Факультет іноземної філології
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Факультет іноземної філології за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 1218
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- Документ250 завдань з граматики німецької мови для самостійної роботи студентів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2013-09-09) Скачкова, В. В.; Кутова, Н. Ю.; Іщенко, І. М.Посібник розрахований на студентів І та ІІ курсу факультету іноземної філології денної та заочної форми навчання, які вивчають німецьку мову як основну спеціальність, а також як другу іноземну мову. Метою збірника є забезпечення студентів додатковими матеріалами для самостійної роботи над граматикою німецької мови. У кожному розділі морфології та синтаксису завдання розташовані за принципом зростання труднощів і закінчуються вправами на переклад з української мови на німецьку. Посібник є добрим доповненням до всіх чинних підручників німецької мови. The textbook is intended for internal and external first and second-year students of Foreign Philology Departments who study German as a main and as a secondary subject. The purpose of the textbook is to provide students with additional materials for unsupervised work to master German grammar. Morphology and syntax units contain tasks which follow the principle of increasing complexity and end with exercises for translation from Ukrainian into German. The textbook may serve as a good complement to all certified German textbooks.
- Документ300 завдань з граматики німецької мови для самостійної роботи студентів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2015-09-21) Скачкова, В. В.; Кутова, Н. Ю.; Пантелєєва, С. В.Посібник розрахований на студентів І та ІІ курсу факультету іноземної філології денної та заочної форми навчання, які вивчають німецьку мову як основну спеціальність, а також як другу іноземну мову. Метою збірника є забезпечення студентів додатковими матеріалами для самостійної роботи над граматикою німецької мови. У кожному розділі морфології та синтаксису завдання розташовані за принципом зростання труднощів і закінчуються вправами на переклад з української мови на німецьку. Посібник є добрим доповненням до всіх чинних підручників німецької мови. The textbook is intended for internal and external first and second-year students of Foreign Philology Departments who study German as a main and as a secondary subject. The purpose of the textbook is to provide students with additional materials for unsupervised work to master German grammar. Morphology and syntax units contain tasks which follow the principle of increasing complexity and end with exercises for translation from Ukrainian into German. The textbook may serve as a good complement to all certified German textbooks.
- ДокументA Foreign Language Teacher’s Competencies which are Needed for Working with a Multi-Aged Group of Learners(Міжнародний центр науки і досліджень, м. Київ, 2020-05-14) Vasylieva, M.The article highlights the topic of the competencies of a foreign language teacher, which are necessary to work in a group of students of different ages. У статті висвітлюється тема компетенцій вчителя іноземної мови, які необхідні для роботи в різновікової групи учнів. В статье освещается тема компетенций учителя иностранного языка, которые необходимы для работы в разновозрастной группы учащихся.
- ДокументA Manual of English Stylistics(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017-10-31) Красовицька, Л. Є.; Борисов, В. А.Матеріали посібника призначені для студентів, які вивчають англійську мову як спеціальність. Посібник укладено відповідно до діючої програми зі стилістики англійської мови. Представлено глосарій основних термінів стилістики, плани лекцій та систему прикладів, які ілюструють теоретичні положення, що розкриваються в лекціях, завдання до семінарів і самостійної роботи, тест для самоконтролю. У посібнику запропоновано завдання творчого характеру, спрямовані на формування вмінь і навичок стилістичного аналізу. Материалы пособия предназначены для студентов, изучающих английский язык как специальность. Пособие составлено в соответствии с действующей программой по стилистике английского языка. Представлены глоссарий основных терминов стилистики, планы лекций и систему примеров, иллюстрирующих теоретические положения, которые раскрываются в лекциях, задания к семинарам и самостоятельной работе, тест для самоконтроля. В пособии предложены задания творческого характера, направленные на формирование умений и навыков стилистического анализа. The materials of the manual are intended for students studying English as a specialty. The manual is compiled in accordance with the current program on the style of the English language. A glossary of basic terms of stylistics, plans for lectures and a system of examples illustrating theoretical concepts that are disclosed in lectures, assignments for seminars and independent work, a test for self-control are presented. The manual proposed creative tasks aimed at the formation of skills and habits of stylistic analysis.
- ДокументA Model of Formation of Professional and Creative Competences for Engineers Based on Information and Digital Technologies(Springer Nature Switzerland AG, 2023-06-06) Nagayev, V.; Vertegel, V.; Nagayeva, G.; Kovalenko, O.; Smihunova, O.The article aims to design a model for forming professional and creative competencies of agricultural engineers based on information and digital technologies. Modern methodological approaches and theoretical and empirical methods (a generalization of scientific literature, observation, modeling, testing, pedagogical experiment, statistical analysis, and reference comparison) are used in this scientific paper. The model for forming a prospective agricultural engineer’s professional and creative competencies is proposed. The component structure of an agricultural engineer’s professional and creative competencies in their professional preparation is analyzed. The didactic means of information and digital technologies and the components of the educational SMART environment in the professional training of an agricultural engineer are studied. The technological stages of managing the process of forming an agricultural engineer’s professional and creative competencies in a digital educational space are substantiated. The model’s effectiveness for forming professional and creative competencies of a prospective agricultural engineer utilizing information and digital technologies is proved compared to the traditional education system. Метою статті є розробка моделі формування професійно-креативних компетентностей інженерів сільського господарства на основі інформаційно-цифрових технологій. У науковій роботі використано сучасні методологічні підходи та теоретико-емпіричні методи (узагальнення наукової літератури, спостереження, моделювання, тестування, педагогічний експеримент, статистичний аналіз, еталонне порівняння). Запропоновано модель формування професійно-творчих компетентностей майбутнього інженера-аграрника. Проаналізовано компонентну структуру професійно-творчих компетентностей інженера-аграрника в його професійній підготовці. Досліджено дидактичні засоби інформаційно-цифрових технологій та компоненти освітнього SMART-середовища у професійній підготовці інженера-аграрника. Обґрунтовано технологічні етапи управління процесом формування професійно-креативних компетентностей інженера-аграрника в цифровому освітньому просторі. Доведено ефективність моделі для формування професійно-креативних компетентностей майбутнього інженера-аграрника з використанням інформаційно-цифрових технологій порівняно з традиційною системою навчання.
- ДокументA new look at the problem of motivational ensuring for students in the secondary school(Innovare Academics Sciences Pvt. Ltd, Bhopal, 2020) Mikhailychenko, O.; Baidala, V.; Smyrnova, T.; Vasylieva, L.; Tomashevska, A.; Danylovych, O.Motivating students to gain new knowledge is a task that secondary school teachers face daily. This occurs because of the fact that the child is not aware of his future professional choice and cannot independently determine the level of significance of studying new subjects, including another (non-native) language. In the framework of this study, the problem of motivational support in the study of a foreign language by secondary school students was studied. The importance and necessity of motivating students to increase interest in learning and gaining new knowledge is shown. The need to create a creative work environment in the classroom, which will allow students to feel more talented and resourceful, was taken into account. The role and place of folklore in stimulating the study of a foreign language is determined. Мотивувати учнів до отримання нових знань - завдання, з якою вчителі середніх шкіл стикаються щодня. Це відбувається через те, що дитина не усвідомлює свій майбутній професійний вибір і не може самостійно визначити рівень значимості вивчення нових предметів, в тому числі іншої (нерідної) мови. В рамках дослідження вивчалася проблема мотиваційної підтримки при вивченні іноземної мови учнями загальноосвітніх шкіл. Показана важливість і необхідність мотивації студентів до підвищення інтересу до навчання і отримання нових знань. Враховано необхідність створення творчого робочого середовища в класі, яке дозволить учням відчувати себе більш талановитими і винахідливими. Визначено роль і місце фольклору в стимулюванні вивчення іноземної мови. Мотивировать учеников к получению новых знаний - задача, с которой учителя средних школ сталкиваются ежедневно. Это происходит из-за того, что ребенок не осознает свой будущий профессиональный выбор и не может самостоятельно определить уровень значимости изучения новых предметов, в том числе другого (неродного) языка. В рамках исследования изучалась проблема мотивационной поддержки при изучении иностранного языка учащимися общеобразовательных школ. Показана важность и необходимость мотивации студентов к повышению интереса к обучению и получению новых знаний. Учтена необходимость создания творческой рабочей среды в классе, которая позволит учащимся чувствовать себя более талантливыми и находчивыми. Определены роль и место фольклора в стимулировании изучения иностранного языка.
- ДокументAdoption of Western Four-Sense Biblical Hermeneutics by Ukrainian Baroque Literature(Revista Amazonia Investiga, 2020-07) Levchenko, N.; Liamprekht, O.; Povar, M.; Chukhno, O.The study outlines general principles of biblical hermeneutics influence on the poetics of Ukrainian baroque prose. The Bible perceived by ancient writers as a collection of sacred books written by the Holy Spirit through the mediation of hagiographers is full of metaphors, comparisons, allegories and parables that needed clarification. Biblical hermeneutics developed rules for the Bible exegesis in order to avoid false variants of interpreting the Scripture. The four-sense method of biblical hermeneutics borrowed from Western Catholic tradition helped to avoid controversial interpretation of the Holy Scripture. The immersion of Ukrainian baroque literature into the biblical domain caused its paraphrasing nature and created conditions for the development of the four-sense hermeneutics as the structure of the poetics of Ukrainian baroque prose. Principles of biblical hermeneutics, having become a monolithic core of the form and content of authors’ texts, eventually began to go beyond the actual theological literature into the field of secular arts. Автори статті окреслили загальні принципи впливу біблійної герменевтики на поетику прози українського бароко. Біблія сприймалася давніми письменниками як збірка священних книг, написаних Духом Святим за посередництва агіографів, тому вона сповнена метафор, порівнянь, алегорій та притч, які потребували пояснення. Біблійна герменевтика розробила правила тлумачення Святого Письма, щоб уникнути хибних варіантів прочитання Слова Божого. Чотирисенсова метода біблійної герменевтики, запозичена із західної католицької традиції, допомогла уникнути контроверсійних варіантів тлумачення Святого Письма. Занурення української літератури бароко в біблійну матрицю спричинило її парафразний характер і створило умови для інтенсивного розвитку чотирисенсової біблійної герменевтики як структуранта поетики української барокової прози. Принципи біблійної герменевтики, посівши місце монолітного ядра форми та змісту авторських текстів, з часом почали виходити за межі власне богословської літератури, наприклад, у сферу світського мистецтва. Авторы статьи обозначили общие принципы влияния библейской герменевтики на поэтику прозы украинского барокко. Библия воспринималась древними писателями как сборник священных книг, написанных Духом Святым при посредничестве агиографа, поэтому она полна метафор, сравнений, аллегорий и притч, которые требовали объяснения. Библейская герменевтика разработала правила толкования Священного Писания, чтобы избежать ложных вариантов прочтения Слова Божьего. Четырехсмысловая методика библейской герменевтики, заимствованная из западной католической традиции, помогла избежать противоречивых вариантов толкования Священного Писания. Погружение украинской литературы барокко в библейскую матрицу привело ее парафразный характер и создало условия для интенсивного развития четырехсмысловой библейской герменевтики как структуранта поэтики украинской барочной прозы. Принципы библейской герменевтики, заняв место монолитного ядра формы и содержания авторских текстов, со временем начали выходить за пределы собственно богословской литературы, например, в сферу светского искусства.
- ДокументAdvantages and Disadvantages of Using Authentic Materials in Teaching English(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Bila, E.Аuthentic materials can fulfill multiple roles in teaching. The proper and systematic use of these materials during the lessons gives students the understanding that they are learning the language which prepares them for the real-life communication. В статті розглянуто автентичні матеріали, які можуть виконувати кілька ролей у навчанні. Правильне та систематичне використання цих матеріалів під час уроків дає студентам розуміння того, що вони вивчають мову, яка готує їх до реального спілкування. В статье рассмотрены аутентичные материалы, которые могут выполнять несколько ролей в обучении. Правильное и систематическое использование этих материалов во время уроков дает студентам понимание того, что они изучают язык, который готовит их к реальному общению. This article deals with authentic materials that can fulfil several roles in learning. The correct and systematic use of these materials during lessons gives students the understanding that they are learning a language that prepares them for real communication.
- ДокументAdvisory management in the field of higher education: directions and models(PC Technology Center, 2020) Marchenko, O.; Radchenko, L.; Guzenko, H.; Kryvosheeva, N.; Shcheblykina, T.The Object of Research: management of higher improvements and advisory services, aimed at achieving the program outputs of the educational process by creating conditions for effective advisory support for applicants and staff of educational institutions. The issue to study: the introduction of measures and methods of advisory management in the quality of higher education management. The Main Scientific Results: the conceptual bases of advisory management as a system of principles, measures and methods of advisory management are revealed. Based on the subject approach, the models of the advisory process in higher education institutions are identified and characterized, the effectiveness of combining the models of internal and external counseling to ensure the quality of higher education is proved. The Area of Practical Application of Research Outputs: higher education institutions and institutions managing higher education. Innovative technological product: on the basis of the subject approach the technologies of advisory management are revealed. The introduction of these technologies into management of higher education improvements allows to use effectively the opportunities of advisory models of knowledge and information flow to achieve program outputs of educational process. The field of application of innovative technological product: practice of formation, implementation and development of management system of educational services improvements. Об'єкт дослідження: управління вищими вдосконаленнями та консультативні послуги, спрямовані на досягнення програмних результатів навчального процесу шляхом створення умов для ефективної консультативної підтримки заявників та працівників навчальних закладів. Питання для вивчення: запровадження заходів та методів дорадчого управління в якості управління вищою освітою. Основні наукові результати: розкрито концептуальні основи дорадчого управління як системи принципів, заходів та методів дорадчого управління. На основі предметного підходу визначено та охарактеризовано моделі консультативного процесу у вищих навчальних закладах, доведено ефективність поєднання моделей внутрішнього та зовнішнього консультування для забезпечення якості вищої освіти. Сфера практичного застосування результатів досліджень: вищі навчальні заклади та установи, що керують вищою освітою. Інноваційний технологічний продукт: на основі предметного підходу розкрито технології дорадчого управління. Впровадження цих технологій в управління удосконаленням вищої освіти дозволяє ефективно використовувати можливості консультативних моделей потоків знань та інформації для досягнення програмних результатів навчального процесу. Галузь застосування інноваційного технологічного продукту: практика формування, впровадження та розвитку системи управління удосконаленням освітніх послуг. Объект исследования: управление высшими усовершенствованиями и консультативные услуги, направленные на достижение программных результатов учебного процесса путем создания условий для эффективной консультативной поддержки заявителей и работников учебных заведений. Вопросы для изучения: введение мер и методов совещательного управления в качестве управления высшим образованием. Основные научные результаты: раскрыты концептуальные основы совещательного управления как системы принципов, мер и методов совещательного управления. На основе предметного подхода определены и охарактеризованы модели консультативного процесса в высших учебных заведениях, доказана эффективность сочетания моделей внутреннего и внешнего консультирования для обеспечения качества высшего образования. Сфера практического применения результатов исследований: высшие учебные заведения и учреждения, управляющие высшим образованием. Инновационный технологический продукт: на основе предметного подхода раскрыто технологии совещательного управления. Внедрение этих технологий в управление совершенствованием высшего образования позволяет эффективно использовать возможности консультативных моделей потоков знаний и информации для достижения программных результатов учебного процесса. Область применения инновационного технологического продукта: практика формирования, внедрения и развития системы управления совершенствованием образовательных услуг.
- ДокументAgreement of the predicate with the subject(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017-10-16) Смєлова, С. В.Посібник присвячено узгодженню присудка з підметом, що є суперечливим питанням англійської граматики. У студентів виникають певні труднощі при вивченні та засвоєнні цього граматичного матеріалу, причиною чого є невідповідність граматичних систем рідних мов і англійської мови. Метою посібника є систематизувати різні випадки узгодження присудка з підметом, систематизування виконано з урахуванням наявності двох типів узгодження присудка з підметом : Formal subject-predicate agreement, Notional subject-predicate agreement. Посібник складається із теоретичного матеріалу, в якому надаються узагальнені відомості щодо різних випадків узгодження присудка з підметом, і комплексу вправ. Посібник адресований викладачам і студентам факультетів іноземної філології, а також може бути використаний як довідковий матеріал для широкого кола читачів, які вивчають англійську мову або працюють із нею. Пособие посвящено согласованию сказуемого с подлежащим, что является спорным вопросом английской грамматики. У студентов возникают определенные трудности при изучении и освоении этого грамматического материала, причиной чего является несоответствие грамматических систем родных языков и английского языка. Целью пособия является систематизация различных случаев согласования сказуемого с подлежащим, систематизация выполнена с учетом наличия двух типов согласования сказуемого с подлежащим : Formal subject-predicate agreement, Notional subject-predicate agreement. Пособие состоит из теоретического материала, в котором предоставляются обобщенные сведения о различных случаях согласования сказуемого с подлежащим, и комплекса упражнений. Пособие адресовано преподавателям и студентам факультетов иностранной филологии, а также может быть использовано как справочный материал для широкого круга читателей, изучающих английский язык или работающих с ним. The manual is devoted to the agreement of the predicate with the subject, which is a controversial issue of English grammar. Students have certain difficulties in studying and mastering this grammatical material, the reason for which is the discrepancy between the grammatical systems of native languages and English. The purpose of the manual is to systematize various instances of the agreement of the predicate with the subject, the systematization is performed taking into account the presence of two types of agreement of the predicate with the subject: Formal subject-predicate agreement, Notional subject-predicate agreement. The manual consists of theoretical material, which provides a summary of the various cases of matching the predicate with the subject, and a set of exercises. The manual is addressed to teachers and students of the faculties of foreign philology, and can also be used as reference material for a wide range of readers learning English or working with it.
- ДокументAnalysis of the state of formation of future teacher’s communicative competence as a condition of providing the quality of general secondary education(EDP Sciences, 2020-03-26) Trubavina, I.; Vasylieva, S.; Martyniuk, A.The scientific novelty of the article is that the authors have revealed the average level of the state of formation of communicative competence (CC) of the third-year students. The cognitive and emotional components dominate among all CC components (it can be observed among students of the Faculty of Natural Sciences, Faculty of Arts). The behavioral component of the CC is better formed among students of the Faculty of Foreign Philology and the Faculty of Arts and Graphics. The communicative tolerance prevails among students of the Faculty of Physical Education as well as the Faculty of Arts and Graphics. Moreover, the two factors influencing CC were revealed: the external factors (organization of students’ subject leisure; professional-oriented educational work with students; content of education at institutions of higher pedagogical education: specialty of the chosen profession, increased cycle of humanities and psychological and pedagogical disciplines, active pedagogical practice of students; age of students to work with, different categories of children and adults to communicate with, pedagogical skills and CC of teachers); the internal factors (students’ attitude towards self-development, self-education, students’ life and social experience, motivation for acquiring a specialty and CC, humanistic orientation of future teacher’s personality, persona's orientation to “person to person” profession). Наукова новизна статті полягає в тому, що автори виявили середній рівень стану сформованості комунікативної компетентності (СК) студентів третього курсу. Когнітивний та емоційний компоненти домінують серед усіх компонентів КС (це можна спостерігати серед студентів факультету природничих наук, факультету мистецтв). Поведінковий компонент КС краще формується серед студентів факультету іноземної філології та факультету мистецтв та графіки. Комунікативна толерантність панує серед студентів факультету фізичної культури, а також факультету мистецтв та графіки. Крім того, було виявлено два фактори, що впливають на КК: зовнішні фактори (організація предметного дозвілля студентів; професійно-орієнтована навчальна робота зі студентами; зміст освіти у вищих навчальних закладах: спеціальність обраної професії, збільшення циклу гуманітарних наук та психологічні та педагогічні дисципліни, активна педагогічна практика студентів; вік студентів для роботи, різні категорії дітей та дорослих для спілкування, педагогічна майстерність та КК викладачів); внутрішні чинники (ставлення учнів до саморозвитку, самоосвіта, життєвий та соціальний досвід студентів, мотивація до здобуття спеціальності та КК, гуманістична спрямованість особистості майбутнього вчителя, орієнтація особистості на професію «людина до людини»). Научная новизна статьи заключается в том, что авторы обнаружили средний уровень состояния сформированности коммуникативной компетентности (СК) студентов третьего курса. Когнитивный и эмоциональный компоненты доминируют среди всех компонентов КС (это можно наблюдать среди студентов факультета естественных наук, факультета искусств). Поведенческий компонент КС лучше формируется среди студентов факультета иностранной филологии и факультета искусств и графики. Коммуникативная толерантность господствует среди студентов факультета физической культуры, а также факультета искусств и графики. Кроме того, было обнаружено два фактора, влияющие на КК: внешние факторы (организация предметного досуга студентов, профессионально-ориентированная учебная работа со студентами, содержание образования в высших учебных заведениях: специальность выбранной профессии, увеличение цикла гуманитарных наук и психологические и педагогические дисциплины, активная педагогическая практика студентов; возраст студентов для работы, различные категории детей и взрослых для общения, педагогическое мастерство и УК преподавателей) внутренние факторы (отношение учащихся к саморазвитию, самообразование, жизненный и социальный опыт студентов, мотивация к получению специальности и УК, гуманистическая направленность личности будущего учителя, ориентация личности на профессию «человек к человеку»).
- ДокументANNOTATION DES NOMS DANS "LE DICTIONNAIRE FONDAMENTAL DE L’ENVIRONNEMENT DICOENVIRO" COMME EXEMPLE DE CERTAINS ASPECTS DE LA LEXICOGRAPHIE ÉLECTRONIQUE MODERNE(Міжнародний гуманітарний університет, 2021) Kalinichenko, T.Метою статті є дослідження анотування іменників, що позначають події чи процеси в «Фундаментальному словнику навколишнього середовища DiCoEnviro» для вивчення деяких аспектів сучасної електронної лексикографії.Наукова новизна статті полягає в тому, що ми представляємо дослідження, яке стосується деяких аспектів сучасної електронної лексикографії, зокрема анотування іменників, що позначають події чи процеси в «Фундаментальному словнику навколишнього середовища DiCoEnviro», що включає в себе лексику спеціалізованої мови навколишнього середовища. Актуальність цього дослідження зумовлена необхідністю дослідження роботи електронних словників, які є досить новим і водночас динамічним явищем.У процесі дослідження були використані такі методи: комплексний лінгвопрагматичний описовий метод із прийомами спостереження, порівняння, узагальнення та інтерпретації – для характеристики анотування іменників в «Фундаментальному словнику навколишнього середовища DiCoEnviro», для виявлення явищ в них; метод суцільної вибірки дозволив знайти термінологічні одиниці в досліджуваному матеріалі для результатів розвідки.У статті презентовано дослідження анотування іменників в термінологічному онлайн-ресурсі «Фундаментальний словник навколишнього середовища DiCoEnviro». Перш за все анотуються іменники, що позначають події чи процеси. Як правило іменник має ті ж актанти і значення, що й дієслово. Але часто актанти іменників можуть бути невиражені. З’ясовано, що під час анотування іменників враховуються допоміжні дієслова, а підмети цих дієслів анотуються. Простежено доповнення, внесені до схеми: додавання синтаксичної функції детермінанта, синтаксичної групи присвійного детермінанта (Poss-det), семантичної ролі Descripteur.Зроблено висновки що незважаючи на схожість анотування іменників та дієслів у DiCoEnviro, є деякі відмінності, представлені у дослідженні. The purpose of the article is to study the annotation of nouns denoting events or processes in “The Fundamental Dictionary of the Environment DiCoEnviro” to explore some aspects of modern electronic lexicography. The scientific novelty of the article is that we present the research on some aspects of modern electronic lexicography, including annotation of nouns denoting events or processes in “The Fundamental Dictionary of the Environment DiCoEnviro” which includes vocabulary of specialized language of environment. The relevance of this research is due to the need to study the work of electronic dictionaries which are quite new and at the same time dynamic phenomenon. The following methods were used in the research process: the complex linguo-pragmatic descriptive method and the techniques of observation, comparison, generalization and interpretation to characterize the annotation of nouns in the “The Fundamental Dictionary of the Environment DiCoEnviro”, to identify phenomena in them; the method of continuous sampling allowed to find terminological units in the studied material for the results of this research. This article presents a study of the annotation of nouns in the terminological online resource “The Fundamental Dictionary of the Environment DiCoEnviro”. First of all, nouns denoting events or processes are annotated. As a rule, the noun has the same actants and meanings as the verb. But the actants of nouns can be often unexpressed. It is found out that auxiliary verbs are taken into account when annotating nouns, and the subjects of these verbs are annotated. The additions to the scheme are traced: addition of the syntactic function of the determinant, the syntactic group of the possessive determinant (Poss-det), the semantic role of Descriptor. It is concluded that despite the similarities in the annotation of nouns and verbs in DiCoEnviro, there are some differences given in the study.
- ДокументApproaches to studying English Restoration drama(Херсонський державний університ, 2021) Marina, O.This study applied cognitive-pragmatic, literary criticism and theory of theatre approaches to summarize findings on the dramatic discourse of English Restoration. In this article, the main points of Stuart Restoration ideology have been set out, findings on the predominant concepts of that time have been summarized, and functions of Restoration theatre have been singled out; the subject matter, repertoire and dramatis personae of Restoration drama have been characterized. The paper focuses on comparative studies of Restoration and Elizabethan drama which concern their scope, genres, and morality. У статті наведено узагальнення результатів наукових досліджень, присвячених дискурсу часів англійської Реставрації, з позицій когнітивно-прагматичного, літературного і театрального підходів. У цьому дослідженні окреслено положення ідеології Реставрації Стюартів, узагальнено знахідки наукових розвідок, присвячених вивченню основних концептів того часу; виділено функції театру епохи Реставрації, описано тематику, репертуар і схарактеризовано персонажів драматичних творів часів Реставрації Стюартів; порівняно масштаби охоплення тематики, жанрів і моралі драматичних творів часів англійської Реставрації і драматургії часів королеви Єлизавети Тюдор. В статье приводятся результаты научных исследований, посвящённых дискурсу времен Реставрации Стюартов, с позиций когнитивно-прагматического, литературного и театрального подходов. В этом исследовании очерчены основные положения идеологии Реставрации Стюартов, обобщаются результаты научных исследований, посвящённых изучению основных концептов того времени; выделены функции театра эпохи Реставрации, описана тематика, репертуар і охарактеризованы персонажи драматических произведений времён Реставрации Стюартов; сравниваются масштабы охвата тематики, жанров и морали драматических произведений времён английской Реставрации и драматургии врёмен королевы Елизаветы Тюдор.
- ДокументAssessing Students’ Academic Achievements Using Google Forms(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Видавничий дім «Гельветика», 2023) Chekhratova, O.The use of technology in education has seen a significant surge in recent years, driven in part by the Covid-19 pandemic and other factors such as the military invasion in Ukraine. While online learning has many advantages, including adaptability and convenience, there are also challenges to be addressed, such as motivating unengaged students and promoting collaboration and communication. Assessment is a crucial aspect of language instruction, and online classes present unique challenges in this area. However, Google Forms offers a user-friendly and flexible tool for educators to create and customize assessments, as well as collect and analyze data easily. The tool provides immediate feedback to both students and teachers, enabling teachers to assess the effectiveness of their teaching methods and identify areas that need improvement. Google Forms can also be used to foster learner autonomy and responsibility by allowing students to provide their own tasks for assessment. This approach increases student motivation and engagement and helps develop their professional skills. The instructor’s role is to check the samples and upload them into the Google Form, saving time and allowing students to learn and revise material in an engaging form. However, there are some limitations to Google Forms as an assessment tool. Cheating during tests is a concern, and teachers must raise students’ awareness of ethical behavior. Another limitation is the lack of formatting options, such as italicizing or boldfacing text. Additionally, Google Forms does not allow mathematical symbols, limiting its use for science courses. While this tool offers many benefits for assessing students’ academic performance and promoting learner autonomy, there are also limitations and challenges that must be addressed. With continued development and improvement, Google Forms has the potential to become an even more powerful tool for educators in the future. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті значно зросло за останні роки, частково через пандемію Covid-19 та інші фактори, такі як військове вторгнення в Україну. Хоча онлайн-навчання має багато переваг, включаючи адаптивність і зручність, існують також проблеми, які необхідно вирішити, наприклад, мотивація незацікавлених студентів і сприяння розвитку співпраці. Оцінювання є важливим аспектом викладання мови, а онлайн-класи створюють унікальні виклики в цій сфері. Однак Google Forms пропонують зручні і гнучкі інструменти для викладачів, які дозволяють створювати тест для оцінювання, використовуючи різні налаштування, а також легко збирати й аналізувати дані. Інструмент забезпечує миттєвий зворотній звʼязок як для студентів, так і для викладачів, що дозволяє останнім оцінювати ефективність своїх методів викладання та визначати сфери, які потребують вдосконалення. Google Forms також можна використовувати для розвитку автономії та відповідальності студентів, дозволяючи їм створювати власні завдання для оцінювання. Такий підхід підвищує мотивацію та зацікавленість студентів і допомагає розвивати їхні професійні навички. Роль викладача полягає в тому, щоб перевірити запропоновані зразки і завантажити їх у Google Forms, заощаджуючи час і дозволяючи студентам вивчати і повторювати матеріал у цікавій формі. Однак є деякі обмеження щодо використання Google Forms як інструменту оцінювання. Списування під час тестів викликає занепокоєння, і педагоги повинні підвищувати обізнаність студентів про етичну поведінку. Ще одним обмеженням є відсутність опцій форматування, таких як курсив або напівжирний текст. Крім того, Google Forms не дозволяють використовувати математичні символи, що обмежує можливості використання для технічних і природничих дисциплін. Хоча цей інструмент пропонує багато переваг для оцінювання академічної успішності студентів та сприяння розвитку їхньої автономії, він також має певні обмеження та проблеми, які необхідно вирішити. Завдяки постійному розвитку та вдосконаленню, Google Forms можуть стати ще більш потужним інструментом для освітян у майбутньому.
- ДокументAsymétrie dans la traduction anglais français dans la langue de la publicité(Національний університет імені Ярослава Мудрого, 2020-02-27) Калініченко, Т. М.Le but de l'étude est de créer un corpus d'un dictionnaire asymétrique de la publicité anglaise et française pour créer des expressions stables en traduction, dont l'utilisation améliorera la qualité de la traduction et simplifiera son processus. Метою дослідження є створення корпусу асиметричного словника англо- та франкомовної реклами для створення сталих виразів у перекладі, використання яких сприятиме покращенню якості перекладу та спрощенню його процесу. Целью исследования является создание корпуса асимметричного словаря англо и франкоязычной рекламы для создания устойчивых выражений в переводе, использование которых будет способствовать улучшению качества перевода и упрощению его процесса. The aim of the study is to create a corpus of asymmetric dictionary of English and French advertisement to create set expressions in translation, the use of which will improve the quality of translation and simplify its process.
- ДокументBeautiful and Desired: The Types of Female Images in the Social Text by Serhiy Zhadan(Science Publishing Group, 2022-11) Starostenko, T.; Gurtova, I.; Hetman, Y.; Horovenko, M.; Laktina, Y.; Yehorova, O.The article explores the gallery of female characters in the social architecture by Serhiy Zhadan, represented both in his poetry and prose. It has been identified that the philosophic category of a ‘human being’ is an entity, specified through the range of subcategories: “an adult”, “a child”, “a boy”, “a girl”, “a man”, “a woman”, “an old man”, “an old woman”. Two distinct starts – ‘the man” and the “woman” – and their sociocultural roles in the printed matter by Serhiy Zhadan have been identified and analyzed. It has been proved that the texts by the author are invariably marked by the presence of a gallery of women appearing as a moment in the destiny of the man and serving as an explicit sexual object. The prevailing social roles of the woman within the body of writings from 2008 up to 2019 are the following: a hooker, somebody’s girlfriend desired either by a protagonist or by the lyrical hero, an older woman of experience, an explicit sexual object, a drunk fast woman, women as the source of problems and men’s failures, an under-age looking adult. The components of the female image comprise the manner of dress, hair, make-up, accessories, shoes, perfumes, weight. The oxymoron embodied in the triad “women-church-alcohol” or “priest-women-laughter” takes place. The uncovered wintry nature is associated with the female nudity. The author’s texts sometimes fall into Boccaccio’s mockery and Chaucerian ridicule of religion. Within the European chronotope prostitution and pornography are depicted as a rudiment of the past and is viewed as a profession type, whereas in the Ukrainian context it is portrayed as an inseparable part of the home sociography. Throughout the analyzed poetry and prose it is impossible to find a single image of a respectable woman. Social text by Serghiy Zhadan brings the mixture of characters from the combined epochs – the Soviet times, the 1990s, the present. The author ridicules social extremes and the confusion of the social architecture produced by the rapid change of the epochs: Perestroika, the dark criminal 90s, the noughties. У статті досліджено галерею жіночих образів у соціальній архітектурі Сергія Жадана, представлених як у його поезії, так і в прозі. Було визначено, що філософська категорія «людина» — це сутність, специфікована через низку підкатегорій: «дорослий», «дитина», «хлопчик», «дівчинка», «чоловік», «жінка», «старий», «стара». Сергієм Жаданом виділено й проаналізовано два відмінні початку – «чоловік» і «жінка» – та їхні соціокультурні ролі у друкованій продукції. Доведено, що тексти автора незмінно позначені наявністю галереї жінок, які постають як момент у долі чоловіка та виступають явним сексуальним об’єктом. Домінуючими соціальними ролями жінки в творах з 2008 по 2019 роки є такі: повія, чиясь дівчина, яку бажає головний герой або ліричний герой, старша жінка з досвідом, експліцитний сексуальний об’єкт, п’яна жінка, жінка як джерело проблем і чоловічих невдач, доросла людина, яка виглядає неповнолітньою. Складовими жіночого образу є манера одягатися, зачіска, макіяж, аксесуари, взуття, парфуми, вага. Має місце оксюморон, втілений у тріаді «жінки-церква-алкоголь» або «священик-жінка-сміх». Неприкрита зимова природа асоціюється з жіночою наготою. Тексти автора подекуди впадають у глузування Боккаччо та чосерівське осміювання релігії. У європейському хронотопі проституція і порнографія зображуються як рудимент минулого і розглядаються як тип професії, тоді як в українському контексті вони зображуються як невід’ємна частина домашньої соціографії. В аналізованій поезії та прозі неможливо знайти жодного образу поважної жінки. Соціальний текст Сергія Жадана привносить в себе змішання персонажів з різних епох – радянських часів, 1990-х, сьогодення. Автор висміює соціальні крайнощі та плутанину соціальної архітектури, породжену стрімкою зміною епох: перебудова, темні кримінальні 90-ті, нульові.
- ДокументCanva як інструмент для урізноманітнення уроків з іноземної мови(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Самойленко, Н. С.Автор розглядає Canva як інструмент для урізноманітнення уроків з іноземної мови. The author views Canva as a tool for diversifying foreign language lessons.
- ДокументClassification of compound words according to their conformity to the current grammatical patterns of the language(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2022-02-24) Kovalenko, O.; Ying, SiyiIt has been stated that the lexical meanings of compound words cannot be understood from the surface of the words they are formed from, and not any two words can form a compound word in any semantic group. Доведено, що лексичні значення складних слів не можуть бути виведені з семантичних значень слів-компонентів, з яких вони складаються, а також той факт, що будь-які два слова не завжди можуть формувати складне слово у семантичні групі.
- ДокументClassroom research techniques(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Istomina, R.Research methods in the classroom during the pedagogical practice of students are analyzed. Techniques are aimed at professional, intellectual and personal development.Проаналізовано методики дослідження в класі під час педагогічної практики студентів. Методики спрямовані на професійний, інтелектуальний та особистісний розвиток. Проанализированы методики исследования в классе во время педагогической практики студентов. Методики направлены на профессиональный, интеллектуальный и личностное развитие.
- ДокументÇOÇUK EĞİTİMİNDE TÜRK MASALININ YERİ(ХНУ імені В. Н. Каразіна, ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-04-28) Вейсова, Д.Makale, Türk masallarının çocuk yetiştirmedeki önemini tartışıyor. У статті розглядаються питання значущості турецьких казок у вихованні дитини. В статье рассматриваются вопросы значимости турецких сказок в воспитании ребенка. The article discusses the importance of Turkish fairy tales in raising a child.