Перегляд за Автор "Моторіна, В. Г."
Зараз показано 1 - 20 з 22
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВивчення змістовного модуля «Інтегральне числення функції від однієї змінної» курсу «Математичний аналіз» (опорні конспекти лекцій)(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, СПДФО Шевченко С. А., 2016-09-27) Моторіна, В. Г.; Сіра, І. Т.Метою навчального курсу «Математичний аналіз» в педагогічному університеті є: дати наукове обґрунтування тих понять, перші уявлення про які даються у школі і які не висвітлюються іншими математичними курсами. Це такі фундаментальні поняття як функція, границя функції, неперервність, диференційованість, інтегрованість функції. Відповідно, метою викладання змістовного модуля «Інтегральне числення функцій однієї змінної» є розвиток логічного і алгоритмічного мислення; оволодіння основними методами дослідження і розв’язування математичних задач; вироблення навичків самостійно розширювати математичні знання і проводити математичний аналіз прикладних задач. У результаті вивчення змістового модуля студент повинен знати: означення первісної і невизначеного інтеграла та їх основні властивості; таблицю невизначених інтегралів; методи інтегрування; означення визначеного інтеграла та інтеграла Рімана; означення визначеного інтеграла зі змінною верхнею межею, властивості визначеного інтеграла; означення криволінійного сектора, довжини дуги; означення не власного інтеграла; методи наближених обчислень визначеного інтеграла; студент повинен уміти: знаходити невизначені інтеграли; перевіряти диференціюванням таблицю інтегралів; інтегрувати функції безпосередньо, частинами і підстановками ; інтегрувати елементарні дроби, раціональні дроби; інтегрувати функції раціонально залежних від тригонометричних; інтегрувати функції раціонально залежних від х і корня квадратного, від квадратного трьохчлена; інтегрувати раціональні дроби від дробово-лінійних ірраціональностей; інтегрувати диференціальні біноми; інтегрувати частинами визначений інтеграл; інтегрувати методом заміни змінної визначені інтеграли; спрощувати інтеграли в симетричних межах від парних і непарних функцій; застосовувати формулу Ньютона-Лейбніца для обчислення невласних інтегралів; обчислювати наближено визначені інтеграли за формулами прямокутників, трапецій і парабол; розрізняти дві основні схеми застосування визначеного інтеграла; обчислювати площі плоских фігур за допомогою визначеного інтеграла; обчислювати довжини дуг плоских і просторових кривих за допомогою визначеного інтеграла; обчислювати об'єми тіл за допомогою визначеного інтеграла; бчислювати площу поверхні обертання за допомогою визначеного інтеграла; обчислювати фізичні величини за допомогою визначеного інтеграла. Студент має бути здатен: формулювати і доводити теореми про загальний вигляд первісної, про різницю двох первісних; формулювати і доводити основні властивості невизначеного інтеграла; формулювати і доводити властивості визначеного інтеграла; формулювати і доводити теорему про похідну від інтеграла із змінною верхньою межею; доводити формулу Ньютона-Лейбніца; формулювати і доводити ознаки збіжності невласних інтегралів першого роду; формулювати і доводити ознаки збіжності невласних інтегралів другого роду; обчислювати і досліджувати на збіжність невласні інтеграли; давати геометричну інтерпретацію невизначеному інтегралу, визначеному інтегралу, невласним інтегралам першого і другого роду, визначеному інтегралу із змінною верхньою межею; ілюструвати геометричне властивості визначеного інтеграла, про середнє значення функції, про монотонність визначеного інтеграла. Целью учебного курса «Математический анализ» в педагогическом университете являются: дать научное обоснование тех понятий, первые представления о которых даются в школе и которые не освещаются другими математическими курсами. Это такие фундаментальные понятия как функция, граница функции, непрерывность, дифференцирование, интегрированность функции. Соответственно, целью преподавания содержательного модуля «Интегральное исчисление функций одной переменной» является развитие логического и алгоритмического мышления; овладение основными методами исследования и решения математических задач; выработка навыков самостоятельно расширять математические знания и проводить математический анализ прикладных задач. В результате изучения содержательного модуля студент должен знать: определение первичной и неопределенного интеграла и их основные свойства; таблицу неопределенных интегралов; методы интегрирования; определение определенного интеграла и интеграла Римана; определение определенного интеграла с переменным верхним пределом, свойства определенного интеграла; определение криволинейного сектора, длины дуги; определение не собственного интеграла; методы приближенных вычислений определенного интеграла; студент должен уметь: находить неопределенные интегралы; проверять дифференцированием таблицу интегралов; интегрировать функции непосредственно, частями и подстановками; интегрировать элементарные дроби, рациональные дроби; интегрировать функции рационально зависящих от тригонометрических; интегрировать функции рационально зависящих от х и корня квадратного, от квадратного трех членов; интегрировать рациональные дроби от дробно-линейных иррациональностей; интегрировать дифференциальные бином; интегрировать частями определенный интеграл; интегрировать методом замены переменной определенные интегралы; упрощать интегралы в симметричных пределах от четных и нечетных функций; применять формулу Ньютона-Лейбница для вычисления несобственных интегралов; вычислять приближенно определены интегралы по формулам прямоугольников, трапеций и парабол; различать две основные схемы применения определенного интеграла; вычислять площади плоских фигур с помощью определенного интеграла; вычислять длины дуг плоских и пространственных кривых с помощью определенного интеграла; вычислять объемы тел с помощью определенного интеграла; бчислюваты площадь поверхности вращения с помощью определенного интеграла; вычислять физические величины с помощью определенного интеграла. Студент должен быть способен: формулировать и доказывать теоремы о общий вид первоначальной, о разнице двух первобытных; формулировать и доказывать основные свойства неопределенного интеграла; формулировать и доказывать свойства определенного интеграла; формулировать и доказывать теорему о производной от интеграла с переменным верхним пределом; доказывать формулу Ньютона-Лейбница; формулировать и доказывать признаки сходимости несобственных интегралов первого рода; формулировать и доказывать признаки сходимости несобственных интегралов второго рода; вычислять и исследовать на сходимость несобственные интегралы; давать геометрическую интерпретацию неопределенном интеграла, определенном интеграла, несобственный интеграл первого и второго рода, определенном интеграла с переменным верхним пределом; иллюстрировать геометрические свойства определенного интеграла, о среднем значении функции, о монотонности определенного интеграла.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНОГО ТЕСТУВАННЯ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ВИЩІЙ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Романюк, С. П.; Моторіна, В. Г.В роботі розглянуто один із шляхів вдосконалення професійної освіти та підвищення якості освітніх послуг. Пропонується перехід від традиційних форм контролю знань студентів до комп’ютерного тестування. Розглянуто можливості використання системи Moodle для реалізації тестового контролю. Результати проведених діагностичних досліджень контролю знань студентів свідчать про підвищення ефективності процесу навчання з вищої математики. The paper considers one of the ways to improve vocational education and improve the quality of educational services. The transition from traditional forms of student knowledge control to computer-based testing is proposed. Possibilities of using MOODLE system for realization of test control are considered. The results of diagnostic studies of students’ knowledge control indicate an increase in the effectiveness of the learning process in higher mathematics.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ПРИЙОМІВ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Моторіна, В. Г.; Рогова, О. В.Схарактеризовано етапи навчального заняття за технологією розвитку критичного мислення (виклик, осмислення, рефлексія). Конкретизовано використання різних прийомів технології (асоціативний кущ, кластери, концептуальна таблиця, узагальнююча таблиця, «товсті» та «тонкі» запитання, «піймай помилку», інсерт, сінквейн) у навчанні майбутніх учителів математики. The article describes the stages of organization of lesson, using the technology of development of critical thinking (challenge, comprehension, reflection). In this article, the methods of using different technology techniques in teaching future Mathematics teachers are concretized. They are associative bush, clusters, conceptual table, summary table, «hick» and «thin» questions, «catch a mistake», INSERT, cinquain).
- ДокументДидактична гра як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во МОНОГРАФ ФОП Іванченка І. С., 2016-05-10) Моторіна, В. Г.; Гурин, К. С.Методичні рекомендації містять матеріали для застосування дидактичних ігор як засобу активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики. Перевага уроку-гри перед звичайним класичним уроком є очевидною. Такий урок несе таке саме інформаційне навантаження, але по своїй емоційності значно відрізняється від звичайного уроку, так як в презентації використовують анімаційні малюнки, на яких природа оживає. Крім того гра, як звичайний для дитини вид діяльності, дозволяє їй легко навчитися застосовувати свої знання і уміння на практиці. Зростає пізнавальна активність дитини, її прагнення до нових знань. Звичайно проведення цієї гри неможливе без використання комп’ютера і мультимедійного проектора. І це не дань моді. Це саме той випадок, коли інформаційні технології застосовуються не як самоціль, а як необхідний атрибут у підготовці і проведенні уроків. Методичні рекомендації розраховані для для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних навчальних закладів. Методические рекомендации содержат материалы для применения дидактических игр как средства активизации учебно-познавательной деятельности учащихся на уроках математики. Преимущество урока-игры перед обычным классическим уроком очевидно. Такой урок несет такую же информационную нагрузку, но по своей эмоциональности значительно отличается от обычного урока, так как в презентации используют анимационные рисунки, на которых природа оживает. Кроме того игра, как обычный для ребенка вид деятельности, позволяет ей легко научиться применять свои знания и умения на практике. Растет познавательная активность ребенка, его стремление к новым знаниям. Конечно проведение этой игры невозможно без использования компьютера и мультимедийного проектора. И это не дань моде. Это именно тот случай, когда информационные технологии применяются не как самоцель, а как необходимый атрибут в подготовке и проведении уроков. Методические рекомендации рассчитаны для для студентов физико-математических факультетов педагогических учебных заведений. The methodical recommendations contain materials for the use of didactic games as a means of activating the educational and cognitive activity of students in math lessons. The advantage of the lesson-game before the usual classical lesson is obvious. Such a lesson carries the same information load, but in its emotionality it differs significantly from the usual lesson, because the presentation uses animated drawings on which nature comes to life. In addition, the game, as a normal activity for a child, allows it to easily learn how to apply its knowledge and skills in practice. The cognitive activity of the child, its desire for new knowledge is growing. Of course, this game is impossible without the use of a computer and a multimedia projector. And this is not a fad. This is exactly the case when information technology is used not as an end in itself, but as a necessary attribute in the preparation and conduct of lessons. Methodical recommendations are calculated for students of physical and mathematical faculties of pedagogical educational institutions.
- ДокументДИДАКТИЧНІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ УЧНІВ ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Грамарчук, Г. О.; Моторіна, В. Г.В даній статті подана розробка дидактичних ігор, розвиваючих та активізуючих пізнавальний інтерес учнів. Проведено практичне дослідження для підвищення рівня пізнавального інтересу учнів та визначено вплив дидактичних ігор на успішність учнів під час проведення уроків з математики. Виявлено, що ігрова навчальна діяльність є ефективним методом формування пізнавального інтересу учнів при вивченні математики. The article deals with working out of didactic games for developing and activating pupils’ cognitive interest. A practical research was conducted to increase the level of cognitive interest of pupils and the impact of didactic games on pupils’ performance during mathematics lessons was determined. It was found that game learning activities are an effective method of forming pupils’ cognitive interest in the study of mathematics.
- ДокументДиференціальні рівняння(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Вид. СПДФО Прокопенко Г. Є., 2012) Моторіна, В. Г.; Пуди, А. Ю.; Прокопенко, А. І.; Стогній, Н. П.У навчальному посібнику розглянуті методичні рекомендації щодо вивчення змістовних модулів (I–IV) з курсу «Диференціальні рівняння». Подані розробки планів-конспектів лекцій, практичних та індивідуальних завдань та модульних контрольних робіт. Посібник підготовлено відповідно до діючої навчальної програми з курсу «Диференціальні рівняння». Видання адресовано викладачам, студентам природничо-математичних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів. В учебном пособии рассмотрены методические рекомендации по изучение содержательных модулей (I - IV) по курсу «Дифференциальные уравнения». Представленные разработки планов-конспектов лекций, практических и индивидуальных заданий и модульных контрольных работ. Пособие подготовлено в соответствии с действующей учебной программы по курсу «Дифференциальные уравнения». Издание адресовано преподавателям, студентам естественно-математических специальностей высших педагогических учебных заведений. In the training manual reviewed guidelines for he study of content modules (I - IV) in the course "Differential Equations". Presented development plans, summaries of lectures, practical and individual assignments and modular tests. The manual is prepared in accordance with the current curriculum for the course "Differential Equations". The publication is addressed to teachers, students of natural and mathematical specialties of higher pedagogical educational institutions.
- ДокументДослідження підходів до визначення поняття «змішане навчання» в ВНЗ(Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди (ПХДПУ), 2015-06-23) Моторіна, В. Г.; Михайленко, І. В.У статті проаналізовано сучасний стан вищої освіти, розглянуто термінологія змішаного навчання, різні підходи до визначення поняття «змішане навчання», наголошується на ролі ІКТ у інтеграції аудиторної та поза аудиторної роботи студентів, визначено переваги та недоліки змішаного навчання, сформульовано позитивні риси моделі змішаного навчання, вказуються напрями подальших досліджень. А статье проанализировано современное состояние высшего образования, рассмотрены терминология смешанного обучения, различные подходы к определению понятия «смешанное обучение», отмечается роль ИКТ в интеграции аудиторной и внеаудиторной работы студентов, определены преимущества и недостатки смешанного обучения, сформулированы положительные черты модели смешанного обучения, указываются направления дальнейших исследований. The article analyzes the current state of higher education, considered the terminology blended learning, different approaches to the definition of «blended learning», stressed the role of ICT in the integration of classroom and extracurricular work of students, identified advantages and disadvantages of Blended Learning, formulated positive features blended learning model, indicate directions for future research.
- ДокументЗ ДОСВІДУ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ ХАРКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ № 107 ПАНЧЕНКО І. І.(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Електронне вид., 2017-06-13) Чекатков, Н. О.; Моторіна, В. Г.В статті відображений досвід роботи вчителя математики Харківського ліцею № 107 Панченко І. І. Панченко Ірина Іванівна при вивченні властивостей степеневої функції застосовує підхід, що базується на використанні узагальнюючої таблиці властивостей степеневої функції. Узагальнююча таблиця представляє собою дещо спрощену форму таблиці, достатню для академічного рівня навчання. В основному підручнику академічного рівня така зведена таблиця відсутня. Тому вчитель на початку вивчення теми видає класу примірники таблиці. Наступним етапом є «математична гімнастика». Перед закінченням теми учням пропонується виконати самостійну роботу. На наступному занятті учні під керівництвом вчителя виконують розбір самостійної роботи. Наведений приклад нового підхіду до вивчення властивостей степеневої функції дозволяє отримати стійке засвоєння матеріалу, що вивчається, з невеликими витратами часу під час роботи в класі. В статье отражён опыт работы учителя математики Харьковского лицея № 107 Панченко И. И. Панченко Ирина Ивановна при изучении свойств степенной функции применяет подход, основанный на использовании обобщающей таблицы свойств степенной функции. Обобщающая таблица представляет собой несколько упрощенную форму таблицы, достаточную для академического уровня обучения. В основном учебнике академического уровня такая сводная таблица отсутствует. Поэтому учитель в начале изучения темы выдаёт классу экземпляры таблицы. Следующим этапом является «математическая гимнастика». Перед окончанием темы учащимся предлагается выполнить самостоятельную работу. На следующем занятии учащиеся под руководством учителя выполняют разбор самостоятельной работы. Приведённый пример нового подхода к изучению свойств степенной функции позволяет получить устойчивое усвоение материала, изучаемого с небольшими затратами времени при работе в классе.
- ДокументКомпетентнісно орієнтована модель навчання диференціальних рівнянь студентів технічних ВНЗ(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького (ЧНУ), 2015-02-12) Моторіна, В. Г.; Михайленко, І. В.У статті наголошується на зростаючу потребу в професіоналах із високим духовним і інтелектуальним потенціалом та реформуванні вищої професійної освіти. В статті розглянуто особливості реалізації компетентнісного підходу при навчанні диференціальним рівнянням студентів технічного напряму, на основі чого визначено структуру компетентнісної моделі інженера-механіка, з’ясовано науково-методичні засади для побудови компетентнісно орієнтованої моделі навчання диференціальних рівнянь, визначено її основні компоненти, охарактеризовано кожен з цих компонентів, на базі яких побудовано компетентнісно орієнтовану модель навчання диференціальних рівнянь. В статье отмечается растущая потребность в профессионалах с высоким духовным и интеллектуальным потенциалом и реформировании высшего профессионального образования. В статье рассмотрены особенности реализации компетентностного подхода при обучении дифференциальным уравнениям студентов технического направления, на основе чего определена структура компетентностной модели инженера-механика, выяснено научно- методические основы для построения компетентно ориентированной модели обучения дифференциальным уравнениям, определены ее основные компоненты, охарактеризованы каждый из этих компонентов, на базе которых построена компетентно ориентированная модель обучения дифференциальным уравнениям. The article emphasizes the growing need for professionals with high spiritual and intellectual potential and higher education reforming. A high level of professional, including mathematical knowledge, which determines readiness for professional engineering, is the basis of this potential. Thus, the formation of a number of competencies for a future engineer is of particular relevance. In this regard, the article deals with the peculiarities of competence approach while teaching students of technical direction the differential equation what defines a competency structure model of a mechanical engineer, finds scientific and methodological basis for creating a competence-oriented education model of differential equations, defines its main components and characterizes each of these components which a competency-oriented learning model of differential equations are built on.
- ДокументЛогічна організація навчального матеріалу - основа проектування технології навчання математики ВНЗ(Донбаська державна машинобудівна академія, 2017-05-15) Моторіна, В. Г.Автором розкрито тему логічної організації навчального матеріалу як основи проектування технології навчання математики у вищих навчальних закладах. Автором раскрыто тему логической организации учебного материала в качестве основы проектирования технологии обучения математике в высших учебных заведениях. The author reveals the theme of the logical organization of educational material as the basis for designing the technology of teaching mathematics in higher educational institutions.
- ДокументМетод проектів як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики профільної школи(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во МОНОГРАФ ФОП Іванченка І. С., 2017-05-30) Моторіна, В. Г.; Комір, Н. В.Посібник містить матеріали для застосування методу проектів як засобу активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики профільної школи. У посібнику подано результати аналізу сутності поняття «методу проектів» як педагогічної категорії, представлено класифікацію типів навчальних проектів, особливості організації пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в профільній школі, обґрунтовано застосування методу проектів як засобу розвитку основних компонентів математичних здібностей, а також наведено приклади навчальних проектів з алгебри та початків аналізу, геометрії для профільних класів. Пособие содержит материалы для применения метода проектов как средства активизации учебно-познавательной деятельности учащихся на уроках математики профильной школы. В пособии представлены результаты анализа сущности понятия «метода проектов» как педагогической категории, представлена классификация типов учебных проектов, особенности организации познавательной деятельности учащихся на уроках математики в профильной школе, обосновано применение метода проектов как средства развития основных компонентов математических способностей, а также приведены примеры учебных проектов по алгебре и началам анализа, геометрии для профильных классов. The manual contains materials for the application of the method of projects as a means of enhancing the educational and cognitive activity of students in the lessons of mathematics in the profile school. The manual presents the results of the analysis of the essence of the concept of the "project method" as a pedagogical category, presents the classification of the types of educational projects, specifies the organization of the cognitive activity of students in the lessons of mathematics in the profile school, substantiates the use of the project method as a means of developing the main components of mathematical abilities, examples of educational projects on algebra and the principles of analysis, geometry for profile classes.
- ДокументМЕТОДИ, ЗАСОБИ НАВЧАННЯ ТА ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ, ЩО СПРИЯЮТЬ ФОРМУВАННЮ МАТЕМАТИЧНОЇ МОВИ ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Трефілова, К. І.; Моторіна, В. Г.Для підвищення рівня математичної грамотності учнів необхідно формувати їх математичну мову, що можливо лише при створенні необхідних умов, при застосуванні певної методики. Для досягнення цієї мети ми розробили перелік різноманітних методів, засобів навчання та форм організації діяльності учнів, комплексне застосування яких вчителем сприятиме формуванню математичної мови школярів при вивченні математики. To increase the level of mathematical literacy of students it is necessary to form their mathematical language, which is possible only if the necessary conditions are created, when applying a certain methodology. In order to achieve this goal, we have developed a list of different methods, teaching aids and forms of organizing students’ activities, the comprehensive use of which the teacher will facilitate the formation of the mathematical language of students in the study of mathematics.
- ДокументМЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАННЯ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНИХ РІВНЯНЬ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ–МЕХАНІКІВ ЗА МОДЕЛЛЮ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ФОП Іванченко І. С., 2016-05-10) Моторіна, В. Г.; Михайленко, І. В.Посібник містить матеріал для організації методичного забезпечення навчання диференціальних рівнянь за моделлю змішаного навчання в вищих технічних навчальних закладах згідно вимог кредитно-трансферної системи навчання. У посібнику подано спеціальні математичні компетентності в контексті диференціальних рівнянь, структури моделей студента, викладача та змістового модуля «Диференціальні рівняння». Представлено структури основних підручників, виокремлено внутрішньопредметні та міжпредметні зв’язки диференціальних рівнянь, наведено завдання для вхідного контролю знань студентів, а також приклади професійно спрямованих задач з евристичними підказками для розв’язування на практичних заняттях, розроблено робочу навчальну програму змістового модуля «Диференціальні рівняння». Пособие содержит материал для организации методического обеспечения обучения дифференциальных уравнений по модели смешанного обучения в высших технических учебных заведениях в соответствии с требованиями кредитно-трансферной системы обучения. В пособии представлены специальные математические компетентности в контексте дифференциальных уравнений, структуры моделей студента, преподавателя и содержательного модуля «Дифференциальные уравнения». Представлены структуры основных учебников, выделены внутрипредметные и межпредметные связи дифференциальных уравнений, приведены задачи для входного контроля знаний студентов, а также примеры профессионально направленных задач с эвристическими подсказками для решения на практических занятиях, разработана рабочая учебная программа содержательного модуля «Дифференциальные уравнения». The manual contains material for the organization of methodological support for the training of differential equations on the model of mixed education in higher technical educational institutions in accordance with the requirements of the credit transfer system of education. The manual presents special mathematical competencies in the context of differential equations, the structure of student models, the teacher and the content module "Differential Equations." The structures of the main textbooks are presented, the intrasubject and intersubject connections of the differential equations are singled out, tasks for the entrance control of students' knowledge are given, as well as examples of professionally directed tasks with heuristic tips for solving practical lessons, a working curriculum of the content module "Differential Equations" is developed.
- ДокументПРИКЛАДНІ ЗАВДАННЯ ЯК ЗАСІБ ЗДІЙСНЕННЯ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ МАТЕМАТИКИ ТА ЕКОНОМІКИ В КЛАСАХ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Сидельник, В. Ю.; Моторіна, В. Г.Метою статті є показ можливостей реалізації міжпредметних зв’язків математики та економіки в класах економічного профілю на основі застосування прикладних завдань. У процесі дослідження встановлено, що роль міжпредметних зв’язків у процесі навчання математики учнів класів економічного профілю значна, оскільки запропонована для вирішення учням прикладна задача має бути спрямована на реалізацію багатьох конкретних цілей навчання математики. The purpose of the article is to show the possibilities of implementati on of cross – curricular relations of mathematics and economics in classes of economic profile on the basis of application of applied problems. Thes tudy found that the role of cross-curricular communication in the teaching of mathematics to students of economic profiles is significant, in cetheapplication of the proposed problem to students should bedirected to the realization of many specificgoals of teaching mathematics.
- ДокументПроблема впровадження stem-освіти у загальноосвітніх навчальних закладах (досвід Туреччини)(Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, 2018) Моторіна, В. Г.; Соловей, З. П.Отже, основними стратегіями щодо впровадження STEM-освіти у Туреччині, що є актуальним і для системи освіти України, – це створення навчальних центрів STEM на базі університетів країни, які мають взаємодіяти із ЗНЗ та бути доступними для всіх учнів та викладачів країни; проведення наукових досліджень щодо інтеграціїSTEM орієнтованого підходу в навчально-виховний процес ЗНЗ; сприяння здійсненню дисертаційних досліджень фахівцями у цій галузі освіти для створення методичних рекомендацій, навчальних планів та ін.; забезпечення підвищення кваліфікації учителів у галузі STEM-освіти; сприяння мотивації вчителів у застосуванні STEM орієнтованого підходу на всіх рівнях освіти та ін. Итак, основными стратегиями по внедрению STEM-образования в Турции, что является актуальным и для системы образования Украины - это создание учебных центров STEM на базе университетов страны, которые должны взаимодействовать с ОУЗ и быть доступными для всех учащихся и преподавателей страны; проведение научных исследований по интеграцииSTEM ориентированного подхода в учебно-воспитательный процесс ОУЗ; содействие осуществлению диссертационных исследований специалистами в этой области образования для создания методических рекомендаций, учебных планов и др .; обеспечение повышения квалификации учителей в области STEM-образования; содействие мотивации учителей в применении STEM ориентированного подхода на всех уровнях образования и др. So, the main strategies for introducing STEM education in Turkey, which is also relevant for the education system in Ukraine, are the creation of STEM training centers on the basis of universities in the country, which should interact with educational institutions and be accessible to all students and teachers of the country; Conducting research on the integration of the STEM-oriented approach into the educational process of the university; assistance in the implementation of dissertation research by specialists in this field of education to create guidelines, curricula, etc. providing continuing education for teachers in the field of STEM education; promoting teachers' motivation in applying the STEM-oriented approach at all educational levels, etc.
- ДокументПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, МОНОГРАФ ФОП Іванченко І. С., 2014-03-01) Моторіна, В. Г.У навчальному посібнику розкриваються методичні й технологічні аспекти навчання математики в профільній школі на засадах компетентнісного підходу, де компетентність – високий рівень володіння вчителем математики професійною діяльністю, здатність використовувати прийоми особистісного самовизначення і саморозвитку, вміння застосовувати компетенції у життєвих ситуаціях. Посібник призначений для студентів майбутніх учителів математики та вчителів-практиків. В учебном пособии раскрываются методические и технологические аспекты обучения математике в профильной школе на основе компетентностного подхода, где компетентность – высокий уровень владения учителем математики профессиональной деятельностью, способность использовать приемы личностного самоопределения и саморазвития, умение применять компетенции в жизненных ситуациях. Пособие предназначено для студентов будущих учителей математики и учителей-практиков. The training manual reveals the methodological and technological aspects of teaching mathematics in a specialized school on the basis of a competence approach, where competence is a high level of proficiency in the mathematics profession by the professional activity, the ability to use personal self-determination and self-development techniques, and the ability to apply competencies in life situations. The manual is intended for students of future mathematics teachers and practical teachers.
- ДокументРозвиток просторової уяви майбутніх вчителів математики в процесі їх геометричної підготовки(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького (ЧНУ), 2015-06-05) Моторіна, В. Г.Розвиток просторової уяви майбутніх вчителів математики в процесі їх геометричної підготовки. Розглядаються вимоги до системи методів і засобів (систем візуальних задай), що уможливлюють керування процесом розвитку просторових уявлень студентів та активізують їх візуальне мислення. Развитие пространственного воображения будущих учителей математики в процессе их геометрической подготовки. Рассматриваются требования к системе методов и средств (систем визуальных задач), позволяющих управлять процессом развития пространственных представлений студентов и активизировать их визуальное мышление. Development of spatial imagination of future math teachers while geometrical preparation. We consider the system of requirements to methods and tools (systems, visual problems), that enable the management of the development of students' spatial representations and enhance their visual thinking.
- ДокументТехнологія підготовки вчителя математики до уроку(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, МОНОГРАФ ФОП Іванченко І. С., 2012-11-01) Моторіна, В. Г.Матеріал посібника повністю відповідає навчальному плану та програмі підготовки майбутнього вчителя математики на математичних факультетах університетів та педагогічних університетів. В посібнику наведено короткий аналіз теоретичних положень до кожної теми, який дозволить і майбутньому вчителю і навіть вчителю-практику чітко зорієнтуватися в різноманітних психолого-педагогічних та методичних підходів до технології організації навчального процесу по вивченню математики. Для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних навчальних закладів, учителів математики загальноосвітніх шкіл та шкіл інших типів. Материал пособия полностью соответствует учебному плану и программе подготовки будущего учителя математики на математических факультетах университетов и педагогических институтов. В пособии приведен краткий анализ теоретических положений к каждой теме, который позволит и будущему учителю и даже учителю-практику четко сориентироваться в различных психолого-педагогических и методических подходов к технологии организации учебного процесса по изучению математики. Для студентов физико-математических факультетов педагогических учебных заведений, учителей математики общеобразовательных школ и школ других типов. The material of the manual is fully consistent with the curriculum and program for the preparation of the future mathematics teacher at the mathematical faculties of universities and teacher training institutes. The manual provides a brief analysis of theoretical positions for each topic, which will allow both future teachers and even practicing teachers clearly sort out the different psycho-pedagogical and methodological approaches to the technology of the educational process for the study of mathematics for students of physical and mathematical faculties of teacher training institutions, teachers mathematics of secondary schools and other types of schools.
- ДокументФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ ГРАМОТНОСТІ УЧНІВ ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Юрікова, Т. В.; Моторіна, В. Г.Метою статті є проведення аналізу наукової літератури щодо визначення суті поняття «графічна грамотність», визначення психолого-педагогічних особливостей формування графічної грамотності учнів при вивченні математики у закладах загальної середньої освіти, та запропонувати можливості, за яких здійснюватиметься сформованість графічної грамотності учнів. У процесі дослідження вирішено всі поставлені завдання до мети дослідження та запропоновано гіпотезу, що застосування комп’ютерної підтримки при вивченні геометрії у 7 класі, сприятиме сформованості графічної грамотності учнів. The purpose of the article is to analyze the scientific literature on the definition of the concept of «graphic literacy», to determine the psychological and pedagogical features of the formation of graphic literacy of students in the study of mathematics in general secondary education, and to offer opportunities for the development of graphic literacy students. In the course of the research all the tasks set for the purpose of the research were solved and the hypothesis was suggested that the use of computer support in studying geometry in 7th grade would contribute to the formation of graphic literacy of students.
- ДокументФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Катериніна, А. В.; Моторіна, В. Г.У статті розглянутo методи формування ключових компетентностей учнів на уроках математики. На основі обґрунтування теоретичних засад проведено практичне дослідження ефективності інноваційних технологій в формуванні ключових компетентностей на уроках математики. В результаті застосування онлайн-тестувань на уроках дозволяє розвивати логічне мислення учнів. The article deals with the methods of forming of key competences of pupils on the lessons of mathematics. On the basis of proving of theoretical principles practical research of efficiency of innovative technologies in forming of key competences on the lessons of mathematics is conducted. As a result using of on-line testing on the lessons allows to develop logical thinking of pupils.