Кафедра теорії та методики викладання суспільно-правових дисциплін
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії та методики викладання суспільно-правових дисциплін за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 162
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументCRIMINAL CASE OF POLICEMAN O. POSEVIN AS A SOURCE FOR STUDYING THE NAZI OCCUPATION OF KHARKIV(Telavi State University, 2024-03-28) Berezhna, S.; Diakova, H.; Topchiі, D.One of the tragic pages of World War II was betrayal. Analyzing this phenomenon, researchers identify different causes, but cowardice and fear of death are still сonsidered to be the main ones. The purpose of this publication is to shed light on the criminal case of Aleksandr Posievin, who served as a policeman during the Nazi invasion of Kharkiv. Studying the investigative case of Aleksandr Posievin, it can be stated that the material collected by the investigators is a valuable source for studying many aspects of the history of the Nazi occupation of Kharkiv, and also provides an opportunity to create a generalized portrait of traitors to the Motherland who went over to the side of the enemy during World War II. Одна з трагічних сторінок Другої світової війни — це зрада. Аналізуючи це явище, дослідники визначають різні причини, однак боягузтво і страх перед смертю досі вважаються основними. Метою цієї публікації є висвітлення кримінальної справи Олександра Посєвіна, який працював поліцейським під час нацистської окупації Харкова. Досліджуючи слідчу справу Олександра Посєвіна, можна стверджувати, що матеріали, зібрані слідчими, є цінним джерелом для вивчення багатьох аспектів історії нацистської окупації Харкова, а також дають змогу створити узагальнений портрет зрадників Батьківщини, які перейшли на бік ворога під час Другої світової війни.
- ДокументFEATURES OF THE FORMATION AND DEVELOPMENT OF THE MASCULINE REGION: ON THE EXAMPLE OF DONBAS IN THE SECOND HALF OF THE 19TH – FIRST THIRD OF THE 20TH CENTURY(Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, 2024) Berezhna, S. V.; Voronina, M. S.; Honcharova, О. S.; Matei, Yu. F.The article analyzes the reasons for the formation and long-term preservation of masculinity in Donbas in the second half of the 19th– the first third of the 20th century. The research was conducted on the basis of gender methodology, which involves the analysis of the gender factor in determining the status of a person in society, and with the use of historical-genetic, historical-typological and historical-systemic methods of scientific research. The choice of this historically formed industrial region as an object of study was due to the existence of a number of differences in the definition of gender roles in comparison with the all-Ukrainian practice. In the course of the research, it was established that the decisive factor that determined the formation and long-term preservation of masculinity in Donbas was the nature of the region’s economic development. In the post-reform period, the dominant branch of the economy here was agriculture with its traditional patriarchal structure. The intensive industrial development of the region, which began at the end of the 19th century, contributed to the emergence of economic sectors with the predominant involvement of men: coal, metallurgy. This led to the fact that men still had a dominant role in economic and socio-political life, while women’s sphere of activity was exclusively domestic. This situation did not change until almost the beginning of the 1930s, when the party-state bodies, interested in involving women in production, created conditions for their liberation from the household and involvement in public work. However, all this was not able to destroy the masculinity of the region, women were not able to occupy an equal place with men in social and political life during the period under study. У статті аналізуютьсяпричини формування та тривалого збереження маскулін-ності Донбасу в другій половині ХІХ – першій третині ХХ ст. Вибір цього історично сформованого промислового регіону як об’єкта дослідження був обумовлений існуван-ням в означений період ряду відмінностей у визначенні гендерних ролей порівняно із загальноукраїнською практикою. Вирішальним фактором, що визначив формування та довготривале збереження маскулінності Донбасу, був характер економічного розвитку регіону. У пореформений період домінуючою галуззю тут було сільське господарство з його традиційним патріархальним укладом, який зберігся на селі до 1930-х рр. Інтенсивний промисловий розвиток регіону, що розпочався наприкінці XIX століття, теж сприяв появі тут галузей господарства з переважним залученням чоловіків: кам’яновугільної, металур-гійної. Через небажання місцевих селян влаштовуватись на промислові підприємства з важкими умовами праці дефіцит робочої сили поповнювався за рахунок малоземельних або безземельних селян з інших українських та російських губерній, які в більшості своїй розглядали цю роботу як тимчасову, тож родини свої сюди не перевозили. Такий самий підхід до цього був і в засновників підприємств. Жіноча половина їх родин не знаходила собі місце в цьому маскулінному краї. Лише на початку ХХ століття, коли навколо під-приємств розбудовуються робітничі поселення, ситуація дещо змінюється. Приїхавши на нетривалий час, деякі робітники осідали тут, перевозили сюди родину, що сприяло вирівнюванню гендерної пропорції населення регіону. Проте як і раніше за чоловіками зберігалася домінуюча роль у господарському та суспільно-політичному житті, тоді як сферою діяльності жінки було винятково домашнє господарство. Причиною цього була відсутність будь-яких вікон можливостей для них, викликана зосередженням промислових підприємств на виробництві продукції важкої промисловості, на яких умови праці були непосильні для жінок. Лише з початком Першої світової війни, коли частка чоловічого населення зменшується, жінки починають займати певні позиції на виробництві, проте масового характеру це не набуло. Незмінною така ситуація залишалась майже до почат-ку 1930-х рр., коли партійно-державними органами, зацікавленими в залученні жінок на виробництво, створюються умови для їх вивільнення від домашнього господарства. Проводило більшовицьке керівництво й цілеспрямовану політику щодо активізації ролі жінки в суспільстві, що спричинило появу в 1920-х рр. у регіоні жінвідділів та рух дружин командирів промисловості. Це дало змогу деяким жінкам віднайти свою нішу й створило фундамент для соціальної мобільності молодого покоління. Однак все це так і не змогло зруйнувати маскулінний характер регіону, жінки так і не змогли тут посісти рівноправне з чоловіками місце в суспільно-політичному житті.
- ДокументHigher Education Institutions in Ukraine during the Coronavirus, or COVID-19, Outbreak: New Challenges vs New Opportunities(Published by Editura Lumen, Asociatia Lumen Lumen Publishing House, 2020) Prokopenko, I; Berezhna, S.In a matter of weeks the coronavirus (COVID-19) pandemic has changed students’ way of learning across the globe. These changes let us envisage how education can modify for better or otherwise for worse over the long term. COVID-19 2019/2020 has encouraged Higher Education Institutions in Ukraine to make innovative decisions in a relatively short period of time. To provide distance education in Ukrainian universities during the quarantine there have been introduced offline and online courses through various web servers, platforms, resources, and social media: Moodle, Zoom, Skype, Viber, Telegram, Messenger, Google-class etc. The summarized results of the questionnaire among Ukrainian students provided an opportunity to identify difficulties and benefits of introduced distance-learning. The sources to provide the information for this work included regulations issued by public authorities in Ukraine (Head of State, executive and legislative bodies) as well as directives to administrations of Ukrainian higher education institutions. За лічені тижні пандемія коронавірусу (COVID-19) змінила спосіб навчання студентів по всьому світу. Ці зміни дозволяють нам передбачити, як освіта може змінюватися на краще або в іншому випадку на гірше протягом довгого періоду. COVID-19 2019/2020 заохочував вищі навчальні заклади в Україні приймати інноваційні рішення за порівняно короткий проміжок часу. Для забезпечення дистанційної освіти в українських університетах під час карантину були запроваджені офлайн та онлайн-курси через різні веб-сервери, платформи, ресурси та соціальні медіа: Moodle, Zoom, Skype, Viber, Telegram, Messenger, Google-клас тощо. Результати анкетування серед українських студентів дали можливість виявити труднощі та переваги впровадженого дистанційного навчання. Джерелами надання інформації для цієї роботи були нормативні акти, видані органами державної влади в Україні (Главою держави, виконавчими та законодавчими органами), а також директивами адміністрацій українських вищих навчальних закладів. В течение нескольких недель пандемия коронавируса (COVID-19) изменила способ обучения студентов по всему миру. Эти изменения позволяют нам предвидеть, как образование может измениться к лучшему или иным образом к худшему в долгосрочной перспективе. COVID-19 2019/2020 призвал высшие учебные заведения в Украине принимать инновационные решения в относительно короткие сроки. Для обеспечения дистанционного обучения в украинских университетах во время карантина были введены офлайн и онлайн-курсы с использованием различных веб-серверов, платформ, ресурсов и социальных сетей: Moodle, Zoom, Skype, Viber, Telegram, Messenger, Google-класса и т. Д. Результаты анкетирования среди украинских студентов позволили выявить трудности и преимущества внедренного дистанционного обучения. Источниками для предоставления информации для этой работы являются нормативные акты, изданные органами государственной власти в Украине (глава государства, исполнительные и законодательные органы), а также директивы для администраций украинских вузов.
- ДокументThe role of internationalization in education quality continuous improvement(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-10-28) Berezhna, S. V.; Krapivnyk, G. O.The article examines the internationalisation of higher education. It is important to attend to and develop relationships which are within the main fields of knowledge and which can then be useful, practical and economically beneficial for students and staff of institutions on the one hand, and for their communities and states on the other. Only in this way can internationalisation become a factor that will stimulate and support the continuous improvement of the quality of higher education. В статті розглянуто інтернаціоналізацію вищої освіти. Важливо відвідувати та розвивати відносини, які знаходяться в рамках основних областей знань і надалі можуть бути корисними, практичними та економічно вигідними для студентів та співробітників навчальних закладів, з одного боку, і для їх спільнот та держав, з іншого. Тільки діючи таким чином, інтернаціоналізація може стати фактором, який стимулюватиме та підтримуватиме постійне підвищення якості вищої освіти.
- ДокументАДАПТАЦІЯ СУЧАСНИХ КОМУНІКАТИВНИХ СТРАТЕГІЙ В ОСВІТІ ТА НАУЦІ: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД ТА ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ(Грузинський авіаційний університет, 2023-05-31) Васильєва, М. В.У публікації досліджено застосування сучасних комунікативних стратегій, що може сприяти поліпшенню процесу навчання, спілкування між науковцями та популяризації наукових досягнень. Залучення міжнародного досвіду та участь у міжнародних проектах є важливими кроками в адаптації комунікативних стратегій. Це дозволяє впроваджувати передові практики, отримувати експертну підтримку та покращувати свої комунікативні навички на міжнародному рівні. Адаптація сучасних комунікативних стратегій в освіті та науці базується на вивченні міжнародного досвіду, використанні інновацій та технологій, розвитку комунікативних навичок учасників освітнього процесу. The publication explores the use of modern communication strategies that can help improve the learning process, communication between scientists and popularisation of scientific achievements. Engaging international experience and participating in international projects are important steps in adapting communication strategies. This allows you to implement best practices, receive expert support and improve your communication skills at the international level. Adaptation of modern communication strategies in education and science is based on the study of international experience, the use of innovations and technologies, and the development of communication skills of participants in the educational process.
- ДокументАКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ПРОФЕСІЙНІЙ ЕТИЦІ ВЧЕНОГО(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Бережна, С. В.Актуальність теми дослідження. Академічна доброчесність є ключовою складовою якості вищої освіти та важливим фактором формування академічної культури в сучасному інформаційному суспільстві. Питання дотримання принципів академічної доброчесності стає особливо актуальним у зв'язку з поширенням дистанційного навчання, зростанням обсягів академічної мобільності та інтеграції українських університетів у європейський освітній простір. Постановка проблеми. Попри значні зусилля, спрямовані на запровадження політики академічної доброчесності у наукових установах і закладах вищої освіти, рівень її дотримання залишається низьким. Це зумовлено недостатньою обізнаністю здобувачів вищої освіти та науково–педагогічних працівників про наслідки академічної недоброчесності, а також відсутністю ефективних механізмів контролю та підтримки професійної етики. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Різні аспекти академічної доброчесності досліджувалися вітчизняними та зарубіжними вченими, які зосереджували увагу на проблемах дотримання академічних норм, впровадженні принципів доброчесності у навчальний процес, а також аналізі чинників, що сприяють або перешкоджають забезпеченню академічної доброчесності. Проте залишаються невивченими питання ефективних практик та інструментів підтримки доброчесної поведінки в сучасних умовах цифровізації освіти. Постановка завдань. Метою даного дослідження є визначення основних проблем дотримання академічної доброчесності у вищій освіті України. Виклад основного матеріалу. У дослідженні аналізуються чинники, що впливають на дотримання академічної доброчесності серед студентів та викладачів українських університетів. Окремо розглядаються питання впливу дистанційного навчання на дотримання академічних норм та аналізуються методи зменшення випадків академічної недоброчесності. Висновки. Підтримка академічної доброчесності вимагає системного підходу, який включає підвищення обізнаності учасників освітнього процесу, розробку чітких політик та інструментів контролю, а також впровадження ефективних заходів попередження порушень. Необхідно активізувати міжуніверситетську співпрацю та переймати найкращі практики задля створення сприятливого середовища для дотримання академічних стандартів. Urgency of the research. Academic integrity is a key component of the quality of higher education and a significant factor in shaping academic culture in the modern information society. The issue of adhering to the principles of academic integrity has become especially relevant with the spread of distance learning, the increase in academic mobility, and the integration of Ukrainian universities into the European educational space. Target setting. Despite significant efforts to implement academic integrity policies in higher education institutions, the level of compliance remains low. This is due to insufficient awareness among students and faculty about the consequences of academic misconduct, as well as the lack of effective mechanisms for monitoring and supporting academic ethics. Actual scientific researches and issues analysis. Various aspects of academic integrity have been studied by both domestic and foreign scholars, who focused on the issues of adhering to academic norms, implementing integrity principles in the educational process, and analyzing the factors that promote or hinder the enforcement of academic integrity. However, questions regarding effective practices and tools for supporting integrity in the modern context of education digitalization remain insufficiently explored. The research objective. The aim of this study is to identify the main problems of maintaining academic integrity in Ukrainian higher education and to develop recommendations for overcoming these challenges, considering current trends. The statement of basic materials. The study analyzes the factors influencing academic integrity among students and faculty in Ukrainian universities. Special attention is given to the impact of distance learning on the adherence to academic norms and to the methods for reducing instances of academic misconduct. Conclusions. Supporting academic integrity requires a systemic approach that includes raising awareness among participants in the educational process, developing clear policies and monitoring tools, and implementing effective preventive measures. Interuniversity cooperation must be enhanced to adopt best practices and create an environment that upholds academic standards.
- ДокументАКАДЕМІЧНА МОБІЛЬНІСТЬ СТУДЕНТІВ ЯК УМОВА ЗДОБУТТЯ ЯКІСНОЇ ОСВІТИ (НА ПРИКЛАДІ ІСТОРИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ)(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016-10-28) Бережна, С. В.У статті розглядаються форми академічної мобільності студентів в українських навчальних закладах на прикладі історичного факультету ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Звертається увага на проблеми при здійсненні студентами академічних обмінів, стажувань тощо та шляхи їх вирішення. В статье рассматриваются формы академической мобильности студентов в украинских учебных заведениях на примере исторического факультета ХНПУ имени Г. С. Сковороды. Обращается внимание на проблемы при осуществлении студентами академических обменов, стажировок и т. п. и пути их решения. In the article the forms of academic mobility of students in Ukrainian educational institutions on the example of the Faculty of History HNPU GSScovoroda. Attention is paid to problems in the implementation of student academic exchanges, internships, etc and solutions.
- ДокументАНТИКРИЗОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ: АНТИРОСІЙСЬКІ САНКЦІЇ В УМОВАХ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ(Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2023-05-18) Черкашина, А. М.У статті аналізується антикризове регулювання Європейського Союзу (ЄС) у відповідь на російсько-українську війну, яка почалася у 2014 році. Основна увага приділяється антиросійським санкціям, запровадженим ЄС. Санкції, спрямовані на осіб та організації, відповідальні за анексію Криму та дестабілізацію на сході України, мали значний вплив на російську економіку, але також зачепили деякі країни-члени ЄС. Ефективність санкцій викликає дискусії, проте вони залишаються ключовим інструментом ЄС у відповідь на конфлікт. The article analyzes the crisis management of the European Union (EU) in response to the Russia-Ukraine war that began in 2014. The main focus is on the EU's anti-Russian sanctions. The sanctions, targeting individuals and organizations responsible for the annexation of Crimea and destabilization in eastern Ukraine, have had a significant impact on the Russian economy but have also affected some EU member states. The effectiveness of the sanctions is debated, yet they remain a key tool for the EU in responding to the conflict.
- ДокументБЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ВИМОГА СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВІЙНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Солошенко, О.У публікації досліджено питання організації безпечного освітнього середовища. В умовах повномасштабного вторгнення пріоритетним стала організація безпечних умов здобуття освіти, а також створення безпечного освітнього простору. Організація освітнього процесу залежить від безпекової ситуації в кожному населеному пункті. Відновлення доступу до якісного освітнього процесу, організація безпечного освітнього середовища є сьогодні пріоритетами держави. На часі відновлення освітньої інфраструктури, пошуки й запровадження інноваційних форм створення освітнього середовища та можливостей безпечного навчання, що надасть можливість безперешкодної реалізації права на освіту й належні безпечні і здорові умови навчання та викладання. The publication examines the issue of organizing a safe educational environment. In the conditions of a full-scale invasion, the organization of safe conditions for obtaining education, as well as the creation of a safe educational space, became a priority. The organization of the educational process depends on the security situation in each settlement. Restoring access to a high-quality educational process, organizing a safe educational environment are today the priorities of the state. It is time to restore the educational infrastructure, search for and introduce innovative forms of creating an educational environment and opportunities for safe learning, which will allow for the unhindered implementation of the right to education and proper safe and healthy conditions for learning and teaching.
- ДокументВИКЛАДАННЯ ПРАВОВИХ ДИСЦИПЛІН У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2023-03-23) Микитюк, С. О.У статті розглянуто вплив запровадження воєнного стану на освітній процес у вищих навчальних закладах України. Зокрема, акцентується увага на перехід на дистанційне навчання через пошкодження та руйнування інфраструктури освітніх установ. Описано використання синхронних і асинхронних методів навчання для забезпечення безперервності освіти. Синхронний режим дозволяє проводити заняття в реальному часі, тоді як асинхронний режим дає можливість отримувати матеріали у зручний час, що важливо в умовах воєнного часу. Окремо висвітлюється оновлення змісту правових дисциплін, зокрема, вивчення прав людини, норм міжнародного гуманітарного права та адаптації національного законодавства до європейських стандартів. Також наголошується на необхідності підготовки високоосвічених фахівців для післявоєнної відбудови держави. Незважаючи на виклики, система вищої освіти України продовжує функціонувати та адаптуватися до нових умов, забезпечуючи реалізацію права на освіту та підтримуючи розвиток громадянської компетентності студентів. The article examines the impact of the introduction of martial law on the educational process in higher education institutions in Ukraine. Specifically, it focuses on the transition to distance learning due to damage and destruction of educational infrastructure. The use of synchronous and asynchronous teaching methods to ensure continuity of education is described. Synchronous mode allows for real-time classes, while asynchronous mode enables access to materials at convenient times, which is crucial during wartime conditions. Additionally, the article highlights updates in the content of legal disciplines, including the study of human rights, norms of international humanitarian law, and the adaptation of national legislation to European standards. It also emphasizes the necessity of preparing highly educated professionals for post-war reconstruction efforts. Despite the challenges, Ukraine's higher education system continues to function and adapt to new conditions, ensuring the realization of the right to education and supporting the development of students' civic competence.
- ДокументВнесок професорів польського походження у розбудову правової освіти і науки на Слобожанщині у ХІХ столітті(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019-11) Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.Стаття присвячена внеску професорів польського походження у розвиток правової освіти на Слобожанщині у ХІХ ст., які вивчали особливості литовсько-руського права, простежували тісний зв'язок права Великого князівства литовського із загальними закономірностями розвитку руського права, підкреслювали своєрідність державно-правового укладу на українських і білоруських землях. Знаходили і видавали рідкісні пам’ятки литовсько-руського законодавства, матеріали з історії права Польщі, Литви і України. Науковий доробок професорів польського походження сприяв розширенню меж вивчення права, активного залучення прикладів із законодавства для викладання і став підґрунтям для подальшого дослідження окремих історико-правових питань іншими науковцями. Тому незаперечним є зарахування цих постатей до польської національної спадщини, і до українського наукового надбання. Статья посвящена вкладу профессоров польского происхождения в развитие правового образования на Слобожанщине в XIX в., которые изучали особенности литовско-русского права, прослеживали тесную связь права Великого княжества литовского с общими закономерностями развития русского права, подчеркивали своеобразие государственно-правового уклада на украинских и белорусских землях. Находили и выдавали редкие памятники литовско-русского законодательства, материалы по истории права Польши, Литвы и Украины. Научный потенциал профессоров польского происхождения способствовал расширению границ изучения права, активного привлечения примеров из законодательства для преподавания и стал основой для дальнейшего исследования отдельных историко-правовых вопросов другими учеными. Поэтому неоспоримым является зачисление этих фигур в польской национальной наследия, и к украинскому научного достояния. The article is devoted to the contribution of the professors of Polish origin in developing the law education in Slobozhanschina in the XIX century, who studied features of Lithuanian and Russian law, traced close connection of law of Grand Duchy of Lithuania with common patterns of development of Russian law, emphasized the originality of state and legal system on Ukrainian and Belarusian lands, found and published rare memorials of Lithuanian and Russian legislation, documents from the history of law of Poland, Lithuania and Ukraine. Scientific contribution of professors of Polish origin promoted expanding boundaries of studying law, active attraction of examples from legislation for teaching and became the foundation for further research of separate historical and legal issues by other scientists. Thus, enrollment of these personalities to Polish national heritage and to Ukrainian scientific heritage is considered to be incontrovertible.
- ДокументВплив козацького права на правову систему українських земель доби Хмельниччини(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Олійник, О. М.; Олійник, М. М.В статті проаналізовано формування та розвиток феномену козацького права на теренах України середини XVII ст. Норми козацького звичаєвого права виникали та формувались в процесі еволюції господарсько-побутових відносин та спирались на загальноприйняті «давні» норми поведінки, що були вироблені протягом століть. Писаних норм права, законів на Січі не було. Джерелом права вважався головним чином правовий звичай. В статье проанализировано формирование и развитие феномена казацкого права на территории Украины середины XVII в. Нормы казацкого правового обычая возникали и формировались в процессе эволюции хозяйственно-бытовых отношений и опирались на общепринятые «давние» нормы поведения, которые вырабатывались в течение веков. Писаных норм права, законов на Сечи не было. Источником права считался главным образом правовой обычай. The article analyzes the formation and development of the phenomenon of Cossack law in Ukraine in the middle of the XVII century. Cossack legal practices emerged and formed in the evolution of economic and social relations and were based on generally accepted "old" rules of conduct, which were elaborated over the centuries. There were no written rules of law or laws in the Sich. The source of law was considered to be mainly legal custom.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНІ ПРАКТИКИ УКРАЇНСЬКИХ ВИШІВ : ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2014) Бережна, С. В.В статті обґрунтовано необхідність широкого впровадження дистанційного навчання у вищі навчальні заклади України. Надано порівняльний аналіз економічної, соціальної та суспільної доцільності функціонування дистанційної освіти на прикладі провідних країн світу (США, Велика Британія, Франція, Польща, тощо). Зроблено висновки щодо доцільності впровадження дистанційного навчання в сучасні українські вищі. В статье обоснована необходимость широкого внедрения дистанционного обучения в высшие учебные заведения Украины. Дан сравнительный анализ экономической, социальной и общественной целесообразности функционирования дистанционного образования на примере ведущих стран мира (США, Великобритания, Франция, Польша и т.д.). Сделаны выводы о целесообразности внедрения дистанционного обучения в современные украинские вузы. In the article the need for broad implementation of distance learning in higher educational institutions of Ukraine. Provided by comparative analysis of the economic, social and public usefulness of distance education as an example of leading countries (USA, UK, France, Poland, etc.). The conclusions on the feasibility of implementation of distance learning in modern Ukrainian higher.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ СУДУ ПРИСЯЖНИХ ЯК ПРОЯВ ДЕМОКРАТИЗАЦІЇ СУДОВОЇ СИСТЕМИ СУЧАСНОЇ УКРАЇНИ(Донецький державний університет внутрішніх справ, 2023-10-06) Лисицький, А. О.В статті розглядаються конституційні та законодавчі основи участі присяжних у правосудді, а також історія реформ та поточний стан цієї системи. Обговорюються переваги та недоліки існуючої моделі суду присяжних, а також пропозиції щодо її подальшого вдосконалення. Наголошується на необхідності адаптації моделі до вітчизняних реалій та культурних особливостей, що сприятиме покращенню правосуддя та демократизації судових процесів в Україні. The article discusses the constitutional and legislative foundations of jury participation in judiciary, as well as the history of reforms and the current state of this system. It examines the advantages and disadvantages of the existing jury trial model, along with proposals for its further improvement. Emphasize the need to adapt the model to domestic realities and cultural specifics, which will contribute to improving justice and democratizing judicial processes in Ukraine.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ІСТОРИЧНУ ОСВІТУ : НА ПРИКЛАДІ ІСТОРИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2011) Бережна, С. В.В статті надано аналіз форм та методів розвитку інноваційних технологій в історичній освіті на прикладі роботи історичного факультету ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Зроблено висновок щодо важливої ролі інноваційних методів навчання в формуванні професійних компетенцій студентів-істориків. В статье дан анализ форм и методов развития инновационных технологий в историческом образовании на примере работы исторического факультета ХНПУ имени Г. С. Сковороды. Сделан вывод о важной роли инновационных методов обучения в формировании профессиональных компетенций студентов-историков. In the article the analysis of forms and methods of development of innovative technologies is given in historical education on the example of work of historical faculty of KHNPU of the name of G. S. Skovoroda. A conclusion is done about the important role of innovative methods of teaching in forming of professional jurisdictions of students-historians.
- ДокументГЕНДЕРНА СКЛАДОВА КИТАЙСЬКОГО СОЦІУМУ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-24) Солошенко, О. М.У публікації розглянуто історію гендерної структури китайської сім’ї. Історично прадавня китайська родина була складовою частиною великої патріархальної сім’ї / клану і представляла собою своєрідний соціум із чітким розподіленням ролей, прав та обов’язків. Гендерний статус жінки в стародавньому Китаю формується на релігійному підґрунті. Зазначено, що попри історичний наратив, панування стереотипів та традиційність, сучасний соціум Китаю обрав вектор вирішення гендерних проблем та захисту прав жінок. The publication examines the history of the gender structure of the Chinese family. Historically, the ancient Chinese family was a part of a large patriarchal family / clan and represented a kind of society with a clear division of roles, rights and responsibilities. The gender status of a woman in ancient China was formed on a religious basis. It is noted that despite the historical narrative, the dominance of stereotypes and traditionalism, the modern society of China has chosen the solution vector of gender problems and protection of women's rights.
- ДокументГЕНДЕРНА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА ЯК СКЛАДОВА ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ В УКРАЇНІ: ПРАВОВИЙ АСПЕКТ(Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2023-05-18) Солошенко, О. М.Початок ХХІ століття ознаменувався активним впровадженням гендерних цінностей в Україні, орієнтуючись на міжнародні документи, такі як «Загальна декларація прав людини» та «Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації по відношенню до жінок». Конституція України та Закон «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» стали основою правового забезпечення гендерної рівності. Прийняття Закону «Про запобігання та протидію домашньому насильству» та введення відповідної статті до Кримінального кодексу сприяли боротьбі з домашнім насильством. У відповідь на військову агресію Росії Україна затвердила «Державну стратегію забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2030 року» та схвалила Стратегію впровадження гендерної рівності у сфері освіти. Гендерний розвиток українського суспільства поступово вирішує нагальні проблеми рівності прав та можливостей жінок і чоловіків у контексті євроінтеграції. The beginning of the 21st century marked the active implementation of gender values in Ukraine, focusing on international documents such as the "Universal Declaration of Human Rights" and the "Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination Against Women." The Constitution of Ukraine and the Law "On Ensuring Equal Rights and Opportunities for Women and Men" became the foundation for legal gender equality. The adoption of the Law "On Prevention and Combating Domestic Violence" and the introduction of a corresponding article in the Criminal Code contributed to the fight against domestic violence. In response to Russia's military aggression, Ukraine approved the "State Strategy for Ensuring Equal Rights and Opportunities for Women and Men until 2030" and endorsed the Strategy for Implementing Gender Equality in Education. The gender development of Ukrainian society is gradually addressing urgent issues of equal rights and opportunities for women and men in the context of European integration.
- ДокументГРОМАДСЬКА АКТИВНІСТЬ ЯК ПРІОРИТЕТНА СКЛАДОВА ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА(Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова, 2023-12-07) Грідчина, А. О.У статті розглядається роль громадської активності в розвитку громадянського суспільства в Україні під час повномасштабної війни. Автор зазначає, що громадська активність є важливою складовою становлення демократичної, правової та соціальної держави, яка залежить від взаємодії між громадянами, владою та громадськими організаціями. Розкриваються функції громадської активності, включаючи вплив на прийняття рішень, розробку законів та артикуляцію суспільних інтересів. Акцентовано на необхідності виховання громадянської активності серед молоді через освітні програми, що сприятиме розвитку демократичних інститутів та формуванню відповідальної громадянської позиції. The article discusses the role of civic activity in the development of civil society in Ukraine during the full-scale war. The author notes that civic activity is an essential component of the formation of a democratic, rule-of-law, and social state, which depends on the interaction between citizens, government, and civil society organizations. The article outlines the functions of civic activity, including influencing decision-making, law-making, and articulating public interests. The importance of fostering civic engagement among youth through educational programs is emphasized as it will contribute to the development of democratic institutions and the formation of a responsible civic position.
- ДокументГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА В УКРАЇНІ : ШЛЯХИ ТА ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ НА ІСТОРИЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2012-11-01) Бережна, С. В.У статті розглянуто теоретичні та практичні засоби формування громадянознавчих компетенцій молоді на прикладі історичного факультету ХНПУ імені Г. С. Сковороди. В статье рассмотрены теоретические и практические средства формирования гражданских компетенций молодежи на примере исторического факультета ХНПУ имени Г. С. Сковороды. In the article theoretical and practical facilities of forming of civil jurisdictions of young people are considered on the example of historical faculty of HNPU of the name of G. S. Skovorody.
- ДокументГромадянська освіта як фундамент багатовекторності освітнього процесу в межах Болонської системи(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2023) Олійник, О. М.; Солошенко, О. М.Розглянуто місце і роль суспільних дисциплін в системі сучасної української освіти. Наголошується, що громадянська освіта узагальнює знання суспільних наук, формує загальноукраїнську ідентичність, сприяє громадянській консолідації, виступає інструментом підтримки суспільної злагоди та стабільності держави, розвиває компетентності щодо соціалізації молоді в демократичному суспільстві. Обґрунтовується, що розвиток освіти, створення наукового та інтелектуального потенціалу, формування свідомого покоління висококваліфікованих фахівців — є провідними тенденціями сучасного українського суспільства, що відповідає пріоритетам організації Єдиного європейського освітнього простору в межах Болонського процесу. The reform of the Ukrainian education system began in 2005, when Ukraine joined to Bolonga of process. Basic directions of reform of education provided for: three levels of the higher education system (bachelor, master and doctor of sciences); ЄСТS academic transfer credits; European supplement to the diploma; mobility of students, teachers and scientists; creation of single. European research space, quality control of higher education, etc. Ukraine actively implemented the components of the Bologna process. The national traditionsьof Ukrainian education were preserved. The years of reform gave results. Ukrainian education is developing according to European trends. As in European universities, social disciplines are taught in higher educational institutions of Ukraine. In recent years, the teaching of the Civic Education course has become particularly relevant. This is an integrative course. It includes topics from jurisprudence, political science, cultural studies and other social disciplines. Civic education forms an image of society and is aimed at the formation of civic competences. Civic education contributes to the socialization and national-patriotic upbringing of students. In the conditions of war, the main task of educational policy is the formation of national social and state values in youth as the ideological basis of Ukrainian civic identity. This is the foundation of the consolidation of Ukrainian society, which will lead to the sustainable development of the state. In the future, the intellectual and scientific potential of Ukraine will determine the development of Ukrainian education and society as a whole along the path of European integration.