної практики у середній та вищій школі, висвітлено вимоги до оформлення документації практики, представлено списки рекомендованих інформаційних джерел та зразки звітних документів та виконання запланованих завдань. Призначено для викладачів та магістрантів закладів вищої педагогічної освіти, учителів-практиків. Методические рекомендации составлены на основе многолетней работы преподавателей кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения прохождения соискателями высшего образования второго (магистерского) уровня второго года обучения педагогических университетов производственной практики в учреждениях общего и специализированного среднего и высшего образования. В методических рекомендациях приведены программы и раскрыты особенности прохождения магистрами педагогической практики в средней и высшей школе, освещены требования к оформлению документации практики, представлены списки рекомендованных информационных источников и образцы отчетных документов и выполнения запланированных задач. Предназначено для преподавателей и магистрантов учреждений высшего учебного педагогического образования, учителей-практиков. Methodical recommendations are based on the many years of work of teachers of the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education. The prepared materials are intended to accompany the passage of applicants for higher education of the second (master) level of the second year of training of pedagogical universities of industrial practice in institutions of general and specialized secondary and higher education. The methodological recommendations include programs and the features of master's teaching practice in secondary and higher education, the requirements for the preparation of practice documentation are highlighted, lists of recommended information sources and samples of reporting documents and the fulfillment of planned tasks are presented. Designed for teachers and undergraduates of institutions of higher educational teacher education, practical teachers.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавець ТОВ «Планета-Принт», 2019-05-12) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гуріна, В. О.; Дейниченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Кабанська, Г. А.; Калашнікова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.; Цапко, А. М.Методичні рекомендації висвітлюють питання організації та проведення педагогічної практики в закладах загальної середньої освіти здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 3 та 4 року навчання закладів вищої педагогічної освіти. У посібнику розкрито мету, основні завдання та зміст педагогічної практики, особливості її проходження в основній і старшій школі, уміщено перелік інформаційних джерел, на які можна спиратися в процесі виконання завдань практики, зразки оформлення документації практики та виконання завдань. Методические рекомендации освещают вопросы организации и проведения педагогической практики в учреждениях общего среднего образования соискателей высшего образования первого (бакалаврского) уровня 3 и 4 года обучения учреждений высшего педагогического образования. В пособии раскрыты цели, задачи и содержание педагогической практики, особенности ее прохождения в основной и старшей школе, помещен перечень информационных источников, на которые можно опираться в процессе выполнения заданий практики, образцы оформления документации практики и выполнения задач. Guidelines cover the organization and conduct of teaching practice in institutions of general secondary education of applicants for higher education of the first (bachelor's) level 3 and 4 years of study of higher education institutions. The manual reveals the goals, objectives and content of pedagogical practice, the features of its passage in primary and high school, contains a list of information sources that you can rely on in the process of fulfilling the tasks of practice, samples of documentation of practice and tasks.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять з модуля «Педагогіка НУШ» навчальної дисципліни «Інформаційно-педагогічні студії»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Борисенко, Н. О.; Боярська-Хоменко, А. В.; Васильєва, С. О.; Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Калашнікова, Л. М.; Лазарєва, О. М.; Разуменко, Т. О.; Твердохліб, Т. С.; Собченко, Т. М.Методичні рекомендації містять розробки планів-конспектів семінарських занять та зміст завдань для здобувачів, які опановують темами модуля «Педагогіка НУШ» за індивідуальним навчальним планом. Методичні рекомендації розраховані для використання здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти, викладачами закладів вищої педагогічної освіти. Методические рекомендации содержат разработки планов-конспектов семинарских занятий и содержание задач для соискателей, которые овладевают темами модуля «Педагогика НУШ» по индивидуальному учебному плану. Методические рекомендации рассчитаны для использования соискателями второго (магистерского) уровня высшего образования, преподавателями учреждений высшего педагогического образования. Methodical recommendations include the development of plans-summaries of seminars and the content of tasks for applicants who master the topics of the module "Pedagogy of the new Ukrainian school" according to the individual curriculum. Methodical recommendations are designed for use by applicants for the second (master's) level of higher education, teachers of institutions of higher pedagogical education.
- ДокументМоніторинг якості освіти в сучасних ЗВО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Попова, О. В.; Денисенко, А. О.; Васильєва, С. О.У статті доведено актуальність проблеми здійснення моніторингу якості освіти (далі ‒ МЯО) у закладах вищої освіти (далі ‒ ЗВО). Освітній (педагогічний) моніторинг розглянуто в трьох площинах: як процес (циклічний процес порівняння, зіставлення, оцінювання існуючого стану освітнього процесу у ЗВО із запланованим його еталоном); як технологію (сукупність певних етапів та відповідних засобів (розробка еталону освітнього процесу, критеріїв та показників оцінювання його стану, зіставлення еталонного освітнього процесу з реально існуючим, обґрунтування моделі освітнього процесу, вивчення перебігу його розвитку, підсумковий контроль його стану та корекція розробленої моделі); як інформаційну систему, яка постійно оновлюється і поповнюється на основі безперервного відстеження за станом і динамікою розвитку основних складових якості освіти за сукупністю визначених критеріїв із метою вироблення управлінських рішень із коригування небажаних диспропорцій на основі аналізу зібраної інформації і прогнозування подальшого розвитку досліджуваних процесів. Визначено засадничі принципи МЯО у ЗВО (системність і комплексність; студентоцентрованість; оперативність; ефективність; оцінювання для навчання; відкритість; взаємодія і взаємовідповідальність; інтегрованість; перспективність; інноваційність). Сформульовано педагогічні умови забезпечення МЯО у освітньому закладі (створення спеціальних педагогічних умов організації МЯО освітнього процесу ЗВО, які передбачають: підготовку педагогічного колективу до здійснення освітнього моніторингу; забезпечення взаємодії всіх учасників МЯО; розроблення необхідного науково-методичного інструментарію). Запропоновано критеріальну базу МЯО у ЗВО, до якої віднесено комплекс критеріїв (психологічну готовність учасників освітнього процесу до моніторингової діяльності (позитивні мотиви, професійна спрямованість), моніторингову компетентність суб’єктів педагогічного процесу ЗВО (спеціальні знання і вміння, особистісні якості), якість моніторингових даних (обсяг інформації, її валідність та дієвість тощо). Презентовано окремі засоби забезпечення МЯО у освітньому заклад («моніторинговий кейс», веб-опитування, тестінг, веб-форуми, вебометричний рейтинг). The article proves the urgency of the problem of monitoring the quality of education (hereinafter - MQE) in higher education institutions (hereinafter - HEI). Educational (pedagogical) monitoring is considered in three areas: as a process (cyclical process of comparison, referencing, evaluation of the existing state of educational process in higher educational establishment with its planned standard); as a technology (set of certain stages and appropriate tools (development of the standard of educational process, criteria and indicators for assessing its condition, comparison of the reference educational process with the existing one, substantiation of the educational process model, study of its development, final control of its condition and correction of the developed model ); as an information system that is constantly updated and replenished on the basis of continuous monitoring of the state and dynamics of main components of the quality of education on a set of defined criteria to develop management decisions to correct undesirable imbalances based on analysis of collected information and forecasting further development of research processes. The quality of higher education is considered as a multidimensional concept that covers all aspects of higher educational establishment activity - educational and academic programs, teaching and research work, faculty and students, training base and resources. The basic principles of MQE in HEI (systemacy and complexity; student centeredness, efficiency; effectiveness; assessment for learning; openness; interaction and mutual responsibility; integration; perspective; innovation) are determined. Pedagogical conditions of providing MQE in educational institution are formulated (creation of special pedagogical conditions of MQE organization of educational process of HEI, which provide: preparation of pedagogical collective for educational monitoring; ensuring interaction of all participants of MQE; development of necessary scientific and methodical tools). The criterion base of MQE in HEI is offered, which the complex of criteria (psychological readiness of participants of educational process to monitoring activity (positive motives, professional orientation), monitoring competence of subjects of pedagogical process of HEI (special knowledge and skills, personal qualities), quality of monitoring data (amount of information, its validity and effectiveness, etc.) are related to. Some means of providing MQE to the educational institution (“monitoring case”, web survey, testing, web forums, webometric rating) are presented.
- ДокументНа скрижалях історії Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016) Балацинова, А. Д.; Башкір, О. І.; Васильєва, С. О.; Гриньов, В. Й.; Дейніченко, Г. В.; Зеленська, Л. Д.; Калашникова, Л. М.; Кін, О. М.; Лазарєва, О. М.; Лозова, В. І.; Лупаренко, С. Є.; Пасько, Л. Б.; Пісоцька, М. Е.; Попова, О. В.; Рибалко, Л. С.; Рогова, Т. В.; Собченко, Т. М.; Твердохліб, Т. С.; Ткачова, Н. О.; Трубавіна, І. М.У документально-художньому виданні висвітлено віхи становлення й розвитку Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Подано біографії й світлини очільників одного з найстаріших педагогічних вишів України. Охарактеризовано адміністративний, науковий, викладацький, громадсько-просвітницький напрями діяльності ректорського корпусу Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди в різні історичні епохи, здобутки й напрацювання в царині розбудови вищої педагогічної освіти в Україні. Для науковців, викладачів, докторантів, аспірантів, студентів – усіх, кого цікавлять питання становлення й розвитку вищої педагогічної освіти в Україні. The documentary and artistic publication highlights the milestones of the formation and development of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The biographies and photographs of of the heads of one of the oldest pedagogical universities in Ukraine. The administrative, scientific, teaching, public and educational activities of the rector's corps are described. of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University in different historical epochs, achievements and developments in the field of higher pedagogical education in Ukraine. For scientists, teachers, doctoral students, postgraduates, students – all those who are interested in formation and development of higher pedagogical education in Ukraine.
- ДокументНавчальна програма "грантова та проєктна діяльність" як засіб формування проєктних навичок у здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Васильєва, С. О.; Боярська-Хоменко, А. В.У статті розкрито мету, завдання, результати і зміст навчальної програми «Грантова та проєктна діяльність» у процесі підготовки здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти. Здійснено аналіз понять «метод проєктів», «проєкт», «проєктна технологія» та «проєктна діяльність». Визначено підходи, які використовувались під час розробки навчальної дисципліни (системний, діяльністний, акмелогічний, компетентнісний, андрагогічний) та обґрунтовано доцільність такого вибору. Метою навчального курсу є формування проєктної компетентності здобувачів вищої освіти щодо розробки і реалізації наукових проєктів відповідно до норм європейської проєктної культури; забезпечення їх необхідним методологічним та методичним інструментарієм щодо ефективного виконання дослідницько-інноваційних завдань у майбутній професійній діяльності. У статті зазначено, що провідними завданнями навчальної дисципліни є такі: формування здатності до командної роботи, розроблення індивідуальної траєкторії особистісного і професійного розвитку, співпраці з міжнародною науковою спільнотою, громадськими організаціями, грантодавцями, інтеграції наукових знань та деякі інші. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі набуватимуть таких умінь та навичок: визначати цілі наукових проєктів, продемонструвати знання концепцій і методологічних підходів грантової та проектної діяльності, володіти педагогічною рефлексією для професійного самовдосконалення, застосовувати інтернет-технології, володіти знаннями і вміннями з патентознавства та захисту інтелектуальної власності, застосовувати технології проектного менеджменту та деякі інші. Провідними формами навчання визначено роботу у групах, індивідуальну та самостійну форми роботи, практичні заняття та тренінги. Серед методів реалізації запропоновано надавати перевагу інтерактивним методам навчання. Зміст програми розроблено згідно вимог теорії педагогіки, реалізується під час лекційних, семінарських занять та самостійної роботи. Навчальна дисципліна розрахована на 3 кредити ЄКТС (90 годин), із них аудиторних – 30 годин, позааудиторних – 60 годин, та вивчатиметься впродовж двох семестрів. The purpose, tasks, learning outcomes and content of the educational program “Grant and project activities” in the process of training applicants of the third educational-scientific level of higher education have been revealed in the article. The analysis of the concepts “project method”, “project”, “project technology” and “project activity” has been done. The approaches (systemic, activity, acmeological, competence, andragogical) which were used in the development of the discipline have been identified. The choice of these scientific approaches has been explained. The purpose of the course is to form the project competence of higher education PhD students in the development and implementation of research projects in accordance with the norms of European project culture; to provide them with the necessary methodological and methodical tools for the effective implementation of research and innovation tasks in future professional activities. The article authors have determined the leading tasks of the discipline. They are: formation of ability to work in teams, development of individual trajectory of personal and professional development, cooperation with the international scientific community, public organizations, grantors, the integration of scientific knowledge etc. After studying the discipline, PhD applicants will acquire certain soft skills and abilities. They are: the ability to define the goals of research projects, the ability to demonstrate knowledge of concepts and methodological approaches to grant and project activities, pedagogical reflection for professional self-improvement, use of Internet technologies, knowledge and skills in patenting and intellectual property protection, ability to apply technology etc. Leading forms of education have been identified. They are: group work, individual and independent work, practical classes and trainings. Interactive teaching methods are preferred. The content of the program has been developed taking into account the requirements of the pedagogy theory. The content is implemented in lectures, seminars and independent work. The course is developed for 3 ECTS credits (90 hours), which consists of classroom classes (30 hours), independent work (60 hours). The educational program is designed for two semesters of study.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЙНО-ВИХОВНА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА В ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДАХ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Боярська-Хоменко, А. В.; Васильєва, С. О.У методичних рекомендаціях розкрито мету, завдання, зміст, особливості організації та проведення організаційно-виховної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у закладах оздоровлення та відпочинку. Подано вимоги до оформлення звітної документації, основні нормативно-правові документи з організації діяльності дитячих закладів оздоровлення та відпочинку. Рекомендовано здобувачам 3 курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальностей 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями), керівникам практики університету. The methodical recommendations reveal the purpose, task, content, features of the organization and implementation of the organizational and educational pedagogical practice of first (bachelor) level higher education graduates in health and recreation facilities. The requirements for the registration of reporting documentation, the main regulatory and legal documents on the organization of the activities of children's health and recreation facilities have been submitted. Recommended for students of the 3rd year of the first (bachelor's) level of specialties 014 Secondary education (by subject specializations), managers of university practice.
- ДокументОсобливості та технології навчання дорослих в Україні(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Мітра, 2021-03-31) Васильєва, С. О.; Кришталь, А. І.; Скачкова, П. О.У тезах проаналізовано поняття «освіта дорослих», визначено головні особливості організації навчання дорослих, виокремлено найбільш поширені й ефективні технології їх навчання. В тезисах проанализировано понятие «образование взрослых», определены главные особенности организации обучения взрослых, выделены наиболее распространенные и эффективные технологии их обучения. The theses analyze the concept of "adult education", identify the main features of the organization of adult learning, identify the most common and effective technologies for their learning.
- ДокументПедагогічна практика в закладах профільної та спеціалізованої середньої освіти (модуль виховна робота)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Боярська-Хоменко, А. В.; Cобченко, Т. М.; Кін, О. М.; Васильєва, С. О.Методичні рекомендації містять мету, завдання, зміст педагогічної практики (модуль виховна робота), вимоги до оформлення звітної документації, зразки виконання завдань, різні методичні матеріали, що стануть у нагоді здобувачам закладів вищої педагогічної освіти під час проходження ними практик. Методичні рекомендації призначені для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, керівників, методистів педагогічних практик, викладачів. Methodological recommendations contain the purpose, tasks, content of pedagogical practice (educational work module), requirements for reporting documentation, examples of task performance, various methodological materials that will be useful to applicants of higher pedagogical education institutions during their internships. Methodological recommendations are intended for applicants of the second (master's) level of higher education, managers, methodologists of pedagogical practices, teachers.
- ДокументПОГЛЯДИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО НА ПРОБЛЕМУ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ(Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2023-09-27) Васильєва, С. О.; Агаркова, Н. О.; Приходько, Т. Є.; Резник, В. С.У публікації проаналізовано погляди В. О. Сухомлинського на формування здорового способу життя молодших школярів. Здоров’я дітей у будь-якому суспільстві та за будь-яких соціально-економічних та політичних ситуаціях є актуальною проблемою та предметом першочергової важливості, оскільки воно визначає майбутнє країни, соціально-економічний розвиток країни, впливає на генофонд нації, науковий та економічний потенціал суспільства. Зазначено, що головна мета педагогічної діяльності вчителя – виховання мотивацій, які забезпечать активне та свідоме залучення кожного учня до процесу збереження та зміцнення здоров’я. Адже недарма великий педагог В. О. Сухомлинський сказав «Турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя». The publication analyzes the views of V.O. Sukhomlynskyi on the formation of a healthy lifestyle for younger schoolchildren. The health of children in any society and under any socio-economic and political situations is an urgent problem and a subject of primary importance, as it determines the future of the country, the socio-economic development of the country, affects the nation's gene pool, scientific and economic potential of society . It is noted that the main goal of the teacher's pedagogical activity is the education of motivations that will ensure the active and conscious involvement of each student in the process of preserving and strengthening health. After all, it is not for nothing that the great teacher V. O. Sukhomlynskyi said, "Care for health is the most important work of an educator."
- ДокументПогляди С. Миропольського на підготовку вчителів(«Научен хронограф» ЕООД, 2018-10-23) Васильєва, С. О.; Агаркова, Н. О.Стаття присвячена педагогічної діяльності Сергія Іринеєвича Миропольського – провідного ідеолога та практика церковно-парафіяльної школи, який працював протягом усього життя над історичним й педагогічним обґрунтуванням цього типу навчальних закладів, а також здійснював методичну підготовку та навчання вчителів. Ретроспективно викладаються його погляди та наводяться факти біографії. Вагомий внесок Сергія Іринеєвича Миропольського, його учнів та послідовників у теоретичний фундамент системи педагогічної освіти стає ще більш значущим в умовах демократизації та гуманізації сучасного суспільства. На основі аналізу історико-педагогічної літератури розкрито погляди С. Миропольського на шляхи підготовки вчителів. Щодо ролі учителя у вихованні писали багато педагогів та громадських діячів Всі вони без винятку розуміли, який величезний вплив має вчитель на дитину, особливо у молодшому шкільному віці, тому робили висновок про те, що підготовкою вчителів повинні займатися спеціально підготовлені фахівці. У статті показано, що накопичені у вітчизняній педагогічній спадщині ідеї і досвід С. Миропольського становить практичну цінність для якісного оновлення навчально-виховного процесу вищих закладів педагогічної освіти в сучасних умовах. Статья посвящена педагогической деятельности Сергея Иринеевича Миропольский - ведущего идеолога и практика церковно-приходской школы, который работал в течение всей жизни над историческим и педагогическим обоснованием этого типа учебных заведений, а также осуществлял методическую подготовку и обучение учителей. Ретроспективно излагаются его взгляды и приводятся факты биографии. Большой вклад Сергея Иринеевича Миропольский, его учеников и последователей в теоретический фундамент системы педагогического образования становится еще более значимым в условиях демократизации и гуманизации современного общества. На основе анализа историко-педагогической литературы раскрыты взгляды С. Миропольский на пути подготовки учителей. О роли учителя в воспитании писали многие педагоги и общественных деятелей Все они без исключения понимали, какое огромное влияние имеет учитель на ребенка, особенно в младшем школьном возрасте, поэтому делали вывод о том, что подготовкой учителей должны заниматься специально подготовленные специалисты. В статье показано, что накопленные в отечественной педагогическом наследии идеи и опыт С. Миропольского составляет практическую ценность для качественного обновления учебно-воспитательного процесса высших учебных педагогического образования в современных условиях.The article is devoted to the pedagogical activity of Sergey I. Miropolsky, the leading ideologist and practitioner of the parish school, who worked throughout his life on the historical and pedagogical justification of this type of educational institutions, as well as carried out methodological training and training of teachers. Retrospectively his views are stated and the facts of the biography are given. A significant contribution of Sergey Miropolsky Irineevich, his disciples and followers in the theoretical Foundation of the system of pedagogical education becomes even more important in terms of democratization and humanization of modern society. Based on the analysis of historical and pedagogical literature, S. Miropolsky’s views on the way of teacher training are revealed. On the role of teachers in education wrote many teachers and public figures, all of them without exception understood what a huge impact the teacher has on the child, especially in primary school age, so concluded that the training of teachers should be engaged in specially trained professionals. The article shows that the ideas and experience accumulated in the national pedagogical heritage. Miropolsky is of practical value for the qualitative renewal of the educational process of higher educational institutions in modern conditions.
- ДокументПОНЯТТЯ ПРО НОВАЦІЇ ТА ІННОВАЦІЇ В ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Васильєва, С. О.; Трубавіна, І. М.У статті на основі теоретичного аналізу джерел з проблеми визначено сутність термінів «інновації» та «новації» в педагогічній діяльності, розкрито їх спільні і відмінні ознаки, взаємозв’язок між цими поняттями. Наведено класифікації інновацій та новацій в педагогічній діяльності. Based on theoretical analysis of the sources in the studied problem, the authors have determined the essence of the concepts of "innovations" and "novations" in pedagogical activity, revealed their common and distinctive features and the relationship between these concepts. The classification of innovations and novations in pedagogical activity has been presented.
- ДокументПорівняльний аналіз вимог до підготовки українського вчителя (друга половина 60 рр. – 1991 р.) та в новій українській школі(Маріупольський державний університет, 2018-04-18) Трубавіна, І. М.; Васильєва, С. О.Тези розкривають вимоги до підготовки українського вчителя у різні часи. Виявлені спільні вимоги-професійна педагогічна освіта, творчий підхід до справи, неформальна та інформальна освіта тощо. Показано умови для виконання цих вимог. Показано, що наявний досвід підготовки вчителя заслуговує на вивчення і використання. Виявлено проблеми професійної підготовки вчителя: забезпечення якості дуальної освіти, організації самостійної та дослідницької роботи студентів, забезпечення рівних умов для вчителів для оволодіння педагогічною професією, офіційного визнання неформальної та інформальної освіти як підвищення кваліфікації вчителів. Тезисы раскрывают требования к подготовке украинского учителя в разное время. Выявлены общие требования профессионального педагогического образования, творческий подход к делу, неформальное и информальное образование и тому подобное. Показаны условия для выполнения этих требований. Показано, что имеющийся опыт подготовки учителя заслуживает изучения и использования. Выявлены проблемы профессиональной подготовки учителя: обеспечение качества дуального образования, организации самостоятельной и исследовательской работы студентов, обеспечение равных условий для учителей для овладения педагогической профессией, официального признания неформального и информального образования как повышение квалификации учителей. Theses reveal the requirements for the preparation of a Ukrainian teacher at different times. The revealed general requirements of professional pedagogical education, creative approach to the cause, informal and informal education, and the like. Conditions for fulfilling these requirements are shown. It is shown that the existing experience of teacher training deserves study and use. Problems of teacher's professional training: ensuring the quality of dual education, organizing independent and research work of students, ensuring equal conditions for teachers to master the pedagogical profession, official recognition of informal and informal education as the improvement of teachers' qualifications are revealed.