Перегляд за Автор "Шишенко, В. О."
Зараз показано 1 - 20 з 46
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБУЛІНГ У ШКІЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ(Центр фінансово-економічних наукових досліджень, 2024-02-20) Шишенко, В. О.; Сеймовська, К. Р.У тезах розглянуто булінг у шкільному середовищі. Булінг розглядають як форму насильства, що виникає через комплекс особистісних, соціальних та культурних чинників. Причини виникнення булінгу можуть бути різними, як від особистісних рис характеру кривдника, так і до проблем у сім’ї чи соціумі. Зазначено, що булінг є серйозною загрозою для психічного здоров’я та соціалізації дітей. Він може мати довготривалі негативні наслідки як для жертв, так і для кривдників. Попередження та подолання булінгу має стати пріоритетом для кожної школи. Це вимагає комплексу заходів: створення атмосфери нетерпимості до будь-яких форм агресії, виховання культури взаємоповаги та емпатії, своєчасне реагування на прояви булінгу. Bullying in the school environment is considered in theses. Bullying is seen as a form of violence arising from a complex of personal, social and cultural factors. The causes of bullying can be different, both from the personality traits of the offender, and from problems in the family or society. It is noted that bullying is a serious threat to the mental health and socialization of children. It can have long-term negative consequences for both victims and perpetrators. Preventing and addressing bullying should be a priority for every school. This requires a complex of measures: creating an atmosphere of intolerance to any form of aggression, fostering a culture of mutual respect and empathy, timely response to manifestations of bullying.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНИХ ТЕХНІК В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ(ГО «Молодіжна наукова ліга», ГО «Європейська наукова платформа», 2023-04-14) Шишенко, В. О.; Мринська, Д. Ю.У публікації розглянуто використання арт-терапевтичних технік в освітньому процесі учнів початкових класів. Визначено основні види арт-терапії. Зазначено, що використання засобів арт-терапії у навчальному процесі сприяє покращенню показників креативності, розкриває їх творчий потенціал та збагачує особистісні якості, знижує рівень переживань, тим самим підвищує готовність дитини до нових цілей. The publication examines the use of art therapy techniques in the educational process of primary school students. The main types of art therapy are defined. It is noted that the use of art therapy tools in the educational process improves creativity indicators, reveals their creative potential and enriches personal qualities, reduces the level of experiences, thereby increasing the child's readiness for new goals.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ КАЗКОТЕРАПІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(International Electronic Scientific and Practical Journal "WayScience", 2024-03-07) Шишенко, В. О.; Гончаренко, А. В.У публікації розглянуто використання казкотерапії в освітньому процесі початкової школи. Казкотерапія – це здоров’язберігаюча технологія, яку використовують під час освітнього процесу, завдяки чому відбувається формування ключових компетентностей молодших школярів. Зазначено, що казкотерапія допомагає розшифрувати знання про світ та взаємовідносини в ньому, а також максимально психологічно розвантажити дитину, зменшити агресивність, розкрити внутрішній потенціал, пробудити душу, підвищити свідомість подій, отримати знання про закони життя та подолати різні кризові моменти дитинства. The publication examines the use of fairy-tale therapy in the educational process of primary school. Fairytale therapy is a health-preserving technology used during the educational process, thanks to which the key competencies of younger schoolchildren are formed. It is noted that fairy-tale therapy helps to decipher knowledge about the world and relationships in it, as well as psychologically relieve the child as much as possible, reduce aggressiveness, reveal inner potential, awaken the soul, increase awareness of events, gain knowledge about the laws of life and overcome various crisis moments of childhood.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2022) Шишенко, В. О.У статті висвітлено проблему використання педагогічних технологій інклюзивної освіти у початковій школі. Визначено, що для дітей з особливими освітніми потребами важливим є навчання без примусу, що засноване на інтересі, успіху, довірі та рефлексії вивченого. Зазначено, що інклюзивна освіта – це вид навчання, що включає організацію спільних навчальних занять, дозвілля і різних видів додаткової освіти осіб з особливими освітніми потребами та осіб, які не мають таких потреб; інклюзивна освіта на щаблі початкової школи спрямована на організацію комплексної педагогічної, психологічної та соціальної допомоги школярам з особливими освітніми потребами для забезпечення можливості корекції недоліків у їхньому психофізичному розвитку та опанування основної освітньої програми. Визначено, що для успішного опанування загальноосвітньої програми учням з особливими освітніми потребами необхідні особливі умови, що включають індивідуалізацію підходів до навчання та застосування сучасних педагогічних технологій інклюзивної освіти, зокрема: технології, що спрямовані на освоєння академічних компетенцій при спільній освіті дітей із різними освітніми потребами (технології диференційованого навчання – частина загальної дидактичної системи, що забезпечує спеціалізацію освітнього процесу різних груп учнів; технології індивідуалізованого навчання – організація освітнього процесу, за якої індивідуальний підхід та індивідуальна форма навчання є пріоритетними); технології корекції навчальних та поведінкових труднощів, що виникають у дітей в освітньому процесі: (ігрові технології – сучасні педагогічні технології, що засновані на активізації та інтенсифікації діяльності учнів; корекційно-розвивальні технології навчання використання корекційно-розвивальних методів спрямоване на підвищення рівня розвитку, концентрації, перемикання та стійкості уваги, розвиток наочно-образного та логічного мислення). Доведено, що особливістю інклюзивної освіти є те, що вчитель враховує різноманітність дітей у класі, їх особливості, можливості та інтереси. Саме тому вчителям початкових класів важливо використовувати ефективні технології для успішної роботи з учнями, що мають особливі освітні потреби. The article highlights the problem of using pedagogical technologies of inclusive education in primary school. It was determined that for children with special educational needs, learning without coercion, which is based on the interest, success, trust and reflection of the learner, is important. It is noted that inclusive education is a type of education that includes the organization of joint educational activities, leisure time and various types of additional education for persons with special educational needs and persons who do not have such needs; inclusive education at the primary school level is aimed at organizing complex pedagogical, psychological and social assistance to schoolchildren with special educational needs to ensure the possibility of correcting deficiencies in their psychophysical development and mastering the basic educational program. It was determined that for students with special educational needs to successfully master the general education program, special conditions are necessary, including the individualization of approaches to learning and the use of modern pedagogical technologies of inclusive education, in particular: technologies aimed at mastering academic competencies in the joint education of children with different educational needs ( technologies of differentiated education - part of the general didactic system, which ensures the specialization of the educational process of different groups of students; technologies of individualized education - the organization of the educational process, in which an individual approach and an individual form of education are a priority); technologies for correcting educational and behavioral difficulties that arise in children in the educational process: (game technologies – modern pedagogical technologies based on the activation and intensification of student activity; corrective and developmental learning technologies, the use of corrective and developmental methods is aimed at increasing the level of development, concentration, switching and stability of attention, development of visual and logical thinking). It has been proven that a feature of inclusive education is that the teacher takes into account the diversity of children in the class, their characteristics, opportunities and interests. That is why it is important for elementary school teachers to use effective technologies to successfully work with students with special educational needs.
- ДокументВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТА: ПІДГОТОВКА, ОФОРМЛЕННЯ, ЗАХИСТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Довженко, Т. О.; Небитова, І. А.; Шишенко, В. О.У навчально-методичному посібнику представлено процедуру підготовки, вимоги до змісту та оформлення випускної кваліфікаційної роботи за спеціальністю 013 – Початкова освіта. У матеріалах наведено методику написання випускної кваліфікаційної роботи, в основу яких покладено вимоги нормативних документів (державних стандартів) щодо оформлення структурних елементів випускної роботи. Навчально-методичний посібник розроблено на основі нормативних документів і «Положення про випускну кваліфікаційну роботу здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти ХНПУ імені Г. С. Сковороди». Призначено для викладачів закладів вищої освіти та здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. В учебно-методическом пособии представлена процедура подготовки, требования к содержанию и оформлению выпускной квалификационной работы по специальности 013 – Начальное образование. В материалах приведена методика написания выпускной квалификационной работы, в основу которых положены требования нормативных документов (государственных стандартов) по оформлению структурных элементов выпускной работы. Учебно-методическое пособие разработано на основе нормативных документов и "Положения о выпускной квалификационной работе соискателей первого (бакалаврского) и второго (магистерского) уровней высшего образования ХНПУ имени Г. С. Сковороды". Предназначено для преподавателей заведений высшего образования и соискателей второго (магистерского) уровня высшего образования. The training manual presents the preparation procedure, the requirements for the content and design of the final qualification work in specialty 013 – Primary education. The materials provide a methodology for writing the final qualification work, which are based on the requirements of regulatory documents (state standards) for the design of the structural elements of the final work. The teaching aid was developed on the basis of normative documents and the Regulations on the final qualifying work of applicants for the first (bachelor's) and second (master's) levels of higher education of KhNPU named after G. S. Skovoroda. It is intended for teachers of institutions of higher education and applicants for the second (master's) level of higher education.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor's) level of higher education in the second year of study of the faculty of primary education full-time and part-time. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (2 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor's) level of higher education in the second year of study of the faculty of primary education full-time and part-time. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-05) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the second year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (2 семестр)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the second year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2021–2022 н. р. (2 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання заочної форми навчання онлайн. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants for the first (bachelor's) level of higher education in the first year of study at the Faculty of Primary Distance Learning online. For teachers and graduates of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor) level of higher education in the first year of study at the faculty of primary education in full-time and part-time forms of education. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (2 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor) level of higher education in the first year of study at the faculty of primary education full-time and part-time. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н. р. (2 семестр)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the first year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-04) Філатова, Л. С; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the first year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти третього року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-04) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти третього року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the third year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти третього року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (2 семестр)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти третього року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the third year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення експерименту «Школа професійного зростання» (День у школі) для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 013 – Початкова освіта(ПП «Стиль-Издат», 2020) Гавриш, І. В.; Довженко, Т. О.; Небитова, І. А.; Партола, В. В.; Старікова, Л. П.; Ушмарова, В. В.; Філатова, Л. С.; Шишенко, В. О.Методичні рекомендації складено на основі 4-річного експериментального проєкту «Школа професійного зростання» (День у школі), до якого було залучено професорсько-викладацький склад кафедр факультету початкового навчання. Підготовлені матеріали призначено для супроводу перебування (педагогічної практики) здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти один день на тиждень у закладах загальної середньої освіти й охоплюють дисципліни педагогічного та природничо-математичного циклів. У методичних рекомендаціях наведено програми практикумів та розкрито особливості поєднання практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у закладах загальної середньої освіти з паралельним вивченням дисциплін у закладах вищої освіти. Призначено для викладачів закладів вищої освіти та здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Методические рекомендации составлены на основе 4-летнего экспериментального проекта «Школа профессионального роста» (День в школе), к которому был привлечен профессорско-преподавательский состав кафедр факультета начального обучения. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения пребывания (педагогической практики) соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования один день в неделю в заведениях общего среднего образования и охватывают дисциплины педагогического и естественно математического циклов. В методических рекомендациях приведены программы практикумов и раскрыты особенности сочетания практической подготовки соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования в заведениях общего среднего образования параллельным изучением дисциплин в высших учебных заведениях. Предназначено для преподавателей заведений высшего образования и соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования. Methodical recommendations are made on the basis of 4-year-old of the experimental project "School of Professional Growth" (Day at School), in which the teaching staff of the departments of the faculty was involved primary education. Prepared materials are intended for support stay (pedagogical practice) of the first (bachelor's) applicants level of higher education one day a week in general secondary education institutions and cover disciplines of pedagogical and natural-mathematical cycles.The methodical recommendations present the programs of workshops and are revealed features of the combination of practical training of the first applicants (bachelor's) level of higher education in general secondary education institutions with parallel study of disciplines in higher education institutions. Designed for teachers of higher education institutions and applicants for the first (bachelor's) level higher education.
- ДокументМОТИВАЦІЯ ЯК СКЛАДНИК РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ВЧИТЕЛЯ(Science and education LTD, 2016-05) Шишенко, В. О.В статті порушена тема мотивації як важливої складової розвитку особистості вчителя. Позитивна мотивація скеровує студента, забезпечує потреби у постійному пошуку. Створення стійкої мотиваційної сфери – провідне завдання педагогічного ВНЗ.
- ДокументПЕДАГОГІЧНІ ІДЕЇ У СПАДЩИНІ Я. КОРЧАКА В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2023-05-11) Шишенко, В. О.; Бойцун, О. О.У публікації розглянуто педагогічні ідеї спадщини Я. Корчака в контексті сучасного освітнього процесу. Визначено погляди на педагогічну взаємодію з дітьми. Зазначено, що педагогічна спадщина Я. Корчака дає нам не лише методологічні засади, а й моральні та ціннісні якості, становлячи кредо професійної діяльності сучасного педагога. The publication examines the pedagogical ideas of Ya. Korchak's legacy in the context of the modern educational process. Views on pedagogical interaction with children are defined. It is noted that the pedagogical heritage of Ya. Korchak gives us not only methodological principles, but also moral and value qualities, forming the credo of the professional activity of a modern teacher.
- ДокументПроблеми інклюзії в сучасному освітньому просторі(Center of Modern Pedagogy "Learning Without Borders", 2021-04-28) Купіна, І. О.; Шишенко, В. О.У статті викладені актуальні проблеми інклюзії в освітньому просторі. Проаналізовано теоретичний матеріал крізь призму зазначеної тематики, схарактеризовано поняття «інклюзія», «інклюзивна освіта». Визначено напрями щодо усунення всіляких бар’єрів в освітньому просторі, що базуються на соціальному підході до особливих освітніх потреб, які знаходяться в основі інклюзії. Інклюзивна освіта як логічне продовження системи інтегрованої освіти пропонує нові методи, більш досконалі до організації начального процесу й узаємодії з кожною дитиною. Одним із важливих чинників у розвитку ідеї інклюзії є прийняття цього явища педагогами. Доведено, що освітня інклюзія не повинна акцентувати тільки на дидактичних і виховних заходах, бо більш важливою є спільна повсякденна діяльність звичайних і нетипових людей поза формальним освітнім процесом. Найціннішим є формування дружніх відносин між ними, адже інклюзивна освіта – це багатогранний процес, у якому переплетені психолого-педагогічні, соціальні, культурні, економічні, правові та інші аспекти. Розширення інклюзивного освітнього простору сьогодні сприяє реалізації цивільних прав на отримання гідної освіти людям з особливими потребами. В статье изложены актуальные проблемы инклюзии в образовательном пространстве. Проанализирован теоретический материал сквозь призму указанной тематики, охарактеризованы понятия «инклюзия», «инклюзивное образование». Определены направления по устранению всевозможных барьеров в образовательном пространстве, основанных на социальном подходе к особым образовательным потребностям, которые находятся в основе инклюзии. Инклюзивное образование как логическое продолжение системы интегрированного образования предлагает новые методы, более совершенные к организации учебного процесса и взаимодействия с каждым ребенком. Одним из важных факторов в развитии идеи инклюзии является принятие этого явления педагогами. Доказано, что образовательная инклюзия не должна акцентировать только на дидактических и воспитательных мероприятиях, потому что более важно совместная повседневная деятельность обычных и нетипичных людей вне формального образовательного процесса. Ценным является формирование дружественных отношений между ними, ведь инклюзивное образование – это многогранный процесс, в котором переплетены психолого-педагогические, социальные, культурные, экономические, правовые и другие аспекты. Расширение инклюзивного образовательного пространства сегодня способствует реализации гражданских прав на получение достойного образования людям с особыми потребностями. The article describes the most pressing problems of inclusion in the educational space. The theoretical material is analyzed through the prism of this topic, the concepts of «inclusion» and «inclusive education» are characterized. The main directions for eliminating various barriers in the educational space based on a social approach to special educational needs that are at the heart of inclusion are identified. Inclusive education as a logical continuation of the integrated education system offers new methods that are more perfect for organizing the educational process and interaction with each child. One of the most important factors in the development of the idea of inclusion is the acceptance of this phenomenon by teachers. It is proved that educational inclusion should not focus only on didactic and educational activities, because the joint of daily activities of ordinary and atypical people outside the formal educational process is more important. The most valuable thing is the formation of friendly relations between them, because inclusive education is a multi – faceted process in which psychological and pedagogical, social, cultural, economic, legal and other aspects are connected. The expansion of the inclusive educational space today contributes to the realization of civil rights to receive a decent education for people with special needs.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »