Перегляд за Автор "Твердохліб, О. В."
Зараз показано 1 - 20 з 27
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАльбом для лабораторних занять з дисципліни "Фізіологія рослин"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Твердохліб, О. В.; Потапенко, Г. С.Альбом для лабораторних занять розроблен відповідно до навчальної програми з дисципліни «Фізіологія рослин». Призначен для студентів факультету природничої, спеціальної та здоров'язбережучої освіти. The album for laboratory studies was developed in accordance with the curriculum for the discipline "Plant Physiology". Designed for students of the faculty of natural, special and health education.
- ДокументАльбом для лабораторних занять з дисципліни «Фізіологія рослин»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11) Потапенко, Г. С.; Твердохліб, О. В.; Волкова, Р. Є.Навчально-методичний посібник призначений для виконання лабораторних та самостійних робіт з метою успішного засвоєння навчального матеріалу і для інтенсифікації самостійної роботи студентів природничих факультетів освітнього рівня бакалавр зі спеціальностей: 014 Середня освіта (Біологія) та 091 Біологія. За структурою даний посібник містить 16 лабораторних робіт, в кожній з яких даються загальні методичні рекомендації до їх виконання, короткі теоретичні відомості з відповідних тем та завдання для самостійного виконання; а також програму курсу та список рекомендованої літератури. The teaching-methodical guide is intended for the performance of laboratory and independent work in order to successfully master the educational material and to intensify the independent work of students of the faculties of natural sciences at the bachelor's level of education in the specialties: 014 Secondary Education (Biology) and 091 Biology. The structure of this manual contains 16 laboratory works, in each of which there are general methodological recommendations for their implementation, brief theoretical information on relevant topics and tasks for independent implementation; as well as the course syllabus and recommended reading list.
- ДокументАльбом для лабораторних занять з дисципліни «Фізіологія рослин»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Твердохліб, О. В.; Потапенко, Г. С.; Волкова, Р. Є.Навчально-методичний посібник, розрахований на студентів здобувачів вищої педагогічної освіти першого (бакалаврського) рівня. Альбом для лабораторних занять розроблений відповідно до навчальної програми дисципліни «Фізіологія рослин» і складається з 16 тематичних занять, кожне з яких містить загальні методичні рекомендації до її виконання, короткі теоретичні відомості з відповідних тем та завдання для самостійного контролю набутих знань та навичок. Навчально-методичний посібник націлений на набуття студентами сучасних теоретичних знань з фізіології рослин та практичних навичок, необхідних для професійної діяльності в галузі біології. Виконуючи лабораторні роботи з фізіології росли у студентів формується цілісне уявлення про особливості функціонування рослинного організму, зв'язок фізіологічних функцій та метаболічних систем у рослині, регуляцію фізіологічних функцій в системі цілісного організму, зміни у фізіологічних процесах за дії факторів навколишнього середовища та особливості перебігу біохімічних процесів у рослинному організмі. The study guide is designed for students of the first (bachelor's) level of higher pedagogical education. The album for laboratory classes is developed in accordance with the curriculum of the discipline "Plant Physiology" and consists of 16 thematic classes, each of which contains general methodological recommendations for its implementation, brief theoretical information on relevant topics and tasks for self-control of acquired knowledge and skills. The study guide is aimed at providing students with up-to-date theoretical knowledge of plant physiology and practical skills necessary for professional activities in the field of biology.During laboratory work on plant physiology, students develop a holistic view of the peculiarities of plant organism functioning, the relationship between physiological functions and metabolic systems in a plant, the regulation of physiological functions in the system of an integral organism, changes in physiological processes under the influence of environmental factors and the peculiarities of biochemical processes in a plant organism.
- ДокументАльбом для лабораторних занять з дисципліни «Фізіологія рослин»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10) Потапенко, Г. С.; Твердохліб, О. В.; Волкова, Р. Є.Альбом для лабораторних занять з дисципліни «Фізіологія рослин» являє собою робочий зошит щодо виконання лабораторних та самостійних робіт згідно з програмою, з метою успішного засвоєння навчального матеріалу й для інтенсифікації самостійної роботи здобувачів освітнього рівня бакалавр зі спеціальностей: 014 Середня освіта (Біологія) та 091 Біологія. Посібник містить 17 лабораторних робіт, в кожній з яких надаються загальні методичні рекомендації щодо їх виконання, короткі теоретичні відомості з відповідних тем, завдання для самостійної роботи, а також посилання на короткі навчальні відео. Теоретичний матеріал спрямований допомогти здобувачам краще усвідомити суть питань, що досліджуються на лабораторних заняттях, орієнтує до поглибленого аналізу матеріалу під час підготовки та його кращому засвоєнню. Практичні завдання мають проблемний характер і спрямованні не тільки на відтворення спостережень, але й на вміння аналізувати та узагальнювати результати досліджень. The album for laboratory classes in the discipline "Physiology of plants" is a workbook for the performance of laboratory and independent work according to the program, with the aim of successfully mastering the educational material and for intensifying the independent work of applicants of the bachelor's educational level in the specialties: 014 Secondary education (Biology) and 091 Biology. The manual contains 17 laboratory exercises, each of which provides general methodical recommendations for their implementation, brief theoretical information on relevant topics, tasks for independent work, as well as links to short educational videos. The theoretical material is aimed at helping students to better understand the essence of the issues investigated in laboratory classes, orients them to an in-depth analysis of the material during preparation and its better assimilation. Practical tasks have a problematic nature and are aimed not only at reproducing observations, but also at the ability to analyze and summarize research results.
- ДокументБУДОВА КОЛОСУ ПШЕНИЦІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Дятло, Є. В.; Твердохліб, О. В.Використання у селекційному процесі видів та форм пшениць з підвищеною кількістю зерен в колосі розширює перспективи отримання більш продуктивних сортів. Підтверджено, що мутантні форми, які доводять можливість існування генетично детермінованої багатоквітковості, можуть кардинально змінити будову суцвіття пшениці. Одночасно, продовжуються дослідження у напрямі інтродукції в геном пшениці ортологічних генів багатоквітковості від інших культур. The use of wheat species and forms with an increased number of grains in the ear in the selection process expands the prospects of obtaining more productive varieties. It has been confirmed that mutant forms that prove the possibility of existence genetically of determinate polyflora, can radically change the structure of the wheat inflorescence. At the same time, research continues in the direction of introduction into the wheat genome of orthologous polyfloral genes from other crops.
- ДокументБІОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ ЯК МЕТОД НАВЧАННЯ БІОЛОГІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Мозгова, Г. С.; Твердохліб, О. В.Розглянуто біологічний експеримент як метод навчання біології. Підкреслено, що біологічний експеримент передбачає рішення якогось неоднозначного завдання, що потребує, з одного боку, використання різноманітних методів, з іншого – інтегрування міжпредметних знань. Успішно організований біологічний експеримент на уроках біології це сукупність навчально-пізнавальних прийомів, які дозволяють знайти відповідь на те чи інше проблемне питання, стимулюють самостійну пошукову діяльність учня, забезпечують гармонійний розвиток особистості, з обов'язковою презентацією отриманих результатів.The biological experiment as a method of teaching biology is considered. It is emphasized that a biological experiment involves solving an ambiguous task that requires, on the one hand, the use of various methods, and on the other hand, the integration of interdisciplinary knowledge. A successfully organized biological experiment in biology lessons is a set of educational and cognitive techniques that allow finding an answer to a particular problematic issue, stimulate the student's independent search activity, ensure harmonious personality development, with the obligatory presentation of the results.
- ДокументВИДОВЕ РІЗНОМАНІТТЯ РОДУ AEGILOPS В НАЦІОНАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ ГЕНЕТИЧНИХ РЕСУРСІВ РОСЛИН УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Сіняєва, М. І.; Сумцова, А. А.; Твердохліб, О. В.У роботі підкреслено, що питання вивчення та розмноження представників роду Aegilops є нагальним питанням у галузі селекції та генетики, адже такі заходи унеможливлюють зменшення різноманітності, яке спричиняє генетичну гемогенність та чутливість сільськогосподарської продукції до біотичних та абіотичних стресів.The paper emphasizes that the issue of studying and propagating representatives of the genus Aegilops is an urgent issue in the field of breeding and genetics, because such measures make it impossible to reduce diversity, which causes genetic heterogeneity and sensitivity of agricultural products to biotic and abiotic stresses.
- ДокументВикладання біологічного циклу при підготовці вчителів інтегрованого курсу «Природничі науки»(КЗ Сумський інститут післядипломної педагогічної освіти, 2020) Твердохліб, О. В.; Ликова, І. О.В роботі розглянуто актуальність інтегрованого підходу до вивчення дисциплін природничого циклу у старшій (профільній) школі, зміст та завдання проектів навчальних програм інтегрованого курсу «Природничі науки», які проходять апробацію в ряді шкіл країни. Проаналізовано зміст і завдання дисциплін біологічного циклу при підготовці вчителя природничих наук. В работе рассмотрены актуальность интегрированного подхода к изучению дисциплин естественнонаучного цикла в старшей (профильной) школе, содержание и задачи проектов учебных программ интегрированного курса «Естественные науки», которые проходят апробацию в ряде школ страны. Проанализировано содержание и задачи дисциплин биологического цикла при подготовке учителя естественных наук. The relevance of the integrated approach to the study of natural cycle disciplines in senior (profile) school, the content and objectives of the draft curriculum of the integrated course «Natural Sciences», which are being tested in a number of schools in the country, are revealed. The content and tasks of the disciplines of the biological cycle in the training of a teacher of natural sciences are analyzed.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ГЕОІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ GBIF ДЛЯ ВИВЧЕНННЯ РОЗПОВСЮДЖЕННЯ POACEA ПО ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Мозгова, Г. С.; Твердохліб, О. В.У публікації досліджено розповсюдження Злакових (Poacea) по території України, застосовувавши ресурс GBIF. GBIF (Global Biodiversity Information Facility) – це міжнародна організація, яка забезпечує безкоштовний та відкритий доступ до даних про біорізноманіття з усього світу. Зазначено, що GBIF – це надзвичайно важливий інформаційний ресурс для збереження та дослідження біорізноманіття на планеті. Забезпечуючи доступ до глобальних даних про біорізноманіття, GBIF допомагає науковцям та охоронцям природи у боротьбі за збереження та сталий розвиток цінних екосистем. Безкоштовний та відкритий доступ до цих даних є важливим кроком у напрямку збереження та сталого використання біорізноманіття на нашій планеті. The publication examines the distribution of Poacea on the territory of Ukraine, using the GBIF resource. GBIF (Global Biodiversity Information Facility) is an international organization that provides free and open access to biodiversity data from around the world. It is noted that GBIF is an extremely important information resource for the conservation and research of biodiversity on the planet. By providing access to global biodiversity data, GBIF helps scientists and conservationists fight for the conservation and sustainable development of valuable ecosystems. Free and open access to this data is an important step towards the conservation and sustainable use of biodiversity on our planet.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ КОЛЕКЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ЦЕНТРУ ГЕНЕТИЧНИХ РЕСУРСІВ РОСЛИН УКРАЇНИ У НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ ТА НАВЧАННІО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09-23) Твердохліб, О. В.; Богуславський, Р. Л.; Рожков, Р. В.; Любич, В. В.; Колодка, А. В.; Сіняєва, М. І.; Дятло, Є. В.Генетичні банки рослин з середини ХХ століття накопичують біорізноманіття рослин, яке представлене зразками сільськогосподарських культур та дикорослих рослин. Колекційні зразки вивчаються та зберігаються як резерв для ефективного використання генетичних комбінацій для селекційних, наукових та освітніх програм. Для ефективної реалізації освітніх можливостей Національного центру генетичних ресурсів рослин України необхідно створити зручні цифрові інтерфейси та навчальні модулі для демонстрації складу різноманітних колекцій та забезпечити доступ до них науково-педагогічних працівників. Plant genetic banks have been accumulating plant biodiversity since the middle of the 20th century, which is represented by samples of agricultural crops and wild relatives. Collection samples are studied and stored as a reserve for effective use of genetic combinations for breeding, scientific and educational programs. In order to effectively implement the educational opportunities of the National Center of Plant Genetic Resources of Ukraine, it is necessary to create convenient digital interfaces and educational modules to demonstrate the composition of various collections, and to ensure access to them for scientific and pedagogical workers.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ СТАРШОЇ ШКОЛИ(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Твердохліб, О. В.; Меженська, В. В.; Бондаренко, В. М.В статті розглянуто, що завдяки інтерактивним методам на уроках біології у старшій школі ми розвиваємо критичне мислення, творчий підхід до вирішення проблем. Засвоєння знань відбувається у процесі розв’язання конкретної життєвої чи змодельованої проблеми, що підвищує інтерес до природничих наук. В статье рассмотрено, что благодаря интерактивным методам на уроках биологии в старшей школе, мы развиваем критическое мышление, творческий подход к решению проблем. Усвоение знаний происходит в процессе решения конкретной жизненной или смоделированной проблемы, что повышает интерес к естественным наукам. The article considers that thanks to interactive methods at biology lessons in high school, we develop critical thinking and a creative approach to problem solving. The learning takes place in the process of solving a concrete real-life or simulated problem, which increases interest in the natural sciences.
- ДокументВикористання інформаційних систем при моніторингу біорізноманіття(Ужгородський національний університет, Університет ім. Павла Йозефа Шафарика в Кошицях, Університет М. Ніредьгаза; ПП «АУТДОР-ШАРК», 2023-06-01) Твердохліб, О. В.; Волкова, Р. Є.Збереження біорізноманіття – це одна з глобальних екологічних проблем людства. Вплив людини на довкілля призвів до того, що тисячі видів тварин і рослин знаходяться на межі зникнення. Ця проблема є актуальною і для України, бо територія має високу щільність населення та значно змінені природні ландшафти: близько 70% площі країни займають сільськогосподарські ландшафти, ліси збереглися всього на 15% площі, населені пункти та густа мережа автомобільних і залізничних доріг займають великі ділянки землі. З метою отримання даних та подальшого моніторингу ми залучаємо наших здобувачів вищої освіти до роботи як з національними, так і міжнародними інформаційними системами. Наші студенти найчастіше використовують такі глобальні мережі з вивчення біологічного різноманіття: UkrBIN, iNaturalist, GBIF (Global Biodiversity Information Facility, або Глобальна інформаційна система з біорізноманіття). Preservation of biodiversity is one of the global environmental problems of mankind. Human influence on the environment has led to the fact that thousands of species of animals and plants are on the verge of extinction. This problem is also relevant for Ukraine, because the territory has a high population density and significantly changed natural landscapes: about 70% of the country's area is occupied by agricultural landscapes, forests are preserved on only 15% of the area, settlements and a dense network of roads and railways occupy large areas of land . For the purpose of obtaining data and further monitoring, we engage our higher education graduates to work with both national and international information systems. Our students most often use the following global networks for the study of biological diversity: UkrBIN, iNaturalist, GBIF (Global Biodiversity Information Facility).
- ДокументЗалучення студентів-біологів до створення нових об’єктів природно-заповідного фонду (ПЗФ) України в місті Харкові(БО «БФ «Фонд захисту біорізноманіття України», Інститут ботаніки ім. М. Г. Холодного НАН України, Інститут зоології ім. І. І. Шмальгаузена НАН України, ГО «Українська природоохоронна група» (UNCG), Друк Арт, 2020) Бенгус, Ю. В.; Твердохліб, О. В.; Волкова, Р. Є.; Турчинова, А. І.; Голубенко, В. О.В статті розглянуто, що протягом 2017–2019 років під час екскурсій по фітоценозах в межах міста Харкова (зокрема під час польової практики) було виявлено місця зростання рідкісних видів рослин. На основі цього, буде підготовлено студентами і викладачами обґрунтування для подання у відповідні органи клопотання щодо включення вказаних об’єктів у природно-заповідний фонд України, а в період польової практики будуть зроблені відповідні описи фітоценозів, сформовані карти з нанесеними межами майбутніх ділянок, визначені кадастрові номери і власники землі в межах запропонованих ділянок, зібрано іншу необхідну для оформлення документів інформацію. В статье рассмотрено, что в течение 2017–2019 годов во время экскурсий по фитоценозу в пределах города Харькова (в частности во время полевой практики) были обнаружены места произростания редких видов растений. На основе этого, будет подготовлено студентами и преподавателями обоснование для представления в соответствующие органы ходатайства по включению указанных объектов в природно-заповедный фонд Украины, а в период полевой практики будут сделаны соответствующие описания фитоценозов, сформированы карты с нанесенными границами будущих участков, определены кадастровые номера и владельцы земли в пределах предложенных участков, собрана другая необходимая для оформления документов информация. The article considers that during the 2017–2019 phytocenosis excursions within the city of Kharkiv (in particular, during the field practice) the sites of rare plant species were discovered. Based on this, the students and teachers will prepare a justification for submission to the relevant authorities of the application for inclusion of these objects in the Natural Reserve Fund of Ukraine, and during the field practice will be made appropriate descriptions of phytocenoses, maps with marked boundaries of future sites will be formed, cadastral numbers and land owners within the proposed sites will be identified, other information necessary for registration of documents will be collected.
- ДокументМАТЕМАТИЧНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ У СТАРШІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09-23) Твердохліб, О. В.; Пальчик, О. О.; Скакун, О. В.; Прядка, А. С.При грамотному підході до вивчення біології в старшій школі необхідно використовувати математичну складову на практичних заняттях. Це дає учням можливість переходити на більш високі рівні абстрактного та узагальнюючого мислення. Окремі знання перетворюються на систему знань, яка є основою формування наукового світогляду. With a competent approach to the study of biology in high school, it is necessary to use the mathematical component in practical classes. This gives students the opportunity to move to higher levels of abstract and generalizing thinking. Separate knowledge turns into a system of knowledge, which is the basis of the formation of a scientific worldview, therefore, beliefs.
- ДокументМетодичні рекомендації для практичних занять з дисципліни "Методика викладання біології у старшій та профільній школі"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Твердохліб, О. В.У методичних рекомендаціях з дисципліни «Методика викладання біології у старшій та профільній школі» розроблені теми практичних занять, освітні, навчальні, робочі програми вивчення біології в шкільному курсі, методика підготовки та проведення семінарських, лабораторних та практичних занять, дан орієнтовний перелік питань для семестрового контролю. В методических рекомендациях по дисциплине «Методика преподавания биологии в старшей и профильной школе» разработаны темы практических занятий, образовательные, учебные, рабочие программы изучения биологии в школьном курсе, методика подготовки и проведения семинарских, лабораторных и практических занятий, дан ориентировочный перечень вопросов для семестрового контроля. The methodological recommendations for the discipline "Biology teaching methodology in high and vocational schools" develop topics of practical classes, educational, curricular and working programmes for studying biology in the school course, methods of preparing and conducting seminars, laboratory and practical classes, an indicative list of questions for the semester control is given.
- ДокументМЕХАНІЗМ ПОСУХОСТІЙКОСТІ У РОСЛИН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Колодка, А. В.; Твердохліб, О. В.Посухостійкість – здатність культурних рослин підтримувати свій ріст і розвиток в умовах посухи. Стабільність врожаю вирощуваних культур тісно зв’язана з стійкістю до умов посухи. Посухостійкість рослин досить складна, тому їх часто поєднують в різні категорії механізмів для надання стійкості до посухи на різних стадіях розвитку. Одним з основних механізмів посухостійкості сільськогосподарських культур визнано осмотичне регулювання (ОР). Осмотичне регулювання реалізується шляхом зниження осмотичного потенціалу за рахунок накопичення органічних і неорганічних осмолітів у відповідь на дефіцит води. Цей механізм проявляється у всіх клітинах рослин, у тому числі в пилкових зернах.Drought resistance is the ability of cultivated plants to maintain their growth and development in drought conditions. The stability of the yield of cultivated crops is closely related to the resistance to drought conditions. Drought resistance of plants is quite complex, so they are often combined into different categories of mechanisms for providing drought resistance at different stages of development. Osmotic regulation (OR) is recognized as one of the main mechanisms of drought resistance of agricultural crops. Osmotic regulation is implemented by lowering the osmotic potential due to the accumulation of organic and inorganic osmolytes in response to water deficit. This mechanism is manifested in all plant cells, including pollen grains.
- ДокументОрганізація екскурсії, як активної форми навчання(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Астрая, 2021-05-27) Твердохліб, О. В.; Бондаренко, Ю. О.; Орел, Ю. В.Навчальні екскурсії є обов’язковими та необхідними складовими навчально-виховного процесу. Вони передбачають створення умов для наближення змісту навчальних предметів до реального життя, спостереження та дослідження учнями явищ природи, розширення світогляду школярів, формування в них життєво необхідних компетенцій, посилення практичної та професійно-орієнтаційної спрямованості навчально-виховного процесу. Учебные экскурсии являются обязательными и необходимыми составляющими учебно-воспитательного процесса. Они предусматривают создание условий для приближения содержания учебных предметов в реальной жизни, наблюдения и исследования учащимися явлений природы, расширения кругозора школьников, формирование у них жизненно необходимых компетенций, усиление практической и профессионально-ориентационной направленности учебно-воспитательного процесса. Study tours are mandatory and necessary components of the educational process. They provide for the creation of conditions for bringing the content of subjects to real life, observation and research by students of natural phenomena, expanding the worldview of students, forming vital competencies, strengthening the practical and vocational orientation of the educational process.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ОСВІТНЬОЇ СИСТЕМИ В ЛИТВІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Лантух, Я. А.; Твердохліб, О. В.У публікації висвітлено особливості освітньої системи в Литві для розширення подальшої інтеграції студентів ХНПУ імені Г. С. Сковороди до міжнародної системи освіти. З’ясовано, що освіта в Литві будується на наступних рівнях – початкова, базова (загальна) середня (необов’язкова) та вища. Кожен з освітніх рівнів пов'язаний з певними компетенціями, що виражаються через знання розуміння та оволодіння здібностями. Після отримання базової освіти є можливість продовжити навчання за програмою середньої освіти або вступити до професійної школи. Базову та середню освіту також можна здобути, навчаючись за програмою професійно-технічної підготовки, яка інтегрує відповідно програму базової або середньої освіти. The publication highlights the peculiarities of the educational system in Lithuania for the further integration of students of H.S. Skovoroda KhnPU into the international education system. It was found that education in Lithuania is built on the following levels - primary, basic (general), secondary (optional) and higher. Each of the educational levels is associated with certain expressed competencies through knowledge understanding and mastery of abilities. After receiving a basic education, there is an opportunity to continue studying in a secondary education program or enter a vocational school. Basic and secondary education can also be obtained by following a vocational training program that integrates the basic or secondary education program respectively.
- ДокументОЦІНКА НАСІННЯ T. MONOCOCCUM L ДО ВОДНОГО СТРЕСУ(Львівський національний аграрний університет, 2021-10-05) Твердохліб, О. В.; Марюха, Д.; Фу, ХаоУ статті вивчено вплив водного стресу на насіння диплоїдної пшениці різного географічного походження. Водний стрес моделювався шляхом пророщування насіння у розчинах полімеру поліетиленгліколю 6000 (ПЕГ 6000). Було виявлено, що проростання насіння не викликало, порівняно з контролем, значного зниження їх схожості. В статье изучено влияние водного стресса на семена диплоидной пшеницы различного географического происхождения. Водный стресс моделировался путем проращивания семян в растворах полимера полиэтиленгликоля 6000 (ПЭГ 6000). Было обнаружено, что прорастание семян не вызывало, по сравнению с контролем, значительного снижения их всхожести. The influence of water stress on diploid wheat seeds of different geographical origin has been studied. Water stress was simulated because of seed germination in solutions of polymer polyethylene glycol 6000 (PEG 6000). It was found that seed germination did not cause, compared with the control, a significant decrease in its germination.
- ДокументПЛІВЧАСТІ ПШЕНИЦІ СЬОГОДЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Сачава, К.; Твердохліб, О. В.У публікації проаналізовано плівчасті види пшениці. Для плівчастих пшениць характерна висока харчова цінність: високий вміст білка, клітковини та інших поживних речовин; екологічна чистота: не потребує використання хімічних пестицидів та гербіцидів. Генетичний потенціал плівчастих пшениць роблять їх цінним інструментом для селекції нових сортів пшениці, які будуть відповідати потребам сучасного сільського господарства. The publication analyzes the filmy types of wheat. Flax wheat is characterized by a high nutritional value: a high content of protein, fiber and other nutrients; environmental cleanliness: does not require the use of chemical pesticides and herbicides. The genetic potential of durum wheat makes them a valuable tool for the selection of new wheat varieties that will meet the needs of modern agriculture.