Перегляд за Автор "Довженко, Т. О."
Зараз показано 1 - 20 з 42
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВЗАЄМОДІЯ СІМ'Ї ТА ШКОЛИ В КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА(НАПН України, Інститут педагогіки НАПН України, 2019) Довженко, Т. О.Концепція «Нова українська школа» проголосила педагогіку партнерства одним із провідних напрямів взаємодії в сучасному шкільному середовищі. Батьки мають стати не лише активними учасниками освітнього процесу, а й розробниками ефективних стратегій співробітництва зі школою, генераторами нових ідей її розвитку, вибору додаткових дисциплін чи профільної діяльності. Концепция «Новая украинская школа» провозгласила педагогику партнерства одним из ведущих направлений взаимодействия в современной школьной среде. Родители должны стать не только активными участниками образовательного процесса, но и разработчиками эффективных стратегий сотрудничества со школой, генераторами новых идей ее развития, выбора дополнительных дисциплин или профильной деятельности. The New Ukrainian School concept proclaims partnership pedagogy one of the leading areas of engagement in today's school environment. Parents should become not only active participants in the educational process, but also developers of effective strategies for cooperation with the school, generators new ideas for its development, choice of additional disciplines or profile activities.
- ДокументВЗАЄМОДІЯ СІМ’Ї ТА ШКОЛИ НА ЗАСАДАХ СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Довженко, Т. О.У тезах йдеться про основні напрями взаємодії сім’ї та школи, що передбачають реалізацію проекту соціального партнерства як основи співпраці батьків та вчителів в освітньому процесі. Проаналізовано традиційні та інноваційні підходи до організації такого виду взаємодії. Визначено необхідність спеціальної підготовки вчителя початкових класів до запровадження соціального партнерства як бази подальшої взаємодії сім՚ї та школи. The article deals with the main areas of interaction between families and schools, which includes the implementation of the social partnership project as the basis for the cooperation of parents and teachers in the educational process. The traditional and innovative approaches to the organization of this type of interaction have been analyzed. The necessity of special elementary school teacher’s training for the introduction of social partnership as the basis for further interaction of family and school has been determined.
- ДокументВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТА: ПІДГОТОВКА, ОФОРМЛЕННЯ, ЗАХИСТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Довженко, Т. О.; Небитова, І. А.; Шишенко, В. О.У навчально-методичному посібнику представлено процедуру підготовки, вимоги до змісту та оформлення випускної кваліфікаційної роботи за спеціальністю 013 – Початкова освіта. У матеріалах наведено методику написання випускної кваліфікаційної роботи, в основу яких покладено вимоги нормативних документів (державних стандартів) щодо оформлення структурних елементів випускної роботи. Навчально-методичний посібник розроблено на основі нормативних документів і «Положення про випускну кваліфікаційну роботу здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти ХНПУ імені Г. С. Сковороди». Призначено для викладачів закладів вищої освіти та здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. В учебно-методическом пособии представлена процедура подготовки, требования к содержанию и оформлению выпускной квалификационной работы по специальности 013 – Начальное образование. В материалах приведена методика написания выпускной квалификационной работы, в основу которых положены требования нормативных документов (государственных стандартов) по оформлению структурных элементов выпускной работы. Учебно-методическое пособие разработано на основе нормативных документов и "Положения о выпускной квалификационной работе соискателей первого (бакалаврского) и второго (магистерского) уровней высшего образования ХНПУ имени Г. С. Сковороды". Предназначено для преподавателей заведений высшего образования и соискателей второго (магистерского) уровня высшего образования. The training manual presents the preparation procedure, the requirements for the content and design of the final qualification work in specialty 013 – Primary education. The materials provide a methodology for writing the final qualification work, which are based on the requirements of regulatory documents (state standards) for the design of the structural elements of the final work. The teaching aid was developed on the basis of normative documents and the Regulations on the final qualifying work of applicants for the first (bachelor's) and second (master's) levels of higher education of KhNPU named after G. S. Skovoroda. It is intended for teachers of institutions of higher education and applicants for the second (master's) level of higher education.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor's) level of higher education in the second year of study of the faculty of primary education full-time and part-time. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (2 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor's) level of higher education in the second year of study of the faculty of primary education full-time and part-time. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-05) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти другого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the second year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2021–2022 н. р. (2 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання заочної форми навчання онлайн. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants for the first (bachelor's) level of higher education in the first year of study at the Faculty of Primary Distance Learning online. For teachers and graduates of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor) level of higher education in the first year of study at the faculty of primary education in full-time and part-time forms of education. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2022–2023 н.р. (2 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in the organization and conduct of remote continuous propaedeutic pedagogical practice of students of the first (bachelor) level of higher education in the first year of study at the faculty of primary education full-time and part-time. For teachers and students of higher education at pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-04) Філатова, Л. С; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the first year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційна безперервна пропедевтична педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти. Робочий зошит для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти третього року навчання факультету початкового навчання. 2023-2024 н.р. (1 семестр). Спеціальність : 013 Початкова освіта. Освітня програма : Початкова освіта(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-04) Філатова, Л. С.; Довженко, Т. О.; Шишенко, В. О.У посібнику представлено програму, а також матеріали, що допоможуть в організації й проведенні дистанційної безперервної пропедевтичної педагогічної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти третього року навчання факультету початкового навчання денної та заочної форми навчання. Для викладачів і здобувачів вищої освіти педагогічних університетів. The manual presents the program, as well as materials that will help in organizing and conducting distance continuous propaedeutic pedagogical practice of applicants of the first (Bachelor's) level of higher education of the third year of study of the Faculty of primary full-time and part-time education. For teachers and applicants for higher education of pedagogical universities.
- ДокументДистанційне навчання як інноваційна форма професійної підготовки сучасного вчителя початкових класів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Мітра, 2021-03-31) Довженко, Т. О.; Небитова, І. А.У статті розглянуто проблему дистанційного навчання як інноваційної форми професійної підготовки сучасного вчителя початкових класів. Визначено сутність поняття«дистанційна освіта»та окреслено його переваги. Охарактеризовано основні аспекти професійної підготовки сучасного вчителя початкових класів в умовах дистанційного навчання. В статье рассмотрена проблема дистанционного обучения как инновационной формы профессиональной подготовки современного учителя начальных классов. Определена сущность понятия «дистанционное образование» и обозначены его преимущества. Охарактеризованы основные аспекты профессиональной подготовки современного учителя начальных классов в условиях дистанционного обучения. The problem of distance learning as an innovative form of training a modern primary school teacher has been considerd in the article. The essence of the concept «distance education» has been defined and its advantages outlined. The main aspects of ocupational training of a modern primary school teacher in the conditions of distance learning have been described.
- ДокументДОСВІД ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРОСВІТИ БАТЬКІВ УЧНІВ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Довженко, Т. О.У статті автор розкрив досвід підготовки майбутніх учителів до організації педагогічної просвіти батьків учнів на прикладі факультету початкового навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У ході дослідження підтверджено, що дисципліни психолого-педагогічного циклу володіють значним виховним та соціалізуючим потенціалом. При відборі змісту такої просвіти батьків необхідно враховувати характеристики сім’ї: тип сім’ї (повна, неповна, нуклеарна, розширена), вік батьків, їх освітній рівень і професійну приналежність, соціально-економічне положення сім’ї, чи полягають батьки в повторному шлюбі, чи є обидва батька рідними, родові і національні традиції сім’ї, відношення до релігії, тип взаємин в сім’ї і тип (стиль) сімейного виховання. Важливо при відборі змісту педагогічної просвіти батьків враховувати темперамент дитини, віковий етап розвитку дитини, його фізичне і психічне здоров’я, наявність і характер порушень в розвитку дитини, характер і причини девіантної поведінки. В статье раскрыт опыт подготовки будущих учителей к организации педагогического просвещения родителей учащихся на примере факультета начального обучения Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. Автором представлен опыт успешного решения вопроса педагогического управления практической работой младших школьников, раскрытие студентам многоаспектности проблемы «школа – младший школьник – семья», обеспечение формирования умений работы с родителями. Указано, что программой курса «Педагогика семейного воспитания» предусмотрено изучение такой тематики: «Исторические аспекты семейного воспитания, семейная педагогика и семейное воспитание, функции и взаимоотношения в семье, воспитательный потенциал семьи, психолого-педагогические основы семейного воспитания, социальное и эмоциональное развитие личности». Сделан вывод о том, что образовательный заказ разных семей будет иметь свою специфику. С учетом этой специфики и должна формироваться система педагогического просвещения родителей. The article reveals the experience of training future teachers to the organization of pedagogical education of pupils’ parents on the example of the primary education faculty of G. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The author presents the experience of the successful solution of the problem of the pedagogical management of younger pupils’ practical work, the explanation of multidimensionality of the problem "school – younger pupil – family" to students, the ensurance of the formation of skills for work with parents. It is noted that the program of the course "Pedagogy of Family Education" provides studying of such topics as "Historical aspects of family education, family pedagogy and family education, functions and relationship in a family, a family’s educational potential, psychological-pedagogical bases of family education, a personality’s social and emotional development". It is concluded that different families’ educational request has its own specifics. Taking into account the specifics, the system of parents’ pedagogical education should be formed.
- ДокументДУХОВНО-МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У КОНТЕКСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ (НУШ)(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Довженко, Т. О.; Небитова, І. А.У статті розглянуто проблему духовно-морального виховання молодших школярів у контексті Нової української школи (НУШ). На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено сутність поняття «духовно-моральне виховання». Охарактеризовано основні завдання і чинники духовно-морального виховання молодших школярів. The article considers the problem of spiritual and moral education of junior schoolchildren in the context of the New Ukrainian School (NUS). Based on the analysis of psychological and pedagogical literature, the essence of the concept of «spiritual and moral education» is determined. The main tasks of spiritual and moral education of junior schoolchildren are described. The main factors of spiritual and moral education of junior schoolchildren are determined.
- ДокументКонцептуальні засади реалізації Sтем-освіти в початковій школі науково-педагогічного проекту «інтелект України»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-05-17) Довженко, Т. О.; Гавриш, І. В.У цій статті автор розглянув концептуальні засади реалізації Sтем-освіти в початковій школі науково-педагогічного проекту «інтелект України». Визначив процес модернізації національної системної освіти. В этой статье автор рассмотрел концептуальные основы реализации Sтем-образования в начальной школе научно-педагогического проекта «интеллект Украины». Определил процесс модернизации национального системного образования. In this article the author has considered the conceptual bases of realization of the Stem-education in the elementary school of the scientific-pedagogical project "Intellect of Ukraine". Defined the process of modernization of national system education.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення експерименту «Школа професійного зростання» (День у школі) для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 013 – Початкова освіта(ПП «Стиль-Издат», 2020) Гавриш, І. В.; Довженко, Т. О.; Небитова, І. А.; Партола, В. В.; Старікова, Л. П.; Ушмарова, В. В.; Філатова, Л. С.; Шишенко, В. О.Методичні рекомендації складено на основі 4-річного експериментального проєкту «Школа професійного зростання» (День у школі), до якого було залучено професорсько-викладацький склад кафедр факультету початкового навчання. Підготовлені матеріали призначено для супроводу перебування (педагогічної практики) здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти один день на тиждень у закладах загальної середньої освіти й охоплюють дисципліни педагогічного та природничо-математичного циклів. У методичних рекомендаціях наведено програми практикумів та розкрито особливості поєднання практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у закладах загальної середньої освіти з паралельним вивченням дисциплін у закладах вищої освіти. Призначено для викладачів закладів вищої освіти та здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Методические рекомендации составлены на основе 4-летнего экспериментального проекта «Школа профессионального роста» (День в школе), к которому был привлечен профессорско-преподавательский состав кафедр факультета начального обучения. Подготовленные материалы предназначены для сопровождения пребывания (педагогической практики) соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования один день в неделю в заведениях общего среднего образования и охватывают дисциплины педагогического и естественно математического циклов. В методических рекомендациях приведены программы практикумов и раскрыты особенности сочетания практической подготовки соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования в заведениях общего среднего образования параллельным изучением дисциплин в высших учебных заведениях. Предназначено для преподавателей заведений высшего образования и соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования. Methodical recommendations are made on the basis of 4-year-old of the experimental project "School of Professional Growth" (Day at School), in which the teaching staff of the departments of the faculty was involved primary education. Prepared materials are intended for support stay (pedagogical practice) of the first (bachelor's) applicants level of higher education one day a week in general secondary education institutions and cover disciplines of pedagogical and natural-mathematical cycles.The methodical recommendations present the programs of workshops and are revealed features of the combination of practical training of the first applicants (bachelor's) level of higher education in general secondary education institutions with parallel study of disciplines in higher education institutions. Designed for teachers of higher education institutions and applicants for the first (bachelor's) level higher education.
- ДокументМОТИВАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОГО ВИБОРУ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТУ ПОЧАТКОВОГО НАВЧАННЯ ЯК ГОЛОВНИЙ КОМПОНЕНТ ЇХНЬОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Довженко, Т. О.; Небитова, І. А.У тезах визначено й проаналізовано мотивацію професійного вибору майбутньої професії студентів І-V курсів факультету початкового навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди як головний компонент їхнього професійного зростання. The article authors have determined and analyzed the motivation of professional choice of future profession of students in their first-fifth years at the Faculty of Primary Education in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, as it is the major component of their professional growth.
- ДокументОсвітня програма «Початкова освіта» другого (магістерського) рівня вищої освіти у контексті критеріїв оцінювання якості: сильні сторони та позитивні практики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06) Єсьман, І. В.; Ушмарова, В. В.; Довженко, Т. О.У навчально-методичному посібнику презентовано досвід підготовки компетентних, висококваліфікованих вчителів-інноваторів Нової української школи на факультеті початкового навчання ХНПУ імені Г.С. Сковороди, представлено освітню програму «Початкова освіта» другого (магістерського) рівня вищої освіти, загальні відомості, історію її розроблення та впровадження, відомості про самооцінювання, сильні сторони та конкурентні переваги. Навчально-методичний посібник розрахований на здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 013 «Початкова освіта», вчителів початкових класів, викладачів педагогічних закладів освіти, а також усіх, хто цікавиться проблемами початкової освіти в Україні. The textbook presents the experience of preparing competent, highly qualified teachers-innovators of the New Ukrainian School at the Faculty of Elementary Education of H.S. Skovoroda KhPU, presents the educational program "Elementary education" of the second (master) level of higher education, general information, history of its development and implementation, information about self-assessment, strengths and competitive advantages. The manual is designed for students of first (bachelor), second (master) level of higher education specialty 013 "Elementary education", primary school teachers, teachers of educational institutions, as well as all those interested in the problems of primary education in Ukraine.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПЕДАГОГІЧНИХ ЗВО(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2023) Довженко, Т. О.; Небитова, І. А.У статті висвітлено особливості практичної підготовки майбутнього вчителя у педагогічних ЗВО. Зазначено, що саме на етапі підготовки у педагогічному ЗВО закладається фундамент компетенцій учителя, що забезпечує успішність його майбутньої професійної діяльності в умовах трансформації української освіти та дозволяє прискорити включення випускника ЗВО у трудову діяльність і створює можливість його професійної самореалізації. Визначено, що основними ідеями щодо покращення якості вищої педагогічної освіти є: гуманізація педагогічної освіти; демократизація педагогічної освіти; безперервність педагогічної освіти. Для того, щоб професія вчителя була затребуваною та цікавою для випускників шкіл, у педагогічних ЗВО створена система безперервної освіти «школа – ЗВО», в якій дотримано наступність основних програм профільного навчання та додаткової освіти з базовими курсами вищої педагогічної освіти в єдиному культурному просторі, що служить поштовхом до випереджальної освіти. Базовими змістовними компонентами випереджальної професійної підготовки учителя у педагогічному ЗВО виступають: набуття студентами власної цілісної картини професійної реальності та ціннісно-смислової орієнтації на педагогічну діяльність, становлення та прояв суб’єктності у професійній діяльності, набуття здібностей та досвіду конструювання власної педагогічної системи. Основними засадами практичної підготовки майбутніх вчителів є: зв’язок теорії та практики; послідовний та системний розвиток професійних умінь та навичок; функціональний зв’язок із майбутньою професійною діяльністю; наочність практичного навчання студентів; поступове посилення самостійності та відповідальності професійної діяльності; розвиваючий характер практичного навчання студентів. Доведено, що для покращення професійної підготовки сучасних вчителів у педагогічних ЗВО варто акцентувати увагу на наступних аспектах: залучення до педагогічної професії мотивованих та підготовлених абітурієнтів передбачає створення розгалуженої мережі педагогічних класів; підготовку у педагогічному ЗВО необхідно здійснювати відповідно до вироблених ідей у процесі реалізації проєкту модернізації педагогічної освіти на основі модульного принципу організації змісту освіти; реалізація виховної програми педагогічного ЗВО має відбуватися у руслі формування громадсько-активної та соціально-відповідальної особистості; педагогічна практика має бути відповідним чином організована: студенти повинні чітко усвідомлювати, яких саме результатів вони мають досягти у процесі педагогічної практики, знати її проміжні завдання, бути мотивованими щодо досягнення її цілей. The article highlights the peculiarities of the practical training of the future teacher in pedagogical higher education institutions. It is noted that it is at the stage of preparation in a pedagogical higher education institution that the foundation of a teacher's competencies is laid, which ensures the success of his future professional activity in the conditions of the transformation of Ukrainian education and allows to accelerate the inclusion of a graduate of the higher education institution in work and creates an opportunity for his professional self-realization. It was determined that the main ideas for improving the quality of higher pedagogical education are: humanization of pedagogical education; democratization of pedagogical education; continuity of pedagogical education. In order for the teaching profession to be in demand and interesting for school graduates, the system of continuous education "school - higher education" has been created at pedagogical higher educational institutions, in which the continuity of the main programs of specialized training and additional education with the basic courses of higher pedagogical education is observed in a single cultural space, which serves as an impetus for anticipatory education. The basic content components of advance professional training of a teacher in a pedagogical higher education institution are: acquisition by students of their own integral picture of professional reality and value-meaning orientation to pedagogical activity, formation and manifestation of subjectivity in professional activity, acquisition of abilities and experience in designing one's own pedagogical system. The main principles of practical training of future teachers are: connection of theory and practice; consistent and systematic development of professional skills and abilities; functional connection with future professional activity; visibility of students' practical training; gradual strengthening of independence and responsibility of professional activity; developing nature of students' practical training. It has been proven that in order to improve the professional training of modern teachers in pedagogical higher education institutions, attention should be paid to the following aspects: attracting motivated and prepared applicants to the teaching profession involves the creation of an extensive network of pedagogical classes; training in a pedagogical higher education institution must be carried out in accordance with the ideas developed in the process of implementing the project of modernization of pedagogical education based on the modular principle of organizing the content of education; the implementation of the educational program of the pedagogical higher education institution should take place in the direction of the formation of a socially active and socially responsible personality; pedagogical practice should be organized accordingly: students should clearly understand what results they should achieve in the process of pedagogical practice, know its intermediate tasks, be motivated to achieve its goals.
- ДокументПедагогічна просвіта батьків як складник сучасної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017-12-05) Довженко, Т. О.Автором було розкрито педагогічну просвіту батьків як складник сучасної освіти. Автором было раскрыто педагогическое просвещение родителей как составляющая современного образования. The author disclosed the pedagogical education of parents as a component of modern education.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »