Перегляд за Автор "Мкртічян, О. А."
Зараз показано 1 - 20 з 26
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВпровадження технології формування творчого потенціалу в майбутніх вихователів в освітньому процесі ЗВО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-12) Мкртічян, О. А.На сучасному етапі розвитку людства формування творчого потенціалу визнано одним з найбільш важливих і пріоритетних напрямів. В умовах українських реалій до загальновідомих аспектів розв’язання цього питання підключаються ще й соціальні, філософські, психологічні та педагогічні аспекти. Особливого значення питання творчих технологій набуває саме у ЗДО, коли у дітей формується уявлення про творчість у різних його аспектах. At the current stage of human development, the formation of creative potential is recognized as one of the most important and priority directions. In the conditions of Ukrainian realities, social, philosophical, psychological and pedagogical aspects are also connected to the well-known aspects of solving this issue. The issue of creative technologies acquires a special importance precisely in SEN, when children develop an idea about creativity in its various aspects.
- ДокументДеякі питання морально-естетичних аспектів підготовки вчителів початкових класів(Одеська державна академія будівництва та архітектури, 2024-04-18) Мкртічян, О. А.Професійна підготовка майбутнього вчителя початкових класів повинна бути підпорядкована загальнолюдським цінностям та ідеалам. В умовах сьогодення, в освітньому процесі результати навчання здобувачів оцінюється шляхом вимірювання знань з педагогіки, психології, методик. Майбутнього вчителя початкових класів слід спрямувати на активне творення добра, яке є прикрасою людського життя, сприяє найбільш успішному розвитку творчих обдарувань і талантів, вихованню вільної, гармонійно розвиненої особистості. The professional training of future primary school teachers should be subordinated to universal human values and ideals. In today's conditions, in the educational process, the results of the students' training are evaluated by measuring knowledge of pedagogy, psychology, and methods. The future primary school teacher should be directed to the active creation of good, which is the decoration of human life, contributes to the most successful development of creative gifts and talents, and the education of a free, harmoniously developed personality.
- ДокументДослідження проблеми морального виховання дошкільнят у педагогічній теорії(Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради, 2022-04-24) Мкртічян, О. А.В статті висвітлено теоретичні аспекти морального виховання дітей старшого дошкільного віку засобами художньої літератури. Авторкою визначено, що дошкільний вік є найважливішим етапом розвитку дитини. Доведено, що саме в такому віці дитина усвідомлено починає дізнаватися та сприймати навколишній світ, закладаються основи моральних цінностей, формуються почуття ставлення до себе й до оточення. Сучасна дошкільна освіта розвивається в принципово нових умовах введення державних вимог до структури програми дошкільної освіти, що будується на інтеграції освітніх галузей відповідно до вікових можливостей і особливостей вихованців. В статті одним з напрямів дошкільної освіти є виховання ініціативного, самостійного, активного громадянина з чітко вираженою позитивною позицією, здатного до постійного самовдосконалення. Однією зі складових такого процесу є морально-естетичне виховання дошкільнят. Дослідження вчених (Н. Басюк, О. Василенко, Є. Дихал, В. Кушнір, Р. Сопівник, І. Пижик, О. Лазарєва, О. Михальчук, Л. Петренко) щодо морального виховання дітей старшого дошкільного віку, є надзвичайно важливі серед педагогічних розробок. Шляхами організації морального виховання дитини є залучення її до традиційної культури та літератури як найважливішої складової культурного розвитку. Проблемам використання художньої літератури в процесі виховання дошкільників присвячені роботи С. Лозинської, Л. Капусняк, Л. Петрук, Н. Черепані, Н. Русин. Реалізація завдань такого напряму виховання ефективно здійснюється в процесі ознайомлення дошкільнят з художньою літературою як найважливішим компонентом культури, що покликана служити формуванню та розвитку моральної свідомості та вихованню особистості. В статті схарактеризовано суть поняття «моральні якості особистості», визначено провідні психолого-педагогічні особливості розвитку дітей відповідно до таких критеріїв, як: образно-змістовний, емоційно-мотиваційний, дієво-практичний Зазначено, що процес формування моральних якостей дитини-дошкільника є складним і залежним від широкого кола умов, саме перед вихователем ставляться завдання керувати глибинними процесами становлення дитячої особистості. Для успішного вирішення таких завдань необхідно посилити наукову роботу в галузі морального виховання дітей, організувати поглиблені педагогічні та психологічні дослідження. Доведено, що старший дошкільний вік є сенситивним для розвитку моральних якостей, діти ідентифікують себе з іншими людьми, персонажами казок; закладаються основи моральної поведінки та відносини, на основі яких дитина має навчитися розрізняти добро та зло, дружити, любити, висловлювати свої почуття та керуватися загальнолюдськими цінностями. The article highlights the theoretical aspects of moral education of older preschool children by means of fiction. The author determined that preschool age is the most important stage of a child's development. It is proved that at this age the child consciously begins to learn and perceive the world around him, the foundations of moral values are laid, feelings of attitude to himself and others are formed. Modern preschool education is developing in a fundamentally new environment of introducing state requirements to the structure of the preschool education program, which is based on the integration of educational sectors in accordance with the age capabilities and characteristics of students. In the article, one of the areas of preschool education is the education of enterprising, independent, active citizen with a clear positive position, capable of continuous self-improvement. One of the components of this process is the moral and aesthetic education of preschool children. Research of scientists (N. Basyuk, O. Vasylenko, E. Dykhal, V. Kushnir, R. Sopivnyk, I. Pyzhyk, O. Lazareva, O. Mykhalchuk, L. Petrenko) on the moral education of older preschool children is extremely important among pedagogical developments. Ways to organize the moral education of the child is to involve him in traditional culture and literature as the most important component of cultural development. The works of S. Lozynska, L. Kapusnyak, L. Petruk, N. Cherepani, and N. Rusyn are devoted to the problems of using fiction in the process of educating preschoolers. The implementation of the tasks of this direction of education is effectively carried out in the process of acquainting preschoolers with fiction as the most important component of culture, designed to serve the formation and development of moral consciousness and education of the individual. The article characterizes the essence of the concept of «moral qualities of personality», identifies the leading psychological and pedagogical features of children's development in accordance with such criteria as: figurative, emotional, motivational, effective and practical. depending on a wide range of conditions, it is the educator who is tasked with managing the deep processes of formation of the child's personality. To successfully solve such problems it is necessary to strengthen scientific work in the field of moral education of children, to organize in-depth pedagogical and psychological research. It is proved that the senior preschool age is sensitive to the development of moral qualities, children identify themselves with other people, characters of fairy tales; the foundations of moral behavior and attitudes are laid, on the basis of which the child must learn to distinguish between good and evil, make friends, love, express their feelings and be guided by universal values.
- ДокументМетодика використання інформаційно-комунікаційних технологій під час викладання професійних дисциплін у вищій школі(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024-10-31) Мкртічян, О. А.; Ороновська, Л. Д.; Овод, Н. М.; Вишнівська, Н. В.; Нечкалюк, І. В.Освіта допомагає людям реалізувати свій потенціал завдяки розвитку основних цінностей та набуття фундаментальних знань для ефективної участі в роботі та житті та формування кращого суспільства. Системи освіти можуть використовувати технології для покращення набуття базових навичок, але визначення базових навичок продовжує розширюватися в міру того, як світ змінюється під впливом технологій. В умовах впровадження інформаційно-комунікаційні технологій (ІКТ) у традиційний освітній процес та необхідності розробки відповідного методичного забезпечення для практичного застосування ІКТ формулюється визначення методики використання технологій та розглядається ідея побудови дидактичної конструкції методики використання ІКТ у навчальному процесі. У статті визначається необхідність цифрових технологій в освіті та обговорюються основні програми та їх переваги в освіті. Глобалізація освіти вже викликала потребу використання цифрових технологій, коли були доступні онлайн-платформи для проведення занять, обміну ресурсами, проведення оцінок та управління повсякденною діяльністю академічних установ. Використання цих платформ мало активний характер. Пандемія COVID-19 змусила вищі навчальні заклади перейти на онлайн-режим навчання підтримки системи освіти. Наголошується на специфічному характері використання ІКТ і вказується, що типи їх застосування повинні відповідати педагогічному підходу (парадигмі) викладачів, причому максимальний ефект був помітний у тих вчителів, які цілеспрямовано інтегрували ІКТ у свої курси протягом тривалого періоду часу. Розвинені країни були добре підготовлені до подолання цієї кризи. Однак країни, що розвиваються, доклали чимало зусиль, щоб задовольнити цю вимогу. Цифрові технології стали рятівниками освіти у цей критичний час. Ця глобальна криза наголошує на необхідності міжнародної інтеграції в систему освіти. Education helps people realize their potential through the development of core values and the acquisition of fundamental knowledge for effective participation in work and life and the formation of a better society. Education systems can use technology to improve the acquisition of basic skills, but the definition of basic skills continues to expand as the world changes under the influence of technology. In the context of the introduction of information and communication technologies (ICT) into the traditional educational process and the need to develop appropriate methodological support for the practical application of ICT, the definition of the methodology of using technologies is formulated and the idea of building a didactic structure of the methodology of using ICT in the educational process is considered. The article describes the necessity of digital technologies in education and discusses the main programs and their advantages in education. Globalization of education has already caused the need to use digital technologies. Online platforms were available for conducting classes, sharing resources, conducting assessments and managing the day-to-day activities of academic institutions. However, the use of these platforms was active. The COVID-19 pandemic has forced higher education institutions to switch to an online learning mode to support the education system. The specific nature of the use of ICT is emphasized and it is indicated that the types of their application should correspond to the pedagogical approach (paradigm) of teachers, and the maximum effect was noticeable in those teachers who purposefully integrated ICT in their courses for a long period of time. Developed countries were well prepared to overcome this crisis. However, developing countries have made considerable efforts to meet this requirement. Digital technologies have become the saviors of education in this critical time. This global crisis emphasizes the need for international integration in the education system.
- ДокументМоделі підвищення кваліфікації вчителів музики в сучасній КНР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-06) Чжоу Чженью; Мкртічян, О. А.Авторами досліджено моделі підвищення кваліфікації вчителів музики в КНР. The authors studied the models of improving the qualifications of music teachers in the People's Republic of China.
- ДокументОсобливості впровадження інтеграції в навчально-виховний процес ЗДО(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Гельветика, 2022-06-10) Мкртічян, О. А.Дошкільна освіта є підґрунтям в системі становлення особистості дитини. Особливістю періоду всього дошкільного віку є те, що він забезпечує загальний розвиток дитини, що є в подальшому основою для набуття будь-яких спеціальних знань, умінь, навичок, засвоєння різних видів діяльності особистістю. У статті розглядаються нові підходи до побудови освітньої діяльності дітей дошкільного віку з урахуванням реалізації провідного принципу інтеграції освітніх галузей. Процес інтеграції передбачає безпосереднє встановлення зв’язків між об’єктами та створення нової цілісної системи відповідно до передбачуваного результату. Доведено, що у ЗДО пропонується проєктування цілісного інтегрованого процесу, реалізація якого передбачає організацію цілісного процесу шляхом синтезу, об’єднання різних елементів освітнього процесу дитячого садка в єдине ціле, таких як: різні види дитячої діяльності (спільної та самостійної; безпосередньої освітньої діяльності та діяльності дітей у режимних моментах), різних видів взаємодії, різних освітніх областей та забезпечення єдиної лінії розвитку кожного дошкільника (фізичний розвиток, соціально-особистісний розвиток, художньо-естетичний розвиток, пізнавально-мовленнєвий розвиток). Метою статті є висвітлення проблем здійснення інтеграції в організації навчально-виховного процесу та вплив інтегрованих занять на розвиток пізнавальних здібностей дітей дошкільного віку в ЗДО. Визначено етапи заняття з дітьми на основі інтеграції, особливості формування освітнього середовища засобами впровадження інтегрованих програм у ЗДО. Реалізація таких програм ЗДО та освітньої діяльності з дітьми здійснюється через освітні галузі, які є певними напрямками розвитку та освіти дошкільнят. Так, педагог вирішує декілька завдань з різних галузей програми, а діти стають здатними освоїти зміст через основні види дитячої діяльності: пізнавально-дослідну, трудову, художньо-творчу, комунікативну, рухову. Preschool education is the basis in the system of formation of the child's personality. The peculiarity of the whole preschool age is that it provides the general development of the child, which is the basis for further acquisition of any special knowledge, skills, abilities, mastery of various activities by the individual. The article considers new approaches to the construction of educational activities of preschool children, taking into account the implementation of the leading principle of integration of educational sectors. The process of integration involves the direct establishment of links between objects and the creation of a new integrated system in accordance with the intended result. It is proved that the kindergarten offers the design of a holistic integrated process, the implementation of which involves the organization of a holistic process through synthesis, combining different elements of the educational process of kindergarten into a single whole, such as: different types of children's activities (joint and independent; activities of children in regime moments), different types of interaction, different educational areas and providing a single line of development of each preschooler (physical development, socio-personal development, artistic and aesthetic development, cognitive and speech development). The purpose of the article is to highlight the problems of integration in the organization of the educational process and the impact of integrated classes on the development of cognitive abilities of preschool children in kindergarten. The stages of classes with children on the basis of integration, features of formation of the educational environment by means of implementation of integrated programs in a children's institution are determined. The implementation of such programs of children's institutions and educational activities with children is carried out through educational fields, which are certain areas of development and education of preschool children. Thus, the teacher solves several tasks from different areas of the program, and children become able to master the content through the main types of children's activities: cognitive research, labor, artistic, creative, communicative, motor.
- ДокументПедагогіка дозвілля – запорука формування професійних компетентностей(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2020-01-10) Денисенко, А. О.; Мкртічян, О. А.; Білецька, С. А.; Ковтун, А. В.Розглядаються питання, пов’язані з визначенням професійної та дозвіллєвої компетентностей. Автори зауважують на необхідності створення дозвіллєвого середовища в умовах вищого педагогічного закладу як важливого чинника формування професійних компетентностей (загалом – дозвіллєвої компетентності) майбутніх педагогів та зосереджують увагу на важливості введення до освітньої програми педагогічних вишів навчальної дисципліни «Педагогіка дозвілля». Рассматриваются вопросы, связанные с определением профессиональной и досуговой компетентностей. Акцентируется внимание на необходимости создания досуговой среды в условиях высшего педагогического заведения как важного фактора формирования профессиональных компетентностей (в частности – досуговой компетентности) будущих педагогов и концентрируют внимание на важности введения в образовательную программу высших педагогических заведений учебной дисциплины «Педагогика досуга». The article deals with issues related to the definition of professional and leisure competencies, the need to create a leisure environment in a higher education institution as an important factor in the formation of professional competencies of future educators. The content and methods, essence and technologies, functions and role of leisure activities for self-realization of personality research of scientists (I. Biletska, I. Boichev, V. Bochelyuk, N. Huziy, N. Maksimvska, B. Naboka, I. Petrova, I. Sidor, O. Tadeusz, B. Titov) are described in the article. The purpose of the study is to analyze the peculiarities of the organization of leisure activities in a higher pedagogical institution, the result of which is the successful socialization of the student's personality and the formation of leisure competence in future teachers. Professional leisure competence of the teacher is a specific professional and personal education, which provides productive pedagogical activity in the field of cultural and educational leisure and recreation, promotes the successful realization of educational tasks, allows effective use of artistic and creative forms and specific methods of teaching and upbringing in pedagogically organized leisure and form a certain integrated professional competence system of teacher who organizes cultural and leisure activities and recreation; and also ensure that future professionals are prepared for successful cultural and educational activities. Thus, the social state of society, the task of building a democratic state and the civil society creation encourage the educational process to be improved. Vocational training for future educators has potential reserves for a more effective formation of readiness to organize leisure activities. Further research may be aimed at identifying the features of the professional leisure competences’ formation in future educators, in accordance with requirements of new generation standards, which take into account the harmonization of specialist training’s content in the context of European integration and current trends in labor market.
- ДокументПерспективні напрями дисертаційних досліджень здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти в галузі знань 01 Освіта / Педагогіка(Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2024-08-19) Гаврілова, Л. Г.; Мкртічян, О. А.У статті висвітлено актуальні питання підготовки здобувачів вищої освіти галузі знань 01 Освіта / Педагогіка спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), зокрема аналіз перспективних напрямів наукових досліджень майбутніх докторів філософії освітньої галузі. На думку авторів найбільш актуальними для наукового пошуку на сьогодні є питання використання цифрових технологій (віртуальної та доповненої реальності, штучного інтелекту, онлайн-додатків, засобів дистанційного навчання) у підготовці майбутніх фахівців; проблеми демократизації освіти та дотримання демократичних цінностей (права людини, свобода, людська гідність тощо). Крім того, окреслено актуалізацію питань розвитку медіаосвіти та медіаграмотності майбутніх фахівців, у першу чергу – освітян, та формування емоційного інтелекту молоді, її соціально-емоційного розвитку. Такі напрями наукового пошуку цілком співвідносяться із науковими пріоритетами європейської науки. The article highlights the current issues of training students of higher education in the field of knowledge 01 Education / Pedagogy of the specialty 015 Professional education (by specialization), in particular, the analysis of prospective directions of scientific research of future doctors of philosophy in the field of education. According to the authors, the most relevant for scientific research today are the issues of using digital technologies (virtual and augmented reality, artificial intelligence, online applications, distance learning tools) in the training of future specialists; problems of democratization of education and observance of democratic values (human rights, freedom, human dignity, etc.). In addition, the actualization of the development of media education and media literacy of future specialists, primarily educators, and the formation of the emotional intelligence of young people, their social and emotional development, are outlined. Such areas of scientific research are fully correlated with the scientific priorities of European science.
- ДокументПитання розвитку творчих здібностей майбутніх вихователів в процесі музичної діяльності(МЦНіД, 2020-09-24) Мкртічян, О. А.Розвиток творчих здібностей майбутніх вихователів є важливим аспектом у професійній підготовці студентів. Особлива увага приділяється можливостям застосування особистісних умінь і навичок в галузі мистецтва, зокрема музичного. Творча спрямованість майбутнього фахівця передбачає наявність: системи знань в галузі музичного мистецтва, що визначають рівень професійного та творчого світогляду; художні принципи творчості; музична виконавська діяльність на прикладах кращих зразків духовної, фольклорної, класичний і сучасної музики, а також використання евристичних методів, засобів, прийомів.Развитие творческих способностей будущих воспитателей является важным аспектом в профессиональной подготовке студентов. Особое внимание уделяется возможностям применения личностных умений и навыков в области искусства, в частности, музыкального. Творческая направленность будущего специалиста предполагает наличие: системы знаний в области музыкального искусства, определяющих уровень профессионального и творческого мировоззрения; художественные принципы творчества; музыкальная исполнительская деятельность на примерах лучших образцов духовной, фольклорной, классической и современной музыки, а также использование эвристических методов, средств, приёмов. The development of creative abilities of future educators is an important aspect in the professional training of students. Particular attention is paid to the possibilities of applying personal skills in the field of art, in particular music. The creative orientation of the future specialist presupposes the presence of: systems of knowledge in the field of musical art, which determine the level of professional and creative worldview; artistic principles of creativity; musical performance on the examples of the best examples of spiritual, folk, classical and modern music, as well as the use of heuristic methods, tools, techniques.
- ДокументПроєктна діяльність на заняттях з музичного мистецтва в закладах дошкільної освіти(Харківський національний університет імені B. H. Каразіна, 2022-05-16) Мкртічян, О. А.В статті розглянуто питання щодо впровадження проектної діяльності в освітній процес ЗДО. Проєктування сьогодні проникає в життєві явища, процеси, сфери життєдіяльності суспільства: дедалі більше речей є продуктами свідомої діяльності людини та є унікальним способом забезпечення співтворчості, співпраці дорослих та малюків. Проєктна діяльність дозволяє реалізовувати особистісно-орієнтований підхід до виховання та освіти дошкільнят та сприяє розвитку їх творчих здібностей, перетворює їх на активних учасників усіх подій, що відбуваються в ЗДО. Метою дослідження є розкриття сутності понять «проєкт», «проєктна діяльність», а також особливості використання методу проєктів на музичних заняттях у ЗДО. Проєктна діяльність виступає найважливішою складовою педагогічної діяльності. Такий процес охоплює освітні системи різного рівня, зміст освіти, педагогічні технології, управління педагогічним процесом, планування та контроль розвитку закладу освіти. Показано, що метод проєктування – сучасний метод інтеграції діяльності, дозволяє вирішувати комплекс завдань, підпорядкованих одній темі, різноманітними прийомами та методами, поступово та в системі, є актуальним та ефективним, надає дитині можливості синтезувати набуті знання, розвивати творчі здібності та комунікативні навички. Зазначено, що діяльність проєктного характеру дозволяє сформувати у дітей дослідницькі вміння та пізнавальний інтерес, відбувається інтеграція між загальними способами вирішення різних завдань та видами діяльності. Проектна діяльність допомагає зв’язати навчання із життям, розвиває комунікативні та моральні якості. Основним завданням педагога-вихователя є залучення дитини до дивовижного та прекрасного світу музики, розвивати музично-творчі здібності дітей, допомогти через художнє сприйняття музичних образів усвідомити зв’язок музичного мистецтва з навколишнім світом, сформувати морально-естетичне ставлення до нього. «Проєктне» управління музично-освітнім процесом у ЗДО сприяє подальшому вдосконаленню музично-освітньої роботи з дітьми дошкільного віку в сучасній системі освіти. The article considers the issue of implementing project activities in the educational process of preschool education. Today, design penetrates into life phenomena, processes, spheres of society: more and more things are products of conscious human activity and are a unique way to ensure co-creation, cooperation of adults and children. Project activities allow to implement a personality-oriented approach to the upbringing and education of preschool children and promotes the development of their creative abilities, turns them into active participants in all events taking place in preschool education. The aim of the research is to reveal the essence of the concepts of «project», «project activity», as well as the peculiarities of using the method of projects in music lessons in preschool education. Project activity is the most important component of pedagogical activity. This process includes educational systems of different levels, the content of education, pedagogical technologies, management of the pedagogical process, planning and monitoring the development of educational institutions. It is shown that the method of design, a modern method of integration of activities, allows you to solve a set of problems subordinate to one topic, a variety of techniques and methods, gradually and in the system. The method is relevant and effective. It gives the child the opportunity to synthesize the acquired knowledge, develop creative abilities and communication skills. It is noted that project activities allow children to develop research skills and cognitive interest, there is an integration between common ways of solving different problems and activities. Project activities help to connect learning with life, develop communicative and moral qualities. The main task of the educator is to involve the child in the wonderful and beautiful world of music, to develop children's musical and creative abilities, to help through the artistic perception of musical images to understand the connection of musical art with the world, to form moral and aesthetic attitude to it. «Project» management of the music-educational process in the preschool institution contributes to the further improvement of music-educational work with preschool children in the modern education system.
- ДокументПІДВИЩЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В КНР(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2019-03-14) Мкртічян, О. А.; Чжоу, Ч.Століття високих технологій, істотних змін в умовах праці, різноманітних шляхів у становленні професійної кар’єри людей вимагає від кожного члена суспільства навчання і професійного вдосконалення впродовж усього життя. Дана стаття висвітлює алгоритми підвищення кваліфікації вчителів музичного мистецтва в КНР. Також в статті увагу приділено різниці у використанні термінів «вчитель музики» та «вчитель музичного мистецтва», які вживаються у термінологічному полі КНР. Особливістю підготовки та підвищення кваліфікації учителів музичного мистецтва в КНР є їх сприйняття як державних службовців, та це регламентує особливості проходження заходів з підвищення кваліфікації означеної категорії вчителів, а також контентне наповнення курсів. Також, до актуальних проблем підвищення кваліфікації вчителів музичного мистецтва в КНР відноситься обов’язкове проходження ними програм з підвищення суто педагогічної кваліфікації та елективність щодо проходження музичного курсу. Век высоких технологий, существенных изменений в условиях труда, различных путей в становлении профессиональной карьеры людей требует от каждого члена общества обучения и профессионального совершенствования в течение всей жизни. Данная статья освещает алгоритмы повышения квалификации учителей музыкального искусства в КНР. Также в статье уделено внимание разнице в использовании терминов «учитель музыки» и «учитель музыкального искусства», которые употребляются в терминологическом поле КНР. Особенностью подготовки и повышения квалификации учителей музыкального искусства в КНР является их восприятия как государственных служащих, и это регламентирует особенности прохождения мероприятий по повышению квалификации указанной категории учителей, а также контентное наполнение курсов. Также, к актуальным проблемам повышения квалификации учителей музыкального искусства в КНР относится обязательное прохождение ими программ по повышению педагогической квалификации и елективность о прохождении музыкального курса.This paper highlights the algorithms for continuing education of music art teachers in the PRC. Also, attention is paid to the difference in the use of the terms «teacher of music» and «teacher of music art», which are used in the terminology of the People's Republic of China. The peculiarity of continuing education of music art teachers in the People's Republic of China is their perception as civil servants, and it regulates the peculiarities of passing qualification courses for a given category of teachers, as well as the content of the courses. The state undertakes to create conditions for the development of teachers` own educational level and the updating of teachers' knowledge. Today, the Chinese government is actively expanding its work on retraining and deepening the knowledge of teachers in order to continuously improve the qualitative characteristics of the entire staff. For teachers of music arts who work in primary and secondary schools, continuing education courses are mainly conducted by pedagogical schools and institutes of different levels, institutes for continuing education of teachers and other retraining institutions, as well as specialized educational institutions (in the form of courses with compulsory qualification in the subject «Education») System of continuing education of teachers is in charge for the further education of primary and secondary schools teachers, including teachers of music art, which includes centers of continuing education attached to 35 universities of the country. According to the normative documents, every teacher of music arts in particular has to undergo a continuing education course every 5 years. The course program consists of 90 hours, its passing is obligatory and on-call, for which the teacher is given a paid leave at the main place of work. The training is carried out at the accredited district consulting center (usually at a pedagogical university or an institution, occasionally – in the administrations of settlements, where the corresponding specialists come from the pedagogical universities), closest to the place where the teacher works on. Completion of continuing education is payable (usually a school where the teacher works, pays expenses independently or compensates their teacher after the submission of the certificate). However, today in the PRC there is a program through which some teachers can take courses for free. The program is valid for teachers who have great success in pedagogical activities, received awards, contributed to the development of pedagogical science. The continuing education of a teacher and a teacher of music art in particular qualifications is the basis of the professional development. China's continuing education system is constantly improving, new methods and forms of continuous education of the teacher are presented with the full preservation of the forms traditional for the given pedagogical system. In China, modern multimedia tools are widely used, which help to simplify the process of continuing education for all categories of teachers of different specializations. The Chinese government is contributing to the improvement of continuing education system, which promotes the mobility and competitiveness of Chinese teachers, by involving foreign specialists in the system of continuing education, an online resource, and so on. However, it should be noted that the peculiarity of organizing the process of continuing education of music art teachers in the PRC today is its focus on the pedagogical component and the selectivity of the purely musical one.
- ДокументПІДГОТОВКА ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО РОЗВИТКУ МУЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ 4-7 РОКІВ: ТЕОРЕТИЧНИЙ ТА МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТИ(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди; Соціально-гуманітарна науково-творча майстерня «Новий курс», 2020) Мкртічян, О. А.Монографія присвячена проблемі підготовки фахівців у галузі дошкільної освіти: висвітлено теоретичні та методичні аспекти підготовки вихователів закладів дошкільної освіти до розвитку музичних здібностей дітей 4-7 років; розкрито актуальні напрями творчого розвитку особистості дошкільника; представлено теоретично обґрунтовану та розроблену систему підготовки вихователів закладів дошкільної освіти до розвитку музичних здібностей дітей 4-7 років в умовах навчання. Монография посвящена проблеме подготовки специалистов в области дошкольного образования: освещены теоретические и методические аспекты подготовки воспитателей учреждений дошкольного образования к развитию музыкальных способностей детей 4-7 лет раскрыты актуальные направления творческого развития личности дошкольника; представлены теоретически обоснованная и разработанная систему подготовки воспитателей учреждений дошкольного образования к развитию музыкальных способностей детей 4-7 лет в условиях обучения. The monograph is devoted to the problem of training specialists in the field of preschool education: theoretical and methodological aspects of training educators of preschool education institutions for the development of musical abilities of children 4-7 years; the actual directions of creative development of the personality of the preschooler are revealed; the theoretically substantiated and developed system of preparation of educators of preschool institutions for development of musical abilities of children of 4-7 years in the conditions of training is presented.
- ДокументПідготовка вчителів музики в Україні та КНР: основні напрямки роботи(Одеса, 2022-06-24) Мкртічян, О. А.Україну та Китай географічно роз’єднує величезна відстань, але ж у здобувачів освіти є можливість вивчати особливості національної культури кожної країни, що викликає інтерес та можливість інтеграції в єдиний культурно-освітній простір, обмінюватися цінними знаннями у галузях науки, освіти, мистецтва. Важливість такого процесу полягає в необхідності обміну необхідною інформацією, яка стає додатковим соціально-економічним ресурсом та фактором нарощування духовного потенціалу суспільства, стратегічною основою розвитку особистості близького майбутнього. Ukraine and China are geographically separated by a huge distance, but education seekers have the opportunity to study the peculiarities of the national culture of each country, which arouses interest and the possibility of integration into a single cultural and educational space, to exchange valuable knowledge in the fields of science, education, and art. The importance of such a process lies in the need to exchange the necessary information, which becomes an additional socio-economic resource and a factor in building the spiritual potential of society, a strategic basis for personality development in the near future.
- ДокументПідготовка майбутніх вихователів до патріотичного виховання дошкільників в Україні та Китаї(Державний вищий навчальний заклад "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди", 2021-11-30) Мкртічян, О. А.Виховання патріотизму є чинником консолідації всіх верств суспільства, відродження країни, відновлення внутрішньополітичного, економічного та культурного розвитку. В Україні реалізовано низку заходів щодо зміцнення патріотичного виховання, що виражається в посиленні дошкільного виховання, введенні нових свят, уваги до історико-культурної спадщини. Патріотичне виховання в сучасній Україні заслуговує на найпильнішу увагу й сприяє зміцненню патріотичної роботи. Сьогодні потрібні фахівці в галузі дошкільної освіти, що здатні самостійно ставити перед собою мету та знаходити способи її досягнення. Тому, успіх патріотичного виховання дітей дошкільного віку визначається здатністю наставників чітко слідувати сутності патріотичного виховання дошкільнят певного віку, його меті та завданням, правильному та методично грамотному відбору змісту, форм і методів роботи з вихованцями. Почуття патріотизму виникає ще у дитинстві, коли закладаються основи ціннісного ставлення до навколишнього світу. У педагогічній роботі з дошкільниками з кожного напрямку патріотичного виховання використовуються певні методи та засоби. Ставлення до рідної природи та малої батьківщини є основою виховання патріотизму у дошкільнят. Основним завданням вихователя є виховати у дитини любов та повагу до рідної природи, навчити бачити та відчувати красу природи, прагнути зберегти її багатства. Метою даної статті є визначення ключових понять патріотичного виховання, теоретичне обґрунтування питань підготовки майбутніх вихователів до патріотичного виховання дошкільників в Україні та Китаї. Все більше вчених звертають увагу на систему освіти Китаю, зокрема, процесу патріотичного виховання. В дослідженні розглянуто місце патріотизму у системі вищої освіти КНР, сфери реалізації патріотичного виховання майбутніх фахівців. Education of patriotism is a factor of consolidation of all layers of society, revival of the country, restoration of internal political, economic and cultural development. In Ukraine, a number of measures have been implemented to strengthen patriotic education, which is expressed in the strengthening of preschool education, the introduction of new holidays, and attention to historical and cultural heritage. Patriotic education in modern Ukraine deserves the closest attention and contributes to the strengthening of patriotic work. Today, we need specialists in the field of preschool education who are able to independently set a goal and find ways to achieve it. Therefore, the success of patriotic education of preschool children is determined by the ability of mentors to clearly follow the essence of patriotic education of preschoolers of a certain age, its purpose and tasks, correct and methodologically competent selection of content, forms and methods of working with pupils. The feeling of patriotism arises in childhood, when the foundations of a valuable attitude to the surrounding world are laid. Certain methods and tools are used in pedagogical work with preschoolers from each area of patriotic education. Attitude towards native nature and small homeland is the basis of patriotism education in preschoolers. The main task of the educator is to instill in the child love and respect for native nature, to teach him to see and feel the beauty of nature, to strive to preserve its riches. The purpose of this article is to define the key concepts of patriotic education, theoretical substantiation of the issues of preparing future educators for patriotic education of preschoolers in Ukraine and China. More and more scientists are paying attention to China's education system, in particular, the process of patriotic education. The study examines the place of patriotism in the system of higher education of the People's Republic of China, the sphere of implementation of patriotic education of future specialists.
- ДокументРОЗВИТОК І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ЗАСОБАМИ МИСТЕЦТВА(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2017-06-23) Мкртічян, О. А.Естетичне виховання – найважливіша сторона виховання дитини. Воно сприяє збагаченню чуттєвого досвіду, емоційної сфери особистості, впливає на пізнання моральної сторони дійсності, підвищує пізнавальну активність, навіть впливає на фізичний розвиток. Результатом естетичного виховання є естетичний розвиток. Знайомство з красою в житті і мистецтві не тільки виховує розум і почуття дитини, а й сприяє розвитку уяви й фантазії. Эстетическое воспитание - наиболее важная сторона воспитания ребенка. Оно способствует обогащению чувственного опыта, эмоциональной сферы личности, влияет на познание моральной стороны действительности, повышает познавательную активность, даже влияет на физическое развитие. Знакомство с красотой в жизни и искусстве не только воспитывает ум и чувства ребенка, а и способствует развитию воображения и фантазии. Aesthetic education - the most important aspect of child upbringing. It contributes to the enrichment of sensory experience, the emotional sphere of the individual, affects the knowledge of the moral side of reality, increases cognitive activity, even affects physical development. The result of aesthetic upbringing is aesthetic development. Understanding beauty in life and art not only brings up the mind and feeling of the child, but also promotes the development of imagination and fantasy.
- ДокументРоль музичного мистецтва в розвитку комунікативної компетентності вихователя(Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради, 2022-07-07) Мкртічян, О. А.В статті визначено суть поняття «комунікація», «педагогічна комунікація» як систему зв’язків, що реалізуються за допомогою вербальних і невербальних засобів, та її ролі в розвитку комунікативної компетентності вихователя засобами музичного мистецтва в ЗДО. Зазначено, що комунікативна компетентність у музично-педагогічній діяльності певні характеристики, серед них: інформованість; швидкість реагування (педагогічна реакція на конкретну ситуацію, у динаміці взаємодії); адекватність (відповідність обраного рішення конкретному педагогічному завданню); гнучкість; креативність (комбінування відомих та генерування нових форм, засобів, видів взаємодії; засобів та способів передачі виконавських завдань; методів та підходів, що підвищують ефективність навчального процесу). Вихователь за допомогою музичного матеріалу спрямовує свою діяльність на вирішення завдань, пов’язаних із мотиваційним забезпеченням комунікативного процесу. The article defines the essence of the concept of "communication", "pedagogical communication" as a system of connections that are implemented through through verbal and non-verbal means, and its role in the development of communicative competence of the educator by means of musical art in IN PRESCHOOL EDUCATION. It is noted that communicative competence in music and pedagogical activities certain characteristics, among them: awareness; speed of response (pedagogical response to a specific situation, in the dynamics of interaction); adequacy (compliance of the chosen solution to a specific pedagogical task); flexibility; creativity (combining known and generation of new forms, means, types of interaction; means and ways of transfer of performance tasks; methods and approaches that increase efficiency of the educational process). The teacher with the help of musical material directs its activities to solve problems related to motivational support of the communicative process.
- ДокументСистема підготовки вихователів закладів дошкільної освіти до розвитку музичних здібностей дітей 4–7 років(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Мкртічян, О. А.У дисертації здійснено теоретичне узагальнення українського та зарубіжного досвіду, запропоновано новий підхід до розв’язання актуальної наукової проблеми професійної підготовки майбутніх вихователів до розвитку музичних здібностей дітей 4–7 років. У роботі вперше обгрунтовано теоретико-методологічні основи підготовки вихователів закладів дошкільної освіти до розвитку музичних здібностей дітей 4–7 років на методологічному (поєднання культурологічного, загальнонаукового, філософського та галузевого підходів), теоретичному (сукупність ключових понять дослідження), технологічному (прикладна складова системи, що забезпечує її дієвість в сучасних умовах організації дошкільної освіти) рівнях. В диссертации осуществлено теоретическое обобщение украинского и зарубежного опыта, предложен новый подход к решению актуальной научной проблемы профессиональной подготовки будущих воспитателей для развития музыкальных способностей детей 4–7 лет. В работе впервые обоснованы теоретико-методологические основы подготовки воспитателей заведений дошкольного образования к развитию музыкальных способностей детей 4–7 лет на методологическом (сочетание культурологического, общенаучного, философского и отраслевого подходов), теоретическом (совокупность ключевых понятий исследования), технологическом (прикладная составляющая системы, обеспечивающая ее действенность в современных условиях организации дошкольного образования) уровнях. The dissertation provides a theoretical generalization of domestic and foreign experience and proposes a new approach to solving an important and relevant scientific problem of professional training of future educators for the development of musical abilities of children 4-7 years. For the first time the theoretical and methodological bases of preparation of educators of preschool institutions for development of musical abilities of children of 4–7 years at different levels of generalization and concretization – methodological (synthesis of culturological, philosophical, general scientific and branch approaches), theoretical (set of initial concepts and categories) are substantiated. definitions and theories), technological (applied component of the system, which ensures its effectiveness in modern conditions, taking into account the requirements of preschool education).
- ДокументСучасні дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх вихователів у педагогічній теорії та практиці(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Прокопенко, І. Ф.; Мкртічян, О. А.Сучасні умови, орієнтація суспільства на демократичні засади, модернізація системи дошкільної освіти (різноманіття форм дошкільного виховання, варіантність навчальних програм) зумовлюють необхідність змін в системі підготовки вихователів. У статті висвітлено актуальну проблему підготовки майбутніх вихователів до професійної діяльності з дітьми дошкільного віку, яка знайшла відбиття в багатьох сучасних науковопедагогічних дослідженнях. Проведено аналіз теоретичної бази дослідження, зокрема, найбільш відомих учених у галузі професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти таких, як Г. Аніщенко, Г. Бєлєнької, І. Бутенко, О. Вашак, С. Гаврилюк, Н. Давкуш, І. Дичківської, А Залізняк, С. Петренко, Т. Філімонової, Т. Танько та ін. Мета статті: на основі аналізу науково-педагогічних джерел визначити суть поняття «підготовка майбутніх вихователів», розкрити роль та значення підготовки фахівців у професійній діяльності в закладах дошкільної освіти. У процесі дослідження використано такі методи: аналіз, порівняння, узагальнення для вивчення наукової літератури з окресленої проблеми, що дозволило визначити суть і особливості підготовки майбутніх вихователів у закладах вищої освіти (ЗВО). Зазначено, що нині значна увага приділяється проблемі підготовки студентів факультету дошкільної освіти, адже головною постаттю, від якої залежить навчання, виховання та розвиток дітей дошкільного віку, є вихователь закладу дошкільної освіти (ЗДО). Визначено та уточнено суть поняття «підготовка майбутніх вихователів» та розкрито зміст професійної підготовки студентів дошкільної освіти у ЗВО та здатності, якими вони мають володіти для успішної професійної діяльності. Комплексний аналіз проблеми підготовки майбутнього вихователя в науковій психолого-педагогічній літературі свідчить про те, що у сучасних умовах система підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти розглядається вченими як багатофакторна структура, головне завдання якої полягає в набутті кожним студентом особистісного сенсу діяльності, формуванні професійної майстерності, постійно зростаючий інтерес до роботи з дітьми та їхніми батьками, а також у розвитку успішності в діяльності, на основі якої по-новому вирішуються питання підвищення ефективності виховання у ЗДО. Modern conditions, the orientation of a society to democratic principles, the modernization of preschool education system (variety of preschool education forms, the variability of educational programs) necessitate changes in the system of educators’ training. The article highlights the current problem of preparing future educators for professional activities with preschool children, which is reflected in many modern scientific and pedagogical researches. The authors analyze the theoretical basis of the study, in particular, the most famous scientists in the field of professional training future educators of preschool institutions such as G. Anishchenko, G. Belenka, I. Butenko, O. Vashak, S. Gavrilyuk, N. Davkush, I. Dychkivska, A Zaliznyak, S. Petrenko, T. Filimonova, T. Tanko and others. The purpose of the article is to determine the essence of the concept «training future educators», based on the analysis of scientific and pedagogical sources, to reveal the role and importance of training in professional activities in preschool education. In the course of the research the following methods were used as analysis, comparison, generalization for studying the scientific literature on the outlined problem, which allowed to determine the essence and features of training future educators in institutions of higher education. It is noted that nowadays a lot of attention is paid to the problem of training students of the Faculty of Preschool Education, because an educator is the main figure on whom the education, upbringing and development of preschool children depend. The essence of the concept "training future educators" is defined and clarified and the content of professional training preschool students in institutions of higher education, and the abilities which they must have for successful professional activity are revealed. A comprehensive analysis of the problem of training future educators in the scientific psychological and pedagogical literature shows that in modern conditions the system of future preschool specialists’ training is considered by scientists as a multifactorial structure, the main task of which is to acquire for each student a personal meaning, professional skills, constantly growing interest in working with children and their parents, as well as in the development of success in the activities on the basis of which in a new way to address the issues of improving the effectiveness of education in preschool education institutions.
- ДокументТеорія музики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-03-16) Донченко, Л. І.; Мкртічян, О. А.Збірник з музичної теорії – перший крок щодо реалізації інтенсивної методики виховання професійного музичного слуху, пам’яті та виконавських навичок. Збірка адресована викладачам з курсу теорії музики, а також здобувачам вищої освіти музичних спеціальностей. The collection of musical theory is the first step in the implementation of an intensive method of educating professional musical ear, memory and performing skills. The collection is addressed to teachers of the course of music theory, as well as applicants for higher education in musical specialties.
- ДокументТехнологізація освітнього простору ЗДО в умовах сьогодення(Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва; ТОВ «Друкарня Мадрид», 2022-06-17) Мкртічян, О. А.Використання мультимедійних засобів навчання, ігрових технологій активізує пізнавальну діяльність вихованців, підвищує мотивацію до навчання, створює додаткові умови для формування та розвитку комунікативних умінь, допомагає здійснити перехід до самостійних, творчих видів роботи. Елементи організації групових форм роботи дозволяють активізувати пізнавальну діяльність дітей на заняттях, включення в навчання кожного дошкільника. The use of multimedia learning tools and game technologies activates the cognitive activity of pupils, increases motivation to study, creates additional conditions for the formation and development of communication skills, helps to make the transition to independent, creative types of work. Elements of the organization of group forms of work make it possible to activate the cognitive activity of children in classes, to include each preschooler in education.