Перегляд за Автор "Смирнова, Т. А."
Зараз показано 1 - 12 з 12
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДіалогічна взаємодія у хоровому колективі залежно від стилю педагогічного керівництва(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Романюк, Л. О.; Смирнова, Т. А.Стаття досліджує характер установлення діалогічної взаємодії у хоровому колективі залежно від стилю педагогічного керівництва (демократичного, авторитарного або ліберального). Статья исследует характер установления диалогического взаимодействия в хоровом коллективе в зависимости от стиля педагогического руководства (демократического, авторитарного или либерального). The article examines the nature of the establishment of dialogical interaction in the choir collective, depending on the style of pedagogical leadership (democratic, authoritarian or liberal).
- ДокументКомпоненти музичного мислення студентів вищих закладів освіти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Хуань, Ге; Смирнова, Т. А.Стаття розкриває поняття «музичне мислення», його специфіку та основні компоненти. Досліджено роль виховання музичного мислення у диригентсько-хоровій підготовці студента Статья раскрывает понятие «музыкальное мышление», его специфику и основные компоненты. Исследована роль воспитания музыкального мышления в дирижерско-хоровой подготовке студента The article reveals the concept of "musical thinking", its specificity and main components. The role of the education of musical thinking in the training of choir conductors was studied.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ У ВИЩИХ ЗАКЛАДАХ ЗАРУБІЖЖЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Смирнова, Т. А.У статті здійснено системний аналіз змісту та структури зарубіжної вищої музичної освіти, обґрунтовано тенденції її розвитку. Охарактеризовано національні моделі вищої музичної та музично-педагогічної освіти зарубіжних країн (Франції, Німеччини, Фінляндії, Австрії, США) у порівнянні з українською освітньою концепцією розвитку вищої мистецької освіти. Висвітлено специфіку диверсифікації музичної освіти (урізноманітнення принципів, підходів до змісту освіти). З’ясовано, що особливий акцент в процесі професійної освіти ставиться на задоволення особистих і професійних інтересів кожного студента. Окреслено спільності і розбіжності національних моделей європейської системи музичної та музично-педагогічної освіти у Франції, Німеччині, Фінляндії, Австрії. Запропоновано класифікацію європейської музично-педагогічної освіти. Обґрунтовано особливості децентралізації як провідної тенденції зарубіжної мистецької освіти (адміністративної, фінансової, методичної). Визначено специфіку диверсифікації музичної освіти (урізноманітнення принципів, підходів до змісту освіти. Проаналізовано тенденції музично-педагогічної освіти США до підготовки спеціаліста широкого профілю. Розкрито зміст вимог до професійної підготовки вчителя музичного мистецтва. The purpose of the article is to substantiate the directions, content and structure of the development of foreign higher musical education on the basis of a systematic analysis. The methodological basis of the research was: system-activity, cultural, praxeological, axiological approaches and philosophical, terminological, cognitive principles. General scientific (analysis, synthesis, systematization, generalization, comparison, classification), empirical, prognostic research methods were used. The scientific novelty consists in highlighting, analyzing and concretizing the common requirements and differences of national models of higher music and music-pedagogical education of foreign countries (France, Germany, Finland, Austria, USA) in comparison with the Ukrainian educational concept of the development of higher art education. The specifics of diversification of music education (diversification of principles, approaches to the content of education) are determined. Results. On the basis of a systematic analysis, the directions, content and structure of foreign higher music education are substantiated. It is assumed that the purpose of foreign professional education is to satisfy the personal and professional interests of each student. The common features and differences of national models of music and music-pedagogical education are revealed. The content of the pragmatic model of training teachers of art disciplines in the countries of Western Europe and the USA is revealed. A classification of European musical and pedagogical education is proposed. The specificity of decentralization as a leading trend of foreign art education (administrative, financial and methodical) is substantiated. The trends in the development of music-pedagogical education regarding the training of a professional specialist in the artistic profile have been analyzed. The content of the requirements for the professional training of a future music teacher is revealed. Conclusions. It is assumed that democratization, individualization, ecentralization and diversification remain the leading trends in the development of foreign higher music education, which influence the definition of the structure and content of higher art education.
- ДокументОсобливості творчої діяльності Віктора Іконника(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Мєлєнь, І. Б.; Смирнова, Т. А.Стаття присвячена видатному українському хоровому диригенту і композитору Віктору Михайловичу Іконнику. На підставі біографічного методу здійснено аналіз творчих досягнень музиканта. Статья посвящена выдающемуся украинскому хоровому дирижеру и композитору Виктору Михайловичу Иконнику. На основании биографического метода осуществлен анализ творческих достижений музыканта. The article is devoted to the outstanding Ukrainian choir conductor and composer Viktor Mikhailovich Ikonnik. Based on the biographical method, an analysis of the creative achievements of the musician is carried out.
- ДокументПолікультурне виховання школярів у загальноосвітніх школах України(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Хорошилов, Ю. В.; Смирнова, Т. А.Стаття досліджує ефективні засоби і методи полікультурного виховання, спрямовані на виховання в учнів здатності до толерантності, діалогу, взаємоповаги. Статья исследует эффективные средства и методы поликультурного воспитания, направленные на воспитание у учащихся способности к толерантности, диалогу, взаимному уважению. The article explores effective means and methods of multicultural education aimed at raising students' ability to tolerance, dialogue, mutual respect.
- ДокументРозвиток бандурної музики у Європі. Сучасні бандуристи та їх творчість(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-21) Коновалова, Д. С.; Смирнова, Т. А.Стаття висвітлює шляхи поширення бандурного мистецтва на європейських просторах. Розглянуто діяльність проеку.«BANDURA STYLE», Ярослава Джуся, гурту «Шпилясті Кобзарі» та Марини Круть в популяризації бандурної музики. Статья освещает пути распространения бандурного искусства на европейских просторах. Рассмотрена деятельность проекта «BANDURA STYLE», Ярослава Джуся, группы «Шпилястые Кобзари» и Марины Круть в популяризации бандурной музыки. The article highlights the ways of spreading the art of bandura in Europe. We consider the activities of the project "BANDURA STYLE", Yaroslav Dzhusya, the group "Shilast Kobzar" and Marina Krut in the promotion of bandura music.
- ДокументРозвиток емоційної стійкості у майбутніх вчителів музичного мистецтва(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Тарасов, В. Д.; Смирнова, Т. А.В статті досліджено проблему емоційної стійкості майбутніх вчителів музичного мистецтва. Визначено ефективні методи і засоби розвитку емоційної стійкості. В статье исследована проблема эмоциональной устойчивости будущих учителей музыкального искусства. Определены методы и средства развития эмоциональной устойчивости. The article examines the problem of the emotional sustainability of future teachers of musical art. Methods and means of developing emotional stability are defined.
- ДокументСПЕЦИФІКА ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Смирнова, Т. А.У статті розглядаються питання творчого самовираження майбутніх співаків і диригентів хорових колективів у процесі диригентсько-хорової освіти. В результаті аналізу та узагальнення наукової психолого-педагогічної та мистецтвознавчої літератури, порівняння, зіставлення різних думок подано визначення поняття «творче самовираження студентів», яке розглядається як свідомий акт виявлення та ствердження індивідуальних, особистісних та суб’єктних можливостей «Я» професіонала, визначення себе як творчої особистості та індивідуальності. Переваги дослідження полягають у виявленні специфіки творчого самовираження майбутнього співака і диригента хору як студентів вищих закладів освіти. Успішність індивідно-психологічного самовираження зумовлюється міцним здоров’ям, м’язовою активністю, розвиненістю співацького і диригентського апаратів, пізнавально-емоційної сфери студентів. Позитивним фактором особистісно-професійного самовираження студента стає сформованість його пізнавальних і професійних інтересів, духовних цінностей, рис характеру, що виступають регуляторами професійного зростання співаків і диригентів як творчих особистостей. Яскравими показниками зростання творчого самовираження співаків і диригента хору, їхніми провідними професійно важливими якостями вважаються музикальність як інтегративна музична здібність (музичний слух, метро-ритмічна здібність, музична пам’ять, музичне мислення, музична уява) і виконавські уміння (виконавська надійність, артистизм, інструментальні, вокально-хорові, диригентські уміння). Специфіку особистісного самовираження майбутніх співаків і диригентів хору визначають (на підставі діагностування) рівень пізнавальних і професійних інтересів, ідеалів і ціннісних орієнтацій на духовні та національно-громадянські цінності. В результаті дослідження узагальнено сукупність рис характеру, що складають основу професійного успіху співаків і диригентів хору (сумлінність, вірність служіння красі, здатність свідомо і артистично втілювати її у хоровому звучанні; дружелюбність, відповідальність, оптимізм). З’ясовано, що рівень творчого самовираження студента як суб’єкта власного професійного становлення залежить від вчасного діагностування, стимулювання , змістового і процесуального забезпечення процесу формування його професійної «Я» -концепції. Доведено, що суперечність, яка виникає між реальним та ідеальним «Я» стає джерелом особистісного і професійного розвитку співака або диригента хору. На підставі наукових розвідок з питань професійної акмеології окреслено шляхи творчого самовираження співака і диригента хору як яскравих індивідуальностей (інтегрування індивідних, особистісних, суб’єктних структур у цілісність, виявлення специфіки індивідуальності, виділення змісту власного «Я», систематизація та узагальнення смислу та специфіки індивідуального самовираження з урахуванням всіх факторів, виявлення своєрідності взаємин усіх підструктур, визначення суспільної спрямованості власного самовираження в подальшій професійній діяльності). The article considers the issues of the future singers` and choral conductors` creative self-expression in the process of conductor-choral education. Methods. Analytical, historical-comparative, retrospective method was used in writing the article. Results. As a result of the analysis and generalization of scientific psychological-pedagogical and art-literary literature, comparison, comparison of different opinions the definition of the concept «creative self-expression of students» is presents. It means a conscious act of discovering and affirming the individual, personal and subjective capabilities of the «I am» as a professional, defining himself as a creative person and individuality. The advantages of the study are to identify the specifics of future singers` and choir conductors` creative self-expression as students of higher education. The success of individual psychological self-expression is determined by good health, muscle activity, development of singing and conducting apparatus, students` cognitive and emotional sphere. A positive factor in the student` personal and professional self-expression is the formation cognitive and professional interests, spiritual values, character traits that are regulators of singers` and conductors` professional growth as creative individuals. Prominent indicators of the growth of singers` and choir conductors` creative self-expressio, their leading professionally important qualities are musicality as an integrative musical ability (musical hearing, metro-rhythmic ability, musical memory, musical thinking, musical imagination) and performing skills (performing reliability, artistry, instrumental, vocal and choral, conducting skills). The specifics of future singers` and choir conductors` personal self-expression are determined (on the basis of diagnosis) as a level of cognitive and professional interests, ideals and value orientations on spiritual and national-civic values. Conclusions. The study summarizes a set of character traits that form the basis of singers` and choir conductors` professional success of (honesty, loyalty to the beauty, the ability to consciously and artistically embody it in the choral sound; friendliness, responsibility, optimism). It was found that the level of students` creative self-expression as a subject of his own professional development depends on the timely diagnosis, stimulation, content and procedural support the process of his professional «I am» –concept formation. It is proved that the contradiction between the real and the ideal «I am» becomes the source of the singers` or choir conductors` personal and professional development. On the basis of scientific research on professional acmeology the ways of singers` and choir conductors` creative self-expression as bright individuals (integration of individual, personal, subjective structures into integrity, identification of specificity of individuality, selection of content of own «I am», systematization and generalization of individual and specificity self-expression taking into account all factors, identifying the uniqueness of the relationship of all substructures, determining the social orientation of their own self-expression in further professional activities).
- ДокументСпособи формування світоглядних уявлень підлітків на уроках музики(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Федотчева, Є. М.; Смирнова, Т. А.В статті досліджується механізм формування світоглядних уявлень підлітків через спілкування з мистецтвом. Визначено способи формування світогляду на уроках музики. В статье исследуется механизм формирования мировоззренческих представлений подростков через общение с искусством. Определены способы формирования мировоззрения на уроках музыки. The article explores the mechanism of formation of adolescents' views through communication with art. The ways of forming the worldview in music lessons are determined.
- ДокументТворчі досягнення видатного англійського композитора Бенджаміна Бріттена(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Грабовська, М. Р.; Смирнова, Т. А.Стаття розкриває творчі досягнення видатного англійського композитора Бенджаміна Бріттена в створенні нових жанрів, пошуку оригінальних стильових прийомів, різноманітній естетиці музичних творів. Статья раскрывает творческие достижения выдающегося английского композитора Бенджамина Бриттена в создании новых жанров, поиске оригинальных стилевых приемов, разнообразной эстетике музыкальных произведений. The article reveals the creative achievements of the outstanding English composer Benjamin Britten in creating new genres, searching for original stylistic techniques, various aesthetics of musical works.
- ДокументФЕНОМЕНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У РЕАЛІЯХ СУЧАСНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Смирнова, Т. А.В статті проаналізовано провідні положення феноменологічного підходу як методологічної основи сучасної мистецької освіти. За феноменологічним підходом для успішного і продуктивного життя суб’єктів мистецької освіти (педагога, вчителя, студента, учня) важливими є цінності творення, цінності переживання, цінності ставлення, які стають засадою для вирішення будь-якої ситуації, керуючись позитивним мисленням, індивідуальною свідомістю, здатністю до творчого самовираження В статье проанализированы ведущие положения феноменологического подхода как методологической основы современной художественного образования. Под феноменологическим подходом для успешного и продуктивного жизни субъектов художественного образования (педагога, учителя, студента, учащегося) важны ценности созидания, ценности переживания, ценности отношения, которые становятся основой для решения любой ситуации, руководствуясь положительным мышлением, индивидуальным сознанием, способностью к творческому самовыражению The article analyzes the leading positions of the phenomenological approach as a methodological basis of modern art education. Under the phenomenological approach for the successful and productive life of subjects of art education (teacher, student) are important values of creation, values of experience, relationship values, which become the basis for solving any situation, guided by positive thinking, individual consciousness, ability to express themselves
- ДокументХорознавство(Харківський національний педагогічний університет імені. Г. С. Сковороди, вид-во «Федорко», 2018) Смирнова, Т. А.У посібнику розглядаються проблеми хорознавства в історичному, теоретичному та методичному аспектах. Приділено увагу етапам розвитку національної і зарубіжної культури (хорова творчість, освіта, виконавство). Визначено специфіку хору як вокальної організації, а також основних виконавських напрямків; розкрито сутність і зміст постановки голосу співака, аналізуються причини і умови налагодження ансамблю і строю у звучанні хору; специфіку використання засобів музичної виразності. Вперше висвітлюються деякі аспекти педагогічної діяльності диригентів, проблеми виховання і навчання співаків хору, динаміки становлення хорового колективу. Видання розраховане на студентів музичних факультетів вищих закладів освіти, хорових диригентів-початківців, вчителів музики. В пособии рассматриваются проблемы хороведения в историческом, теоретическом и методическом аспектах. Уделено внимание этапам развития национальной и зарубежной культуры (хоровое творчество, образование, исполнение) .Рассмотрена специфика хора как вокальной организации, а также основные исполнительские направления; раскрыта сущность и содержание постановки голоса певца, роль ансамбля и строя в звучании хора; специфика использования средств музыкальной выразительности. Впервые освещаются некоторые аспекты педагогической деятельности дирижеров, проблемы воспитания и обучения певцов хора, динамики становления хорового коллектива. Издание рассчитано на студентов музыкальных факультетов высших учебных заведений, начинающих хоровых дирижеров, учителей музыки. The manual examines the historical theoretical and methodological aspects of churllishness. Attention is drawn to the stages of development of national and foreign culture (choral creativity, education, speech). The specific character of the choir as a vocal organization is analyzed. The main directions of work are analyzed. The essence of the singer's voice setting becomes clear. The issues of ensemble and construction in the choir are considered. Some aspects of pedagogical activity of choir conductors are considered for the first time. The problems of education and training of singers of the choir are considered. The publication is intended for students of musical faculties of higher educational institutions, beginning choral conductors, music teachers.