Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії і методики викладання природничо-математичних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті за Тема "aesthetic education"
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЕСТЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ (З ДОСВІДУ РОБОТИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-23) Носик, Ю.У публікації розглянуто естетичне виховання молодших школярів у творчому доробку видатного українського педагога В. О. Сухомлинського. Основними шляхами формування естетичного виховання молодших школярів (з досвіду В. Сухомлинського) є розвиток здатності сприймати красу через спілкування з природою, мистецтвом та літературою; формування естетичної свідомості та культури; розвиток творчих здібностей та самовираження через мистецтво; створення естетичного середовища в класі та у дворі школи, залучення педагогічних працівників та батьків до виховного процесу, тощо. Зазначено, що у Новій українській школі провідні ідеї видатного педагога є досить затребуваними, вони переосмислюються та активно впроваджуються у практику початкової школи. The publication examines the aesthetic education of younger schoolchildren in the creative work of an outstanding Ukrainian teacher V. O. Sukhomlynskyi. The main ways of forming aesthetic education of younger schoolchildren (from experience V. Sukhomlynskyi) is the development of the ability to perceive beauty through communication with nature, art and literature; formation of aesthetic consciousness and culture; development of creative abilities and self-expression through art; creating an aesthetic environment in the classroom and in the school yard, involving teaching staff and parents in the educational process, etc. It is noted that in the New Ukrainian School, the leading ideas of the outstanding teacher are quite in demand, they are reinterpreted and actively implemented in primary school practice.
- ДокументПитання естетичного виховання особистості у вальдорфській школі(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Видавничий дім «Гельветика», 2020-05) Іонова, О. М.У статті проаналізовано питання естетичного виховання особистості у вальдорфській школі. Актуальність проблеми зумовлена доцільністю використання вальдорфського освітнього досвіду в діяльності Нової української школи, що сприятиме формуванню загальнокультурної компетентності школярів, розвитку творчої основи особистості. Метою статті є розкриття особливостей естетичного виховання школярів у вальдорфській школі. З’ясовано, що головною особливістю естетичного виховання особистості у вальдорфській школі є цілісний підхід, згідно з яким психічна структура людини виявляється в єдності розумової діяльності, емоційно-почуттєвої та вольової сфер. Це передбачає підвищення ролі предметів естетичного циклу до рівня академічної галузі та використання широкого кола видів мистецтва (живопис, малювання, ліплення, декламація, евритмія, співи, гра на музичних інструментах, участь у хорі, оркестрі, драматичних постановках тощо); висунення перед предметами художньо-естетичного циклу як навчальних (формування знань, вмінь і навичок у певних мистецьких галузях), так і розвивальних (повноцінний інтелектуальний, емоційно-почуттєвий і вольовий розвиток дитини) цілей; міжпредметну інтеграцію та залучення естетичного елементу в процес вивчення загальноосвітніх (математика, рідна мова, іноземні мови, природознавство, історія, географія, фізика, біологія тощо) дисциплін. Специфікою естетичного виховання вальдорфських школярів є також його чітке співвіднесення з віковими особливостями дитини, активна практична естетично-художня діяльність учнів через виконання спеціальних вправ і роботу з елементами відповідного мистецтва, ритмічне чергування та гармонійна взаємодія сприйняття художньої та самостійної художньої діяльності. Встановлено, що естетичне виховання у вальдорфській школі сприяє засвоєнню дитиною людської культури як особливої сфери, де через емоційне переживання відбувається цілісний розвиток особистості, формується її ціннісне ставлення до світу, набувається досвід соціальної взаємодії з іншими людьми. В статье проанализированы вопросы эстетического воспитания личности в вальдорфской школе. Актуальность проблемы обусловлена целесообразностью использования вальдорфского образовательного опыта в деятельности Новой украинской школы, что будет способствовать формированию общекультурной компетентности школьников, развития творческой основы личности. Целью статьи является раскрытие особенностей эстетического воспитания школьников в вальдорфской школе. Установлено, что главной особенностью эстетического воспитания личности в вальдорфской школе является целостный подход, согласно которому психическая структура человека проявляется в единстве мыслительной деятельности, эмоционально-чувственной и волевой сфер. Это предполагает повышение роли предметов эстетического цикла до уровня академической области и использования широкого круга видов искусства (живопись, рисование, лепка, декламация, эвритмия, пение, игра на музыкальных инструментах, участие в хоре, оркестре, драматических постановках и т.п.); выдвижения перед предметами художественно-эстетического цикла как учебных (формирование знаний, умений и навыков в определенных художественных отраслях), так и развивающих (полноценное интеллектуальное, эмоционально-чувственное и волевое развитие ребенка) целей; межпредметной интеграции и привлечения эстетического элемента в процесс изучения общеобразовательных (математика, родной язык, иностранные языки, естествознание, история, география, физика, биология и т.д.) дисциплин. Спецификой эстетического воспитания вальдорфских школьников является также его четкое соотнесение с возрастными особенностями ребенка, активная практическая эстетически-художественная деятельность учащихся через выполнение специальных упражнений и работу с элементами соответствующего искусства, ритмичное чередование и гармоничное взаимодействие восприятия художественной и самостоятельной художественной деятельности. Установлено, что эстетическое воспитание в вальдорфской школе способствует усвоению ребенком человеческой культуры как особой сферы, где через эмоциональное переживание происходит целостное развитие личности, формируется его ценностное отношение к миру, приобретается опыт социального взаимодействия с другими людьми. The article presents the analysis of the problem of aesthetic education of personality in Waldorf school. The relevance of the problem is caused by the expediency of using Waldorf educational experience in the work of the New Ukrainian school, as it can promote the formation of schoolchildren’s general cultural competence and development of creative basis of personality. The aim of the article is to reveal the peculiarities of schoolchildren’s aesthetic education in Waldorf school. It has been found that the holistic approach is the main peculiarity of aesthetic education of personality in Waldorf school. According to the holistic approach, the human structure is found in the unity of mental activity, emotionally-sensual and volitional spheres. It implies increasing the role of aesthetic subjects to academic level and use of a wide range of arts (painting, drawing, modeling, reciting, eurhythmy, singing, playing the musical instruments, acting, participation in the choir, orchestra etc.); setting training goals (formation of knowledge, skills and abilities) and developmental goals (child's full intellectual, emotional-sensual and volitional development) for aesthetic subjects; interdisciplinary integration and bringing the aesthetic element in the process of learning general educational disciplines (Mathematics, native language, foreign languages, Nature Study, History, Geography, Physics, Biology etc.) It has been distinguished that the peculiarities of schoolchildren’s aesthetic education in Waldorf school are: a clear correlation of aesthetic education with child’s age peculiarities; schoolchildren’s active practical aesthetic-artistic activities which include doing special exercises and working with the elements of the relevant art; rhythmic alternation and harmonic interaction of the perception of art and independent artistic activities. It has been determined that aesthetic education in Waldorf school promotes child’s acquisition of human culture as a specific sphere, where, due to emotional experience, person’s holistic development can be provided, his value attitude to the world can be formed and his experience in social interaction with other people can be gained.
- ДокументІнтегрований підхід до естетичного виховання школярів у КНР(Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020-03-17) Іонова, О. М.; Лупаренко, С. Є.; Лахмотова, Ю. В.У статті розкриваються особливості здійснення інтегрованого підходу у процесі естетичного виховання школярів у КНР. Висвітлено можливості використання мистецтва при викладанні різних предметів (математика, мова та література, історія тощо). Авторами зазначається, що предмети естетичного циклу (музичне, образотворче, театральне мистецтва) також тісно пов'язуються між собою в освітньому процесі школи. Характерною особливістю естетичного виховання школярів у КНР є врахування регіональності (відмінностей у розвитку мистецтва залежно від регіону країни), що зумовлене різними історичними, соціально-економічними та культурними факторами розвитку різних регіонів КНР та посилює зв'язок мистецтва й історії, економіки і географії. В статье раскрываются особенности осуществления интегрированного подхода в процессе эстетического воспитания школьников в КНР. Охарактеризованы возможности использования искусства при преподавании разных предметов (математика, язык и литература, история и др.). Авторы отмечают, что предметы эстетического цикла (музыкальное, изобразительное, театральное искусства) также тесно связываются между собой в образовательном процессе школы. Характерной особенностью эстетического воспитания школьников в КНР является учет региональности (отличий в развитии искусства в зависимости от региона страны), что обусловлено разными историческими, социально-экономическими и культурными факторами развития разных регионов КНР и усиливает связь искусства с историей, экономикой и географией. The article is dedicated to revelation of the peculiarities of integrated approach in the process of schoolchildren's aesthetic education in the People's Republic of China. The possibilities of using art while teaching different subjects (Mathematics, different languages, Literature, History etc.) have been outlined. The Chinese pedagogues underline the close connection of Mathematics and Music. It provides opportunities to learn fractional nature of the notes, feel the rhythm of the music, relate harmony, intervals, melody and notes to whole numbers, proportions, arithmetic operations, logarithms, Geometry and Trigonometry. The authors have pointed out that aesthetic subjects (music, art, theatre) are also closely connected in educational process of schools. The characteristic feature of schoolchildren's aesthetic education in the People's Republic of China is taking into account the regionality (differences in development of art depending on the region of the country). It is due to different historical, socio-economic and cultural factors of development of different regions in China. The regionality strengthens the connection of arts with History, Economics and Geography and helps schoolchildren to understand the significance and differences of regional music in China, to learn various Chinese musical instruments, folk lullabies and to investigate the important characteristic features of the Chinese music. So, schoolchildren's aesthetic education in China has a strong national basis: art is connected with national expression, development of musical traditions, nature and mental aesthetic ideas.