Перегляд за Автор "Лященко, В. М."
Зараз показано 1 - 13 з 13
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІЙ РОБОТІ ЛОГОПЕДА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Лященко, В. М.У статті окреслено основні переваги інформаційно-комунікаційних технологій у роботі логопеда з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах дистанційного навчання; охарактеризовано особливості використання комп’ютерних технологій у корекційно-розвитковій роботі. The article outlines the main advantages of information and communication technologies in the work of a speech therapist with children with special educational needs in the context of distance learning; describes the features of the use of computer technologies in correctional and developmental work.
- ДокументГЕНЕЗИС ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПІДХОДІВ У ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ ДО СТВОРЕННЯ ДИТЯЧИХ ІГРОВИХ МАЙДАНЧИКІВ ЯК СЕРЕДОВИЩ ДЛЯ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДИТИНИ(Громадська організація «Львівська педагогічна спільнота», 2018-06-22) Коченгіна, М. В.; Гезей, О. М.; Лященко, В. М.У публікації висвітлено результат теоретичного аналізу зарубіжних фахових джерел щодо генезису психолого-педагогічних підходів до створення й дизайну дитячих ігрових майданчиків як осередків для соціалізації дитини. Соціальний розвиток дитини є важливим складником становлення особистості, одним із пріоритетних завдань дошкільної освіти. Зазначено, що теоретичний аналіз психолого-педагогічних підходів до створення дитячих ігрових майданчиків у зарубіжних країнах продемонстрував, що під час проектування дитячих ігрових майданчиків зарубіжні архітектори та дизайнери враховують комплекс факторів, що впливають на становлення особистості дитини, і й дотримуються такого основного принципу: важливо проектувати не об’єкти, а ситуації – діяльність дитини, її взаємодію з іншими дітьми. The publication highlights the result of the theoretical analysis foreign professional sources regarding the genesis of psychological and pedagogical approaches to the creation and design of children's playgrounds as centers for child socialization. A child's social development is an important component of personality formation, one of the priority tasks of preschool education. It is noted that the theoretical analysis of psychological and pedagogical approaches to the creation of children's playgrounds in foreign countries demonstrated that during the design of children's playgrounds, foreign architects and designers take into account a complex of factors that influence the formation of a child's personality, and adhere to the following basic principle: it is important to design not objects, but situations - the child's activities, his interaction with other children.
- ДокументЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ З ІНКЛЮЗИВНИМ НАВЧАННЯМ(International Science Group, 2021-11-23) Лященко, В. М.У публікації досліджено зміст професійної компетентності педагогічних працівників закладів освіти з інклюзивним навчанням. «Інклюзія» – це інновація в освіті, яка передбачає процес системних реформ, що охоплюють модифікацію змісту, методів викладання, підходів, структур і стратегій освіти. Успіх будь-якої інновації залежить від професійних компетентностей педагогів. Педагог інклюзивного закладу повинен бути наділений високими показниками професійної соціальної адаптованості, емпатійності, а також комунікативними й організаторськими здібностями; уміти працювати в команді, бути гнучким і толерантним, розуміти, поважати й ураховувати індивідуальні особливості дітей. Зазначено, що в умовах інклюзивного навчання педагоги повинні набувати нових компетентностей: знання, різноманітні методики комплексної оцінки розвитку, методики навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами, набувати нового досвіду роботи в інклюзивному середовищі. The publication examines the content of the professional competence of teaching staff in educational institutions with inclusive education. "Inclusion" is an innovation in education, which involves a process of systemic reforms, covering the modification of content, teaching methods, approaches, structures and strategies of education. The success of any innovation depends on the professional competence of teachers. A teacher of an inclusive institution should be endowed with high indicators of professional social adaptability, empathy, as well as communication and organizational skills; be able to work in a team, to be flexible and tolerant, to understand, respect and take into account the individual characteristics of children. It is noted that in the conditions of inclusive education, teachers must acquire new competencies: knowledge, various methods of comprehensive assessment of development, methods of teaching and development of children with special educational needs, gain new experience of working in an inclusive environment.
- ДокументПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ З ІНКЛЮЗИВНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ(Комунальний заклад Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, 2019-02-20) Лященко, В. М.У статті розглянуто актуальність інклюзивного навчання, необхідність підвищення компетентності вчителя початкових класів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного закладу освіти. Виокремлені рівні та характеристики професійної компетентності вчителя початкових класів з інклюзивною формою навчання. The article deals with the relevance of inclusive education, the need to improve the competence of primary school teachers in working with children with special educational needs in an inclusive educational institution. The levels and characteristics of the professional competence of primary school teachers with inclusive education are highlighted.
- ДокументПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ДО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ МОВЛЕННЯ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ(Громадська організація «Львівська педагогічна спільнота», 2019-02-22) Лященко, В. М.У публікації розлянуто психолого-педагогічну готовність вчителя до навчання дітей з порушенням мовлення в умовах інклюзивного закладу освіти. Інклюзивне навчання – гнучка, індивідуалізована система навчання дітей з особливими освітніми потребами. Навчання відбувається за індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом та забезпечується психолого-педагогічним супроводом. Мовлення – це основа людського розуму, завдяки якому кожна дитина стає впевненою, розумною та успішною. Зазначено, що своєчасно і правильно розпочата корекційна робота – важлива умова успішного подолання мовленнєвих вад кожного учня. Саме від психологічної готовності, терпіння та бажання учителя залежать позитивні зміни у розвитку мовлення дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного закладу освіти. The publication describes the psychological and pedagogical readiness of the teacher to teach children with speech disorders in the conditions of an inclusive educational institution. Inclusive education is a flexible, individualized education system for children with special educational needs. Training takes place according to an individual development program, an individual curriculum and is provided with psychological and pedagogical support. Speech is the basis of the human mind, thanks to which every child becomes confident, intelligent and successful. It is noted that timely and correctly started corrective work is an important condition for successfully overcoming speech defects of each student. Positive changes in the speech development of a child with special educational needs in the conditions of an inclusive educational institution depend on the teacher's psychological readiness, patience, and desire.
- ДокументПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У СФЕРІ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Видавництво «Молодий вчений», 2021-11-26) Лященко, В. М.У публікації досліджено зміст професійної компетентності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у сфері роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Інклюзивний заклад освіти забезпечує дітям з особливими освітніми потребами комплексну систему освітніх послуг, зокрема: адаптовані освітні програми та плани, спеціальне фізичне середовище, відповідні методи та форми навчання. Зазначено, що активне впровадження інклюзивного навчання вносить у практику закладу дошкільної освіти в умовах Нової української школи багато нових аспектів професійної діяльності педагогів із метою забезпечення сприятливих умов для здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами. The publication examines the content of the professional competence of pedagogical workers of preschool education institutions in the field of working with children with special educational needs. An inclusive educational institution provides children with special educational needs with a comprehensive system of educational services, including: adapted educational programs and plans, a special physical environment, appropriate methods and forms of education. It is noted that the active implementation of inclusive education introduces many new aspects of the professional activity of teachers into the practice of preschool education in the conditions of the New Ukrainian School in order to provide favorable conditions for the education of children with special educational needs.
- ДокументПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Видавничий дім «Гельветика», 2021) Лященко, В. М.У статті представлено досвід підвищення професійної компетентності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів у Харківській області в умовах післядипломної освіти. У 2019 році Ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», відповідно до завдань Центру, здійснив аналіз методичного й аналітичного забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсних центрів, забезпечення навчання та підвищення кваліфікації педагогічних працівників ІРЦ, закладів освіти щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами і спланував роботу з різними категоріями педагогічних працівників. З 2020 року Ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти постійно спрямовує свою роботу на пошук ефективних методичних підходів, що забезпечують підвищення якості інклюзивної освіти в регіоні. Під час методичного марафону «Інклюзивна освіта: крокуємо разом» проводилися різні заходи для різних категорій педагогічних працівників: методичні семінари, тренінги, вебінари. У 2021 році основними цілями методичної роботи визначено такі: систематичне вдосконалювання обстеження, знання методики роботи з дітьми за різними нозологіями; підвищення педагогічної майстерності педагогів щодо розроблення нових ефективних методів організації та проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з ООП; узагальнення й поширення передового досвіду корекційного навчання. Також було сплановано адресні заходи: пролонговано школи для всіх категорій фахівців інклюзивно-ресурсних центрів: 1) школа практичного психолога ІРЦ «Психологічні аспекти становлення та розвитку дитини з особливими освітніми потребами», 2) школа вчителя-дефектолога ІРЦ «Корекційна спрямованість супроводу дитини з порушеннями інтелектуального розвитку», 3) школа вчителя-логопеда ІРЦ «Професійна компетентність учителя-логопеда в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами», 4) школа вчителя-реабілітолога ІРЦ «Комплексна реабілітація дітей з порушеннями психофізичного розвитку». The article presents the experience of improving the professional competence of specialists of inclusive resource centers in Kharkiv region in terms of postgraduate education. In 2019, the Resource Center for Support of Inclusive Education in “Kharkiv Academy of Postgraduate Education” in accordance with the tasks of the Center conducted an analysis of methodological and analytical support of inclusive resource centers, training and retraining of IRC teachers, educational institutions for children with special educational needs and planned to work with different categories of teachers. Since 2020, the Resource Center for Support of Inclusive Education is constantly focusing its work on finding effective methodological approaches to improve the quality of inclusive education in the region. During the methodical marathon “Inclusive education: walking together” various events were held for different categories of teachers: methodical seminars, workshops, webinars. In 2021 the main goals of methodical work are defined: systematic improvement of inspection, knowledge of methods of work with children on various nosologies; improving the pedagogical skills of teachers to develop new effective methods of organizing and conducting a comprehensive psychological and pedagogical assessment of the development of a child with SEN; generalization and dissemination of best practices of correctional training. Targeted events were also planned – extended schools for all categories of specialists of inclusive resource centers: 1) School of IRC practical psychologist “Psychological aspects of formation and development of a child with special educational needs”, 2) School of IRC teacher-defectologist “Corrective orientation of accompanying a child with disabilities’ intellectual development”, 3) School of IRC teacher-speech therapist “Professional competence of teacherspeech therapist in working with children with special educational needs”, 4) School of IRC teacher-rehabilitologist “Comprehensive rehabilitation of children with mental and physical disabilities”.
- ДокументПІСЛЯДИПЛОМНА ОСВІТА ЯК ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ(International Science Group, 2021-11-16) Лященко, В. М.У публікації визначено зміст підвищення професійної компетентності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів у післядипломній освіті. Сучасна післядипломна освіта, крім надання знань, має прищепити здатність самостійно засвоювати знання, оволодівати потрібною інформацією і творчо осмислювати її. З 01 серпня 2018 року в Харківській області було створено Ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти при КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», а також почали створюватись Інклюзивно-ресурсні центри в регіонах області, основним завданням яких є забезпечення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами. Зазначено, що змістом підвищення професійної компетентності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів у післядипломній освіті можуть бути участь педагогів у освітніх проєктах, Школах, стартапах, педагогічних майстернях, тимчасових мобільних творчих групах, семінарах (вебінарах) тощо; популяризація інклюзивного навчання на курсах підвищення кваліфікації; надання адресної допомоги педагогам з актуальних питань, а також осучаснення змісту реалізації інноваційних форм, технологій, методів науково-методичної роботи осучаснення змісту реалізації інноваційних форм, технологій, методів науково-методичної роботи. The publication defines the content of professional promotion competence of specialists of inclusive resource centers in postgraduate education. Modern post-graduate education, in addition to providing knowledge, should instill the ability to independently acquire knowledge, master the necessary information and creatively interpret it. From August 1, 2018, a Resource Center for Inclusive Education Support was established in the Kharkiv Region at the Kharkiv Academy of Continuing Education, and Inclusive Resource Centers also began to be created in the regions of the region, the main task of which is to provide systematic qualified support for persons with special educational needs. It is noted that the content of increasing the professional competence of specialists of inclusive resource centers in postgraduate education can be the participation of teachers in educational projects, schools, startups, pedagogical workshops, temporary mobile creative groups, seminars (webinars), etc.; popularization of inclusive education at professional development courses; provision of targeted assistance to teachers on topical issues, as well as modernization of the content of the implementation of innovative forms, technologies, methods of scientific and methodical work; modernization of the content of the implementation of innovative forms, technologies, methods of scientific and methodical work.
- ДокументРЕСУРСНИЙ ЦЕНТР З ПІДТРИМКИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ: РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Лященко, В. М.У публікації розлянуто роботу Ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти. Мета діяльності центру - це науково-методичний супровід фахівців Інклюзивно-ресурсних центрів та педагогічних працівників у сфері інклюзивної освіти. Визначено завдання Ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти. Відповідно до покладених завдань Ресурсний центр здійснює підвищення професійної компетентності педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів, закладів освіти щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами шляхом організації та проведення тренінгів, семінарів, вебінарів; надає консультативно-методичну допомоги з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами керівникам та педагогічним працівникам закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрів, установ (закладів) соціального захисту населення, закладів охорони здоров'я, батькам, посадовим особам обласних держадміністрацій, представникам органів місцевого самоврядування та громадським об’єднанням; проводить аналіз даних щодо фахівців, які надають психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами; тощо. Зазначено, що Інклюзивно-ресурсний центр забезпечує інфраструктуру, необхідну для навчання дитини й організовує їй освітнє середовище, а вже шкільна команда працює безпосередньо з дитиною і реалізовує цей план. The publication describes the work of the Resource Center for supporting inclusive education. The purpose of the center's activity is the scientific and methodological support of specialists of Inclusive Resource Centers and pedagogical workers in the field of inclusive education. The tasks of the Resource Center for supporting inclusive education have been defined. In accordance with the assigned tasks, the Resource Center improves the professional competence of pedagogical workers of inclusive resource centers, educational institutions regarding the education of children with special educational needs by organizing and conducting trainings, seminars, webinars; provides consultative and methodological assistance on issues of education of children with special educational needs to managers and pedagogical workers of educational institutions, inclusive resource centers, institutions (institutions) of social protection of the population, health care institutions, parents, officials of regional state administrations, representatives of local self-government bodies and public associations; conducts data analysis regarding specialists who provide psychological-pedagogical, correctional-developmental services to children with special educational needs; etc. It is noted that the Inclusive Resource Center provides the infrastructure necessary for the child's education and organizes an educational environment for him, and the school team works directly with the child and implements this plan.
- ДокументСИСТЕМА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ З ПИТАНЬ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ Й НАВЧАННЯ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Видавничий дім «Гельветика», 2021) Лященко, В. М.У статті описано систему підвищення кваліфікації педагогів Харківської області з питань інклюзивної освіти й навчання учнів з особливими освітніми потребами, створену в Харківській академії неперервної освіти. Основними напрямами підвищення кваліфікації педагогів визначено: розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій); окреслення шляхів формування в учнів необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності ключових компетентностей, визначених статтею 12 Закону України «Про освіту», зокрема: мовленнєвої, цифрової, комунікаційної, інклюзивної, емоційно-етичної, також громадянських та соціальних компетентностей, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; уточнення знань про психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку; особливості інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами; удосконалення та розвиток навичок педагогів із використання інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку. Складовими частинами системи підвищення кваліфікації педагогів Харківської області з питань інклюзивної освіти й навчання учнів з особливими освітніми потребами, створеної в Харківській академії неперервної освіти, є комплексні освітні програми підвищення кваліфікації (розраховані на 150 годин і включають освітні програми курсів підвищення кваліфікації (60 годин), короткотривалих курсів і фахових спецкурсів (30 годин) та тематичних спецкурсів (15 годин). The article describes the system of teachers’ of Kharkiv region professional development on inclusive education and teaching students with special educational needs, created in Kharkiv Academy of Postgraduate Education. The main areas of teachers’ professional development for the following years are: development of professional competencies (knowledge of the subject, professional methods, technologies); outlining the ways of forming in students the key competencies necessary for every modern person for successful life, defined by part one of Article 12 of the Law of Ukraine “On Education”, in particular: speech, digital, communication, inclusive, emotional and ethical, as well as civic and social competencies related to the ideas of democracy, justice, equality, human rights, well-being and healthy lifestyles, with awareness of equal rights and opportunities; clarification of knowledge about the psychological and physiological characteristics of students of a certain age; features (specifics) of inclusive education, providing additional support in the educational process of children with special educational needs; improving and developing teachers’ skills in the use of information and communication and digital technologies in the educational process, including e-learning, information and cyber security. Components of the in-service training system for teachers of Kharkiv region on inclusive education and teaching students with special educational needs, created at the Kharkiv Academy of Continuing Education, are comprehensive in-service training programs designed for 150 hours and include: in-service training programs (60 hours), short-term courses and professional special courses (30 hours) and thematic special courses (15 hours), advanced training courses in the educational program, short-term advanced training courses, thematic special courses.
- ДокументШляхи здійснення взаємозв’язку в роботі вихователя та вчителя-логопеда(Харківська академія неперервної освіти, 2015) Лященко, В. М.У методичному пораднику розлянуто здійснення взаємозв’язку в роботі вихователя та вчителя-логопеда. Основна мета навчання дошкільника – це забезпечення різностороннього його розвитку. Головною задачею в групах старшого дошкільного віку є формування у дітей зв’язного мовлення. Зазначено, що учитель-логопед і вихователь повинні працювати в тісному контакті. Тісний взаємозв’язок учителя-логопеда в роботі з вихователем полягає в тому, що вихователь закріплює ці поняття в життєвих побутових ситуаціях у процесі виконанні дій (надягнути, одягнути, зняти, повісити, просушити та ін.). Таким чином створюються умови для багаторазового повторення на заняттях і поза ними. Крім того, спілкування під час спільної діяльності – це своєрідна школа практики, у результаті якої дитина навчається, засвоює слова-дії з префіксами, дізнається зміст нових для неї слів. Від такої спільної роботи залежить успіх навчання дітей із порушенням мовлення. The methodical advisor describes the implementation of the relationship in the work of an educator and a speech therapist. The main goal of a preschooler's education is to ensure his versatile development. The main task in groups of older preschool age is the formation of coherent speech in children. It is noted that the speech therapist teacher and educator should work in close contact. The close relationship of the speech therapist teacher in working with the educator consists in the fact that the educator consolidates these concepts in daily life situations in the process of performing actions (put on, dress, take off, hang, dry, etc.). In this way, conditions are created for multiple repetitions in and outside of classes. In addition, communication during joint activities is a kind of school of practice, as a result of which the child learns, learns action words with prefixes, learns the meaning of words new to him. The success of teaching children with speech disorders depends on such joint work.
- ДокументІнноваційна діяльність як предмет наукових досліджень(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Лященко, В. М.У статті йде мова про дослідження поняття «інноваційна діяльність» у різних галузях науки. Визначено, що ключовими категоріями сучасного наукового дискурсу став кластер різних модифікацій термінів, що мають спільний корінь «інновація». З’ясовано, що економічна галузь науки більшою мірою розглядає інновацію як принципово новий продукт та визначає її як застосування структурних, фінансово-економічних, кадрових, інформаційних робіт або послуг, що забезпечують умови для створення ефективної економічної системи. У системі суспільних наук поняття «інноваційна діяльність» базується на вихідній тезі про позитивні зміни в системі виробничих сил, соціального забезпечення, системи людських взаємин. Актуальним є поєднання поняття «інноваційна діяльність» з актуальною категорією «модернізація», що передбачає здійснення практичних засобів щодо уведення в певний процес інноваційних якостей, систем, відносин, що забезпечують певному об’єкту конкурентну здатність. Визначено, що достатньо широко поняття «інновація» використовується в контексті педагогічної науки. На підставі аналізу наукових джерел з’ясовано, що інноваційна педагогічна діяльність розглядається як особливий вид творчої діяльності, спрямований на оновлення системи освіти. Вона є результатом активності суб’єктів освітнього середовища, та має на меті якісно змінити його відповідно до суспільних потреб та інтересів та особистісних вимог. Вивчення підходів до інноваційної діяльності як предмета наукових досліджень дозволяє визначити її як один із видів продуктивної діяльності та пов’язати з такими поняттями як ефективність, продуктивність, конструктивізм, співтворчість. У педагогічній практиці поряд з поняттям «інноватика» активно застосовують слова діяльність, процес, технологія, експеримент, що доводить різноплановість функціонування цього терміна в науковому просторі. The article deals with the study of the concept of "innovative activity" in various fields of science. It is determined that the cluster of various modifications of terms having the common root of "innovation" became the key categories of modern scientific discourse. It is revealed that the economic branch of science more and more considers innovation as a fundamentally new product and defines it as the application of structural, financial and economic, personnel, informational works or services that provide conditions for creating an effective economic system. In the system of social sciences, the concept of "innovative activity" is based on the original thesis of positive changes in the system of productive forces, social security, the system of human relationships. Actual is the combination of the concept of "innovative activity" with the actual category "modernization", which involves the implementation of practical means for introducing into a certain process of innovation qualities, systems, relationships that provide a certain object of competitive ability. In the modern Ukrainian society, the concept of "innovative activity" is often associated with the notion of "reform", which is essentially incorrect. It is determined that the concept of "innovation" is widely used in the context of pedagogical science. On the basis of the analysis of scientific sources it was determined that innovative pedagogical activity is considered as a special kind of creative activity, aimed at updating the education system. It is the result of the activity of the subjects of the educational environment, and aims to qualitatively change it in accordance with public needs and interests and personal requirements. The study of approaches to innovation as a subject of scientific research allows us to define it as one of the types of productive activity and to associate with such concepts as efficiency, productivity, constructivism, co-creation. In pedagogical practice, along with the concept of "innovation" actively use the words of the word activity, process, technology, experiment, proving the versatility of the functioning of this term in the scientific space.
- ДокументІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ ПІДВИЩЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ З ПИТАНЬ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВОСТЯМИ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ(Класичний приватний університет, 2021) Лященко, В. М.Статтю присвячено пошуку інноваційних форм методичної роботи з підвищення компетентності педагогічних працівників із питань організації якісного навчально-виховного інклюзивного середовища в закладах освіти. В Академії створена система роботи щодо підвищення інклюзивної компетентності педагогів закладів освіти. Налагоджена тісна взаємодія й інших структурних підрозділів Академії, що уможливлює інтеграцію наукових та методичних підходів у роботі з педагогами не тільки на курсах підвищення кваліфікації, а й у різних формах методичної роботи. У системі підвищення кваліфікації та в науково-методичній роботі з педагогами щодо підготовки їх до впровадження інклюзивної освіти, залучення кожного педагога до навчання на курсах підвищення кваліфікації, спецкурсах, участі в різних методичних заходах із розвитку інклюзивної освіти та створення безпечного інклюзивного освітнього простору велика увага приділяється організації мережевої взаємодії структурних підрозділів Харківської академії неперервної освіти. Так, у КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» у 2017–2018 році розпочав свою діяльність тимчасовий творчий колектив за темою «Дорожня карта вчителя в умовах інклюзивної освіти». Було впроваджено такі форми роботи: інтерактивне спілкування «Інклюзивна освіта як цінність демократичного суспільства», «Мережева взаємодія в забезпеченні самоактуалізації дітей з особливими освітніми потребами»; круглі столи «Особливості педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами: проблеми, досвід, перспективи», «Кроки до якісної інклюзивної освіти»; спілкування в режимі ЧАТу «Педагогічні технології, форми і методи, ефективні в умовах інклюзивного учнівського середовища», «Дорожня карта – технологія формування компетентності педагога». З метою підвищення інклюзивної компетентності педагогічних працівників започатковано Відкриту школу «Інклюзивна освіта». У межах її роботи розглянуто сучасні підходи до організації інклюзивного середовища в закладах дошкільної та загальної середньої освіти; педагогічні працівники опановували педагогічні технології, форми й методи навчально-виховної діяльності, які є прийнятними для роботи в інклюзивному освітньому середовищі, ознайомилися з кращими практиками організації інклюзивного середовища, досвідом роботи педагогічних працівників Харківської області. Крім того, Харківською академією неперервної освіти було реалізовано обласний освітній проєкт «Розвиток інклюзивної освіти в Харківській області». The article is devoted to the search for innovative forms of methodological work to increase the teachers’ competence in the organization of a quality educational inclusive environment in educational institutions. The Academy has created a system of work to increase the teachers of educational institutions’ inclusive competence. Close cooperation has been established with other structural subdivisions of the Academy, which makes it possible to integrate scientific and methodological approaches in working with teachers not only in advanced training courses, but also in various forms of methodical work. Much attention is paid to the system of advanced training and scientific and methodological work with teachers to prepare them for the implementation of inclusive education, involvement of each teacher in training courses, special courses, participation in various methodological activities for the development of inclusive education and creating a safe inclusive educational space and also to organization of network interaction of structural subdivisions of Kharkiv Academy of Postgraduate Education. Thus, in 2017–2018, a temporary creative team on the topic «Teacher’s Roadmap in the context of inclusive education» began its activities at the Kharkiv Academy of Continuing Education. The following forms of work were introduced: interactive communication "Inclusive education as a value of a democratic society», «Network interaction in ensuring self-actualization of children with special educational needs»; round tables «Features of pedagogical support of children with special educational needs: problems, experience, prospects», «Steps to quality inclusive education»; communication in the mode of CHAT «Pedagogical technologies, forms and methods effective in the conditions of inclusive student environment», «Road map – technology of formation of teacher’s competence». In order to increase the inclusive competence of teachers, the Open School «Inclusive Education» was established. Within the limits of its work modern approaches to the organization of the inclusive environment in establishments of preschool and general secondary education are considered; pedagogical workers have mastered pedagogical technologies, forms and methods of educational activity, which are acceptable for work in an inclusive educational environment; got acquainted with the best practices of the organization of the inclusive environment, experience of work of pedagogical workers of the Kharkiv region. Besides, Kharkiv academy of postgraduate education realized a regional educational project «Developing inclusive education in Kharkiv region».