Перегляд за Автор "Гуцан, Т. Г."
Зараз показано 1 - 20 з 21
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНАЛІЗ СУЧАСНОГО СТАНУ РОЗВИТКУ ЦИФРОВІЗАЦІЇ(WayScience, 2021-02-04) Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Ночвіна, І. О.Аналіз сучасного стану цифровізації показав, що цифрові технології постійно вдосконалюються й об’єднуються в глобальні економічні процеси, інтегруються в різні сфери суспільного життя і змінюють глобальну економіку. Тому цифровізація є пріоритетним напрямом як наукових досліджень, так і практичної спрямованості, адже саме цифрова економіка виступає основою розвитку ефективного державного управління, економіки, бізнесу-середовища, соціальної сфери й всього суспільства. Тому, як наслідок інвестуючи в цифрову економіку країни отримують цифрові дивіденди у вигляді: загальнонаціонального економічного приросту, бізнес-діяльності, а отже і податкові надходження, зростання ВВП, надходження нових інвестицій тощо. Анализ современного состояния цифровизации показал, что цифровые технологии постоянно совершенствуются и объединяются в глобальные экономические процессы, интегрируются в различные сферы общественной жизни и меняют глобальную экономику. Поэтому цифровизация является приоритетным направлением как научных исследований, так и практической направленности, ведь именно цифровая экономика выступает основой развития эффективного государственного управления, экономики, бизнес-среды, социальной сферы и всего общества. Поэтому, как следствие инвестируя в цифровой экономике страны получают цифровые дивиденды в виде: общенационального экономического прироста, бизнес-деятельности, а следовательно и налоговые поступления, рост ВВП, поступления новых инвестиций. Analysis of the current state of digitalization has shown that digital technologies are constantly improving and merging into global economic processes, integrating into various spheres of public life and changing the global economy. Therefore, digitalization is a priority area of both scientific research and practical orientation, because it is the digital economy that acts as the basis for the development of effective public administration, the economy, the business environment, the social sphere and the whole society. Therefore, as a result, investing in the digital economy, countries receive digital dividends in the form of: nationwide economic growth, business activities, and therefore tax revenues, GDP growth, and new investment.
- ДокументВоднева енергетика та перспективи її розвитку в економіці України(Харківський національний економічний університет, Науково-дослідний центр індустріальних проблем розвитку НАН України; видавничий дім "Інжек", 2022) Зеленько, О. О.; Гуцан, Т. Г.; Осьмірко, І. ВМетою статті є оцінка переваг і недоліків водневої енергетики та перспектив її розвитку в Україні. Виділено переваги водню, які обумовлюють розвиток водневої енергетики: зручність у використанні, безмежність запасів у навколишньому середовищі, енергоефективність. Також ви- робництво «зеленого» водню є вирішенням проблеми з надлишковим виробництвом енергії альтернативною енергетикою та зручним способом балансування виробництва електроенергії в енергосистемі країн-виробників. До недоліків водневої енергетики віднесено таке: висока вартість виробництва «зеленого» водню на сучасному етапі розвитку енергетики; горючість і небезпечність при контакті з повітрям; значні технічні проблеми, які виникають при зберіганні та транспортуванні водню як енергоносія. Аналіз планів розвинених країн загалом і ЄС зокрема з розви- тку водневої енергетики та їх реалізації свідчить, що політика національних урядів та ЄС привела до зростання обсягів інвестицій у галузь, збіль- шення масштабів проєктів, що реалізуються та до здешевлення обладнання для виробництва «зеленого» водню. Проведений аналіз свідчить, що з урахуванням високих цін на енергоносії, здешевлення електроенергії з відновлювальних джерел енергії й обладнання для водневої енергетики водень стане конкурентоспроможним на 12 національних ринках до 2030 р., а в багатьох інших країнах – до 2050 р. Аналіз програм розвитку водневої енергетики ЄС свідчить про важливу роль України в розвитку відповідної галузі в Європі. Виділено такі перспективні ефекти для еконо- міки України: зменшення залежності від імпорту традиційних енергоносіїв; підвищення збалансованості роботи енергетичної системи країни; можливість змінити роль газотранспортної системи України для енергетичного ринку Європи; створення нової експортної галузі за фінансової та технічної підтримки ЄС; створення внутрішнього ринку «зеленого» водню в країні та нових робочих місць. The purpose of the article is to assess the advantages and disadvantages of hydrogen energy and the prospects for its development in Ukraine. The advantages of hydrogen, which determine the development of hydrogen energy are allocated: ease of use, infinity of reserves in the environment, energy efficiency. Also, the production of «green» hydrogen is a solution to the problem of excessive energy production by alternative energy and a convenient way to balance electric energy production in the power system of the producing countries. The disadvantages of hydrogen energy include the following: the high cost of producing «green» hydrogen at the present stage of energy development; flammability and danger in contact with air; significant technical problems that arise during the storage and transportation of hydrogen as an energy carrier. The analysis of the plans of developed countries in general and the EU in particular for the development of hydrogen energy and their implementation shows that the policies of national governments and the EU have led to an increase in investment in the industry, an increase in the scale of projects being implemented and a reduction in the cost of equipment for the production of «green» hydrogen. The carried out analysis shows that taking into account high energy prices, cheaper electric energy from renewable energy sources and equipment for hydrogen energy, hydrogen will become competitive in 12 national markets by 2030, and in many other countries – by 2050. The following promising effects for the Ukrainian economy are highlighted: reducing dependence on imports of traditional energy carriers; improving the balance of the country’s energy system; the opportunity to change the role of Ukraine’s gas transmission system for the European energy market; creation of a new export industry with financial and technical support from the EU; creation of a domestic market for «green» hydrogen in the country along with opportunity for new jobs.
- ДокументЖИТТЯ ТА ДІЯЛЬНІСТЬ І. МЕЧНИКОВА ЯК ПРИКЛАД СЛУЖІННЯ МАЙБУТНЬОМУ ЛЮДСТВА(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-05-15) Костюк, Н. Г.; Гуцан, Т. Г.Наукові ідеї та розробки І. Мечникова актуальні в теперішній час. І. Мечников (1845-1916), перший з України лауреат Нобелевської премії – один із засновників сучасного вчення про імунітет, засновник порівняльної патології, еволюційної ембріології. Мав широке коло наукових інтересів і залишив після себе велику духовну спадщину. В статті були розкриті маловідомі факти самовідданого життя та діяльності І. Мечникова на благо людства як приклад для наукової, викладацької та студентської молоді. Научные идеи и разработки И. Мечникова актуальны в настоящее время. И. Мечников (1845-1916), первый из Украины лауреат Нобелевской премии - один из основателей современного учения об иммунитете, основатель сравнительной патологии, эволюционной эмбриологии. Имел широкий круг научных интересов и оставил после себя большое духовное наследие. В статье были раскрыты малоизвестные факты самоотверженной жизни и деятельности И. Мечникова на благо человечества как пример для научной, преподавательской и студенческой молодежи. I. Mechnikov's scientific ideas and developments are relevant at the present time. I. Mechnikov (1845-1916), the first of Ukraine Nobel laureate - one of the founders of the modern doctrine of immunity, the founder of comparative pathology, evolutionary embryology. He had a wide range of scientific interests and left behind a great spiritual heritage. In the article, little-known facts of self-sacrificing life and Mechnikov's activities for the benefit of mankind were revealed as an example for scientific, teaching and student youth.
- ДокументМенеджмент вищої освіти(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2020) Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Ночвіна, І. О.; Прокопенко, І. А.; Рядинська, І. А.Метою викладання навчальної дисципліни «Менеджмент вищої освіти» є формування у здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузі освітнього менеджменту; формування розуміння концептуальних основ системного управління закладами вищої освіти; дотримання принципів академічної доброчесності; прийняття ефективних управлінських рішень. Целью преподавания учебной дисциплины «Менеджмент высшего образования» является формирование у соискателей третьего (образовательно-научного) уровня современного управленческого мышления и системы специальных знаний в области образовательного менеджмента; формирование понимания концептуальных основ системного управления вузами; соблюдение принципов академической доброчестности; принятия эффективных управленческих решений. The purpose of teaching the discipline "Management of Higher Education" is the formation of applicants of the third (educational and scientific) level of modern managerial thinking and a system of special knowledge in the field of educational management; the formation of an understanding of the conceptual foundations of systemic management of universities; adherence to the principles of academic integrity; making effective management decisions.
- ДокументНАПРЯМИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНИХ КОРПОРАЦІЙ В НАЦІОНАЛЬНІЙ ЕКОНОМІЦІ(Кам’янець-Подільский національний університет імені Івана Огієнка, ТзОВ «Абетка», 2013-04-29) Гуцан, Т. Г.; Чекардіна, Є. Ю.Стаття присвячена дослідженню особливостей функціонування державних корпорацій та з’ясуванню напрямів їх ефективного розвитку в національній економіці. Статья посвящена исследованию особенностей функционирования государственных корпораций и выяснению направлений их эффективного развития в национальной экономике. The paper is devoted to the research off unctioning of public corporation sand clarifying the ways of their effective development in the national economy.
- ДокументНауково-дослідна практика магістрантів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Сідельнікова, І. В.; Гуцан, Т. Г.Науково-дослідна практика магістрів є обов'язковим компонентом освітньо-професійної програми для здобуття освітнього рівня магістра з економічної теорії та має на меті набуття студентом професійних навичок та вмінь здійснення самостійної наукової-дослідної роботи. Научно-исследовательская практика магистров является обязательным компонентом образовательно-профессиональной программы для получения образовательного уровня магистра экономической теории и имеет целью приобретения студентом профессиональных навыков и умений осуществления самостоятельной научной-исследовательской работы. Master's research practice is a compulsory component of the educational and professional program for obtaining a master's degree in economic theory and aims at acquiring the student's professional skills and ability to carry out independent research work.
- ДокументОснови економічної теорії(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2020) Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Ночвіна, І. О.; Рядинська, І. А.У запропонованому конспекті лекцій «Основи економічної теорії» відображені основні економічні поняття та категорії, надана необхідна література. Опорний конспект лекцій «Основи економічної теорії» покликаний ознайомити студентів з економічними процесами та явищами на мікро-, макрорівнях, сформувати основи економічного мислення і розвинути навички раціональної поведінки, які необхідні сучасним фахівцям у різних сферах життєдіяльності. В предложенном конспекте лекций «Основы экономической теории» отражены основные экономические понятия и категории, оказана необходимая литература. Опорный конспект лекций «Основы экономической теории» призван ознакомить студентов с экономическими процессами и явлениями на микро-, макроуровне, сформировать основы экономического мышления и развить навыки рационального поведения, которые необходимы современным специалистам в различных сферах жизнедеятельности. The proposed synopsis of lectures "Fundamentals of Economic Theory" reflects the basic economic concepts and categories, provides the necessary literature. The reference syllabus of the lectures "Fundamentals of Economic Theory" is designed to acquaint students with economic processes and phenomena at the micro and macro levels, to form the foundations of economic thinking and develop rational behavior skills that are needed by modern professionals in various fields.
- ДокументОснови економічної теорії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Рядинська, І. А.У робочому зошиті представлено модулі для вивчення навчальної дисципліни «Основи економічної теорії», що полягають у формуванні знань студентів щодо глибокого розуміння студентами законів і категорій цієї науки, закономірностей функціонування та розвитку економічних систем, мікроекономіки та макроекономіки. The workbook presents modules for the study of the discipline "Fundamentals of Economic Theory", which are aimed at forming students' knowledge of the laws and categories of this science, the laws of functioning and development of economic systems, microeconomics and macroeconomics.
- ДокументОснови економічної теорії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-04-17) Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Ночвіна, І. О.; Рядинська, І. А.У запропонованому навчально-методичному посібнику для самостійного вивчення курсу «Основи економічної теорії» відображені основні економічні поняття та категорії, розроблені плани семінарських занять, запропоновані завдання до самостійної роботи студентів, надана необхідна література, визначені засоби діагностики успішності навчання студентів та критерії їх оцінювання. Курс «Основи економічної теорії» покликаний ознайомити студентів з економічними процесами та явищами на мікро-, макрорівнях, сформувати основи економічного мислення і розвинути навички раціональної поведінки, які необхідні сучасним фахівцям у різних сферах життєдіяльності. В предложенном учебно-методическом пособии для самостоятельного изучения курса «Основы экономической теории» отражены основные экономические понятия и категории, разработаны планы семинарских занятий, предложены задания для самостоятельной работы студентов, дана необходимая литература, определенные средства диагностики успешности обучения студентов и критерии их оценивания. Курс «Основы экономической теории» призван ознакомить студентов с экономическими процессами и явлениями на микро-, макроуровне, сформировать основы экономического мышления и развить навыки рационального поведения, которые необходимы современным специалистам в различных сферах жизнедеятельности. The proposed educational-methodical manual for self-study of the course "Fundamentals of economic theory" reflects the basic economic concepts and categories, developed plans for seminars, proposed tasks for independent work of students, gave the necessary literature, certain means of diagnosing student learning success and criteria for their evaluation. The course "Fundamentals of Economic Theory" is designed to familiarize students with economic processes and phenomena at the micro, macro level, to form the basis of economic thinking and develop the skills of rational behavior that are necessary for modern specialists in various spheres of life.
- ДокументОснови менеджменту і підприємницької діяльності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Ночвіна, І. О.Метою вивчення дисципліни «Основи менеджменту і підприємницької діяльності» є: формування у здобувачів вищої освіти системи базових знань у сфері менеджменту, сучасного управлінського мислення, розуміння концептуальних засад системного управління, набуття вмінь та навичок аналізу процесів і явищ, які протікають в організації, умінь аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, прийняття адекватних управлінських рішень; опановування комплексом знань з теорії й практики підприємницької діяльності, формування навичок підприємницької поведінки. Целью изучения дисциплины «Основы менеджмента и предпринимательской деятельности» являются: формирование у соискателей высшего образования системы базовых знаний в сфере менеджмента, современного управленческого мышления, понимания концептуальных основ системного управления, приобретение умений и навыков анализа процессов и явлений, протекающих в организации, умений анализа внутренней и внешней среды, принятия адекватных управленческих решений; овладение комплексом знаний по теории и практике предпринимательской деятельности, формирования навыков предпринимательской поведения. The purpose of studying the discipline "Fundamentals of Management and Entrepreneurship" is: the formation of a system of basic knowledge in the field of management, modern managerial thinking, an understanding of the conceptual foundations of system management, the acquisition of skills and abilities to analyze processes and phenomena occurring in an organization, and the external environment, making adequate management decisions; mastering a set of knowledge on the theory and practice of entrepreneurial activity, the formation of skills of entrepreneurial behavior.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ЕКОНОМІКИ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ(Харківський торговельно-економічного коледж Київського національного торговельно-економічного університеу; вид-во "Goodprint", 2019) Гуцан, Т. Г.; Гура, А. О.Визначено особливости педагогічної діяльності вчителя економіки: 1) самостійне конструювання змісту економічних дисциплін, який треба викласти в навчальних програмах, посібниках, методичних рекомендаціях, робочих зошитах тощо, що вимагає діагностичних, конструктивних і проектувальних педагогічних умінь; 2) виявлення та забезпечення міжпредметних зв’язків і наступності між початковою, основною і старшою школою у викладанні економічних понять, що вимагає діагностичних, конструктивних і проектувальних вмінь; 3) здійснення профорієнтаційної роботи щодо вибору дітьми економічного профілю, що вимагає діагностики учнів, комунікативних, організаторських вмінь, спеціальних знань; 4) формування позитивної мотивації в учнів до вивчення економіки, а у вчителів початкової й основної школи – до співпраці, що вимагає комунікативних і організаторських умінь. Определены особенности педагогической деятельности учителя экономики: 1) самостоятельное конструирование содержания экономических дисциплин, которое надо изложить в учебных программах, пособиях, методических рекомендациях, рабочих тетрадях и т. п, что требует диагностических, конструктивных и проектных педагогических умений; 2) выявление и обеспечение межпредметных связей и преемственности между начальной, основной и старшей школой в преподавании экономических понятий, что требует диагностических, конструктивных и проектных умений; 3) осуществление профориентационной работы по выбору детьми экономического профиля, что требует диагностики учащихся, коммуникативных, организаторских умений, специальных знаний; 4) формирование положительной мотивации у учащихся к изучению экономики, а у учителей начальной и основной школы - к сотрудничеству, что требует коммуникативных и организаторских умений. Peculiarities of pedagogical activity of an economics teacher are determined: 1) Independent construction of the content of economic disciplines, which should be stated in curricula, manuals, methodical recommendations, workbooks, etc. Requires diagnostic, constructive and design pedagogical skills; 2) Identifying and ensuring interdisciplinary links and continuity between primary, primary and high school in the teaching of economic concepts. Requires diagnostic, design and design skills; 3) Implementation of career guidance work on children's choice of economic profile. Requires diagnosis of students, communication, organizational skills, special knowledge; 4) Formation of positive motivation in students to study economics. Requires communication and organizational skills.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ В НАЦІОНАЛЬНІЙ ЕКОНОМІЦІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ(ФОП Андреев К. В., 2016-06-24) Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.У статті проаналізовано основні проблеми системи соціального захисту населення в національній економіці. Окреслено механізм формування соціального захисту та його головні особливості в умовах кризи. Визначено причини, що зумовлюють недостатність фінансування соціальної сфери. Доведено необхідність пошуку шляхів забезпечення ефективного функціонування соціальної сфери в складних економіко-політичних умовах сьогодення. Запропоновано напрями подолання основних проблем вітчизняної системи соціального захисту населення. В статье проанализированы основные проблемы системы социальной защиты населения в национальной экономике. Исследован механизм формирования социальной защиты и главные его особенности в условиях кризиса. Определены причины, обусловливающие недостаточность финансирования социальной сферы. Доказана необходимость поиска путей обеспечения эффективного функционирования социальной сферы в сложных экономико-политических условиях. Предложены направления преодоления основных проблем отечественной системы социальной защиты населения. The article analyzes the main problems of social protection of the population in the national economy system. The mechanism of the formation of social protection and its main features in the conditions of the crisis was definitude. The reasons for the lack of funding of the social sphere were determined. The need to find ways to ensure the effective functioning of the social sector in difficult economic and political conditions was proved. Direction to overcome the major problems of national social welfare system has been proposed.
- ДокументПедагогічна практика у школі та коледжі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-11-26) Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.У підготовці майбутнього вчителя важливу роль відіграє можливість втілення набутих теоретичних знань у практичну площину. Можливість поєднання у підготовці сучасного фахівця фундаментальних та спеціальних знань з практичною підготовкою, формування та закріплення інтересу до професії вчителя, отримання першого педагогічного досвіду, вивчення досвіду провідних вчителів-методистів забезпечує педагогічна практика у школі та коледжі. Вона є важливим етапом у становленні студентів як майбутніх фахівців. У процесі практики студенти мають нагоду не тільки перейняти педагогічний досвід висококваліфікованих вчителів, а й закріпити набуті теоретичні знання та навички, застосовувати творчі та комунікативні здібності. Практична підготовка студентів вищих навчальних закладів є обов’язковим компонентом освітньо-професійної програми для здобуття освітнього ступеня «бакалавр» і має на меті набуття студентом професійних навичок та вмінь. Програма практичної підготовки та термін її проведення визначаються навчальним планом, а її зміст – навчальною програмою практики. В подготовке будущего учителя важную роль играет возможность воплощения приобретенных теоретических знаний в практическую плоскость. Возможность сочетания в подготовке современного специалиста фундаментальных и специальных знаний с практической подготовкой, формирование и закрепление интереса к профессии учителя, получение первого педагогического опыта, изучение опыта ведущих учителей-методистов обеспечивает педагогическая практика в школе и колледже. Она является важным этапом в становлении студентов как будущих специалистов. В процессе практики студенты имеют возможность не только перенять педагогический опыт высококвалифицированных учителей, но и закрепить полученные теоретические знания и навыки, применять творческие и коммуникативные способности. Практическая подготовка студентов высших учебных заведений является обязательным компонентом образовательно-профессиональной программы для получения образовательной степени «бакалавр» и имеет целью приобретения студентом профессиональных навыков и умений. Программа практической подготовки и сроки её проведения определяются учебным планом, а её содержание - учебной программой практики. In preparing the future of the teacher an important role is played by the possibility of translating the acquired theoretical knowledge into a practical plane. The possibility of combining fundamental and special knowledge with the preparation of a modern specialist with the practical training, the formation and consolidation of interest in the teacher's profession, obtaining the first teaching experience, learning from the experience of the leading teachers-methodologists provides teaching practice in school and college. It is an important stage in the development of students as future specialists. In the process of practice, students have the opportunity not only to learn from the pedagogical experience of highly qualified teachers, but also to consolidate their theoretical knowledge and skills, to apply creative and communication skills. Practical training of students of higher educational institutions is a mandatory component of the educational and vocational program for obtaining an educational degree "bachelor" and has the purpose of acquiring a student's professional skills and abilities. The practical training program and its timing are determined by the curriculum, and its content by the practice curriculum.
- ДокументПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК БАЗИС ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-06-01) Гайдученко, Ю. О.; Гуцан, Т. Г.Метою дослідження є вивчення проблеми компетентності в світовій педагогічній теорії і практиці, розкриття сутності понять «компетенція» і «компетентність», розробка комплексу базових компетенцій педагога, необхідних для забезпечення високого рівня його професійної майстерності. Поняття «компетенція» тлумачиться як коло повноважень певної особи, перелік соціальних вимог до її діяльності в певній сфері, тоді як «компетентність» означає узагальнену здатність особистості до діяльності. Професійна компетентність передбачає: глибоке розуміння сутності завдань і проблем, які доводиться вирішувати в процесі професійної діяльності; вміння обирати доцільні засоби й способи професійної педагогічної діяльності; відповідальність за досягнуті результати в педагогічній діяльності; здатність вчитися на помилках і вносити своєчасні поправки в хід професійної діяльності (педагогічна рефлексія). Вбачається шлях розвитку вказаних вище компетенцій у засвоєнні відповідної системи знань, умінь та навичок; кінцевий результат їх засвоєння перетворюється в засіб розвитку професійних компетенцій; таким чином створюється передумова для кількісного нарощування професійних знань, умінь і навичок і їх перетворення в функціональні компетенції вчителя; після цього функціональні компетенції набувають якісної специфіки у зв’язку з можливою діяльністю в умовах сучасного навчання. Целью исследования является изучение проблемы компетентности в мировой педагогической теории и практике, раскрытие сущности понятий «компетенция» и «компетентность», разработка комплекса базовых компетенций педагога, необходимых для обеспечения высокого уровня его профессионального мастерства. Понятие «компетенция» трактуется как круг полномочий определенного лица, перечень социальных требований к ее деятельности в определенной сфере, тогда как «компетентность» означает обобщенную способность личности к деятельности. Профессиональная компетентность предполагает: глубокое понимание сути задач и проблем, которые приходится решать в процессе профессиональной деятельности; умение выбирать целесообразные средства и способы профессиональной педагогической деятельности; ответственность за достигнутые результаты в педагогической деятельности; способность учиться на ошибках и вносить своевременные поправки в ходе профессиональной деятельности (педагогическая рефлексия). Видится путь развития указанных выше компетенций в усвоении соответствующей системы знаний, умений и навыков; конечный результат их усвоения превращается в средство развития профессиональных компетенций; таким образом создается предпосылка для количественного наращивания профессиональных знаний, умений и навыков и их преобразование в функциональные компетенции учителя; после этого функциональные компетенции приобретают качественную специфику в связи с возможной деятельностью в условиях современного обучения. The aim of the study is to study the problem of competence in the world pedagogical theory and practice, disclosure of essence of concepts "competence" and "competence", development of basic competences of the teacher, necessary to ensure a high level of professional skill. The term "competence" is interpreted as the terms of reference of a particular person, the list of social requirements for its activities in a certain area, whereas "competence" means the aggregate capacity of the individual to activities. Professional expertise includes: deep understanding of challenges and problems that must be solved in the process of professional activity; ability to choose appropriate means and methods in professional activities; responsibility for the results achieved in educational activities; the ability to learn from mistakes and make timely corrections in the course of professional activities (pedagogical reflection). See the path of development of the above competencies in mastering the appropriate system of knowledge, abilities and skills; the end result of their learning becomes a means of development of professional competences; this creates a prerequisite for quantitative development of professional knowledge and skills and transform them into the functional competence of teachers; after that, functional competence acquire quality specifics in connection with the possible activities in modern education.
- ДокументПріоритетні напрями розвитку національної економіки України в контексті глобалізаційних викликів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во ФОП Іванченко І. С., 2018-05-23) Прокопенко, І. Ф.; Гончаров, Д. О.; Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Мельникова, О. В.; Ночвіна, І. О.; Олійник, О. В.; Олійник, Ю. О.; Осьмірко, І. В.; Поплавський, М. В.; Прокопенко, І. А.; Радченко, Л. П.; Рядинська, І. А.; Сідельнікова, В. К.; Сідельнікова, І. В.; Соляр, В. В.; Синиця, Т. В.; Шиловцева, Н. В.У монографії досліджуються найбільш важливі напрями розвитку української економіки з урахуванням її особливостей в умовах сучасних глобалізаційних викликів. Аналізуються інноваційно-інвестиційний клімат в національній економіці, механізм стимулювання інноваційної діяльності підприємств, роль людського капіталу в забезпеченні економічного зростання та підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Розраховано на науковців, студентів та фахівців-практиків. В монографии исследуются наиболее важные направления развития украинской экономики с учетом ее особенностей в условиях современных глобализационных вызовов. Анализируются инновационно-инвестиционный климат в национальной экономике, механизм стимулирования инновационной деятельности предприятий, роль человеческого капитала в обеспечении экономического роста и повышения конкурентоспособности национальной экономики. Рассчитано на научных работников, студентов и специалистов-практиков. The monograph explores the most important directions of development of Ukrainian economy considering its peculiarities under the conditions of modern globalization challenges. The innovation and investment climate in the national economy, the mechanism of enterprise innovation activity stimulation, the role of human capital in ensuring economic growth and increasing the national economy competitiveness are analyzed. The monograph is for scientists, students and practicing economists.
- ДокументПріоритетні напрями розвитку національної економіки України в контексті глобалізаційних викликів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во ФОП Іванченко І. С., 2018-05-23) Прокопенко, І. Ф.; Гончаров, Д. О.; Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Мельникова, О. В.; Ночвіна, І. О.; Олійник, О. В.; Олійник, Ю. О.; Осьмірко, І. В.; Поплавський, М. В.; Прокопенко, І. А.; Радченко, Л. П.; Рядинська, І. А.; Сідельнікова, В. К.; Сідельнікова, І. В.; Соляр, В. В.; Синиця, Т. В.; Шиловцева, Н. В.У монографії досліджуються найбільш важливі напрями розвитку української економіки з урахуванням її особливостей в умовах сучасних глобалізаційних викликів. Аналізуються інноваційно-інвестиційний клімат в національній економіці, механізм стимулювання інноваційної діяльності підприємств, роль людського капіталу в забезпеченні економічного зростання та підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Розраховано на науковців, студентів та фахівців-практиків. В монографии исследуются наиболее важные направления развития украинской экономики с учетом ее особенностей в условиях современных глобализационных вызовов. Анализируются инновационно-инвестиционный климат в национальной экономике, механизм стимулирования инновационной деятельности предприятий, роль человеческого капитала в обеспечении экономического роста и повышения конкурентоспособности национальной экономики. Рассчитано на научных работников, студентов и специалистов-практиков. The monograph explores the most important directions of development of Ukrainian economy considering its peculiarities under the conditions of modern globalization challenges. The innovation and investment climate in the national economy, the mechanism of enterprise innovation activity stimulation, the role of human capital in ensuring economic growth and increasing the national economy competitiveness are analyzed. The monograph is for scientists, students and practicing economists.
- ДокументПріоритетні напрями розвитку національної економіки України в контексті глобалізаційних викликів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во ФОП Іванченко І. С., 2018-05-23) Прокопенко, І. Ф.; Гончаров, Д. О.; Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.; Зеленько, О. О.; Мельникова, О. В.; Ночвіна, І. О.; Олійник, О. В.; Олійник, Ю. О.; Осьмірко, І. В.; Поплавський, М. В.; Прокопенко, І. А.; Радченко, Л. П.; Рядинська, І. А.; Сідельнікова, В. К.; Сідельнікова, І. В.; Соляр, В. В.; Синиця, Т. В.; Шиловцева, Н. В.У монографії досліджуються найбільш важливі напрями розвитку української економіки з урахуванням її особливостей в умовах сучасних глобалізаційних викликів. Аналізуються інноваційно-інвестиційний клімат в національній економіці, механізм стимулювання інноваційної діяльності підприємств, роль людського капіталу в забезпеченні економічного зростання та підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Розраховано на науковців, студентів та фахівців-практиків. В монографии исследуются наиболее важные направления развития украинской экономики с учетом ее особенностей в условиях современных глобализационных вызовов. Анализируются инновационно-инвестиционный климат в национальной экономике, механизм стимулирования инновационной деятельности предприятий, роль человеческого капитала в обеспечении экономического роста и повышения конкурентоспособности национальной экономики. Рассчитано на научных работников, студентов и специалистов-практиков. The monograph explores the most important directions of development of Ukrainian economy considering its peculiarities under the conditions of modern globalization challenges. The innovation and investment climate in the national economy, the mechanism of enterprise innovation activity stimulation, the role of human capital in ensuring economic growth and increasing the national economy competitiveness are analyzed. The monograph is for scientists, students and practicing economists.
- ДокументСоціальна і корекційна робота з особами, які вчинили насильство в сім’ї(Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда - Україна», 2013) Бандурка, О. М.; Бандурка, І. О.; Брижик, В. О.; Бондаровська, В. М.; Бугаєць, Т. І.; Гуцан, Т. Г.; Головкін, Б. М.; Гудов, С. І.; Деримедвідь, Л. В.; Заварова, Н. В.; Завгородній, О. О.; Зівзах, М. В.; Євсюкова, М. В.; Калашник, Н. С.; Климова, С. М.; Ковальчук, Л. Г.; Красій, В. С.; Куриленко, О. Я.; Лазаренко, О. О.; Левченко, К. Б.; Омельянчик, С. В.; Пляка, Л. В.; Скоморовський, І. М.; Соляр, В. В.; Трубавіна, І. М.; Тюріна, В. О.; Удалова, О. А.; Федькович, Г. В.; Черепаха, К. В.; Чумало, М. С.; Швед, О. В.Навчально-методичний посібник присвячено питанням соціальної та корекційної роботи з особами, які вчинили насильство в сім’ї, організації та здіснення такої роботи. Подано загальну соціально-кримінологічну характеристику насильства в сім’ї; викладено теоретичні питання соціальної та психологічної роботи; представлено корекційні програми з особами, які вчинили насильство в сім’ї, та методики їх реалізації ; наведено приклади закордонного досвіду проведення корекційної роботи з особам, які вчинили насильство в сім’ї. Призначений для підвищення кваліфікації соціальних працівників, соціальних педагогів, психологів, працівників кримінальної міліції у справах дітей, дільничних інспекторів міліції, представників громадських організацій, а також для педагогічних працівників, студентів вищих навчальних закладів відповідних профілів. Учебно-методическое пособие посвящено вопросам социальной и коррекционной работы с лицами, совершившими насилие в семье, организации и осуществлению такой работы. Представлена общая социально-криминологическая характеристика насилия в семье; изложены теоретические вопросы социальной и психологической работы; представлены коррекционные программы с лицами, совершившими насилие в семье, и методики их реализации; приведены примеры зарубежного опыта проведения коррекционной работы с лицами, совершившими насилие в семье. Предназначен для повышения квалификации социальных работников, социальных педагогов, психологов, работников криминальной милиции по делам детей, участковых инспекторов милиции, представителей общественных организаций, а также для педагогов, студентов высших учебных заведений соответствующих профилей. The educational-methodical manual is devoted to issues of social and correctional work with persons who have committed domestic violence, the organization and implementation of such work. A general socio-criminological characteristic of domestic violence is presented; outlines the theoretical issues of social and psychological work; presented correctional programs with perpetrators of domestic violence, and methods of their implementation; examples of foreign experience in carrying out remedial work with perpetrators of domestic violence are given. Designed to improve the skills of social workers, social teachers, psychologists, criminal police officers for children, local police inspectors, representatives of public organizations, as well as for teachers, students of higher educational institutions of relevant profiles.
- ДокументСоціальна і корекційна робота з особами, які вчинили насильство в сім’ї(Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда - Україна», 2013) Бандурка, О. М.; Бандурка, І. О.; Брижик, В. О.; Бондаровська, В. М.; Бугаєць, Т. І.; Гуцан, Т. Г.; Головкін, Б. М.; Гудов, С. І.; Деримедвідь, Л. В.; Заварова, Н. В.; Завгородній, О. О.; Зівзах, М. В.; Євсюкова, М. В.; Калашник, Н. С.; Климова, С. М.; Ковальчук, Л. Г.; Красій, В. С.; Куриленко, О. Я.; Лазаренко, О. О.; Левченко, К. Б.; Омельянчик, С. В.; Пляка, Л. В.; Скоморовський, І. М.; Соляр, В. В.; Трубавіна, І. М.; Тюріна, В. О.; Удалова, О. А.; Федькович, Г. В.; Черепаха, К. В.; Чумало, М. С.; Швед, О. В.Навчально-методичний посібник присвячено питанням соціальної та корекційної роботи з особами, які вчинили насильство в сім’ї, організації та здіснення такої роботи. Подано загальну соціально-кримінологічну характеристику насильства в сім’ї; викладено теоретичні питання соціальної та психологічної роботи; представлено корекційні програми з особами, які вчинили насильство в сім’ї, та методики їх реалізації ; наведено приклади закордонного досвіду проведення корекційної роботи з особам, які вчинили насильство в сім’ї. Призначений для підвищення кваліфікації соціальних працівників, соціальних педагогів, психологів, працівників кримінальної міліції у справах дітей, дільничних інспекторів міліції, представників громадських організацій, а також для педагогічних працівників, студентів вищих навчальних закладів відповідних профілів. Учебно-методическое пособие посвящено вопросам социальной и коррекционной работы с лицами, совершившими насилие в семье, организации и осуществлению такой работы. Представлена общая социально-криминологическая характеристика насилия в семье; изложены теоретические вопросы социальной и психологической работы; представлены коррекционные программы с лицами, совершившими насилие в семье, и методики их реализации; приведены примеры зарубежного опыта проведения коррекционной работы с лицами, совершившими насилие в семье. Предназначен для повышения квалификации социальных работников, социальных педагогов, психологов, работников криминальной милиции по делам детей, участковых инспекторов милиции, представителей общественных организаций, а также для педагогов, студентов высших учебных заведений соответствующих профилей. The educational-methodical manual is devoted to issues of social and correctional work with persons who have committed domestic violence, the organization and implementation of such work. A general socio-criminological characteristic of domestic violence is presented; outlines the theoretical issues of social and psychological work; presented correctional programs with perpetrators of domestic violence, and methods of their implementation; examples of foreign experience in carrying out remedial work with perpetrators of domestic violence are given. Designed to improve the skills of social workers, social teachers, psychologists, criminal police officers for children, local police inspectors, representatives of public organizations, as well as for teachers, students of higher educational institutions of relevant profiles.
- ДокументСпрямування роботи педагогічного колективу на результативність патріотичного виховання студентів(Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету, 2020-05-27) Гура, А. О.; Гуцан, Т. Г.У статті проаналізовано спрямування роботи педагогічного колективу на результативність патріотичного виховання студентів. Головною домінантою патріотичного виховання молоді є формування в особистості ціннісного ставлення до навколишньої діяльності та самої себе, активної за формою та моральної, за змістом, життєвої позиції. В статье проанализировано направление работы педагогического коллектива на результативность патриотического воспитания студентов. Главной доминантой патриотического воспитания молодежи является формирование у личности ценностного отношения к окружающей деятельности и самого себя, активной по форме и моральной, по содержанию, жизненной позиции. The article analyzes the direction of the pedagogical staff on the effectiveness of patriotic education of students. The main dominant of patriotic education of young people is the formation of the individual value attitude to the surrounding activities and himself, active in form and moral, in content, life position.