Перегляд за Автор "Олійник, О. М."
Зараз показано 1 - 19 з 19
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВплив козацького права на правову систему українських земель доби Хмельниччини(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Олійник, О. М.; Олійник, М. М.В статті проаналізовано формування та розвиток феномену козацького права на теренах України середини XVII ст. Норми козацького звичаєвого права виникали та формувались в процесі еволюції господарсько-побутових відносин та спирались на загальноприйняті «давні» норми поведінки, що були вироблені протягом століть. Писаних норм права, законів на Січі не було. Джерелом права вважався головним чином правовий звичай. В статье проанализировано формирование и развитие феномена казацкого права на территории Украины середины XVII в. Нормы казацкого правового обычая возникали и формировались в процессе эволюции хозяйственно-бытовых отношений и опирались на общепринятые «давние» нормы поведения, которые вырабатывались в течение веков. Писаных норм права, законов на Сечи не было. Источником права считался главным образом правовой обычай. The article analyzes the formation and development of the phenomenon of Cossack law in Ukraine in the middle of the XVII century. Cossack legal practices emerged and formed in the evolution of economic and social relations and were based on generally accepted "old" rules of conduct, which were elaborated over the centuries. There were no written rules of law or laws in the Sich. The source of law was considered to be mainly legal custom.
- ДокументГромадянська освіта як фундамент багатовекторності освітнього процесу в межах Болонської системи(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2023) Олійник, О. М.; Солошенко, О. М.Розглянуто місце і роль суспільних дисциплін в системі сучасної української освіти. Наголошується, що громадянська освіта узагальнює знання суспільних наук, формує загальноукраїнську ідентичність, сприяє громадянській консолідації, виступає інструментом підтримки суспільної злагоди та стабільності держави, розвиває компетентності щодо соціалізації молоді в демократичному суспільстві. Обґрунтовується, що розвиток освіти, створення наукового та інтелектуального потенціалу, формування свідомого покоління висококваліфікованих фахівців — є провідними тенденціями сучасного українського суспільства, що відповідає пріоритетам організації Єдиного європейського освітнього простору в межах Болонського процесу. The reform of the Ukrainian education system began in 2005, when Ukraine joined to Bolonga of process. Basic directions of reform of education provided for: three levels of the higher education system (bachelor, master and doctor of sciences); ЄСТS academic transfer credits; European supplement to the diploma; mobility of students, teachers and scientists; creation of single. European research space, quality control of higher education, etc. Ukraine actively implemented the components of the Bologna process. The national traditionsьof Ukrainian education were preserved. The years of reform gave results. Ukrainian education is developing according to European trends. As in European universities, social disciplines are taught in higher educational institutions of Ukraine. In recent years, the teaching of the Civic Education course has become particularly relevant. This is an integrative course. It includes topics from jurisprudence, political science, cultural studies and other social disciplines. Civic education forms an image of society and is aimed at the formation of civic competences. Civic education contributes to the socialization and national-patriotic upbringing of students. In the conditions of war, the main task of educational policy is the formation of national social and state values in youth as the ideological basis of Ukrainian civic identity. This is the foundation of the consolidation of Ukrainian society, which will lead to the sustainable development of the state. In the future, the intellectual and scientific potential of Ukraine will determine the development of Ukrainian education and society as a whole along the path of European integration.
- ДокументЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНА ПОЛІТИКА КИТАЮ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗРОСТАННЯ ТЕМПІВ ЕКОНОМІЧНОГО РОСТУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-24) Олійник, О. М.; Олійник, Ю. О.У публікації розглянуто зовнішньоекономічну політику Китаю. Зазначено, що зовнішньоекономічна політика Китаю є ключовим чинником його економічного зростання та має великий вплив на світову економіку. Китай став однією з найбільших економік світу завдяки своїй активній зовнішньоекономічній політиці, яка спрямована на розвиток власної економіки та співпрацю з іншими країнами. The publication examines China's foreign economic policy. It is noted that China's foreign economic policy is a key factor in its economic growth and has a major impact on the global economy. China has become one of the largest economies in the world due to its active foreign economic policy, which is aimed at developing its own economy and cooperation with other countries.
- ДокументЗовнішня політика Монголо-татарської держави по відношенню до Галицько-Волинського князівства в XIII ст.(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016) Олійник, О. М.Взаємовідносини між Золотою Ордою та Галицько-Волинським князівством є однією з найбільш актуальних та недостатньо вивчених тем. Можна стверджувати, що Україна у XIII ст. була основним центром, де переплітались інтереси Європи та ісламського Сходу. Взаимоотношения между Золотой Ордой и Галицко-Волынским княжеством является одной из наиболее актуальных и недостаточно изученных тем. Можно утверждать, что Украина в XIII столетии была основным центром, где переплетались интересы Европы и исламского Востока.
- ДокументКонституційно-правова реформа та її вплив на подальший розвиток правової системи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Олійник, Ю. О.; Олійник, О. М.Стаття присвячена проблемам конституційної реформи в Україні в 1996-2020 рр. Це був час трансформації з президентсько-парламентської до парламентсько-президентської республіки в Україні і спроб відмінити цю реформу. Наголошується, що конституційний процес формування змішаної республіки в Україні вимагає продовження та залучення провідного європейського досвіду. Статья посвящена проблемам конституционной реформы в Украине в 1996-2020 гг. Это было время трансформации из президентско-парламентской к парламентско-президентской республике в Украине и попыток отменить эту реформу. Отмечается, что конституционный процесс формирования смешанной республики в Украине требует продолжения и привлечения ведущего европейского опыта. The article is devoted to the problems of constitutional reform in Ukraine in 1996-2020. It was a time of transformation from a presidential-parliamentary to a parliamentary-presidential republic in Ukraine and attempts to repeal this reform. It is emphasized that the constitutional process of forming a mixed republic in Ukraine requires the continuation and involvement of leading European experience.
- ДокументМіністри праці Української народної республіки (1917–1920)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-28) Олійник, О. М.Період української революції 1917-1921 рр. є дуже цікавим періодом розвитку українського державотворення і нажаль невдалою спробою. Але саме державницький досвід цієї доби надав новий імпульс розвитку української державності. Однією з найбільш важливих проблемних питань в період УНР була безумовно сфера регулювання праці. Безумовно викликає значний інтерес діяльність діячів, котрі займались розробкою і проведенням політики в сфері праці в Україні. Серед них особливе місце займають міністри праці УНР. Автори статті розкривають зв’язок між біографіями урядовців та їх діяльністю в галузі регулювання трудових правовідносин. The period of the Ukrainian revolution of 1917-1921 is a very interesting period in the development of Ukrainian statehood and, unfortunately, an unsuccessful attempt. But it was the statesmanship experience of this era that gave a new impetus to the development of Ukrainian statehood. One of the most important problematic issues during the UNR period was definitely the field of labor regulation. Of course, the activities of the figures who were involved in the development and implementation of labor policy in Ukraine are of great interest. Among them, the ministers of labor of the Ukrainian People's Republic occupy a special place. The authors of the article reveal the connection between the biographies of government officials and their activities in the field of regulating labor relations.
- Документ«Необхідні» порушення демократії при режимі воeнного стану в Україні(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Олійник, О. М.; Солошенко, О. М.Розглядаються особливості здійснення державної влади при ocобливому (воєнному) режимі, для якого є характерним зacтocувaння нових організаційно-правових форм діяльності державної влaди, oбмeжeння прaв і cвoбoд людини та громадянина тощо. Зазначається, що врeгулювaння суспільних віднocин, які виникaють під час дії надзвичайного рeжиму, здійcнюєтьcя зa дoпoмoгoю «нaдзвичaйнoгo» зaкoнoдaвcтвa, іcнувaння якого є невід’ємною чacтинoю прaвoвoї дeржaви. Детально охарактеризовані права та свободи людини і громадянина, які обмежуються в умовах повномасштабного вторгнення російської федерації. Історичний аналіз формування «надзвичайного» законодавства державами, які існували на теренах українських земель (Велике князівство Литовське, Гетьманщина, панування Російської імперії, період Української революції та інші) свідчить, що обмеження прав і свобод авторитарними й тоталітарними державами не має меж і кордонів, і системи противаг законної сваволі державного примусу. The large-scale invasion of Russia caused changes in the legal field of Ukraine. It is noted that martial law is a special legal regime introduced in Ukraine or in some of its localities in the event of armed aggression or threat of attack, danger to the state independence of Ukraine. The rights and freedoms of a person and a citizen, which are limited in the conditions of a fullscale invasion of the russian federation, are described in detail. Social relations during the operation of the state of emergency are created by «emergency» legislation. A historical analysis of the formation of «emergency» legislation by states that existed on the territory of Ukrainian lands was carried out. Such first examples refer to the times of the Grand Duchy of Lithuania. These were Lithuanian statutes. Certain notions of martial law were in the Constitution of Pylyp Orlika during the Hetmanship period. Since the second half of the 19th century, most of the Ukrainian lands were captured by the Russian Empire. The higher authorities of Russia have repeatedly imposed martial law in response to riots. Their reasons were socio-economic and political factors. The national liberation revolution in Ukraine in 1917 — 1920 led to the adoption of a number of laws aimed at stabilizing the social and military situation. It was, for example, the Constitution of the Ukrainian People's Republic of April 29, 1918. In order to maintain political power, the Bolsheviks passed laws on "state of emergency". In the post-war years, such laws were not adopted. After the declaration of independence in Ukraine, laws on the regulation of special legal regimes were adopted. These were the laws of 1992, 2000 and 2015. The martial law of democratic Ukraine has a legal character and clear boundaries, terms of application and necessary restrictions for citizens of Ukraine. The rationale for the restriction of the constitutional rights and freedoms of a person and a citizen in the conditions of the modern state of war is given.
- ДокументОсновні вимоги та методичні поради до виконання, оформлення та захисту випускної кваліфікаційної роботи магістра з історії та правознавства(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Гончарова, О. С.; Мірошніченко, С. В.; Олійник, О. М.; Рябченко, О. Л.Видання містить основні вимоги та методичні поради до виконання, оформлення та захисту випускної кваліфікаційної роботи магістра з історії та правознавства. Надано зразки форм відгуку наукового керівника та рецензії на випускну кваліфікаційну роботу. Издание содержит основные требования и методические советы к выполнению, оформлению и защите выпускной квалификационной работы магистра по истории и правоведению. Предоставлено образцы форм отзывов научного руководителя и рецензии на выпускную квалификационную работу. The publication contains the basic requirements and methodological advice for the implementation, design and defense of the graduate qualification work of Master of Arts in History and Law. It provides samples of forms of supervisor's review and review of graduate qualification work.
- ДокументОсновні напрямки розвитку гуманітарної системи освіти у провідних країнах світу(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018) Олійник, М. М.; Олійник, О. М.Стаття присвячена розвитку системи освіти у розвинутих країнах Європи. Досвід цих країн можна та потрібно використовувати в Україні. І автори ставлять завдання крім дослідження систем освіти, надати практичні рекомендації для реформування системи вищої освіти в Україні у зв’язку зі вступом нашої країни до Болонського процесу. Статья посвящена развитию системы образования в развитых странах Европы. Опыт этих стран можно и нужно использовать в Украине. И авторы ставят задачу кроме исследования систем образования, предоставить практические рекомендации для реформирования системы высшего образования в Украине в связи с вступлением нашей страны в Болонский процесс. The article is devoted to the development of the education system in the developed countries of Europe. The experience of these countries could and should be used in Ukraine. And the authors set the goal, apart from the study of the education systems, to give practical recommendations for the reform of the higher education system in Ukraine in connection with our country's entry into the Bologna process.
- ДокументОСНОВНІ СТРАТЕГІЇ ДОСЯГНЕННЯ ЯКОСТІ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-20) Олійник, О. М.В статті аналізуютьється суть поняття "якість освіти". Виокремлено складові, що мають забезпечувати якість юридичної освіти. Окреслено напрями реформування правової фахової і нефахової освіти в Україні. The article analyzes the essence of the concept of "quality of education". The components that should ensure the quality of legal education are singled out. The directions of reforming professional and non-professional legal education in Ukraine are outlined.
- ДокументОсобливості правової системи Китаю у другій половині ХХ ст.(ХНПУ імені Г. С. Сковороди ; ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2018-03-29) Олійник, О. М.Автор у данній статті розкрив особливості правової системи Китаю у другій половині ХХ ст. Автор в данной статье раскрыл особенности правовой системы Китая во второй половине ХХ в. In this article, the author revealed the features of China's legal system in the second half of the twentieth century.
- ДокументРозвиток органів національної безпеки в Японії у другій половині ХХ ст.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-03-19) Олійник, О. М.; Олійник, М. М.У статті зазначено, що попри те, що Конституція Японії не передбачає створення «жодних засобів війни», слід відзначити, що велика увага приділяється розвитку структур національної безпеки. Забезпечення національної безпеки й оборони здійснюється розгалуженою системою органів військового управління. Серед них – найбільш важлива діяльність збройних сил держави. В статье указано, что несмотря на то, что Конституция Японии не предусматривает создание «каких-либо средств войны», следует отметить, что большое внимание уделяется развитию структур национальной безопасности. Обеспечение национальной безопасности и обороны осуществляется разветвленной системой органов военного управления. Среди них наиболее важная – деятельность вооруженных сил государства. The article states that despite the fact that the Constitution of Japan does not provide for the creation of "any means of war", it should be noted that much attention is paid to the development of national security structures. Ensuring national security and defense is carried out by an extensive system of military administration. Among them, the most important is the activity of the armed forces of the state.
- ДокументРозпізнання образів: характеристика функціональної і рухової підготовленості студентів вищих навчальних закладів(Товариство з обмеженою відповідальністю "ОВС", 2018) Черненко, С. О.; Єрмаков, С. С.; Олійник, О. М.; Долинний, Ю. О.Мета дослідження – визначити вікові особливості функціональної і рухової підготовленості студентів вищих навчальних закладів. Матеріали та методи. У дослідженні взяли участь чоловіки першого (n=67), другого (n=66), третього (n=62), четвертого (n=45), п’ятого (n=56) курсу. Для вирішення завдань були застосовані такі методи дослідження: аналіз наукової літератури, педагогічне спостереження, педагогічне тестування; метод індексів та медико-біологічні методи. Педагогічні методи використані для вивчення особливостей функціонального стану організму та рухових здібностей у студентів 1–5-го курсів вищих навчальних закладів; для обробки даних – дискримінантний аналіз. Результати. Студенти 1–5 курсів статистично достовірно не відрізняються один від одного за результатами тестів №5 «Біг 100 м», № 6 «Стрибок у довжину з місця». За результатами функціональних проб і проби Ромберга найгірші результати показують студенти третього курсу, студенти третього курсу показують найкращі результати у тесті № 7 «Згинання й розгинання рук у висі». Висновки. Дискримінантний аналіз дозволив визначити, що третій курс є найбільш проблемним періодом у фізичному вихованні студентів; дати відповідь на питання наскільки достовірно різняться студенти 1–5 курсів за рівнем рухової і функціональної підготовленості; які показники найбільш суттєво впливають на розрізнення підготовленості студентів; до якого класу належить об’єкт на основі значень дискримінантних змінних. Структурні коефіцієнти дискримінантної функції вказують, що найбільш суттєва різниця між результатами тестування студентів різних курсів спостерігається у координаційній підготовленості. Цель исследования – определить возрастные особенности функциональной и двигательной подготовленности студентов высших учебных заведений. Материалы и методы. В исследовании приняли участие мужчины первого (n=67), второго (n=66), третьего (n=62), четвертого (n=45), пятого (n=56) курсов. Для решения поставленных задач были применены следующие методы исследования: анализ научной литературы, педагогическое наблюдение, педагогическое тестирование; метод индексов и медико-биологические методы. Педагогические методы использованы для изучения особенностей функционального состояния организма и двигательных способностей у студентов 1–5-го курсов высших учебных заведений; для обработки данных – дискриминантный анализ. Результаты. Студенты 1–5 курсов статистически достоверно не отличаются друг от друга по результатам тестов №5 «Бег 100 м», №6 «Прыжок в длину с места». По результатам функциональных проб и пробы Ромберга худшие результаты показывают студенты третьего курса, студенты третьего курса показывают лучшие результаты в тесте №7 «Сгибание и разгибание рук в висе». Выводы. Дискриминантный анализ позволил определить, что третий курс является наиболее проблемным периодом в физическом воспитании студентов; дать ответ на вопрос насколько достоверно отличаются студенты 1–5 курсов по уровню двигательной и функциональной подготовленности; какие показатели наиболее существенно влияют на различия подготовленности студентов; к какому классу принадлежит объект на основе значений дискриминантных переменных. Структурные коэффициенты дискриминантной функции указывают, что наиболее существенная разница между результатами тестирования студентов разных курсов наблюдается в координационной подготовленности. Te purpose of the study is to determine the age-related peculiarities of functional and motor preparedness of students of higher educational institutions. Materials and methods. Te study participants were frst-year (n=67), second-year (n=66), third-year (n=62), fourth-year (n=45), ffh-year (n=56) male students. Te following research methods were used to solve the tasks set: analysis of scientifc literature, pedagogical observation, pedagogical testing; index method and medical-biological methods. Pedagogical methods were used to study the peculiarities of functional state of the body and motor abilities of the 1st-5th year students of higher educational institutions; discriminant analysis was used for data processing. Results. Tere was no statistically signifcant diference between the 1st-5th year students by the results of test 5 “100 m run”, test 6 “Standing long jump”. Te third-year students had the worst results in functional tests and Romberg’s test. Te third-year students had the best results in test 7 “Arms’ bending and straightening in a hanging position”. Conclusions. Discriminant analysis made it possible to reveal that the third year of study is the most problematic period in students’ physical education; to answer the question as to the signifcance of diference between the 1st-5th year students by the level of motor and functional preparedness; to defne what indicators most signifcantly infuence the differences between the students’ preparedness; what class the object belongs to based on the values of discriminant variables. Te discriminant function structure coefcients show that the most signifcant diference between the test results of the students in diferent years of study is observed in coordination preparedness.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ ПОГЛЯДИ Г. С. СКОВОРОДИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Олійник, О. М.У публікації проаналізовано соціально-економічні погляди Г. С. Сковороди. Визначне місце в історії філософської, суспільно-політичної та економічної думки в Україні у XVIII належить Г. С. Сковороді (1722-1794) – філософу, поету, демократу, гуманісту і просвітнику. Аналіз праць Г. С. Сковороди свідчить про те, що рушійною силою розвитку суспільства вчений вважав етичну освіту людей. До суспільства не мають входити трутні, утриманці, кожен має знайти власне щастя у роботі. Зазначено, що Г. С. Сковорода, будучи високоосвіченою людиною, яка знала давні і нові мови, був у курсі популярних на той період ідей А. Сміта, зокрема його «економічної людини». Можна провести паралелі між ідеями цих двох учених. Так, Г. С. Сковорода пише: «Займаючись конкретним видом праці, людина стає корисною собі та громадськості», а А. Сміт в «Економічній людині» висловлює думку, що завдяки надаванню послуг один одному, обміну працею та плодами цієї праці, керуванню особистою вигодою людина найкраще сприяє інтересам суспільства. The publication analyzes the socio-economic views of H. S. Skovoroda. A significant place in the history of philosophical, socio-political and economic thought in Ukraine in the 18th century belongs to H. S. Skovorodi (1722-1794) – philosopher, poet, democrat, humanist and educator. The analysis of the works of H. S. Skovoroda shows that the scientist considered the ethical education of people to be the driving force of the development of society. Society should not include drones, dependents, everyone should find their own happiness in work. It is noted that H. S. Skovoroda, being a highly educated person who knew ancient and new languages, was aware of A. Smith's popular ideas at that time, in particular his "economic man". Parallels can be drawn between the ideas of these two scientists. For example, H. S. Skovoroda writes: "Engaging in a specific type of work, a person becomes useful to himself and the public," and A. Smith in "The Economic Man" expresses the opinion that thanks to the provision of services to each other, the exchange of labor and the fruits of this labor, management a person best contributes to the interests of society through personal gain.
- ДокументУдосконалення управління закладом освіти засобами паблік рілейшнз(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Олійник, О. М.У роботі проведений теоретичний аналіз стану управлінської діяльності в системі освіти; з’ясовані особливості паблік рілейшнз як технології управління; здійснено аналіз PR діяльності у базовому закладі освіти; розроблено PR-проект з просування освітніх послуг закладу в середовищі Інтернет та надані рекомендації щодо його впровадження. The paper provides a theoretical analysis of the state of managerial activity in the education system; the features of public relations as a management technology are clarified; the analysis of PR activities in the basic educational institution is carried out; a PR project is developed to promote educational services of the institution in the Internet environment and recommendations for its implementation are given.
- ДокументФормування правової системи Японії(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди., 2019-03-28) Олійник, О. М.У тезах розглянуто період давньої Японії (VII-X ст.). Для японського права в цей період був характерний партикуляризм. 3 1867 р. розпочинається новий період розвитку Японії. У 1890 р. набрали чинності Закон про судоустрій, Цивільний процесуальний кодекс, складені під впливом німецького права, а в 1898 р. – Цивільний кодекс, заснований на німецькому і французькому законодавстві. У 1947 р. було прийнято найважливіший закон «Про доступ до інформації, що перебуває у веденні адміністративних органів влади» № 42, у 2000 р. – закон «Про формування передового інформаційного і телекомунікаційного мережевого суспільства», що містить основні принципи розвитку інформаційного суспільства Японії, а 2005 р. закон «Про захист персональної інформації. В тезисах рассмотрен период древней Японии (VII-X вв.). Для японского права в этот период был характерен партикуляризм. С 1867 начинается новый период развития Японии. В 1890 г. вступили в силу Закон о судоустройстве, гражданский процессуальный кодекс, составленные под влиянием немецкого права, а в 1898 г. гражданский кодекс, основанный на немецком и французском законодательстве. В 1947 было принято важнейший закон «О доступе к информации, находящейся в ведении административных органов власти» № 42, в 2000 г. - закон «О формировании передового информационного и телекоммуникационного сетевого общества», содержащий основные принципы развития информационного общества Японии , а 2005 закон «О защите персональной информации.The abstract deals with the period of ancient Japan (VII-X centuries). Japanese law during this period was characterized by particularism. 3 1867 begins a new period of development of Japan. In 1890 the Law on the Judiciary, the Code of Civil Procedure, compiled under the influence of German law, came into force, and in 1898, the Code of Civil Procedure, based on German and French law. In 1947, the most important law "On access to information administered by administrative authorities" No. 42 was adopted, in 2000 - the law "On the formation of advanced information and telecommunication network society", which contains the basic principles of development of the information society of Japan , and in 2005 the Law “On Protection of Personal Information.
- ДокументІван Климентович Рибалка – науковець та вчитель(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-29) Олійник, О. М.; Солошенко, О. М.Висвітлено основні наукові та педагогічні здобутки видатного вченого Харківського університету, доктора історичних наук, професора Івана Климентійовича Рибалки. Охарактеризована його спадщина, як науковця та викладача, зокрема: сфера наукових інтересів, результативність досліджень вчених його наукової школи, видання підручників тощо. Зазначено, що І. К. Рибалка зробив вагомий внесок у підготовку не одного багатьох поколінь істориків – випускників Харківського університету Ivan Rybalka is a well-known historian, teacher, doctor of science, professor at Kharkov University. For more than 50 years he worked at the Department of History of Ukraine, studied the events of the period 1917-1920. Ivan Rybalka founded a scientific school. Under his leadership, young scientists successfully conducted research on the history of Ukraine. He is the author of more than 200 studies, including the most systematized and generalized textbook on the history of Ukraine for students of history. Graduates of the Faculty of History appreciate the knowledge and experience they received from Іvan Rybalk, a talented teacher and experienced scientist.
- ДокументІнтерактивний метод викладання галузевого права в умовах дистанційної освіти(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Олійник, О. М.; Солошенко, О. М.Розглянуто провідні інтерактивні методи навчання, які доцільно застосовуються при дистанційній формі організації освітнього процесу, зокрема при вивченні галузевих правових дисциплін. Обґрунтовується, що такі методи як «метод кейсів», «мозкового штурму», «круглий стіл», «ажурної пилки», «бінарний метод», «метод 3-2-1» є найбільш результативними в процесі набуття правових знань з цивільного, адміністративного, кримінального та сімейного права. Такі методи максимально наближують теоретичні знання до їх практичного застосування. Наголошується, що інтерактивний метод навчання закріплює компетентності роботи в команді, ведення дискусії, обґрунтування та доведення своєї позиції, сприяє розвитку системного мислення, мотивації та реалізації потенціалу здобувачів на шляху отримання якісних правових знань. Distance education has been actively introduced in Ukraine during the last three years. During this period, the white pandemic COVID 19 and from February 2022 martial law was introduced. In these conditions, the distance form of education becomes the main one. Distance education uses different teaching methods. The interactive method is aimed at the cooperation of the teacher and students: communication skills are developed. Students get access to non-traditional sources of information, the efficiency of independent work increases. Distance education has disadvantages: the difficulty of self-control of knowledge, the need for self-discipline and self-motivation to acquire knowledge. Training is implemented using Google Meet, Moodel, Padlet and other platforms and tools. When studying administrative, civil, criminal, family law, teachers use the following interactive methods: "case method" (solving situational tasks), "round table" (preparation of reports-presentations and their discussion), "brainstorming" (method of group operative solution of a certain problem in a limited time), "binary method"( combines blocks of knowledge from two different academic disciplines), "3-2-1 method"( provides teacher-learner communication feedback, reflection) and others. These are methods of intensive training. Interactive learning methods contribute to cooperation, interaction, success, intellectual and professional capacity, which determines the acquisition of high-level knowledge and competences by students of higher education, in particular in the field of legal disciplines.
- ДокументІсторичний розвиток права в Індії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-03-20) Олійник, О. М.В статті розкрито тему історичного розвитку права в Індії. Досліджено вплив на індуське право інших правових сімей, а саме мусульманської і англо-американської. В статье раскрыта тема исторического развития права в Индии. Исследовано влияние на индусское право других правовых семей, а именно мусульманской и англо-американской. The article reveals the topic of the historical development of law in India. The influence of other legal families on Hindu law, namely Muslim and Anglo-American.