Перегляд за Автор "Юр’єва, К."
Зараз показано 1 - 12 з 12
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДОШКІЛЛЯ В ДАНІЇ: СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ ДОСЛІДЖЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-02-22) Пономаренко, А.; Юр’єва, К.Виконано короткий огляд наявних в українському науково-педагогічному просторі компаративних досліджень систем дошкільної освіти різних країн. Виявлено стрімке зростання наукового інтересу до системи освіти Данії. Констатовано брак публікацій щодо дошкільної освіти цієї скандинавської країни. Схарактеризовано наукові праці І. Газіної та О. Дем’янюка останніх років. A brief review of comparative studies of preschool education systems of different countries available in the Ukrainian scientific and pedagogical space was carried out. A rapid growth of scientific interest in the education system of Denmark has been revealed. A lack of publications on pre-school education in this Scandinavian country was noted. The I. Gazina's and O. Demyanuk's scientific works of recent years are characterized.
- ДокументЕВОЛЮЦІЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ З МУЗИКИ ДЛЯ ШКІЛ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-02-22) Дай, Сіньхао; Ду, Веньтао; Юр’єва, К.Окреслено зв’язок трьох послідовних версій «Стандартів навчальних програм з мистецтва для обов’язкової освіти» – 2001, 2011, 2022 років – з програмними державними документами Китайської Народної Республіки, присвяченими реформуванню системи освіти в цілому, а також естетичного виховання й навчання музики в межах обов’язкової дев’ятирічної освіти. Зіставлено основні положення Стандартів 2011 та 2022 років. The relationship between three consecutive versions of the "Art Curriculum Standards for Compulsory Education" – 2001, 2011, 2022 – is outlined with program state documents of the People's Republic of China, dedicated to reforming the education system as a whole, as well as aesthetic education and music education in within the bounds of compulsory nine-year education. The main provisions of the 2011 and 2022 Standards are compared.
- ДокументКОНЦЕПЦІЯ МУЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ К. СВОНВІКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-02-22) Ван, Пань; Юр’єва, К.Розкрито основні ідеї концепції музичного розвитку дитини К. Свонвіка, її психологопедагогічне підґрунтя (Ж. Піаже, Л. Виготський). Зроблено висновок про доцільність ознайомлення майбутніх учителів музичного мистецтва з цією концепцією для розширення теоретико-методичного кругозору та інтеграції курсу методики викладання музичного мистецтва з філософією освіти, психологією, педагогікою. The main ideas of K. Swanwick's concept of musical development of a child, its psychological and pedagogical basis (J. Piaget, L. Vygotsky) are revealed. A conclusion was made about the expediency of familiarizing future teachers of musical art with this concept in order to expand the theoretical and methodological horizons and integrate the course of teaching methods of musical art with the philosophy of education, psychology, pedagogy.
- ДокументМЕТОДОЛОГІЯ ВИЗНАЧЕННЯ СТРУКТУРИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ МАЛЮВАННЯ В КИТАЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-12) Лі, Ябінь; Юр’єва, К.Застосовано дедуктивний метод виявлення структури професійно-педагогічної компетентності на основі аналізу змісту одного з основних документів, що регламентують діяльність з мистецької освіти дітей і молоді в КНР, – Національного плану розвитку мистецької освіти на 2001–2010 рр. З’ясовано, що структура досліджуваної компетентності вчителя малювання має містити його педагогічні і фахові мистецькі знання, мистецькі та педагогічні вміння, професійно значущі особистісні якості. The deductive method of identifying the structure of professional and pedagogical competence was applied based on the analysis of the content of one of the main documents regulating the activities of art education of children and youth in the People's Republic of China – the National Plan for the Development of Art Education for 2001–2010. It was found that the structure of the studied competence of a drawing teacher should contain his pedagogical and professional artistic knowledge, artistic and pedagogical skills, professionally significant personal qualities.
- ДокументМЕТОДОЛОГІЯ РОЗВИТКУ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ШКОЛАХ КНР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-02-23) Чжао, Бейбей; Юр’єва, К.Схарактеризовано методологічну основу розвитку стандартів навчальних програм з мистецтва для загальноосвітніх шкіл Китайської Народної Республіки в ХХІ столітті. Виявлено такі провідні тренди: підвищення статусу образотворчого мистецтва і мистецьких дисциплін у цілому від «дисциплін навичок» до світоглядно-гуманітарних дисциплін; гуманізація мистецького освітнього процесу, перехід до суб’єкт-суб’єктної парадигми, принципів студентоцентрованості та спрямованості на цілісний розвиток особистості учня; науково обґрунтована конкретизація і диференціація результатів навчання мистецьких дисциплін у сполученні з інтегрованим підходом до викладання; розширення культурологічної основи змісту мистецьких дисциплін, розвиток міжкультурного діалогу в діахронії – пізнання історії розвитку високої китайської культури та синхронії – ознайомлення зі світовим мистецтвом; розвиток матеріально-технічної та інформаційної бази мистецької освіти і навчання образотворчого мистецтва зокрема. The article describes the methodological basis for the development of art curriculum standards for general education schools in the People's Republic of China in the 21st century. The following leading trends have been identified: the elevation of the status of visual arts and artistic disciplines from "skill-based disciplines" to worldview-humanitarian disciplines; humanization of the art educational process, transitioning to a subject-subject paradigm, principles of student-centeredness and holistic development of the student's personality; scientifically substantiated specification and differentiation of learning outcomes in artistic disciplines in conjunction with an integrated teaching approach; expansion of the cultural foundation of artistic disciplines, fostering intercultural dialogue in diachrony – understanding the history of the development of Chinese high culture, and synchrony – acquainting with world art; development of material-technical and informational infrastructure of art education and specifically teaching visual arts.
- ДокументМІЖДИСЦИПЛІНАРНА МЕТОДОЛОГІЯ РОБОТИ НАД СЦЕНІЧНИМ ОБРАЗОМ ЗІ СТУДЕНТАМИ З КНР У КЛАСІ ПОСТАНОВКИ ГОЛОСУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-02-23) Лу, Чжицю; Юр’єва, К.Для створення повноцінного сценічного образу майбутній учитель музичного мистецтва повинен мати не лише технічні вокальні навички, але й має бути добре обізнаний з художньоестетичними та етико-гуманістичними особливостями європейської і, зокрема, української музики, специфікою її образності та палітрою виразних виконавських засобів. Міждисциплінарна методологія роботи над сценічним образом має спиратися на низку підходів: особистісно-орієнтований, особистіснодіяльнісний, культурологічний, а також підходи, характерних для різних галузей гуманітарного знання: історичний, історико-культурний, порівняльний, музикознавчий тощо. To create a complete stage image, a future music art teacher should possess not only technical vocal skills but also be well-versed in artistic-aesthetic and ethical-humanistic features of European, particularly Ukrainian, music, as well as the specifics of its imagery and the palette of expressive performance tools. The interdisciplinary methodology for working on a stage image should be based on a range of approaches: personality-oriented, personality-activity-based, culturo-logical, as well as approaches characteristic of various branches of humanities knowledge such as historical, historical-cultural, comparative, musicological, and so on.
- ДокументНОВІТНІ ТЕНДЕНЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ІНТЕГРАЦІЇ МИСТЕЦТВА: ОГЛЯД ДОСВІДУ УКРАЇНИ, КОЛУМБІЇ, КИТАЮ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-02-22) Литвин, І.; Юр’єва, К.; Беземчук, Л.; Чжао, Бейбей; У, ЮеНаціональні системи освіти України, Колумбії та Китайської Народної Республіки мають свої унікальні підходи до освітньої інтеграції мистецтва. В Україні акцент переважає інтеграція всередині мистецької галузі, і лише останнім часом розглядаються можливості переходу до моделі STEАM. У Колумбії розширення інтеграції на базі STEM-освіти пов’язують з варіантами додавання мистецтва (Art – STEАM), гуманітарних наук (STEM + H), або сільського господарства (STEM + Ag). У КНР в центрі інтеграції стоїть саме мистецтво: 1) інтеграція мистецьких курсів; 2) інтеграція мистецтва з іншими навчальними дисциплінами; 3) інтеграція мистецької діяльності в класі, позакласній і позашкільній мистецько-соціальній активності на рівні місцевої громади. Усі автори вже не один рік досліджують проблеми інтеграції в освіті різних країн, зокрема інтеграції мистецтва. Це й стало поштовхом до створення інтернаціонального дослідницького колективу. National education systems in Ukraine, Colombia, and the People's Republic of China have their unique approaches to the educational integration of the arts. In Ukraine, the emphasis predominantly lies within the integration of the arts sector, with recent considerations for transitioning to a STEAM model. In Colombia, the expansion of integration based on STEM education is associated with options such as adding the arts (Art – STEAM), humanities (STEM + H), or agriculture (STEM + Ag). In the PRC, the focus of integration is specifically on the arts: 1) integration of arts courses; 2) integration of arts with other academic disciplines; 3) integration of artistic activities in the classroom, extracurricular, and out-of-school artistic and social activities at the local community level. The authors have been researching the issues of educational integration in various countries for many years, particularly the integration of the arts. This has prompted the creation of an international research team.
- ДокументОСНОВНІ ІДЕЇ РОЗРОБКИ МАГІСТЕРСЬКОЇ ПРОГРАМИ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ТА ДИЗАЙНУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-02-23) Лі, Ябінь; Юр’єва, К.У нових освітніх програмах навчання на ступінь магістра мистецтв у галузі образотворчого мистецтва та дизайну, започаткованих різними університетами, цілі професійної підготовки магістра невіддільні від наявності широкої загальноосвітньої грамотності, опанування методів наукового мислення, інноваційності, підприємливості та соціальної адаптивності. На основі аналізу та порівняння концепцій освітніх програм, опублікованих на китайському веб-сайті Майстер мистецтва, з’ясовано, що сучасна підготовка фахівців у галузі мистецтва та дизайну має надавати великого значення розвитку у студентів інноваційних та підприємницьких здібностей, а реформа моделі навчання фахівців має стимулювати взаємозв’язок між інноваціями та підприємництвом, професійною мистецькою освітою та освітою в галузі інновацій і підприємництва. In the new educational programs for the degree of master of arts in the field of fine arts and design, launched by various universities, the goals of the master's professional training are inseparable from the availability of broad general education literacy, mastery of methods of scientific thinking, innovation, entrepreneurship and social adaptability. Based on the analysis and comparison of the concepts of educational programs published on the Chinese website Master of Art, it is found that the modern training of specialists in the field of art and design should attach great importance to the development of students' innovative and entrepreneurial abilities, and the reform of the training model of specialists should stimulate the relationship between innovation and entrepreneurship, professional art education and education in the field of innovation and entrepreneurship.
- ДокументПРОВІДНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ СУТІ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ В КНР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-12) Ван, Пань; Юр’єва, К.На основі аналізу нормативної бази сучасного естетичного виховання дітей і молоді в Китаї з’ясовано, що однією з ключових проблем сьогодні є кадрове забезпечення мистецької освіти. Зроблено короткий огляд існуючих науково-методологічних підходів до розкриття суті особистісно-професійного розвитку: суб’єктного, діяльнісного, динамічного, акмеологічного, професіографічного, компетентнісного. Сформульовано висновок, що названі підходи мають бути покладені в основу професійної підготовки і подальшого безперервного післядипломного особистісно-професійного становлення, розвитку та самовдосконалення вчителів музики. Адже саме їм належить виконувати завдання естетичного виховання і мистецької освіти молодого покоління громадян Нового Китаю. Based on the analysis of the regulatory framework of modern aesthetic education of children and youth in China, it was found that one of the key problems today is staffing of art education. A brief review of existing scientific and methodological approaches to revealing the essence of personal and professional development: subject, activity, dynamic, acmeological, professionographic, competence. The conclusion was formulated that the mentioned approaches should be the basis of professional training and further continuous post-graduate personal and professional formation, development and self-improvement of music teachers. After all, it is they who have to fulfill the task of aesthetic upbringing and artistic education of the young generation of citizens of New China.
- ДокументПІСЛЯДИПЛОМНИЙ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В КИТАЙСЬКІЙ НАРОДНІЙ РЕСПУБЛІЦІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-02-23) Ван, Пань; Юр’єва, К.Показано, що фах учителя музичного мистецтва вимагає безперервного особистіснопрофесійного розвитку й самовдосконалення упродовж життя. Післядипломне становлення й особистісно-професійний розвиток учителя музичного мистецтва безпосередньо на робочому місці відбувається в Китайській Народній Республіці на організаційно-методичних засадах, що довели свою дієвість упродовж декількох десятиліть. Розбудована струнка поетапна система професійної адаптації вчителів-новачків, сприяння особистісно-професійному становленню в перші роки роботи, особистісно-професійному вдосконаленню, переходу до статусу вчителя-наставника. It has been shown that the profession of a music art teacher requires continuous personal and professional development throughout life. Postgraduate formation and personal-professional development of music art teachers take place directly in the People's Republic of China, based on organizational and methodological principles that have proven their effectiveness for several decades. A well-structured step-bystep system of professional adaptation for novice teachers has been established, which promotes personal-professional development in the early years of work, personal-professional improvement, and transition to the status of a mentor teacher.
- ДокументПІСНІ ВІЙНИ: ЕСТАФЕТА КРІЗЬ СТОЛІТТЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-12) Мартиненко, І.; Королевська, Т.; Юр’єва, К.У публікації проаналізовано виконання пісень українських та закордонних співаків, що прозвучали під час російсько-української війни 2022 року. У різні часи боротьби за незалежність України створювались нові пісні. Ці пісні завжди надихали та підтримували бойовий дух українців. У тяжкі для України часи народ завжди звертався до жанру пісні-плачу за загиблими героями. Війна зірвала маски, змусила переоцінити цінності, змінити пріоритети. Зазначено, що ми стаємо свідками того, як по-новому, часто з неочікуваного боку розкриваються люди. Так стається з багатьма публічними особами – артистами, музикантами, співаками. Хтось гірко розчаровує своїх прихильників слабкістю духу, безпринципністю та й банально боягузтвом. А хтось змінюється так, що викликає щиру повагу навіть колишніх недоброзичливців. The publication analyses the performance of songs by Ukrainian and foreign singers that were performed during the Russian-Ukrainian war in 2022. New songs were created at different times during the struggle for Ukraine's independence. These songs have always inspired and supported the morale of Ukrainians. In difficult times for Ukraine, the people have always turned to the genre of lament songs for the fallen heroes. The war tore off our masks, made us reassess our values and change our priorities. It is noted that we are witnessing people revealing themselves in a new, often unexpected way. This happens to many public figures - artists, musicians, singers. Some bitterly disappoint their fans with weakness of spirit, unscrupulousness, and even cowardice. And some change in such a way that they inspire sincere respect even from their former enemies.
- ДокументЦЕНТРАЛЬНА АКАДЕМІЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА НА МАПІ ЗАКЛАДІВ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ КИТАЮ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-02-22) Лі, Ябінь; Юр’єва, К.Виконано короткий огляд освітньої діяльності, наукових і творчих здобутків одного з найавторитетніших закладів мистецької освіти Китайської Народної Республіки – Центральної академії образотворчого мистецтва (Central Academy of Fine Arts – CAFA). Зроблено висновок про доцільність вивчення й творчого використання досвіду підготовки мистецьких кадрів у CAFA, ознайомлення з творчими і науковими здобутками художників, дизайнерів, архітекторів, педагогів Центральної академії образотворчого мистецтва. A brief review of the educational activities, scientific, and creative achievements of one of the most prestigious institutions of art education in the People's Republic of China – the Central Academy of Fine Arts (CAFA) – has been conducted. A conclusion has been made regarding the advisability of studying and creatively utilizing the experience of art personnel training at CAFA, as well as familiarizing oneself with the creative and scientific accomplishments of artists, designers, architects, and educators from the Central Academy of Fine Arts.