Перегляд за Автор "Гречаник, О. Є."
Зараз показано 1 - 20 з 30
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументDIGITAL-МАРКЕТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ АНТИКРИЗОВОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ(Мукачівський державний університет, 2022) Гречаник, О. Є.; Хлєбнікова, Т. М.; Темченко, О. В.Стаття присвячена огляду технологій digital-маркетингу як основного інструменту для розвитку підприємств в умовах кризи. Мета дослідження – визначити ефективні інструменти цифрового маркетингу, які є доречними та доступними для підприємств, що працюють в умовах кризи. Актуальність дослідження зумовлена низкою економічних криз, з якими зіткнулось підприємництво в Україні, зокрема кризою пандемії Covid-19, а також кризою, викликаною війною між Україною та Росією. Для досягнення мети в процесі дослідження виконано такі завдання, зокрема: показано значення маркетингу в антикризовому управлінні підприємства; визначено особливості цифрового розвитку в Україні; показано основні методи цифрового маркетингу, які можуть використовуватися в умовах кризи; розглянуто особливості використання різних методів цифрового маркетингу та їх доцільність для підприємства в умовах кризи. Методологія та методи. В процесі дослідження використано загальнонаукові методи пізнання, до яких відноситься критичний аналіз, синтез інформації, методи індукції та дедукції. Результати дослідження показали, що в умовах кризи населення України є готовим до використання цифрових технологій на 60%. Це означає, що основна частина ділових процесів може бути переведена до цифрової форми. Використання digital-маркетингу дозволяє вирішити низку важливих в умовах кризи завдань, зокрема: забезпечення безпеки, автоматизації, комунікації, розвитку, моніторингу діяльності підприємства. Порівняння різних методів digital-маркетингу показало, що в умовах кризи доречно використовувати ті інструменти, які мають короткостроковий ефект, не потребують значної витрати ресурсів та можуть бути реалізовані в короткий проміжок часу. До таких відноситься контекстна реклама, маркетинг соціальних мереж, E-mail маркетинг. Наукову новизну формує визначення особливих методів digital-маркетингу, доречних для підприємств в умовах кризи. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання його результатів в процесі побудови стратегічних та тактичних планів розвитку підприємства. The article is devoted to the review of digital marketing technologies as the main tool for the development of enterprises in crisis conditions. The purpose of the study is to identify effective digital marketing tools that are appropriate and available for businesses operating in crisis. The relevance of the study is due to a number of economic crises faced by entrepreneurship in Ukraine, in particular the crisis of the Covid-19 pandemic, as well as the crisis caused by the war between Ukraine and Russia. To achieve the goal, the following tasks were performed in the research process, in particular: the importance of marketing in the anti-crisis management of the enterprise is shown; the peculiarities of digital development in Ukraine are determined; shows the main methods of digital marketing that can be used in crisis conditions; features of the use of various digital marketing methods and their expediency for the enterprise in crisis conditions are considered. Methodology and methods. In the course of the research, general scientific methods of cognition were used, which include critical analysis, synthesis of information, methods of induction and deduction. The results of the study showed that in the conditions of the crisis, the population of Ukraine is ready to use digital technologies by 60%. This means that the main part of business processes can be transferred to digital form. The use of digital marketing allows you to solve a number of important tasks in times of crisis, in particular: ensuring security, automation, communication, development, monitoring of the company's activities. A comparison of different digital marketing methods showed that in times of crisis, it is appropriate to use those tools that have a short-term effect, do not require a significant expenditure of resources and can be implemented in a short period of time. These include contextual advertising, social network marketing, and e-mail marketing. Scientific novelty is formed by the definition of special methods of digital marketing, appropriate for enterprises in crisis conditions. The practical significance of the research lies in the possibility of using its results in the process of building strategic and tactical plans for the development of the enterprise.
- ДокументАКМЕОЛОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ШКОЛИ(ТОВ «Планета-Принт», 2016-04-20) Гречаник, О. Є.У статті визначено сутність освітнього середовища навчального закладу, його структурні компоненти. Доведено необхідність розвитку освітнього середовища, схарактеризовано акмеологічні умови розвитку освітнього середовища школи, які дозволяють перевести навчальний заклад із режиму функціонування в режим розвитку. В статье определена сущность образовательной среды учебного заведения, его структурные компоненты. Доказана необходимость развития образовательной среды, охарактеризованы акмеологические условия развития образовательной среды школы, которые позволяют перевести учебное заведение из режима функционирования в режим развития. In the article the essence of the educational environment of the institution, its structural components. The necessity of educational environment acmeological Author determined the conditions of the educational environment of the school, which allow transfer institution of the mode of operation of the mode of development.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2023) Гречаник, О. Є.; Борисенко, Н. О.За сучасних умов з огляду на військову агресію з боку рф і необхідність відстоювання суверенної цілісності Української держави, стрімкий розвиток цифрових і комунікаційних технологій, специфічні умови навчання, виховання й розвитку, пов’язані останнім часом із профілактикою коронавірусної хвороби, існує необхідність визначення особливостей виховної діяльності й управління нею в закладах освіти різних типів і форм власності. Зокрема, менеджмент виховної діяльності має бути спрямований на підвищення її якості, що уможливлюється запровадженням засад акмеологічного, діяльнісного, системного та програмно-цільового підходів до управління. У статті виокремлено особливості виховної діяльності, такі як-от: цілеспрямованість, взаємозалежність об’єктивних і суб’єктивних закономірностей розвитку особистості, багатофакторність, безперервність, віддаленість результатів, самокреованість. З огляду на наукові доробки фахівців із менеджменту, педагогіки, психології встановлено, що ресурсами вдосконалення виховної діяльності закладу освіти можуть бути виховні можливості акмеологічного, діяльнісного, системного та програмно-цільового підходів. Відзначено, що найважливіші напрями виховної діяльності можна визначити основними функціями керівника закладу освіти у сфері виховання, а саме: аналітична, діагносту вальна, комунікативна, виховна, проєктна, організаційно-діяльнісна, розвивальна, методична, стимулювальна, оціночна, захисна, коригувальна, прогностична, організаційно-координувальна. Окреслено об’єкти дослідження якості виховної діяльності закладу освіти. Запропоновано фактори та критерії для вимірювання якості менеджменту виховної діяльності в закладі освіти. In current circumstances, given the military aggression by the Russian Federation and the need to protect the sovereign integrity of the Ukrainian state, the rapid development of digital and communication technologies, the specific conditions of education, upbringing and development recently associated with the prevention of coronavirus disease, there is a need to define the features of educational activities and their management in educational institutions of different types and forms of ownership. In particular, management of educational activities should be aimed at improving their quality, which can be achieved through the introduction of acmeological, activity-based, systemic and programme-oriented approaches to management. The article highlights features of educational activity that include: purposefulness, interdependence of objective and subjective patterns of personal development, multifactoriality, continuity, remoteness of results, self-creation. Taking into account the scientific achievements of specialists in management, pedagogy and psychology, it has been established that the resources for improving the educational activity of an educational institution can be the educational potential of acmeological, activity-based, systemic and programme-targeted approaches. It is noted that the most important areas of educational activity can be defined by the main functions of the head of an educational institution in the field of education, namely: analytical, diagnostic, communicative, educational, designing, organizational-activity, developing, methodical, stimulating, evaluating, protective, corrective, prognostic, organizational-coordinating. The objects of the study of educational activity quality of an educational institution are outlined. Factors and criteria for measuring the quality of educational activity management in an educational institution are proposed.
- ДокументАналіз показників комунікативного менеджменту підприємства при здійсненні маркетингового аудиту(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», громадська організація «Асоціація науковців України», 2021) Зеліч, В. В.; Євтухова, С. М.; Гречаник, О. Є.У статті досліджено особливості та механізми показників комунікативного менеджменту підприємства та управління маркетингом підприємства на ринку в умовах бізнес-середовища. Створення умов для успішного функціонування комунікацій в організації становить одне з найважливіших завдань управління. Комунікація є життєво важливою системою організації: якщо якимось чином ліквідувати потоки повідомлень в організації, то вона припинить своє існування. Окреслено основні напрями маркетингового аудиту комунікаційної політики підприємства. Визначено основні риси, характерні для аудиту маркетингової діяльності. Досліджено основні компоненти комплексного аудиту маркетингової діяльності. Проведена систематизація цілей маркетингу та комунікативної діяльності підприємства. Визначено значення інструментів маркетингових комунікацій при просуванні споживчих товарів і товарів виробничого призначення. Проаналізовано результативність комунікацій в організації та результати комунікаційної кампанії в цілому. Аудит маркетингу представлений як системний процес всебічного аналізу ефективності роботи комплексу маркетингу підприємства. Під системним підходом до проведення аудиту маркетингу розуміють наявність і послідовність проведення адміністративних і аналітичних процедур, методів отримання аудиторських доказів за допомогою організації інформаційних потоків отримання необхідної інформації. Отримані в роботі результати, висновки та сформульовані пропозиції є певним внеском у розвиток теорії і практики управління підприємствами і, зокрема, управління ефективністю їх комунікативної маркетингової діяльності. Використання в практичній діяльності маркетологів результатів проведеної класифікації теоретико-методичних підходів до системної оцінки ефективності комунікативного менеджменту підприємства підвищить рівень наукової обґрунтованості прийнятих рішень в сфері управлінського маркетингу. В статье исследованы особенности и механизмы показателей коммуникативного менеджмента предприятия и управления маркетингом предприятия на рынке в условиях бизнес-среды. Создание условий для удачного функционирования коммуникаций в организации составляет одну из важнейших задач управления. Коммуникация является жизненно важной системой организации: если каким-либо образом ликвидировать потоки сообщений в организации, она прекратит свое существование. Обозначены основные направления маркетингового аудита коммуникационной политики предприятия. Определены основные черты, характерные для аудита маркетинговой деятельности. Исследованы основные компоненты комплексного аудита маркетинговой деятельности. Произведена систематизация целей маркетинга и коммуникативной деятельности предприятия. Определены значения инструментов маркетинговых коммуникаций при продвижении потребительских товаров и товаров производственного назначения. Проанализирована результативность коммуникаций в организации и результаты коммуникационной кампании в целом. Аудит маркетинга представлен как системный процесс всестороннего анализа эффективности работы комплекса маркетинга компании. Под системным подходом к проведению аудита маркетинга подразумевают наличие и последовательность проведения административных и аналитических процедур, методов получения аудиторских доказательств посредством организации информационных потоков получения необходимой информации. Полученные в работе результаты, выводы и сформулированные предложения представляют собой определенный вклад в развитие теории и практики управления предприятиями и, в частности, управления эффективностью их коммуникативной маркетинговой деятельности. Использование в практической деятельности маркетологов результатов проведенной классификации теоретико-методических подходов к системной оценке эффективности коммуникативного менеджмента предприятия повысит уровень научной обоснованности принятых решений в сфере управленческого маркетинга. The article examines the features and mechanisms of indicators of communicative management of the enterprise and marketing management of the enterprise in the market in a business environment. Creating conditions for the successful functioning of communications in the organization is one of the most important tasks of management. Communication is a vital system of the organization: if you somehow eliminate the flow of messages in the organization, it will cease to exist. The main directions of marketing audit of the communication policy of the enterprise are outlined. The main features characteristics of the audit of marketing activities are identified. The main components of a comprehensive audit of marketing activities are studied. The systematization of the purposes of marketing and communicative activity of the enterprise is carried out. The importance of marketing communication tools in the promotion of consumer goods and industrial goods is determined. The effectiveness of communications in the organization and the results of the communication campaign as a whole are analyzed. Marketing audit is presented as a systematic process of comprehensive analysis of the effectiveness of the marketing complex of the enterprise. Under the systematic approach to marketing audit understand the presence and sequence of administrative and analytical procedures, methods of obtaining audit evidence by organizing information flows to obtain the necessary information. The results, conclusions and formulated proposals obtained in the work are a certain contribution to the development of the theory and practice of enterprise management and, in particular, the management of the effectiveness of their communicative marketing activities. The use in the practice of marketers of the results of the classification of theoretical and methodological approaches to the systematic assessment of the effectiveness of communicative management of the enterprise will increase the level of scientific validity of decisions in the field of management marketing.
- ДокументВеб-сайт як засіб розвитку іміджу закладу загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Гречаник, О. Є.Науковці розглядають позитивний імідж закладу освіти як додатковий ресурс управління, ресурс розвитку організації, підвищення її конкурентоспроможності, забезпечення якості освіти й освітньої діяльності.Сьогодні офіційний сайт організації в мережі Інтернет має бути джерелом офіційної інформації про цю організацію та її колектив. Основною функцією сайту організації, як відомо, є надання відвідувачам якнайбільше інформації про неї; повідомлення актуальної інформації для споживачів, у тому числі потенційних, послуг організації – про заплановані заходи, результати діяльності, послуги тощо. Сайт – це можливість зацікавленим відвідувачам поставити запитання працівникам організації, а також отримати кваліфіковану відповідь. Це місце публікації робіт здобувачів освіти й педагогів. Ученые рассматривают положительный имидж учебного заведения как дополнительный ресурс управления, ресурс развития организации, повышения ее конкурентоспособности, качества образования и образовательной деятельности. Сегодня официальный сайт организации в сети Интернет должен быть источником официальной информации об этой организации и ее коллективе. Основной функцией сайта организации, как известно, является предоставление посетителям как можно более полной информации о ней; сообщение актуальной информации для потребителей, в том числе потенциальных, - о запланированных мероприятиях, результаты деятельности, услуги и тому подобное. Сайт - это возможность заинтересованным посетителям задать вопрос работникам организации, а также получить квалифицированный ответ. Это место публикации работ соискателей образования и педагогов. Researchers consider the positive image of the educational institution as an additional resource of management, a resource of development of the organization, increase of its competitiveness, maintenance of quality of education and educational activity. Today, the official website of the organization on the Internet should be the source official information about this organization and its staff. The main function of the organization's website, as you know, is to provide visitors with as much information about it; notification of relevant information for consumers, including potential, services of the organization - about planned activities, results of activities, services, etc. The site is an opportunity for interested visitors ask questions to employees of the organization, as well as get a qualified answer. It is a place of publication of works of students and teachers.
- ДокументВикористання акмеологічного підходу в освітній і науковій діяльності науково-педагогічних працівників кафедри наукових основ управління(European Scientific Platform, 2021-11-05) Гречаник, О. Є.У статті розглянуто проблему використання акмеологічного підходу в освітній і науковій діяльності науково-педагогічних працівників кафедри наукових основ управління. В статье рассмотрена проблема использования акмеологического подхода в образовательной и научной деятельности научно-педагогических работников кафедры научных основ управления. The article deals with the problem of using the acmeological approach in the educational and scientific activities of scientific and pedagogical workers of the Department of Scientific Foundations of Management.
- ДокументВикористання аудіовізуальних засобів у процесі дистанційного навчання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Гречаник, О. Є.Стаття присвячена аналізу використання аудіовізуальних засобів у процесі дистанційного навчання. Статья посвящена анализу использования аудиовизуальных средств в процессе дистанционного обучения. The article is devoted to the analysis of the use of audiovisual means in the process of distance learning.
- ДокументВикористання інтерактивних методів навчання менеджерів освіти як умова вдосконалення їх інноваційної діяльності(International Science Group, 2021-04-27) Хлєбнікова, Т. М.; Тищенко, Т. І.; Гречаник, О. Є.;Використання інтерактивних методів і технологій дозволяє формувати такий освітній простір у закладі освіти, що забезпечує вдосконалення інноваційної діяльності керівника закладу освіти, уміння продукувати нові ідеї та регулювати інноваційні процеси. Использование интерактивных методов и технологий позволяет формировать такой образовательное пространство в учебном заведении, что обеспечивает совершенствование инновационной деятельности руководителя учреждения образования, умение продуцировать новые идеи и регулировать инновационные процессы. The use of interactive methods and technologies allows the formation of such an educational space in an educational institution, which ensures the improvement of the innovative activity of the head of the educational institution, the ability to produce new ideas and regulate innovative processes.
- ДокументВплив культури управлінської діяльності на економічну ефективність роботи організації(International Science Group, 2021-06-15) Гречаник, О. Є.Рівень сформованості культури управлінської діяльності активно впливає на економічну ефективність суб’єкта господарської діяльності. Процес формування й розвитку культури управлінської діяльності доцільно здійснювати за трьома основними напрямками: початкова підготовка, спеціальна (базова професійна) підготовка і безперервне (додаткове) підвищення кваліфікації. Уровень сформированности культуры управленческой деятельности активно влияет на экономическую эффективность субъекта хозяйственной деятельности. Процесс формирования и развития культуры управленческой деятельности целесообразно осуществлять по трем основным направлениям: начальная подготовка, специальная (базовая профессиональная) подготовка и непрерывное (дополнительное) повышение квалификации. The level of formation of the culture of management activity actively affects the economic efficiency of a business entity. It is advisable to carry out the process of forming and developing a culture of management activity in three main areas: initial training, special (basic vocational) training and continuous (additional) advanced training.
- ДокументДіагностика стану сформованості акмеологічної компетентності вчителя(Основа, 2019-12) Гречаник, О. Є.В статті задля виявлення стану сформованості акмеологічної компетентності вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти рекомендовано застосовувати запропоновані методи дослідження, запропоновано проводити дослідження в три етапи, уточнено критерії та показники сформованості акмеологічної компетентності вчителя, для констатації рівня сформованості акмеологічної компетентності вчителів рекомендовано проводити тестування за допомогою системи впорядкованих методик. В статье для выявления состояния сформированности акмеологической компетентности учителя в системе последипломного педагогического образования рекомендуется применять предложенные методы исследования, предложено проводить исследования в три этапа, уточнены критерии и показатели сформированности акмеологической компетентности учителя, для констатации уровня сформированности акмеологической компетентности учителей рекомендуется проводить тестирование с помощью системы упорядоченных методик. In the article to identify the state of formation of acmeological competence of teachers in the system of postgraduate pedagogical education it is recommended to apply the proposed research methods, it is proposed to conduct research in three stages, clarify criteria and indicators of formation of acmeological competence of teachers. methodical.
- ДокументЕФЕКТИВНІСТЬ КОМАНДНОЇ РОБОТИ ТА КОЛЕКТИВНОГО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ В ОРГАНІЗАЦІЇ(Видавничий дім "Інтернаука", 2024) Хлєбнікова, Т. М.; Гречаник, О. Є.; Темченко, О. В.Вступ. У сучасній мінливій економічній системі продуктивність організації значною мірою визначається злагодженою роботою команд. Командна робота є ключовим елементом корпоративної культури, яка дозволяє компаніям швидко адаптуватися до змін, ефективно розв’язувати проблеми та досягати поставлених цілей. Це включає не лише об’єднання зусиль для виконання завдань, але й створення сприятливого середовища для співпраці, обміну ідеями та підтримки інновацій. Мета. Дослідження ефективності командної роботи та колективного прийняття рішень в організації. Матеріали і методи. Матеріалами дослідження є: праці вітчизняних та закордонних авторів, що провадять свої науково-практичні дослідження у газі менеджменту, управління трудовими ресурсами та організації командної роботи. В процесі здійснення дослідження було використано наступні наукові методи: теоретичного узагальнення та групування (для узагальнення переваг командної роботи, формування складових ефективності командної роботи, характеристики переваг колективного прийняття рішень); логічного узагальнення результатів (формулювання висновків). Результати. У статті розглянуто необхідність організації командної роботи в організації. Узагальнено переваги командної роботи: об’єднання різних компетенцій та досвіду, підвищення креативності та інноваційності, покращення комунікації, залученість та мотивація співробітників. Різноманітність у команді є ключовим фактором для успішної реалізації проєктів та досягнення високих результатів. Об’єднання різних навичок, знань та досвіду дозволяє комплексно підходити до вирішення завдань, враховувати всі аспекти проблеми та знаходити оптимальні рішення. Ефективна співпраця та взаємодія в команді сприяють генерації нових ідей, підвищенню продуктивності та досягненню поставлених цілей. Взаємодія між членами команди є ключовим фактором для генерації нових ідей та інноваційних рішень. Обговорення, мозкові штурми та спільне вирішення завдань стимулюють креативне мислення та дозволяють враховувати різні аспекти проблеми. Це створює сприятливе середовище для пошуку оптимальних рішень та забезпечує конкурентні переваги компанії на ринку. Координація дій різних відділів та злагоджена робота команд дозволяють організаціям ефективно адаптуватися до змін, розв’язувати проблеми та досягати поставлених цілей. Сформовано складові ефективності командної роботи: чітке визначення ролей та обов’язків, спільні цілі та цінності, ефективне лідерство, розвиток навичок командної роботи, постійний зворотний зв’язок, створення сприятливого середовища. Охарактеризовано переваги колективного прийняття рішень. Перспективи. В подальших наукових дослідженнях пропонується зосередити увагу на дослідженні процесу прийняття колективних рішень. Це надасть можливість раціонально організувати колективне обговорення та прийняти ефективне розв’язання визначеної проблеми в організації. Introduction. In today’s fast-changing economic system, an organization’s performance is largely determined by the well-coordinated work of its teams. Teamwork is a key element of corporate culture that allows companies to quickly adapt to changes, effectively solve problems and achieve their goals. This includes not only joining forces to accomplish tasks, but also creating a favorable environment for collaboration, sharing ideas, and supporting innovation. Purpose. Researching the effectiveness of teamwork and collective decision-making in an organization. Materials and methods. The research materials are the works of domestic and foreign authors who conduct their scientific and practical research in the field of management, human resources management and teamwork organization. The following scientific methods were used in the course of the study: theoretical generalization and grouping (to summarize the benefits of teamwork, form the components of teamwork efficiency, characterize the benefits of collective decision-making); logical generalization of results (formulation of conclusions). Results. The article discusses the need to organize teamwork in an organization. The advantages of teamwork are summarized: combining different competencies and experiences, increasing creativity and innovation, improving communication, engagement and motivation of employees. Diversity in the team is a key factor for successful project implementation and achieving high results. Combining different skills, knowledge, and experience allows for a comprehensive approach to solving problems, taking into account all aspects of the problem and finding optimal solutions. Effective cooperation and teamwork help generate new ideas, increase productivity, and achieve goals. Interaction between team members is key to generating new ideas and innovative solutions. Discussions, brainstorming, and collaborative problem solving stimulate creative thinking and allow for multiple perspectives. This creates a favorable environment for finding optimal solutions and ensures the company’s competitive advantage in the market. Coordination of actions of different departments and well-coordinated work of teams allow organizations to effectively adapt to changes, solve problems and achieve their goals. The components of teamwork effectiveness are formed: clear definition of roles and responsibilities, common goals and values, effective leadership, development of teamwork skills, constant feedback, and creation of a favorable environment. The components of teamwork effectiveness are formed: a clear definition of roles and responsibilities, common goals and values, effective leadership, development of teamwork skills, constant feedback, and creation of a favorable environment. The advantages of collective decision-making are characterized. Discussion. In further research, it is proposed to focus on the study of the collective decision-making process. This will provide an opportunity to rationally organize a collective discussion and make an effective solution to a particular problem in the organization.
- ДокументМетодичні рекомендації для вступників другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 073 «Менеджмент»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Темченко, О. В.; Хлєбнікова, Т. М.; Мармаза, О. І.; Гречаник, О. Є.Це видання допоможе абітурієнтам підготуватися до складання фахового вступного випробування зі спеціальності 073 «Менеджмент». Подано програму вступного випробування, у якій зазначено знання й уміння, що мають продемонструвати абітурієнти, зміст тем, процедуру вступного випробування, критерії оцінювання. Науково-педагогічними працівниками підготовлено орієнтовні відповіді на питання екзаменаційних білетів. This publication will help applicants to prepare for the professional entrance examination in the specialty 073 "Management". The program of entrance test, which indicates the knowledge and skills that should to be demonstrated by applicants, the content of the topics, the procedure of the entrance test, evaluation criteria. Scientific and pedagogical workers have prepared approximate answers to the questions of the examination tickets.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ(ТОВ «Щедра садиба плюс», 2016-07-01) Гречаник, О. Є.В статті порушена тема національно-патріотичного виховання, складовими якого є : громадянсько-патріотичне, військово-патріотичне, духовно-моральне виховання. Складниками системи національно-патріотичного виховання є : мета, завдання, принципи національно-патріотичного виховання, суб’єкти діяльності та відносини між ними, процес національно-патріотичного виховання, умови, в яких воно відбувається, управління, що забезпечує інтеграцію складників у цілісну систему і розвиток цієї системи. Наведені популярні форми і функції управління системою національно-патріотичного виховання : інформаційно-аналітична, мотиваційно-цільова, планово-прогностична, організаційно-виконавча, контрольно-діагностична, регулятивно-корекційна. В статье затронута тема национально-патриотического воспитания, составляющими которого являются : гражданско-патриотическое, военно-патриотическое, духовно-нравственное воспитание. Составляющими системы национально-патриотического воспитания являются : цель, задачи, принципы национально-патриотического воспитания, субъекты деятельности и отношения между ними, процесс национально-патриотического воспитания, условия, в которых оно происходит, управление, обеспечивающее интеграцию компонентов в целостную систему и развитие этой системы. Приведены популярные формы и функции управления системой национально-патриотического воспитания : информационно-аналитическая, мотивационно-целевая, планово-прогностическая, организационно-исполнительная, контрольно-диагностическая, регулятивно-коррекционная. The article touches upon the theme of national-Patriotic education, components of which are: civil-Patriotic, military-Patriotic, spiritual and moral education. Components of the system of national-Patriotic education are : goal, objectives, principles of national-Patriotic education, the stakeholders and the relationships between them, the process of national-Patriotic education, the conditions under which it occurs, the control to integrate components into a complete system and development of the system. Given the popular form and function of the management system of national-Patriotic education : informational-analytical, motivational-target, planning and predictive, organizational, Executive, control and diagnostic, regulatory, and remedial.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ СПІВПРАЦІ З ВИПУСКНИКАМИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 073 «МЕНЕДЖМЕНТ» ЯК УМОВА ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-19) Гречаник, О. Є.У статті розглянуто основні правила взаємовигідного співробітництва закладу вищої освіти із випускниками зі спеціальності 073 «Менеджмент». Схарактеризовано основні напрями організації співпраці, такі як: формування кадрової політики, розвиток баз практик, залучення випускників як стейкхолдерів до оцінювання освітніх програм, сприяння подальшому навчання й публікаційній активності випускників, підтримка й консультування, навчання протягом життя тощо. The article considers the basic rules of mutually beneficial cooperation of higher education institutions with graduates of the specialty 073 «Management». The main directions of cooperation are described, such as: formation of personnel policy, development of bases of practices, involvement of graduates as stakeholders in evaluation of educational programs, promotion of further training and publishing activity of graduates, support and counseling, lifelong learning, etc.
- ДокументОцінка якості виховної діяльності закладу загальної середньої освіти(Українська інженерно-педагогічна академія, 2020) Гречаник, О. Є.Протягом останніх десятиліть питання гуманітарної сфери, зокрема освіти, перебувають у центрі уваги політиків, громадських діячів, науковців, педагогів, батьківської спільноти, оскільки саме освіта визначає майбутнє світу, кожної держави, її результати прямо впливають на стан справ у всіх інших сферах людського життя – політичного, соціально-економічного, культурного, наукового. Розвиток людини визнано головною метою, ключовим показником сучасного прогресу, а відтак це висуває нові вимоги до освіти, до її якості, зокрема до якості виховної діяльності, яка є одним із компонентів цілісного педагогічного процесу. В течение последних десятилетий вопросы гуманитарной сферы, в частности образования, находятся в центре внимания политиков, общественных деятелей, ученых, педагогов, родительской общественности, поскольку именно образование определяет будущее мира, каждого государства, его результаты напрямую влияют на состояние дел во всех других сферах человеческой жизни – политической, социально-экономической, культурной, научной. Развитие человека обозначено главной целью, ключевым показателем современного прогресса, а следовательно, это выдвигает новые требования к образованию, его качеству, в частности качеству воспитательной деятельности, являющейся одним из компонентов целостного педагогического процесса. In recent decades, the issue of the humanitarian sphere, in particular education, has been in the focus of attention of politicians, public figures, scientists, teachers, parents, because it is education that determines the future of the world, of each country, and its results directly affect the state of affairs in all other spheres of human life - political, socio-economic, cultural and scientific. Personal development is recognized as the main goal, the key indicator of modern progress, and therefore it puts forward new requirements to education, to its quality, in particular, to the quality of educational activities, as a part of a holistic pedagogical process.
- ДокументПЕДАГОГІЧНИЙ КОНТРОЛЬ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-20) Гречаник, О. Є.У статті розглянуто сутнісні риси педагогічного контролю практичних умінь майбутніх менеджерів освіти, висвітлено функції та принципи контрольно-аналітичної діяльності, схарактеризовано види, форми, засоби контролю, визначено умови, що сприяють підвищенню якості контролю. В статье рассмотрены сущностные черты педагогического контроля практических умений будущих менеджеров образования, освещены функции и принципы контрольно-аналитической деятельности, охарактеризованы виды, формы, средства контроля, определены условия, способствующие повышению качества контроля. The article considers the essential features of pedagogical control of practical skills of future educational managers, highlights the functions and principles of control and analytical activities, describes the types, forms, means of control, identifies conditions that improve the quality of control.
- ДокументПоложення та програма виробничої практики (стажування)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016) Мармаза, О. І.; Гречаник, О. Є.; Хлєбнікова, Т. М.Навчально-методичний посібник для слухачів зі спеціальності 073 «Менеджмент» («Менеджмент і адміністрування», «Управління навчальним закладом») містить матеріали для забезпечення виробничої практики, а саме : Положення про стажування, Програму стажування, вимоги та зразки оформлення звітних матеріалів, орієнтовні завдання практики з різних напрямів управлінської підготовки та допоміжні матеріали щодо їхнього виконання. Учебно-методическое пособие для слушателей по специальности 073 «Менеджмент» («Менеджмент и администрирование», «Управление учебным заведением») содержит материалы для обеспечения производственной практики, а именно : Положение о стажировке, Программу стажировки, требования и образцы оформления отчетных материалов, ориентировочные задачи практики по разным направлениям управленческой подготовки и вспомогательные материалы по их выполнению. The educational and methodical manual for students in the specialty 073 “Management” (“Management and Administration”, “Management of the educational institution”) contains materials for practical training, namely: the Internship Regulations, the Internship Program, the requirements and samples of the reporting materials are approximate tasks of practice in different areas of management training and supporting materials for their implementation.
- ДокументПрофесійне самовдосконалення керівника закладу освіти як умова підвищення якості освіти(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Гречаник, О. Є.Професійне самовдосконалення є важливим напрямом професійної освіти керівника будь-якої сфери, тим більше воно актуальне для керівників сфери освіти, оскільки впливає на якість освіти загалом, і зокрема на якість освітнього процесу, якість підготовки педагогічних і науково-педагогічних кадрів, сприяє (також івласним прикладом) розвитку мислення педагогів, їх уяви й інтуїції, здатності до швидкої орієнтації в реальних освітніх системах, умінню передбачати й ефективно діяти в різних ситуаціях, які виникають у процесі управління закладом освіти. Профессиональное самосовершенствование является важным направлением профессионального образования руководителя любой сферы, тем более он актуален для руководителей сферы образования, поскольку влияет на качество образования в целом, и в частности на качество образовательного процесса, качество подготовки педагогических и научно-педагогических кадров, способствует (также и собственным примером ) развитию мышления педагогов, их воображения и интуиции, способности к быстрой ориентации в реальных образовательных системах, умению предвидеть и эффективно действовать в различных ситуациях, возникающих в процессе управления учебным заведением. Professional self-improvement is an important area of professional education of the head of any field, especially it is relevant for leaders of education, as it affects the quality of education in general, and in particular the quality of the educational process, the quality of training of pedagogical and research staff. ) the development of teachers' thinking, their imagination and intuition, the ability to quickly navigate in real educational systems, the ability to anticipate and act effectively in various situations that arise in the management of the educational institution.
- ДокументПідготовка майбутнього педагога до інноваційної діяльності(Scientific Collection «InterConf+», 2022-11-19) Гречаник, О. Є.; Кабанська, О. С.У статті уточнено суть понять «педагогічна інновація», «інноваційна діяльність», запропоновано критерії якості педагогічної інновації – новизна, оптимальність, можливість творчого застосування, результативність; визначено напрями інновацій в освіті; схарактеризовано риси педагога-інноватора; висвітлено засоби підготовки майбутнього педагога до інноваційної діяльності. The article clarifies the essence of the concepts of "pedagogical innovation", "innovative activity", proposes criteria for the quality of pedagogical innovation - novelty, optimality, possibility of creative application, effectiveness; identifies the directions of innovation in education; characterises the features of an innovative teacher; highlights the means of preparing a future teacher for innovative activity.
- ДокументРЕФЛЕКСИВНИЙ ПІДХІД ДО МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ОСВІТНЬОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2023) Зеленська, Л. Д.; Гречаник, О. Є.Актуальність проблеми дослідження обумовлена продовженням, навіть в умовах запровадження воєнного стану в нашій країні, процесу реформування різних сфер народного господарювання, поширення інноваційних процесів в різних видах діяльності – управлінській, освітній, виробничій, медичній, юридичній та інших. Не є виключенням і маркетингова діяльність керівника, оскільки ринкові відносини, на основі яких здійснюється сьогодні функціонування та розвиток різних сфер народного господарювання, складаються таким чином, що будь-яка організація потрапляє в невизначені умови діяльності, коли важко оцінити й передбачити перспективи її функціонування та розвитку. Відтак саме рефлексивний підхід дозволяє окреслити проблемне поле організації, що сприятиме вдосконаленню маркетингової діяльності керівника. У статті уточнено суть маркетингу, визначено функції маркетингу освітньої організації, розкрито принципи здійснення маркетингу та його цілі в освітній організації. Висвітлено основні стратегічні й тактичні завдання маркетингової діяльності освітньої організації. Визначено особливості маркетингової діяльності освітньої організації, що виявляються у сфері дій і об’єктів маркетингу освітніх послуг, визначенні цільових орієнтирів і проблемності змісту, суб’єктів маркетингових взаємин і їхніх функцій. Доведено, що управління на засадах рефлексивного підходу дозволяє в інший спосіб подивитися на зміст маркетингової діяльності освітньої організації, переглянути її та по-іншому усвідомити завдання, без чого неможлива така діяльність. Системна рефлексія забезпечує «перехід» до нових, раніше не відомих шляхів і засобів досягнення позитивних кроків маркетингу на ринку освітніх послуг. Описано форми рефлексивного управління – програмування та визначення якості маркетингової діяльності керівника освітньої організації. Наведено приклад оцінювання маркетингової діяльності керівника та методичні рекомендації з її вдосконалення. The relevance of the research problem is due to the continuation, even in the conditions of the introduction of martial law in our country, of the process of reforming various spheres of the national economy, the spread of innovative processes in various types of activities - managerial, educational, industrial, medical, legal and others. The marketing activity of the manager is no exception, since the market relations, on the basis of which the functioning and development of various spheres of the national economy are carried out today, are formed in such a way that any organization falls into uncertain conditions of activity, when it is difficult to assess and predict the prospects of its functioning and development . Therefore, it is the reflexive approach that makes it possible to outline the problematic field of the organization, which will contribute to the improvement of the manager's marketing activities. The article clarifies the essence of marketing, defines the functions of marketing in an educational organization, reveals the principles of marketing and its goals in an educational organization. The main strategic and tactical tasks of the educational organization's marketing activities are highlighted. The peculiarities of the educational organization's marketing activity, which are found in the field of actions and objects of marketing of educational services, determination of target orientations and problematic content, subjects of marketing relations and their functions, are determined. It has been proven that management based on a reflexive approach allows you to look at the content of the educational organization's marketing activity in a different way, to review it and to understand the tasks in a different way, without which such activity is impossible. Systemic reflection provides a "transition" to new, previously unknown ways and means of achieving positive marketing steps in the market of educational services. Forms of reflexive management are described - programming and determining the quality of marketing activities of the head of an educational organization. An example of evaluating the manager's marketing activity and methodical recommendations for its improvement are provided.