Кафедра теорії та методики викладання суспільно-правових дисциплін

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 175
  • Документ
    ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ ТА РЕФОРМА ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В УКРАЇНІ
    (Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2025-03-27) Черкашина, А. М.; Олійник, О. М.
    У публікації досліджено децентралізацію та реформу публічного права в Україні. Децентралізація в Україні є однією з наймасштабніших реформ, яка розпочалася у 2014 році та охопила всі рівні управління. Основна мета цієї реформи – передача повноважень, відповідальності та фінансових ресурсів від центральної влади до місцевих громад, що сприяє підвищенню ефективності публічного управління, місцевого розвитку та покращенню якості послуг для громадян. Реформа публічного управління стала невід’ємною частиною децентралізації, оскільки вона передбачає цифровізацію послуг та впровадження сучасних управлінських стандартів. Децентралізація та реформа публічного управління в Україні стали одними з найуспішніших реформ, що сприяли розвитку місцевого самоврядування, фінансової незалежності громад, підвищенню рівня життя громадян та модернізації державних інституцій. The publication examines decentralisation and public law reform in Ukraine. Decentralisation in Ukraine is one of the most ambitious reforms that started in 2014 and covered all levels of government. The main goal of this reform is to transfer powers, responsibilities and financial resources from the central government to local communities, which contributes to the efficiency of public administration, local development and improvement of the quality of services for citizens. Public administration reform has become an integral part of decentralisation, as it involves the digitalisation of services and the introduction of modern management standards. Decentralisation and public administration reform in Ukraine have become one of the most successful reforms that have contributed to the development of local self-government, financial independence of communities, improvement of living standards and modernisation of state institutions.
  • Документ
    ГЕНЕЗА СТВОРЕННЯ ПРОФСПІЛОК У СВІТІ ТА В УКРАЇНІ
    (Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2025-03-27) Олійник, О. М.; Штих, І. М.
    У доповіді проаналізовано історичні передумови виникнення та етапи розвитку професійних спілок, починаючи з XVIII століття у Великобританії до сучасного стану в Україні. Розкрито процеси легалізації профспілок, їх трансформацію з локальних об’єднань висококваліфікованих працівників у масові організації трудящих. Окрема увага приділена правовому регулюванню діяльності профспілок у Франції, СРСР та Україні. Визначено ключові етапи формування трудового законодавства, що регламентує права і повноваження профспілок, а також їхню роль у формуванні соціального партнерства в умовах ринкової економіки. The report analyzes the historical background and stages of development of trade unions, from the eighteenth century in Great Britain to the current state of Ukraine. The processes of legalization of trade unions and their transformation from local associations of highly skilled workers into mass organizations of workers are described. Special attention is paid to the legal regulation of trade unions in France, the USSR and Ukraine. The author identifies the key stages in the formation of labor legislation regulating the rights and powers of trade unions, as well as their role in the formation of social partnership in a market economy.
  • Документ
    ДОСЛІДЖЕННЯ НАСЕЛЕННЯ СЛОБОЖАНЩИНИ В РОБОТАХ Д. І. БАГАЛІЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025-03-28) Токарєв, О. І.
    У статті проаналізовано основні праці Багалія, що присвячені демографічним та соціальним аспектам Слобожанщини. В своїх дослідженнях, Багалій спирався на архівні матеріали, статистичні дані, народні переписи та описи мандрівників. Його методологія включала компаративний аналіз, що дозволяв йому робити висновки про динаміку чисельності населення, його етнічний склад та соціальні зміни. Д. І. Багалій зробив вагомий внесок у вивчення населення Слобожанщини. Його роботи дають можливість краще зрозуміти процеси формування етнічного та соціального складу регіону. Наукова спадщина Багалія залишається цінним джерелом для подальших досліджень історії Слобожанщини. The article analyzes the main works of Bahaliy, devoted to the demographic and social aspects of Slobozhanshchyna. In his research, Bahaliy relied on archival materials, statistical data, national censuses and descriptions of travelers. His methodology included comparative analysis, which allowed him to draw conclusions about the dynamics of the population, its ethnic composition and social changes. D. I. Bahaliy made a significant contribution to the study of the population of Slobozhanshchyna. His works provide an opportunity to better understand the processes of forming the ethnic and social composition of the region. The scientific heritage of Bahaliya remains a valuable source for further research into the history of Slobozhanshchyna.
  • Документ
    ПРОФЕСІЙНИЙ ПОРТРЕТ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025-03-28) Солошенко, О. М.
    У публікації розглянуто підготовку вчителя історії, що є гарантом сталих демократичних тенденцій та ціннісних орієнтирів в суспільстві. Не дивлячись на складну ситуацію в Україні, освітній процес на всіх рівнях забезпечує підготовку педагогічних фахівців до нових викликів. Вчитель історії – це фахівець, який не тільки передає знання, але й впливає на формування особистості учнів, їх світогляд та цінності. Зазначено, що сучасний вчитель історії – це не тільки висококваліфікований фахівець, який працює в умовах полікультурного та глобалізованого суспільства, володіє науковими та методичними знаннями, використовує інноваційні технології та застосунки, утверджує повагу до суспільної моралі та цінностей, використовує індивідуальний підхід до учнів, мотивує їх до навчання, формує ключові компетентності тощо, це – представник педагогічної еліти, інтелектуальний потенціал якого, є гарантом громадянськості, духовності, національної ідентичності майбутніх поколінь України, їх стійкості перед викликами сьогодення. The publication considers the training of a history teacher, which is a guarantor of stable democratic trends and value orientations in society. Despite the difficult situation in Ukraine, the educational process at all levels ensures the training of pedagogical specialists for new challenges. A history teacher is a specialist who not only transfers knowledge, but also influences the formation of the personality of students, their worldview and values. It is noted that a modern history teacher is not only a highly qualified specialist who works in a multicultural and globalized society, possesses scientific and methodological knowledge, uses innovative technologies and applications, affirms respect for public morality and values, uses an individual approach to students, motivates them to learn, forms key competencies, etc., he is a representative of the pedagogical elite, whose intellectual potential is a guarantor of citizenship, spirituality, national identity of future generations of Ukraine, their resilience to the challenges of today.
  • Документ
    СУЧАСНИЙ ПЕДАГОГ ЯК КЛЮЧОВИЙ ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ПОТЕНЦІАЛУ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІЇ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025-03-28) Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.
    У публікації проаналізовано роль і значення сучасного педагога в суспільстві. Одним із важливих напрямів реформування підготовки майбутніх педагогічних фахівців є гармонійне поєднання традицій та інновацій в освітньому процесі. Традиції включають перевірені часом педагогічні ідеї, методи та форми роботи, що забезпечували високу ефективність навчання завдяки впорядкованості, логічності та оптимальному використанню ресурсів. Зазначено, що сучасний педагог є ключовою фігурою у розвитку інтелектуального потенціалу української нації, оскільки його діяльність сприяє формуванню нової генерації освічених, творчих і відповідальних громадян, готових до викликів сучасного світу. The publication analyzes the role and significance of the modern teacher in society. One of the important directions of reforming the training of future pedagogical specialists is the harmonious combination of traditions and innovations in the educational process. Traditions include time-tested pedagogical ideas, methods and forms of work that ensured high efficiency of training due to orderliness, logic and optimal use of resources. It is noted that the modern teacher is a key figure in the development of the intellectual potential of the Ukrainian nation, since his activities contribute to the formation of a new generation of educated, creative and responsible citizens ready for the challenges of the modern world.