Перегляд за Автор "Танько, Т. П."
Зараз показано 1 - 19 з 19
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Танько, Т. П.; Тарарак, Н. Г.У публікації досліджено використання інноваційних технологій у закладах дошкільної освіти. Зазначено, що до сучасних інноваційних технологій, які широко використовуються у ЗДО, належать: здоров’язбережувальні; розвивальні; технології дослідницької та проєктної діяльності; корекційні; ігрові; інформаційно-комунікаційні; особистісно-орієнтовані; квест технології та драмогерменевтика. The publication explores the use of innovative technologies in preschool education institutions. It is noted that modern innovative technologies that are widely used in preschool educational institutions include: health-saving; developmental; research and project technologies; correctional; game; information and communication; personality-oriented; quest technologies and drama hermeneutics.
- ДокументДеякі аспекти організації дистанційного навчання у закладах вищої педагогічної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Мітра, 2021-03-31) Танько, Т. П.У статті проаналізовані особливості організації дистанційного навчання у закладах вищої освіти. Схарактеризовано досвід роботи викладачів факультету дошкільної освіти ХНПУ імені Г. С. Сковороди в умовах дистанційного навчання. Представлено пріоритетні напрями роботи викладацького складу в нових умовах. В статье проанализированы особенности организации дистанционного обучения в учреждениях высшего образования. Охарактеризован опыт работы преподавателей факультета дошкольного образования ХНПУ имени Г. С. Сковороды в условиях дистанционного обучения. Представлены приоритетные направления работы преподавательского состава в новых условиях. The features of the organization of distance learning in higher education institutions have been analyzed in the article. The experience of teachers of the faculty of preschool education of Kharkiv National Pedagogical university named after G. S. Skovoroda in the conditions of distance learning has been characterized. The priority directions of work of the teaching staff in new conditions have been presented.
- ДокументДидактичні умови розвитку творчих якостей майбутніх учителів музики(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2012) Танько, Т. П.У статті розглядаються дидактичні умови розвитку особистісних творчих якостей студентів музично-педагогічних факультетів. Наголошується на значущості у навчальному процесі творчої діяльності, творчого пошуку, особистісно-орієнтованого підходу, варіативності, поєднання індивідуальних і колективних форм роботи. Didactic conditions, the development of personal creative abilities of students of music and Pedagogical faculties are studied in the article. Students` creative action, creative research, personal attitude, variation in the connection with individual and collective forms of the work are stressed on the necessity in education.
- ДокументЕстетичне виховання дошкільників як наукова проблема у першій половині ХХ століття(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка (К-ПНУ), Інститут педагогіки НАПН України, 2019) Танько, Т. П.; Чернявська, М. В.У статті систематизовано погляди провідних науковців першої половини ХХ століття на проблему естетичного виховання дошкільників, проаналізовано методичні посібники з питань використання мистецтва у процесі естетичного виховання дітей у дитячих садках. В статье систематизированы взгляды ведущих ученых первой половины ХХ столетия на проблему эстетического воспитания дошкольников, проанализированы методические пособия по вопросам использования искусства в процессе эстетического воспитания детей в детских садах. The search of ways to improve the process of aesthetic education of preschoolers is impossible without appeal to historical experience in order to rethink and outline the prospects for the creative use of progressive finds in modern conditions. In the article views of the leading scientists of the first half of the XX century on a problem of esthetic education of children are systematized; methodical manuals on the use of art in the process of children aesthetic activities in kindergartens are analyzed. It was found that the process of finding ways of aesthetic activities of preschool children took place under the influence of the theory of “free education” at the beginning of the 20th century the main provisions of which were the refutation of formal education and old traditional methods as well as negation of the leadership role of the educator. The artwork of preschool children was considered only as their independent activity, and the main function of the teacher in this process was to give “help” to the natural development of the child. In the forties of the XX century there was a need to develop a theory of preschool education, specific instructions for holding classes with preschoolers, methods of active guidance for children's aesthetic perceptions and activities criteria for reading, performance by children of musical material, poems, etc. The theory of learning appears to replace of ”free education” in the field of art and aesthetic education of preschoolers according to which a teacher is given a leading role in the educational process of kindergarten. These years the researches of experts are devoted the questions of determining the content of study in kindergarten, methods of art education (visibility and word), requirements for art material for preschoolers, development of art and creative abilities in children, the succession of tasks and methods of art education for kindergartens and schools, development of techniques for using folk art in aesthetic activities of preschoolers, conducting classes on singing, drawing, learning poetry, organizing games, holidays, entertainments and methodical issues of aesthetic activities of preschoolers.
- ДокументЕстетичне виховання дітей у дошкільних закладах освіти України (друга половина ХХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Вид-во «Мітра», 2017-10-16) Танько, Т. П.; Чернявська, М. В.Проаналізовано та систематизовано теоретичні ідеї вітчизняних учених і педагогів про естетичне виховання дошкільників у другій половині ХХ століття, визначено якісно нові зміни в розвитку традиції естетичного виховання дітей дошкільного віку, обґрунтовано етапи розвитку проблеми естетичного виховання у дошкільних закладах освіти досліджуваного періоду. Узагальнено досвід (реалізація змісту, форми і методи) естетичного виховання дітей у вітчизняних дошкільних закладах освіти та визначено перспективи використання позитивного досвіду минулого в сучасних умовах реформування національної освітньої системи. Матеріали можуть бути використані в лекційних курсах загальної та дошкільної педагогіки, історії педагогіки та дисциплін художньо-естетичного профілю. Навчальний посібник адресований викладачам ВНЗ, студентам, магістрантам і аспірантам. Проанализированы и систематизированы теоретические идеи отечественных ученых и педагогов об эстетическом воспитании дошкольников во второй половине ХХ века, определены качественно новые изменения в развитии традиции эстетического воспитания детей дошкольного возраста, обосновано этапы развития проблемы эстетического воспитания в дошкольных учебных заведениях исследуемого периода. Обобщен опыт (реализация содержания, формы и методы) эстетического воспитания детей в отечественных дошкольных учебных заведениях и определены перспективы использования положительного опыта прошлого в современных условиях реформирования национальной образовательной системы. Материалы могут быть использованы в лекционных курсах общей и дошкольной педагогики, истории педагогики и дисциплин художественно-эстетического профиля. Учебное пособие адресовано преподавателям вузов, студентам, магистрантам и аспирантам. Analyzed and systematized theoretical ideas of domestic scientists and teachers about the aesthetic education of preschoolers in the second half of the twentieth century, identified qualitatively new changes in the development of the tradition of aesthetic education of children of preschool age, the stages of development of the problem of aesthetic education in preschool educational institutions of the studied period are justified. The experience (implementation of content, forms and methods) of aesthetic education of children in domestic preschool educational institutions is summarized and the prospects for using the positive experience of the past in modern conditions of reforming the national educational system are defined. Materials can be used in lecture courses of general and preschool pedagogy, history of pedagogy and disciplines of artistic and aesthetic profile. The manual is addressed to university teachers, students, undergraduates and graduate students.
- ДокументКОМПОНЕНТИ СУЧАСНОЇ СИСТЕМИ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Й ДИДАКТИКО-МЕТОДИЧНОГО СУПРОВОДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯК ОСНОВА ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИХОВАТЕЛІВ ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Танько, Т. П.; Григоренко, В. Л.У публікації досліджено процес вдосконалення науково-методичного забезпечення дошкільної освіти й дидактико-методичного супроводу освітнього процесу з позицій багаторічного досвіду підготовки здобувачів за спеціальністю «Дошкільна освіта» у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Системотвірним документом у змісті науково-методичного забезпечення дошкільної освіти є Базовий компонент дошкільної освіти. Зазначено, що сучасний стан дошкільної освіти характеризують значні зміни у системі науково-методичного забезпечення дошкільної освіти й дидактико-методичного супроводу освітнього процесу. У стані розробки і вдосконалення у контексті перегляду Базового компоненту дошкільної освіти знаходяться всі компоненти науково-методичного забезпечення. The publication examines the process of improving the scientific and methodological support of preschool education and didactic and methodological support of the educational process from the perspective of many years of experience in training applicants for the specialty "Preschool Education" at the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. A systematic document in the content of scientific and methodical provision of preschool education is a basic component of preschool education. It is noted that the modern state of preschool education is characterized by significant changes in the system of scientific and methodological support of preschool education and didactic and methodological support of the educational process. Under development and improvement in the context of revision of the Basic component of preschool education includes all components of scientific and methodological support.
- ДокументНаукові школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(ХНПУ імені Г. С. Сквороди, вид «Мітра», м. Харків, 2014-06-02) Андрущенко, О. А.; Білоусова, Л. І.; Білоцерківський, В. Я.; Волков, О. Г.; Гнізділова, О. А.; Євдокимов, В. І.; Жукова, Н. Г.; Золотухіна, С. Т.; Зоря, В. Д.; Кузнецова, О. А.; Култаєва, М. Д.; Маленко, О. О.; Маслов, М. П.; Микитюк, О. М.; Олексенко, О. А.; Прокопенко, А. І.; Прокопенко, І. Ф.; Процевський, О. І.; Слюсарська, Т. В.; Танько, Т. П.; Тимченко, І. В.; Ткаченко, Л. П.; Троцко, А. В.; Харченко, Л. П.; Хомуленко, Т. Б.; Худолій, О. М.У книзі викладені передумови формування наукових шкіл Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, процес їх становлення та сучасний стан розвитку. Подається докладна інформація про наукових лідерів, їх досвід, напрями, які вони очолили, висвітлені здобутки їх послідовників, окреслений внесок кожної із цих шкіл у розбудову освіти й науки в Україні. В книге изложены предпосылки формирования научных школ Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды, процесс их становления и современное состояние. Приводится подробная информация о научных лидерах, их опыт, направления, которые они возглавили, освещены достижения их последователей, очерчен вклад каждой из этих школ в развитие образования и науки в Украине. The book covers preconditions for the formation of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University schools of scientifi c thought, the process of their development and their current state. It provides detailed information about scientifi c leaders, their experience, researches they supervise and their followers’achievements as well as each school’s contribution to the development of education and science of Ukraine.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ ТА США (РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Танько, Т. П.; Тарарак, Н. Г.У статті з’ясовано, що виховання дітей дошкільного віку у Великій Британії та США пройшло шлях від суворого ставлення до дітей з боку дорослих, використання фізичних покарань до турботи про виховання у дітей ввічливості, доброзичливості, терпіння, характеру, віри в дитину, виховання у неї самостійності та моральності, формування здорового способу життя. The article presents the data dealing with preschool children upbringing in Great Britain and the USA. It has been determined that the process of preschool children upbringing in Great Britain and the USA has had a long history and moved from harsh treatment of children and use of corporal punishment to making efforts to teach children politeness, kindness, patience, character, faith in the child, developing their independence and morality, healthy lifestyle.
- ДокументПедагогічна практика в закладах дошкільної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Танько, Т. П.; Тарарак, Н. Г.; Ларіна, І. О.«Педагогічна практика в закладах дошкільної освіти: програма та методичні рекомендації» складено з урахуванням ОП «Дошкільна освіта» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, що навчаються за спеціальністю «012 Дошкільна освіта». Методичні рекомендації будуть корисні викладачам – керівникам практики і здобувачам вищої освіти у вирішенні завдань педагогічної практики в закладах дошкільної освіти. "Pedagogical practice in preschool education institutions: program and methodological recommendations" is compiled taking into account the OP "Preschool Education" for applicants of the second (master's) level of higher education, studying in the specialty "012 Preschool Education". The methodological recommendations will be useful for teachers heads of practice and applicants for higher education in solving the problems of pedagogical practice in preschool education institutions.
- ДокументПедагогічна практика у ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Танько, Т. П.; Ларіна, І. О.«Педагогічна практика у ЗДО: програма та методичні вказівки» складено з урахуванням ОП «Дошкільна освіта» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, що навчаються за спеціальністю «012 Дошкільна освіта». Методичні вказівки будуть в нагоді здобувачам вищої освіти у вирішенні завдань педагогічної практики в закладах дошкільної освіти. "Pedagogical Practice in Preschool Institutions: Programme and Methodological Guidelines" is compiled taking into account the OP "Preschool Education" for applicants for the second (master's) level of higher education, studying in the speciality "012 Preschool Education". Methodical instructions will be useful for higher education students in solving the problems of pedagogical practice in preschool education institutions.
- ДокументПерспективи створення регіональної системи громадянської та міжкультурної освіти населення на основі курсу «Культура добросусідства»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Танько, Т. П.; Юр’єва, К. А.; Тарарак, Н. Г.У статті висвітлюєються перспективи створення у Харківському регіоні системи громадянської та міжкультурної освіти населення на основі курсу «Культура добросусідства». Курс спрямовано на на адаптацію молодого покоління до етнокультурного розмаїття. В статье освещені перспективы создания в Харьковском регионе системы гражданскго и межкультурного образования населения на основе курса «Культура добрососедства». Курс направлен на на адаптацию молодого поколения к этнокультурному разнообразию. The topic of perspectives of creation in the Kharkiv region of the system of civic and intercultural education of the population on the basis of the course "Culture of good neighborliness" is covered. The course is aimed at adapting the younger generation to ethnocultural diversity.
- ДокументПИТАННЯ МОТИВАЦІЇ КАДРІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ)(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Танько, Т. П.У статті доведено, що мотивація кадрів дошкільної освіти до професійного зростання в кінці ХІХ — на початку ХХ століття була пов’язана з: активною діяльністю земств, приватних осіб та товариств; відкриттям спеціальних педагогічних курсів для дошкільних працівників; створенням широкої мережі ЗДО; проведенням з’їздів; виданням спеціального журналу тощо. The article proves that the motivation of preschool staff for professional growth at the end of the 19th century — at the beginning of the 20th century was connected with certain factors, such as: active works of zemstvos, private individuals and societies; introduction of special pedagogical courses for preschool staff; creating a wide network of preschool educational institutions; holding of congresses; publication of a special journal etc.
- ДокументПідготовка вихователів до організації методичної роботи в закладах дошкільної освіти (історичний аспект)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Танько, Т. П.; Тарарак, Н. Г.У статті аналізуються особливості та зміст підготовки вихователів до організації методичної роботи в закладах дошкільної освіти в 60-70-ті рр. ХХ століття. Установлено, що питаннями підвищення кваліфікації дошкільних працівників опікувалися районні методичні кабінети та методичні об‟єднання, завідувачі і вихователі-методисти закладів дошкільної освіти, методичні об‟єднання, які працювали на громадських засадах, школи передового педагогічного досвіду, спеціальні курси для вихователів закладів дошкільної освіти. З‟ясовано, що зміст підготовки вихователів до організації методичної роботи в закладах дошкільної освіти в 60 – 70-ті рр. ХХ століття включав: допомогу щодо виконання програми «Виховання у дитячому садочку», надання вихователям кваліфікованої допомоги з питань виконання освітньої програми, контроль за організацією самоосвітньої роботи вихователів, вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду; обмін досвідом як між вихователями різних груп, так і між закладами дошкільної освіти; установлення тісних зв‟язків із керівниками та педагогічними колективами шкіл і з громадськістю; участь вихователів у методичній роботі міста та району; удосконалення та активізацію методів виховання й навчання дітей дошкільного віку; вивчення нових програм виховання в дитячому садку; співробітництво з практичними працівниками, з вихователями інших закладів дошкільної освіти; знайомство вихователів ЗДО із нормативно-правовою базою та програмно-методичними матеріалами; надання рекомендацій щодо упровадження існуючих програм у практику роботи закладів дошкільної освіти; організацію навчання вихователів щодо складання методичної документації, форм та методів перевірки знань і навичок дітей дошкільного віку; ознайомлення вихователів із особливостями виховання та навчання дітей від першого року життя до підготовки дітей до школи та ін. Кращим вихователям радилось узагальнювати власний досвід, широко оприлюднювати його на науково-практичних конференціях різного рівня, педагогічних читаннях, семінарах, публікувати статті, вдосконалювати теорію та практику дошкільного виховання. The article analyzes the features and content of training educators to organize methodological work in preschool education institutions in the 60-70s of the XXth century. It has been stated that the issues of professional development of preschool workers were controled by district methodical offices and methodological associations, heads and educators-methodologists of preschool educational institutions, methodical associations that worked on a voluntary basis, schools of advanced pedagogical experience, special courses for educators of preschool education institutions. It has been found that the content of training educators to organize methodological work in preschool education institutions in the 60-70's of the XXth century included assistance in implementing the program "Education in kindergarten", providing educators with qualified assistance in implementing the educational program, control for the organization of self-educational work of educators; studying, generalization and implementation of advanced pedagogical experience; exchange of experience both between educators of different groups and between preschool institutions; establishing close relationship with school principals and teaching staff and the public; participation of educators in the methodological work of the city and district; improvement and intensification of teaching methods; study of new educational programs in kindergarten; cooperation with practitioners, educators of other preschool institutions; acquaintance of educators of a preschool education institution with normative-legal base and program-methodical materials; providing recommendations for the implementation of existing programs in the practice of preschool education institutions; organization of training of educators on the maintenance of methodological documentation, forms and methods of testing preschool children's knowledge and skills; acquaintance of educators with features of education and training children from the first year of life to preparation of children for school, etc. The best educators were advised to summarize their own experience, widely publish it at scientific and practical conferences of various levels, pedagogical readings, seminars, publish articles, improve the theory and practice of preschool education.
- ДокументПідготовка майбутніх музичних керівників ЗДО(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-04) Танько, Т. П.; Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У навчальному посібнику розглянуто зміст музично-педагогічної підготовки майбутніх музичних керівників закладів дошкільної освіти. Робота складається з чотирьох частин. У першій частині розкрито методичні аспекти змісту музично-педагогічної підготовки здобувачів вищої освіти. У другій частині наведено програми курсів, творчі завдання до самостійної роботи, вимоги до підсумкового контролю. Третя частина присвячена питанням загально-музичної підготовки майбутніх музичних керівників. У четвертій частині пропонується практичний матеріал до вивчення навчальних курсів. Запропонований навчальний посібник буде корисний викладачам у викладанні музично-педагогічних дисциплін та студентам в їх опануванні. В учебном пособии рассмотрено содержание музыкально-педагогической подготовки будущих музыкальных руководителей заведений дошкольного образования Работа состоит из четырех частей. В первой части раскрыты методические аспекты содержания музыкально-педагогической подготовки соискателей высшего образования. Во второй части приведены программы курсов, творческие задания к самостоятельной работе, требования к итоговому контролю. Третья часть посвящена вопросам общемузыкальной подготовки будущих музыкальных руководителей. В четвертой части предлагается практический материал к изучению образовательных курсов. Предлагаемое учебное пособие будет полезно преподавателям музыкально-педагогических дисциплин и студентам. The textbook discusses the content of music and pedagogical training of future music directors of preschool education. The work consists of four parts. The first part reveals the methodological aspects of the content of music and pedagogical training of higher education. The second part contains course programs, creative tasks for independent work, requirements for final control. The third part is devoted to the issues of general music training of future music directors. The fourth part offers practical material for studying courses. The proposed textbook will be useful for teachers in teaching music and pedagogical disciplines and students in its mastery.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Танько, Т. П.; Тарарак, Н. Г.У статті актуалізується проблема формування загальнолюдських цінностей у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, висвітлено соціально-педагогічні аспекти їх розвитку. Наголошено, що українське суспільство протягом століть виплекало багатогранну духовну культуру, що містить в собі такі загальнолюдські цінності як гуманістична свідомість, національні моральні ідеали, закоханість у свою землю, любов до Батьківщини, тощо. Проаналізовано етапи розвитку дефініції «цінності», визначено її сутність, зазначено, що духовні цінності знаходять свою конкретизацію через соціальні цінності, підкреслено що співвідношення духовних та соціальних цінностей являє собою соціально-психологічний аспект проблеми співвідношення сутності та особистості. Розкрито мету ціннісно-орієнтованої освіти, яка полягає у вихованні цілісної людини культури та має взаємозалежні природну, соціальну і культурну сутності. Розглядаються цінності освіти, зауважується, що вони мають бути спрямовані на формування системи ціннісних орієнтацій майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти та містить у собі когнітивну, емоційну та діяльнісну складові, що зумовлюють розвиток ціннісних уявлень, емоційно-ціннісну оцінку світу, спрямованість соціально-значущих дій педагога. Схарактеризовано цінності-якості, що мають бути притаманні майбутнім педагогам вихователям, наголошено, що ціннісно-мотиваційне ядро майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти містить у собі три рівня ставлення до навчання: ставлення до навчання як до цінності; ставлення до навчання як до одного із різновидів праці; ставлення до навчання як до специфічного виду праці, (роботи з дітьми дошкільного віку), що має забезпечити всі щабелі його духовного зростання. Підкреслено, що цінність навчальної діяльності майбутніх педагогів визначається тим, наскільки вона сприяє становленню їх як самодостатньої особистості, сприяє розвитку потреб до самореалізації, самовиховання, формування самосвідомості. Визначено вимоги до організації навчально-виховного процесу в сучасному ВНЗ з урахування кодексу цінностей сучасного національного виховання. The problem of forming universal values for future teachers of preschool education is actualized as well as the socio-pedagogical aspects of their development are highlighted. It is noted that the Ukrainian society for centuries cherished the multifaceted spiritual culture, that contains such universal values as humanistic consciousness, national moral ideals, love for land, love for Motherland etc. The stages of development the definition ‘value’ are analyzed, its essence is defined. It is specified that spiritual values find the concretization through social values. It is emphasized that the ratio of spiritual and social values represents social and psychological aspect of the problem of essence and personality. The purpose of value-oriented education is revealed. It consists of developing integral personal culture and it has interconnected natural, social and cultural essences. The education values are considered. It is said that they should be aimed at forming the system of value orientations of future teachers for preschool education. The system contains cognitive, emotional and activity components that determine the development of value concepts, emotional and value world assessment, the direction of socially significant teacher’s actions. The values and qualities that should be inherent for future educators are characterized. It is noted that the value and motivational core of a future teacher for preschool education contains three levels of learning attitude: the attitude to learning as a value; the attitude to learning as one of work types; the attitude to learning as a specific work type (work with preschool children), which should provide all stages of the spiritual growth. It is emphasized that the value of educational activities of future teachers is determined by the fact how the activity contributes to the forming self-sufficient personality, need development for self-realization, self-education, self-consciousness. The requirements for educational process organization in a modern university are highlighted, taking into account the value code of modern national education.
- ДокументТеорія музики і сольфеджіо(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди; «ФОП Напольська А.В.», 2021-05) Танько, Т. П.; Доля, Ю. В.У навчально-методичних рекомендаціях розглянуто зміст музично-теоретичної підготовки майбутніх музичних керівників закладів дошкільної освіти. Розкрито практичні аспекти вивчення дисципліни «Теорія музики і сольфеджіо». Використання даних методичних рекомендацій сприятиме ефективному оволодінню здобувачами вищої освіти даним курсом. В учебно-методических рекомендациях рассмотрено содержание музыкально-теоретической подготовки будущих музыкальных руководителей заведений дошкольного образования. Раскрыты практические аспекты изучения дисциплины «Теория музыки и сольфеджио». Использование данных методических рекомендаций будет способствовать эффективному овладению соискателями высшего образования данным курсом. The content of music-theoretical training of future music directors of preschool education institutions is considered in the educational and methodical recommendations. The practical aspects of studying the discipline "Music Theory and Solfeggio" are revealed. The use of these guidelines will contribute to the effective mastery of higher education by students of this course.
- ДокументФормування медіаграмотності майбутнього фахівця дошкільної освіти(Хмельницький інститут Міжрегіональної Академії управління персоналом, 2022) Доценко, С. О.; Танько, Т. П.Аналіз системи вищої освіти свідчить, що сьогодні значно збільшився обсяг інформації, яку повинен опанувати майбутній вихователь закладів дошкільної освіти, але термін на його підготовку залишається незмінним. Зростання алгоритмічного та критичного стилю мислення, формування у здобувачів освіти готовності щодо використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій має сприяти розвитку та підвищенню рівня медіаграмотності майбутніх фахівців дошкільної освіти. Дисципліни з медіаосвіти є популярними та улюбленими серед студентів, що підтверджує їх актуальність та необхідність. Вивчення досвіду розвинених країн дає можливість критично підійти до створення медіаосвітнього контенту та медіапростору у закладах вищої освіти. The analysis of the higher education system shows that today the amount of information that a future preschool teacher must master has increased significantly, but the deadline for his training remains unchanged. The growth of an algorithmic and critical style of thinking, the formation of education seekers' willingness to use information and communication technologies should contribute to the development and improvement of the level of media literacy of future preschool education specialists. Disciplines in media education are popular and favorite among students, which confirms their relevance and necessity. Studying the experience of developed countries makes it possible to critically approach the creation of media educational content and media space in higher education institutions.
- ДокументФормування медіаграмотності майбутнього фахівця дошкільної освіти(Хмельницький інститут імені Блаженнішого Володимира, Митрополита Київського і всієї України Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом», 2022) Доценко, С. О.; Танько, Т. П.Аналіз системи вищої освіти свідчить, що сьогодні значно збільшився обсяг інформації, яку повинен опанувати майбутній вихователь закладів дошкільної освіти, але термін на його підготовку залишається незмінним. Зростання алгоритмічного та критичного стилю мислення, формування у здобувачів освіти готовності щодо використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій має сприяти розвитку та підвищенню рівня медіаграмотності майбутніх фахівців дошкільної освіти. The analysis of the higher education system shows that today the amount of information that a future preschool teacher must master has increased significantly, but the deadline for his training remains unchanged. The growth of an algorithmic and critical style of thinking, the formation of education seekers' willingness to use information and communication technologies should contribute to the development and improvement of the level of media literacy of future preschool education specialists.
- ДокументЦифровізація дошкільної освіти: реалії та перспективи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-02) Танько, Т. П.Автором розглянуто цифрову трансформацію дошкільного освітнього середовища з позиції технологій, змісту діяльності, інформаційних ресурсів та комунікативних освітніх моделей, а також структури цифрової грамотності педагога дошкільної освіти. The author considered the digital transformation of the preschool educational environment from the point of view of technologies, content of activities, information resources and communicative educational models, as well as the structure of digital literacy of the preschool teacher.