Перегляд за Автор "Темченко, О. В."
Зараз показано 1 - 20 з 20
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументDIGITAL-МАРКЕТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ АНТИКРИЗОВОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ(Мукачівський державний університет, 2022) Гречаник, О. Є.; Хлєбнікова, Т. М.; Темченко, О. В.Стаття присвячена огляду технологій digital-маркетингу як основного інструменту для розвитку підприємств в умовах кризи. Мета дослідження – визначити ефективні інструменти цифрового маркетингу, які є доречними та доступними для підприємств, що працюють в умовах кризи. Актуальність дослідження зумовлена низкою економічних криз, з якими зіткнулось підприємництво в Україні, зокрема кризою пандемії Covid-19, а також кризою, викликаною війною між Україною та Росією. Для досягнення мети в процесі дослідження виконано такі завдання, зокрема: показано значення маркетингу в антикризовому управлінні підприємства; визначено особливості цифрового розвитку в Україні; показано основні методи цифрового маркетингу, які можуть використовуватися в умовах кризи; розглянуто особливості використання різних методів цифрового маркетингу та їх доцільність для підприємства в умовах кризи. Методологія та методи. В процесі дослідження використано загальнонаукові методи пізнання, до яких відноситься критичний аналіз, синтез інформації, методи індукції та дедукції. Результати дослідження показали, що в умовах кризи населення України є готовим до використання цифрових технологій на 60%. Це означає, що основна частина ділових процесів може бути переведена до цифрової форми. Використання digital-маркетингу дозволяє вирішити низку важливих в умовах кризи завдань, зокрема: забезпечення безпеки, автоматизації, комунікації, розвитку, моніторингу діяльності підприємства. Порівняння різних методів digital-маркетингу показало, що в умовах кризи доречно використовувати ті інструменти, які мають короткостроковий ефект, не потребують значної витрати ресурсів та можуть бути реалізовані в короткий проміжок часу. До таких відноситься контекстна реклама, маркетинг соціальних мереж, E-mail маркетинг. Наукову новизну формує визначення особливих методів digital-маркетингу, доречних для підприємств в умовах кризи. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання його результатів в процесі побудови стратегічних та тактичних планів розвитку підприємства. The article is devoted to the review of digital marketing technologies as the main tool for the development of enterprises in crisis conditions. The purpose of the study is to identify effective digital marketing tools that are appropriate and available for businesses operating in crisis. The relevance of the study is due to a number of economic crises faced by entrepreneurship in Ukraine, in particular the crisis of the Covid-19 pandemic, as well as the crisis caused by the war between Ukraine and Russia. To achieve the goal, the following tasks were performed in the research process, in particular: the importance of marketing in the anti-crisis management of the enterprise is shown; the peculiarities of digital development in Ukraine are determined; shows the main methods of digital marketing that can be used in crisis conditions; features of the use of various digital marketing methods and their expediency for the enterprise in crisis conditions are considered. Methodology and methods. In the course of the research, general scientific methods of cognition were used, which include critical analysis, synthesis of information, methods of induction and deduction. The results of the study showed that in the conditions of the crisis, the population of Ukraine is ready to use digital technologies by 60%. This means that the main part of business processes can be transferred to digital form. The use of digital marketing allows you to solve a number of important tasks in times of crisis, in particular: ensuring security, automation, communication, development, monitoring of the company's activities. A comparison of different digital marketing methods showed that in times of crisis, it is appropriate to use those tools that have a short-term effect, do not require a significant expenditure of resources and can be implemented in a short period of time. These include contextual advertising, social network marketing, and e-mail marketing. Scientific novelty is formed by the definition of special methods of digital marketing, appropriate for enterprises in crisis conditions. The practical significance of the research lies in the possibility of using its results in the process of building strategic and tactical plans for the development of the enterprise.
- ДокументВплив технологій дистанційного навчання на якість підготовки майбутніх менеджерів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Темченко, О. В.У статті здійснено аналіз наукових пошуків впливу технологій дистанційного навчання на якість підготовки майбутніх менеджерів. В статье проведен анализ научных изысканий влияния технологий дистанционного обучения на качество подготовки будущих менеджеров. The article analyzes scientific research on the influence of distance learning technologies on the quality of training of future managers.
- ДокументЕФЕКТИВНІСТЬ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ В УМОВАХ ВІЙСЬКОВИХ ДІЙ(Мукачівський державний університет, 2023) Хлєбнікова, Т. М.; Темченко, О. В.; Білінська, О. П.Управління персоналом в умовах військових дій є важливою та актуальною темою, оскільки конфлікти та воєнні стани створюють складні умови для підприємств і вимагають ефективного управління персоналом, збереження продуктивності та стабільності. Мета статті – показати перспективи та можливості розвитку системи управління персоналом на базі дослідження нормативно-правових змін у трудових відносинах внаслідок військового стану в Україні. У дослідженні використовуються загальнонаукові та спеціальні методи, такі як аналіз літературних джерел, статистичні дані, експертні оцінки. Вони дозволяють провести комплексний аналіз ефективності системи управління персоналом у воєнних умовах. Дослідження дозволило виявити основні проблеми управління персоналом в умовах військових дій, такі як обмеження свободи дій та рішень, надзвичайні обставини та нестабільність політично-економічної ситуації. Показано, що управління персоналом в умовах воєнного стану є складним завданням, проте воно також відкриває перспективи та можливості для розвитку організацій. Важливо активно використовувати гнучкість, перепідготовку та комунікацію для забезпечення успішного функціонування в непередбачуваних умовах. Аналіз нормативно-правового законодавства показав зміни в таких аспектах як укладання трудових договорів, випробувальні терміни, умови праці, формування робочого часу відпочинку, відпусток, роботи вночі та в небезпечних умовах, виплата заробітної плати, розірвання та припинення дії трудового договору. Результати дослідження мають важливе практичне значення для підприємств, які операційно діють в умовах військових дій. Human resource management in the context of military operations is an important and relevant topic, since conflicts and martial law create difficult conditions for enterprises and require effective human resource management, productivity and stability. The purpose of the article is to show the prospects and possibilities for the development of the personnel management system based on the study of regulatory and legal changes in labor relations as a result of martial law in Ukraine. The study uses general scientific and special methods, such as analysis of literature sources, statistical data, and expert assessments. They allow for a comprehensive analysis of the effectiveness of the human resources management system in martial law. The economic crisis and war can become a trigger for an effective review of the personnel management system, the selection of effective employees and cost optimization. The main prospects and possibilities of effective personnel management are: the possibility of flexible management of the recruitment of employees, opportunities for retraining, mobility and adaptability, ensuring psychological support and a sense of security of employees, development of leadership, expansion of the network of partners. Companies that are able to adapt to new conditions, conduct effective personnel management and quickly respond to changes, have more chances to cope with the challenges of martial law and ensure the stability of their activities. The study has identified the main problems of personnel management in the context of military operations, such as restrictions on freedom of action and decision-making, emergency circumstances and instability of the political and economic situation. It is shown that human resource management under martial law is a complex task, but it also opens up prospects and opportunities for the development of organizations. It is important to actively use flexibility, retraining and communication to ensure successful functioning in unpredictable conditions. The analysis of regulatory and legal legislation has shown changes in the conclusion of employment contracts, probationary periods, working conditions, the formation of working hours for rest, vacations, night work and dangerous conditions, payment of wages, and termination and suspension of employment contracts. The results of the study have important practical implications for enterprises operating in the context of military operations.
- ДокументЗабезпечення якості освітньої діяльності у вищій школі(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2020) Рогова, Т. В.; Темченко, О. В.Метою викладання навчальної дисципліни «Забезпечення якості освітньої діяльності у вищій школі» є формування в здобувачів наукового ступеня доктора філософії (спеціальність 011 – Освітні, педагогічні науки) здатності на основі концептуальних і методологічних знань в галузі теорії та методики управління освітою, менеджменту якості освіти здійснювати аналіз педагогічних явищ і процесів, розв’язувати комплексні проблеми забезпечення якості вищої освіти в дослідницько-інноваційній діяльності і професійній практиці. Целью преподавания учебной дисциплины «Обеспечение качества образовательной деятельности в высшей школе» является формирование у соискателей ученой степени доктора философии (специальность 011 - Образовательные, педагогические науки) способности на основе концептуальных и методологических знаний в области теории и методики управления образованием, менеджмента качества образования осуществлять анализ педагогических явлений и процессов, решать комплексные проблемы обеспечения качества высшего образования в исследовательско-инновационной деятельности и профессиональной практике. The purpose of teaching the discipline "Ensuring the quality of educational activity in higher education" is to develop the degree of Doctor of Philosophy (specialty 011 - Educational, pedagogical sciences) for applicants, based on conceptual and methodological knowledge in the field of theory and methodology of education management, education quality management, to analyze pedagogical phenomena and processes, solve complex problems of ensuring the quality of higher education in research and innovation activity and professional practice.
- ДокументЗМІСТ РОБІТ В ОРГАНІЗАЦІЇ ЯК ОБ'ЄКТ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА(International Science Group, 2023-02-14) Темченко, О. В.В статті проаналізовано управління змістом робіт в організації, на підприємстві (установі), що є важливою ділянкою діяльності керівника. Розглянуто Закони України і нормативні документи, якими має керуватися керівник закладу загальної середньої освіти у визначенні змісту своєї діяльності,змісту робіт. The article analyzes the management of the content of work in the organization, at the enterprise (institution), which is an important part of the manager's activity. The Laws of Ukraine and normative documents, which should be guided by the head of the institution of general secondary education in determining the content of his activities, the content of work, were considered.
- ДокументМетодичні рекомендації для вступників другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 073 «Менеджмент»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Темченко, О. В.; Хлєбнікова, Т. М.; Мармаза, О. І.; Гречаник, О. Є.Це видання допоможе абітурієнтам підготуватися до складання фахового вступного випробування зі спеціальності 073 «Менеджмент». Подано програму вступного випробування, у якій зазначено знання й уміння, що мають продемонструвати абітурієнти, зміст тем, процедуру вступного випробування, критерії оцінювання. Науково-педагогічними працівниками підготовлено орієнтовні відповіді на питання екзаменаційних білетів. This publication will help applicants to prepare for the professional entrance examination in the specialty 073 "Management". The program of entrance test, which indicates the knowledge and skills that should to be demonstrated by applicants, the content of the topics, the procedure of the entrance test, evaluation criteria. Scientific and pedagogical workers have prepared approximate answers to the questions of the examination tickets.
- ДокументНауково-дослідницька діяльність учителя як засіб його професійного самовдосконалення(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Темченко, О. В.У світлі ключових положень Закону України «Про освіту», Концепції «Нова українська школа», якими освіта дорослих визначається як складова освіти впродовж життя, науково-дослідницька діяльність та самовдосконалення педагога вбачаються нами як засоби реалізації цих положень. В свете ключевых положений Закона Украины «Об образовании», Концепции «Новая украинская школа», которыми образование взрослых определяется как составляющая образования в течение жизни, научно-исследовательская деятельность и самосовершенствования педагога усматриваются нами как средства реализации этих положений. In light of the key provisions of the Law of Ukraine "On Education", the Concept "New Ukrainian School", which defines adult education as a component of lifelong learning, research and self-improvement of teachers are seen by us as a means of implementing these provisions.
- ДокументПрактичне спрямування змісту навчальних дисциплін(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Темченко, О. В.У статті розглянута тема практичного спрямування змісту навчальних дисциплін. Наукові категорії «освіта», «професійна освіта» і «зміст освіти» уточнені в контексті глобальних змін, що відбуваються сьогодні в системі освіти. В статье рассмотрена тема практического направления содержания учебных дисциплин. Научные категории «образование», «профессиональное образование» и «содержание образования» уточнены в контексте глобальных изменений, происходящих сегодня в системе образования. The article deals with the topic of the practical direction of the content of academic disciplines. The scientific categories "education", "vocational education" and "educational content" have been clarified in the context of global changes taking place in the education system today.
- ДокументПРОФЕСІЙНА ПОЗИЦІЯ ВИКЛАДАЧА ЯК УМОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ЙОГО ДІЯЛЬНОСТІ(ТОВ «Планета-Принт», 2016-04-20) Темченко, О. В.У статті схарактеризовані функції професійної позиції викладача вишу в забезпеченні якості його діяльності. В статье охарактеризованы функции профессиональной позиции преподавателя вуза в обеспечении качества его деятельности. The article describes the features of a professional position of the teacher of high school in the quality of its activities.
- ДокументПрофесійна підготовка сучасного менеджера: проблеми та шляхи їх подолання(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2020) Темченко, О. В.Щоб організувати процес підготовки майбутнього менеджера, слід розуміти, якими саме якостями він має володіти для ефективного виконання покладених на нього функцій. З найважливіших характеристик якості управління є професіоналізм, що проявляється в орієнтації на найбільш актуальні, важливі й перспективні проблеми розвитку. Досвід є комплексом знань і навичок, набутих у ході практичної діяльності, методом спроб і помилок, оцінок і усвідомлення успіху, аналізу проблем і недоліків. Чтобы организовать процесс подготовки будущего менеджера, следует понимать, какими именно качествами он должен обладать для эффективного выполнения возложенных на него функций. Одной из важнейших характеристик качества управления является профессионализм, что проявляется в ориентации на наиболее актуальные, важные и перспективные проблемы развития. Опыт представляет собой комплекс знаний и навыков, приобретенных в ходе практической деятельности, методом проб и ошибок, оценок и осознание успеха, анализа проблем и недостатков. To organize the process of preparing a future manager, one should understand exactly what qualities he must possess in order to effectively perform the functions assigned to him. One of the most important characteristics of management quality is professionalism, which manifests itself in focusing on the most urgent, important and promising development problems. Experience is a set of knowledge and skills acquired through practice, trial and error, evaluation and awareness of success, analysis of problems and gaps.
- ДокументПрофесійно важливі якості майбутніх адміністраторів сфери послуг: характеристика та структура(Publishing House Of The The Academy of Management and Administration in Opole, 2020) Темченко, О. В.; Чевалькова, Н.Сьогодні конкурентоздатність випускника визначається не лише наявністю у нього суми необхідних знань, а й володінням основними процедурами професійної діяльності, інноваційними технологіями, переліком професійних якостей. Професійні якості у поєднанні з професійними знаннями, уміннями і навичками дозволяють фахівцеві успішно виконувати професійну діяльність. Сам тому формування і розвиток професійних якостей є пріоритетом сучасної професійної освіти. Сегодня конкурентоспособность выпускника определяется не только наличием у него суммы необходимых знаний, но и владением основными процедурами профессиональной деятельности, инновационными технологиями, перечнем профессиональных качеств. Профессиональные качества в сочетании с профессиональными знаниями, умениями и навыками позволяют специалисту успешно выполнять профессиональную деятельность. Сам поэтому формирование и развитие профессиональных качеств является приоритетом современного профессионального образования. Today, the competitiveness of a graduate is determined not only by the amount of necessary knowledge he has, but also by his mastery of the basic procedures of professional activity, innovative technologies, and a list of professional qualities. Professional qualities in combination with professional knowledge, skills and abilities allow a specialist to successfully carry out professional activities. That is why the formation and development of professional qualities is a priority of modern professional education.
- ДокументРЕІНЖИНІРИНГ ЯК МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ(Дніпровський державний аграрно-економічний університет, 2022) Хлєбнікова, Т. М.; Темченко, О. В.; Хлєбніков, В. О.У статті розкриті основні аспекти реінжинірингу як механізму забезпечення конкурентоспроможності організації. Виявлено, що реінжиніринг часто називають процесною інновацією, за допомогою якого реалізують ідею реінтеграції окремих виробництв в єдиний бізнес-процес. Встановлено, що реінжиніринг організації є різновидом спеціалізованого інструменту управління, спрямованого на оптимізацію внутрішніх бізнеспроцесів, мінімізацію витрат, підвищення якості, результативності та ефективності діяльності організації. З’ясовано, що реінжиніринг має бути різноспрямованим, змінюючи різнорідні процеси і охоплюючи всі сфери діяльності організації. Визначено, що організації повинні розробляти власні етапи реінжинірингу бізнес-процесів відповідно до власної організаційної структури, оскільки це сприятиме глибшому розумінню власної ситуації та окреслюватиме можливі перспективи ефективності діяльності за технікоекономічними та фінансовими показниками. Охарактеризовано реінжиніринг бізнес-процесів як один із найскладніших етапів у процесі забезпечення конкурентоспроможності організації, виведення її на рівень саморегулівних організацій в умовах динамічних і конкурентних ринків. Встановлено, що реінжиніринг бізнес-процесів в основному спрямований на створення конкурентної переваги шляхом систематичного оцінювання процесів і виявлення потреб потенційних і існуючих клієнтів, що постійно змінюються. Виявлено, що застосування реінжинірингу бізнес-процесів в організації зазвичай включає чотири етапи: етап розробки майбутніх бізнес-проектів, етап створення існуючих (поточних) бізнес-моделей, етап розвитку нового бізнесу, етап виконання дій, що передують проектуванню бізнес-процесу. Визначено, що проведення реінжинірингу призводить до позитивних змін, які виражаються в досягненні таких важливих показників, як ефективність операційного (виробничого) процесу, економічність, окупність, прибутковість, конкурентоспроможність, своєчасність. З’ясовано, що реінжиніринг слід проводити для кожного основного процесу, оскільки він охоплює багато бізнес-функцій і забезпечує значні конкурентні переваги для організації, зокрема зниження виробничих витрат за рахунок підвищення ефективності управління, поліпшення якості продукції або послуг, прискорення розробки нових продуктів, мінімізації часу відповіді на замовлення клієнтів і обробки, а також загального вдосконалення систем обслуговування. The article reveals the main aspects of reengineering as a mechanism for ensuring the organization's competitiveness. It was found that reengineering is often called a process innovation, with the help of which the idea of reintegration of separate productions into a single business process is realized. It was established that the reengineering of the organization is a type of specialized management tool aimed at optimizing internal business processes, minimizing costs, increasing the quality, effectiveness and efficiency of the organization's activities. It was found that reengineering should be multi-directional, changing heterogeneous processes and covering all spheres of the organization's activities. It was determined that organizations should develop their own stages of reengineering business processes in accordance with their own organizational structure, as this will contribute to a deeper understanding of their own situation and will outline possible prospects for the effectiveness of activities in terms of technical, economic and financial indicators. The reengineering of business processes is characterized as one of the most difficult stages in the process of ensuring the competitiveness of the organization, bringing it to the level of self-regulating organizations in the conditions of dynamic and competitive markets. It has been established that business process reengineering is primarily aimed at creating a competitive advantage by systematically evaluating processes and identifying the ever-changing needs of potential and existing customers. It was found that the application of business process reengineering in an organization usually includes four stages: the stage of developing future business projects, the stage of creating existing (current) business models, the stage of new business development, and the stage of performing actions preceding the design of a business process. It was determined that reengineering leads to positive changes, which are expressed in the achievement of such important indicators as the efficiency of the operational (production) process, economy, payback, profitability, competitiveness, timeliness. It is found that reengineering should be carried out for each major process, because it covers many business functions and provides significant competitive advantages for the organization, in particular, reducing production costs due to increased management efficiency, improving the quality of products or services, accelerating the development of new products, minimizing response time to customer orders and processing, as well as general improvement of service systems.
- ДокументРОЗВИТОК АВТОРИТЕТУ КЕРІВНИКА ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ: ТЕХНОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-20) Темченко, О. В.У статті актуалізовано проблему авторитету керівника закладу освіти. Висвітлено використання програмно-цільового підходу до розвитку авторитету керівника. Наведено фрагмент комплексно-цільової програми щодо розвитку авторитету керівника закладу освіти. В статье актуализировано проблему авторитета руководителя учебного заведения. Освещены использования программно-целевого подхода к развитию авторитета руководителя. Приведен фрагмент комплексно-целевой программы по развитию авторитета руководителя учебного заведения. TThe article actualizes the problem of the authority of the head of the educational institution. The use of program-targeted approach to the development of the authority of the leader is highlighted. The fragment of the complex-target program concerning development of authority of the head of educational institution is resulted.
- ДокументРОЗВИТОК ПРОЄКТНОГО МИСЛЕННЯ У СТУДЕНТІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «МЕНЕДЖМЕНТ»(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2022) Гречаник, О. Є.; Хлєбнікова, Т. М.; Темченко, О. В.В умовах динамізації бізнес-трансформацій система вимагає формування сучасних поглядів та реалізації нетипових управлінських рішень задля створення сприятливих умов для сталого соціально-економічного розвитку підприємництва і держави загалом. Визначено, що менеджер виконує функції учасника бізнес-процесів, який координує діяльність інших суб’єктів системи; використовуючи власний унікальний потенціал він генерує ідеї щодо тактики реалізації управління, а також обирає стратегію менеджменту. В свою чергу, управління має бути свідомим, побудованим на основі детального аналізу альтернативних методів та інструментів впливу на процес чи явище та вибору із цієї сукупності оптимальних, які здатні забезпечити досягнення бажаного результату. Проте, доведено, що управлінська діяльність не є інтуїтивною, вона вимагає раціонального застосування сукупності теоретичних основ, практичних вмінь та попереднього досвіду особи, яка реалізує управлінські рішення. Вміння свідомого проєктування бізнес-процесів, а також прогнозування траєкторії їх розвитку є унікальними навичками менеджерів, які формуються під час навчального процесу. Відповідно, важливість етапу розвитку проєктного мислення у студентів спеціальності «Менеджмент» в межах процесу здобуття освіти важко переоцінити, оскільки саме цей крок у структурі освітніх процесів формує у майбутнього фахівця здібності до реалізації ефективного управління. Наукова стаття являє собою оригінальне дослідження особливостей розвитку проєктного мислення та важливості цієї навички для студентів, що здобувають освіту за напрямом «Менеджмент». Дослідження проблематики здійснювалось завдяки застосуванню методів порівняння, абстракції, аналізу та узагальнення. В ході дослідження було детерміновано сутність проєктного мислення як особистісної навички майбутнього менеджера, основи використання методу проєктів в контексті набуття студентами вмінь управління та реалізації особистісних управлінських рішень. Авторами було узагальнено важливість навичок проєктного мислення у практичній діяльності, які визначають професіоналізм майбутнього менеджера та рівень його компетентності в умовах високого рівня конкуренції на ринку праці. In the conditions of globalization and actualization of business transformation processes the system needs the implementation of effectivemanagement decisions and further improvement of management; effective management is a prerequisite for the revitalization of economic activity, the gradual overcoming of the crisis and the construction of environment conducive to social and economic development of business and the State. It is defined that a manager is a professional, who coordinates the work of other participants of business environment. Moreover, thanks to own skills, qualifications and unique potential, a manager can generate new ideas facing the realization of the tactics and strategic of management. For its part, good management must be informed; it has to be based on the analysis of alternative techniques and tools of influence on the process and choice the optimal management solution among possible decision. But, it is proven that management activity cannot be merely intuitive; it requires the rational use of the theoretical foundations, practical skills and experience which were purchased by students in the areas of development and realization of managerial decisions in the process of learning. Skills to project, make decisions and to perform management work, as well as anticipate business developments are unique abilities that are acquiring by a manager during an education. Accordingly, the importance of development of project thinking of students majoring in “Management” is hard to overestimate, since this phase of training plays a role in the formation of skills of management complex realization. The article is devoted to the analysis of the development of project thinking skills and the importance of developing this ability for students, who be trained in the speciality of “Management”. Comparison, methods of abstraction, analysis and generalization are the research methods which were used in the article. In this science paper the essence of project thinking, the basics of using the project method in the context of obtaining practical management skills are determined. The importance of project thinking skills and modeling in the practice of management are analyzed by authors. Furthermore, it is defined that project thinking skills have an impact on level of professionalism of future specialists, enabling them to be competitive in the labor market.
- ДокументСАМООСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ЯК ОБ’ЄКТ УПРАВЛІНСЬКОЇ ПІДТРИМКИ(”ХОГОКЗ”, 2015-10-29) Темченко, О. В.У статті актуалізовано питання здійснення управлінської підтримки самоосвітньої діяльності вчителя. Cхарактеризовано засоби управлінської підтримки організації самоосвітньої діяльності педагогів. В статье актуализирован вопрос осуществления управленческой поддержки самообразовательной деятельности учителя. Охарактеризованы средства управленческой поддержки организации самообразовательной деятельности педагогов. Article updated on the issue of self-management support of the work of the teacher. Characterized by means of the organization of self-management support activities of teachers.
- ДокументУПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА(International Science Group, 2023-02-21) Темченко, О. В.; Жовтун, Т. С.У публікації досліджено управління розвитком професійної компетентності вчителя, який здійснюється під впливом як внутрішніх, так і зовнішніх чинників»: особистісне самовдосконалення педагога та діяльність адміністрації школи щодо розвитку професійної компетентності, яка базується на використанні в управлінні сучасних наукових підходів. Згруповано складові професійної компетентності вчителя, запропоновано варіант організації спільної діяльності адміністрації й педагогів щодо розвитку професійної компетентності вчителя. The publication examines the management of the development of teacher's professional competence, which is carried out under the influence of both internal and external factors": personal self-improvement of the teacher and the activities of the school administration to develop professional competence, based on the use of modern scientific approaches in management. The components of professional competence of a teacher, and a variant of organising joint activities of the administration and teachers to develop the professional competence of a teacher is proposed.
- ДокументУправління якістю(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Темченко, О. В.Методичні рекомендації розроблені для організації вивчення освітнього компоненту «Управління якістю». У виданні містяться матеріали, які дозволять здобувачам освіти під час вивчення дисципліни ефективніше організувати свою самостійну роботу, опановуючи лекційний матеріал, готуючись до семінарських і практичних занять, поточного та підсумкового контролю, виконання індивідуальних завдань, виконання кваліфікаційної роботи з менеджменту. Матеріали рекомендовано використовувати для підготовки до занять з «Управління якістю». Видання адресовано здобувачам другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 073 «Менеджмент». The methodological recommendations are designed to organise the study of the educational component "Quality Management". The publication contains materials that will allow students to organise their independent work more effectively when studying the discipline, mastering the lecture material, preparing for seminars and practical classes, current and final control, performing individual tasks, and completing qualification work in management. The materials are recommended for use in preparing for classes in Quality Management. The publication is addressed to applicants for the second (master's) level of higher education in the speciality 073 "Management".
- ДокументФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ(ТОВ «Щедра садиба плюс», 2016-07-01) Темченко, О. В.В статті висвітлюється тема формування предметно-практичних компетенцій майбутніх менеджерів освіти. Науковцями розробляються два види моделей: модель діяльності спеціаліста й модель його підготовки. Перша з них зорієнтована на вивчення сфери діяльності випускників певного профілю, на основі переліку умов їх праці, необхідних знань, умінь, навичок і якостей особистості. Друга – дає відповідь на питання про те, що необхідно спеціалісту для його успішної діяльності. Компетентнісна модель спеціаліста-випускника представляє опис того, яким набором компетенцій повинен володіти випускник вишу, до виконання яких професійних функцій він повинен бути підготовлений і якою повинна бути ступінь його підготовленості. Таким чином компетентнісна модель є науковою основою результату й процесу підготовки в виші, яка виражається компетентністю, що забезпечує готовність і здатність випускника до успішної діяльності в професійній і соціальній сферах та змістовно подається структурою загальних і професійних компетенцій спеціаліста. Майбутній менеджер повинен виконувати такі виробничі функції: організаційну, аналітичну, планову, контрольну, навчально-методичну, науково-дослідну тощо. В сучасних умовах мова компетенцій є найбільш адекватною для описання результатів освіти. По суті це єдина узгоджена мова для описування академічних та професійних профілів і рівнів вищої освіти. На думку західних експертів, результати освіти, виражені на мові компетенцій – це шлях до розширення академічного й професійного визнання та мобільності, порівнянності й сумісності дипломів і кваліфікацій. В українських реаліях реалізація компетентнісного підходу може виступити додатковим чинником підтримки єдиного освітнього та професійно-кваліфікаційного простору. В статье освещается тема формирования предметно-практических компетенций будущих менеджеров образования. Учеными разрабатываются два вида моделей: модель деятельности специалиста и модель его подготовки. Первая из них ориентирована на изучение сферы деятельности выпускников определенного профиля на основе перечня условий их труда, необходимых знаний, умений, навыков и качеств личности. Вторая – дает ответ на вопрос о том, что необходимо специалисту для его успешной деятельности. Компетентностная модель специалиста-выпускника представляет описание того, каким набором компетенций должен обладать выпускник вуза, к выполнению каких профессиональных функций он должен быть подготовлен и какова должна быть степень его подготовленности. Таким образом компетентностная модель является научной основой результата и процесса подготовки в вузе, которая выражается компетентностью, обеспечивающей готовность и способность выпускника к успешной деятельности в профессиональной и социальной сферах и содержательно подается структурой общих и профессиональных компетенций специалиста. Будущий менеджер должен выполнять следующие производственные функции: организационную, аналитическую, плановую, контрольную, учебно-методическую, научно-исследовательскую и тому подобное. В современных условиях язык компетенций является наиболее адекватным для описания результатов образования. По сути это единственный согласованный язык для описания академических и профессиональных профилей и уровней высшего образования. По мнению западных экспертов, результаты образования, выраженные на языке компетенций – это путь к расширению академического и профессионального признания и мобильности, сопоставимости и совместимости дипломов и квалификаций. В украинских реалиях реализация компетентностного подхода может выступить дополнительным фактором поддержания единого образовательного и профессионально-квалификационного пространства. The article highlights the formation of subject-practical competences of future education managers. Scientists developed two types of models: model of activity of the expert and the model for its preparation. The first of them focused on the study of the activities of graduates of a specific profile based on the list their working conditions, necessary knowledge, skills and personal qualities. The second gives the answer to the question about what needs a specialist for its successful operation. The competence model of the specialist-graduate is a description of what set of competencies should have the graduate to perform professional functions it should be prepared and what should be its degree of preparedness. Therefore, the competence model is a research-based result and process of training in the University, which is competence, ensuring the willingness and ability of a graduate to successful activities in professional and social fields and content is supplied by the structure of General professional competence of a specialist. Future Manager must perform the following production function: organizational, analytical, planning, control, teaching, research and the like. In modern conditions, the language of competences is the most appropriate for the description of educational outcomes. In fact it is the only consistent language for describing the academic and professional profiles and levels of higher education. According to Western experts, the results of education, expressed in the language of competences is the way to expand the academic and professional recognition and mobility, comparability and compatibility of diplomas and qualifications. In the Ukrainian realities, the implementation of competence-based approach can act as an additional factor in maintaining a common educational and vocational qualification of space.
- ДокументІнноваційна компетентність керівника закладу освіти як складова його інноваційної культури(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2020) Темченко, О. В.Модернізація освіти в Україні сьогодні, як ніколи, актуалізує проблему розвитку управлінської компетентності керівника освітнього закладу. Ефективного функціонування освітньої установи недостатньо для того, щоб бути конкурентоспроможною на ринку освітніх послуг. Нові виклики суспільства вимагають від закладів освіти постійного розвитку. Одним із засобів чого є впровадження інновацій в систему роботи закладу освіти. Модернизация образования в Украине сегодня, как никогда, актуализирует проблему развития управленческой компетентности руководителя образовательного заведения. Эффективного функционирования образовательного учреждения недостаточно для того, чтобы быть конкурентоспособным на рынке образовательных услуг. Новые вызовы общества требуют от учебных заведений постоянного развития. Одним из средств чего является внедрение инноваций в систему работы образовательного учреждения. Modernization of education in Ukraine today is more relevant than ever the problem of developing the managerial competence of the head of education institution. The effective functioning of an educational institution is not enough to be competitive in the market of educational services. New challenges of society demand from educational institutions of constant development. One of the means of which is the introduction of innovations in the system of educational institutions.
- ДокументІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИХ ЗАСАД СУТНОСТІ МЕНЕДЖМЕНТУ(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2022) Сойма, С. Ю.; Гречаник, О. Є.; Темченко, О. В.Стаття присвячена дослідженню та висвітленню інноваційних підходів до менеджменту, який є основним складником забезпечення ефективної роботи сучасного підприємства. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю впровадження інновацій в систему управління, яке сприятиме підвищенню конкурентоспроможності підприємства. Мета статті – визначити інноваційні підходи до менеджменту підприємства, які сприятимуть грамотній організації виробництва та раціональному споживанню матеріальних і трудових ресурсів. Для досягнення мети в процесі дослідження були вирішені такі завдання: визначено поняття «інновація» та роль засобів автоматизації в інноваційних процесах менеджменту; розглянуто основні функції менеджменту; запропоновано практичне використання цифрових технологій в менеджменті підприємства на всіх етапах його здійснення. В процесі дослідження використані загальнонаукові методи пізнання: метод критичного аналізу, синтезу, індукції та дедукції. За результатами дослідження встановлено, що інноваційні процеси на сучасному підприємстві відбуваються з використанням цифрових технологій. В зв’язку з цим усі інноваційні процеси менеджменту потребують засобів автоматизації, які дозволили б більш ефективно управляти трудовими, матеріальними та фінансовими ресурсами. Теоретичні основи менеджменту передбачають виконання певних управлінських дій, спрямованих на планування виробництва, організацію діяльності підприємства, мотивації персоналу та контролю за результатами управління. На сьогоднішній день ці дії потребують інноваційного підходу, тобто використання цифрових технологій на всіх стадіях менеджменту: програмної платформи Streamline, сучасних методологій Agile та Waterfall, цифрового проекту Joyride Horticulture, хмарного рішення HANA та платформи Predix. Практичне значення дослідження полягає в можливості застосування отриманих результатів вітчизняними підприємствами в процесі розроблення методології організації інноваційного менеджменту. The article is devoted to the study and coverage of innovative approaches to management, which is the main component of ensuring the effective operation of a modern enterprise. The relevance of the study is due to the need to introduce innovations in the management system, which will increase the competitiveness of the enterprise. The purpose of the article is to identify innovative approaches to enterprise management that will contribute to the competent organization of production and rational consumption of material and labor resources. To achieve this goal, the following tasks were solved during the study: the concept of "innovation" and the role of automation tools in innovative management processes were defined, the main functions of management were considered, the practical use of digital technologies in enterprise management at all stages of its implementation was proposed. The study used general scientific methods of cognition: the method of critical analysis, synthesis, induction and deduction. According to the results of the study, it was found that innovation processes in a modern enterprise are carried out using digital technologies. In this regard, all innovative management processes require automation tools that would allow more efficient management of labor, material and financial resources. The theoretical basis of management involves the implementation of certain management actions aimed at planning production, organizing the activities of the enterprise, motivating staff and monitoring management results. Today, these actions require an innovative approach, that is, the use of digital technologies at all stages of management: Streamline software platform, modern Agile and Waterfall methodologies, Joyride Horticulture digital project, HANA cloud solution and Predix platform. The practical significance of the study lies in the possibility of applying the results obtained by domestic enterprises in the process of developing a methodology for organizing innovation management.