Перегляд за Автор "Криворучко, С. К."
Зараз показано 1 - 13 з 13
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументГЕНОЦИД КРИМСЬКИХ ТАТАР: ІСТОРИЧНА ТА ІНДИВІДУАЛЬНА ПАМ’ЯТЬ У ФІЛЬМІ «ДОДОМУ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-18) Криворучко, С. К.Дискримінація кримських татар почалася ще в Російській імперії. Одним із перших, хто здійснив депортацію кримських татар, був Суворов, про що йдеться у фільмі "Додому" 2019 року режисера Нарімана Алієва. Фільм "Додому" є реакцією на історичні події 21 століття. У 2014 році війна Росії проти України розпочалася з анексії Автономної Республіки Крим 20 лютого - початку квітня 2014 року. Герої фільму - представники кримськотатарського етносу, які вже не вперше постраждали внаслідок цього вторгнення з боку росіян. У дискурсі патріотизму фільм "Додому", сама назва якого є алюзією на сприйняття простору Дому як архетипу, слід інтерпретувати як відчуття "свого". Цей фільм висвітлює невідомі широкому загалу прогалини в історичній пам'яті кримських татар та українців, адже у 21 столітті проблеми утисків кримських татар стають частиною історії сучасної України. Кримські татари не мають свого Дому. Сама назва "Додому" містить глибокий підтекст та іронію, адже цей народ не має свого Дому. Фільм "Додому" - це втілення мрії всіх кримських татар: мати "свій" Дім як Архетип/простір/Землю/"свій". Мовчання - це позиція опору кримських татар, спроба вижити і зберегти свій етнос, мову, культуру, традиції. Конфлікти між особистістю / державою, чоловіком / жінкою, батьками / дітьми розкриваються в картині світу фільму. Автори фільму в скупих репліках батька розвивають ідею заперечення еміграції як явища, дисидентства як інституту, що калічить особистість і її нащадків у майбутньому. Накал пристрасті між сильними дорослими чоловіками переростає у сварку, режисер зображує відкритий непримиренний конфлікт між батьками/дітьми. Discrimination against the Crimean Tatars began in the Russian Empire. One of the first people to implement the deportation of Crimean Tatars, was Suvorov, as it is discussed in the 2019 film «Homeward» directed by Nariman Aliyev. The film «Homeward» is a reaction to the historical events of the 21st century. In 2014, Russia’s war against Ukraine began with the annexation of the Crimean Autonomous Republic on February 20 – the beginning of April 2014. The characters of the film are representatives of the Crimean Tatar ethnic group, who suffered as a result of this invasion not for the first time by the Russians. In the discourse of patriotism, the film «Homeward», the very title of which is an allusion to the perception of the Home’s space as an Archetype, should be interpreted as a feeling of «someone’s own». This film illuminates the gaps in the historical memory of the Crimean Tatars and Ukrainians, unknown to the general public, because in the 21st century the problems of oppression of the Crimean Tatars become part of the modern Ukraine history. Crimean Tatars do nоt have their Home. The very name «Homeward» contains a deep subtext and irony, since these people do not have their Home. The film «Homeward» is the embodiment of the dream of all Crimean Tatars: to have «their own» Home as an Archetype / space / Earth / «someone’s own». Silence is a position of resistance of the Crimean Tatars and an attempt to survive and preserve their ethnicity, language, culture, and traditions. Conflicts between individual / state, man / woman, parents / children are revealed in the world’s picture of the film. The authors of the film, in the sparing remarks of the father, develop the idea of denying emigration as a phenomenon, dissidence as an institution that cripples a personality and his descendants in the future. The heat of passion between strong adult men turns into a quarrel, the director depicts an open irreconcilable conflict between parents / children.
- Документ«ЖІНОЧЕ», «ФЕМІНІСТСЬКЕ», «ФЕМІННЕ»: КОНЦЕПТ / АРХЕТИП(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-04-07) Криворучко, С. К.; Разуменко, І. В.Образ жінки є формою соціалізації, оскільки вона завжди була прикладом і зразком для наслідування. Місце жінки в суспільстві почало змінюватися протягом 20-го століття. Це знайшло своє відображення в літературі, внаслідок чого у літературознавстві сформувалася школа жіночих студій. Наукова проблема зосереджується на інструментарії та дослідницькій методології, які будуть адекватними для аналізу жіночих образів у літературі. Метою наукового дослідження є удосконалення методології жіночих студій шляхом її поглиблення. Вважаємо, що при дослідженні жіночих образів доречно виокремлювати архетипи Афіни, Артеміди, Гестії у «феміністському» концепті; Гери, Деметри, Персефони у «жіночому» концепті; та Афродіти у «фемінному» концепті. Це дозволить висвітлити внутрішні психологічні проблеми, конфлікти та прагнення жінки, які мають вікові онтологічні корені і є частиною культурного несвідомого, що усвідомлюється сьогодні. Це допоможе встановити вічне і тимчасове, постійне і мінливе. Ми пропонуємо поєднати методологічні засади Т. Мой та психіатричні спостереження Дж.-Ш. Болєн: концепти «фемінне», «феміністське», «жіноче» з архетипами «алхімічного», «незайманого», «уразливого», щоб відшукати корені проблем в свідомості та підсвідомості літературних героїнь, що допоможе з᾽ясувати картину світу та ментальність грамотного читача, який вміє вловлювати месиджи від письменника. The image of a woman is a form of socialization because it has always been an example and role model. The place of women in the community began to change during the 20-century. This was reflected in literature, as a result of which a school of Women’s Studies was formed in literary criticism. The scientific problem focuses on tools and research methodology that will be adequate for the analysis of female images in literature. The purpose of scientific research is to improve the methodology of Women’s Studies by its deepening. We consider that in the study of female images it is appropriate to distinguish the archetypes of Athena, Artemis, Hestia in the “feminist” concept; Hera, Demeter, Persephone in the female" concept; and Aphrodite in the “feminine” concept. This will highlight the inner psychological problems, conflicts and aspirations of women, which have age-long ontological roots and are part of the cultural unconscious that is realized today. This will help to establish the eternal and the temporary, the permanent and the changing. We propose to combine the methodological principles of T. Moi and psychiatric observations of J.-Sh. Bolen: concepts “feminine”, “feminist”, “female” with archetypes of “alchemical”, “virgin”, “vulnerable” to find the roots of problems in the minds and subconscious of literary heroines, which will help to clarify world mapping and mentality of a literate reader who is able to capture messages from the writer.
- ДокументЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА межі ХІХ-ХХ та ХХ століття(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Навчальна книга-Богдан, 2023) Криворучко, С. К.; Бондарук, Л. В.; Висоцька, Н. О.; Гармаш, Л. В.; Ісаєва, Н. С.; Кеба, О. В.; Назарець, В. М.; Радчук, О. В.; Черкашина, Т. Ю.; Шостак, О. Г.; Воробей, О. С.; Гольтер, І. М.; Івлєва, Ю. О.; Козлова, А. Г.; Кушнір, І. Б.; Лєпьохін, Є. О.; Пічугіна Т. Є.; Польщак, А. Л.; Фінчук Г. В.; Шапарєва, Н. О.Підручник містить відомості про напрями, течії, стилі, тенденції суперечливої естетичної парадигми межі ХІХ-ХХ та ХХ ст., яка сформувалася як реакція письменників-інтелектуалів на криваві історичні події Першої та Другої світових війн, холодної війни, ядерної загрози, визвольних антиколоніальних національних рухів. Зроблено акценти на «спільні» глобалізаційні процеси та «особливі» віддзеркалення в національних літературах. Еволюція літератури умовно розподілена на три хронологічних періоди: межа ХІХ-ХХ ст., 1 половина ХХ ст., 2 половина ХХ ст. У цих періодах представлено настрої в спільноті різних країн, які викликали резонанс, що зумовив виникнення естетичних угрупувань. За хронологічним принципом відповідно періодам сфокусовано представників національних літератур. Підручник адресовано викладачам і дослідникам зарубіжної літератури, фахівцям української літератури та національних літератур, студентам, аспірантам, докторантам, які займаються відповідною проблематикою, та усім, хто цікавиться сучасним осмисленням літератури ХХ ст. The textbook contains information about the directions, currents, styles, trends of the controversial aesthetic paradigm of the border of the 19th-20th and 20th centuries, which was formed as a reaction of intellectual writers to the bloody historical events of the First and Second World Wars, the Cold War, the nuclear threat, and liberation anti-colonial national movements . Emphasis is placed on "common" globalization processes and "special" reflections in the national literatures. The evolution of literature is tentatively divided into three chronological periods: the border of the 19th-20th centuries, the first half of the 20th century, and the 2nd half of the 20th century. In these periods, the moods in the community of different countries are presented, which caused a resonance that led to the emergence of aesthetic groups. According to the chronological principle, according to the periods, representatives of national literatures are focused. The textbook is addressed to professors, teachers and researchers of foreign literature, specialists in Ukrainian literature and national literature, students, post-graduate students, doctoral students, who are engaged in relevant issues, and everyone, who is interested in the modern understanding of the literature of the 20th century.
- ДокументКОНФЛІКТ ДОЧКА / БАТЬКО В РОМАНІ СЕЙЄДА МОРТАЗА МОШФЕКА КАЗЕМІ «ЖАХЛИВИЙ ТЕГЕРАН»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-24) Криворучко, С. К.У публікації проаналізовано конфлікт дочки та батька в романі іранського письменника І пол. ХХ ст. Сейєда Мортаза Мошфека Каземі "Жахливий Тегеран". Письменник розкриває конфлікт батьки / діти – батько / дочка як загальний для всієї спільноти Ірану. Для підкреслення загальності М.-М. Каземі створює в романі велику кількість родин, в яких є обставини, що стають підґрунтям для зіткнення інтересів батька та дочки. Майже в усій родинах ці обставини однакові: молода дівчина, яку батько планує «продати» як річ (віддати заміж), для того щоб розвивати свою кар’єру. The publication analyses the conflict between a daughter and a father in the novel "The Terrible Tehran" by the Iranian writer of the first half of the twentieth century Seyyed Mortaza Moshfeq Kazemi. The writer reveals the conflict between parents/children - father/daughter as common to the entire Iranian community. To emphasise the universality of M.-M. Kazemi creates a large number of families in the novel, in which there are circumstances, that lead to a clash of interests between father and daughter. In almost all of these families, these circumstances are the same: a young girl whom the father plans to "sell" like a thing (marry off) in order to develop his career.
- ДокументКОНЦЕПТ «СВОБОДА» У ФІЛЬМІ «ЗАБОРОНЕНИЙ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-06) Криворучко, С. К.Поняття "свобода" відображає духовні орієнтири Західної Європи. Суспільний устрій Європейського Союзу сформувався на цій території після 2000 року. Україна може зберегти власну мовну ідентичність лише в умовах протесту і спротиву несправедливій дискримінації, яка нав'язала статус "меншовартості": у важких і кривавих кроках до свободи. Необхідно продемонструвати світові ті давні історичні реалії, які стали причиною кровопролиття у 21 столітті. Концепт "Свобода" є наскрізним у фільмі "Заборонений" (2019) Романа Бровка, художня тканина якого включає біографічну версію українського поета Василя Стуса. "Свобода" стала знаком для ментального сприйняття українського інтелектуала та мотивом опору соціальній системі 2-ї половини 20 століття, яка пригнічувала людину лише за приналежність до української етнокультурної спільноти. Герой фільму - Василь Стус - розвивається через динаміку концепцій: від "Неволі" до "Свободи" в "Небезпеці". Картину світу у фільмі створюють обставини "Неволі", "Небезпеки" та прагнення героя мати "Свободу". Концепт "Свобода" представлений бажанням героя розмовляти українською мовою, можливістю займатися творчістю - писати вірші, мати українську етнічну ідентичність, мати українську історичну пам'ять. Війна в Україні 2022-2023 років - це закономірний процес, який назрівав століттями. Прагнення українського народу бути вільним, розмовляти "своєю" мовою і створювати нею літературні зразки, які увійшли до світової скарбниці, збереглося завдяки нашим найкращим патріотам-письменникам (В. Стус, Є. Сверстюк, М. Хвильовий). Їхнє існування стало знаком "Свободи", за яку заплачено життям. The concept of “freedom” reflects the spiritual orientations of Western Europe. The social system of the European Union emerged on that territory after 2000. Ukraine can preserve its own linguistic identity only in conditions of protest and resistance to unfair discrimination, which has imposed the status of “inferiority”: in difficult and bloody steps towards freedom. It is necessary to demonstrate to the world those ancient historical realities that have become the cause of bloodshed in the 21st century. The concept of “Freedom” is pervasive in the film Forbidden (2019) by Roman Brovko, whose artistic fabric includes a biofiction version of the Ukrainian poet Vasyl Stus. “Freedom” became a sign for the mental perception of the Ukrainian intellectual and a motive for resistance to the social system of the 2-nd half of the 20th century, which oppressed an individual only by belonging to the Ukrainian ethnic and cultural comunity. The hero of the film – Vasyl Stus – develops through the dynamics of concepts: from “Lack of Freedom” to “Freedom” in “Danger”. The picture of the world in the film is created by the circumstances of “Lack of Freedom”, “Danger” and the hero`s mood to have “Freedom”. The concept of “Freedom” is represented by the hero's desire to speak the Ukrainian language, the opportunity to engage in creativity – to write poems, to have a Ukrainian ethnic identity, to have Ukrainian historical memory. The war in Ukraine in 2022–2023 is a natural process that has been brewing for centuries. The desire of the Ukrainian people to be free, to speak their “own” language and create literary examples with it, which are included in the world treasury, was preserved thanks to our best patriots-writers (V. Stus, E. Sverstyuk, M. Khvylovy). Their existence became a sign of “Freedom”, which was paid for with life.
- ДокументМ. П. Булгаков: «вистраждане» «із стола»(Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, 2019) Криворучко, С. К.Інтерпретація роману «Майстер і Маргатита», ремінісценції та алюзії на ідеї, образи, крилаті фрази М. Булгакова в різних художніх творах письменників світового рівню, порушує наукову проблему – прогалини у розумінні наративів, зʼясування глибинни міфопоетичного пласту. Метою рецензії є привернути увагу до монографії української дослідниці Н. С. Алексєєвої «Роман “Майстер і Маргарита” М. Булгакова в літературному контексті ХХ століття (художній синтез, наративні стратегії, міфопоетика), в якій розглядаються літературні зв’язки булгаковського роману зі знаковими творами літератури ХХ століття: романами В. Ґолдінга «Володар мух», Б. Пастернака «Доктор Живаго», В. Фолкнера «Притча», Г. Г. Маркеса «Сто років самотності». Роман «Майстер і Маргарита» вводиться в світовий літературний контекст. Интерпретация романа «Мастер и Маргатита», реминисценции и аллюзии на идеи, образы, крылатые фразы М. Булгакова в различных художественных произведениях писателей мирового уровня, нарушает научную проблему - пробелы в понимании нарративов, выяснения глубинной мифопоэтического пласта. Целью рецензии является привлечь внимание к монографии украинского исследователя Н. С. Алексеевой «Роман" Мастер и Маргарита "М. Булгакова в литературном контексте ХХ века (художественный синтез, нарративные стратегии, мифопоэтика), в которой рассматриваются литературные связи булгаковского романа со знаковыми произведениями литературы ХХ века: романами В. Ґолдинга «Повелитель мух», Б. Пастернака «Доктор Живаго», У. Фолкнера «Притча», Г. Г. Маркеса «Сто лет одиночества». Роман «Мастер и Маргарита» вводится в мировой литературный контекст. The article is a review ofN. Aleksieieva’s monograph «“The Master and Margarita” by M. Bulgakov in the literary context of the XXth century(literary synthesis, narrative strategies, mythopoetics)». It unravels the literary links of Bulgakov’s novel with the renowned works of the XX century, such as W. Golding’s “Lord of the Flies”, B. Pasternak’s “Doctor Zhivago”, W. Faulkner’s “A Fable”, G. G. Marquez’s “One Hundred Years of Solitude”. The research is based on the conceptual idea of the literary synthesis and the synthesis of arts. It concentrates on such literary aspects as mythopoetics, narrative strategies, motif and image structure, chronotope, intertextual and intermedial links. National and mental uniqueness of “The Master and Margarita”, which is realized through the concepts of “suffering” and “compassion”, is also under consideration. Bulgakov’s novel is introduced to the literary context of the XX century.
- ДокументМетафоричність у романі Мо Яня 莫言 «Великі груди, широкі сідниці» 丰乳肥臀(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-03-20) Криворучко, С. К.Автор статті наголошує, що роман «Великі груди, широкі сідниці» навіть у назві за допомогою метафори – материнство – відкриває поетикальний пласт тілесності, який висвітлює нюанси загальнолюдських цінностей, що репрезентують натуралістичний кут зору китайської культури, свідомості, ментальності. Автор статьи отмечает, что роман «Большая грудь, широкие ягодицы» даже в названии с помощью метафоры - материнство - открывает поэтикальный пласт телесности, который освещает нюансы общечеловеческих ценностей, представляющих натуралистический угол зрения китайской культуры, сознания, ментальности. The author of the article notes that the novel "Big Breasts, Wide Buttocks" even in the title with the help of a metaphor - motherhood - reveals the poetic layer of corporeality, which illuminates the nuances universal values, representing the naturalistic angle of view of the Chinese culture, consciousness, mentality.
- Документ«НЕСТАЧА» ТА «БАЖАННЯ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-02) Криворучко, С. К.Психоаналітична критика ґрунтується на використанні психоаналітичних технік в аналізі художніх творів. За Ж. Лаканом, "несвідоме" - це не хаос слів, а впорядкована система, така ж складна, як і структура мови. Я приходжу до висновку, що несвідоме людини має структуру мови: синтаксис, лексику, морфеми (гендерні відмінності). Метою дослідження є виявлення механізмів "нестачі" і "бажання", щоб потім можна було проаналізувати інші художні твори, щоб краще зрозуміти підсвідомість конкретного героя і підсвідомість загалом. "Бажання", на мою думку, - це ідея реалізації "чогось" між волею індивіда та його вибором. "Відсутність" - це ідея відсутності "чогось", що не дозволяє перейти від волі індивіда до його вибору. Терміни "бажання" і "нестача" можна пояснити за допомогою лінгвістичних методів аналізу. На мою думку, "бажання" і "нестача" відрізняються "переходом". У "бажанні" "перехід" можливий (між волею і вибором), у "нестачі" "перехід" неможливий. "Дія" як рух до виконання "бажання" або "нестачі" є спільною для обох. Psychoanalytic criticism is based on the use of psychoanalytic techniques in the analysis of works of fiction. According to J. Lacan, the «unconscious» is not a chaos of words, but an ordered system as complex like the structure of language. I conclude that the unconscious of person has the structure of language: syntax, vocabulary, morphemes (gender differences). The aim of the study is to identify the mechanisms of «lack» and «desire», so that it is then possible to analyze other works of art to better understand the subconscious of a particular hero and the subconscious in general. «Desire», in my opinion, is the idea of realizing «something» between the will of the individual and his choice. «Lack» is the idea of the lack of «something», which does not allow to move from the will of the individual to his choice. The terms «desire» and «lack» can be explained by linguistic methods of analysis. In my opinion, «desire» and «lack» differ by «transition». In «desire» «transition» is possible (between will and choice), in «lack» «transition» is impossible. «Action» as a movement to fulfill a «desire» or «lack» is common to both.
- Документ"Подзвони мені…" (Спогади про Л. Г. Фрізмана)(Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, кафедра світової літератури і порівняльного літературознавства, 2019) Криворучко, С. К.У спогадах йдеться про майже побутові епізоди життя видатного українського літературознавця Леоніда Генріховича Фрізмана (1935–2018), який створив Харківську наукову школу дослідників російської літератури та літературної критики. Наука була майже провідною іпостассю життя Л.Г. Фрізмана. Під його науковим керівництвом захищено понад 50 кандидатських та 3 докторських дисертацій. Однак найголовнішим у його житті було те, що він був хорошою людиною. В воспоминаниях речь идет о почти бытовых эпизодах жизни выдающегося украинского литературоведа Леонида Генриховича Фризман (1935-2018), который создал Харьковскую научную школу исследователей русской литературы и литературной критики. Наука была почти ведущей, если не ведущей, ипостасью жизни Л. Г. Фризмана. Под его научным руководством защищено более 50 кандидатских и 3 докторских диссертаций. Однако главным в его жизни было то, что он был хорошим человеком. In memoirs, attention is drawn to almost everyday episodes of the life of an outstanding literary critic Leonid Henrikhovych Frizman (1935–2018), who created Kharkiv scientific school of the researchers of Russian literature and litery criticism. Science was the leading hypostasis of L. H. Frizman’s life. More than 50 candidate and 3 doctoral dissertations were defended under his scientific supervision. However, the most important thing in his life was that he was a good person.
- ДокументПорядна людина (Спогади про Л.Г. Фрізмана)(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Криворучко, С. К.Стаття присвячена видатному вченому Л. Г. Фрізману. Леонід Генріхович належав до тих обраних людей, для яких наука стала стилем, або образом життя. Він був хорошою людиною. Є таке поняття, як порядність. Порядність властива обраним людям. Інтелектуальна вишуканість Леоніда Генриховича утворювала навколо нього атмосферу обраної, мудрої, міцної духом людини, яка бачить саму суть речей. Це була талановита обдарована людина, дуже дисциплінована в організації власного творчого процесу. Він намагався писати кожного дня, для нього це дорівнювалося процесу дихання. Після себе він залишив ауру посмішки, легкості, глибини, аристократизму духу. Статья посвящена выдающемуся ученому Л. Г. Фризману. Леонид Генрихович принадлежал тем избранным людям, для которых наука стала стилем, или образом жизни. Он был хорошим человеком. Есть такое понятие, как порядочность. Порядочность свойственна избранным людям. Интеллектуальная изысканность Леонида Генриховича образовывала вокруг него атмосферу избранного, мудрого, крепкого духом человека, видящего самую суть вещей. Это был талантливый одаренный человек, очень дисциплинированный в организации собственного творческого процесса. Он пытался писать каждый день, для него это равнялось процессу дыхания. После себя он оставил ауру улыбки, лёгкости, глубины, аристократизма духа. This article is dedicated to the outstanding scientist L.G. Frizman. Leonid Henrikhovich belonged to those select people for whom science became a style, or way of life. He was a good man. There is such a thing as decency. Decency is characteristic of the chosen people. The intellectual sophistication of Leonid Heinrichovich formed around him the atmosphere of a chosen one, a wise, strong in spirit man who saw the very essence of things. He was a talented gifted man, very disciplined in organizing his own creative process. He tried to write every day, for him it was equal to breathing process. He left behind an aura of smile, lightness, depth, aristocratism of spirit.
- ДокументСтрах смерті в оповіданні Ді Ань «Коли ж моя черга?»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-03-19) Криворучко, С. К.У статті проаналізовано, що Ді Ань намагається пояснити, чому людина боїться помирати: це просто звичка жити, страх щось змінити, та опинитись в незнайомому місці та оточенні. Письменниця в оповіданні зображує енергійні потоки, відчуття, потойбічні виміри, які відкриваються не кожному, намагається відродити екоцентричні позиції, від яких відсторонилася людина в ХХ ст., показати трансцендентну взаємозалежність реального та потойбічного. В статье проанализировано, что Ди Ань пытается объяснить, почему человек боится умирать: это просто привычка жить, страх что-то изменить, и оказаться в незнакомом месте и окружении. Писательница в рассказе изображает энергитические потоки, ощущение, потусторонние измерения, которые открываются не каждому, пытается возродить экоцентрические позиции, от которых отстранился человек в ХХ в., показать трансцендентную взаимозависимость реального и потустороннего. The article analyzes that Di An tries to explain why a person is afraid to die: it is just a habit of living, fear of changing something, and being in an unfamiliar place and environment. Writer in The story depicts energetic flows, feelings, otherworldly dimensions, which are not open to everyone, tries to revive the ecocentric positions from which man deviated in the twentieth century, to show the transcendent interdependence of real and otherworldly.
- ДокументЦінність феномену «книги» (роман Роберта М. Зоннтаґа «Сканери»)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-04-09) Криворучко, С. К.; Разуменко, І. В.У статті розглянуто ціннісні орієнтири, що відображують суб’єктивні сприйняття індивіда, який вимушений здійснювати комунікацію на рівні різних соціальних інституцій. Феномен «книги» формується разом із утворенням системи письма та бере своє джерело ще в цивілізації Давнього Єгипту. Сучасний німецький письменник Роберт М. Зоннтаґ (псевдонім автора Мартіна Шойбле) у романі «Сканери» феномен «книги» робить знаком людських цінностей. У картині світу «Сканерів» Роберт М. Зоннтаґ зображує перехід від паперової книги до її електронної версії. В статье рассмотрены ценностные ориентиры, отражающие субъективные восприятия индивида, который вынужден осуществлять коммуникацию на уровне различных социальных институтов. Феномен «книги» формируется вместе с образованием системы письма и берет свой источник еще в цивилизации Древнего Египта. Современный немецкий писатель Роберт М. Зоннтаґ (псевдоним автора Мартина Шойбле) в романе «Сканеры» феномен «книги» делает знаком человеческих ценностей. В картине мира «Сканеров» Роберт М. Зоннтаґ изображает переход от бумажной книги к ее электронной версии. The article deals with values that reflect subjective perceptions of an individual, who is forced to communicate at the level of various social institutions. The phenomenon of "book" is formed together with the formation of the writing system and has its source in the ancient Egyptian civilisation. The contemporary German writer Robert M. Sonntaґ (pseudonym of the author Martin Schäuble) makes the phenomenon of "book" a sign of human values in his novel "Scanners". Robert M. Sonntaґ depicts the transition from the paper book to its electronic version in the world picture of "Scanners".
- ДокументІДІОСТИЛЬ ІРВІНА УЕЛША: СПЕЦИФІКА ПОЕТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-15) Криворучко, С. К.У публікації проаналізовано специфіку поетики Ірвіна Уелша. У романі “Filth” І. Уелш використовує нецензурні слова в художній тканині твору, які є певною ознакою його ідіостилю. Письменник вводить нецензурні слова в твір, щоб окреслити хворобливе свідоме і підсвідоме героя, який працює в поліції. Досліджено психологію мови Робертсона в залученні нецензурних слів, які розподілено за лексичним принципом на синтаксичні синтагми (стимул, реакція, звʼязок стимула та реакції). Проінтерпретовано звʼязки між словами з точки зору індивідуальної памʼяті та сприйняття Робертсона. Встановлено нюанси у спілкуванні Робертсона з оточуючими, що дозволило визначити характер комунікації як неможливий. Виокремлення текстових асоціативних полів дозволило глибше відчути емоційність мови І. Уелша. The publication analyzes the specifics of Irwin Welsh's poetics. In the novel "Filth" I. Welsh uses obscene words in the artistic fabric of the work, which are a certain sign of its idiostyle. The writer introduces obscene words into the work to outline the painful conscious and subconscious of the hero who works in the police. The psychology of Robertson's language in engagement is studied obscene words, which are divided according to the lexical principle into syntactic syntagms (stimulus, reaction, connection between stimulus and reaction). Interpreted connections between words from the point of view of Robertson's individual memory and perception. The nuances of Robertson's communication with those around him were established, which made it possible to determine the nature of communication as impossible. Highlighting textual associative fields made it possible to feel more deeply emotionality of the language of I. Welsh.