Перегляд за Автор "Шевченко, Н. О."
Зараз показано 1 - 15 з 15
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИДИ ЗАОХОЧЕННЯ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Ларіна, І. О.; Шевченко, Н. О.У статті визначено провідні види заохочення викладачів закладів вищої освіти в Україні. З’ясовано, що до зазначених видів належать: матеріальні (премії, цінні подарунки, пільгові кредити та ін.), моральні (нагородження почесними званнями, медалями, грамотами тощо) та професійні (переведення на керівні посади, створення комфортних умов праці тощо) заохочення. The article identifies the main types of incentives for teachers of higher education institutions in Ukraine. The study has shown that these types include material (bonuses, valuable gifts, soft loans, etc.), moral (awarding honorary titles, medals, diplomas, etc.) and professional (promotion to management positions, creating comfortable work conditions, etc.) incentives.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ НАРОДОЗНАВСТВА У ПРАКТИЦІ СУЧАСНИХ ДНЗ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-03-24) Шевченко, Н. О.Презентовано сучасний погляд на формування людини-громадянина майбутнього. У результаті ретельного аналізу психолого-педагогічних джерел щодо національного виховання дітей дошкільного віку висвітлено значення використання елементів народознавства у практиці сучасних ДНЗ. Процес формування морального, естетичного та громадянського виховання розглянуто як педагогічно керований, оснований на ідеях загальнонаціонального відродження України, на найкращих здобутках народної педагогіки. Представлен современный взгляд на формирование человека-гражданина будущего. В результате тщательного анализа психолого-педагогических источников относительно национального воспитания детей дошкольного возраста освещено значение использования элементов народоведения в практике современных ДОО. Процесс формирования нравственного, эстетического и гражданского воспитания рассмотрено как педагогически управляемый, основанный на идеях общенационального возрождения Украины, на лучших достижениях народной педагогики. The article is presented modern view of the formation of the Rights – citizen of the future. As a result of careful analysis of psychological and pedagogical sources on national education preschoolers coverage it is analyzed the values of using elements of Ethnology in the practice of modern pre-schools. The formation of moral, aesthetic and civic education is considered as pedagogically driven , based on the ideas of national revival of Ukraine on the best of folk pedagogy.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ФОРМ І МЕТОДІВ У РОБОТІ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Ларіна, І. О.; Шевченко, Н. О.У публікації досліджено використання інноваційних форм та методів у роботі з дітьми дошкільного віку. Мета використання інновацій у закладах дошкільної освіти полягає у формуванні особистісно орієнтованого середовища, що дає можливість створювати умови для забезпечення повноцінного фізичного, духовного, психоемоційного здоров’я дитини, міжособистісної взаємодії дітей, батьків і вихователів. Зазначено, що до провідних інноваційних форм, методів і засобів роботи з дітьми дошкільного віку належать: палички Кюізенера, методика Макоти Шичіда, лепбук, розвивальна дошка тощо. The publication examines the use of innovative forms and methods in working with preschool children. The purpose of using innovations in preschool education institutions is to form a personality-oriented environment that makes it possible to create conditions for ensuring the full physical, spiritual, psycho-emotional health of a child, interpersonal interaction of children, parents and educators. It is noted that the leading innovative forms, methods and means of working with preschool children include: Kuisener sticks, Makota Shichida's methodology, lapbook, developmental board, etc.
- ДокументДуховний розвиток особистості майбутнього вихователя у контексті вирішення проблеми підготовки національних педагогічних кадрів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-03-16) Шевченко, Н. О.У статті набули висвітлення питання підготовки національних педагогічних кадрів на засадах духовного розвитку особистості майбутнього вихователя з опорою на національні культурно-духовні цінності. Підготовка національних педагогічних кадрів, зокрема, вихователів ДНЗ, розглянута як важлива умова вирішення проблеми формування у дітей національних цінностей. Наголошено, що успішна реалізація стратегічних напрямів дошкільної освіти та виховання забезпечується сформованістю у майбутнього вихователя високої духовності. Автором доведено, що духовний розвиток особистості майбутнього фахівця та набуття ним професіоналізму ґрунтуються на засадах ціннісної спрямованості професійно-педагогічної підготовки, орієнтованої на формування у майбутніх фахівців національних культурно-духовних цінностей із використанням ідей та засобів народної педагогіки. В статье освещены вопросы подготовки национальных педагогических кадров на основе духовного развития личности будущего воспитателя с опорой на национальные культурно-духовные ценности. Подготовка национальных педагогических кадров, в частности, воспитателей ДОУ, рассматриваемая как важное условие решения проблемы формирования у детей национальных ценностей. Отмечено, что успешная реализация стратегических направлений дошкольного образования и воспитания обеспечивается сформированностью у будущего воспитателя высокой духовности. Автором доказано, что духовное развитие личности будущего специалиста и приобретение им профессионализма основываются на принципах ценностной направленности профессионально-педагогической подготовки, ориентированной на формирование у будущих специалистов национальных культурно-духовных ценностей с использованием идей и средств народной педагогики.The article talks about the problem of training national pedagogical staff on the basis of the spiritual development of a future teacher’s personality based on the national cultural-spiritual values. Training national pedagogical staff, particularly teachers of kindergartens, is considered as an important condition of solving the problem of the formation of children’s national values. It is noted that the successful implementation of the strategic directions of preschool education and upbringing is provided by the high level of a future teacher’s spirituality. The author proves that the spiritual development of a future specialist’s personality and his acquisition of professionalism are based on the principles of the value orientation of the professionalpedagogical training aimed at the formation of future specialists’ national culturalspiritual values with the use of ideas and means of national pedagogics.
- ДокументДУХОВНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИХОВАТЕЛЯ У КОНТЕКСТІ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ НАЦІОНАЛЬНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-02-26) Шевченко, Н. О.У статті набули висвітлення питання підготовки національних педагогічних кадрів на засадах духовного розвитку особистості майбутнього вихователя з опорою на національні культурно-духовні цінності. Підготовка національних педагогічних кадрів, зокрема, вихователів ДНЗ, розглянута як важлива умова вирішення проблеми формування у дітей національних цінностей. Наголошено, що успішна реалізація стратегічних напрямів дошкільної освіти та виховання забезпечується сформованістю у майбутнього вихователя високої духовності. Автором доведено, що духовний розвиток особистості майбутнього фахівця та набуття ним професіоналізму ґрунтуються на засадах ціннісної спрямованості професійно-педагогічної підготовки, орієнтованої на формування у майбутніх фахівців національних культурно-духовних цінностей із використанням ідей та засобів народної педагогіки. В статье освещены вопросы подготовки национальных педагогических кадров на основе духовного развития личности будущего воспитателя с опорой на национальные культурно-духовные ценности. Подготовка национальных педагогических кадров, в частности, воспитателей ДОУ, рассматриваемая как важное условие решения проблемы формирования у детей национальных ценностей. Отмечено, что успешная реализация стратегических направлений дошкольного образования и воспитания обеспечивается сформированностью у будущего воспитателя высокой духовности. Автором доказано, что духовное развитие личности будущего специалиста и приобретение им профессионализма основываются на принципах ценностной направленности профессионально-педагогической подготовки, ориентированной на формирование у будущих специалистов национальных культурно-духовных ценностей с использованием идей и средств народной педагогики. The article talks about the problem of training national pedagogical staff on the basis of the spiritual development of a future teacher’s personality based on the national cultural-spiritual values. Training national pedagogical staff, particularly teachers of kindergartens, is considered as an important condition of solving the problem of the formation of children’s national values. It is noted that the successful implementation of the strategic directions of preschool education and upbringing is provided by the high level of a future teacher’s spirituality. The author proves that the spiritual development of a future specialist’s personality and his acquisition of professionalism are based on the principles of the value orientation of the professionalpedagogical training aimed at the formation of future specialists’ national culturalspiritual values with the use of ideas and means of national pedagogics.
- ДокументНАЦІОНАЛЬНІ ЦІННОСТІ ВИХОВАННЯ В СІМ’Ї ТА ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Шевченко, Н. О.У публікації розглянуто національні цінності виховання в сім'ї та закладах дошкільної освіти в країнах Західної Європи. Основними цінностями, які є провідними для європейської системи виховання, виступають свобода, самостійність, індивідуальність. Зазначено, що до національних цінностей, які активно прищеплюються дітям дошкільного віку в країнах Західної Європи як в сім’ї, так і в закладах дошкільної освіти, належать: свобода, самостійність, індивідуальність, демократія, формування творчих здібностей, уміння мати особисту думку та її захищати, створювати нормальні взаємовідносини дитини зі своїми однолітками, пунктуальність, обов’язковість та деякі інші. The publication examines the national values of upbringing in the family and preschool education institutions in the countries of Western Europe. Freedom, independence, and individuality are the main values leading the European education system. It is noted that the national values that are actively inculcated in preschool children in the countries of Western Europe both in the family and in preschool education institutions include: freedom, independence, individuality, democracy, the formation of creative abilities, the ability to have a personal opinion and its protect, create normal relations of the child with his peers, punctuality, obligation and some others.
- ДокументПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ НА ЗАСАДАХ ДУХОВНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИХОВАТЕЛЯ(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2017-06-23) Шевченко, Н. О.Підготовка національних педагогічних кадрів, зокрема, вихователів дошкільних навчальних закладів, є важливою умовою вирішення проблеми формування національних цінностей підростаючого покоління. Будучи засвоєними й визнаними, виявленими в емоційній сфері та в суб’єктно-особистісній діяльності, цінності безпосередньо впливають на становлення професіоналізму майбутнього педагога. Відзначимо, що висока духовність є суттєвою ознакою української ментальності. Народна педагогіка, за переконанням дослідників, є основним етнопедагогічним компонентом відродження і розвитку сучасної системи освіти, а засоби народної педагогіки представляють цілісну систему поглядів і узагальнюючу теорію, що дозволяє використовувати весь цей виховний потенціал в практиці сучасної освіти. При підготовці майбутніх вихователів необхідно враховувати, що формування національних духовно-культурних цінностей особистості вихованця вони мають розпочинати з самого раннього віку дитини. Подготовка национальных педагогических кадров, в частности, воспитателей дошкольных учебных заведений, является важным условием решения проблемы формирования национальных ценностей подрастающего поколения. Будучи усвоенными и признанными, выявленными в эмоциональной сфере и в субъектно-личностной деятельности, ценности непосредственно влияют на становление профессионализма будущего педагога. Отметим, что высокая духовность является существенным признаком украинской ментальности. Народная педагогика, по убеждению исследователей, является основным этнопедагогическим компонентом возрождения и развития современной системы образования, а средства народной педагогики представляют целостную систему взглядов и обобщающую теорию, что позволяет использовать весь этот воспитательный потенциал в практике современного образования. При подготовке будущих воспитателей необходимо учитывать, что формирование национальных духовно-культурных ценностей личности воспитанника они должны начинать с самого раннего возраста ребенка. The training of national pedagogical staff, in particular, preschool educators, is an important condition for solving the problem of forming the national values of the younger generation. Being assimilated and recognized, revealed in the emotional sphere and in the subject-personality activity, values directly affect the formation of the professionalism of the future teacher. We note that high spirituality is an essential feature of Ukrainian mentality. Folk pedagogy, according to researchers, is the main ethnopedagogical component of the revival and development of the modern system of education, and the means of folk pedagogy represent a holistic system of views and a generalizing theory that allows the use of all this educational potential in the practice of modern education. In the preparation of future educators it is necessary to consider that the formation of national spiritual and cultural values of the person of the pupil, they must begin from the very early age of the child.
- ДокументРеалізація технології формування естетичної культури майбутніх вихователів(Класичний приватний університет, Запоріжжя; Видавничий дім "Гельветика", 2020) Давидова, М. О.; Ковтун, А. В.; Шевченко, Н. О.Стаття присвячена одній з актуальних проблем у професійній та дошкільній освіті – формуванню естетичної культури майбутніх вихователів. Визначено проблеми формуванню естетичної культури майбутніх вихователів у контексті проєкту Концепції розвитку дошкільної освіти в Україні. Охарактеризовано суть поняття «естетична культура» та визначено показники (ставлення до формування власної естетичної культури, естетичні знання (естетичний кругозір), залученість в естетичну діяльність) та рівні сформованості естетичної культури майбутніх вихователів (високий, середній, низький). Статья посвящена одной из актуальных проблем в профессиональном и дошкольном образовании – формированию эстетической культуры будущих воспитателей. Определены проблемы формирования эстетической культуры будущих воспитателей в контексте проекта Концепции развития дошкольного образования в Украине. Охарактеризованы сущность понятия «эстетическая культура» и определены показатели (отношение к формированию собственной эстетической культуры, эстетические знания (эстетический кругозор), вовлеченность в эстетическую деятельность) и уровни сформированности эстетической культуры будущих воспитателей (высокий, средний, низкий). The article is devoted to one of the current problems in vocational and preschool education – the formation of aesthetic culture of future educators. Problems of formation of aesthetic culture of future educators in the context of the project of the Concept of development of preschool education in Ukraine are defined. The essence of the concept of “aesthetic culture” is characterized and indicators (attitude to the formation of one’s own aesthetic culture, aesthetic knowledge (aesthetic outlook), involvement in aesthetic activities) and levels of formation of aesthetic culture of future educators (high, medium, low) are determined.
- ДокументРозвиток інклюзивного підходу до організації роботи закладів дошкільної та середньої освіти у контексті освітніх інновацій у підготовці педагогічних кадрів(Педагогічні науки : періодичний науковий журнал, 2019-11-20) Григоренко, В. Л.; Пахомова, Л. В.; Шевченко, Н. О.У статті репрезентовано результати теоретичного аналізу процесу розвитку інклюзивного підходу до організації роботи закладів освіти у контексті освітніх інновацій у підготовці майбутніх вихователів дітей дошкільного віку та вчителів початкової школи. Встановлено, що впровадження такого підходу в Україні потребує концептуальної зміни філософії освіти і методології підготовки педагогічних кадрів, що зумовлює постійний пошук і реалізацію інноваційних педагогічних технологій, зокрема таких, як тренінг, менторинг, тьюторинг, коучинг, що розвивають у майбутнього педагога здатність створювати простір рівних, підтримуючи толерантне ставлення до дітей різних категорій, у тому числі дітей з інвалідністю. У ході експериментального дослідження стану готовності майбутніх фахівців до впровадження інновацій в умовах інклюзивної освіти доведено необхідність наближення реалій професійної підготовки вихователів та вчителів до умов майбутньої професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі шляхом впровадження квазіпрофесійних технологій. В статье представлены результаты теоретического анализа процесса развития инклюзивного подхода к организации работы учреждений образования в контексте образовательных инноваций в подготовке будущих воспитателей детей дошкольного возраста и учителей начальной школы. Установлено, что внедрение такого подхода в Украине требует концептуального изменения философии образования и методологии подготовки педагогических кадров, что приводит к постоянному поиску и реализации инновационных педагогических технологий, таких, как тренинг, менторинг, тьюторинг, коучинг, развивающие у будущего педагога способность создавать пространство равных, поддерживая толерантное отношение к детям разных категорий, в том числе детей с инвалидностью. В ходе экспериментального исследования состояния готовности будущих специалистов к внедрению инноваций в условиях инклюзивного образования доказана необходимость приближения реалий профессиональной подготовки воспитателей и учителей к условиям будущей профессиональной деятельности в инклюзивной образовательной среде путем внедрения квазипрофессиональных технологий. The article presents the results of the theoretical analysis of the development of an inclusive ap-proach to the organization of educational institutions work in the context of educational innovations in the training of future kindergarten teachers and elementary school teachers. It was determined that the implementation of such an approach in Ukraine requires a conceptual change of the philosophy of education and methodology of teaching staff training, which determines the constant search and implemen-tation of innovative pedagogical technologies, such as training, mentoring, tutoring, coaching. They develop the future teacher’s ability to create an atmosphere in which children are equal, supporting a tolerant attitude towards children of various categories, including children with disabilities. In the course of an experimental study of future specialists’ readiness to implement innovations in the context of in-clusive education, the necessity of approaching the realities of the professional training of kindergarten teachers and educators to the conditions of the future professional activity in the inclusive educational environment by introducing quasi-professional technologies was proved.
- ДокументСистемно-структурний підхід до обґрунтування соціально-педагогічної технології розвитку соціальності дітей в умовах інклюзивної освіти(Національна академія педагогічних наук України, Науково-дослідний центр проблем соціальної педагогіки та соціальної роботи Національної академії педагогічних наук України та Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, 2021) Рассказова, О. I.; Григоренко, В. Л.; Шевченко, Н. О.У статті висвітлено результат концептуального обґрунтування соціально-педагогічної технології розвитку соціальності дітей в умовах інклюзивної освіти з позицій системно-структурного підходу. Розроблено системно-структурну модель розвитку соціальності здобувачів освіти; розглянуто об’єкт і суб’єктів, розкрито мету розвитку соціальності здобувачів освіти в умовах впровадження інклюзивного підходу в освіті, пов’язану з удосконаленням здатності особистості дитини до соціальної взаємодії, визначено завдання, принципи, зміст, форми, методи засоби розвитку соціальності, результат досліджуваного процесу, що відбиває динаміку набуття дитиною здатності до соціальної взаємодії, а саме: вдосконалення соціально значущих та соціальних якостей, засвоєння соціальних емоційних реакцій, збагачення соціальних знань та вмінь, засвоєння гуманістичних цінностей, осмислення людиною себе як члена суспільства, визначення своїх позицій в ньому, напрацювання різних форм самовиявлення у різних видах соціальної поведінки, звичних реакцій у певних соціальних діях, усвідомлення себе суб’єктом власної діяльності. В статье освещены результат концептуального обоснования социально-педагогической технологии развития социальности детей в условиях инклюзивного образования с позиций системно-структурного подхода. Разработана системно-структурная модель развития социальности соискателей образования; рассмотрены объект и субъекты, раскрыты цели развития социальности соискателей образования в условиях внедрения инклюзивного подхода в образовании, связанные с совершенствованием способности личности ребенка к социальному взаимодействию, определены задачи, принципы, содержание, формы, методы средства развития социальности, результат исследуемого процесса, который отражает динамику приобретения ребенком способности к социальному взаимодействию, а именно: совершенствование социально значимых и социальных качеств, усвоение социальных эмоциональных реакций, обогащение социальных знаний и умений, усвоение гуманистических ценностей, осмысление человеком себя как члена общества, определение своих позиций в нем, наработки различных форм самовыражения в различных видах социального поведения, привычных реакций в определенных социальных действиях, осознание себя субъектом собственной деятельности. The article highlights the result of the conceptual substantiation of the socio-pedagogical technology for the development of the sociality of children in the conditions of inclusive education from the standpoint of the systemic and structural approach. A systemic-structural model for the development of the sociality of education seekers has been developed; the object and subjects are considered, the goals of the development of the sociality of education seekers in the context of the introduction of an inclusive approach in education are revealed, related to the improvement of the child's personality for social interaction, the tasks, principles, content, forms, methods of the means for the development of sociality are determined, the result of the process under study, which reflects the dynamics the child's acquisition of the ability for social interaction, namely: improving socially significant and social qualities, mastering social emotional reactions, enriching social knowledge and skills, assimilating humanistic values, understanding a person himself as a member of society, defining his positions in it, developing various forms of self-expression in various types of social behavior, habitual reactions in certain social actions, awareness of oneself as a subject of one's own activity.
- ДокументУКРАЇНСЬКІ ПРОСВІТНИКИ МИНУЛОГО ЩОДО ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОЇ СФЕРИ ОСОБИСТОСТІ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Шевченко, Н. О.В статті розглянуто питання національних цінностей у контексті проблеми виховання особистості на основі виховних національних традицій, які завжди привертали увагу відомих громадських діячів та педагогів минулого. Розкрито ідеї вчених, що дозволило розглядати національну самосвідомість як комплексну характеристику особистості, що ґрунтується на уявленні і усвідомленні себе як одиниці своєї нації, яка є відмінною від всіх інших націй. Таке усвідомлення виявляється у співвідношенні свого статусу, своїх уявлень і цінностей з цінностями нації, вимогами й особливостями свого національного середовища. Вивчення спадщини діячів минулого переконує, що розвиток духовних цінностей, які формують у дітей та молоді загальнонаціональний суспільний ідеал, єдину національну ідею, загальновизнану ідеологію державотворення, розвинену національну самосвідомість, є однією з основних педагогічних проблем, яка може бути вирішеною передусім освітніми засобами. The article deals with the issue of national values in the context of the problem of personality education on the basis of educational national traditions, which have always attracted the attention of famous public figures and teachers of the past. The ideas of scientists are revealed, which allowed to consider national consciousness as a complex characteristic of the personality, based on the and awareness of themselves as a unit of their nation, which is different from all other nations. This awareness is manifested in the correlation of one's status, perceptions and values with the values of the nation, the requirements and peculiarities of its national environment. The study of the heritage of past figures convinces that the development of spiritual values that form in children and youth a national social ideal, a single national ideal, a single national idea, a universally recognized ideology of state-building, developed national consciousness, is one of the main pedagogical problems that can be solved primarily by educational means.
- ДокументФормирование у дошкольников национальных ценностей как профессиональное назначение воспитателя детского дошкольного учреждения(European Applied Sciences, 2013-05) Шевченко, Н. О.Представлен современный взгляд на роль воспитателя детского дошкольного учреждения как субъекта процесса формирования у воспитанников национальных ценностей. В результате анализа более 50 психолого-педагогических источников по развитию ценностной сферы человека раскрыто значение системы национальных ценностей в воспитании ребенка дошкольного возраста в детском дошкольном учреждении. Процесс формирования у детей национальных ценностей рассмотрен как педагогически управляемый, основанный на идеях общенационального возрождения Украины, на лучших достижениях народной педагогики. Подано обобщенное представление о кмпетентностях специалиста по дошкольному воспитанию в образовательном процессе, требования к сформированности его ценностной сферы, а также, в целом, к уровню подготовки будущего воспитателя детского дошкольного учреждения как субъекта формирования национальных цінностей воспитанников. There is given a modern view to the role of a pre-school teacher as a type of person who will form children’s national values in the process of education. More than 50 psycologo-pedagogical sources about the development of human values have been analized. As a result the importance of these values in pre-school education was disclosed. The process of forming pre-schoolers’ national values was regarded as pedagogically be controlled and based on the ideas of Ukraine national regeneration and on the best achievements of national education. It was given a generalized conception about the specialist’s competence in pre-school educational process, also the requirements for having totally formed set of values and for the educational training level of a future pre-school teacher as a whole. This teacher has to be a type of person who will form the national values in his/her pupils. Презентовано сучасний погляд на призначення вихователя дитячого навчального закладу як суб’єкта процесу формування у вихованців національних цінностей. У результаті аналізу більш ніж 50 психолого-педагогічних джерел щодо розвитку ціннісної сфери людини висвітлено значення системи національних цінностей у вихованні дитини дошкільного віку в дитячому навчальному закладі. Процес формування у дітей національних цінностей розглянуто як педагогічно керований, оснований на ідеях загальнонаціонального відродження України, на найкращих здобутках народної педагогіки. Подано узагальнене уявлення про компетентності фахівця з дошкільного виховання, вимоги до сформованості його цінностної сфери, а також, у цілому, до рівня підготовки майбутнього вихователя дитячого навчального закладу як суб’єкта формування національних цінностей вихованців.
- ДокументФормування екологічної культури дітей дошкільного віку у процесі художньо-творчої роботи з природним матеріалом(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій» (ПНДІЕІ), 2019-03-01) Шевченко, Н. О.У статті розглянуто проблему формування екологічної культури дітей дошкільного віку у процесі художньо-творчої роботи з природним матеріалом. Екологічну культуру розкрито як тип життєдіяльності людини, який унаслідується дитиною від дорослих у процесі побудови взаємовідносин з навколишнім середовищем, що сприяють здоровому способу життя, розумній самоорганізації сутнісних сил людини в умовах конкретного природного середовища. Визначено, що спілкування з об’єктами довкілля, особливо тактильний контакт з природним матеріалом під час занять ручною працею, зумовлює розвиток емоційної сфери дошкільника, сприяє отриманню нових вражень, почуттів, переживань, що забезпечує активізацію процесу пізнання світу й, у свою чергу, створює можливості для набуття практичного досвіду взаємодії дітей з природою у різних видах образотворчої діяльності. Робота з природним матеріалом під час занять ручною працею виступає ефективним засобом формування екологічної культури дошкільників за умови грамотного педагогічного керівництва їх діяльністю. Керівництво передбачає зростання рівня самостійності дітей, а також цілеспрямованого використання системи екологічно-виховних питань, ситуацій, пізнавальних завдань, що стимулюють активність дітей протягом заняття. В статье рассмотрена проблема формирования экологической культуры детей дошкольного возраста в процессе художественно-творческой работы с природным материалом. Экологическую культуру раскрыто как тип жизнедеятельности человека, который унаследуется ребенком от взрослых в процессе построения взаимоотношений с окружающей средой, способствующих здоровому образу жизни, разумной самоорганизации сущностных сил человека в условиях конкретной природной среды. Определено, что общение с объектами окружающей среды, особенно тактильный контакт с природным материалом во время занятий ручным трудом, обусловливает развитие эмоциональной сферы дошкольника, способствует получению новых впечатлений, чувств, переживаний, обеспечивает активизацию процесса познания мира и, в свою очередь, создает возможности для приобретения практического опыта взаимодействия детей с природой в разных видах деятельности по изобразительному искусству . Работа с природным материалом во время занятий ручным трудом выступает эффективным средством формирования экологической культуры дошкольников при условии грамотного педагогического руководства их деятельностью. Руководство предполагает рост уровня самостоятельности детей, а также целенаправленного использования системы экологически-воспитательных вопросов, ситуаций, познавательных задач, стимулирующих активность детей в течение занятия. The article considers the problem of the formation of the ecological culture of preschool children in the process of artistic and creative work with natural material. Ecological culture is disclosed as a type of human activity that is inherited by a child from adults in the process of building relationships with the environment, contributing to a healthy lifestyle, the rational self-organization of the essential human forces in a particular natural environment. It has been determined that communication with environmental objects, especially tactile contact with natural material during manual labor classes, determines the development of the emotional sphere of a preschooler, contributes to new impressions, feelings, experiences, ensures the activation of the process of cognition of the world and, in turn, creates opportunities for acquiring practical experience in the interaction of children with nature in various types of activities in the visual arts. Working with natural material during manual labor is an effective means of shaping the ecological culture of preschoolers, provided that they have competent pedagogical guidance. The manual assumes an increase in the level of independence of children, as well as the targeted use of a system of environmental and educational issues, situations, cognitive tasks that stimulate the activity of children during the class.
- ДокументФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДНЗ(Вид-во "Точка", 2015-05-22) Шевченко, Н. О.Формування національної культури майбутнього вихователя ДНЗ має великий вплив на його професійно-кваліфікаційну характеристику. Це фахівець, до компетентностей якого належить загально-культурна, яка розуміється як здатність до розвитку культури особистості і суспільства в різних аспектах, що передбачає спроможність аналізувати й оцінювати найважливіші досягнення національної, європейської та світової науки й культури, знати рідну й іноземні мови, застосовувати навички мовлення та норми відповідної мовної культури. Формирование национальной культуры будущего воспитателя ДУЗ оказывает большое влияние на его профессионально-квалификационную характеристику. Это специалист, в компетентность которого входит общекультурная, которая понимается как способность к развитию культуры личности и общества в различных аспектах, что предполагает способность анализировать и оценивать важнейшие достижения национальной, европейской и мировой науки и культуры, знать родной и иностранные языки, применять навыки речи и нормы соответствующей языковой культуры.
- ДокументІнноваційні підходи до розвитку національної ідентичності дітей – новий виклик у підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2019-04-24) Григоренко, В. Л.; Шевченко, Н. О.Висвітлена необхідність формування національної ідентичності дитини починаючи з раннього віку. Визначено, що головною умовою ефективної підтримки розвитку і соціалізації дітей дошкільного віку на основі національного виховання, сприяння їхній ідентифікації як громадян української держави є відповідна підготовка майбутнього вихователя. Актуальне надсучасне завдання, що постає перед системою вищої педагогічної освіти це використання у підготовці вихователів закладів дошкільної освіти національних цінностей, трансформованих відповідно реаліям та вимогам суспільства. Освещена необходимость формирования национальной идентичности ребенка начиная с раннего возраста. Определено, что главным условием эффективной поддержки развития и социализации детей дошкольного возраста на основе национального воспитания, содействие их идентификации как граждан украинского государства является соответствующая подготовка будущего воспитателя. Актуальное современное задание, которое стоит перед системой высшего педагогического образования это использование в подготовке воспитателей учреждений дошкольного образования национальных ценностей, трансформированных в соответствии реалиям и требованиям общества. The necessity of forming the national identity of the child from an early age is highlighted. It is determined that the main condition for the effective support of the development and socialization of preschool children on the basis of national education, the promotion of their identification as citizens of the Ukrainian state is the appropriate training of the future teacher. The current contemporary task facing the system of higher pedagogical education is the use of national values in the training of teachers of pre-school educational institutions, transformed in accordance with the realities and requirements of society.