Перегляд за Автор "Сидоренко, О. В."
Зараз показано 1 - 16 з 16
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИВЧЕННЯ СТРУКТУРНО МЕХАНІЧНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ СПИРТІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Панащенко, Р. І.; Сидоренко, О. В.У публікації досліджено одноатомні, двохатомні та трьохатомні спирти. Вивчено вплив структури спиртів на величину густини та в’язкості. Порівняно кількісні величини цих властивостей спиртів марки «ч» з літературними. Зроблено висновок: для наукових досліджень та технологічних процесів спирти марки «ч» використовувати неможна, оскільки в результатах досліджень можуть бути похибки, викликані наявністю в них домішок, а в лабораторній практиці навчального та виробничого характеру спирти марки «ч» використовувати можна. Використання спиртів марки «ос.ч» в лабораторній практиці економічно не обґрунтовано. The publication examines monoatomic, diatomic and triatomic alcohols. The influence of the structure of alcohols on the value of density and viscosity was studied. Quantitative values of these properties of alcohols of the "h" brand were compared with those in the literature. The conclusion was made: for scientific research and technological processes, alcohols of the "h" brand cannot be used, since there may be errors in the results of research caused by their presence impurities, and in laboratory practice of an educational and industrial nature, alcohols of the "h" brand can be used. The use of alcohols of the "os.ch" brand in the laboratory practice is not economically justified.
- ДокументВизначення актуальних напрямків розробки навчального ПЗ з хімії, проблеми його розробки та впровадження(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка (ПНПУ), 2018-05-30) Винник, О. Ф.; Свєчнікова, О. М.; Сидоренко, О. В.; Пєтухова, І. Ю.Впровадження нових інформаційних технологій в навчальний процес, підвищення рівня комп'ютерної (інформаційної) підготовки учасників освітнього процесу є нагальною потребою в даний час для України. Однак дослідження Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) показують, що неефективне використання інформаційних та комунікаційних технологій (ІКТ) в освітніх системах погіршує результати навчання [2]. Однією з причин негативного впливу комп'ютерних засобів навчання є використання програмних засобів з готовими знаннями. Найчастіше це презентація, розроблена в Microsoft Office PowerPoint, яка по суті замінює шкільні плакати. Якщо на перших етапах впровадження ІКТ використання мультимедійних плат і проекторів викликало інтерес і, відповідно, стимулювало вивчення предмета, то зараз учням важко здивуватися таким засобам навчання. Вивчення динамічних комп'ютерних моделей, особливо 3D, ефективно. Завдяки їм можна візуалізувати навчальний матеріал, а також складні об'єкти для сприйняття і їх властивості. Вони незамінні при вивченні хімічних і технологічних процесів, гібридизації орбіталей, процесів електролітичної дисоціації і ін. Внедрение новых информационных технологий в учебный процесс, повышение уровня компьютерной (информационной) подготовки участников образовательного процесса является насущной потребностью в настоящее время для Украины. Однако исследования Организации экономического сотрудничества и развития (ОЭСР) показывают, что неэффективное использование информационных и коммуникационных технологий (ИКТ) в образовательных системах ухудшает результаты обучения [2]. Одной из причин негативного влияния компьютерных средств обучения является использование программных средств с готовыми знаниями. Чаще всего это презентация, разработанная в Microsoft Office PowerPoint, которая по сути заменяет школьные плакаты. Если на первых этапах внедрения ИКТ использование мультимедийных плат и проекторов вызывало интерес и, соответственно, стимулировало изучение предмета, то сейчас ученикам трудно удивиться таким средствам обучения. Изучение динамических компьютерных моделей, особенно 3D, эффективно. Благодаря им можно визуализировать учебный материал, а также сложные объекты для восприятия и их свойства. Они незаменимы при изучении химических и технологических процессов, гибридизации орбиталей, процессов электролитической диссоциации и др. Implementation of new information technologies in the educational process, raising the level of computer (informational) training of participants in the educational process is an urgent need for time for Ukraine. However, studies by the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) suggest that the inefficient use of information and communication technologies (ICTs) in educational systems worsens learning outcomes [2]. One of the reasons for the negative impact of computer training tools is the use of software tools with ready-made knowledge. This is most often a presentation developed in Microsoft Office PowerPoint, which essentially replaces school posters. If in the first stages of the implementation of ICT the use of multimedia boards and projectors has attracted interest and, accordingly, stimulated the study of the subject, it is now difficult for students to be surprised by such means of learning. Learning dynamic dynamic computer models, especially 3D, are effective. Due to them it is possible to visualize the educational material, as well as complex objects for perception and their properties. They are irreplaceable in the study of chemical and technological processes, hybridization of orbitals, the process of electrolytic dissociation, etc.
- ДокументВплив води на густину розчинів спиртів різної атомності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-20) Косник, К. О.; Сидоренко, О. В.Метою нашої роботи було визначення впливу водних добавок і атомарности спиртів на їх фізико-хімічні характеристики (в нашій роботі - щільність). Для досліджень обрано спирти з різними атомними станами: метанол (CH3OH (n = 1)), етиленгліколь ((CH3OH) 2 (n = 2)), гліцерин ((CH3OH) 2HCOH (n = 3)). Такий вибір обумовлений: однією гідроксильною групою на атом вуглецю в молекулі спирту, щоб виключити можливий вплив довжини ланцюга радикала органічної молекули на фізичні і хімічні властивості спиртів (щільність, в'язкість, питома провідність) і електрохімічні параметри спиртів і їх природа міняються зі збільшенням вмісту атомних розчинників (спиртів). При аналізі їх фізико-хімічних властивостей було встановлено, що при строгій послідовності збільшення атомності (n) і молекулярної маси (Mr) в діапазоні вибраних спиртів для значень щільності і діелектричної проникності характерно систематичне збільшення. Целью нашей работы было определение влияния водных добавок и атомарности спиртов на их физико-химические характеристики (в нашей работе - плотность). Для исследований выбраны спирты с различными атомными состояниями: метанол (CH3OH (n = 1)), этиленгликоль ((CH3OH) 2 (n = 2)), глицерин ((CH3OH) 2HCOH (n = 3)). Такой выбор обусловлен: одной гидроксильной группой на атом углерода в молекуле спирта, чтобы исключить возможное влияние длины цепи радикала органической молекулы на физические и химические свойства спиртов (плотность, вязкость, удельная проводимость) и электрохимические параметры спиртов и их природа меняются с увеличением содержания атомных растворителей (спиртов). При анализе их физико-химических свойств было установлено, что при строгой последовательности увеличения атомности (n) и молекулярной массы (Mr) в диапазоне выбранных спиртов для значений плотности и диэлектрической проницаемости характерно систематическое увеличение. The purpose of our work was to determine the influence of water additives and atomicity of alcohols on their physical and chemical characteristics (in our work - density). Alcohols of various atomic states are selected for research: methanol (CH3OH (n = 1)), ethylene glycol ((CH3OH) 2 (n = 2)), glycerin ((CH3OH) 2HCOH (n = 3)). Such a choice is conditioned: one hydroxyl group per carbon atom in an alcohol molecule to exclude the possible influence of the length of the chain of the organic molecule's radical as on the physical and chemical properties of the alcohols (density, viscosity, specific conductivity), and the electrochemical parameters of the alcohols and the nature changes in them with an increase in atomic solvents (alcohols). In analyzing their physicochemical properties it was found that with a strict sequence of increase in atomicity (n) and molecular mass (Mr) in the range of selected alcohols for the values of density and dielectric constant, a systematic increase is characteristic.
- ДокументВплив складу розчинів на процес хімічного осадження срібла на скло(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-20) Каледа, В. Ю.; Сидоренко, О. В.Широко поширене використання реакцій хімічного осадження металу для отримання суцільних покриттів через те, що металеві плівки можуть бути отримані на поверхні різних матеріалів. Хімічно обложені покриття в багатьох випадках є більш щільними і менш пористими, більш стійкими до корозії і краще спаяні в порівнянні з аналогічними покриттями з гальванічним або вакуумним напиленням. Перевага покриттів, отриманих методом HOM, полягає в їх однорідності по товщині, що зберігається на деталях складного профілю, в той час як при гальваніки швидкість осадження металу в різних областях підкладки сильно варіюється і отримати її неможливо осад однорідної товщини. За результатами дослідження було обрано склад розчину (AgNO3 - 5 г / л; NH4OH (25%) - 12 мл / л ; NaOH - 5 г / л; KNaC4H4O6 • 4H2O - 7 г / л) з високим індукційним періодом (1500 с), досить високою швидкістю хімічного осадження срібла (V = 0,20 мг / см2 • год). Це дозволить багаторазово використовувати цей розчин для нанесення світло-сірих, блискучих твердих покриттів Ag на скляні вироби. Широко распространено использование реакций химического осаждения металла для получения сплошных покрытий из-за того, что металлические пленки могут быть получены на поверхности различных материалов. Химически осажденные покрытия во многих случаях являются более плотными и менее пористыми, более устойчивыми к коррозии и лучше спаяны по сравнению с аналогичными покрытиями с гальваническим или вакуумным напылением. Преимущество покрытий, полученных методом HOM, заключается в их однородности по толщине, хранимой на деталях сложного профиля, в то время как при гальванике скорость осаждения металла в разных областях подложки сильно варьируется и получить ее невозможно осадок однородной толщины. По результатам исследования был выбран состав раствора (AgNO3 - 5 г / л; NH4OH (25%) - 12 мл / л; NaOH - 5 г / л; KNaC4H4O6 • 4H2O - 7 г / л) с высоким индукционным периодом (1500 с), довольно высокой скоростью химического осаждения серебра (V = 0,20 мг / см2 • ч). Это позволит многократно использовать этот раствор для нанесения светло-серых, блестящих твердых покрытий Ag на стеклянные изделия. Widespread use of reactions of chemical precipitation of metal to obtain continuous coatings due to the fact that metal films can be obtained on the surface of various materials. Chemically precipitated coatings are, in many cases, more dense and less porous, more corrosion-resistant and better soldered compared to similar galvanically deposited or vacuum-impregnated ones. The advantage of the coatings obtained by the HOM method is their uniformity in the thickness stored on the details of the complex profile, while when electroplating, the rate of precipitation of the metal in different areas of the substrate varies greatly and it is impossible to obtain a precipitate of uniform thickness. According to the results of the research, the composition of the solution was chosen (AgNO3 - 5 g / l; NH4OH (25%) - 12 ml / l; NaOH - 5 g / l; KNaC4H4O6 • 4H2O - 7 g / l) with a high induction period (1500s) , a rather high rate of chemical deposition of silver (V = 0,20 mg / cm2 • h). This will allow repeated use of this solution for the application of light-gray, shiny, solid Ag coatings on glass products.
- ДокументВПЛИВ СКЛАДУ ТА КОНЦЕНТРАЦІЇ ПОВЕРХНЕВО-АКТИВНИХ РЕЧОВИН НА ВЕЛИЧИНУ ПОВЕРХНЕВОГО НАТЯГУ РІДКИХ МИЮЧИХ ЗАСОБІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Кириченко, В. В.; Сидоренко, О. В.У публікації досліджено вплив складу та концентрації поверхнево-активних речовин на величину поверхневого натягу рідких миючих засобів. Об’єктами дослідження були взяті рідкі миючи засоби “Gala” та “Gala бальзам”, ”Fairy”, “Pur-aktive gel”, ”Lock”, ”Бджілка”. Аналіз результатів дослідження показав, що зі збільшенням концентрації ПАР миючих засобів різних фірм виробників: “Gala” та “Gala бальзам”, ”Fairy”, “Pur-aktive gel”, ”Lock”, ”Бджілка” поверхневий натяг зменшується практично до однакових значень. Але серед обраних миючих засобів найкраще змінює поверхневий натяг ”Fairy” до 30,4 мДж/м2. The publication examines the influence of the composition and concentration of surfactants on the surface tension of liquid detergents. Liquid detergents "Gala" and "Gala balm", "Fairy", "Pur-aktive gel", "Lock", "Bee" were taken as the objects of the study. Analysis of the results of the study showed that with an increase in the concentration of surfactants in detergents of various manufacturers: "Gala" and "Gala balsam", "Fairy", "Pur-aktive gel", "Lock", "Bee" surface tension decreases to almost the same values. But among the selected detergents, "Fairy" is the best at changing surface tension up to 30.4 mJ/m2.
- ДокументГазовий аналіз продуктів горіння палива(Харківський національний педагогічний університет імені. Г. С. Сковороди, 2019-02-01) Винник, О. Ф.; Сидоренко, О. В.; Макєєв, С. Ю.В методичних рекомендаціях простою, доступною мовою описується методика технічного газового аналізу продуктів згоряння палива за допомогою аналізатора ГХП-3М. Наведено методики приготування розчинів калій гідроксиду для визначення вмісту вуглекислого газу, пірогалової кислоти для визначення вмісту кисню, амоніачного розчину купрум (І) хлориду для визначення вмісту чадного газу та запірної рідини. Запропоновано форму для звіту до лабораторної роботи. Методичні рекомендації включають також перелік обладнання та реактивів необхідних для проведення лабораторної роботи. Видання призначене для студентів педагогічних університетів. В методических рекомендациях простым, доступным языком описывается методика технического газового анализа продуктов сгорания топлива с помощью анализатора ГХП-3М. Приведены методики приготовления растворов калий гидроксида для определения содержания углекислого газа, пирогаловой кислоты для определения содержания кислорода, аммиачного раствора меди (I) хлорида для определения содержания угарного газа и запорной жидкости. Предложено форму для отчета к лабораторной работе. Методические рекомендации включают также перечень оборудования и реактивов необходимых для проведения лабораторной работы. Издание предназначено для студентов педагогических университетов. In the methodological recommendations in a simple, accessible language describes the method of technical gas analysis of fuel combustion products using the analyzer GHP-3M. Methods for preparing solutions of potassium hydroxide to determine the content of carbon dioxide, pyrogalic acid to determine the oxygen content, ammonia solution of copper (I) chloride to determine the content of carbon monoxide and the barrier fluid are given. The proposed form for the report to the laboratory work. Guidelines also include a list of equipment and reagents necessary for laboratory work. The publication is intended for students of pedagogical universities.
- ДокументДИСПЕРСНІ СИСТЕМИ З ГАЗОПОДІБНИМ ДИСПЕРСІЙНИМ СЕРЕДОВИЩЕМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Петренко, О. В.; Сидоренко, О. В.У публікації досліджено властивості аерозолів, їх вплив на навколишнє середовище та способи раціонального використання аерозолів в довкіллі. Аерозолі – дисперсні системи, в яких дисперсною фазою є рідина або тверде тіло, а дисперсійним середовищем – газ, звичайно повітря. Встановлено, що: рідкі аерозолі після нанесення їх на скло відразу утворюють і зберігають кулькоподібну форму. Це пояснюється тим, що рідина прагне до зменшення поверхневої енергії шляхом утворення мінімальної площі поверхні. The publication investigates the properties of aerosols, their impact on the environment and ways of rational use of aerosols in the environment. Aerosols are dispersed systems in which the dispersed phase is a liquid or solid, and the dispersion medium is a gas, usually air. It has been established that: liquid aerosols immediately form and retain a ball-shaped form after being applied to glass. This is is due to the fact that the liquid tends to reduce the surface energy by creating a minimum surface area.
- ДокументДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕРХНЕВОГО НАТЯГУ МИЮЧИХ ЗАСОБІВ ПРИРОДНОГО ПОХОДЖЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Яценко, В. В.; Сидоренко, О. В.У статті досліджено поверхневий натяг миючих засобів природного походження. Об’єктами дослідження були взяті рідкі миючи засоби української фірми New Lafe та для порівняння - “Gala” та “Gala бальзам”, ”Fairy”. Аналіз результатів експериментів показав, що зі збільшенням концентрації поверхнево-активних речовин миючих засобів різних фірм виробників: “Gala” та “Gala бальзам”, POWER WASH, та POWER WASH COLOR поверхневий натяг зменшується практично до однакових значень. Але серед обраних миючих засобів найкраще змінює поверхневий натяг ” POWER WASH, та POWER WASH COLOR ” до30,4 мДж/м2. Стандартна побутова хімія часто викликає роздратування і сушить шкіру, тому що містить агресивні компоненти. Рекомендовано використовувати органічні миючі засоби в пробуті. The article examines the surface tension of detergents of natural origin. Liquid detergents of the Ukrainian company New Lafe and, for comparison, "Gala" and "Gala balsam", "Fairy" were taken as the objects of the study. The analysis of the results of the experiments showed that with an increase in the concentration of surfactants in detergents of different manufacturers: "Gala" and "Gala balsam", POWER WASH, and POWER WASH COLOR, the surface tension decreases to almost the same values. But among the selected detergents, "POWER WASH" and "POWER WASH COLOR" change the surface tension the best, up to 30.4 mJ/m2. Standard household chemicals often cause irritation and dry the skin because they contain aggressive components. It is recommended to use organic detergents in the bathroom.
- ДокументКорозионно-электрохимическое растворение сплавов алюминия в растворах при условиях контролируемого массопереноса(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-20) Сидоренко, О. В.В статье установлен относительно сложный характер кинетических зависимостей процесса растворения Al от растворов различных окислителей и лигандов в условиях изменения технологических параметров. Особенности кинетических зависимостей растворения Al в различных средах под влиянием экспериментального времени, температуры и гидродинамического режима (VAl -τ, VAl -t VAl - ω) уравнение, связанное с образование межфазных слоев различной физико-химической природы, их последующее упрочнение, частичное или полное разрушение. Эти процессы могут протекать периодически во времени и полностью определяются условиями гидродинамического массопереноса реагентов и продуктов в межфазном слое. У роботі встановлено відносно складний характер кінетичних залежностей процесу розчинення Al від розчинів різних окисників та лігандів за умов зміни технологічних параметрів. Особливості кінетичних залежностей розчинення Al у різних середовищах, на які впливають експериментальний час, температура та гідродинамічний режим (VAl -τ, VAl -t VAl - ω), рівняння, пов'язане з утворення міжфазових шарів з різною фізико-хімічною природою, подальше їх затвердіння та часткове або повне руйнування. Ці процеси можуть тривати періодично в часі і повністю визначаються умовами гідродинамічного масообміну реагентів та продуктів у міжфазному шарі. The paper establishes the relatively complex character of kinetic dependences of Al dissolving process on the solutions of different oxidants and ligands at conditions of technological parameters alterations. The features of Al dissolving kinetic dependences in different media influenced by experimented time, temperature and hydrodynamic regime (VAl -τ, VAl -t VAl - ω) the equation connected with the formation of interfaze layers with various physic-chemical nature, their subsequent hardening, and their partial or complete destruction. These processes could proceed periodically in time and are fully determined by conditions of hydrodynamic mass-transfer of reagents and products in the interfase layer.
- ДокументЛабораторні роботи з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Пономарьова, Н. О.; Сидоренко, О. В.; Грановська, Т. Я.; Борисенко, К. В.Присвячено систематизації досвіду та встановленню особливостей проведення лабораторних робіт з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання (на прикладі фізикоматематичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди). Розглянуто можливості способів використання фото та відеозйомки фізичних та хімічних дослідів для їх багаторазового їх показу у вигляді синхронної й асинхронної трансляції. Описано порядок виконання лабораторних робіт на основі застосування фотота відеоматеріалів, наведено відповідні приклади. Схарактеризовано проведення лабораторних робіт з фізики і хімії в умовах дистанційного навчання з використанням інтерактивних симуляторів та моделей на різних платформах. Описано проведення лабораторних робіт з фізики та хімії із використанням спеціалізованих віртуальних лабораторій, наведено приклади роботи з ними на заняттях. Описано досвід використання авторських програмно-методичних комплексів для забезпечення проведення лабораторних робіт з хімії, які в умовах дистанційного навчання активно використовуються в освітньому процесі — на прикладі SchoolKit. Встановлено, що проведення лабораторних робіт з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання може бути забезпечено кількома способами: доступом до колекцій фото- та відеоматеріалів фізичних та хімічних дослідів; демонстраціями лабораторних експериментів у синхронному режимі засобами відеоконференцій; використанням віртуальних симуляцій та моделей фізичних і хімічних об’єктів, процесів, явищ; використанням віртуальних фізичних та хімічних лабораторій; застосуванням програмно-методичних комплексів з фізики та хімії. Перспективними напрямами подальших досліджень визначено вивчення ефективності розглянутих способів проведення лабораторних робіт в умовах дистанційного навчання у практиці підготовки майбутніх учителів фізики та хімії та розробка відповідних методичних рекомендації із узагальненням набутого досвіду закладів вищої педагогічної освіти. The article is devoted to the systematization of experience and establishing the peculiarities of conducting laboratory work in Physics and Chemistry in the training of future teachers in the conditions of distance learning (on the example of the Faculty of Physics and Mathematics of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University). Possibilities of using photo and video recording of physical and chemical experiments for their repeated display in the form of synchronous and asynchronous broadcasting are considered. The procedure for performing laboratory work based on the use of photos and video materials is described, and relevant examples are given. Conducting laboratory work in physics and chemistry in the conditions of distance learning using interactive simulators and models on various platforms is characterized. Laboratory work in physics and chemistry using specialized virtual laboratories is described, examples of working with them in classes are given. The experience of using the author's software-methodological complexes to ensure laboratory work in chemistry is described, which are actively used in the educational process in the conditions of distance learning — using SchoolKit as an example. It has been established that conducting laboratory work in physics and chemistry in the training of future teachers in the conditions of distance learning can be ensured in several ways: access to collections of photos and video materials of physical and chemical experiments; demonstrations of laboratory experiments in synchronous mode by means of video conferences; using virtual simulations and models of physical and chemical objects, processes, phenomena; using virtual physical and chemical laboratories; using software and methodical complexes in physics and chemistry. Prospective areas of further research are the study of the effectiveness of the considered methods of conducting laboratory work in the conditions of distance learning in the practice of training future teachers of physics and chemistry and the development of appropriate methodological recommendations with the generalization of the acquired experience of institutions of higher pedagogical education.
- ДокументМетодичні рекомендації до курсу «Методика складання та рішення задач з хімії»(Харківський національний педагогічний університет імені. Г. С. Сковороди, 2019) Винник, О. Ф.; Сидоренко, О. В.; Макєєв, С. Ю.У методичних рекомендаціях описана методика складання і рішення задач з тем «Основні поняття і закони хімії», «Періодичний закон і Періодична система Д. І. Менделєєва», «Будова атома та хімічний зв’язок»; розглянуті задачі на концентрацію та приготування розчинів, теорію електролітичної дисоціації, реакції в розчинах електролітів, окисно-відновні реакції; розглянута методика складання і рішення задач з розділів органічної хімії: вуглеводні, арени, кисневмісні сполуки, вуглеводи. Кожен розділ супроводжується завданнями для самоконтролю. Видання призначене для студентів та аспірантів природничих спеціальностей педагогічних вишів. Може бути рекомендовано для вчителів хімії та учнів. В методических рекомендациях описана методика составления и решения задач по темам «Основные понятия и законы химии», «Периодический закон и периодическая система Д. И. Менделеева», «Строение атома и химическая связь»; рассмотрены задачи на концентрацию и приготовление растворов, теорию электролитической диссоциации, реакции в растворах электролитов, окислительно-восстановительные реакции, рассмотрена методика составления и решения задач из разделов органической химии: углеводороды, арены, кислородсодержащие соединения, углеводы. Каждый раздел сопровождается задачами для самоконтроля. Издание предназначено для студентов и аспирантов естественных специальностей педагогических вузов. Может быть рекомендовано для учителей химии и учеников. The methodological recommendations describe the method of compiling and solving problems on the topics “Basic concepts and laws of chemistry”, “Periodic law and periodic system of DI Mendeleev”, “Atomic structure and chemical bonding”; tasks of concentration and preparation of solutions, the theory of electrolytic dissociation, reactions in electrolyte solutions, redox reactions were considered, the method of drawing up and solving problems from the sections of organic chemistry: hydrocarbons, arenas, oxygen-containing compounds, carbohydrates. Each section is accompanied by tasks for self-control. The publication is intended for students and graduate students of natural specialties of pedagogical universities. May be recommended for chemistry teachers and students.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ З СИНДРОМОМ ДАУНА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Сидоренко, О. В.Однією з головних проблем розвитку дітей із синдромом Дауна є затримка мовлення. В статті розкриваються особливості мовленнєвого розвитку дітей із синдромом Дауна в ранньому віці. Знання цих особливостей сприятиме рано розпочатій логокорекційній роботі, що в свою чергу дасть можливість більш успішному оволодінню мовленням дитиною з синдромом Дауна. Одной из главных проблем развития детей с синдромом Дауна является задержка речи. В статье раскрываются особенности речевого развития детей с синдромом Дауна в раннем возрасте. Знание этих особенностей способствовать рано начатой логокорекционной работе, что в свою очередь даст возможность более успешному овладению речью ребенком с синдромом Дауна. One of the main problems in the development of children with Down syndrome is delay speech. The article reveals the features of speech development of children with Down syndrome at an early age. Knowledge of these features will help early started logo-correction work, which in turn will allow more successful mastery of speech by a child with Down syndrome.
- ДокументРеакційна здатність 3-оксамоїл- та 3-сукценоїл-заміщених N-фенілантранілових кислот(Національний фармацевтичний університет (НФаУ), 2018-04-20) Свєчнікова, О. М.; Винник, О. Ф.; Сидоренко, О. В.; Колісник, Ю. В.Ці експериментальні дані показують, що 3-оксаміл- і 3-сукціноілзаміщені N-фенілантранілова кислоти є досить слабкими кислотами, сила яких залежить від природи і положення заступників в неантранільному фрагменті молекули. Введення електронноакцепторних заступників (2'-SI, 4'-SI) кілька збільшує дисоціацію сполук через велику стабілізацію аніона. Електрон-заступники мають протилежний ефект. Введення в молекулу N-фенілантранілові кислоти в положенні 3 оксамоіламідного або сукціноіламідного фрагмента призводить до регулярного зниження сили кислот на ~ 0,6 од. Для 3-оксамоіл- і 3-сукціноілзаміщенних N-фенілантранілова кислот вплив заступників на амідний фрагмент молекули не перебуває у межах експериментальних кордонів. Вважається, що це пов'язано з віддаленістю цих заступників від реакційного центру, з невеликою відмінністю в електроннодонорних властивостей заступників, які є частиною амідного фрагмента молекули (CH3, CH2CH2OH, C3H7-i, C4H9 -n). Цікаво відзначити, що pKa відповідних похідних 3-оксамоіл- і 3-сукціноілзаміщенних N-фенілантранілова кислот збігаються в межах помилки експерименту. Эти экспериментальные данные показывают, что 3-оксамил- и 3-сукциноилзамещенные N-фенилантраниловые кислоты являются довольно слабыми кислотами, сила которых зависит от природы и положения заместителей в неантранильном фрагменте молекулы. Введение электроноакцепторных заместителей (2'-SI, 4'-SI) несколько увеличивает диссоциацию соединений из-за большой стабилизации аниона. Электрон-заместители имеют противоположный эффект. Введение в молекулу N-фенилантрановой кислоты в положении 3 оксамоиламидного или сукциноиламидного фрагмента приводит к регулярному снижению силы кислот на ~ 0,6 ед. Для 3-оксамоил- и 3-сукциноилзамещенных N-фенилантраниловых кислот влияние заместителей на амидный фрагмент молекулы не находится в пределах экспериментальных границ. Считается, что это связано с удаленностью этих заместителей от реакционного центра, с небольшим отличием в электроннодонорных свойствах заместителей, которые являются частью амидного фрагмента молекулы (CH3, CH2CH2OH, C3H7-i, C4H9 -n). Интересно отметить, что pKa соответствующих производных 3-оксамоил- и 3-сукциноилзамещенных N-фенилантраниловых кислот совпадают в пределах ошибки эксперимента. These experimental data show that 3-oxamyl- and 3-succinoyl-substituted N-phenylanthranilic acids are fairly weak acids, the strength of which depends on the nature and position of the substituents in the non-anthranilic fragment of the molecule. The introduction of electron-acceptor substituents (2'-SI, 4'-SI) somewhat increases the dissociation of compounds due to the large stabilization of the anion. Electron-substituents have the opposite effect. Introduction to the molecule of N-phenylanthranic acid in the 3 position of the oxamoylamide or succinoylamide fragment leads to a regular decrease in the strength of acids by ~ 0.6 units. For 3-oxamoyl- and 3-succinoyl-substituted N-phenylanthranilic acids, the effect of substituents on the amide fragment of a molecule is not within the experimental margin. This is believed to be due to the remoteness of these substituents from the reaction center, with a slight difference in the electron-donor properties of the substituents that are part of the amide fragment of the molecule (CH3, CH2CH2OH, C3H7-i, C4H9-n). It is interesting to note that pKa of the corresponding derivatives of 3-oxamoyl- and 3-succinoyl-substituted N-phenylanthranilic acids coincide within the experimental error.
- ДокументРішення питань охорони праці та захисту навколишнього середовища при використанні комплексної технології електрохімічного та термічного формування надпровідних структур(Херсонська державна морська академія (ХДМА), 2017-09-14) Калугін, В. В.; Тютюник, В. В.; Кустов, М. В.; Чиркіна, М. А.; Сидоренко, О. В.В статті порушена тема рішення питань охорони праці та захисту навколишнього середовища при використанні комплексної технології електрохімічного та термічного формування надпровідних структур. В статье затронута тема решения вопросов охраны труда и защиты окружающей среды при использовании комплексной технологии электрохимического и термического формирования сверхпроводящих структур. The article touches upon the topic of solving issues of labor protection and environmental protection when using complex technology of electrochemical and thermal formation of superconducting structures.
- ДокументУстановление эффекта обратимости потенциала электродной системы и влияние его на скорость процесса металлизации диэлектриков(Белорусский государственный технологический университет (БГТУ), Минск, 2017-11-20) Калугин, В. Д.; Кустов, М. В.; Тютюнник, В. В.; Тульский, Г. Г.; Сидоренко, О. В.Эффект потенциальной обратимости был установлен с помощью электродной системы. Этот эффект положительно повлиял на скорость процесса металлизации диэлектриков. Вагомість цієї оборотності був встановлений за допомогою електродної системи. Цей ефект позитивно вплинув на швидкість процесу металізації діелектриків. The effect of potential reversebility was established using the electrode system. This effect positively influenced the velocity of metalisation process of dielectrics.
- ДокументЩодо оцінки небезпеки життю та здоров’ю населення України в умовах надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Тютюник, В. В.; Калугін, В. Д.; Сидоренко, О. В.У даній статті автором було наведено оцінку небезпеки життю та здоров’ю населення України в умовах надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру. Розмір соціальних наслідків від надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру вказує на необхідність перегляду принципів цивільного захисту, які повинно спрямувати на розвиток заходів попередження та недопущення виникнення не тільки техногенних, а й природних небезпек, що провокують додаткові фінансові, матеріальні та соціальні навантаження на розвиток держави, які мають згубний вплив на здоров’я людей. В данной статье автором была приведена оценка опасности жизни и здоровью населения Украины в условиях чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера. Размер социальных последствий от чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера указывает на необходимость пересмотра принципов гражданской защиты, которые должны быть направлены на развитие мер предупреждения и недопущения возникновения не только техногенных, но и природных опасностей, провоцирующих дополнительные финансовые, материальные и социальные нагрузки на развитие государства, которые оказывают губительное влияние на здоровье людей. In this article, the author provided an assessment of the danger to life and health of the population of Ukraine in conditions of emergencies of natural and man-made character. The size of social consequences of emergencies of natural and man-made character indicates the need to revise the principles of civil protection, which should be aimed at the development of measures to prevent and avoid the occurrence of not only man-made but also natural hazards that provoke additional financial, material and social burden on the state development, which has a devastating impact on human health.