Перегляд за Автор "Марцин, С. О."
Зараз показано 1 - 18 з 18
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументКомунікативний потенціал байок та афоризмів Григорія Сковороди на уроках української мови і літератури (9 клас)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство; видавництво "Монограф" ФОП Іванченко І. С., 2022-11-02) Марцин, С. О.; Ткач, О. В.У статті здійснено аналіз комунікативного потенціала байок і афоризмів Г.С. Сковороди на уроках української мови і літератури в 9 класі. Для аналізу було взято байки й афоризми, які розглядають за навчальною програмою в 9 класі: «Бджола та Шершень», «Байки Харківські», а також твори, які, на думку авторів, можна запропонувати учням саме для розвитку їхніх комунікативних навичок. The article analyzes the communicative potential of fables and aphorisms by H.S. Frying pans in the lessons of Ukrainian language and literature in the 9th grade. For analysis, fables and aphorisms that are considered in the 9th grade curriculum were taken: "Bee and Hornet", "Fables of Kharkiv", as well as works that, according to the authors, can be offered to students precisely for the development of their communication skills.
- ДокументМАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПРОХОДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ В ЗАКЛАДАХ ПРОФІЛЬНОЇ ТА СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Марцин, С. О.У методичних рекомендаціях зібрано теоретичні та практичні основи планування, проведення й підбиття підсумків педагогічної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня першого року навчання, спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література). Подаються вимоги до практики та оформлення звітної документації. Розміщено бібліографію з методики навчання української мови і літератури, педагогіки. Для здобувачів вищої освіти філологічних факультетів, спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література). The guidelines contain theoretical and practical foundations for for planning, conducting and summarising pedagogical practice for applicants for of higher education of the second (master's) level of the first year of study, speciality 014.01 Secondary Education (Ukrainian Language and Literature). The requirements for practice are presented and preparation of reporting documentation. A bibliography on teaching methods is published. Ukrainian language and literature, pedagogy. For applicants for higher education of philological faculties, speciality 014 Secondary Education (Ukrainian Language and Literature).
- ДокументМЕТОДИКА РОЗВИТКУ УСНОГО ТА ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Марцин, С. О.Методичні рекомендації до навчальної дисципліни «Методика розвитку усного та писемного мовлення в закладах загальної середньої освіти» для здобувачів вищої освіти першого «бакалаврського» рівня містять організаційно-методичні вказівки, перелік завдань залікових модулів, робочий тематичний план і тематику лекційних і практичних занять, завдання для самостійної роботи здобувачів освіти за модульною системою, питання для обговорення. Завдання для самопідготовки допоможуть здобувачам вищої освіти аналітично осмислити зміст лекційних занять, оптимізувати навчальну діяльність під час аудиторних занять, організувати самонавчання, раціонально здійснити самопідготовку до підсумкової атестації. Methodical recommendations for the discipline ‘Methods of developing oral and written communication in general secondary education institutions’ for higher education students of the first ‘bachelor's’ level contain organisational and methodological instructions, a list of tasks for credit modules, a working thematic plan and topics for lectures and practical classes, tasks for independent work of students according to the modular system, questions for discussion. The self-study tasks will help higher education students to analytically comprehend the content of lectures, optimise learning activities during classroom classes, organise self-study, and rationally prepare for the final assessment.
- ДокументМЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ УЧНІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Марцин, С. О.Методичні рекомендації до навчальної дисципліни «Методика формування комунікативних умінь учнів» для здобувачів вищої освіти другого «магістерського» рівня містять організаційно-методичні вказівки, перелік завдань залікових модулів, робочий тематичний план та тематику лекційних і практичних занять, завдання для самостійної роботи здобувачів освіти за модульною системою, питання для обговорення. Завдання для самопідготовки допоможуть здобувачам вищої освіти аналітично осмислити зміст лекційних занять, оптимізувати навчальну діяльність під час аудиторних занять, організувати самонавчання, раціонально здійснити самопідготовку до підсумкової атестації. Methodical recommendations for the discipline "Methods of Formation of Students' Communicative Skills" for higher education students of the second "master's" level contain organisational and methodological instructions, a list of tasks for credit modules, a working thematic plan and topics for lectures and practical classes, tasks for independent work of students according to the modular system, questions for discussion. The self-study tasks will help higher education students to analytically comprehend the content of lectures, optimise learning activities during classroom classes, organise self-study, and rationally to prepare for the final certification.
- ДокументПотенціал шкільного курсу української літератури у вихованні ввічливості молодших підлітків(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2016) Марцин, С. О.У статті зроблено спробу простежити вплив творів української літератури для 5–7 класів, у яких актуалізовано проблематику ввічливості, на формування поведінки учнів. Для виявлення залежності використано дані опитування учнів 5–7 класів щодо їхніх поведінкових стереотипів. З’ясовано, що загалом спостерігається позитивна, але недостатньо виражена кореляція, що свідчить про необхідність активізації виховного потенціалу у викладанні української літератури. В статье сделана попытка проследить влияние произведений украинской литературы для 5–7 классов, в которых актуализирована проблематика вежливости, на формирование поведения учеников. Для выявления зависимости использованы данные анкетирования учеников 5–7 классов, касающиеся их поведенческих стереотипов. Определено, что в целом наблюдается позитивная, но недостаточно выраженная корреляция, что говорит о необходимости активизации воспитательного потенциала в преподавании украинской литературы.The paper attempts to trace the infl uence of the works of Ukrainian literature for 5–7 classes іn which the problem of politeness is actualized, on the formation of pupil behavior. To identify the correlation some data of the survey of pupils of 5–7 classes on their behavioral patterns were used. It was determined that in general, there is a positive, but not signifi cant correlation, that indicating a need to improve the level of teaching of the Ukrainian literature with attention to its educational potential.
- ДокументСкладання речення безсполучникового типу в українському конфесійному дискурсі: стилістична характеристика(Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2014-09-05) Марцин, С. О.У статті виявлено й описано стилістичні функції безсполучникових складних речень у текстах українського конфесійного дискурсу. Аналіз функціонування безсполучникових складних конструкцій здійснювався на джерелах, що належать до сакрального підстилю. В статье выявлены и описаны стилистические функции бессоюзных сложных предложений в текстах украинского конфессионального дискурса. Анализ функционирования бессоюзных сложных конструкций был осуществлен на источниках, относящихся к сакральному подстилю. The article deals with the description of stylistic functions of asyndeticcomplex sentences in the texts of Ukrainian confessional discourse. The analys is of asyndeticcomplex sentences functioning was carried out on sources belonging to sacredsub style.
- ДокументСкладні речення безсполучникового типу в діалектному мовленні українців(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-11) Марцин, С. О.Дослідження присвячене аналізові безсполучникових складних речень як окремого типу складних структур, розгляд їхніх ознак здійснюється на ґрунті тієї класифікації, яка відбиває специфічні риси саме безсполучникових складних утворень без будь-якої орієнтації на сполучникові види складних речень. Исследование посвящено анализу бессоюзных сложных предложений как отдельного типа сложных структур, рассмотрение их признаков осуществляется на почве той классификации, которая отражает специфические черты именно бессоюзных сложных образований без всякой ориентации на союзные виды сложных предложений. The study is devoted to the analysis of unconnected complex sentences as a separate type of complex structures, consideration of their features is based on the classification, which reflects the specific features of unconnected complex formations without any focus on connective types of complex sentences.
- ДокументСпецкурс з українознавства як складник формування національної свідомості студента-філолога(Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2015-11-06) Марцин, С. О.; Полозова О. О.У статті проаналізовано зміст спецкурсів з українознавства, передбачених навчальним планом для спеціалізації "Українознавство" на філологічних факультетах ВНЗ, і порушено питання впливу спецкурсів з українознавчих дисциплін на формування національної свідомості студента-філолога. В статье проанализировано содержание спецкурсов по украиноведению, предусмотренных учебным планом для специализации "Украиноведение" на филологических факультетах вузов, и затронут вопрос влияния спецкурсов по украиноведческим дисциплинам на формирование национального сознания студента-филолога. In this article we have analysed the contents of the special courses in knowledge of Ukraine that are provided by curriculum for specialization «Knowledge of Ukraine» at the philological faculties of the higher school institutions/. We also mention how special courses in knowledge of Ukraine infl uence the national consciousness formation of philological students.
- ДокументСУТНІСТЬ РИТОРИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2024-05-24) Марцин, С. О.; Ревенко, Т. В.У тезах проаналізовано риторичну компетентність учнів. Зазначено, що під час формування риторичної компетентності насамперед слід розвивати гнучкість у визначенні релевантних методів та підходів до комунікації (професійне середовище, світське життя, спілкування серед однолітків, у громадських місцях та ін.). Це стає актуальним і під час вибору професійної діяльності. У такому контексті вважається важливим зосередити увагу на оволодінні учнями принципу «чотири К» (культури мислення, культури мовлення, культури поведінки, культури спілкування). The thesis analyses the rhetorical competence of students. It is noted that in the process of forming rhetorical competence, first of all, it is necessary to develop flexibility in determining relevant methods and approaches to communication (professional environment, social life, communication among peers, in public places, etc.) This is also relevant when choosing a career. In this context, it is considered important to focus on students' mastery of the “four Cs” principle (culture of thinking, culture of speech, culture of behaviour, culture of communication).
- ДокументСучасні музейні практики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Марцин, С. О.; Нестеренко, Н. П.Методичні рекомендації до навчальної дисципліни «Сучасні музейні практики» для здобувачів вищої освіти другого «магістерського» рівня містять організаційно-методичні вказівки, перелік завдань залікових модулів, робочий тематичний план та тематику лекційних і практичних занять, завдання для самостійної роботи здобувачів освіти за модульною системою, питання для обговорення. Завдання для самопідготовки допоможуть здобувачам вищої освіти аналітично осмислити зміст лекційних занять, оптимізувати навчальну діяльність під час аудиторних занять, організувати самонавчання, раціонально здійснити самопідготовку до підсумкової атестації. Methodological recommendations for the discipline "Contemporary museum Practices" for applicants for higher education of the second "master's" level contain organisational and methodological instructions, a list of tasks for credit modules, a work thematic plan and topics of lectures and practical classes, tasks for for independent work of students in the modular system, questions for questions for discussion. The self-study tasks will help students to analytically comprehend the content of lectures, optimise learning activities during classroom classes, organise self-study, and rationally to rationally prepare for the final assessment.
- ДокументТЕКСТОЦЕНТРИЧНИЙ ПІДХІД НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ: ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022-11-24) Марцин, С. О.У публікації розглянуто проблему реалізації текстоцентричного підходу на заняттях з української мови як іноземної для формування граматичних компетентностей здобувачів освіти. Текстоцентричний підхід допоможе здобувачеві освіти засвоїти мовні знання, сформувати мовленнєві вміння та навички, осягнути структуру тексту й функції мовних одиниць у ньому, що сприяє формуванню й розвитку граматичних компетентностей. Зазначено, що текстоцентричний підхід сприяє формуванню граматичної компетентності іноземних здобувачів, що допоможе їм використовувати ті чи ті граматичні форми у процесі іншомовного спілкування. Читання текстів допомагає усвідомити особливості системи української мови, розвиває комунікативні компетентності, підвищує інтерес до оволодіння українською мовою. The publication examines the problem of implementing a text-centric approach in classes on the Ukrainian language as a foreign language for the formation of grammatical competences of students. The text-centric approach will help the learner to acquire language knowledge, to form speaking skills and abilities, to understand the structure of the text and the functions of language units in it, which contributes to the formation and development of grammatical competences. It is noted that the text-centric approach contributes to the formation of the grammatical competence of foreign learners, which will help them use certain grammatical forms in the process of foreign language communication. Reading texts helps to understand the peculiarities of the Ukrainian language system, develops communicative competence, and increases interest in mastering the Ukrainian language.
- ДокументТекстоцентричний підхід на заняттях з української мови як іноземної: формування соціокультурних компетентностей здобувачів освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Марцин, С. О.Стаття присвячена проблемі реалізації текстоцентричного підходу на заняттях з української мови як іноземної для формування соціокультурної компетентності здобувачів освіти. Визначено лінгвістичні й лінгводидактичні засади текстоцентричного підходу, з’ясовано його роль у формуванні соціокультурної компетентності в іноземних здобувачів, окреслено основні текстологічні знання і текстотворчі вміння та навички, визначено критерії відбору текстів, запропоновано систему вправ і завдань. The use of Ukrainian as a foreign language text-centric approach including sociocultural texts will help the applicant not only to master the language system and acquire speaking skills but also to learn the features of the functioning of language units in the text. The purpose of the article is to find out the role of the text-centric approach in the formation of socio-cultural competence of foreign applicants, to present the criteria for text selection and the system of exercises and tasks aimed at forming the socio-cultural personality. There are several options for using texts in Ukrainian as foreign language lessons, but in our opinion, the most appropriate option is when applicants get acquainted with the text of cultural orientation, which promotes interest in the nation, its language, culture, history, spiritual values. Then the students discover and study the linguistic phenomena related to the topic, which was considered in the previous lesson, as well as find unfamiliar words in it, find out their meaning, which helps to replenish the vocabulary. To choose the right text you need to take into account the features of the foreign audience, the potential of the text for the development of communication and speaking skills, the socio-cultural potential and the aesthetic value of the text. The text-centric approach to studying Ukrainian as a foreign language contributes to the formation of the socio-cultural personality of the foreign applicant. Reading texts of cultural orientation develops thinking of foreign students, promotes awareness of the peculiarities of the Ukrainian language system, the development of communicative and socio-cultural competence, and increases interest in this world.
- ДокументУКРАЇНСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Марцин, С. О.У робочому зошиті вміщено матеріали для аудиторної та самостійної роботи із занять з курсу «Українська мова за професійним спрямуванням» для студентів факультету фізичного виховання і спорту. Подаються вимоги до лекційних і практичних занять. Крім того, робочий зошит містить усю необхідну інструктивно-технологічну й бібліографічно-тематичну інформацію про курс, що допоможе користувачам при роботі з відповідними матеріалами. Для студентів вищих навчальних закладів нефілологічних спеціальностей. The workbook contains materials for classroom and independent work in the course ‘Ukrainian for Specific Purposes’ for students of the Faculty of Physical Education and Sports. The requirements for lectures and practical classes are presented. In addition, the workbook contains all the necessary instructional, technological, bibliographic and thematic information about the course, which will help users to work with the relevant materials. For students of higher education institutions majoring in non-philological specialities.
- ДокументУкраїнська мова: тестові завдання(Основа, 2020-05) Полозова, О. O.; Марцин, С. О.; Нестеренко, Н. П.У тестових завданнях охоплено матеріал з усіх розділів української мови. В тестовых заданиях охвачено материал по всем разделам украинского языка. The test tasks cover material from all sections of the Ukrainian language.
- ДокументФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ В УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Марцин, С. О.; Овдієнко, А.У публікації досліджено формування комунікативної компетентності на уроках розвитку мовлення в учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти. Основою концепції інклюзивної освіти є принцип, що учні різного культурного й соціального походження, а також з різними навчальними можливостями можуть мати рівні умови навчання в усіх типах закладів освіти. Навчальний предмет «Українська мова» посідає особливе місце серед шкільних предметів, оскільки є не лише об’єктом вивчення, а й засобом формування мовних, мовленнєвих умінь і навичок для повноцінного засвоєння усіх ліній змісту мовної освіти. У вимірі сучасних завдань мовної освіти всі ці лінії спрямовані на формування в учнів комунікативної компетентності. Для подолання й запобігання труднощів у формуванні комунікативних навичок в учнів з особливими освітніми потребами потрібне активне втручання вчителя в процес їх комунікативної діяльності, адже це дозволить учневі не тільки оволодіти комунікативними навичками, а й допомагає їх активному застосуванню, а це розширює можливості цих школярів вступати в комунікативну взаємодію. The publication examines the formation of communicative competence in speech development lessons for students with special educational needs in the conditions of inclusive education. The basis of the concept of inclusive education is the principle that students of different cultural and social backgrounds, as well as with different learning opportunities, can have equal learning conditions in all types of educational institutions. The educational subject "Ukrainian language" occupies a special place among school subjects, as it is not only an object of study, but also a means of forming language, speech skills and skills for the full assimilation of all content lines of language education. In terms of modern tasks of language education, all these lines are aimed at forming students' communicative competence. In order to overcome and prevent difficulties in the formation of communication skills in students with special educational needs, the active intervention of the teacher in the process of their communication activity is required, because this will allow the student not only to master communication skills, but also helps them to actively apply them, and this expands the opportunities of these students to enter communicative interaction.
- ДокументФормування навичок читання на заняттях української мови в іноземних студентів на середньому рівні(Харківське історико-філологічне товариство, 2022-05-18) Марцин, С. О.Автором досліджено формування навички читання в студентів-іноземців на заняттях з української мови на середньому рівні. Робота над текстами будь-якого виду передбачає чітку систему завдань, спрямовану на осмислення змістовної сторони прочитаного, на відпрацювання й систематизацію умінь і навичок у такому виді мовної діяльності, як читання. Це допоможе студентам-іноземцям не тільки краще пізнати історію та культуру українців, а й за допомогою тексту розширити свій лексичний запас та вдосконалити граматичні навички. The author investigated the formation of reading skills in foreign students in Ukrainian language classes at the secondary level. Work on texts of any kind involves a clear system of tasks aimed at understanding the meaningful side of what has been read, practicing and systematizing abilities and skills in such a language activity as reading. It will help foreign students not only get to know history better and culture of Ukrainians, but also to expand their own with the help of the text vocabulary and improve grammar skills.
- ДокументФункціонування безсполучникових складних конструкцій у текстах нормативно-правових актів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2020) Марцин, С. О.Мета статті — проаналізувати безсполучникові складні конструкції в мові нормативно-правових актів як окремого функціонального стилю української мови, виявити їх функції для задоволення вимог цього стилю і тим самим знайти підтвердження реченнєвості безсполучникових складних структур. Цель статьи - проанализировать бессоюзные сложные конструкции в языке нормативно-правовых актов как отдельного функционального стиля украинского языка, выявить их функции для удовлетворения требований этого стиля и тем самым найти подтверждение реченневости бессоюзных сложных структур. The task of the article is to analyze asyndetic complex constructions in the language of normative legal acts as a separate functional style of the Ukrainian language, to identify their functions for meet the requirements of this style and thus find confirmation that they areasyndetic complex sentences.
- ДокументШЕВЧЕНКО У СВІТОВОМУ ПЕРЕКЛАДОЗНАВЧОМУ ДОСВІДІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2019) Марцин, С. О.; Полозова, О. О.У статті досліджено історію засвоєння творчості Шевченка у світовій перекладацькій практиці. Численність перекладів митця свідчить про глибоке сприйняття його ідей й актуальність порушених ним проблем не лише для України, а й усього світу. В статье исследована история усвоения творчества Шевченко в мировой переводческой практике. Численность переводов художника свидетельствует о глубоком восприятия его идей и актуальность затронутых им проблем не только для Украины, но и всего мира. The article explores the history of mastering Shevchenko’s works in world translation practice. The great number of translations of the artist testifies to the deep perception of his ideas and the relevance of the problems raised by him, not only for Ukraine but the whole world.