Бойчук Юрій Дмитрович
Постійний URI для цього зібрання
доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, ректор Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди
Перегляд
Перегляд Бойчук Юрій Дмитрович за Дата випуску
Зараз показано 1 - 20 з 112
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументІНКЛЮЗИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2015) Бойчук, Ю. Д.; Бородіна, О. С.; Микитюк, О. М.Монографія присвячена дослідженню проблеми формування інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я як невід’ємного складника його готовності до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання. У монографії обґрунтовано зміст інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я як результату підготовки до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання. Визначено структурні компоненти інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я (мотиваційно-ціннісний, когнітивно-операційний, рефлексивнооцінний) та її функції (конструктивно-комунікативна, навчально-виховна, аналітикокорегувальна). Уточнено критерії, показники і рівні підготовки майбутнього вчителя основ здоров’я до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання. Розроблено, теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічну модель формування інклюзивної компетентності майбутнього вчителя основ здоров’я в умовах професійно-педагогічної підготовки. The monograph is dedicated to research of problem of forming of inclusive competence of a future teacher of the bases of health as a basis of his professional activity in the conditions of inclusive education. It givesprove of the content of inclusive competence of a future teacher of the bases of health as the result of preparation to professional activity in the conditions of inclusive education. It defines the structural components of inclusive competence of a future teacher of the bases of health (motivationally-valued, cognitively-operational, reflectionally-evaluative). It also defines its functions (structurally-communicative, educational andanalytically-corrected). The work specifies the criteria, rates and the levels of training of a future teacher of the bases of health in professional activity in the conditions of inclusive education. It also develops and theoretically grounds the organizationally-pedagogical model of forming of inclusive competence of a future teacher of the bases of health in the conditions of professional pedagogical training. Монография посвещена исследованиям проблемы формирования инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья как неотъемлемой составляющей его готовности к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного обучения. В монографии обосновано содержание инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья как результата подготовки к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного обучения. Определены структурные компоненты инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья (мотивационно-ценностный, когнитивнооперационный, рефлексивно-оценочный) и ее функции (конструктивнокоммуникативная, учебно-воспитательная, аналитико-коррекционная). Уточнены критерии, показатели и уровни подготовки будущего учителя основ здоровья к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного обучения. Разработана, теоретически обоснована организационно-педагогическая модель формирования инклюзивной компетентности будущего учителя основ здоровья в условиях профессионально-педагогической подготовки.
- ДокументКомпетентнісна парадигма в сучасній вищій професійній освіті(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Приватна фірма «Колегіум», 2015) Бойчук, Ю. Д.; Таймасов, Ю. С.Розглянуто суть компетентнісної парадигми сучасної вищої професійної освіти. На основі глибокого літературного аналізу розкрито базові поняття «компетенція», «компетентність», «професійна компетентність». Схарактеризовано основні групи клю- чових компетенцій сучасного фахівця та їх основні властивості. Проаналізовано труднощі, які пов’язані з упровадженням компетентнісного підходу у систему вищої професійної освіти.The article looks into the competency paradigm of modern higher vocational education. Based on in-depth literary analysis reveals the basic concept of «competence », «competence», «professional competence». Author determined basic core competencies of the modern professional and their basic properties. Analyzed the difficulties associated with the implementation of competence approach to the system of higher education.
- ДокументПЕДАГОГІЧНІ ПОГЛЯДИ І. МЕЧНИКОВА(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-05-15) Бойчук, Ю. Д.; Зуб, О. В.; Галій, А. І.; Бородіна, О. С.І. Мечников був одним з видатних учених-педагогів кінця XIX початку XX ст., що присвятили своє життя науці і вищій школі. Він намагався вибудувати свою педагогічну теорію на підставі свого світогляду. Тому для збагачення історії педагогіки і філософсько-педагогічних надбань кінця XIX - початку XX ст. необхідно дослідити та проаналізувати з сучасної точки зору його спадщину, виявити її педагогічний потенціал, такий необхідний для оновлення та розвитку вітчизняної системи вищої освіти. И. Мечников был одним из выдающихся ученых-педагогов конца XIX начала XX в., который посвятил свою жизнь науке и высшей школе. Он пытался выстроить свою педагогическую теорию на основании своего мировоззрения. Поэтому для обогащения истории педагогики и философско-педагогических достижений конца XIX - начала XX в. необходимо исследовать и проанализировать с современной точки зрения его наследство, выявить ее педагогический потенциал, столь необходимый для обновления и развития отечественной системы высшего образования. I. Mechnikov was one of the outstanding scientists and educators of the late nineteenth and early twentieth centuries, who devoted his life to science and higher education. He tried to build his pedagogical theory on the basis of his worldview. Therefore, to enrich the history of pedagogy and philosophical and pedagogical achievements of the late XIX - early XX century. it is necessary to study and analyze from the modern point of view his inheritance, to reveal its pedagogical potential, so necessary for the renewal and development of the domestic system of higher education.
- ДокументПідготовка студентів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання дітей з розладами спектра аутизму(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016) Бойчук, Ю. Д.; Іонова, О. М.; Потамошнєва, О. М.; Кукуруза, Г. В.; Олійник, Т. О.У статті розглядається проблема підготовки майбутніх педагогів до умов інклюзивної освіти з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку, зокрема з дітьми, які мають розлади спектра аутизму (РСА). В статье рассматривается проблема подготовки будущих педагогов в условиях инклюзивного образования с детьми, имеющими особенности психофизического развития, в частности с детьми, которые имеют расстройства спектра аутизма (РСА). The article deals with the problem of preparing future educators in conditions of inclusive education with children who have peculiarities of psychophysical development, in particular with children who have autism spectrum disorders.
- ДокументИспользование потенциала музейной педагогики в высших учебных заведениях(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Приватна фірма «Колегіум», 2016) Бойчук, Ю. Д.; Пальчик, О. А.; Зуб, Е. В.; Алфімова, Л. Д.Рассмотрен музей как социокультурный фено- мен, который способен выполнять разнообразные образовательные задачи в рамках утвержденных программ учебных дисциплин. Сделано литературный обзор музейной педагогики как отрасли научных знаний, которая в наше время активно развивается. Приведены методические требования к проведению занятий-экскурсий в музее. Розглянуто музей як соціокультурний феномен, який здатен виконувати різноманітні освітні завдання в межах затверджених програм навчальних дисци- плін. Зроблено літературний огляд музейної педагогіки як галузі наукових знань, що в наш час активно розвивається. Наведено методичні вимоги до проведення занять-екскурсій в музеї. The paper considered a museum as a sociocultural phenomenon, which is able to perform various tasks within the educational programs approved by subject`s programs. Showed the overview of the literary museum pedagogy as a field of scientific knowledge, which nowadays is actively developing. Methodical requirements for the classes-excursions to museums also had shown.
- ДокументХВОРОБА ЛАЙМА, АБО КЛІЩОВИЙ БОРРЕЛІОЗ: СИМПТОМИ, ЗБУДНИК ТА ПЕРЕНОСНИКИ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Мухіна, О. Ю.; Бойчук, Ю. Д.; Довгалюк, Д.; Осинський, М.Стаття присвячена симптомам хвороби Лайма, її збудникам та переносникам. У наш час кліщі, незважаючи на видове різноманіття, відіграють велику роль у сучасній медицині та ветеринарії. Іксодові кліщі є переносниками збудників багатьох небезпечних захворювань людини та тваринництва. Одним з порівняно нових системних інфекційних трансмісивних захворювань людини є хвороба Лайма, або кліщовий системний борреліоз.. Передача інфекції здійснюється трансмісивним шляхом при укусі кліща (інокуляція), хоча не виключається можливість інфікування і при попаданні фекалій кліща на шкіру, з подальшим їх втиранням при розчісуванні (контамінація). Період захворювання поділяється на 4 стадії, при цьому дві перші можуть не мати виражених клінічних ознак. Важливим є факт, що пацієнт з хворобою Лайма не становить загрози для оточуючих тому, що кліщовий борреліоз не передається від людини до людини. У зв’язку з відсутністю заходів специфічної профілактики особливе значення має виявлення хворих по ранніх клінічних ознаках і обов’язкова антибіотико терапія, що дозволяє уникати важких пізніх ускладнень. Фактичний ареал мешкання європейського лісового кліща не сполошний, а розбитий на велику кількість великих і маленьких островків, що обумовлено природними умовами та господарською діяльністю людини. Загальна профілактика полягає у дотриманні заходів індивідуального захисту від нападу кліщів, роз’яснювальної роботи серед широких верств населення. Велике значення для профілактики зараження також має правильне видалення кліща. Статья посвящена симптомам болезни Лайма, ее возбудителям и переносникам. В наше время клещи, несмотря на видовое разнообразие, играют большую роль в современной медицине и ветеринарии. Иксодовые клещи являются переносчиками возбудителей многих опасных заболеваний человека и животноводства. Одним из сравнительно новых системных инфекционных трансмиссивных заболеваний человека является болезнь Лайма, или клещевой системный боррелиоз. Передача инфекции осуществляется трансмиссивным путем при укусе клеща (инокуляция), хотя не исключается возможность инфицирования и при попадании фекалий клеща на кожу с последующим их втиранием при расчесывании (контаминация). Период заболевания разделяется на 4 стадии, при этом две первые могут не иметь выраженных клинических признаков. Важным является факт, что пациент с болезнью Лайма не представляет угрозы для окружающих потому, что клещевой боррелиоз не передается от человека к человеку. В связи с отсутствием мер специфической профилактики особое значение имеет выявление больных по ранним клиническим признакам и обязательная антибиотико-терапия, что позволяет избегать тяжелых поздних осложнений. Фактический ареал обитания европейского лесного клеща не сплошной, а разбит на большое количество больших и маленьких островков, что обусловлено природными условиями и хозяйственной деятельностью человека. Общая профилактика заключается в соблюдении мер индивидуальной защиты от нападения клещей, разъяснительной работы среди широких слоев населения. Большое значение для профилактики заражения также имеет правильное удаление клеща.
- ДокументВПЛИВ ВІЙСЬКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ЕКОЛОГІЧНИЙ СТАН НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Бойчук, Ю. Д.; Зуб, О. В.; Алфімова, Л. Д.; Пальчик, О. О.У статті розглянуті питання екології військової діяльності, необхідності підвищення рівня екологічної освіти військовослужбовців, вплив негативної діяльності військовослужбовців на природне середовище та екологічний стан навколишнього середовища в цілому. В статье рассмотрены вопросы экологии военной деятельности, необходимости повышения уровня экологического образования военнослужащих, влияние негативной деятельности военнослужащих на природную среду и экологическое состояние окружающей среды в целом.
- ДокументРОЛЬ ПРЕДМЕТА “ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я” У ФОРМУВАННІ ЗДОРОВ’Я МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Бойчук, Ю. Д.; Волкова, І. В.; Горащук, В. П.Автори статті з урахуванням вікових особливостей школярів намагаються обґрунтувати необхідність наявності окремого навчального предмета “Основи здоров’я” на прикладі початкової школи. У діючій навчальній програмі предмета “Основи здоров’я” 1-4 класів визначена мета “формування компетентності зі збереження здоров’я учнів на основі засвоєння ними знань про здоров’я та безпеку, практичних навичок здорового способу життя і безпечної поведінки, сприяння їхньому фізичному, психічному, соціальному і духовному розвитку і, завдяки цьому, – утвердження ціннісного ставлення самих школярів до життя і здоров’я”. Авторы статьи с учетом вековых особенностей школьников пытаются обосновать необходимость наличия отдельного учебного предмета “Основы здоровья” на примере начальной школы. В действующей учебной программе предмета “Основы здоровья” 1-4 классов определенная цель “формирования компетентности из сохранения здоровья учеников на основе усвоения ими знаний о здоровье и безопасности, практических навыков здорового образа жизни и безопасного поведения, содействия, их физическому, психическому, социальному и духовному развитию и, благодаря этому, – утверждение ценностного отношения самих школьников к жизни и здоровью”. ...
- ДокументМетодичні рекомендації до самостійної роботи з навчальної дисципліни "Основи здорового способу життя" для здобувачів освітнього ступеня "Доктор філософії"(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016) Бойчук, Ю. Д.Метою викладання навчальної дисципліни «Основи здорового способу життя» є формування здатності здобувача вищої освіти розв᾽язувати складні комплексні проблеми в галузі професійної дослідницько-інноваційної діяльності на засадах валеологічної культури та здоров᾽язбережувальних технологій. Целью преподавания учебной дисциплины «Основы здорового образа жизни» является формирование способности соискателя высшего образования разрешать сложные комплексные проблемы в области профессиональной исследовательско-инновационной деятельности на основе валеологической культуры и здоровьесберегающих технологий. The purpose of teaching the course "Fundamentals of Healthy Lifestyle" is to formulate the ability of the applicant for higher education to solve complex complex problems in the field of professional research and innovation activities on the basis of valeological culture and health-saving technologies.
- ДокументMathematical basis for the integral development of strength, speed and endurance in sports with complex manifestation of physical qualities(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2016-03-25) Kozina, Zh. L.; Repko, O. O.; Ionova, O. M.; Boychuk, Yu. D.; Korobeinik, V. A.The aim is to devise a model of integral development of antagonistic physical qualities in sports that require complex manifestation of motor abilities. Materials: there were analyzed 32 literary sources for devising the theoretical theses of a model of development of different physical qualities. The elite climbers took part in the pedagogical experiment in order to test the effectiveness of the developed model. There were 26 sportsmen involved in the study (among them were 10 sports masters of international class who specialize in speed climbing, 10 sports masters who specialize in difficulty climbing and 6 world-class climbers. The age of sportsmen was from 19 to 22. Results. We developed the concept of an integrated physical training. It, in general, can be applied at any stage of sports perfection. It was found that the components of physical preparedness (strength, speed and endurance) are in inverse interrelations. The data of dependences are hyperbolic. We demonstrated these dependencies (between strength, speed and time limit of acting) are, in generalized form, in the shape of a hyperboloid. We also showed that the inverse interrelations between the components of speed and strength preparedness make difficulty in building of training process. The solution of this problem lies in the gradual alternation of means aimed at the development of contradictory qualities. Conclusions. We proved experimentally the effectiveness of the developed model of integral development of physical qualities in training process of elite climbers. Мета полягає в тому, щоб розробити модель цілісного розвитку антагоністичних фізичних якостей у спорті, які вимагають комплексного прояву рухових здібностей. Матеріали: проаналізовано 32 літературних джерела для розробки теоретичних положень моделі розвитку різних фізичних якостей. Щоб перевірити ефективність розробленої моделі в педагогічному експерименті взяли участь кращі альпіністи. У дослідженні брало участь 26 спортсменів (серед них 10 майстрів спорту міжнародного класу, які спеціалізуються в швидкісному лазінні, 10 майстрів спорту, які спеціалізуються в лазінні на складність і 6 альпіністів світового класу). Вік спортсменів від 19 до 22 років. Результати. Ми розробили концепцію інтегрованої фізичної підготовки, яка в цілому може бути застосована на будь-якій стадії спортивної досконалості. Було виявлено, що компоненти фізичної підготовленості (сила, швидкість і витривалість) знаходяться в зворотному зв'язку. Ми показали ці залежності (між силою, швидкістю і тимчасовою межею дії) в узагальненому вигляді, у формі гіперболоїда. Ми також показали, що зворотні взаємозв'язки між компонентами швидкості і силовою підготовленістю ускладнюють побудову процесу тренування. Вирішення цієї проблеми полягає в поступовому чергуванні засобів, спрямованих на розвиток суперечливих якостей. Висновки. Експериментально доведено ефективність розробленої моделі інтегрального розвитку фізичних якостей в процесі підготовки кращих альпіністів. Цель состоит в том, чтобы разработать модель целостного развития антагонистических физических качеств в спорте, которые требуют комплексного проявления двигательных способностей. Материалы: проанализировано 32 литературных источника для разработки теоретических положений модели развития различных физических качеств. С целью проверки эффективности разработанной модели в педагогическом эксперименте приняли участие лучшие альпинисты. В исследовании участвовало 26 спортсменов (среди них 10 мастеров спорта международного класса, которые специализируются в скоростном лазании, 10 мастеров спорта, которые специализируются в лазании на сложность и 6 альпинистов мирового класса). Возраст спортсменов от 19 до 22 лет. Результаты. Мы разработали концепцию интегрированной физической подготовки, которая в целом может быть применена на любой стадии спортивного совершенства. Было обнаружено, что компоненты физической подготовленности (сила, скорость и выносливость) находятся в обратной взаимосвязи. Мы показали эти зависимости (между силой, скоростью и временным пределом действия) в обобщенном виде, в форме гиперболоида. Мы также показали, что обратные взаимосвязи между компонентами скорости и силовой подготовленности затрудняют построение процесса тренировки. Решение этой проблемы заключается в постепенном чередовании средств, направленных на развитие противоречивых качеств. Выводы. Экспериментально доказана эффективность разработанной модели интегрального развития физических качеств в процессе подготовки лучших альпинистов.
- ДокументДіти з порушенням слуху(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-20) Гулій, А.; Бойчук, Ю. Д.В статті розглянуто тему дітей з порушенням слуху. В статье рассмотрено тему детей с нарушением слуха. The article deals with the topic of children with hearing impairment.
- ДокументКУЛЬТУРА ЗДОРОВЬЯ КАК ФИЛОСОФСКО-КУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКАЯ КАТЕГОРИЯ(Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2017-05-19) Бойчук, Ю. Д.В контексте современной социокультурной, ноосферной и экологической ситуации проблема здоровья человека и общества приобретает более широкий смысл: здоровье становится не просто медицинской категорией, но и входит в понятийный аппарат социально-гуманитарных наук, в частности обретает философский и культурологический аспекты. С идеей здорового общества неразрывно связано осознание личностью значимости собственной культуры здоровья, которое способно обеспечить каждому человеку условия для максимальной реализации заложенных в нем способностей и возможностей, выступает центром его мировоззрения. Невозможно отделять организм индивида от его родового признака – общественного характера его существования и жизнедеятельности соответственно, индивидуальное здоровье и общественное здоровье человека взаимно обуславливают и дополняют друг друга. Культура здоровья, ее модернизация и трансформация открывает перспективы интегрального подхода, возможности оптимологического подхода, составляющих методологическую базу для прогностического анализа культуры здоровья человека и общества. У контексті сучасної соціокультурної, ноосферно] і екологічної ситуації проблема здоров'я людини і суспільства набуває більш широкий зміст: здоров'я стає не просто медичної категорією, а й входить в понятійний апарат соціально-гуманітарних наук, зокрема знаходить філософський і культурологічний аспекти. З ідеєю здорового суспільства нерозривно пов'язане усвідомлення особистістю значущості власної культури здоров'я, яке здатне забезпечити кожній людині умови для максимальної реалізації закладених в ньому здібностей і можливостей, виступає центром його світогляду. Неможливо відокремлювати організм індивіда від його родової ознаки - суспільного характеру його існування і життєдіяльності відповідно, індивідуальне здоров'я і громадське здоров'я людини взаємно обумовлюють і доповнюють один одного. Культура здоров'я, її модернізація і трансформація відкриває перспективи інтегрального підходу, можливості оптімологіческого підходу, що становлять методологічну базу для прогностичного аналізу культури здоров'я людини і суспільства.
- ДокументНАУКОВО-ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ БЕЗБАР’ЄРНОЇ ОСВІТИ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Сумський державний університет, 2017-10-17) Бойчук, Ю. Д.Було доведено необхідність розробки і затвердження нормативних документів в академічних центрах, що забезпечить впровадження інклюзивного навчання та вищої освіти особами з особливими освітніми потребами. Была доказана необходимость разработки и утверждения нормативных документов в академических центрах, что обеспечит внедрение инклюзивного обучения и высшего образования лиц с особыми образовательными потребностями.
- ДокументЗагальна теорія здоров’я та здоров’язбереження(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ФОП Петров В. В., вид. Рожко С. Г., 2017-10-18) Авдєєнко, І. М.; Бельорін-Еррера, О. М.; Бєляєв, І. С.; Бєляєва, О. М.; Бігуняк, К. О.; Бігуняк, Т. В.; Благий, О. С.; Бобак, Я. П.; Бойчук, Ю. Д.; Борщик, Л. М.; Бугаєвський, К. А.; Соловйова, А. В.; Солошенко, Е. М.; Стасик, О. В.; Стасик, О. Г.; Страшко, С. В.; Стрельников, Л. С.; Стрілець, О. П.; Сухіх, А. С.; Таймасов, Ю. С.; Терешкевич, Г. Т.; Бурсова, С. С.; Терів, П. С.; Титаренко, Л. В.; Товкун, Л. П.; Турчинов, А. В.; Фаласеніді, Т. М.; Федонюк, Л. Я.; Фундюр, Н. М.; Харченко, Н. А.; Холод, Д. А.; Христова, Т. Є.; Буц, М. А.; Циплюк, А. М.; Шаповалова, О. В.; Шийка, Ю. І.; Шкурупій, Д. А.; Шмиголь, І. В.; Яковенко, М. Я.; Вакуленко, О. В.; Варивода, К. С.; Ващенко, О. М.; Войтко, В. В.; Волик, Г. П.; Гмиря, Г. В.; Гнізділова, О. А.; Годорозя, М. Д.; Годун, Н. І.; Голованова, І. А.; Гончаренко, М. С.; Горденко, С. І.; Горобей, М. П.; Гриньова, М. В.; Гриценко, О. А.; Даниленко, Є. В.; Дронська, Х. А.; Духовний, Л. Ф.; Єфіменко, Н. В.; Жáра, Г. І.; Жамардій, В. О.; Завалишка, А. А.; Зуб, О. В.; Іванова, Т. С.; Івахненко, О. Л.; Іващук, Л. Ю.; Ісакова, О. І.; Іфтода, О. М.; Іщенко, А. А.; Казакова, С. М.; Калюжная, О. С.; Камінська, Т. М.; Кишкан, І. Г.; Кіт, Л. Я.; Климишин, Н. І.; Ковальчук, Г. Я.; Козубенко, Ю. Л.; Кононенко, А. Г.; Корженко, І. О.; Корман, М. В.; Костіна, В. В.; Коцур, Н. І.; Кравченко, І. П.; Крайнова, Т. І.; Кушнір, О. В.; Лазарєва, Т. А.; Лебедєва, В. В.; Люта, М. Я.; Ляхова, Н. О.; М’ясоєдов, В. В.; Малоштан, Л. М.; Матійців, Н. П.; Мегалінська, Г. П.; Мединський, С. В.; Мелега, К. П.; Мельник, О. А.; Мешко, Г. М.; Миздренко, О. М.; Мірошниченко, О. М.; Міхеєнко, О. І.; Могильний, Ф. В.; Молчко, О. Ю.; Москаленко, В. В.; Наливайко, Н. В.; Науменко, Н. В.; Олійник, Т. О.; Павленко, О. В.; Пастухова, Н. Л.; Пашинський, П. П.; Петрюк, С. Є.; Погорлецькі, А. Н.; Пріма, Р. М.; Прокопенко, А. І.; Пюрко, В. Є.; Романенко, К. А.; Романенко, Л. В.; Сабадашка, М. В.; Савіна, О. Г.; Савіцькі, С. К.; Садовниченко, Ю. О.; Саїнчук, М. М.; Сибірна, Н. О.; Сидорчук, Л. П.; Сінельнікова, Н. О.; Скоропадська, С. О.; Соколенко, В. Л.; Соколенко, С. В.У монографії розглянуто медико-біологічні механізми здоров’я, етико-правові та психолого-педагогічні засади практичного здоров’язбереження. Висвітлено теоретико-методологічні основи педагогіки здоров’я; сучасні підходи до створення здоров’язбережувального освітнього середовища; роль фізичного виховання у збереженні здоров’я; профілактика шкідливих звичок та соціально-небезпечних захворювань; здоров’язбережувальні освітні технології. Монографія розрахована на викладачів вищих навчальних закладів, студентів, аспірантів, учителів шкіл різного типу та широкого кола науковців, які цікавляться сучасними питаннями здоров’язбереження. В монографии рассмотрены медико-биологические механизмы здоровья, этико-правовые и психолого-педагогические основы практического здоровьесбережения. Освещены теоретико-методологические основы педагогики здоровья ; современные подходы к созданию здоровьесберегательной образовательной среды; роль физического воспитания в сохранении здоровья; профилактика вредных привычек и социально-опасных заболеваний; здоровьесберегательные образовательные технологии. Монография рассчитана на преподавателей высших учебных заведений, студентов, аспирантов, учителей школ разного типа и широкого круга ученых, интересующихся современными вопросами здоровьесбережения. The monograph examines the medical-biological mechanisms of health, ethical and psychological and pedagogical principles of practical health preservation. The theoretical and methodological foundations of pedagogy of health; modern approaches to the establishment of a healthy preserving educational environment; the role of physical education in health preserving; prevention of harmful habits and socially dangerous diseases; health-saving educational technologies are highlighted. The monograph is intended for teachers of higher educational establishments, students, graduate students, teachers of schools of different types and a wide range of scientists who are interested in modern issues of healthcare.
- ДокументАналіз зарубіжного досвіду розвитку інклюзивної компетентності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.Розвиток інклюзивної компетентності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів України нині є нагальною необхідністю сьогодення. Вважаємо, що впровадження зарубіжного досвіду в напрямі окресленої проблеми, накопиченого різними країнами світу, є вкрай корисним та необхідним для підвищення якості середньої, вищої та післядипломної систем освіти нашої країни. Развитие инклюзивной компетентности учителей общеобразовательных учебных заведений Украины в настоящее время является насущной необходимостью сегодняшнего дня. Считаем, что внедрение зарубежного опыта в направлении обозначенной проблемы, накопленного различными странами мира, является крайне полезным и необходимым для повышения качества среднего, высшего и последипломного систем образования нашей страны. The development of inclusive competence of teachers of general educational institutions of Ukraine is currently an urgent need today. We believe that the introduction of foreign experience in the direction of this problem, accumulated by various countries of the world, is extremely useful and necessary for improving the quality of secondary, higher and postgraduate education systems in our country.
- ДокументСтворення інклюзивного освітнього середовища на уроках іноземної (англійської) мови в початковій школі(Державний вищий навчальний заклад "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника", 2018) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.У статті визначено, що одним із фундаментальних положень нового Державного стандарту початкової освіти та пріоритетних завдань Нової української школи є формування інклюзивного освітнього середовища в закладах загальної середньої освіти.Вивчення особливостей створення комфортного інклюзивного освітнього середовища має важливе значення для успішного виховання та соціалізації не тільки дітей з порушеннями психофізичного розвитку, а й інших учнів, особливо молодших школярів. Метою дослідження є визначення особливостей створення інклюзивного освітнього середовища на уроках іноземної (англійської) мови в початковій школі.Методами наукового пошуку є систематизація, аналіз, синтез наявного в науково-педагогічній літературі матеріалу з теми дослідження, а також висвітлення власного педагогічного досвіду з окресленої проблеми. На основі аналізу науково-педагогічної літератури у статті визначено зміст понять «освітнє середовище», «корекційне середовище», «інклюзивне освітнє середовище»; окреслено характерні риси інклюзивного освітнього середовища, його переваги для дітей із особливостями психофізичного розвитку; на підґрунті власного педагогічного досвіду висвітлено форми, методи та прийоми навчання іноземної (англійської) мови в початковій школі в інклюзивному освітньому середовищі. Встановлено, що під час занять з іноземної мови з дітьми з особливими освітніми потребами в початкових класах педагогом на перше місце висувається завдання щодо розвитку мислення, пам’яті, мовлення, активізації пізнавальної діяльності, збагачення дитини знаннями про навколишній світ, чому іноземна мова сприяє як ніякий інший предмет. В статье определено, что одним из фундаментальных положений нового Государственного стандарта начального образования и приоритетных задач Новой украинской школы является формирование инклюзивного образовательной среды в учреждениях общего среднего образования. Изучение особенностей создания комфортного инклюзивного образовательной среды имеет важное значение для успешного воспитания и социализации не только детей с нарушениями психофизического развития, но и других учеников, особенно младших школьников. Целью исследования является определение особенностей создания инклюзивного образовательной среды на уроках иностранного (английского) языка в начальной школе. Методами научного поиска является систематизация, анализ, синтез имеющегося в научно-педагогической литературе материала по теме исследования, а также освещение собственного педагогического опыта по обозначенной проблемы. На основе анализа научно-педагогической литературы в статье определено содержание понятий «образовательная среда», «коррекционное среда», «инклюзивное образовательная среда»; обозначены характерные черты инклюзивного образовательной среды, его преимущества для детей с особенностями психофизического развития; на основе собственного педагогического опыта освещены формы, методы и приемы обучения иностранному (английскому) языку в начальной школе в инклюзивном образовательной среде. Установлено, что во время занятий по иностранному языку с детьми с особыми образовательными потребностями в начальных классах педагогом на первое место выдвигается задача по развитию мышления, памяти, речи, активизации познавательной деятельности, обогащения ребенка знаниями об окружающем мире, чем иностранный язык способствует как никакой другой предмет. The article states that one of the fundamental provisions of the new State Standard of Primary Education and the priority tasks of the New Ukrainian School is formation of the inclusive educational environment in general educational establishments. The study of the peculiarities of creating comfortable inclusive educational environment is important for successful education and socialization of not only children with disorders of psychophysical development but also other students. It is especially important for primary schoolchildren. The purpose of the study is to determine the features of creating inclusive educational environment at the foreign (English) language lessons in primary school. The methods of scientific research are systematization, analysis, synthesis of available material in scientific and pedagogical literature on the topic of research, as well as coverage of own pedagogical experience on the outlined problem. On the basis of scientific and pedagogical literature analysis, the content of the concepts «educational environment», «correctional environment», «inclusive educational environment» was determined in the article; the features of inclusive educational environment, its advantages for children with peculiarities of psychophysical development were outlined; on the basis of own pedagogical experience, the forms, methods and methods of teaching foreign (English) language in primary school in inclusive educational environment are highlighted. It was determined that during foreign language lessons with children with special educational needs in primary school, the teacher puts the emphasis on the development of thinking, memory, speech, activating cognitive activity, enriching the child with knowledge of the world around him, what a foreign language promotes as no other subject.
- ДокументПідготовка майбутніх учителів до формування духовного здоров’я молодших школярів: теоретико-методичні аспекти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018) Бойчук, Ю. Д.; Науменко, Н. В.У монографії проаналізовані сучасні підходи до розуміння сутності поняття «здоров’я», «духовність», «духовний розвиток», «духовне здоров’я», визначені їх спільні ознаки та специфіку кожного з них. Визначено зміст та структуру технології підготовки майбутніх учителів до формування духовного здоров’я молодших школярів і висвітлено сутність та структурні компоненти готовності майбутніх учителів до формування духовного здоров’я дітей молодшого шкільного віку. Уточнено критерії, показники та рівні сформованості готовності майбутнього вчителя до формування духовного здоров’я молодших школярів. В монографии проанализированы современные подходы к пониманию сути понятий "здоровье", "духовность", "духовное развитие", "духовное здоровье", определены их общие признаки и специфика каждого из них. Определено содержание и структуру технологии подготовки будущих учителей к формированию духовного здоровья младших школьников, освещена сущность и структурные компоненты готовности будущих учителей к формированию духовного здоровья младших школьников. Уточнены критерии, показатели и уровни сформированности готовности будущего учителя к формированию духовного здоровья младших школьников. TThe book is dedicated to the research of teachers training to form spiritual health of children in primary school age. The book analyzes modern approaches to understanding the essence of the concept of "health", "spirituality", "spiritual development", "spiritual health" by their common features and specificity. The content and structure of the technologies of the future teachers to form the spiritual health of primary school children and highlights the nature and structural components of future teachers to formation of the spiritual health of children of primary school age. Criteria, indicators and levels of readiness of the future teacher to form the spiritual health of primary school children are specified. The book is designed for teachers and students of pedagogical faculty of higher educational institutions, graduate students, teachers and practitioners.
- Документ«Долі курсив – курсив валеології» (до ювілею доктора біологічних наук, професора Гончаренко Марії Степанівни)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-05-18) Бойчук, Ю. Д.; Гриньова, М. В.; Страшко, С. В.; Босенко, А. І.Хочеться зазначити, що Марія Степанівна Гончаренко – талановитий учений із унікальним масштабним і далекоглядним науковим мисленням, справжній патріот свого університету і своєї країни, справжня Людина з великим серцем і щирою душею. Внесок Марії Степанівни в розвиток валеологічної науки важко переоцінити, а її ім’я само по собі вже науковий бренд, який сформувався в результаті невтомної наукової, педагогічної та громадської діяльності. Хочется отметить, что Мария Степановна Гончаренко - талантливый ученый с уникальным масштабным и дальновидным научным мышлением, настоящий патриот своего университета и своей страны, настоящий Человек с большим сердцем и душой. Вклад Марии Степановны в развитие валеологического науки трудно переоценить, а ее имя само по себе уже научный бренд, который сформировался в результате неутомимой научной, педагогической и общественной деятельности. I want to note that Maria Stepanovna Goncharenko is a talented scientist with a unique large-scale and far-sighted scientific thinking, a true patriot of his university and his country, a real person with a big heart and soul. The contribution of Maria Stepanovna to the development of valeological science is difficult to overestimate, and her name itself is already a scientific brand, which was formed as a result of tireless scientific, pedagogical and social activities.
- ДокументРоль кліщів роду Demodex у виникненні захворювань шкіри у людини(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-05-18) Мухіна, О. Ю.; Бойчук, Ю. Д.У статті розглянуті питання ролі кліщів роду Demodex у виникненні захворювань шкіри у людини. В статье рассмотрены вопросы роли клещей рода Demodex в возникновении заболеваний кожи у человека. The article considers the role of ticks of the genus Demodex in the occurrence of skin diseases in humans.
- ДокументThe influence of a special technique for developing coordination abilities on the level of technical preparedness and development of psycho-physiological functions of young volleyball players 14-16 years of age(Publisher University of Piteşti, Romania, 2018-09-30) Kozina, Zh. L.; Goloborodko, Ya. A.; Boichuk, Yu. D.; Sobko, I. M.; Repko, O. O.; Bazilyuk, T. A.; Prokopenko, I. A.; Prokopenko, I. F.; Prokopenko, A. I.; Tararak, N. G.; Osiptsov, A. V.; Kostiukevych, V. M.; Guba, A. V.; Trubchaninov, M. А.; Polianskyi, A. O.; Rostovska, V. I.; Drachuk, A. I.; Stasiuk, I. I.Purpose: development and experimental verification of the technique of using the coordination (high-speed) ladder to improve the technical skills and psychophysiological functions of young volleyball players. Material and methods.Participants: 24 volleyball players from the Municipal Institution "Complex Children's and Youth Sports School No. 8 (14-16 years); 12 athletes entered the control group, 12 in the experimental group. The experiment was conducted during 3 month in the preparatory period at the stage of basic training of the third year of training. The experimental group trained with a coordinating ladder. At the beginning and at the end of the experiment, psychophysiological testing was conducted. The following tests were used: the parameters of a simple and complex reaction in various modes of signal feeding, indicators of efficiency and the nervous system were determined. Intergroup and intra-group differences in the tests were determined. Results.The construction of a training and training process in volleyball with the use of a coordination ladder with a rapid change in the type of activity had a positive effect on the psychophysiological state of volleyball players. At the representatives of the experimental group in the test "The response of choice, the number of errors" the result significantly improved (p<0.001). After the experiment, the control and experimental groups began to differ reliably among themselves. Similar data were obtained in the tests "Response time of choice in the feedback mode" and "Mental stability according to the Schulte test". The obtained data testify to the advisability of using a coordination ladder with the subsequent performance of another kind of activity as an attacking blow and receiving the ball from the bottom in the training of young volleyball players to optimize the psychophysiological state. Conclusions.The method of application of the coordination (high-speed) ladder is developed. The technique is an effective, accessible and reliable means of improving the psychophysiological state, increasing the physical and technical preparedness of young volleyball players. Мета: розробка і експериментальна перевірка методики застосування координаційних (швидкісних) сходів для поліпшення технічних навичок і психофізіологічних функцій юних волейболістів. Матеріал і методи. Учасники: 24 волейболіста з Комунального закладу "Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 8 (14-16 років); 12 спортсменів увійшли в контрольну групу, 12 в експериментальну групу. Експеримент проводився протягом 3 місяців в підготовчому періоді на етапі базової підготовки на третьому році навчання. Експериментальна група тренувалася з координаційними сходами. На початку і після закінчення експерименту було проведено психофізіологічне тестування. Були використані наступні тести: параметри простої і складної реакції в разлічних режимах подачі сигналу, показники працездатності нервової системи. Були визначені міжгрупові і внутрішньогрупові відмінності в тестах. Результати. Побудова навчально-тренувального процесу в волейболі із застосуванням координаційних сходів з швидкою зміною виду діяльності позитивно впливало на психофізіологічний стан волейболістів. У представників експериментальної групи в тесті «Відповідь вибору, кількість помилок», результат значно покращився (р <0,001). Після експерименту контрольна і досвідчена групи стали відрізнятися між собою. Аналогічні дані були отримані в тестах «Час відповіді вибору в режим зворотного зв'язку» і «Психічна стійкість по тесту Шульте». Отримані дані свідчать про доцільність використання координаційних сходів з подальшим виконанням іншого виду діяльності в якості нападаючого удару і прийом м'яча знизу при підготовці юних волейболістів для оптимізації психофізіологічного стану. Висновки. Розроблена методика застосування координаційних (швидкісних) сходів є ефективним, доступним і надійним засобом поліпшення психофізіологічного стану, підвищення рівня фізичної та технічної підготовленості юних волейболістів. Цель: разработка и экспериментальная проверка методики применения координационной (скоростной) лестницы для улучшения технических навыков и психофизиологических функций юных волейболистов. Материал и методы. Участники: 24 волейболиста из Комунального учреждения "Комплексная детско-юношеская спортивная школа № 8 (14-16 лет); 12 спортсменов вошли в контрольную группу, 12 в экспериментальную группу. Эксперимент проводился в течение 3 месяцев в подготовительном периоде на этапе базовой подготовки на третьем году обучения. Экспериментальная группа тренировалась с координационной лестницей. В начале и по окончании эксперимента было проведено психофизиологическое тестирование. Были использованы следующие тесты: параметры простой и сложной реакции в различных режимах подачи сигнала, показатели работоспособности нервной системы. Были определены межгрупповые и внутригрупповые различия в тестах. Результаты. Построение учебно-тренировочного процесса в волейболе с применением координационной лестницы с быстрой сменой вида деятельности положительно влияло на психофизиологическое состояние волейболистов. У представителей экспериментальной группы в тесте «Ответ выбора, количество ошибок », результат значительно улучшился (р <0,001). После эксперимента контрольная и опытная группы стали различаться между собой. Аналогичные данные были получены в тестах «Время ответа выбора в режим обратной связи» и «Психическая устойчивость по тесту Шульте». Полученные данные свидетельствуют о целесообразности использования координационной лестницы с последующим выполнением другого вида деятельности в качестве нападающего удара и прием мяча снизу при подготовке юных волейболистов для оптимизации психофизиологического состояния. Выводы. Разработанная методика применения координационной (скоростной) лестницы является эффективным, доступным и надежным средством улучшения психофизиологического состояния, повышения уровня физической и технической подготовленности юных волейболистов.