Перегляд за Автор "Міщенко, О. А."
Зараз показано 1 - 12 з 12
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВОКАЛЬНО-СЦЕНІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ПЕРЕДУМОВА ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО УЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА(European Conference, 2023-09-25) Міщенко, О. А.; Райчук, М. І.; Самарська, О. Л.У публікації розглянуто вокально-сценічну діяльність як передумову формування фахової компетентності майбутнього учителя-логопеда. Важливими компонентами педагогічної майстерності та голосової культури учителя-логопеда постають артистизм та сценічність майбутнього викладача. Проведене дослідження показало, що вокально-сценічна діяльність є значною передумовою до формування фахової компетентності майбутнього учителя-логопеда, адже для здійснення одного з основних завдань – успішного формування правильної звуковимови в дітей, майбутній логопед має враховувати необхідність злагодженої роботи трьох компонентів, робота над якими є тотожною із вокальною практикою: а) мовленнєвого (фонематичного) слуху; б) мовленнєвого дихання; в) дикції та артикуляції. The publication examines vocal and stage activity as a prerequisite for the formation of the professional competence of a future speech therapist teacher. The artistry and stagecraft of the future teacher are important components of the pedagogical skills and vocal culture of the speech therapist. The conducted research showed that there is vocal and stage activity a significant prerequisite for the formation of the professional competence of a future speech therapist teacher, because in order to carry out one of the main tasks - the successful formation of correct phonetic speech in children, the future speech therapist must take into account the need for coordinated work of three components, work on which is identical to vocal practice: a) speech (phonemic) hearing; b) speech breathing; c) diction and articulation.
- ДокументВОКАЛЬНІ ВПРАВИ ТА ВОКАЛЬНО-РИТМІЧНІ ІГРИ ЯК ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ ІНТОНАЦІЙНО-РИТМІЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗНМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Міщенко, О. А.У статті розглядаються вокальні вправи та вокально-ритмічні ігри як засоби формування інтонаційно-ритмічної сторони мовлення у дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ. Проводиться ознайомлення із дотичними до вокалізації методиками та їх впливом на досліджуваний феномен. В статье рассматриваются вокальные упражнения и вокально-ритмические игры как средства формирования интонационно-ритмической стороны речи у детей старшего дошкольного возраста с ОНР. Проводится ознакомление с причастными к вокализации методиками и их влиянием на исследуемый феномен. The article considers vocal exercises and vocal-rhythmic games as means of forming the intonation-rhythmic side of speech in children senior preschool age with ZNM. The acquaintance with tangents is carried out to vocalization by methods and their influence on the studied phenomenon.
- ДокументВХІДНИЙ КОНТРОЛЬ ЯК ПЕРЕДУМОВА УСПІШНОГО ОПАНУВАННЯ ОСВІТНІМ КОМПОНЕНТОМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-09) Міщенко, О. А.; Козачек, Н. О.У публікаціїї висвітлено особливості проведення вхідного контролю знань та навичок здобувачів спеціальності 016 «Спеціальна освіта» з вибраних освітніх компонентів як передумови успішного подальшого опанування здобувачами матеріалом дисциплін «Голосова культура логопеда» та «Вербальні та невербальні засоби навчання дітей з ООП». Доведено, що вхідний контроль є важливою та малодослідженою формою здійснення аналізу знань та навичок здобувачів, які передують вивченню кожного нового освітнього компоненту, крім того, він дозволяє проаналізувати здобутки студентів у галузі неформальної освіти та здійснити моніторинг самооцінювання здобувачів. На основі одержаних результатів вхідного контролю на кафедрі спеціальної педагогіки розробляються заходи індивідуальної та групової роботи зі здобувачами (індивідуальні консультації, фахові додаткові вебінари, рекомендація здобувачів до наукових гуртків, запрошення стейкхолдерів, перегляд освітніх компонентів та інше), що перетворює освітній процес на лабільний та студентоцентрований. The publication highlights the peculiarities of the entry control of the knowledge and skills of applicants for the specialty 016 "Special Education" from selected educational components as prerequisites for the applicants' successful further mastery of the material of the disciplines "Voice Culture of the Speech Therapist" and "Verbal and Non-Verbal Teaching Aids for Children with ASD". It has been proven that input control is an important and little-studied form of analyzing the knowledge and skills of learners, which precede the study of each new educational component, in addition, it allows analyzing the achievements of students in the field of informal education and monitoring the self-assessment of learners. On the basis of the results of the entrance control, the department of special pedagogy develops measures for individual and group work with applicants (individual consultations, additional professional webinars, recommendation of applicants to scientific circles, invitation of stakeholders, review of educational components, etc.), which turns the educational process into a labile and student-centered one.
- ДокументЗ досвіду участі у міжнародному проекті "Мистецтво в дії. Арт-терапія в практиці польських спеціалістів"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-10-28) Перетяга, Л. Є.; Міщенко, О. А.; Самарська, О. Л.; Гур’єва, В. В.В статті розглянуто наукову співпрацю із польськими спеціалістами різних наукових галузей, у межах інтернаціоналізації вищої освіти України, яка постає традиційною та ресурсною для студентів та викладачів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди як одного з провідних закладів педагогічної освіти та флагманів розробки інклюзивного навчання у регіоні. Притаманна тенденція збільшення кількості дітей з особливими освітніми потребами серед здобувачів загальної та мистецької освіти різних рівнів, обумовлює нагальну потребу науково-методичної взаємодії фахівців університетів, студентів профільних факультетів та вчителів, а також, залучення освітян до вивчення міжнародного досвіду фахівців з питань проведення корекційної та терапевтичної роботи. Ознайомлено з досвідом польських фахівців стосовно використання арт-терапевтичних технологій у корекційній роботі, яке було здійснене у межах участі у міжнародному проекті "Мистецтво в дії. Арт-терапія в практиці польських спеціалістів". The article deals with scientific cooperation with Polish specialists in different scientific fields, in the framework of internationalization of higher education in Ukraine, which becomes traditional and resource for students and teachers of Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda as one of the leading institutions of teacher education and the flagship of inclusive education development in the region. The inherent tendency of increasing the number of children with special educational needs among applicants for general and art education at different levels, makes the urgent need for scientific and methodological interaction between experts of universities, students of specialized faculties and teachers, as well as the involvement of teachers to study international experience of specialists in conducting remedial and therapeutic work. The experience of Polish specialists in the use of art therapy techniques in remedial work, which was carried out within the framework of participation in the international project "Art in Action. Art therapy in the practice of Polish specialists".
- ДокументЗв’язок лекторської майстерності викладача із якістю використання інтерактивних методів викладання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Міщенко, О. А.У статті проаналізувано теоретичні підходи до сутності поняття “інтерактивні методи” викладання у науково-педагогічній літературі, простеження ролі лекторських навичок педагога у їх успішній реалізації. Інноваційні методи більш залежні від успішної розробки інтерактивного методичного комплексу дисципліни, ТЗН, форми навчання і контролю. Організація навчально-виховного процесу із використанням інтерактивних методів викладання особливо доцільна та має значні перспективи за умов реалізації кредитно-модульної системи. В статье проанализированы теоретические подходы к сущности понятия "интерактивные методы" преподавания в научно-педагогической литературе, прослежена роль лекторских навыков педагога в их успешной реализации. Инновационные методы более зависимы от успешной разработки интерактивного методического комплекса дисциплины, ТСО, формы обучения и контроля. Организация учебно-воспитательного процесса с использованием интерактивных методов преподавания особенно целесообразна и имеет значительные перспективы при реализации кредитно-модульной системы. The article analyzes theoretical approaches to the essence of the concept "interactive methods" of teaching in the scientific and pedagogical literature, tracing the role of lecturing skills of a teacher in their successful implementation. Innovative methods are more dependent on the successful development of interactive methodological complex of the discipline, technical means of teaching, forms of learning and control. The organization of educational process with the use of interactive methods of teaching is especially appropriate and has significant prospects for the implementation of credit-module system.
- ДокументМАЙСТЕР-КЛАС ЯК ФОРМА ОБМІНУ ПЕРЕДОВИМ ПЕДАГОГІЧНИМ ДОСВІДОМ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Міщенко, О. А.; Купіна, І. О.; Козачек, Н. О.У публікації проаналізовано проведений майстер-клас «Розробка та виконання жестовою мовою пісні за поетичним твором Т. Г. Шевченка «Думи мої, думи мої» як форму обміну передовим педагогічним досвідом у дистанційному форматі. Майстер-клас, як показує педагогічна практика, є ефективною формою навчання та розвитку сучасних педагогів, незалежно від освітньої системи, у якій здійснюється їхня педагогічна діяльність в умовах безперервної освіти та воєнного стану, удосконалення професійної компетентності. Зазначено, що проведений майстер-клас «Розробка та виконання жестовою мовою пісні за поетичним твором Т. Г. Шевченка «Думи мої, думи мої»» може вважатись доречною формою обміну передовим педагогічним досвідом у дистанційному форматі із подальшим удосконаленням практичного блоку. Серед перспектив заплановано проведення майстер-класу «Розробка та виконання жестовою мовою пісні (Х. Соловій, саундтрек до м/ф «Мавка») за мотивами драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». The publication analyzes the master class "Development and performance of a song in sign language based on T. G. Shevchenko's poetic work "My thoughts, my thoughts" as a form of sharing advanced pedagogical experience in a distance format. The master class, as pedagogical practice shows, is an effective form of training and development of modern teachers, regardless of the educational system in which their pedagogical activity is carried out in the conditions of continuous education and martial law, improvement of professional competence. It is noted that the conducted master class "Development and performance of a song in sign language based on T. G. Shevchenko's poetic work "My thoughts, my thoughts"" can be considered an appropriate form of exchange of advanced pedagogical experience in a distance format with further improvement of the practical unit. Among the prospects is the planned master class "Development and performance of a song in sign language (H. Solovyi, soundtrack to the musical theater "Mavka") based on Lesya Ukrainka's extravaganza drama "Forest Song".
- ДокументМАЙСТЕР-КЛАС ІЗ РОЗРОБКИ ТА ВИКОНАННЯ ПІСНІ ЖЕСТОВОЮ МОВОЮ ЯК СУЧАСНА ПЕДАГОГІЧНА ІНІЦІАТИВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Міщенко, О. А.; Купіна, І. О.; Козачек, Н. О.У статті проаналізовано проведені майстер-класи «Розробка та виконання жестовою мовою пісень за поетичним твором Т. Г. Шевченка «Думи мої, думи мої»» та «Розробка та виконання жестовою мовою саундтреку до м/ф «Мавка. Лісова пісня» за мотивами драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» як сучасної педагогічної ініціативи у дистанційному форматі. Розробка майстер-класів була здійснена в межах засідання студентського наукового гуртка «Спеціальна дидактична майстерня: новітні технології в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами», що успішно функціонує при кафедрі спеціальної педагогіки, на факультеті природничої, спеціальної і здоров’язбережувальної освіти. Враховуючи, що розробка пісні жестовою мовою передбачає ґрунтовну роботу над розумінням тексту поетичного твору, тим більше, коли йдеться про канонічну класику української літератури, до засідання дидактичної майстерні було залучено фахівців кафедри теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті та здобувачів факультету початкового навчання ХНПУ імені Г. С. Сковороди. The article analyzes the master classes "Development and performance in sign language of songs based on T. G. Shevchenko's poetic work "My thoughts, my thoughts"" and "Development and performance in sign language of the soundtrack to the musical theater "Mavka. Forest Song" based on Lesya Ukrainka's drama extravaganza "Forest Song" as a modern pedagogical initiative in a distance format. The development of the master classes was carried out within the framework of the meeting of the student scientific group "Special didactic workshop: the latest technologies in working with children with special educational needs", which is successfully functioning at the department of special pedagogy, at the faculty of natural, special and health education. Taking into account that the development of a song in sign language involves thorough work on understanding the text of a poetic work, especially when it comes to the canonical classics of Ukrainian literature, experts from the Department of Theory and Methods of Teaching Philological Disciplines in Preschool, Primary and Special Education and students were involved in the meeting of the didactic workshop Faculty of Primary Education of H. S. Skovoroda KhnPU.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ПРОПЕДЕВТИЧНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ ЗДОБУВАЧІВ ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ В ЗАКЛАДАХ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ В РЕАЛІЯХ СЬОГОДЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Міщенко, О. А.; Козачек, Н. О.У публікації розглянуто особливості пропедевтичної педагогічної практики здобувачів у закладах спеціальної освіти в умовах дистанційного навчання та в період воєнного стану. Метою розробки є репрезентація досвіду проведення пропедевтичної педагогічної практики здобувачів за спеціальністю 016 «Спеціальна освіта» ХНПУ імені Г. С. Сковороди в реаліях сьогодення. Це дослідження проводилось в умовах дистанційного навчання в період воєнного стану у 2022 році на основі спостереження, перевірки звітної документації та аналізу звітів практикантів, що проходили практику в спеціальних закладах освіти. The publication deals with the peculiarities of the propedeutic pedagogical practice of applicants in special education institutions in the conditions of distance learning and during martial law. The purpose of the development is to present the experience of conducting propaedeutic pedagogical practice of applicants in the speciality 016 "Special Education" of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University in the realities of today. This study was conducted in the conditions of distance learning during the period of martial law in 2022 on the basis of observation, verification of reporting documentation and analysis of trainees' reports, who were practising in special educational institutions.
- ДокументПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ ТА СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСІБ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(International Science Group, 2022-01-11) Коваленко, В. Є.; Міщенко, О. А.У публікації розглянуто вплив позашкільної освіти на процеси соціалізації та розвитку дітей шкільного віку з інтелектуальними порушеннями з урахуванням сфер соціалізації та факторів розвитку. Включення дитини з інтелектуальними порушеннями в систему суспільних стосунків як шляхом засвоєння нею соціального досвіду, так і самостійного відтворення цих стосунків, сприяє процесу її соціалізації. Передумовами соціалізації дітей в закладах позашкільної освіти є задоволення потреби в нових сферах спілкування, розширенні неформального спілкування, самореалізації в позаурочних видах діяльності. Зазначено, що створюючи корекційно-спрямовані психолого-педагогічні умови середовища позашкільної освіти та організовуючи активність (діяльність) школярів з інтелектуальними порушеннями можна здійснювати корегуючий вплив на процеси їх соціалізації та розвитку. The publication examines the influence of extracurricular education on the processes of socialization and development of school-age children with intellectual disabilities, taking into account the spheres of socialization and development factors. The inclusion of a child with intellectual disabilities in the system of social relations both through his assimilation of social experience and independent reproduction of these relations contributes to the process of his socialization. Prerequisites socialization of children in out-of-school education institutions is to satisfy the need for new areas of communication, expansion of informal communication, self-realization in extracurricular activities. It is noted that by creating correctionally oriented psychological and pedagogical conditions of the environment of extracurricular education and organizing activity (activity) schoolchildren with intellectual disabilities can have a corrective influence on the processes of their socialization and development.
- ДокументПроцедура визнання результатів неформальної та інформальної освіти в підготовці бакалаврів та магістрів спеціальності 016 «Спеціальна освіта» (на основі аналізу досвіду країн EС)(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2023) Коваленко, В. Є.; Міщенко, О. А.Проаналізовано проблему визнання результатів неформальної та інформальної освіти в підготовці бакалаврів та магістрів спеціальності 016 «Спеціальна освіта» на основі аналізу досвіду країн ЄС за результатами проходження міжнародного підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників «Use of informal education in the training of bachelors and masters: experience of the EU countries and Ukraine». Неформальну освіту розглянуто як «освіту, яка здобувається за освітніми програмами та не передбачає присудження визнаних державою освітніх кваліфікацій за рівнями освіти, але може завершуватися присвоєнням професійних та/або присудженням часткових освітніх кваліфікацій», водночас як інформальна є самоосвітньою діяльністю особи, яка пов’язана з професійною, громадською або іншою діяльністю, родиною чи дозвіллям. Наголошено на необхідності врахування результатів неформальної та інформальної освіти здобувачів як інноваційного компонента; наведено основні результати проходження міжнародного підвищення кваліфікації. Охарактеризовано притаманні аспекти реалізації зазначених видів освіти серед здобувачів вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Змодельовано використання зазначених видів освіти та механізм її валідації та перезарахування кредитів здобувачам як результат імплементації отриманого досвіду в подальшій підготовці здобувачів спеціальності 016 «Спеціальна освіта» в ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Акцентовано, що позитивною практикою в Університеті є наявність процедури визнання результатів навчання здобувачів, отриманих у неформальній та/або інформальній освіті, що регламентується відповідним положенням. Результати навчання, здобуті здобувачами шляхом інформальної та (або) неформальної освіти, визнаються у встановленому порядкув системі формальної освіти. The article analyses the problem of recognition of the results of non-formal and informal education in the training of bachelors and masters of specialty 016 “Special Eduacation” based on the analysis of the experience of EU countries on the results of international advanced training of scientific and pedagogical staff “Use of informal education in the training of bachelors and masters: experience of the EU countries and Ukraine”. Non-formal education is considered as “education obtained under educational programs and does not provide the award of state – recognized educational qualifications at the levels of education, but may result in the assignment of professional and/or the award of partial educational qualifications”, while informal education is an independent activity of the individual, which is related to the profession, social or other activities, family or leisure. It is needed to take into account the results of non-formal and informal education of applicants as an innovative component ; the main results of international professional development are given. Characteristic aspects of the implementation of these types of education among applicants for higher degree of specialty 016 “Special Education” are given. The use of these types of education, as well as the mechanism of their validation and re-crediting of loans to applicants, as the result of the implementation of the experience gained in the subsequent training of applicants of specialty 016 “Special Education” in Kharkiv National Pedagogical University named after G.S. Skovoroda. It is emphasized that positive practice at Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda is the existence of a procedure for recognizing the results of training of applicants obtained in non-formal and/or informal education, which are regulated by the relevant provision. The results of training obtained by applicants through informal and/or non-formal education are recognized in accordance with the established procedure in the formal education system.
- ДокументСУПРОВІД КУРАТОРОМ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ У ЗВО(International Science Group, 2022-12-20) Міщенко, О. А.; Купіна, І. О.У тезах акцентується увага на патріотичному вихованні молоді, яке на теренах Слобожанщини неможливо уявити без постаті Григорія Савича Сковороди. Проаналізовано досвід кураторів академічних груп ХНПУ імені Г. С. Сковороди. The theses emphasize the patriotic upbringing of youth, which cannot be imagined on the territory of Slobozhanshchyna without the figure of Hryhoriy Savich Skovoroda. The experience of curators of academic groups of H.S. Skovoroda KhNPU was analyzed.
- ДокументФАКТОРИ ПІДВИЩЕННЯ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(European Conference, 2023-09-04) Коваленко, В. Є.; Міщенко, О. А.; Якуба, Л. С.У публікації досліджено фактори підвищення резильєнтності здобувачів вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» ХНПУ імені Г. С. Сковороди. За для більш повного розуміння чинників, що сприяють резильєнтності здобувачів саме в умовах навчання, звернуто увагу до «чинників рівня робочого колективу, команди» та «суспільних чинників», виокремлених О. Кокун, Т. Мельничук. Проведене дослідження показало, що здобувачі I бакалаврського рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» ХНПУ імені Г. С. Сковороди уособлюють підвищення власної резильєнтності під час повномаштабного вторгнення саме в неперервності та насиченості їхнього навчання, попри дистанційну форму, вони мають змогу долучатись до фахових практик, проводити наукові дослідження, здійснювати наукові подорожі в межах академічної мобільності. The publication examines the factors of increasing resilience students of higher education, specialty 016 "Special education" of H. S. Skovoroda KhNPU. For a more complete understanding of the factors contributing to the resilience of students in the conditions of training, attention was paid to "factors at the level of the work team, the team" and "social factors", highlighted by O. Kokun, T. Melnychuk. The conducted research showed that the applicants of the I bachelor's level of higher education, specialty 016 "Special education" of H. S. Skovoroda KhNPU embodies the increase of one's own resilience during a full-scale invasion precisely in the continuity and saturation of their studies, despite the distance form, they have the opportunity to join professional practices, conduct scientific research, make scientific trips within the limits of academic mobility .