Перегляд за Автор "Юр’єва, К. А."
Зараз показано 1 - 13 з 13
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументКитайські педагоги про роль народної музики у вихованні дітей дошкільного віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Мітра, 2021-03-31) Чжан, Хао; Юр’єва, К. А.Аналіз науково-педагогічних і практично-методичних публікацій китайських педагогів показав, що в епоху цивілізаційної глобалізації актуальною стає проблема збереження етнокультурної унікальності і виховання дітей на основі традиційного народного мистецтва. Виявлено три напрями досліджень: 1. Загальнометодологічні питання впливу народної творчості на всебічний розвиток дітей. 2. Дослідження значення народної музики для розвитку дитячої музичної грамотності. 3. Дослідження використання народної музики в дитячому садку. Анализ научно-педагогических и практически-методических публикаций китайских педагогов показал, что в эпоху цивилизационного глобализации актуальной становится проблема сохранения этнокультурной уникальности и воспитания детей на основе традиционного народного искусства. Выявлено три направления исследований: 1. Общеметодологические вопросы влияния народного творчества на всестороннее развитие детей. 2. Исследование значение народной музыки для развития детской музыкальной грамотности. 3. Исследование использования народной музыки в детском саду. An analysis of the scientific pedagogical and methodological publications of Chinese teachers showed that in the era of civilizational globalization, the problem of maintaining ethnocultural uniqueness and raising children based on traditional folk art becomes urgent. Three areas of research were identified: 1. General methodological issues of the influence of folk art on the comprehensive development of children. 2. A study of the importance of folk music for the children's musical literacy development. 3. Research on the use of folk music in kindergarten.
- ДокументМультимедіа в художній освіті китайських школярів і проблема медіаосвітньої компетентності вчителів (міжнародний досвід)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Мітра, 2021-03-31) Чжао, Бейбей; Юр’єва, К. А.Розкрито теоретичні та методичні ідеї і досвід педагогів Китаю з використання мультимедійних ресурсів у художній освіті школярів. Висвітлено досягнення українських педагогів і вчених у підготовці майбутніх і вже працюючих учителів до впровадження медіаосвіти. Акцент зроблений на розробці харківськими вченими суті, і змісту медіаосвітньої компетентності педагога. Раскрыты теоретические и методические идеи и опыт педагогов Китая по использованию мультимедийных ресурсов в художественном образовании школьников. Освещены достижения украинских педагогов и ученых в подготовке будущих и уже работающих учителей к внедрению медиаобразования. Акцент сделан на разработке харьковскими учеными сути и содержания медиаобразовательной компетентности педагога. The theoretical and methodological ideas and experience of Chinese teachers on the use of multimedia resources in the art education of students are disclosed. The achievements of Ukrainian teachers and scientists in preparing future and already working teachers for the introduction of media education are highlighted. The emphasis is on the development by Kharkov scientists of the educator essence and content of the educational competency.
- ДокументНаціональний характер у вимірі міждисциплінарної наукової парадигми(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2015-11-06) Юр’єва, К. А.Розкрито трактування поняття «національний характер» у психології, соціології, антропології. Здійснено огляд дотичних понять: етнічна особистість, базова особистість, модальна особистість, етнічна модель особи, етнічний тип особи. Обґрунтовано актуаль ність і доцільність тлумачення поняття «нація» як політичного утворення, співгромадянства. Раскрыто трактование понятия «национальный характер» в психологии, социологи, антропологии. Сделан обзор близких понятий: этническая личность, базовая личность, модальная личность, этническая модель личности, этнический тип личности. Обоснована актуальность и целесообразность толкования понятия «нация» как политического образования, согражданства. The concept of «national character» in psychology, sociology, anthropology was interpetated. A review of similar concepts: ethnic personality, basic personality, modal personality, ethnic personality model, ethnic style personality. The urgency and expediency interpretation of the «nation» notion as a political entity, co-citizenship.
- ДокументНОРМАТИВНА БАЗА СУЧАСНОГО ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В КИТАЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Го, Іцзян; Чжан, Хао; Чжао, Бейбей; Юр’єва, К. А.Проаналізовано нормативно-правову базу естетичного виховання та його центрального складника – мистецької освіти в Китайській Народній Республіці від 1980-х років до теперішнього часу. Розглянуто, зокрема, такі документи: Конституція Китайської Народної Республіки (1982 р.), Закони Китайської Народної Республіки про освіту (1995 р.) та про обов’язкову освіту (2018 р.), Постанова ЦК КПК та Державної Ради КНР «Про реформу системи народної освіти» (1985 р.), Національний план розвитку шкільної мистецької освіти (2001–2010) (2002 р.), Положення про роботу школи з художнього виховання (2002 р.), Думки Міністерства освіти щодо подальшого зміцнення мистецької освіти в початковій та середній школі (2008 р.), Повідомлення Міністерства освіти про проведення роботи експериментальних округів художньої освіти сільської школи (2013 р.), Кілька висновків Міносвіти щодо сприяння розвитку шкільної мистецької освіти (2014 р.), Думки Міністерства освіти про зміцнення естетичної виховної роботи в коледжах та університетах (2019 р.), Думки Генерального офісу Державної ради щодо всебічного зміцнення та вдосконалення естетичного виховання в школах (2015 р.), Думки Міністерства освіти щодо всебічного поглиблення реформи навчальної програми та реалізації фундаментального завдання Ліде Шурен (2014 р.), Повідомлення партійної групи Міністерства освіти Комуністичної партії Китаю щодо вивчення та впровадження духу важливої відповіді Генерального секретаря Сі Цзіньпіна старому професору Центральної академії образотворчих мистецтв (2018 р.). Серед основних напрямів удосконалення роботи з естетичного виховання дітей і молоді визначено: 1) реформування існуючих і розробку нових навчальних курсів мистецького спрямування та включення їх до навчальних планів закладів освіти всіх типів і рівнів; 2) позакласну та позашкільну мистецьку роботу, що має утворювати єдине культурно-мистецьке середовище закладу освіти та місцевої громади; 3) кадрове забезпечення мистецької освіти всіх закладів освіти; 4) наукові дослідження та міжнародну співпрацю у галузі мистецької освіти; 5) модернізацію матеріально-технічного забезпечення та інформатизацію мистецької освіти. The legal framework of aesthetic education and its central component – art education in the People's Republic of China from the 1980s to the present time is analyzed. In particular, the following documents were considered: the Constitution of the People's Republic of China (1982), the Laws of the People's Republic of China on Education (1995) and on Compulsory Education (2018), Resolution of the Central Committee of the CPC and the State Council of the People's Republic of China "On Reform system of public education" (1985), National plan for the development of school art education (2001-2010) (2002), Regulations on the work of art education schools (2002), Opinions of the Ministry of Education regarding the further strengthening of art education in primary and secondary school (2008), Notice of the Ministry of Education on the implementation of experimental districts of art education in rural schools (2013), Several conclusions of the Ministry of Education regarding the promotion of the development of school art education (2014), Opinions of the Ministry of Education on strengthening aesthetic educational work in colleges and universities (2019), Opinions of the General Office of the State Council on comprehensive strengthening and improvement of aesthetic education in schools (2015), Opinions of the Ministry of Education on Comprehensively Deepening Curriculum Reform and Realizing the Fundamental Task of Lide Shuren (2014), Notice of the Party Group of the Ministry of Education of the Communist Party of China on Studying and Implementing the Spirit of General Secretary Xi Jinping's Important Reply to the Old Professor of the Central Academy of Fine Arts (2018). Among the main areas of improvement of work on aesthetic education of children and youth, the following are defined: 1) reforming existing and developing new educational courses in the artistic direction and including them in the curricula of educational institutions of all types and levels; 2) extracurricular and extracurricular artistic work, which should form a single cultural and artistic environment of the educational institution and the local community; 3) personnel provision of art education in all educational institutions; 4) scientific research and international cooperation in the field of art education; 5) modernization of material and technical support and informatization of art education.
- ДокументОсвіта в реаліях полікультурного українського суспільства(Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2014-09-05) Юр’єва, К. А.У статті схарактеризовано сучасний стан етнонаціональної структури населення України. На основі аналізу концептуальних документів та новітніх навчальних програм зроблено огляд перспективних моделей розвитку освіти в умовах етнокультурного розмаїття сучасного українського суспільства. В статье охарактеризовано современное состояние этнонациональной структуры населения Украины. На основе анализа концептуальных документов и новейших учебных программ осуществлён обзор перспективных моделей развития образования в условиях этнокультурного разнообразия современного украинского общества. The current state of the ethnocultural structure of the society in Ukraine was characterized. On the basis of the critical analysis of the conceptual documents and the updated yllabuses the perspective strategies of education development in the modern ethnoculturally diverse Ukrainian society were outlined.
- ДокументПедагог, новатор, гуманіст: погляд з відстані часу (до 100-річчя з дня народження В. О. Сухомлинського)(ХНПУ імені Г. С. Сковороди; Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2018) Юр’єва, К. А.У статті здійснена рецепція наукового й педагогічного досвіду Василя Сухомлинського, освітянська діяльність якого відома далеко за межами України. На особливу увагу авторки заслуговує еволюція науково-педагогічних поглядів видатного педагога. В статье проанализирован научный и педагогический опыт Василия Сухомлинского, образовательная деятельность которого известна далеко за пределами Украины. Особого внимания автора заслуживает эволюция научно-педагогических взглядов выдающегося педагога. The article deals with the reception of the scientific and pedagogical experience of Vasyl Sukhomlynsky, whose educational activity is well known far beyond Ukraine. Particular attention of the author deserves the evolution of scientific and pedagogical views of the outstanding teacher.
- ДокументПедагогічні технології в підготовці вчителів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Вид-во «Мітра», 2018) Прокопенко, І. Ф.; Іонова, О. М.; Євдокимов, В. І.; Лозова, В. І.; Попова, О. В.; Прокопенко, А. І.; Троцко, А. В.; Юр’єва, К. А.; Якушко, Н. М.Книга, яка пропонується Вашій увазі, є навчальним посібником, основною метою якого є допомога вчителям у використанні педагогічних технологій, наближенні навчального процесу до потреб сьогодення. Ця книга присвячена вчителю. В ній аналізуються педагогічні технології, які дозволяють підвищити ефективність професійної підготовки майбутніх учителів а також подаються відомості про авторські школи викладачів ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Книга, которая предлагается Вашему вниманию, является учебным пособием, основной целью которого является помощь учителям в использовании педагогических технологий, приближении учебного процесса к потребностям сегодняшнего дня. Эта книга посвящена учителю. В ней анализируются педагогические технологии, которые позволяют повысить эффективность профессиональной подготовки будущих учителей а также приводятся сведения об авторских школах преподавателей ХНПУ имени Г. С. Сковороды. The book, which is offered to your attention, is a textbook, the main purpose of which is to help teachers in the use of pedagogical technologies, bringing the learning process to the needs of today. This book is dedicated to the teacher. Pedagogical technologies are analyzed in it, which make it possible to increase the effectiveness of professional training of future teachers, and also provides information about the author’s schools of teachers of the KhNPU named after GS Skovoroda.
- ДокументПерспективи створення регіональної системи громадянської та міжкультурної освіти населення на основі курсу «Культура добросусідства»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Танько, Т. П.; Юр’єва, К. А.; Тарарак, Н. Г.У статті висвітлюєються перспективи створення у Харківському регіоні системи громадянської та міжкультурної освіти населення на основі курсу «Культура добросусідства». Курс спрямовано на на адаптацію молодого покоління до етнокультурного розмаїття. В статье освещені перспективы создания в Харьковском регионе системы гражданскго и межкультурного образования населения на основе курса «Культура добрососедства». Курс направлен на на адаптацию молодого поколения к этнокультурному разнообразию. The topic of perspectives of creation in the Kharkiv region of the system of civic and intercultural education of the population on the basis of the course "Culture of good neighborliness" is covered. The course is aimed at adapting the younger generation to ethnocultural diversity.
- ДокументПроблеми в роботі студентів з КНР над виконавським образом у класі постановки голосу(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-24) Юр’єва, К. А.; Лу, ЧжицюОкреслено проблеми, що виникають у китайських студентів у процесі роботи над виконавським образом вокального твору. Запропоновано розробити на порівняльно-культурологічній основі курси теорії та історії музики Європи, України та Китаю, а також методику роботи над виконавським образом для китайських студентів. The problems that arise for Chinese students in the process of working on the performance image of a vocal piece. It is proposed to develop courses on the theory and history of music of Europe, Ukraine and China on a comparative and cultural basis, as well as a method of working on the performance image of a vocal work for Chinese students.
- ДокументПроектна діяльність студентів у процесі підготовки майбутніх учителів і вихователів до професійної діяльності в умовах етнокультурного різномаіття сучасного суспільства(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Калашник, Л. С.; Новіков, О. В.; Юр’єва, К. А.Висвітлено реалізацію проектно-пошукових методів організації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх учителів і вихователів, спрямованих на комплексне формування всіх складників готовності майбутніх педагогів до професійної діяльності в сучасному етнокультурно розмаїтому соціумі – особистісного, когнітивного, діяльнісного. Індивідуальні й групові проектні методи навчально-пізнавальної діяльності було експериментально запроваджено під час вивчення курсів порівняльного народознавства та порівняльної етнопедагогіки. В експериментальній групі Е1, де було впроваджено індивідуальну проектну роботу, позитивна динаміка виявлена: щодо особистісного складника – 41,6% для достатнього рівня (18,1% в контрольній групі К1) і 1,8% для випереджувального рівня (0,8% в групі К1); щодо когнітивного складника – 53,4% для достатнього рівня (9,1% в групі К1) і 10,0% для випереджувального рівня (3,8% в групі К1); щодо діяльнісного складника – 46,2% для достатнього рівна (7,2% в групі К1) і 7,2% для випереджувального рівня (2,3% в групі К1). В експериментальні групі Е2, де поряд із індивідуальною, було організовано і групову проектну роботу, позитивна динаміка становить: щодо особистісного складника – 49,7% для достатнього рівня (21,3% в контрольній групі К2) і 4,3% для випереджувального рівня (1,5% в групі К2); щодо когнітивного складника – 58,3% для достатнього рівня (7,6% в групі К2) і 9,5% для випереджувального рівня (4,5% в групі К2); щодо діяльнісного складника – 52,1% для достатнього рівна (22,7% в групі К2) і 7,1% для випереджувального рівня (3,0% в групі К2). Результати педагогічного експерименту дають всі підстави стверджувати, що запропоновані зміни методики підготовки майбутніх учителів і вихователів до професійної діяльності в умовах етнокультурного різноманіття сучасного суспільства, а саме залучення студентів до індивідуальної і групової пошуково-проектної діяльності етнографічної спрямованості, сприяє підвищенню результативності означеного процесу. При цьому бачимо суттєвіші зрушення за когнітивним й діяльнісним складниками в порівнянні з особистісним. Освещена реализация проектно-изыскательских методов организации учебно-познавательной деятельности будущих учителей и воспитателей, направленных на комплексное формирование всех составляющих готовности будущих педагогов к профессиональной деятельности в современном этнокультурные разнообразном социуме - личностного, когнитивного, деятельностного. Индивидуальные и групповые проектные методы учебно-познавательной деятельности были экспериментально введены при изучении курсов сравнительного народоведения и сравнительной этнопедагогики. В экспериментальной группе Е1, где была введена индивидуальная проектная работа, положительная динамика выявлена: по личностному компоненту - 41,6% для достаточного уровня (18,1% в контрольной группе К1) и 1,8% для опережающего уровня (0,8% в группе К1) по когнитивному компоненту - 53,4% для достаточного уровня (9,1% в группе К1) и 10,0% для опережающего уровня (3,8% в группе К1) по деятельностному компоненту - 46,2% для достаточного уровня (7,2% в группе К1) и 7,2% для опережающего уровня (2,3% в группе К1). В экспериментальные группе Е2, где вместе с индивидуальной, было организовано и групповую проектную работу, положительная динамика составляет: по личностному компоненту - 49,7% для достаточного уровня (21,3% в контрольной группе К2) и 4,3% для опережающего уровня (1,5% в группе К2); по когнитивному компоненту - 58,3% для достаточного уровня (7,6% в группе К2) и 9,5% для опережающего уровня (4,5% в группе К2); по деятельностному компоненту - 52,1% для достаточного равна (22,7% в группе К2) и 7,1% для опережающего уровня (3,0% в группе К2). Результаты педагогического эксперимента дают все основания утверждать, что предложенные изменения методики подготовки будущих учителей и воспитателей к профессиональной деятельности в условиях этнокультурного многообразия современного общества, а именно привлечение студентов к индивидуальной и групповой поисково-проектной деятельности этнографической направленности, способствует повышению результативности указанного процесса. При этом видим существенные сдвиги в когнитивной и деятельностной составляющих по сравнению с личностной. The realization of project-search methods of the learning and cognitive activity organization of future teachers and educators aimed at the complex formation of all future teachers’ readiness components for the professional activity in the contemporary ethniccultural diverse social medium – personalized, cognitive, and active. Individual and group project methods of learning and cognitive activity have been experimentally introduced during the study of comparative ethnography and comparative ethno pedagogics courses. In the experimental group Е1, where the project work was introduced, the positive dynamics was revealed: as for the personalized component – 41.6% for the satisfactory level (18.1% in the control group К1) and 1.8% for the advanced level (0.8% in the control group К1); as for the cognitive component – 53.4% for the satisfactory level (9.1% in the control group К1) and 10.0% for the advanced level (3.8% in the control group К1); as for the activity component – 46.2% for the satisfactory level (7.2% in the control group К1) and 7.2% for the advanced level (2.3% in the control group К1). In the experimental group Е2, where along with individual there was organized group project work, the positive dynamics is: as for the personalized component – 49/7% for the satisfactory level (21.3% in the control group К2) and 4.3% for the advanced level (1.5% in the control group К2); as for the cognitive component – 58,3% for the satisfactory (7.6% in the control group К2) and 9.5% for the advanced level (4.5% in the control group К2);as for active component – 52.1% for the satisfactory (22.7% in the control group К2) and 7.1% for the advanced level (3.0% in the control group К2). The pedagogical experiment results provide all reasons to state that the proposed methodology changes in the preparing of future teachers and educators for professional activity in the conditions of ethno-cultural diversity of the contemporary society in particular engagement of students into the individual and group project-search activity of ethnic-cultural orientation, facilitates the performance increase of the introduced process. Along with this we notice meaningful progress as for the cognitive component in comparison with personalized one.
- ДокументСпівпраця з громадськими та міжнародними організаціями у сфері міжкультурної та громадської освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-07-15) Юр’єва, К. А.Надзвичайно різнобарвний в етнонаціональному відношенні склад населення Харківської області актуалізує проблему підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах етнокультурного різноманіття сучасного суспільства й освітнього середовища кожного закладу освіти. Цілеспрямована робота в цьому напрямі здійснюється у ХНПУ імені Г. С. Сковороди майже чверть століття. В університеті діє науково-методична лабораторія громадянської та міжкультурної освіти. Укладено Договір про співпрацю з ГО Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток», що опікується розробленням, апробацією і впровадженням програм наскрізного інтегрованого курсу «Культура добросусідства» у закладах освіти всіх рівнів. Як наслідок, у справі громадянської та міжкультурної освіти ХНПУ співпрацює з понад двома десятками міжнародних організацій.Cooperation with Non-Governmental and International Organizations in the Field of Intercultural and Civil Education. The ethnically diverse composition of the Kharkiv region's population actualizes the problem of training future teachers for professional activity in the conditions of the ethnocultural diversity of modern society and the educational environment of each educational institution. Work in this direction has been carried out at H.S. Skovoroda KhNPU for almost a quarter of a century. The university operates a scientific and methodological laboratory of civic and intercultural education. A cooperation agreement was concluded with the NGO Information and Research Center «Integration and Development», which takes care of the development, approval and implementation of integrated course’s «Culture of Good Neighborhood» programs in educational institutions of all levels. As a result, KhNPU cooperates with more than 20 international organizations in the field of civic and intercultural education.
- ДокументСУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ В КИТАЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Юр’єва, К. А.На основі аналізу нормативних документів КНР кінця ХХ – перших двох декад ХХІ століття (Рішення ЦК Комуністичної партії Китаю та Державної ради про поглиблення реформи освіти та всебічне сприяння якісній освіті (1999), План дій з відродження освіти в ХХІ столітті (1999), Національний план розвитку шкільної мистецької освіти (2001–2010) (2002), Положення про роботу школи з художнього виховання (2002), Думки Міністерства освіти щодо подальшого зміцнення мистецької освіти в початковій та середній школі (2008), Контур Національного середньо- та довгострокового плану реформування та розвитку освіти (2010–2020) (2010), Думки Міністерства освіти щодо всебічного поглиблення реформи навчальної програми та реалізації фундаментального завдання Ліде Шурен (2014), Кілька висновків Міносвіти щодо сприяння розвитку шкільної мистецької освіти (2014), Думки Міністерства освіти про зміцнення естетичної виховної роботи в коледжах та університетах (2019), Погляди Генерального офісу Центрального комітету Комуністичної партії Китаю та Генерального офісу Державної ради щодо всебічного зміцнення та вдосконалення шкільного естетичного виховання в нову еру (2020)) простежується динаміка руху по основних аспектах розвитку мистецької освіти: розроблення методології та змісту мистецької освіти, позакласна та позашкільна мистецька робота, кадрове забезпечення, наукові дослідження та міжнародна співпраця в галузі мистецької освіти, модернізація матеріально-технічного забезпечення та інформатизація мистецької освіти. Як окремий аспект виокремлено моніторинг якості мистецької освіти та естетичного виховання. Виявлені сучасні тенденції розвитку мистецької освіти в КНР: пріоритетного розвитку мистецької освіти та естетичного виховання; збереження національної специфіки мистецької освіти та естетичного виховання у сполученні з ідеями соціалізму з китайськими особливостями в нову еру; широкомасштабної інтеграції. Based on the analysis of regulatory documents of the PRC of the end of the 20th – the first two decades of the 21st century (Decision of the Central Committee of the Communist Party of China and the State Council on Deepening Education Reform and Comprehensive Promotion of Quality Education (1999), Action Plan for Revival of Education in the 21st Century (1999), National Plan development of school art education (2001–2010) (2002), Regulations on the work of art education schools (2002), Opinions of the Ministry of Education regarding the further strengthening of art education in primary and secondary schools (2008), Outline of the National medium and long-term reform plan and of Education Development (2010–2020) (2010), Opinions of the Ministry of Education on the comprehensive deepening of the curriculum reform and implementation of the fundamental task of Lide Shuren (2014), Several conclusions of the Ministry of Education on the promotion of the development of school art education (2014), Opinions of the Ministry of Education on strengthening the aesthetic education work in colleges and universities (2019), Views of the General Office of the Central Committee of CPC and the General Office of the State Council on comprehensive strengthening and improvement of school aesthetic education in a new era (2020)) the dynamics of the movement in the main aspects of the development of art education are traced: the development of the methodology and content of art education, extracurricular artistic work, personnel support, scientific research and international cooperation in the field of art education, modernization of material and technical support and informatization of art education. Monitoring of the quality of art and aesthetic education is singled out as a separate aspect. Modern trends in the development of art education in the People's Republic of China have been identified: priority development of art and aesthetic education; preserving the national specificity of art and aesthetic education in combination with the ideas of socialism with Chinese characteristics in the new era; large-scale integration.
- ДокументІнтерактивні форми роботи в підготовці майбутніх учителів і вихователів до професійної діяльності в умовах етнокультурного різноманіття сучасного суспільства(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Калашник, Л. С.; Новіков, О. В.; Юр’єва, К. А.Висвітлено реалізацію однієї з педагогічних умов підготовки майбутніх учителів і вихователів до професійної діяльності в умовах етнокультурного різноманіття сучасного суспільства: добір і застосування широкого спектра інноваційних форм, методів і прийомів роботи. До таких віднесено інтерактивні (для набуття вмінь встановлення взаємодії, ведення діалогу, зокрема з представниками різних культур), тренінгові елементи тренінгів толерантності –розробки М. Араджионі, О.Асмолова, І.Брунової-Калісецької, А. Гусєва, Л. Рюмшиної, Г. Солдатової, І. Терещенко та інших), гейміфікаційні («Павутиння забобонів», «Ярлики», «Дві культури»тощо) методи, спрямовані на комплексне формування всіх складників готовності майбутніх педагогів до професійної діяльності в сучасному етнокультурному соціумі–особистісного, когнітивного, діяльнісного. Різноманітні інноваційні форми і методи навчальної діяльності було експериментально запроваджено під час вивчення курсів порівняльного народознавства та порівняльної етнопедагогіки. Освещена реализация одного из педагогических условий подготовки будущих учителей и воспитателей к профессиональной деятельности в условиях этнокультурного многообразия современного общества: отбор и применение широкого спектра инновационных форм, методов и приемов работы. К таковым отнесены интерактивные (для приобретения умений установления взаимодействия, диалога, в частности с представителями различных культур), тренинговые элементы тренингов толерантности-разработки М. Араджиони, О.Асмолова, И.Бруновой-Калисецкой, А. Гусева, Л. Рюмшиной, Г. Солдатовой, И. Терещенко и др.), геймификационные ( «Паутина предрассудков», «Ярлыки», «Две культуры» и т.п.) методы, направленные на комплексное формирование всех составляющих готовности будущих педагогов к профессиональной деятельности в современном этнокультурном социуме-личностного, когнитивного, деятельностного. Различные инновационные формы и методы учебной деятельности были экспериментально введены при изучении курсов сравнительного народоведения и сравнительной этнопедагогики. The realization of one of the pedagogical conditions in preparing future teachers and educators for professional activity in the conditions of ethno-cultural diversity of the contemporary society has been highlighted: the selection and application of a wide range of innovative forms, methods and work techniques. The following ones were related to: interactive (for abilities acquisition to establish interaction, dialogue conduct, with different cultures representatives in particular), training (tolerance training elements – development works by M. Aragioni, O. Asmolov, I. Brunova-Kalysetska, A. Gusev, L, Riumshyna, G. Soldatova, I. Tereschenko and others), gamificational (“Cobweb of Superstitions”, “Tags”, “Two Cultures” and others) methods, which are aimed at the complex formation of all components of future teachers’ readiness for professional activity in the contemporary ethnicculturally diverse social medium – personalised, cognitive, active. Different innovation forms and methods of the educational activity have been experimentally introduced during course studies of comparative ethnography and comparative ethno-pedagogics. In the experimental group E where selective innovational forms, methods and work techniques were introduced, the positive dynamics has been revealed: as for personalized component – 47.9% for the satisfactory level (21.3% in the control group K) and 4.3% for advanced level (1.5% the control group K); as for the cognitive component – 58.3% for the satisfactory level (7.6% in the control group К) and 9.5% for the advanced level (4.5% in the control group К). The pedagogical experiment results provide all reasons to state that the proposed methodology changes in the preparing of future teachers and educators for professional activity in the conditions of ethno-cultural diversity of the contemporary societyin particular the wide range application of interactive methods and techniques facilitates the increase of the mentioned process performance. Along with this we notice meaningful progress as for the cognitive component in comparison with personalized one.