Перегляд за Автор "Гогіна, Т. І."
Зараз показано 1 - 15 з 15
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ» МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ(ТОВ "ОВС", 2016-09-30) Цимбалюк, Ж. О.; Гогіна, Т. І.Мета дослідження ‒ визначити мету фізичного виховання в педагогічному ВНЗ. Матеріал і методи. В дослідженні застосовані теоретичний аналіз і узагальнення наукової літератури; вивчення інструкцій, документів, що регламентують процес організації і проведення дисципліни «Фізичне виховання» у ВНЗ ; анкетування. У дослідженні прийняли участь 60 студентів-першокурсників ХНПУ імені Г. С. Сковороди українського мовно-літературного факультету набору 2015‒2016 року. Результати дослідження. Аналіз анкет виявив низькі показники мотиваційних варіантів вибору секції, що пов’язані з майбутньою професією. Конкретизована мета навчальної дисципліни «Фізичне виховання» у педагогічному ВНЗ. Сформульована здоров’язберігаюча компетентність. Висновки. Особливості педагогічної професії вимагають оволодіння майбутніми педагогами під час проходження дисципліни «Фізичне виховання» здоров’язберігаючою компетентністю, а саме ‒ здатністю підтримувати загальний рівень фізичного здоров’я для ведення соціальної й професійної діяльності. Цель исследования ‒ определить цель физического воспитания в педагогическом вузе. Материал и методы. В исследовании применены теоретический анализ и обобщение научной литературы ; изучение инструкций, документов, регламентирующих процесс организации и проведения дисциплины «Физическое воспитание» в вузах ; анкетирование. В исследовании приняли участие 60 студентов-первокурсников ХНПУ имени Г. С. Сковороды украинского литературного факультета набора 2015‒2016 года. Результаты исследования. Анализ анкет показал низкие показатели мотивационных вариантов выбора секции, связанные с будущей профессией. Конкретизирована цель учебной дисциплины «Физическое воспитание» в педагогическом вузе. Сформулирована здоровьесберегающая компетентность. Выводы. Особенности педагогической профессии требуют овладения будущими педагогами при прохождении дисциплины «Физическое воспитание» здоровьесберегающей компетентностью, а именно ‒ способностью поддерживать общий уровень физического здоровья для ведения социальной и профессиональной деятельности. The aim — to define the purpose of physical education in pedagogical universities. Materials and Methods. The study used the theoretical analysis and synthesis of scientific literature ; study the instructions and documents that regulate the organization and discipline of «Physical Education» in universities ; survey. In the study involved 60 firstyear students HNPU behalf G. S. Skovoroda ukrainian language and literature faculty recruitment 2016. Research results. Analysis of the questionnaires showed low rates of incentive options section that relate to future profession. Specified purpose of discipline «Physical Education» at pedagogical universities. Formulated preserve health competence. Conclusions. Features of the teaching profession requires mastery of future teachers during their discipline «Physical Education» preserve health competence — namely, the ability to maintain overall physical health to maintain social and professional activities.
- ДокументВлив фізичного навантаження на психологічний стан людини(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Мелешенко, М. О.; Гогіна, Т. І.Визначено поняття "психологічне благополуччя", підкреслено зв'язок психологічного благополуччя з такими особистісними якостями, як впевненість у собі, адекватна самооцінка, позитивний погляд на життя, доброзичливість, товариськість, емоційна стабільність. Зроблено висновок, що регулятором психологічного благополуччя є фізична форма самої особистості, її спортивна підготовленість і, в цілому, ставлення до фізичних навантажень. Определено понятие "психологическое благополучие", подчеркнута связь психологического благополучия с такими личностными качествами, как уверенность в себе, адекватная самооценка, позитивный взгляд на жизнь, доброжелательность, дружелюбность, эмоциональная стабильность. Сделан вывод о том, что регулятором психологического благополучия является физическая форма самой личности, ее спортивная подготовленность и, в целом, отношение к физическим нагрузкам. The concept of "psychological well-being" is defined, the connection between psychological well-being and such personal qualities as self-confidence, adequate self-esteem, a positive outlook on life, benevolence, friendliness, emotional stability is emphasized. It is concluded that the regulator of psychological well-being is the physical form of the personality itself, her sports readiness and, in general, attitude to physical activity.
- ДокументВПЛИВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА СТАН ЗДОРОВ’Я ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Національний фармацевтичний університет, 2021) Науменко, Н. В.; Козлов, А. В.; Гогіна, Т. І.У тезах схарактеризовано дефініцію «здоров’я» як динамічну категорію, яка характеризується фізичним, психічним, соціальним та духовним благополуччям; розглянуто сутність дистанційного навчання та його вплив на стан здоров’я викладачів закладів вищої освіти, досліджено та проаналізовано зміни у стані здоров’я викладачів закладів вищої освіти в умовах пандемії COVID–19. В тезисах охарактеризована дефиниция «здоровья» как динамическая категория, характеризующаяся физическим, психическим, социальным и духовным благополучием; рассмотрена сущность дистанционного обучения и его влияние на состояние здоровья преподавателей высшего образования, исследованы и проанализированы изменения в состоянии здоровья преподавателей высшего образования в условиях пандемии COVID-19. The theses characterize the definition of "health" as a dynamic category characterized by physical, mental, social and spiritual well-being; the essence of distance learning and its influence on the state of health of teachers of higher education institutions is considered; The changes in the state of health of teachers of higher education institutions in the conditions of the COVID-19 pandemic were studied and analyzed.
- ДокументВплив занять вільною боротьбою на компонентний склад тіла дітей(Чорноморський національний університет ім. Петра Могили, 2020) Комісова, Т. Є.; Коваленко, Л. П.; Мамотенко, А. В.; Гогіна, Т. І.; Коваленко, В. М.; Комісов, М. Р.Для оцінки стану здоров’я та фізичного розвитку необхідні вивчення морфологічних особливостей тіла та його компонентного складу. Під впливом занять спортом в організмі виникають закономірні зміни. В роботі доведено безпосередній зв'язок обхватних та поперечних показників будови тіла з рівнем фізичної активності. При посиленому фізичному тренуванні наростає м'язова маса, а обмежена рухова активність викликає збільшення запасів жиру і зменшення м'язової маси. Ймовірно, обхватні характеристики тіла людини є одними із показників тілобудови та індикаторами його структурно-функціонального стану на етапах онтогенезу, насамперед у дитячому та підлітковому віці. Тобто у борців, що довше займаються спортивною діяльністю, спостерігається тенденція до збільшення м'язової маси тіла і, відповідно, до зменшення жирового компоненту тіла. Для оценки состояния здоровья и физического развития необходимы изучение морфологических особенностей тела и его компонентного состава. Под влиянием занятием спортом в организме возникают закономерные изменения. В работе доказана непосредственная связь обхватных и поперечных показателей телосложения с уровнем физической активности. При усиленной физической тренировке нарастает мышечная масса, а ограниченная двигательная активность вызывает увеличение запасов жира и уменьшение мышечной массы. Вероятно, обхватные характеристики тела человека являются одними из показателей телосложения и индикаторами его структурно-функционального состояния на этапах онтогенеза, прежде всего в детском и подростковом возрасте. То есть у борцов, чем дольше занимаются спортивной деятельностью, наблюдается тенденция к увеличению мышечной массы тела и, соответственно, к уменьшению жирового компонента тела. To assess the state of health and physical development, it is necessary to study the morphologi- cal characteristics of the body and its component composition. Under the influence of sports activities regular changes take place in the body. In this work we proved the direct relationship between girth and transverse body dimensions and the level of physical activity. The enhanced physical training leads to muscle mass in- crease while limited physical activity causes an increase in fat stores and a decrease in muscle mass. Probably, the girth body dimensions are one of the indicators of physique and indicators of its structural and functional state at the stages of ontogeny, especially in childhood and adolescence. That is, wrestlers who have been engaged in sports for a longer period have a tendency to increase lean body mass and, accordingly, to decrease the body fat component.
- ДокументВплив занять вільною боротьбою на компонентний склад тіла дітей(Чорноморський національний університет імені Петра Могили, Миколаїв, 2020) Комісова, Т. Є.; Коваленко, Л. П.; Мамотенко, А. В.; Гогіна, Т. І.; Коваленко, В. М.; Комісов, М. Р.Для оцінки стану здоров’я та фізичного розвитку необхідні вивчення морфологічних особливостей тіла та його компонентного складу. Під впливом занять спортом в організмі виникають закономірні зміни. В роботі доведено безпосередній зв'язок обхватних та поперечних показників будови тіла з рівнем фізичної активності. При посиленому фізичному тренуванні наростає м'язова маса, а обмежена рухова активність викликає збільшення запасів жиру і зменшення м'язової маси. Ймовірно, обхватні характеристики тіла людини є одними із показників тілобудови та індикаторами його структурно-функціонального стану на етапах онтогенезу, насамперед у дитячому та підлітковому віці. Тобто у борців, що довше займаються спортивною діяльністю, спостерігається тенденція до збільшення м'язової маси тіла і, відповідно, до зменшенняжирового компоненту тіла. Метою дослідження є вивчення особливостей морфотипу дітей, що займаються вільною боротьбою. Завдання дослідження – визначення антропометричних показників та виявлення за отриманими даними залежності виникнення змін в будові тіла від тривалості занять спортом. Дослідження проведені серед дітей 8-10 років, що займаються в секції вільної боротьби в групі початкової підготовки (ПП2) та групі попередньої базової підготовки (ПБП2). Юних борців було поділено на дві групи: І група – діти (n=22), що займаються спортом 1-2 роки (ПП2), ІІ група – діти (n=34), що займаються в секції 4-5 років (ПБП2). Обстеження включало антропометрію і розрахунок жирового, м'язового і кісткового компонентів маси тіла. Оцінюючи антропометричні показники було виявлено статистично значиме збільшення поперечного і сагітального діаметрів грудної клітки, обхватних розмірів плеча, передпліччя, стегна та гомілки, величин діаметрів передпліччя серед дітей ІІ групи. Дослідження компонентного складу показало, що м’язовий компонент тіла статистично значимо збільшився, а жировий – виявив тенденцію до зменшення його у ІІ групі. Поряд з метою досягнення спортивних результатів заняття спортом спрямовані на зміцнення здоров'я і хороший фізичний розвиток дітей. Таким чином, доцільним є порівняльний аналіз показників фізичного розвитку дітей з різним спортивним стажем для характеристики ступеня впливу занять спортом на організм дитини в періодрозвитку. Для оценки состояния здоровья и физического развития необходимы изучение морфологических особенностей тела и его компонентного состава. Под влиянием занятий спортом в организме возникают закономерные изменения. В работе доказана непосредственная связь обхватних и поперечных показателей телосложения с уровнем физической активности. При усиленной физической тренировке нарастает мышечная масса, а ограниченная двигательная активность вызывает увеличение запасов жира и уменьшение мышечной массы. Вероятно, обхватные характеристики тела человека являются одними из показателей телосложения и индикаторами его структурно-функционального состояния на этапах онтогенеза, прежде всего в детском и подростковом возрасте. То есть у борцов, чем дольше они занимаются спортивной деятельностью, наблюдается тенденция к увеличению мышечной массы тела и, соответственно, к снижению жирового компонента тела. Целью исследования является изучение особенностей морфотипа детей, занимающихся вольной борьбой. Задача исследования - определение антропометрических показателей и выявление по данным исследования зависимости возникновения изменений в строении тела от продолжительности занятий спортом. Исследования проведенные среди детей 8-10 лет, занимающихся в секции вольной борьбы в группе начальной подготовки (ПП2) и группе предварительной базовой подготовки (ПБП2). Юных борцов были разделены на две группы: I группа - дети (n = 22), занимающихся спортом 1-2 года (ПП2), II группа - дети (n = 34), занимающихся в секции 4-5 лет (ПБП2) . Обследование включало антропометрию и расчет жировой, мышечной и костной компонентов массы тела. Оценивая антропометрические показатели было выявлено статистически значимое увеличение поперечного и сагиттального диаметров грудной клетки, обхватних размеров плеча, предплечья, бедра и голени, величин диаметров предплечья среди детей II группы. Исследование компонентного состава показало, что мышечный компонент тела статистически значимо увеличился, а жировой - обнаружил тенденцию к уменьшению его в II группе. Наряду с целью достижения спортивных результатов занятия спортом направленные на укрепление здоровья и хорошее физическое развитие детей. Таким образом, сравнительный анализ показателей физического развития детей с разным спортивным стажем является целесообразным для характеристики степени влияния занятий спортом на организм ребенка в период развития. To assess the state of health and physical development, it is necessary to study the morphological characteristics of the body and its component composition. Under the influence of sports activities regular changes take place in the body. In this work we proved the direct relationship between girth and transverse body dimensions and the level of physical activity. The enhanced physical training leads to muscle mass increase while limited physical activity causes an increase in fat stores and a decrease in muscle mass. Probably, the girth body dimensions are one of the indicators of physique and indicators of its structural and functional state at the stages of ontogeny, especially in childhood and adolescence. That is, wrestlers who have been engaged in sports for a longer period have a tendency to increase lean body mass and, accordingly, to decrease the body fat component. The purpose of the research is to study the characteristics of the morphotype of children engaged in freestyle wrestling. The objective is to determine anthropometric indicators and to identify, according to the data obtained, the dependence of changes in physique on the duration of sports training. Material and methods. Studies were conducted among 8-10-year-old children, engaged in the section of freestyle wrestling in the group of preliminary basic training. Young wrestlers were divided into two groups group I included children (n = 22) engaged in sports for 1-2 years, group II encompassed children (n = 34) engaged in the section for 4-5 years. The examination included anthropometry and calculation of the fat, muscle and bone components of body weight. Results and discussion. The evaluation of anthropometric indicators revealed a statistically significant increase in the transverse and sagittal diameters of the chest, the girth dimensions of the shoulder, forearm, thigh and lower leg, as well as the diameters of the forearm in children of group II. The experiment showed the differences in the components of the body composition of children with different athletic experience. Analysis of the component composition showed that the muscle component of the body in the athletes of group II increased significantly by 8.4% (P> 0.95), which can be explained by the earlier onset of muscle growth. At the same time, fat component showed a tendency to decrease it in group II by 9,3% (0,1> P> 0,05). Estimating anthropometric indicators, statistically significant increases (P> 0.95) were found among children of group II: transverse and sagittal chest diameters (6.5% and 6.8%, respectively); body size (shoulder coverage 8.8%, forearm 9.1%, hips 11.5% and lower legs 7.8%, chest circumference at rest 10.2%). Conclusion. Along with the goal of achieving sports results, sports activities are aimed at improving the health and good physical development of children. Thus, a comparative analysis of the indicators of the physical development of children engaged in sports for different periods is advisable to characterize the degree of influence of sports activities on the child’s body during the development period.
- ДокументВплив фізичного виховання на розвиток дитини дошкільного віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Сухопар, В. В.; Гогіна, Т. І.Висвітлено результати студентської практики у дитячому навчальному закладі. Заняття проведено серед дітей старшої та ясельної груп. Відмічено більшу зацікавленість фізичними вправами серед дітей ясельної групи, порівнюючи з дітьми старшої групи. Зроблено висновок, що педагогам важливо знати особливості росту дитини, етапи її розвитку з метою правильного проведення фізичного виховання дошкільнят. Отображены результаты студенческой практики в дошкольном учебном заведении. Занятия проведены среди дошкольников старшей и ясельной групп. Отмечено большую заинтересованность физическими упражнениями у детей ясельной группы в сравнении с детьми старшей группы. Сделан вывод о том, что педагогам важно знать особенности роста ребенка, этапы его развития с целью правильного проведения физического воспитания дошкольников.The results of student practice in a preschool educational institution are displayed. Classes were held among preschoolers in the senior and nursery groups. There was a great interest in physical exercises among children of the nursery group in comparison with children of the older group. It is concluded that it is important for teachers to know the characteristics of a child's growth, the stages of his development in order to properly conduct physical education of preschoolers.
- ДокументВПЛИВ ФІЗИЧНОГО НАВАНТАЖЕННЯ НА ПСИХОЛОГІЧНИЙ СТАН ЛЮДИНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Мелешенко, М. О.; Гогіна, Т. І.У публікації розглянуто вплив фізичного навантаження на психологічний стан людини. Поняття «психологічне благополуччя» близько пов'язане з такими поняттями, як душевне здоров'я, осмисленість життя , гармонія і відчуття цілісності. Зазначено, що спорт сприяє формуванню таких життєво важливих вольових якостей особистості, як наполегливість, цілеспрямованість, сміливість і рішучість, самодисципліна та ініціативність. Крім того, спорт має і важливу практичну користь: для людей, що регулярно займаються фізичною активністю, зменшується тривожність і напруга. Спорт – це антидепресант, допомагає на якийсь час забути про свої проблеми, повернутися в позитивний лад і провести час з користю. The publication examines the impact of physical exertion on a person's psychological state. The concept of "psychological well-being" is closely related to such concepts as mental health, meaningfulness of life, harmony and sense of wholeness. It is noted that sports contribute to the formation of such vital personal will-power qualities as perseverance, purposefulness, courage and determination, self-discipline and initiative. In addition, sport has an important practical benefit: for people who regularly engage in physical activity, anxiety and tension decrease. Sport is an antidepressant, helps to forget about your problems for a while, to return to a positive mood and spend time with benefit.
- ДокументМЕТОДИЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ПЕДАГОГИЧНИХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ(ТОВ "ОВС", 2015-05-21) Гогіна, Т. І.; Цимбалюк, Ж. О.Розкрито зміст методичної підготовки студентів на заняттях з фізичного виховання у педагогічних вищих навчальних закладах. Визначено результати навчання. Раскрыто содержание методической подготовки студентов на занятиях по физическому воспитанию в педагогических высших учебных заведениях. Определены результаты обучения. Maintenance of methodical preparation of students in the classroom for physical education teachers in higher education institutions. Defined learning outcomes.
- ДокументОрганізація фізичного виховання у навчальних закладах(ХНПУ имени Г. С. Сковороды, 2018-11) Гогіна, Т. І.; Шип, Н. Є.; Ільницька, Л. В.; Должко, Ф. Н.; Коник, Л. В.Методичні рекомендації присвячені підготовці студентів педагогічного університету для участі у спортивно-масовій роботі в учбових закладах. Окремо розглянуто участь в такій роботі класних керівників, шкільного психолога, керівництва середньої школи. Рекомендації містять розробки заходів та окремих уроків. Методические рекомендации посвящены подготовке студентов педагогического университета для участия в спортивно-массовой работе в учебных заведениях. Отдельно рассмотрено участие в такой работе классных руководителей, школьного психолога, руководства средней школы. Рекомендации содержат разработки мероприятий и отдельных уроков. Guidelines devoted to preperation of students of the pedagogical university for participation in mass-sport job in educational institutions. Seperatly reviewed participation in such a job classroom teachers, school psychologist, middle school management. Recomendations contains developments of events and seperate lessons.
- ДокументПРЕСОТЕРАПІЯ ЯК ЗАСІБ ВІДНОВЛЕННЯ ОРГАНІЗМУ СТУДЕНТІВ-ЛЕГКОАТЛЕТІВ(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (НУЧК), 2019-04-24) Ільницька, Г. С.; Гогіна, Т. І.; Ільницька, Л. В.У студентів-легкоатлетів відзначається прискорене відновлення м 'язів нижніх кінцівок (поліпшується метаболізм молочної кислоти, відмічається легкість в ногах, краща готовність нервово-м 'язового апарату). Проведення курсу пресотерапії дозволило виключити набряклість нижніх кінцівок (симптом тісного взуття), парестезії, нічні судоми нижніх кінцівок. У студентов-легкоатлетов отмечается ускоренное восстановление мускулов нижних конечностей (улучшается метаболизм молочной кислоты, отмечается легкость в ногах, лучше готовность нервно-мышечного аппарата). Проведение курса прессотерапии позволило исключить отечность нижних конечностей (симптом тесной обуви), парестезии, ночные судороги нижних конечностей. Athletes have accelerated recovery of the muscles of the lower extremities (the lactic acid metabolism improves, legibility is marked, and the nervous and muscular apparatus is better prepared). Conducting the course of press-therapy allowed excluding puffiness of the lower extremities (symptom of tight footwear), paresthesia, and night convulsions of the lower extremities. Therapeutic pressure is observed at macro and microscopic levels. During press-therapy affects a large number of nerve endings on the body, which brings itself a relaxing effect and relieves psycho-emotional stress, improves the quality of sleep.
- ДокументСамостійна робота студентів з навчальної дисципліни «Фізичне виховання»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Гогіна, Т. І.; Спузяк, В. Б.; Ільницька, Л. В.; Козєєв, І. В.У праці підкреслено, що одним з першорядних завдань вишу є звернення уваги на те, що ведення здорового способу життя студентів може служити якісною передумовою майбутньої самореалізації в професійному і творчому плані, їх активного довголіття, здатності до створення здорової сім'ї. У зв'язку з цим, цілком обґрунтованим є усвідомлення ролі системи освіти у вирішенні питань формування, збереження і зміцнення здоров'я студентів. Запропоновано види занять фізичними вправами, які допоможуть в правильному функціюванні і підвищенні продуктивності праці у студентів. В работе подчеркнуто, что одной из первостепенных задач вуза является обращение внимания на то, что ведение здорового образа жизни студентов может служить качественной предпосылкой будущей самореализации в профессиональном и творческом плане, их активного долголетия, способности к созданию здоровой семьи. В связи с этим, вполне обоснованным является осознание роли системы образования в решении вопросов формирования, сохранения и укрепления здоровья студентов. Предложены виды занятий физическими упражнениями, которые помогут в правильном функционировании и повышении производительности труда студентов.The work emphasizes that one of the primary tasks of the university is to draw attention to the fact that maintaining a healthy lifestyle of students can serve as a qualitative prerequisite for future self-realization in a professional and creative sense, their active longevity, and the ability to create a healthy family. In this regard, it is quite reasonable to realize the role of the education system in addressing issues of formation, preservation and strengthening of students' health. The types of physical exercises are offered, which will help in the correct functioning and increase in the productivity of students.
- ДокументФорми і методи проведення рухливих ігор для формування компетентностей студентів дошкільного факультету в майбутній професії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Гогіна, Т. І.; Шип, Н. Є.; Спузяк, В. Б.; Козєєв, І. В.Представлені методичні рекомендації з навчальної дисципліни “Фізичне виховання” для студентів факультету дошкільної освіти та працівників ДНЗ. Представлены методические рекомендации по учебной дисциплине "Физическое воспитание" для студентов факультета дошкольного образования и работников ДОУ. Methodical recommendations on the discipline "Physical education" for students of the faculty of preschool education and employees of preschool educational institutions are presented.
- ДокументФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я В УМОВАХ СОЦІАЛЬНОГО ДИСТАНЦІЮВАННЯ(Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», 2022-06-02) Костіна, В. В.; Гогіна, Т. І.В статті проаналізовано наукову літературу з проблеми збереження та зміцнення здоров’я дітей та молоді за аспектами: формування культури здоров’я та здоров’язбереження дітей та молоді; здоров’язбереження та розвиток молодих спортсменів в умовах соціального дистанціювання; підготовка майбутніх фахівців соціальної сфери до здоров’язбережувальної діяльності з дітьми та молоддю. Наведено результати опитування здобувачів вищої освіти щодо особливостей їхнього способу життя. The article analyzes the scientific literature on the problem of preserving and strengthening the health of children and youth according to the following aspects: the formation of a culture of health and health preservation of children and youth; health care and development of young athletes in conditions of social distancing; training of future specialists in the social sphere for health-preserving activities with children and young people. The results of a survey of higher education applicants regarding the characteristics of their lifestyle are given.
- ДокументФормування здоров'язберігаючої компетентності майбутніх педагогів у процесі самостійних занять фізичною культурою(Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, 2019) Гогіна, Т. І.В статті розглядаються аспекти формування здоров'язберігаючої компетенції в процесі самостійної роботи студентів, зокрема з навчальної дисципліни «Фізичне виховання». На основі авторської методики демонструється програма, яка містить основні компоненти самостійної роботи майбутніх педагогів, які займаються фізичною культурою. В якості основних напрямків (блоків) в комплексі розробленої програми по формуванню здоров'язберігаючої компетенціїв процесі самостійної роботи студентів пропонується виділити наявність особистісних якостей, що включають систему знань (когнітивний компонент), установка на цінність власного життя та здоров’я (мотиваційний компонент), систему володіння уміннями і навичками (діяльнісний компонент) та особистісний компонент, які в сукупності визначають компетенцію здоров'язбереження майбутнього педагога. В статье рассматриваются аспекты формирования здоровьесберегающей компетенции в процессе самостоятельной работы студентов, в частности в учебной дисциплине «Физическое воспитание». На основании авторской методики демонстрируется программа, которая вмещает основные компоненты самостоятельной работы будущих педагогов, занимающихся физической культурой. В качестве основных направлений (блоков) в комплексе разработанной программы по формированию здоровьесберегающей компетенции в процессе самостоятельной работы студентов предлагается выделить наличие личностных качеств, входящих в систему знаний (когнитивный компонент), установка на ценность собственной жизни и здоровья (мотивационный личностный компонент), систему овладения умениями и навыками (деятельностный компонент) и личностный компонент, совокупность которых определяет здоровьесберегающую компетенцию будущего педагога.The article deals with the aspects of formation of health saving competence in the process of independent work of students, in particular in the discipline "Physical Education". Based on the author's methodology, a program is presented that contains the main components of independent work of future teachers engaged in physical education.As the basic directions (blocks) in the complex of the developed program on formation of health-saving competence in the process of independent work of students it is proposed to allocate the presence of personal qualities, including the system of knowledge (cognitive component), setting on the value of one's life and health (motivational component) , the system of skills (activity component) and the personal component, which together determine the competence of health preserving the future teacher.
- ДокументФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», Видавничий дім «Гельветика», 2021) Костіна, В. В.; Гогіна, Т. І.Стаття присвячена одній з актуальних проблем підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери у закладі вищої освіти – формуванню здорового способу життя здобувачів вищої освіти. Зокрема, розкривається суть та особливості організації занять з фізичного виховання для майбутніх фахівців соціальної сфери у закладі вищої освіти, що сприятимуть збереженню та зміцненню здоров’я. Увага зосереджується на аналізі теоретико-методичних засад нової організації занять з фізичної культури з метою формування навичок здорового способу життя як основи для майбутньої успішної професіоналізації фахівця соціальної галузі. На основі узагальнення та систематизації результатів аналізу досліджень науковців з проблеми формування здорового способу життя здобувачів вищої освіти виокремлено наукові інноваційні ідеї, покладені в основу практики здоров’язбережувальної діяльності з майбутніми фахівцями соціальної сфери: організація занять з фізичного виховання з елементами здоров’язбережувальних практик; формування цінностей здоров’я та здоров’язбереження; організація активного культурного дозвілля здобувачів вищої освіти з використанням можливостей природного довкілля. Висвітлюються умови створення здоров’язбережувального фізкультурно розвивального середовища професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери, що відповідає сучасним запитам реформування системи освіти взагалі та вищої освіти зокрема. На основі аналізу наукової літератури та проведеного експериментального дослідження обґрунтовано авторську програму «Фізична культура з основами збереження та зміцнення здоров’я», що складається з п’яти взаємодоповнюючих блоків, та наведено необхідні методичні засоби для її реалізації. Запропоновано нові форми організації навчальних занять з використанням інтерактивних засобів дистанційного навчання. Статья посвящена одной из актуальных проблем подготовки будущих специалистов социальной сферы в высшем образовании – формированию здорового образа жизни соискателей высшего образования. В частности, раскрывается суть и особенности организации занятий по физическому воспитанию для будущих специалистов социальной сферы в высшем образовании, которые будут способствовать сохранению и укреплению здоровья. Внимание сосредотачивается на анализе теоретико-методических принципов новой организации занятий по физической культуре с целью формирования навыков здорового образа жизни как основы для будущей успешной профессионализации специалиста социальной отрасли. На основе обобщения и систематизации результатов анализа исследований ученых по проблеме формирования здорового образа жизни соискателей высшего образования выделены научные инновационные идеи, положенные в основу практики здоровьесберегающей деятельности с будущими специалистами социальной сферы: организация занятий по физическому воспитанию с элементами здоровьесберегающих практик; формирование ценностей здоровья; организация активного культурного досуга соискателей высшего образования с использованием возможностей природной среды. Освещаются условия создания здоровьесберегающей физкультурно-развивающей среды профессиональной подготовки будущих специалистов социальной сферы, отвечающей современным запросам реформирования системы образования вообще и высшего образования в частности. На основе анализа научной литературы и проведенного экспериментального исследования обоснована авторская программа «Физическая культура с основами сохранения и укрепления здоровья», состоящая из пяти взаимодополняющих блоков, и приведены необходимые методические средства для ее реализации. Предложены новые формы организации учебных занятий с использованием интерактивных средств дистанционного обучения. The article is devoted to one of the urgent problems of training future specialists in the social sphere in higher education establishments – the formation of a healthy lifestyle of higher education seekers. In particular, the essence and features of the organization of physical education classes for specialists in the social sphere in higher education establishments, which will contribute to the preservation and promotion of health, are considered. The main focus is on the analysis of the theoretical and methodological foundations of the new organization of physical education classes in order to form the skills of a healthy lifestyle as a basis for the future successful professionalization of a specialist in the social sphere. Based on the generalization and systematization of the results of the analysis of researchers’ research on the problem of forming a health-preserving lifestyle of higher education students, scientific innovative ideas are singled out, which is the basis of health care practice with future specialists in the social sphere: formation of values of health and health preservation; organization of active cultural leisure of higher education seekers using the opportunities of the natural environment. The conditions for creating a health-preserving physical culture and development environment for the professional training of future specialists in the social sphere, which meets the current demands of reforming the education system in general and higher education in particular. Based on the analysis of the scientific literature and the conducted experimental research, the author’s program “Physical culture with the basics of maintaining and strengthening health” is substantiated, consisting of five complementary blocks and the necessary methodological tools for its implementation. New forms of organization of educational classes with the use of interactive means of distance learning are offered.