Перегляд за Автор "Яловега, І. Г."
Зараз показано 1 - 16 з 16
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВ. О. СУХОМЛИНСЬКИЙ ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИЦІ В ПРАЦІ «СТО ПОРАД УЧИТЕЛЕВІ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Яловега, І. Г.; Каліна, К. Є.Стаття присвячена аналізу порад до організації процесу навчання математиці в школі, наданих видатним вітчизняним педагогом та вихователем В. Сухомлинським у праці «Сто порад учителеві». Серед основних пріоритетів ним було виділено індивідуалізацію навчання, орієнтацію на особистість, забезпечення наступності змісту освіти, реалізацію принципу наочності, розвинення абстрактного та логічного мислення учнів, організацію самостійної та науко-дослідницької роботи школярів та чітке планування розподілу часу дитини. Найголовнішим за всі поради залишається наслідування принципу гуманності В. Сухомлинського. The article is devoted to the analysis of tips for organizing the process of teaching mathematics at school, provided by the prominent domestic teacher and tutor V. Sukhomlinsky in the work «One Hundred Teacher Tips». Among the main priorities are individualization of learning, personality orientation, ensuring the continuity of the content of education, the implementation of the principle of clarity, the development of abstract and logical thinking of students, the organization of independent and research work of students and a clear scheduling of child time. The most important of all tips is to follow the principle of humanity of V. Sukhomlinsky.
- ДокументВажливість доповнення класичного курсу математичного аналізу економічним змістом похідної на основі аналізу роботи Ю. М. Гайдука(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2015) Дворякова, А. М.; Яловега, І. Г.Актуальною є задача відповідності навчальних програм сучасному стану науки. Значної уваги в цьому питанні заслуговує постать харківського педагога, математика Ю. М. Гайдука. Він, певною мірою, передбачив майбутнє: стрімкий розвиток економічного аналізу та перехід до ринкової економіки нашої країни, – ті зміни, що привели до необхідності удосконалення математичної освіти у відповідному напрямку. Актуальной является задача соответствия учебных программ современному состоянию науки. Значительное внимание в этом вопросе заслуживает личность харьковского педагога, математика Ю. М. Гайдука. Он в определенной степени предсказал будущее: стремительное развитие экономического анализа и переход к рыночной экономике нашей страны, – те изменения, которые привели к необходимости совершенствования математического образования в соответствующем направлении. The problem of the correspondence of curricula to the present state of science is topical. Considerable attention in this matter deserves the personality of the Kharkov teacher, mathematician Yu. M. Gaiduk. He to some extent predicted the future: the rapid development of economic analysis and the transition to a market economy of our country - the changes that led to the need to improve mathematical education in the corresponding direction.
- ДокументВІДЕОФАЙЛИ ДЛЯ ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ПОНЯТТЯ «ІРРАЦІОНАЛЬНЕ ЧИСЛО»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Добрик, Д. К.; Вітковська, О. І.; Яловега, І. Г.Поняття «ірраціональне число» є досить складним для опанування учнями середньої школи. Наведені означення в шкільних підручниках часто зводяться лише до форми запису ірраціонального числа, не розкриваючи його ознак, суть поняття залишається недоговореною. Відмінність у визначенні «ірраціонального числа» в різних підручниках також вносить свої недоліки в вивченні цього поняття. Пропонується за допомогою створення коротких відео-фалів візуалізувати навчальний матеріал для введення поняття «ірраціональне число». It is hard to understand the concept of irrational numbers for pupils of the secondary school. Definitions, that are given in the text-books, do not reveal the essence enough, because they often mean just a writing form, that does not reveal irrational number’s characteristics. These definitions also are not structured enough, and it also brings in some flaws to the process of studying. We are offering to create a video, that will help to present a theme «irrational numbers», by visualising educational material.
- ДокументВІЗУАЛІЗАЦІЯ КОМБІНАТОРНИХ ЗАДАЧ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Єременко, А. С.; Сусліченко, К. С.; Яловега, І. Г.Розвинення комбінаторного мислення учнів вимагає від вчителя застосування всіх можливих наочних методів навчання. Особливість шкільних комбінаторних задач як раз і полягає в тому, що вони дуже добре підлягають візуалізації. При цьому можливості сучасних інформаційних технологій дозволяють розробити різні види візуальних моделей для осучаснення навчального процесу. Запропоновано візуалізації задач відповідних основним комбінаторним правилам для удосконалення шкільного навчального матеріалу. The development of the combinatorial thinking of students requires the teacher to apply all possible visual methods of teaching. The peculiarity of school combinatorial tasks is that they are very well visualizable. At the same time, the possibilities of modern information technologies allow to develop different types of visual models for updating the educational process. It is suggested to visualize the tasks corresponding to the basic combinatorial rules for the improvement of school educational material.
- ДокументВІЗУАЛІЗАЦІЯ ПОНЯТТЯ «НАТУРАЛЬНЕ ЧИСЛО» В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Ковалівська, А. A.; Потапова, Т. В.; Яловега, І. Г.Використання наочних методів навчання, до яких належить візуалізація, при введенні нових математичних понять стає необхідною умовою осучаснення освіти. Поняття числа – є фундаментальним поняттям математики, а множина натуральних чисел є першою з основних числових множин, з якою знайомляться школярі, тому задачею викладача є точне розкриття змісту поняття. Аналіз наявних означень «натурального числа» в сучасних підручниках з математики, наступності вивчення поняття та історичних відомостей надав можливості реалізувати ідею анімаційної візуалізації. The use of visual teaching methods to which visualization applies, with the introduction of new mathematical concepts becomes a necessary condition for the modernization of education. The concept of number is a fundamental concept of mathematics, and the set of natural numbers is the first of the basic numerical sets that students are acquainted with, so the teacher’s task is to accurately disclose the meaning of the concept. An analysis of the existing definitions of the natural number in modern mathematics textbooks, the continuity of the study of concepts and historical information made it possible to realize the idea of animating visualization.
- ДокументЗастосування методу R-функцій в математичному моделюванні магнітних систем(Харьковский национальный университет радиоэлектроники, 2017) Заверуха, О. І.; Сидоров, М. В.; Яловега, І. Г.В роботі розглядається задача математичного моделювання магнітної системи. Математичною моделлю розглядуваної системи є крайова задача для z-координати векторного потенціалу вектора магнітної індукції (задача магнітостатики). Використовуючи метод R-функцій, побудовано структуру розв’язку заданої крайової задачі, яка враховує умови спряження на межі контакту «феромагнетик-вакуум». Для апроксимації невизначеної компоненти структури розв’язку пропонується використати проекційний метод Гальоркіна. Наведено результати обчислювального експерименту для тестових значень параметрів моделі. В работе рассматривается задача математического моделирования магнитной системы. Математической моделью рассматриваемой системы является краевая задача для z-координаты векторного потенциала вектора магнитной индукции (задача магнитостатики). Используя метод R-функций, строится структура решения поставленной краевой задачи, учитывающая условия сопряжения на границе контакта «ферромагнетик-вакуум». Для аппроксимации неопределенной компоненты структуры решения предлагается использовать проекционный метод Галёркина. Приводятся результаты вычислительного эксперимента для тестовых значений параметров модели. The work is representing mathematical modeling tasks of a magnetic system. The boundary value problem for the z-coordinate of the vector potential of the magnetic induction vector (magnetostatic problem) is the mathematical model of the system which we consider in the work process. we are use the R-function method, which constructed the structure of the solution of the boundary value problem which takes into account the conjugation conditions on the “ferromagnetic-vacuum” contact boundary. To approximate the uncertain component of the structure of the solution, it is proposed to use the projection galerkin method. The results of the computational experiment for the test values of the model parameters are presented.
- ДокументМетодичні вказівки до курсової роботи з курсу «Математичний аналіз» для студентів денної та заочної форм навчання напрямку 014 – Середня освіта (Математика)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Яловега, І. Г.; Водолаженко, О. В.Математичний аналіз для студентів математичних факультетів педагогічних університетів є одним з найскладніших курсів математичного циклу. Значення математичного аналізу полягає в тому, що він дозволяє привести до єдиного вигляду опис багатьох різноманітних за природою процесів, використовуючи систему строгих математичних понять та універсальних методів аналізу. Курсова робота має сприяти більш поглибленому вивченню курсу «Математичний аналіз», осмисленню його формування та розвитку, визначенню наступності вивчення аналізу в школі та у вищих закладах освіти, застосуванню при розв’язуванні задач. Виконання курсової роботи – одна з найважливіших форм самостійної роботи студентів, в процесі якої вони вчаться роботі з науковою та методичною літературою, логічному міркуванню, оперуванню з абстрактними об’єктами, коректному використанню математичних понять та символів, грамотному оформленню наукових публікацій. Математический анализ для студентов математических факультетов педагогических университетов является одним из самых сложных курсов математического цикла. Значение математического анализа заключается в том, что он позволяет привести к единому виду описание множества различных по природе процессов, используя систему строгих математических понятий и универсальных методов анализа. Курсовая работа должна способствовать более углубленному изучению курса «Математический анализ», осмыслению его формирования и развития, определению преемственности изучения анализа в школе и в высших учебных заведениях, применению при решении задач. Выполнение курсовой работы - одна из важнейших форм самостоятельной работы студентов, в процессе которой они учатся работе с научной и методической литературой, логическому рассуждению, оперированию с абстрактными объектами, корректном использованию математических понятий и символов, грамотном оформлению научных публикаций. Mathematical analysis for students of mathematical faculties of pedagogical universities is one of the most difficult courses in the mathematical cycle. The value of mathematical analysis lies in the fact that it allows to bring to a unified form the description of a multitude of processes, different in nature, using a system of rigorous mathematical concepts and universal methods of analysis. Course work should contribute to a more in-depth study of the course "Mathematical analysis", understanding its formation and development, determining the continuity of the study of analysis in school and in higher education, application in solving problems. Course work is one of the most important forms of independent work of students, in the process of which they learn to work with scientific and methodological literature, logical reasoning, operating with abstract objects, correct use of mathematical concepts and symbols, competent design of scientific publications.
- ДокументМЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕЛАСТИЧНОСТІ ПОПИТУ ТА ПРОПОЗИЦІЇ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-04-17) Яловега, І. Г.; Сидоров, М. В; Гончаров, Д. О.В статті розглядаються методологічні особливості вивчення поняття еластичності функції, як найважливішого напряму застосування диференціального числення в економіці. Виділено поняття похідної функції, центрального поняття диференціального числення, яке має важливе значення в економіці та є основою базового економічного поняття еластичність. Розглянуто проблему відповідності процесу викладання основ математичного аналізу студентам ВНЗ вимогам сучасності та теперішньому стану наукового розвитку. На основі аналізу навчальних матеріалів з математичного аналізу виявлено недостатність наочних прикладів застосувань основних положень диференціального числення в економічних дисциплінах. Запропоновано доповнення класичного курсу математичного аналізу економічним змістом похідної. Включення поняття еластичність функції до курсу математичного аналізу має допомогти студентам опанувати важливе математичне поняття похідної, яке має велике значення у економічних дисциплінах. В статье рассматриваются методологические особенности изучения понятия эластичности функции, как важнейшего направления применения дифференциального исчисления в экономике. Выделено понятие производной функции, центрального понятия дифференциального исчисления, которое имеет важное значение в экономике и является основой базового экономического понятия эластичность. Рассмотрена проблема соответствия процесса преподавания основ математического анализа студентам ВУЗов требованиям современности и нынешнему состоянию научного развития. На основе анализа учебных материалов по математическому анализу выявлено недостаточность наглядных примеров приложений основных положений дифференциального исчисления в экономических дисциплинах. Предложены дополнения классического курса математического анализа экономическим содержанием производной. Включение понятия эластичность функции к курсу математического анализа должно помочь студентам овладеть важным математическим понятием производной, которое имеет большое значение в экономических дисциплинах. In the article the methodological features of the study of the concept of elasticity functions as an important direction of application of differential calculus in economics. Highlight features original concept, the central concept o f differential calculus, which is important in the economy and is the foundation of basic economic concept of elasticity. The problem of matching process teaching of mathematical analysis for students o f our university requirements and the present state of scientific development. On the basis of educational materials on mathematical analysis the failure of illustrative examples of applications o f the main provisions differential calculus in economic disciplines. A supplement classical course o f mathematical analysis the economic content of the original. The inclusion of the concept of elasticity function to mathematical analysis course should help students learn important mathematical concept of derivative, which is important in economic disciplines.
- ДокументМожливості дизайн-мислення в інноваційній педагогічній діяльності(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Яловега, І. Г.; Пономарьова, Н. О.; Зуб, С. С.Використання методів дизайн-мислення в інноваційній педагогічній діяльності, окрім основного призначення – створення інноваційних продуктів, надає і додаткову користь – етапи процесу стають засобами реалізації базових цінностей Національної академії педагогічних наук: людиноцентризму, розвитку особистості, гуманізму, академічної свободи, партнерства, відкритості, інноваційності та зв‘язку з практикою. Использование методов дизайн-мышления в инновационной педагогической деятельности, кроме основного назначения – создание инновационных продуктов, предоставляет и дополнительную пользу – этапы процесса становятся средствами реализации базовых ценностей Национальной академии педагогических наук человекоцентризма, развития личности, гуманизма, академической свободы, партнерства, открытости, инновационности и связи с практикой. The use of design thinking methods in innovative pedagogical activities, in addition to the main purpose – creating innovative products, provides additional benefits – the stages of the process become a means of implementing the basic values of the National Academy of Pedagogical Sciences: humanism, personality development, humanism, academic freedom, partnership, openness and connection with practice.
- ДокументНОВАЦІЯ ТА ІННОВАЦІЯ: ЕТИМОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-13) Яловега, І. Г.У статті розглянуто підготовку майбутніх фахівців до інноваційної діяльності. Етимологічний аналіз слів, які наразі використовуються у якості термінів інноватики, є лише першим кроком у вирішенні питання точного формулювання означень відповідних понять, але без нього неможливе повне розуміння їх смислового навантаження. Підготовка майбутніх фахівців до інноваційної діяльності та підвищення інноваційної культури громадян вимагає побудови чіткої терміносистеми інноватики і формування загального для різних галузей понятійного апарату, бо робота в сфері інновацій потребує обов’язкове вміння виокремлювати поняття та категорії. В статье рассмотрена подготовка будущих специалистов к инновационной деятельности. Этимологический анализ слов, которые сейчас используются в качестве терминов инноватики, является лишь первым шагом в решении вопроса точной формулировки определений соответствующих понятий, но без него невозможно полное понимание их смысловой нагрузки. Подготовка будущих специалистов к инновационной деятельности и повышения инновационной культуры граждан требует построения четкой терминосистемы инноватики и формирования общего для различных отраслей понятийного аппарата, потому что работа в сфере инноваций требует обязательное умение выделять понятия и категории. The article considers the training of future professionals for innovation. Etymological analysis of words, which are currently used as terms of innovation, is only the first step in solving the problem of accurate formulation of the definitions of relevant concepts, but without it it is impossible to fully understand their semantic load. Training future professionals to innovate and increase the innovation culture of citizens requires the construction of a clear terminology of innovation and the formation of a common conceptual framework for different industries, because work in the field of innovation requires the ability to distinguish concepts and categories.
- ДокументОЗНАЧЕННЯ КОМБІНАТОРНИХ ПОНЯТЬ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Бабак, О. М.; Бікір, Г. О.; Яловега, І. Г.При підготовці майбутнього вчителя математики до роботи в школі важливим питанням стає навчання аналізувати наявні науково-методичні та навчальні публікації. Аналіз комбінаторних означень в декількох шкільних підручниках виявив різні підходи як до послідовності подання матеріалу, так і суттєво різні формулювання понять. Онлайн опитування серед студентів майбутніх вчителів математики дозволило визначити найбільш зрозумілі формулювання комбінаторних понять для розробки електронного курсу. In preparing the future mathematics teacher for work at school, an important issue is learning to analyze the existing scientific, methodological and educational publications. An analysis of combinatorial definitions in several school textbooks revealed various approaches to the sequence of presentation of the material, as well as significantly different formulations of concepts. An online survey among students of future teachers of mathematics made it possible to determine the most under-standable formulations of combinatorial concepts for the development of an electronic course.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ ОНЛАЙНОВОЇ ВІДЕОКОНФЕРЕНЦІЇ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Золотухіна, С. Т.; Яловега, І. Г.У статті розглянуто організацію процесу навчання в умовах карантину. Це є обов'язковий переход до дистанційної освіти. Якість навчання в умовах дистанційної освіти в певній мірі залежить і від спрямованості етичної культури суб’єктів освітнього процесу. Специфіка спілкування в умовах дистанційного навчання зумовлює певні вимоги до поведінки, зовнішнього вигляду, мовлення, підготовки робочого місця тощо. Визначення чітких правил поведінки суб’єктів освітнього процесу під час онлайнової відеоконференції в умовах дистанційного навчання стає необхідною умовою забезпечення високого рівня освіти. В статье рассмотрена организация процесса обучения в условиях карантина. Это обязательный переход к дистанционному образованию. Качество обучения в условиях дистанционного образования в определенной степени зависит и от направленности этической культуры субъектов образовательного процесса. Специфика общения в условиях дистанционного обучения обусловливает определенные требования к поведению, внешнему виду, речи, подготовки рабочего места и тому подобное. Определение четких правил поведения субъектов образовательного процесса во время онлайновой видеоконференции в условиях дистанционного обучения становится необходимым условием обеспечения высокого уровня образования.The article deals with the organization of training process in quarantine. This is a mandatory transition to distance education. The quality of learning in terms of distance education depends on a certain extent from orientation of ethical culture of subjects of educational process. The specificity of communication in distance learning leads certain requirements for behavior, appearance, broadcasting, workplace preparation, etc. The definition of clear rules of the behavior of subjects of educational process during an online video conferencing in distance learning becomes a prerequisite for ensuring a high level of education.
- ДокументПОНЯТТЯ «ДРОБОВЕ ЧИСЛО» В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Левенко, Г. С.; Яловега, І. Г.З дробовим числами школярі знайомляться ще в початковій школі, продовжують їх вивчати в 5–6 класах, але часто і у старшій школі в учнів наявні значні прогалини в набутих знаннях. Розумінню понять «дробу» та «дробового числа» значно сприяють наочні методи навчання, і саме розробці відповідних анімаційних візуалізацій присвячено дослідження. With the numbers of schoolchildren, know more about cobs, sell them in grades 5–6, and often at older schools in high school, there are significant values in the knowledge. In order to understand the «fraction» and the «fractional number», it’s important to use the initial method of preparation, and the very same method of visualization of the appropriation.
- ДокументПОНЯТТЯ «ДРОБОВЕ ЧИСЛО» В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Левенко, Г. С.; Яловега, І. Г.З дробовим числами школярі знайомляться ще в початковій школі, продовжують їх вивчати в 5–6 класах, але часто і у старшій школі в учнів наявні значні прогалини в набутих знаннях. Розумінню понять «дробу» та «дробового числа» значно сприяють наочні методи навчання, і саме розробці відповідних анімаційних візуалізацій присвячено дослідження. Students get acquainted with fractional numbers in primary school, continue to study them in grades 5–6, but often in high school students have significant gaps in their acquired knowledge. Visual teaching methods significantly contribute to understanding the concepts of "fractions" and "fractional numbers", and it is the development of appropriate animation visualizations that the study is devoted to.
- ДокументРозвиток е- інфраструктури в системі освіти і науки України(Харківський національний університет радіоелектроніки, видавець ПФ «Колегіум», 2020) Зуб, С. С.; Прокопенко, А. І.; Яловега, І. Г.Мета дослідження — аналіз технічних та со- ціально-економічних факторів, які впливають на розвиток дослідницької е-інфраструктури України. Використовуючи принцип «Responsible Research and Innovation (RRI)», який надає перевагу соціально важливим інноваціям та дослідженням, та підходи дизайн-мислення, автори запропонували власну концепцію розбудови дослідницької е-інфраструк- тури, яку доцільно розпочати з формування освітньої е-інфраструктури. Аналіз показує, що це повинно стати поштовхом для об’єднання вже існуючих е- інфраструктур у вітчизняній науці та освіті й сприя- тиме ефективній інтеграції майбутньої дослідницької е-інфраструктури України в європейську та світову дослідницьку е-інфраструктури. Цель исследования — анализ технических и социально-экономических факторов, которые ока- зывают влияние на развитие исследовательской е-инфраструктуры Украины. Используя принцип «Responsible Research and Innovation (RRI)», который ориентируется на социально важные инновации и исследования, а также подходы дизайн-мышления, авторы предложили собственную концепцию постро- ения исследовательской е-инфраструктуры, которую целесообразно начать с формирования образователь- ной е-инфраструктуры. Анализ показывает, что это должно стать толчком для объединения уже сущест- вующих е-инфраструктур в отечественной науке и образовании, а также поспособствует эффективной интеграции будущей исследовательской е-инфра- структуры Украины в европейскую и мировую ис- следовательскую е-инфраструктуры. A transfer of grid technologies that were developed for the needs of the scientific community for use them in the educational environment is proposed. Specific areas of application and innovative prospects for the development of e-infrastructure in the educational environment of modern university areconsidered. To solve these tasks the article proposed to use the best practices of the Grid Enabled Remote Instrumentation with Distributed Control and Computation project. The purpose of the project was to use the abilities of grid for the safe and remote joint work of the research teams for ensure monitoring and control of the instruments and transfer of experimental data that are generated and stored on the distributed scientific equipment in grid. The key element of the future research e-infrastructure become the Instrument Element that consists of the connected set of services that provide all the necessary functionality for configuring, managing and monitoring the measuring devices like sensor, dummy and smart instruments or the complex scientific facilities. Instrument Element ensures the interaction the devices with external grid. It is shown that grid provides all the technical capabilities for integrating educational and research environment of the modern universities. The use of grid technologies in distance learning form is aimed on students gaining practical skills in working with equipment of physical, chemical, biological and other educational and research laboratories. The aim of our research is to analyze the technical and socio-economic factors that influence the development of the research e-infrastructure of Ukraine. Using the principle of Responsible Research and Innovation that distinguishes socially important innovations and research and approaches like design thinking we have proposed the own concept of building of national research e-infrastructure that must start from formation of educational e-infrastructure. Analysis shows that such consistency should become impetus for integration of the existing e-infrastructures of domestic science and education and will also contribute to the effective integration of future research e-infrastructure of Ukraine into European and world research e-infrastructures.
- ДокументСКЛАДНІ ПРОЦЕНТИ ТА ЧИСЛО e – МЕТОДОЛОГІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОГО ЗВЯ’ЗКУ МАТЕМАТИКИ ТА ЕКОНОМІКИ(ФОП Андреев К. В., 2016-06-24) Яловега, І. Г.; Сидоров, М. В.; Гончаров, Д. О.В статті розглядається економічне застосування фундаментального математичного поняття – числа e. На основі історичних фактів виникнення числа e в процесі розв’язання економічної задачі, виділено методологічні особливості вивчення поняття експоненціальної константи як важливого застосування при розрахунках складних процентів. Розглянуто проблему недосконалого з точки зору відсутності прикладів економічних застосувань процесу викладання основ математичного аналізу студентам ВНЗ. Запропоновано доповнення усталеного плану викладання курсу математичного аналізу економічним змістом експоненціальної константи. Включення прикладів нарахування складних процентів до теми «Число e» має надати студентам наочності та довести прикладну значущість однієї з найважливіших констант математики. В статье рассматривается экономическое применения фундаментального математического понятия – числа e. На основе исторических фактов возникновения числа e в процессе решения экономической задачи выделено методологические особенности изучения понятия экспоненциальной константы как важного применения при расчетах сложных процентов. Рассмотрена проблема несовершенного с точки зрения отсутствия примеров экономических приложений процесса преподавания основ математического анализа студентам вузов. Предложено дополнение устойчивого плана преподавания курса математического анализа экономическим содержанием экспоненциальной константы. Включение примеров начисления сложных процентов к теме «Число e» должен предоставить студентам наглядности и доказать прикладную значимость одной из важнейших констант математики. The article deals with the economic use of the fundamental mathematical concepts – numbers e. Based on the historical facts of occurrence of numbers e in the process of solving the economic problems highlighted methodological features of the study of the concept of exponential constant as an important application in the calculation of compound interest. The problem of imperfect in terms of lack of examples of economic applications of the process of teaching the basics of mathematical analysis for students of universities. Proposed addition sustainable plan of teaching a course on mathematical analysis of the economic content of the exponential constant. The inclusion of examples of compounding interest to the theme of "number e" should provide students with clarity and show the importance of the application of one of the most important constants in mathematics.