Перегляд за Автор "Кордубан, М. В."
Зараз показано 1 - 10 з 10
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИХОВНЕ ЗНАЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ІГРАШКИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ СУЧАСНОГО ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Слісаренко, Є. В.; Кордубан, М. В.У публікації розглянуто значення української народної іграшки в освітньому процесі сучасного закладу дошкільної освіти. Українська народна іграшка є віддзеркаленням національних установок, моральних орієнтирів, звичаїв і традицій, культурних особливостей нашого народу. Тому народна іграшка набула статусу обов’язкової складової виховання дошкільників у відповідності до викликів сучасного суспільства. Зазначено, що застосування народної іграшки у виховному процесі ЗДО реалізує всі змістовні складники виховання дітей, збагачує систему сучасної дошкільної освіти культурними здобутками українського народу і дозволяє ефективно реагувати на виклики сьогодення. The publication examines the importance of Ukrainian folk toys in the educational process of a modern preschool education institution. Ukrainian folk toy is a reflection of national attitudes, moral guidelines, customs and traditions, cultural features of our people. Therefore, the folk toy acquired the status of a mandatory component of education of preschoolers in accordance with the challenges of modern society. It is noted that the use of folk toys in the educational process of preschool children realizes all the meaningful components of raising children, enriches the system of modern preschool education with the cultural achievements of the Ukrainian people and allows us to effectively respond to today's challenges.
- ДокументЗНАЧЕННЯ ІГРАШОК ДЛЯ ВСЕБІЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Максимова, О. Р.; Кордубан, М. В.У публікації розглянуто значення іграшок для всебічного розвитку дітей дошкільного віку. Іграшка як невід’ємна складова ігри, має безпосередній вплив на всебічний розвиток особистості дитини дошкільного віку. Зазначено, що особливе місце посідає народна іграшка, яка є уособленням народної мудрості, моралі, естетичних уявлень. Доступність художніх образів дитячому сприйманню, генетичний код закладений в них, наділяє народні іграшки особливою привабливістю в розвитку дитини. Таким чином, іграшки є обов’язковими складниками освітнього процесу сучасного закладу дошкільної освіти, невід’ємною частиною дитинства та відіграють важливу роль у всебічному розвитку дітей дошкільного віку. The publication considers the importance of toys for the comprehensive development of preschool children. The toy, as an integral part of the game, has a direct impact on the comprehensive personality development of a preschool child. It is noted that a special place is occupied by a folk toy, which is the personification of folk wisdom, morality, and aesthetic ideas. The availability of artistic images for children's perception, the genetic code embedded in them, gives folk toys a special appeal in the development of a child. Thus, toys are mandatory components of the educational process of a modern preschool education institution, an integral part of childhood and play an important role in the comprehensive development of preschool children.
- ДокументМУЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЗА МЕТОДИКОЮ М. МОНТЕССОРІ(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2017-06-23) Кордубан, М. В.У період активного розвитку сенсорних відчуттів від народження до п’яти рокі відмічається особлива чутливість до навколишніх звуків. М. Монтессорі зауважувала на необхідності спеціально організованого навчально-виховного процесу для розвитку слуху, пропонувала починати з формування уміння в дітей створювати в приміщенні повну тишу та вирізняти звуки навколишнього середовища, наприклад, годинника, комах тощо. Проводилася робота над умінням розрізняти контрастні та подібні звуки, які діти створювали самі. В период активного развития сенсорных ощущений от рождения до пяти лет отмечается особенная чувствительность к окружающим звукам. М. Монтессори отмечала необходимость специально организованного учебно-воспитательного процесса для развития слуха, предлагала начинать с формирования умения у детей создавать в помещении полную тишину и выделять звуки окружающей среды, например, часов, насекомых и т.п. Проводилась работа над умением различать контрастные и подобные звуки, которые дети создавали сами. The special sensitivity to the surrounding sounds is marked during the active development of sensory sensations from birth to five years. M. Montessori observed the need for a specially organized educational process for the development of hearing. She suggested starting with the ability of children to create complete silence in the room and distinguish ambient sounds such as clock sounds, insect sounds, and more. Work was devoted to the ability to distinguish between contrasting and similar sounds that the children created themselves.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МУЗИЧНИХ ІГРАШОК ЗА МЕТОДИКОЮ КАРЛА ОРФА В СУЧАСНОМУ ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Савкуєва, Д. Ю.; Кордубан, М. В.У публікації розглянуто особливості використання музичних іграшок за методикою Карла Орфа в сучасному закладі дошкільної освіти. В основі його концепції покладено принципи доступності музичних творів для сприймання і виконання дошкільниками та відповідності емоційному і психологічному розвитку дітей. З метою реалізації зазначених принципів педагогом-музикантом було розроблено авторські музичні інструменти. Зазначено, що дитяче музикування за Орфом неможливе поза ігровою діяльністю. Наразі даний підхід продовжує ставити все більш популярним в усьому світі, тож широке коло орфпедагогів займаються виготовленням музичних іграшок. The publication examines the peculiarities of using musical toys according to Karl Orff's method in a modern preschool education institution. Its concept is based on the principles of accessibility of musical works for perception and performance by preschoolers and compliance with emotional and psychological development of children. In order to implement these principles, the teacher-musician developed original musical instruments. It is noted that children's music-making according to Orff is impossible outside of play activities. Currently this approach continues to become more and more popular all over the world, so a wide range of speech teachers are engaged in the production of musical toys.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ТЕАТРАЛЬНИХ ІГРАШОК В ОСВІТНЬМУ ПРОЦЕСІ СУЧАСНОГО ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Лаврухіна, В. В.; Кордубан, М. В.У публікації розглянуто використання театральних іграшок в освітньому процесі сучасного закладу дошкільної освіти. Іграшка є універсальним засобом розвитку дітей дошкільної освіти. Зазначено, що використання театральних іграшок створює великі виховні можливості в освітньому процесі сучасного ЗДО, сприяє стрімкому інтелектуальному й емоційному розвитку дошкільників, дозволяє моделювати нові соціальні ситуації, розкриває творчій потенціал кожної дитини. The publication examines the use of theatrical toys in the educational process of a modern preschool education institution. The toy is a universal tool for the development of preschool children. It is noted that the use of theatrical toys creates great educational opportunities in the educational process of modern preschools, contributes to the rapid intellectual and emotional development of preschoolers, allows modeling new social situations, and reveals the creative potential of each child.
- ДокументПИТАННЯ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ-СИРІТ В УКРАЇНІ(Вид-во "Точка", 2016-05-20) Кордубан, М. В.Невід᾽ємною складовою національної системи освіти і виховання є сімейне виховання. Сім’я відіграє величезну роль в процесі соціалізації особистості, закладанні основ моральних принципів і норм поведінки, формуванні загальнолюдських цінностей, підготовці дітей до самостійного сімейного життя тощо.Саме в родині, в її унікальній емоційній атмосфері відбувається повноцінний розвиток і становлення особистості дитини. На сьогодні в Україні важливим зрушенням у вихованні дітей-сиріт і дітей, які залишились без батьківського піклування, є узаконення патронатної форми виховання. Питання патронатної родини не є новим для України, проте його закріплення на законодавчому рівні має бути важливим кроком до створення родинного затишку, так необхідного для кожної дитини. Неотъемлемой составляющей национальной системы образования и воспитания является семейное воспитание. Семья играет огромную роль в процессе социализации личности, закладывании основ моральных принципов и норм поведения, формировании общечеловеческих ценностей, подготовке детей к самостоятельной семейной жизни и тому подобное.Именно в семье, в ее уникальной эмоциональной атмосфере происходит полноценное развитие и становление личности ребенка. На сегодня в Украине важным сдвигом в воспитании детей-сирот и детей, оставшихся без родительской опеки, является узаконивание патронатной формы воспитания. Вопрос патронатной семьи не является новым для Украины, однако его закрепление на законодательном уровне должен быть важным шагом к созданию семейного уюта, так необходимого для каждого ребенка.
- ДокументПРАКТИКА НАВЧАННЯ МОВ У ДОМАШНІЙ ОСВІТІ В УКРАЇНІ В ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТОЛІТТЯ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-04-08) Кордубан, М. В.У статті розглянуто методи навчання грамоти та методи навчання іноземних мов у домашній освіті в Україні в першій половині ХІХ століття. Проаналізовано методичні рекомендації до початкового навчання грамоти Гольтьє. Схарактеризовано методи навчання грамоти К. Ушинського, Г. Бланка. Висвітлено педагогічні погляди щодо навчання іноземних мов В.Татищева. Встановлено застосування методів перекладу: граматико-перекладного та текстуально-перекладного. В статье рассмотрены методы обучения грамоте и методы обучения иностранным языкам в домашнем образовании в Украине в первой половине XIX века. Проанализированы методические рекомендации к начальному обучению грамоте Гольтье. Охарактеризовано методы обучения грамоте К. Ушинского, Г. Бланка. Освещены педагогические взгляды по обучению иностранных языков В. Татищева. Установлено применение методов перевода: грамматико-переводного и текстуально-переводного. The article deals with methods of teaching literacy and methods of teaching foreign languages in the home education in Ukraine in the first half of the XIX century. Analyzed guidelines for primary education Golte. Characterized literacy teaching methods К. Ushinsky, G. Blanc. When covering pedagogical views on training V. Tatischev foreign languages. The use of established methods of translation: grammar-translation and textually - transferable.
- ДокументПІДБІР ІГРАШОК ДЛЯ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Випирайло, М. Р.; Кордубан, М. В.У публікації проаналізовано підбір іграшок для розвитку дрібної моторики дітей дошкільного віку. Процес розвитку загальної моторики дитини містить в собі й дрібну моторику, що формує рівень розвитку мовлення, пам’яті, уваги тощо, в цілому, вказує на готовність до навчальної діяльності в школі. Безпосередній вплив дрібної моторики на загальний розвиток дитини зумовлює добір оптимальних іграшок для рухової активності. Зазначено, що правильний підбір іграшок для розвитку дрібної моторики з урахуванням синзетивних періодів розвитку дошкільників дозволяє ефективно впливати на загальний розвиток дітей. The publication analyzes the selection of toys for the development of fine motor skills of preschool children. The process of developing a child's general motor skills also includes fine motor skills, which form the level of development of speech, memory, attention, etc., in general, indicate readiness for educational activities at school. The direct influence of fine motor skills on the general development of the child determines the selection of optimal toys for motor activity. It is noted that the correct selection of toys for the development of fine motor skills, taking into account the synthetic periods of preschoolers' development, can effectively influence the general development of children.
- ДокументУКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ІГРАШКИ ЯК ЗАСІБ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Козачок, Є. М.; Кордубан, М. В.У публікації розглянуто українські народні іграшки як засіб фізичного виховання дітей дошкільного віку. Ігрова діяльність в період дошкільного віку акумулює в собі безліч видів занять доступних для дитячого усвідомлення, тому виступає важливим чинником у всебічному розвитку дитини. Зазначено, що застосування народної іграшки через рухливі ігри надає процесу фізичного виховання дітей дошкільного віку загальнорозвиваючий характер, значно підвищують емоційність виконання фізичних рухів, формують стійке позитивне ставлення дошкільників до занять фізичною культурою, моральновольові якості особистості. The publication examines Ukrainian folk toys as a means of physical education of preschool children. Play activities during the preschool age accumulate many types of activities accessible to children's awareness, therefore it is an important factor in the comprehensive development of a child. It is noted that the use of folk toys through mobile games gives the process of physical education of preschool children a generally developing character, significantly increases the emotionality of performing physical movements, forms a stable positive attitude of preschoolers to physical education, moral and willful personality qualities.
- ДокументФорми діяльності гувернерів в Україні в першій половині XIX століття(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-06-29) Кордубан, М. В.У статті визначено провідні форми домашньої освіти в Україні в першій половині ХІХ століття. Проаналізовано такі форми діяльності гувернерів як: урок, екскурсії, урок-спостереження, уроки на природі, прогулянки, робота в саду, столярній і токарній майстернях, позаурочне спілкування. Розглянуто урок як основну форму організації домашнього навчання. Обґрунтовано доцільність застосування уроків-спостереження у формуванні терплячості, естетичної сприйнятливості вихованців. Уроки на природі, прогулянки, екскурсії сприяли вивченню географії, ботаніки. Установлено залежність варіювання форм навчально-виховної діяльності гувернерів від пір року (робота в саду влітку). Виявлено значущість форм організації дозвілля дитини у діяльності домашніх наставників. Зроблено акцент на важливості професійно грамотної організації гувернерами позаурочного спілкування. Визначено вимоги провідних педагогів указаного історичного періоду до спілкування: дозування навчального матеріалу та його доступність для вихованця, відповідність віковим та індивідуальним особливостям дитини, лаконічність і точність мовлення наставника, толерантне ставлення гувернера до вихованця. Доведено, що форми діяльності гувернерів у системі домашньої освіти потребують уточнення, тому залучення історичних досягнень у цій галузі в сучасну практику є доцільним. В статье определены ведущие формы домашнего образования в Украине в первой половине XIX века. Проанализированы такие формы деятельности гувернеров как: урок, экскурсии, урок-наблюдения, уроки на природе, прогулки, работа в саду, столярной и токарной мастерских, внеурочное общения. Рассмотрены урок как основную форму организации домашнего обучения. Обоснована елесообразность применения уроков-наблюдения в формировании терпения, эстетической восприимчивости воспитанников. Уроки на природе, прогулки, экскурсии способствовали изучению географии, ботаники. Установлена зависимость варьирования форм учебно-воспитательной деятельности гувернеров от времен года (работа в саду летом). Выявлено значимость форм организации досуга ребенка в деятельности домашних наставников. Сделан акцент на важности профессионально грамотной организации гувернёрами внеурочного общения. Определены требования ведущих педагогов указанного исторического периода к общению: дозировка учебного материала и его доступность для питомца, соответствие возрастным и индивидуальным особенностям ребенка, лаконичность и точность речи наставника, толерантное отношение гувернера к воспитаннику. Доказано, что формы деятельности гувернеров в системе домашнего образования нуждаются в уточнении, поэтому привлечение исторических достижений в этой области в современную практику целесообразно. The article defines the leading forms of home education in Ukraine in the first half of the XIX century. The following forms of activity of tutors such as: lesson, excursions, lesson-observation, lessons on nature, walks, work in the garden, joiner's and turning workshops, and extra-curricular communication are analyzed. The lesson is considered as the main form of organization of home-schooling. The expediency of using observation lessons in the formation of patience, aesthetic susceptibility of pupils has been substantiated. Lessons in nature, walks, excursions contributed to the study of geography, botany. The dependence of variation of forms of educational and educational activity of tutors from the time of the year (work in the garden in the summer) is established. The significance of the forms of organization of leisure activities of the child in the activity of home mentors is revealed. The emphasis is placed on the importance of a professionally competent organization by tutors of extra-curricular communication. The requirements of the leading teachers of the mentioned historical period for communication are defined: the dosage of the educational material and its availability for the pet, the correspondence to the age and individual characteristics of the child, the laconicity and accuracy of the teacher's speech, the tolerant attitude of the tutor to the pupil. It has been proved that the forms of the activity of tutors in the system of home education need to be clarified, therefore the attraction of historical achievements in this area in the modern practice is expedient.