Перегляд за Автор "Микитюк, С. О."
Зараз показано 1 - 20 з 32
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКЛАДАННЯ ПРАВОВИХ ДИСЦИПЛІН У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2023-03-23) Микитюк, С. О.У статті розглянуто вплив запровадження воєнного стану на освітній процес у вищих навчальних закладах України. Зокрема, акцентується увага на перехід на дистанційне навчання через пошкодження та руйнування інфраструктури освітніх установ. Описано використання синхронних і асинхронних методів навчання для забезпечення безперервності освіти. Синхронний режим дозволяє проводити заняття в реальному часі, тоді як асинхронний режим дає можливість отримувати матеріали у зручний час, що важливо в умовах воєнного часу. Окремо висвітлюється оновлення змісту правових дисциплін, зокрема, вивчення прав людини, норм міжнародного гуманітарного права та адаптації національного законодавства до європейських стандартів. Також наголошується на необхідності підготовки високоосвічених фахівців для післявоєнної відбудови держави. Незважаючи на виклики, система вищої освіти України продовжує функціонувати та адаптуватися до нових умов, забезпечуючи реалізацію права на освіту та підтримуючи розвиток громадянської компетентності студентів. The article examines the impact of the introduction of martial law on the educational process in higher education institutions in Ukraine. Specifically, it focuses on the transition to distance learning due to damage and destruction of educational infrastructure. The use of synchronous and asynchronous teaching methods to ensure continuity of education is described. Synchronous mode allows for real-time classes, while asynchronous mode enables access to materials at convenient times, which is crucial during wartime conditions. Additionally, the article highlights updates in the content of legal disciplines, including the study of human rights, norms of international humanitarian law, and the adaptation of national legislation to European standards. It also emphasizes the necessity of preparing highly educated professionals for post-war reconstruction efforts. Despite the challenges, Ukraine's higher education system continues to function and adapt to new conditions, ensuring the realization of the right to education and supporting the development of students' civic competence.
- ДокументВнесок професорів польського походження у розбудову правової освіти і науки на Слобожанщині у ХІХ столітті(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019-11) Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.Стаття присвячена внеску професорів польського походження у розвиток правової освіти на Слобожанщині у ХІХ ст., які вивчали особливості литовсько-руського права, простежували тісний зв'язок права Великого князівства литовського із загальними закономірностями розвитку руського права, підкреслювали своєрідність державно-правового укладу на українських і білоруських землях. Знаходили і видавали рідкісні пам’ятки литовсько-руського законодавства, матеріали з історії права Польщі, Литви і України. Науковий доробок професорів польського походження сприяв розширенню меж вивчення права, активного залучення прикладів із законодавства для викладання і став підґрунтям для подальшого дослідження окремих історико-правових питань іншими науковцями. Тому незаперечним є зарахування цих постатей до польської національної спадщини, і до українського наукового надбання. Статья посвящена вкладу профессоров польского происхождения в развитие правового образования на Слобожанщине в XIX в., которые изучали особенности литовско-русского права, прослеживали тесную связь права Великого княжества литовского с общими закономерностями развития русского права, подчеркивали своеобразие государственно-правового уклада на украинских и белорусских землях. Находили и выдавали редкие памятники литовско-русского законодательства, материалы по истории права Польши, Литвы и Украины. Научный потенциал профессоров польского происхождения способствовал расширению границ изучения права, активного привлечения примеров из законодательства для преподавания и стал основой для дальнейшего исследования отдельных историко-правовых вопросов другими учеными. Поэтому неоспоримым является зачисление этих фигур в польской национальной наследия, и к украинскому научного достояния. The article is devoted to the contribution of the professors of Polish origin in developing the law education in Slobozhanschina in the XIX century, who studied features of Lithuanian and Russian law, traced close connection of law of Grand Duchy of Lithuania with common patterns of development of Russian law, emphasized the originality of state and legal system on Ukrainian and Belarusian lands, found and published rare memorials of Lithuanian and Russian legislation, documents from the history of law of Poland, Lithuania and Ukraine. Scientific contribution of professors of Polish origin promoted expanding boundaries of studying law, active attraction of examples from legislation for teaching and became the foundation for further research of separate historical and legal issues by other scientists. Thus, enrollment of these personalities to Polish national heritage and to Ukrainian scientific heritage is considered to be incontrovertible.
- ДокументДержава і право Японії в період формування правової держави (ріцурьо кокка)(НУ "Одеська юридична академія" ; Видавничий дім "Гельветика", 2021-07) Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.Робота присвячена одному з найцікавіших періодів історії Японії – створення і функціонування держави ріцурьо кокка (правова держава). Держава як історичний інститут є історичним феноменом, а держава, яка була створена на основі законів у 8 ст., була і залишається феноменом стародавньої історії. Особливістю держави ріцурьо кокка було чітке визначення ролі імператора (який ототожнювався із самою державою), впливом родинних груп на владу імператора і реалізацію функцій держави (охоронна, військова підтримка, зберігання казни), створення центрального апарату влади і розподіл повноважень між міністераствами, формування чиновницького апарату на професійній основі, чіткій адміністративно-територіальний поділ, судово-адміністративний порядок розгляду справ, що утворює своєрідну модель правової держави азійського типу, яка сформувалася за конкретними культурно-історичними умовами. The work is devoted to one of the most interesting periods in the history of Japan – the creation and functioning of the state of ritsuryo kokka (rule of law). The state as a historical institution is a historical phenomenon, and the state, which was created on the basis of laws in the 8th century, was and remains a phenomenon of ancient history. The peculiarity of the Rizzurrio Cocca state was a clear definition of the role of the emperor (who was identified with the state itself), the influence of family groups on the power of the emperor and the implementation of the functions of the state (security, military support, treasury), the creation of a central apparatus of power and the distribution of powers between ministries, formation of the bureaucratic apparatus on a professional basis, clear administrative-territorial division, judicial-administrative procedure for consideration of cases, which forms a peculiar model of the Asian-type rule of law, which was formed under specific cultural and historical conditions.
- ДокументЕлементи сторітелінгу як навчального методу у поглядах педагогів, громадських діячів минулого(КНПУ імені М. П. Драгоманова, 2019) Микитюк, С. О.У статті звертається увага на витоки формування сучасного навчального методу як сторітеллінг у процесі освітньої діяльності педагогів і громадських діячів минулого. Так, ще педагоги ХІХ ст. звертали увагу на необхідність покращення організації навчальної роботи з учнями для свідомого засвоєння ними знань і формування вмінь використати їх практично; на вміння вчителя збудити душевні емоції учня і спонукати його до навчання. Крім того, підкреслювалась необхідність уміння працювати з аудиторією слухачів: зацікавити їх на початку розповіді, втримати їх увагу, і нарешті – підвести до логічного завершення, начебто вони самі прийшли до цього висновку. Доведено, що використання педагогічних надбань минулого є міцним і ґрунтовним фундаментом для подальшого вдосконалення, розширення педагогічних можливостей, що сприяє кращому розумінню, сприйняттю і відтворенню навчального матеріалу учнями, студентами. В статье обращается внимание на истоки формирования современного учебного метода как сторителлинг в процессе образовательной деятельности педагогов и общественных деятелей прошлого. Так, педагоги ХІХ в. обращали внимание на необходимость улучшения организации учебной работы с учениками для сознательного усвоения ими знаний и формирования умений использовать их практически; на умение учителя воздействовать на душевные эмоции ученика и вызвать желание учиться. Кроме того, подчеркивалась необходимость умения работать с аудиторией слушателей: заинтересовать их вначале рассказа, удержать внимание, и наконец – подвести к логическому завершению, как будто это они сами пришли к такому выводу. Доказано, что использование педагогического достояния прошлого есть крепким и основательным фундаментом для дальнейшего усовершенствования, расширения педагогических возможностей и содействует лучшему пониманию, восприятию и воспроизведению учебного материала школьниками, студентами. The article draws attention to the origins of the formation of storytelling as a modern educational method in the educational process of educators and public figures of the past. So, educators of the ХІХ century paidattention to the necessity of improvements in the organization of educational work with students for their conscious learning and creation of skills to use them in a practical way; to the ability of the teacher to affect students’ mental emotions and make them learn. In addition, the need of the ability to work with audience was emphasized: to catch their interest at the beginning of the story, to hold attention and finally to bring to a logical conclusion as if they came to this conclusion themselves. It is proved that the usage of the pedagogical heritage of the past is a strong and solid foundation for further improvement, expansion of pedagogical capabilities and it contributes to better understanding, perception and reproduction of the educational material by schoolchildren and students.
- ДокументЗміст правової освіти у процесі сучасних освітніх перетворень(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Микитюк, С. О.У статті розглядаються аспекти змісту правової освіти у процесі сучасних освітніх перетворень. На основі аналізу історико-педагогічної, правової літератури автором визначено основні складові змісту правової освіти у процесі сучасних освітніх перетворень. Доводиться необхідність розробки оновлених компетентностей у правовій освіті і необхідність впровадження сучасних методик викладання права. В статье рассматриваются аспекты содержания правового образования в процессе современных образовательных преобразований. На основе анализа историко-педагогической, правовой литературы автором определены основные составляющие содержания правового образования в процессе современных образовательных преобразований. Доказывается необходимость разработки обновленных компетентностей в правовом образовании и необходимость внедрения современных методик преподавания права. The article considers some aspects of content of legal education in the process of modern educational transformations. The author has defined the main components of content of legal education in the process of modern educational transformations. The necessity of development of new competencies of legal law and the introduction of improved new methods of teaching law is also being proved.
- ДокументМЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ ПРАВОВИХ ДИСЦИПЛІН У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2013-11-11) Микитюк, С. О.У статті досліджується методика та виявляються особливості проведення лекцій при викладанні правових дисциплін у вищих навчальних закладах другої половини ХІХ – початку ХХ століття. В статье исследуется методика и выявляются особенности проведения лекций при преподавании правовых дисциплин в высших учебных заведениях второй половины ХІХ – начала ХХ столетия. In the article the methodology is investigated and the features of conducting the lectures come to light at teaching of law disciplines in higher educational establishments of the second half of ХІХ – the beginning ХХ century.
- ДокументМетодичні рекомендації з курсу "Психологія"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Дорожко, І. І.; Туріщева, Л. В.; Микитюк, С. О.; Абаньшина, С. Є.; Дзюбич, О. М.; Діомідова, Н. Ю.; Довженко, О. О.; Малихіна, О. Є.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психологія» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psychology» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМОБІНГ ЯК ЕЛЕМЕНТ ПОРУШЕННЯ ТРУДОВИХ ПРАВ ПРАЦІВНИКІВ(Державний біотехнологічний університет, 2024-04-19) Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.У публікації досліджено тему мобінгу як елементу порушення трудових прав людини. Наведено фактори, які впливають на умови праці працівника. Зазначено, що мобінг, як елемент порушення трудових прав людини, представляє серйозну загрозу для працівників та робочого середовища загалом. Відсутність заходів для запобігання та врегулювання мобінгу може призвести до загострення конфліктів у колективі, погіршення робочого клімату, зниження продуктивності та збільшення текучості кадрів. Таким чином, важливо вживати ефективні заходи щодо попередження та виявлення випадків мобінгу, а також забезпечити належний захист та підтримку для постраждалих працівників. The publication explores the topic of mobbing as an element of labour rights violations. The factors that affect the working conditions of an employee are presented. It is noted that mobbing, as an element of violation of labour rights, poses a serious threat to employees and the working environment in general. Lack of measures to prevent and resolve mobbing can lead to aggravation of conflicts in the team, deterioration of the working climate, decrease in productivity and increase in staff turnover. Therefore, it is important to take effective measures to prevent and detect cases of mobbing, as well as to provide adequate protection and support for affected employees.
- ДокументНавчально-методичний посібник "Безпека існування людини в навколишньому середовищі"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Бережна, С. В.; Васильєва, М. В.; Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.Навчально-методичний посібник призначений для використання студентами з дисципліни "Безпека існування людини в навколишньому середовищі" – обов’язкової у навчальному плані підготовки здобувачів освітнього рівня бакалавр. Видання містить: конспект лекцій; комплекс необхідних матеріалів для проведення практичних (семінарських) занять; теми для самостійної роботи; тести для самоконтролю і самоперевірки знань; додатковий матеріал для підготовки до занять і організації самостійної роботи до модуля 1. Цивільний захист. Для студентів вищих навчальних закладів педагогічного спрямування. Учебно-методическое пособие предназначено для использования студентами по дисциплине "Безопасность существования человека в окружающей среде" - обязательной в учебном плане подготовки соискателей образовательного уровня бакалавр. Издание содержит конспект лекций; комплекс необходимых материалов для проведения практических (семинарских) занятий; темы для самостоятельной работы; тесты для самоконтроля и самопроверки знаний; дополнительный материал для подготовки к занятиям и организации самостоятельной работы к модулю 1. Гражданская защита. Для студентов высших учебных заведений педагогического направления. The educational-methodical manual is intended for use by students in the discipline "Safety of human existence in the environment" - mandatory in the curriculum for the preparation of applicants for the educational level of bachelor. The edition contains lecture notes; a set of necessary materials for conducting practical (seminar) classes; topics for independent work; tests for self-control and self-examination of knowledge; additional material for preparing for classes and organizing independent work for module 1. Civil protection. For students of higher educational institutions of the pedagogical direction.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ АДВОКАТСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ФУНКЦІОНУВАННЯ СУДУ ПРИСЯЖНИХ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ(Juris Europensis Scientia, 2022-02) Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.Адвокатська діяльність є важливим елементом функціонування сучасного суспільства. Захист є необхідним для осіб, які потрапили у складну життєву ситуацію і потребують професійного консультування щодо подальших дій. Проте, визнання суспільством ролі адвокатури як правозахисного інституту стало можливим у результаті складного історико-правового процесу, який активно почав розвиватися на території України після проведення судових реформ 1864 року. Тож, звернення до історичного минулого допоможе заповнити певні прогалини у розумінні взаємозв’язку функціонування таких прогресивних інституцій як суд присяжних і адвокатура. Узагальнено, що досвід функціонування суду присяжних другої половини ХІХ – початку ХХ ст. свідчить про поетапність його запровадження, особливість процедури обрання колегії присяжних, яка вирішувала питання про винуватість або невинуватість дій підсудного, запровадження принципів структурованості і послідовності розгляду кримінальної справи, виділення основних частин судового процесу. З’ясовано, що особливу роль щодо захисту прав людини відігравали присяжні повірені (адвокати) організаційно-правові засади діяльності яких закріплювалися «Судовими статутами». Виявлено, що високий рівень професійної майстерності адвокатів включав володіння ораторським мистецтвом, уміння доводити і спростовувати факти, аргументувати докази, сприяло успішному завершенню справи і виправданню обвинуваченого. Але, враховуючи те, що адвокати у своїх промовах звертали увагу на проблеми не лише особи, але і суспільства вцілому; зацікавленість суспільства у промовах, які друкувалися у пресі, їх діяльність викликала незадоволення з боку урядових чиновників, що і стало причиною поступового обмеження як діяльності адвокатури, так і суду присяжних. У статі наведено приклади гучних політичних процесів, що відбувалися у суді присяжних зазначеного періоду, які принесли відомість і славу адвокатам і спричинили реакційні настрої у суспільстві. Advocacy is an important part of the functioning of modern society. Protection is necessary for individuals who find themselves in a difficult life situation and need professional advice on further actions. However, recognition of the role of the advocacy as a human rights institution became possible as a result of a complex historical and legal process that began to develop actively on the territory of Ukraine after the judicial reform of 1864. So, turning to the historical past will help fill in certain gaps in understanding the relationship between the functioning of such progressive institutions as the jury trial and advocacy. It is generalized that the experience of functioning of the jury trial in the second half of the 19th - early 20th century indicates the gradual introduction of it, the peculiarities of the procedure for electing a jury, which decided the issue of the guilt or innocence of the defendant's actions, the introduction of the principles of structuredness and sequence in the consideration of a criminal case, the allocation of the main parts of the trial. It was found that sworn attorneys were of particular importance in the protection of human rights, the organizational and legal foundations of whose activities were fixed by the "Judicial Statutes". It was revealed that the high level of professional skills of lawyers included the possession of oratory skills, the ability to prove and refute facts, argue evidence, contributed to the successful completion of the case and the acquittal of the accused. But, given the fact that lawyers in their speeches paid attention to the problems not only of a person, but of the whole society as a whole; public interest in the speeches that were placed in the press, their activities caused dissatisfaction on the part of government officials, which was the reason for the gradual restriction of both the activities of the lawyer and the jury trial. The article provides examples of high-profile political trials that took place in the jury of the named period, which brought fame and glory to lawyers and led to reactionary moods in society.
- ДокументОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗВО ЯК РЕСУРС ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ-ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Микитюк, С. О.Розкрито суть та складові елементи освітнього середовища закладу вищої освіти. Проаналізовано вплив освітнього середовища на особистісний розвиток, а також умови підтримки індивідуально-професійного становлення майбутнього педагога-вихователя. Зазначено, що середовище ЗВО як ресурс професійної освіти впливає на саморозвиток студентів. The essence and constituent elements of the educational environment of higher education institution have been revealed. The influence of the educational environment on personal development has been analyzed as well as the conditions for supporting the personal and professional formation of the future preschool teacher. It has been noted that the environment of higher educational institution as a resource of professional education influences students' self-development.
- ДокументОсобливості організації чумацького промислу на території України(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-14) Микитюк, С. О.В статті зазначено, що торговий обмін, який покращився з кінця ХІІІ–ХІV ст. обумовив виникнення чумацького промислу і чумаків – особливої категорії людей, що займалися торгівлею і перевозили товари на далекі відстані. Така торгівля, яка була дуже тривалою за часом, потребувала особливої організації, до якої можна віднести: наявність артільної форми на основі договору; регулювання відносин на основі звичаїв, традицій; наявність солідарної відповідальності, що дозволяло пройти тривалий шлях і з мінімальними втратами, шляхом розкладки збитків на всіх учасників і повернутися додому отримавши прибуток. В статье отмечено, что торговый обмен, который улучшился с конца ХІІІ–XIV в. обусловил возникновение чумацкого промысла и чумаков – особой категории людей, которые занимались торговлей и перевозили товары на дальние расстояния. Такая торговля, которая была очень длительной по времени, требовала особой организации, к которой можно отнести: наличие артельной формы на основе договора; регулирования отношений на основе обычаев, традиций; наличие солидарной ответственности, что позволяло пройти долгий путь и с минимальными потерями, путем раскладки убытков на всех участников и вернуться домой получив прибыль. The author of the article notes that trade, which improved from the end of the XIII – XIV centuries. caused the emergence of the dairy industry and the Chumaks – a special category of people engaged in trade and transporting goods over long distances. Such trade, which was very long in time, required a special organization, which includes: the presence of an artel form on the basis of the contract; regulation of relations on the basis of customs, traditions; the presence of joint and several liability, which allowed to go a long way and with minimal losses, by spreading the losses to all participants and return home with a profit.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ТА УМОВИ ФОРМУВАННЯ МОТИВІВ НАВЧАННЯ У СТУДЕНТІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Микитюк, С. О.Схарактеризовано психолого-педагогічні аспекти мотивації до навчання як інтегрального способу організації активності людини та будь-якого її спонукання, детермінантами якого є як внутрішні, так і зовнішні причини. Вона виконує селективну, когнітивну, спонукальну, змістовно-регуляційно-виконавчу та формувальну функції. Проаналізовано особливості мотивів навчання студентів педагогічного університету. The psychological and pedagogical aspects of motivation for learning as an integral way of organizing human activity and any way of inducing a person, which has both internal and external reasons, are described. Motivation has selective, cognitive, incentive, content-regulatory-executive and forming functions. The peculiarities of the motives for learning of students of the pedagogical university are analysed.
- ДокументОсобливості формування правосвідомості майбутніх вчителів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-29) Микитюк, С. О.У статті розглядаються суттєві зміни у підготовці майбутніх вчителів, що ґрунтуються на компетентнісному підході. Особлива увага приділяється формуванню правосвідомості майбутніх вчителів, яка включає знання основ законодавства, прав людини та уміння їх захищати; зміни спрямовані на формування громадянської компетентності, утвердження національної та громадянської ідентичності, а також підвищення значення медіаосвіти. Високий рівень правосвідомості забезпечить повагу до прав і свобод кожного учасника освітнього процесу, актуалізує здатність захищати права учнів у разі їх порушення та надасть можливість вирішувати конфлікти у правових рамках. The article discusses significant changes in the preparation of future teachers that are based on a competency-based approach. Special attention is paid to the formation of legal consciousness of future teachers, which includes knowledge of the basics of legislation, human rights, and the ability to protect them. In addition, the changes are aimed at developing civic competence, promoting national and civic identity, and increasing the importance of media education. A high level of legal consciousness will ensure respect for the rights and freedoms of each participant in the educational process, activate the ability to protect the rights of students in case of their violation, and provide an opportunity to resolve conflicts within the legal framework.
- ДокументПедагогічна освіта України: протиріччя та шляхи виходу із кризи(Харків. нац. ун-т радіоелектроніки ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2019) Зеленська, Л. Д.; Куц, Г. М.; Микитюк, С. О.Метою статті став аналіз проблем та протиріч, які склалися в системі педагогічної освіти України та спроба визначити шляхи її реформування. Целью статьи стал анализ проблем и противоречий, сложившихся в системе педагогического образования Украины и попытка определить пути ее реформирования. The purpose of the article was to analyze the problems and contradictions that have developed in the system of pedagogical education in Ukraine and an attempt to determine the ways of its reform.
- ДокументПолітично-правові студії: робоча навчальна програма та методичні рекомендації для підготовки до лекційних і практичних занять(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Васильєва, М. В.; Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.; Стрельнікова, О. О.Методичні рекомендації до навчальної дисципліни “Політично-правові студії” включають робочу навчальну програму, яка конкретизує зміст, послідовність, організаційні форми вивчення, визначає засоби поточного і підсумкового контролю відповідно до освітньої програми. Розділ методичні рекомендації до лекційних занять містить перелік тем лекцій, рекомендовану літературу, необхідні презентації для використання (Модуль 2. Правознавство). В методичних рекомендаціях є загальні поради щодо підготовки до практичних (семінарських) занять з необхідними темами, питаннями для усного опрацювання та завданнями для розв'язання. Наприкінці практичного заняття, модуля 2. Правознавство, є тести для самоперевірки, які необхідно пройти перейшовши за посиланням. Methodical recommendations for the discipline "Political and legal Studies" include a working curriculum that specifies the content, sequence, organizational forms of study, determines the means of current and final control in accordance with the educational program. Section methodical recommendations for lectures contains a list of topics lectures, recommended literature, necessary presentations for use (Module 2. Jurisprudence). The guidelines contain general advice on preparing for practical (seminar) classes with the necessary topics, questions for oral processing and tasks to be solved. At the end of practical lesson, Module 2: Jurisprudence, there are tests for self-testing, which must be passed by clicking on the link.
- ДокументПотреба у самореалізації як чинник розвитку творчого потенціалу(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Стиль-Издат, 2017-04-11) Микитюк, С. О.; Микитюк, С. С.У тезах проаналізовано аспекти і вплив творчих здібностей на ефективність діяльності. Проведено теоретичний аналіз поглядів щодо механізмів розвитку творчих здібностей через удосконалення внутрішніх складових особистісного потенціалу. В тезисах проанализированы аспекты и влияние творческих способностей на эффективность деятельности. Проведен теоретический анализ взглядов относительно механизмов развития творческих способностей через совершенствование внутренних составляющих личностного потенциала. The article analyses the aspects and impact of creative abilities on the efficiency of activities. The theoretical analysis of views on the mechanisms of development of creative abilities by upgrading the internal components of the personal potential has been carried out.
- ДокументПравове регулювання прав і свобод людини у мережі Інтернет(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-21) Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.Стаття присвячена правовому регулюванню прав і свобод людини у мережі Інтернет. Правове регулювання функціонування мережі Інтернет, онлайн прав і свобод людини стає все більш актуальним і необхідним. Значний крок для запровадження загальних стандартів правового регулювання онлайн прав людини було зроблено Радою ООН, яка визначила необхідність захисту всіх офлайн прав в онлайн середовищі. Зміни продовжили відображатися в українському законодавстві і сьогодні ми вже можемо говорити про правове регулювання прав і свобод людини в мережі Інтернет, серед яких доступ до Інтернету, право на приватне життя і захист даних, право на освіту та доступ до знань. The article is devoted to the legal regulation of human rights and freedoms on the Internet. Legal regulation of the functioning of the Internet, online human rights and freedoms is becoming more and more relevant and necessary. A significant step for the introduction of general standards of legal regulation of online human rights was taken by the UN Council, which determined the need to protect all offline rights in the online environment. Changes continued to be reflected in Ukrainian legislation, and today we can already talk about the legal regulation of human rights and freedoms on the Internet, including access to the Internet, the right to privacy and data protection, the right to education and access to knowledge.
- ДокументПравознавство: робоча навчальна програма та матеріали до семінарських занять(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Микитюк, С. О.; Микитюк, В. О.Методичні рекомендації до навчальної дисципліни “Правознавство” включають робочу навчальну програму, яка конкретизує зміст, послідовність, організаційні форми вивчення, визначає засоби поточного і підсумкового контролю; питання і рекомендації щодо підготовки до семінарських занять з необхідними нормативно-правовими актами для використання; проблемні ситуації та юридичні завдання до кожного заняття. Для перевірки рівня засвоєння знань наприкінці теми є посилання на тестові завдання, які необхідно пройти. Додатковий матеріал для підготовки до семінарських занять містить витяги і активні посилання на тексти законів, рішення Європейського суду з прав людини, необхідні під час розв'язання проблемних ситуацій та юридичних завдань. Methodological recommendations for the discipline "Jurisprudence" include a working curriculum, which specifies the content, sequence, organisational forms of study, defines the means of current and final control; questions and recommendations for preparing for seminars with the necessary legal regulations to use; problem situations and legal problems for each lesson. In order to check the level of knowledge assimilation at the end of the topic there are links to the test tasks to be passed. Additional material The additional material for preparing for the seminar contains extracts and active references to the texts of laws and decisions of the European Court of Human Rights, which are necessary when solving problematic situations and legal tasks.
- ДокументРЕСУРСНИЙ ПІДХІД У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Микитюк, С. О.У статті розкрито елементи ресурсного підходу в становленні особистості студента вищого навчального закладу. Зазначено, що ресурсний підхід дає можливість здійснювати цільове планування розвитку майбутнього фахівця не лише з позицій сьогодення, а й із позицій перспективи, спираючись на зону близьких і далеких можливих змін, здійснюючи варіативне прогнозування, коли визначаються умови, засоби, зміст, джерела (ресурси) розвитку. Ресурсний підхід сприяє формуванню мотивації до успішної діяльності, становленню системи ціннісних орієнтирів, інтенсивному формуванню спеціальних здібностей, пов’язаних із професіоналізацією. В статье раскрыты элементы ресурсного подхода в становлении личности студента высшего учебного заведения. Указано, что ресурсный подход дает возможность осуществлять целевое планирование развития будущего специалиста не только c позиций настоящего, а и c позиций перспективы, опираясь на зону ближайших и далеких возможных изменений, осуществляя вариативное прогнозирование, когда определяются условия, средства, содержание, источники (ресурсы) развития. Ресурсный подход содействует формированию мотивации к успешной деятельности, становлению системы ценностных ориентиров, интенсивному формированию специальных способностей, связанных с профессионализацией. The article deals with elements of the resource-based approach in personality formation of university students. It is stated that the resource-based approach provides an opportunity to target planning of future teacher development not only from present day perspective but also from future time perspective basing on the range of short-term and long-term possible changes, carrying out variant forecasting when conditions, means, the content, resources of development are determined. Resource-based approach contributes to formation of motivation for successful work, establishment of a system of values, intensive formation of special abilities related to professionalization.