Перегляд за Автор "Прокопенко, І. А."
Зараз показано 1 - 16 з 16
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументSWOT-АНАЛІЗ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Прокопенко, А. І.; Прокопенко, І. А.У статті розглянуто сучасний стан вищої педагогічної освіти України через інструмент експрес SWOT-аналізу. Внутрішнє та зовнішнє «середовище» проаналізовано через технологію 5М: money (гроші), men (персонал), machines (обладнання), materials (сировина), markets (ринок). Запропоновано ряд удосконалень для укріплення позицій системи вищої педагогічної освіти нашої держави в умовах цифровізації. The article considers the current state of higher pedagogical education in Ukraine through the tool of express SWOT-analysis. The internal and external environments are analyzed through 5M technology: money, men, machines, materials, markets. A number of improvements have been proposed to strengthen the position of the system of higher pedagogical education in our country in the context of digitalization.
- ДокументВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО ЯК ЗАСІБ ПРОФІЛАКТИКИ ТА ПОДОЛАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ ПЕДАГОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Український культурний фонд, 2019) Боярська-Хоменко, А. В.; Твердохліб, Т. С.; Прокопенко, І. А.; Чеботова, Я. В.У виданні розкрито мету, завдання, зміст семінару-практикуму «Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів», представлено розробки п’яти занять, шо входять до його складу. Методичні матеріали розраховані на використання в закладах вищої освіти та закладах загальної середньої освіти. The publication describes the purpose, objectives, and content of the workshop "Visual art as a means of preventing and overcoming emotional burnout of teachers", presents the development of five classes that are part of of the workshop. The methodological materials are intended for use in higher education institutions higher education institutions and general secondary education institutions.
- ДокументГОЛОС ЯК ІНСТРУМЕНТ ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ФАСИЛІТАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ І УЧНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Прокопенко, І. А.У публікації розглянуто голос як інструмент ефективної організації фасилітаційної взаємодії вчителя і учня. Для педагога володіння власним голосом, його гучністю та інтонацією, вміння керувати ритмом мови, оволодіння мистецтвом розстановки мовних пауз істотно зумовлюють успішність впливу на учнівську аудиторію. Зазначено, що вчителю, який має певні навички ефективного володіння голосом, не складно фасилітаційно впливати на учнів власним «фасилітаційним голосом». Для цього необхідними є три чинники: слід бути в злагоді зі своїми учнями; голос повинен створювати позитивний вплив, бути приємним для сприйняття; голос має виражати внутрішню енергію вчителя, вмикаючи почуття й емоції. The publication examines the voice as a tool for effective organization of the facilitating interaction between the teacher and the student. For a teacher, mastering one's own voice, its volume and intonation, the ability to control the rhythm of speech, mastering the art of arranging speech pauses significantly determine the success of influencing the student audience. It is noted that it is not difficult for a teacher who has certain skills of effective voice control to have a facilitative influence on students with his own "facilitating voice". For this, three factors are necessary: one should be in harmony with one's students; the voice should create a positive impact, be pleasant for perception; the voice should express the inner energy of the teacher, including feelings and emotions.
- ДокументДистанційне навчання як каталізатор розвитку сучасної освіти і науки на засадах фасилітації(Izdevnieciba “Baltija Publishing”, Wloclawek, 2020-08-03) Прокопенко, А. І.; Прокопенко, І. А.В інформаційному суспільстві фасилитацийні принципи і методи є кращими помічниками педагогів для налагодження взаємодії при дистанційному / змішаному навчання з усіма категоріями здобувачів освіти. В информационном обществе фасилитационные принципы и методы являются лучшими помощниками педагогов для налаживания взаимодействия при дистанционном / смешанном обучение со всеми категориями соискателей образования. In the information society, facilitation principles and methods are the best assistants for educators to establish interaction in distance / blended learning with all categories of education applicants.
- ДокументЕфективні стилі взаємодії та форми навчання в освіті дорослих(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Прокопенко, І. А.В статті розглянуто процес організації освіти дорослих за допомогою визначених ефективних стилів взаємодії та форм спрямований на вирішення деяких проблем нинішньої професійної освіти: скорочення часу навчання, підвищення його якості, об‘єктивізації критеріїв оцінювання, орієнтацію навчання на конкретну людину, навчання «до результату» замість традиційного «за часом». Така організація навчання дозволяє дорослій людині в процесі навчання управляти своїм розвитком, сприяє тісній співпраці, створюючи зв‘язки і налагоджуючи відносини здобувачів освіти. В статье рассмотрен процесс организации образования взрослых с помощью определенных эффективных стилей взаимодействия и форм направленный на решение некоторых проблем нынешнего профессионального образования: сокращение времени обучения, повышения его качества, объективизации критериев оценки, ориентацию обучения на конкретного человека, обучение «до результата» вместо традиционного «за время».Такая организация обучения позволяет взрослому человеку в процессе обучения управлять своим развитием, способствует тесному сотрудничеству, создавая связи и налаживая отношения соискателей образования. The article considers the process of organizing adult education with the help of certain effective styles of interaction and forms aimed at solving some problems of current vocational education: reducing training time, improving its quality, objectifying evaluation criteria, focusing on specific people, learning "to the result" instead traditional "in time". This organization of learning allows the adult in the learning process to manage their development, promotes close cooperation, creating connections and building relationships with students.
- ДокументКонцептуальні засади модернізації вищої освіти на підґрунті педагогіки інновацій(Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2008-02-21) Дмитренко, Т. О.; Прокопенко, І. А.; Яресько, К. В.Запропоновано концептуальну ідею визначення інноваційної діяльності суб’єктів педагогічної системи. Розроблено концепцію модернізації вищої освіти на підгрунті педагогіки інновацій. Предложено концептуальную идею определения инновационной деятельности субъектов педагогической системы. Разработана концепция модернизации образования на почве педагогики инноваций.The conceptual idea of definition of innovatory activity of the subjects of the pedagogical systems is proposed. Conceptual grounds of modernization of higher education on the basis of education science of innovations is developed.
- ДокументМенеджмент вищої освіти(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2020) Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Ночвіна, І. О.; Прокопенко, І. А.; Рядинська, І. А.Метою викладання навчальної дисципліни «Менеджмент вищої освіти» є формування у здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузі освітнього менеджменту; формування розуміння концептуальних основ системного управління закладами вищої освіти; дотримання принципів академічної доброчесності; прийняття ефективних управлінських рішень. Целью преподавания учебной дисциплины «Менеджмент высшего образования» является формирование у соискателей третьего (образовательно-научного) уровня современного управленческого мышления и системы специальных знаний в области образовательного менеджмента; формирование понимания концептуальных основ системного управления вузами; соблюдение принципов академической доброчестности; принятия эффективных управленческих решений. The purpose of teaching the discipline "Management of Higher Education" is the formation of applicants of the third (educational and scientific) level of modern managerial thinking and a system of special knowledge in the field of educational management; the formation of an understanding of the conceptual foundations of systemic management of universities; adherence to the principles of academic integrity; making effective management decisions.
- ДокументПріоритетні напрями розвитку національної економіки України в контексті глобалізаційних викликів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во ФОП Іванченко І. С., 2018-05-23) Прокопенко, І. Ф.; Гончаров, Д. О.; Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Мельникова, О. В.; Ночвіна, І. О.; Олійник, О. В.; Олійник, Ю. О.; Осьмірко, І. В.; Поплавський, М. В.; Прокопенко, І. А.; Радченко, Л. П.; Рядинська, І. А.; Сідельнікова, В. К.; Сідельнікова, І. В.; Соляр, В. В.; Синиця, Т. В.; Шиловцева, Н. В.У монографії досліджуються найбільш важливі напрями розвитку української економіки з урахуванням її особливостей в умовах сучасних глобалізаційних викликів. Аналізуються інноваційно-інвестиційний клімат в національній економіці, механізм стимулювання інноваційної діяльності підприємств, роль людського капіталу в забезпеченні економічного зростання та підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Розраховано на науковців, студентів та фахівців-практиків. В монографии исследуются наиболее важные направления развития украинской экономики с учетом ее особенностей в условиях современных глобализационных вызовов. Анализируются инновационно-инвестиционный климат в национальной экономике, механизм стимулирования инновационной деятельности предприятий, роль человеческого капитала в обеспечении экономического роста и повышения конкурентоспособности национальной экономики. Рассчитано на научных работников, студентов и специалистов-практиков. The monograph explores the most important directions of development of Ukrainian economy considering its peculiarities under the conditions of modern globalization challenges. The innovation and investment climate in the national economy, the mechanism of enterprise innovation activity stimulation, the role of human capital in ensuring economic growth and increasing the national economy competitiveness are analyzed. The monograph is for scientists, students and practicing economists.
- ДокументПріоритетні напрями розвитку національної економіки України в контексті глобалізаційних викликів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во ФОП Іванченко І. С., 2018-05-23) Прокопенко, І. Ф.; Гончаров, Д. О.; Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Мельникова, О. В.; Ночвіна, І. О.; Олійник, О. В.; Олійник, Ю. О.; Осьмірко, І. В.; Поплавський, М. В.; Прокопенко, І. А.; Радченко, Л. П.; Рядинська, І. А.; Сідельнікова, В. К.; Сідельнікова, І. В.; Соляр, В. В.; Синиця, Т. В.; Шиловцева, Н. В.У монографії досліджуються найбільш важливі напрями розвитку української економіки з урахуванням її особливостей в умовах сучасних глобалізаційних викликів. Аналізуються інноваційно-інвестиційний клімат в національній економіці, механізм стимулювання інноваційної діяльності підприємств, роль людського капіталу в забезпеченні економічного зростання та підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Розраховано на науковців, студентів та фахівців-практиків. В монографии исследуются наиболее важные направления развития украинской экономики с учетом ее особенностей в условиях современных глобализационных вызовов. Анализируются инновационно-инвестиционный климат в национальной экономике, механизм стимулирования инновационной деятельности предприятий, роль человеческого капитала в обеспечении экономического роста и повышения конкурентоспособности национальной экономики. Рассчитано на научных работников, студентов и специалистов-практиков. The monograph explores the most important directions of development of Ukrainian economy considering its peculiarities under the conditions of modern globalization challenges. The innovation and investment climate in the national economy, the mechanism of enterprise innovation activity stimulation, the role of human capital in ensuring economic growth and increasing the national economy competitiveness are analyzed. The monograph is for scientists, students and practicing economists.
- ДокументПріоритетні напрями розвитку національної економіки України в контексті глобалізаційних викликів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во ФОП Іванченко І. С., 2018-05-23) Прокопенко, І. Ф.; Гончаров, Д. О.; Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Мельникова, О. В.; Ночвіна, І. О.; Олійник, О. В.; Олійник, Ю. О.; Осьмірко, І. В.; Поплавський, М. В.; Прокопенко, І. А.; Радченко, Л. П.; Рядинська, І. А.; Сідельнікова, В. К.; Сідельнікова, І. В.; Соляр, В. В.; Синиця, Т. В.; Шиловцева, Н. В.У монографії досліджуються найбільш важливі напрями розвитку української економіки з урахуванням її особливостей в умовах сучасних глобалізаційних викликів. Аналізуються інноваційно-інвестиційний клімат в національній економіці, механізм стимулювання інноваційної діяльності підприємств, роль людського капіталу в забезпеченні економічного зростання та підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Розраховано на науковців, студентів та фахівців-практиків. В монографии исследуются наиболее важные направления развития украинской экономики с учетом ее особенностей в условиях современных глобализационных вызовов. Анализируются инновационно-инвестиционный климат в национальной экономике, механизм стимулирования инновационной деятельности предприятий, роль человеческого капитала в обеспечении экономического роста и повышения конкурентоспособности национальной экономики. Рассчитано на научных работников, студентов и специалистов-практиков. The monograph explores the most important directions of development of Ukrainian economy considering its peculiarities under the conditions of modern globalization challenges. The innovation and investment climate in the national economy, the mechanism of enterprise innovation activity stimulation, the role of human capital in ensuring economic growth and increasing the national economy competitiveness are analyzed. The monograph is for scientists, students and practicing economists.
- ДокументСТАН ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ТА АДМІНІСТРАЦІЇ ШКІЛ м. ХАРКОВА ДО ФАСИЛІТАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ З УЧНЯМИ (ПРАКТИЧНИЙ КЕЙС)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Прокопенко, І. А.У статті проаналізовано стан готовності вчителів та адміністрації шкіл м. Харкова до фасилітаційної взаємодії з учнями. Доведено необхідність здійснення спеціальної педагогічної роботи з метою підвищення рівня цієї готовності. Схарактеризовано роботу команди шкільних фасилітаторів платформи неформальної освіти Kharkiv EDU Cluster, до складу яких входить автор статті. The state of Kharkiv school teachers and headmasters' readiness for facilitative interaction with schoolchildren has been analyzed in the article. The need for special pedagogical work to increase the level of this readiness has been proved. The work of school facilitators' team of non-formal educational platform Kharkiv EDU Cluster has been characterized. The author of the article has been a member of this team.
- ДокументСучасні вимоги до формування умінь викладачів економічних дисциплін ВНЗ, які допомагають бути конкурентоспроможними(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Прокопенко, І. А.Автором зазначено, що викладач економічних дисциплін має розвиватися повсякчас. Поряд із професійними вміннями та навичками, він має розвивати і ораторську майстерність, комунікативні якості, уміння швидко орієнтуватись у флуктуаціях сьогодення і навіть акторську майстерність, що дозволяють йому бути конкурентоспроможним на ринку освітніх послуг. Автором отмечено, что преподаватель экономических дисциплин должен развиваться постоянно. Наряду с профессиональными умениями и навыками, он должен развивать и ораторское мастерство, коммуникативные качества, умение быстро ориентироваться в флуктуациях настоящего времени и даже актерское мастерство, позволяющие ему быть конкурентоспособным на рынке образовательных услуг. It has been noted in the article that teacher of economic disciplines has to develop himself constantly. Along with professional skills, he has to develop oratorical skills, communicative qualities, the ability to adjust to fluctuation quickly and even acting skills, which allow him to be competitive in the educational market.
- ДокументТехнологічний арсенал системи підготовки майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Прокопенко, І. А.Актуальність дослідження полягає у тому, що система підготовки майбутніх учителів на засадах технологізації до фасилітаційної взаємодії з учнями є важливим чинником в сучасній освіті. Мета статті – визначення на основі аналізу наукової літератури технологічного арсеналу системи підготовки майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями. Автором обґрунтовано технологію підготовки майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями, яку визначаємо як системне планування, імплементацію та діагностику її компонентів. Розроблена технологія містить мету та етапи реалізації. В дослідженні доведено, що дієвості підготовки майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями сприяють такі етапи: мотиваційно-ціннісний, змістово-діяльнісний та оцінно-рефлексійний. Автором визначено стратегії, які адаптовані до технологічного арсеналу системи підготовки майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями: метакогнітивна (обмірковування процесу навчання, його планування, контроль правильності розуміння сприйнятої інформації, самооцінку, здійснення моніторингу в процесі виконання різноманітних завдань), когнітивна (трансформація та організація навчальної інформації), соціо-емоційна (вплив соціальних та емоційних факторів на процес оволодіння діяльністю). На нашу думку, правильно застосована стратегія забезпечує суб’єктивну впевненість у досягненні позитивного результату. В дослідженні, ґрунтуючись на структуру готовності майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії, дієвим є оволодіння стратегіями здійснення фасилітаційної взаємодії, які можливі при створенні трьох типів спеціальних ситуацій: навчальні (реальні), уявні реальні (професійні), уявні нереальні (фантазійні). В процесі проведеного аналізу способами вирішення проблемних ситуацій при підготовці майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями доведено, що є проблемні й інформаційні запитання, заздалегідь підготовлені вчителем або ті, що з’являються в процесі їх аналізу й вирішення. The relevance of the study is seen in the fact that the system of training future teachers on the basis of technology for facilitation interaction with school students is an important factor in modern education. The purpose of the article is to determine the technological arsenal of the preparation system of future teachers for facilitation interaction with students on the basis of the analysis of the scientific literature. The author substantiates the preparation technology of future teachers for facilitation interaction with students, which is defined as system planning, implementation and diagnosis of its components. The developed technology contains the purpose and stages of implementation. The study proves that the effectiveness of training future teachers for facilitation interaction with students is facilitated by the following stages: motivational-value, content-activity and evaluation-reflection. The author identifies strategies that are adapted to the technological arsenal of the preparation system of future teachers for facilitation interaction with students: metacognitive (reflection on the learning process, its planning, control of correct understanding of perceived information, self-assessment, monitoring in the process of performing various tasks), cognitive (transformating and organizing educational information), socio-affective (the influence of social and affective factors on the process of mastering the activity). To my opinion, the properly applied strategy provides subjective confidence in achieving the positive result. In the study, based on the structure of future teachers’ readiness for facilitation interaction, it is effective to master the strategies of facilitation interaction, which are possible in creating three types of special situations: educational (real), imaginary real (professional), imaginary unreal (fantasy). In the process of analysis the ways to solve problem situations in preparing future teachers for facilitation interaction with students, it is proved that there are problem and informational questions prepared in advance by a teacher or questions that appear in the process of their analysis and solution.
- ДокументФорми організації фасилітаційної взаємодії в цифровому освітньому просторі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Прокопенко, А. І.; Прокопенко, І. А.Досліджується фасилітаційний стиль взаємодії між педагогами та здобувачами освіти в умовах дистанційного навчання. Исследуется фасилитационный стиль взаимодействия между педагогами и соискателями образования в условиях дистанционного обучения.The facilitation style of interaction between teachers and applicants for education in the context of distance learning is investigated.
- ДокументХарактеристика компонентів науково-технологічної системи підготовки майбутніх учителів до здійснення фасилітаційної взаємодії з учнями(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Прокопенко, І. А.Актуальність дослідження вбачається у тому, що підготовка майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями є важливим чинником при підготовці до майбутньої професійної діяльності. Мета статті – обґрунтувати та схарактеризувати компоненти науковотехнологічної системи підготовки майбутніх учителів до здійснення фасилітаційної взаємодії з учнями. Для вирішення поставленої мети були використані загальнонаукові методи, такі як аналіз, синтез, узагальнення, що дозволило з’ясувати актуальність порушеної проблеми, ступінь її вивчення та важливість для суспільства, визначити суть, компоненти й особливості розробки та обґрунтування науково-технологічної системи підготовки майбутніх учителів до здійснення фасилітаційної взаємодії з учнями; визначити найбільш дієві етапи реалізації запропонованої системи. Автором обґрунтовано модель науково-технологічної системи підготовки майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями та схарактеризовано її компоненти: цільовий (визначення мети дослідження – готовність майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями), концептуальний (обґрунтування концепції дослідження), змістовнотехнологічний (формування компонентів готовності майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії: ціннісно-мотиваційний, когнітивний, діяльнісно-операційний, рефлексійний, що визначає засоби підготовки майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями закладів загальної середньої освіти; дидактико-методичне забезпечення та поетапну підготовку майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями закладів загальної середньої освіти, яка визначається програмою та змістом навчальних дисциплін, а також розкриває педагогічні умови її результативності), контрольно-оцінний (критерії, показники, рівні сформованості готовності майбутніх учителів до фасилітаційної взаємодії з учнями). Розроблена науково-технологічна система буде ефективною за умови її реалізації на таких етапах: інформаційно-аналітичному, мотиваційному, планово-прогностичному, діяльнісному, моніторинговому та результативному. The relevance of the study is seen in the fact that the preparation of future teachers for facilitation interaction with students is an important factor in preparing for future professional activities. The purpose of the article is to substantiate and characterize the components of the scientific and technological system of training future teachers for the implementation of facilitation interaction with students. To solve this goal, general scientific methods were used, such as analysis, synthesis, generalization, which allowed to clarify the relevance of the problem, the degree of its discussion and relevance in society, to determine the nature, components and features of development and justification of scientific and technological training of future teachers for facilitation interaction with school students; identify the most effective stages of implementation of the proposed system. The author substantiates the model of scientific and technological system of preparation of future teachers for facilitation interaction with students and characterizes its components: target (definition of the purpose of research - readiness of future teachers for facilitation interaction with students), conceptual substantiation of research concept), content-technological (formation the readiness of future teachers for facilitation interaction: value-motivational, cognitive, activity-operational, reflective; determines the means of preparing future teachers for facilitation interaction with students of general secondary education, didactic and methodological support and step-by-step preparation of future teachers for facilitation interaction education, which is determined by the program and content of academic disciplines, as well as reveals the pedagogical conditions of its effectiveness), control and evaluation (criteria, indicators, levels of readiness of future teachers for facilitation in interaction with students). The developed scientific and technological system will be effective if implemented it at the following stages: information-analytical, motivational, planning-forecasting, activity, monitoring and effective.
- ДокументЦифрова грамотність як складова фахової компетентності майбутнього викладача(ХНПУ імені Г. С. Cковороди, видавництво «Мітра», 2018-12-12) Доценко, С. О.; Прокопенко, І. А.Розглянуто питання щодо реформування національної системи вищої освіти, пов'язані з сучасними цифровими технологіями, які радикально змінюють економіку, спосіб життя, ринок праці, освіту. Рассмотрены вопросы по реформированию национальной системы высшего образования, связанные с современными цифровыми технологиями, которые радикально меняют экономику, образ жизни, рынок труда, образованиеThe issues of reforming the national system of higher education related to modern digital technologies that radically change the economy, lifestyle, labor market, education