Перегляд за Автор "Потапова, Т. В."
Зараз показано 1 - 11 з 11
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ МІКРОНАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Потапова, Т. В.У статті розглянуто інноваційні стратегії навчання математики, які використовують елементи мікронавчання. Це свого роду новий формат навчання, який розроблено з використанням серії коротких навчальних матеріалів і коротких завдань, які складають міні-курс. Мікронавчання не тільки відкриває нові педагогічні можливості, а й дозволяє підвищити ефективність навчання, поліпшити результати освіти. Воно погоджується із сучасними інформаційними й комунікаційними моделями і може бути легко адаптоване для задоволення індивідуальних потреб у навчанні. Включаючи в навчання математиці всі складові мікронавчання, можна залучити великий контингент учнів, підвищити задоволеність, зацікавленість уроком та позитивно вплинути на досвід навчання. В статье рассмотрены инновационные стратегии обучения математике, которые используют элементы микрообучения. Это своего рода новый формат обучения, который разработан с использованием серии коротких учебных материалов и коротких задач, которые составляют мини-курс. Микрообучение не только открывает новые педагогические возможности, но и позволяет повысить эффективность обучения, улучшить результаты образования. Оно сочетается с современными информационными и коммуникационными моделями и может быть легко адаптировано для удовлетворения индивидуальных потребностей в обучении. Включая в обучение математики все составляющие микрообучения, можно привлечь большой контингент учащихся, повысить удовлетворенность, заинтересованность уроком и положительно повлиять на опыт обучения. This article looks at innovative strategies for teaching mathematics which use elements of microlearning. This is a kind of new learning format, which is developed using a series of short learning materials and short tasks that make up a mini-course. Microlearning not only opens up new pedagogical possibilities, but also increases the effectiveness of learning and improves educational outcomes. It is compatible with modern information and communication models and can be easily adapted to meet individual learning needs. By incorporating all the components of microlearning into mathematics teaching, it is possible to engage a large population of learners, increase satisfaction and interest in the lesson and positively influence the learning experience.
- ДокументВІЗУАЛІЗАЦІЯ ПОНЯТТЯ «НАТУРАЛЬНЕ ЧИСЛО» В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Ковалівська, А. A.; Потапова, Т. В.; Яловега, І. Г.Використання наочних методів навчання, до яких належить візуалізація, при введенні нових математичних понять стає необхідною умовою осучаснення освіти. Поняття числа – є фундаментальним поняттям математики, а множина натуральних чисел є першою з основних числових множин, з якою знайомляться школярі, тому задачею викладача є точне розкриття змісту поняття. Аналіз наявних означень «натурального числа» в сучасних підручниках з математики, наступності вивчення поняття та історичних відомостей надав можливості реалізувати ідею анімаційної візуалізації. The use of visual teaching methods to which visualization applies, with the introduction of new mathematical concepts becomes a necessary condition for the modernization of education. The concept of number is a fundamental concept of mathematics, and the set of natural numbers is the first of the basic numerical sets that students are acquainted with, so the teacher’s task is to accurately disclose the meaning of the concept. An analysis of the existing definitions of the natural number in modern mathematics textbooks, the continuity of the study of concepts and historical information made it possible to realize the idea of animating visualization.
- ДокументДИСТАНЦІЙНИЙ КУРС ЯК ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЇ E-LEARNING(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Потапова, Т. В.У публікації розглянуто особливості створення дистанційного курсу з математики, як засобу реалізації технології e-learning. E-learning – інноваційний метод організації освітнього процесу, який підтримується та реалізується за допомогою інформаційно-комунікативних технологій. Зазначено, що дистанційний курс відповідає всім основним принципам технології е-learning, а саме: робота з дистанційним курсом здійснюється по мережі Internet; доставка навчального контенту кінцевому користувачу (учневі чи студентові) здійснюється як за допомогою стаціонарного комп’ютера, так і за допомогою інших гаджетів (планшет, телефон тощо); робота з дистанційним курсом передбачає використання стандартних Інтернет-технологій. The publication examines the peculiarities of creating a distance course in mathematics as a means of implementing e-learning technology. E-learning is an innovative method of organizing the educational process, which is supported and implemented with the help of information and communication technologies. It is noted that the distance course meets all the basic principles of e-learning technology, namely: work with the distance course is carried out over the Internet; delivery of educational content to the end user (pupil or student) is carried out both with the help of a stationary computer and with the help of other gadgets (tablet, phone, etc.); working with a distance course involves the use of standard Internet technologies.
- ДокументЕЛЕКТРОННИЙ ПАРАМАГНІТНИЙ РЕЗОНАНС ЯК МЕТОД СУЧАСНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ДОСЛІДЖЕНЬ РЕЧОВИН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Юрченко, О. В.; Потапова, Т. В.Розглянуто явище електронного парамагнітного резонансу в процесі розвитку та практичного застосування на шляху від відкриття до сьогодення, як потужного інструмента для фізики, хімії, біології, медицини тощо. Electronic paramagnetic resonance is the resonant absorption of energy by a system of paramagnetic particles at a certain ratio of the strength of the permanent magnetic field to the frequency of radio radiation. The EPR spectroscopy method is a powerful tool for physics, chemistry, biology, medicine, etc.
- ДокументКОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ УЧНІВ ЗЗСО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Потапова, Т. В.У публікації розглянуто особливості компетентнісного підходу у процесі навчання фізики учнів закладів загальної середньої освіти. В умовах сучасності фізична освіта у широкому сенсі розглядається, як внесок у розвиток суспільства. Міжпредметна компетентність – можливість учня використовувати свою обізнаність у групі навчальних дисциплін або галузей, для розв’язання проблем міжпредметного характеру. Формування такої компетентності в учнів дає змогу обґрунтувати деякі питання з фізики більш ширше та наочніше, розвивати творче та критичне мислення, встановлювати зв’язки фізики з іншими дисциплінами. Зазначено, що впровадження компетентнісного підходу до процесу навчання фізики учнів ЗЗСО ґрунтується на особливостях формування трьох основних видів компетентностей: ключових, міжпредметної та предметної. The publication examines the peculiarities of the competence approach in the process of teaching physics to students of general secondary education institutions. In modern conditions, physical education in a broad sense is considered as a contribution to the development of society. Interdisciplinary competence is the student's ability to use his knowledge in a group of academic disciplines or fields to solve problems of an interdisciplinary nature. The formation of such competence in students makes it possible to substantiate some questions in physics more broadly and more clearly, to develop creative and critical thinking, to establish connections between physics and other disciplines. It is noted that the implementation of the competency-based approach to the process of teaching physics of the students of ZZSO is based on the peculiarities of the formation of three main types of competences: key, interdisciplinary and subject.
- ДокументОсновні причини зовнішньої трудової міграції світу(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-05-21) Потапова, Т. В.Тези присвячені виявленню причин зовнішньої трудової міграції та можливих заходів міграційної політики для зменшення відпливу з країни працездатних громадян. Theses are devoted to identifying the causes of external labor migration and possible migration policy measures to reduce the outflow of able-bodied citizens from the country.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ E-LEARNING ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Простакова, Ю. С.; Потапова, Т. В.E-learning навчання є одним із інноваційних методів організації дистанційного навчання. Ефективна реалізація методу E-learning навчання при вивченні математики потребує дотримання певних дидактичних принципів та використання спеціально розроблених засобів навчання. E-learning is one of the innovative methods of organizing distance learning. The effective implementation of the e-learning method in the study of mathematics requires adherence to certain didactic principles and the use of specially designed teaching aids.
- ДокументПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ФІЗИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Масич, В. В.; Потапова, Т. В.У тезах визначено основні педагогічні умови формування фізичної компетентності учнів та їх особливості. The theses define the main pedagogical conditions for the formation of physical competence of students and their features.
- ДокументРОЗРОБКА ЗМІСТОВНО-МЕТОДИЧНОГО НАПОВНЕННЯ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО КУРСУ «МАТЕМАТИКА 5»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Потапова, Т. В.В роботі проаналізувано теоретичні, цифрові та методичні аспекти розробки змістовно-методичного наповнення дистанційного курсу з математики, та експериментально перевірено його ефективність для вдосконалення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час дистанційного навчання п’ятикласників. Досліджено організацію процесу навчання математики у закладах загальної середньої освіти під час дистанційного навчання. Розроблено змістовно-методичне наповнення для дистанційного курсу з математики для п’ятикласників; ця робота може бути використана вчителями для удосконалення якості освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти під час дистанційного навчання. Опрацьовано та систематизовано відомості щодо розробки змістовно-методичного наповнення на уроках математики при підготовці учнів 5-х класів у закладах загальної середньої освіти під час дистанційного навчання. The paper analyses the theoretical, digital and methodological aspects of developing the content and methodological content of a distance learning course in mathematics, and experimentally tested its effectiveness for improving the educational process in general secondary education institutions in the course of distance learning of fifth-graders. The organisation of the learning process in of mathematics in general secondary education institutions during distance learning. the organisation of the process of teaching mathematics in general secondary education institutions during distance learning. The content and methodological content for a distance learning course in mathematics for fifth graders has been developed. for fifth graders; this work can be used by teachers to improving the quality of the educational process in general secondary education institutions during distance learning. The data on the development of the content of the course have been processed and systematised information on the development of content and methodological content at mathematics lessons in the preparation of 5th grade students in general secondary education institutions in distance learning.
- ДокументФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФІЗИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Потапова, Т. В.Обґрунтовано та систематизовано особливості формування предметної компетентності учнів з фізики. Розроблено методичні рекомендації щодо формування фізичної компетентності засобами віртуального фізичного експерименту. Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що матеріали дослідження можуть бути використані вчителями ЗЗСО для формування предметної компетентності в учнів з фізики у закладах загальної середньої освіти. Теоретичне значення проведеного дослідження полягає в тому, що опрацьовано та систематизовано відомості щодо формування фізичної компетентності учнів у процесі вивчення даного навчального предмету. The peculiarities of the formation of the subject competence of students in physics are substantiated and systematized. Methodological recommendations for the formation of physical competence by means of a virtual physical experiment have been developed. The practical significance of the obtained results lies in the fact that the research materials can be used by teachers of general education for the formation of subject competence in physics students in institutions of general secondary education. The theoretical significance of the conducted research is that information on the formation of physical competence of students in the process of studying this educational subject has been worked out and systematized.
- ДокументФІЗИЧНІ ЗАДАЧІ, ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ЗЗСО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Масич, В. В.; Потапова, Т. В.Предметна компетентність – одна із найголовніших складових реалізації компетентнісного підходу. Тому формування предметної компетентності учнів у закладах ЗСО заслуговує особливої уваги. Одним з найефективніших засобів формування предметної компетентності учнів на заняттях з фізики є розв’язання компетентнісно-орієнтованих задач. Subject competence is one of the main components of the implementation of the competence-based approach. Therefore, the formation of the subject competence of students in educational institutions deserves special attention. One of the most effective means of forming the subject competence of students in physics lessons is the solution of competenceoriented tasks.