Перегляд за Автор "Туренко, Н. М."
Зараз показано 1 - 15 з 15
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАртикуляційна гімнастика як основа формування фонем та корекції порушень звуковимови у дошкільників(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Гусєва, С. О.; Туренко, Н. М.У статті розглядається артикуляційна гімнастика як основа формування фонем та корекції порушень звуковимови у дошкільників. В статье рассматривается артикуляционная гимнастика как основа формирования фонем и коррекции нарушений звукопроизношения у дошкольников. The article discusses articulation gymnastics as the basis for the formation of phonemes and the correction of violations of the sound pronunciation of preschoolers.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ «ЛЕГО»-ТЕХНОЛОГІЙ У КОРЕКЦІЇ ЗВУКОВИМОВИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ ТРЕТЬОГО РІВНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Козак, Р. С.; Туренко, Н. М.У публікації проаналізовано використання «ЛЕГО»-технологій у корекції звуковимови дітей дошкільного віку. Використання «ЛЕГО»-конструювання у корекції звуковимови з дітьми дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення дає можливість підняти на більш високий рівень розвиток пізнавальної активності, сприяє збагаченню активного словника, розвитку психічних процесів, зв’язного, граматично правильного монологічного та діалогічного мовлення, фонематичних процесів і володіння мовою як засобом спілкування та культури, розвитку ініціативи і творчих здібностей на основі співробітництва з дорослими й однолітками. The publication analyses the use of LEGO technologies in the correction of preschool children's sound pronunciation. The use of "LEGO" construction in the correction of sound pronunciation with preschool children with general underdevelopment of speech makes it possible to raise the development of cognitive activity to a higher level, promotes the enrichment of active vocabulary, development of mental processes, coherent, grammatically correct monologue and dialogue speech, phonemic processes and language proficiency as a means of communication and culture, development of initiative and creativity through cooperation with adults and peers.
- ДокументВнесок Н. М. Трауготт у розвиток вітчизняної дефектології(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-05-18) Туренко, Н. М.У статті розглядається постать Н. М. Трауготт та її внесок у розвиток вітчизняної дефектології. Її відкриття, здобутки та досвід міститься в багатьох наукових працях та публікаціях. Спеціалістам, які займаються проблемами корекції мовлення дітей будуть корисними основні праці Н. М. Трауготт, присвячені проблемам патології мовлення. В статье рассматривается фигура Н. Н. Трауготт и ее вклад в развитие отечественной дефектологии. Ее открытия, достижения и опыт содержится во многих научных трудах и публикациях. Специалистам, которые занимаются проблемами коррекции речи детей будут полезными основные труды Н. Н. Трауготт, посвященные проблемам патологии речи. The article considers the figure of N. M. Traugott and her contribution to the development of domestic defectology. Her discovery, achievements and experience are contained in many scientific works and publications. The main works of N. M. Traugott on the problems of speech pathology will be useful to specialists who deal with the problems of correction of children's speech.
- ДокументДО ПИТАННЯ КЛАСИФІКАЦІЇ ДИСГРАФІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Пастушенко, Д. О.; Туренко, Н. М.У публікації розглянуто питання класифікації дисграфії. Дисграфія та дислексія належать до порушень писемного мовлення. Зазначено, що аналіз психолого-педагогічної та спеціальної літератури показав, що сьогодні існує декілька підходів до розуміння поняття дисграфія. В основу класифікацій покладено різні підходи, критерії. Найбільш уживаною є класифікація Р. Лалаєвої, якою переважно користуються сьогодні. The issue of classification of dysgraphia is considered in the publication. Dysgraphia and dyslexia are disorders written speech. It is noted that the analysis of psychological-pedagogical and special literature showed that today there are several approaches to understanding the concept of dysgraphia. Classifications are based on different approaches and criteria. The classification of R. Lalaeva, which is mostly used today, is the most widely used.
- ДокументКомунікаційна система обміну зображеннями в роботі з аутистами(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-20) Синельникова, Д.; Туренко, Н. М.Визначена комунікаційна система обміну зображеннь в роботі з аутистами. Определенна коммуникационная система обмена изображений в работе с аутистами.
- ДокументКінезіотейпування у логопедичній практиці(ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Чернігівський національний технологічний університет, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Туренко, Н. М.; Шах, М. О.Авторами у даній статті було порушено тему кінезіотейпування у логопедичній практиці. Кінезіологія («кінезис» – рух, «логос» – вчення) – це наукова і практична дисципліна, що вивчає м’язові рухи у всіх їх проявах. Вона вміщує в себе такі розділи, як основи руху, біомеханіку, особливості нервово-м’язової передачі і основні принципи роботи м’язів. Тейпування вважається основним методом кінезіології. Авторами в данной статье была затронута тема кинезиотейпувания в логопедической практике. Кинезиология ( «кинезис» – движение, «логос» – учение) – это научная и практическая дисциплина, изучающая мышечные движения во всех их проявлениях. Она включает в себя такие разделы, как основы движения, биомеханику, особенности нервно-мышечной передачи и основные принципы работы мышц. Тейпувание считается основным методом кинезиологии.The authors in this article have touched on the topic of kinesiotherapy in speech therapy practice. Kinesiology ("kinesis" – movement, "logos" – teaching) is a scientific and practical discipline that studies muscular movements in all their manifestations. It includes sections such as the fundamentals of movement, biomechanics, peculiarities of neuromuscular transmission and the basic principles of muscle function. Taping is considered to be the main method of kinesiology.
- ДокументМасаж піднебіння в післяопераційний період при ринолалії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Бірюкова, В. В.; Туренко, Н. М.Логопедичний масаж, до складу якого входить масаж піднебіння, є невід'ємним компонентом реабілітаційно-корекційного процесу дитини з ринолалією. Він є одним із найдієвіших засобів профілактики вторинних деформацій верхньої щелепи та мовленнєвої реабілітації, що необхідний для появи та розвитку мовленнєвої функції. Логопедический массаж, в состав которого входит массаж неба, является неотъемлемым компонентом реабилитационно-коррекционного процесса ребенка с ринолалией. Он является одним из самых действенных средств профилактики вторичных деформаций верхней челюсти и речевой реабилитации, который необходим для появления и развития речевой функции. Speech therapy massage, which includes sky massage, is an integral component of the rehabilitation and correctional process of a child with rhinolalia. It is one of the most effective means of preventing secondary deformities of the upper jaw and speech rehabilitation, which is necessary for the emergence and development of speech function.
- ДокументПРОБЛЕМА ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДІТЬМИ З МОВЛЕННЄВИМИ ПОРУШЕННЯМИ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-05-15) Туренко, Н. М.; Осьмачко, С. А.Останнім часом спостерігається активна інтеграція України в європейський простір як в соціально-економічному так і в освітньому напрямах. За новими стандартами іноземна мова обов’язково вивчається тільки з першого класу загальноосвітньої школи, а в дитячих садках додатково за бажанням батьків. Cьогодні зустрічаються випадки, коли іноземну мову вивчають діти із мовними порушеннями, серед яких значна кількість з загальним недорозвитком мовлення. Дітям, які мають вади мовлення рекомендується вивчення іноземної мови лише при наявності сформованих мовних структур рідної мови, навчання відбувається в тісній взаємодії логопеда та викладача іноземної мови з урахуванням специфіки мовного дефекту та індивідуальних особливостей дошкільника. Малюкам з важкими мовними порушеннями вивчення не рекомендоване. В последнее время наблюдается активная интеграция Украины в европейское пространство как в социально-экономическом так и в образовательном направлениях. По новым стандартам иностранный язык обязательно изучается только с первого класса общеобразовательной школы, а в детских садах дополнительно по желанию родителей. Сегодня встречаются случаи, когда иностранный язык изучают дети с речевыми нарушениями, среди которых значительное количество с общим недоразвитием речи. Детям, имеющим недостатки речи рекомендуется изучение иностранного языка только при наличии сложившихся языковых структур родного языка, обучение происходит в тесном взаимодействии логопеда и преподавателя иностранного языка с учетом специфики речевого дефекта и индивидуальных особенностей дошкольника. Малышам с тяжелыми речевыми нарушениями изучение не рекомендуется. Recently there has been active integration of Ukraine into the European space both in the socio-economic and educational areas. According to the new standards, the foreign language is studied only from the first grade of the general education school, and in kindergartens additionally at the request of the parents. Today, there are cases when a foreign language is studied by children with speech disorders, among which a significant number with a general underdevelopment of speech. Children who have speech deficiencies are recommended to study a foreign language only in the presence of existing language structures of the native language, instruction occurs in close interaction between the speech therapist and the teacher of a foreign language, taking into account the specific speech defect and the individual characteristics of the preschool child. Children with severe speech disorders are not recommended for study.
- ДокументПроблема оздоровлення дітей на Слобожанщині в кінці ХІХ – на початку ХХ століття(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Туренко, Н. М.У даній статті було проаналізовано проблему оздоровлення дітей на Слобожанщині в кінці ХІХ – на початку ХХ століття. Одним із шляхів вирішення проблеми оздоровлення дітей на Слобожанщині в кінці ХІХ – початку ХХ ст. стало заснування прогресивною громадськістю ясел та ясел притулків. Зазначено, що особливістю цих закладів стало те, що діти отримували в них усе необхідне для їх правильного розвитку, збереження здоров’я та самого життя. В данной статье были проанализированы проблемы оздоровления детей на Слобожанщине в конце ХIХ – начале ХХ века. Одним из путей решения проблемы оздоровления детей на Слобожанщине в конце ХІХ – начале ХХ ст. стало основание прогрессивной общественностью яслей и яслей приютов. Отмечено, что особенностью этих заведений стало то, что дети получали в них все необходимое для их правильного развития, сохранения здоровья и самой жизни. This article analyzes the problems of improving the health of children in Slobozhanshchina in the late nineteenth and early twentieth centuries. One of the ways to solve the problem of improving the health of children in Slobozhanshchina in the late nineteenth and early twentieth centuries was the establishment of crèches and orphanages by the progressive public. It is noted that the peculiarity of these institutions was that children in them received everything they needed for their proper development, preservation of health and life itself.
- ДокументРобочий зошит на друкованій основі з курсу «Логопедія» (модуль «Ринолалія»)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Туренко, Н. М.; Науменко, Н. В.У робочому зошиті представлені практичні завдання за темами курсу «Логопедія» (модуль «Ринолалія») для самостійної роботи здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня. Робочий зошит розроблено для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 016 «Спеціальна освіта» та викладачів, які викладають курс. The workbook presents practical tasks on the topics of the course "Speech Therapy" (module "Rhinolalia") for independent work of applicants for higher education of the first (bachelor's) level. The workbook is designed for students of the first (bachelor's) level of higher education in the speciality 016 "Special Education" and teachers who teach the course.
- ДокументРозвиток дрібної моторики пальців рук як необхідна умова психічного розвитку дитини(ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Чернігівський національний технологічний університет, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Туренко, Н. М.; Литвиненко, А. В.Автором було проаналізовано розвиток дрібної моторики пальців рук як необхідна умова психічного розвитку дитини. Розвиток і покращення мови стоїть у прямій залежності від ступеня сформованості тонких рухів пальців рук. В статті підібрано декілька ігор, спрямованих на розвиток дрібної моторики, які будуть цікавими для дітей середнього та старшого дошкільного віку. Автором было проанализировано развитие мелкой моторики пальцев рук как необходимое условие психического развития ребенка. Развитие и улучшение развития речи стоит в прямой зависимости от степени сформированности тонких движений пальцев рук. В статье подобрано несколько игр, направленных на развитие мелкой моторики, которые будут интересны для детей среднего и старшего дошкольного возраста. The author has analysed the development of fine motor skills in the fingers as a prerequisite for children's mental development. The development and improvement of speech development is directly dependent on the degree of fine motor hand movements. The article contains several games aimed at the development of fine motor skills, which will be of interest to children of middle and older preschool age.
- ДокументСтан дрібної моторики у дітей з дизартрією(ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Чернігівський національний технологічний університет, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Сучкова, К. А.; Туренко, Н. М.Авторами було проаналізовано стан дрібної моторики у дітей з дизартрією. Дизартрія – це порушення звуковимови, голосоутворення і просодики, обумовлене не достатньою іннервацією м‘язів мовного апарату: дихального, голосового, артикуляційного. При дизартрії порушується руховий механізм мовлення за рахунок органічного ураження центральної нервової системи. Авторами было проанализировано состояние мелкой моторики у детей с дизартрией. Дизартрия – это нарушение звукопроизношения, голосообразования и просодики, обусловленное не достаточной иннервацией мышц речевого аппарата: дыхательного, голосового, артикуляционного. При дизартрии нарушается двигательный механизм речи за счет органического поражения центральной нервной системы. The authors analyzed the state of fine motor skills in children with dysarthria. Dysarthria is a disorder of pronunciation, vocalisation and prosody caused by insufficient innervation of the muscles of the speech apparatus: the respiratory, vocal and articulatory muscles. Dysarthria disrupts the motor mechanism of speech due to an organic lesion of the central nervous system.
- ДокументСУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ. СИНКВЕЙН(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Туренко, Н. М.Сучасні логопеди в своїй практиці використовують багато технологій спрямованих на своєчасну діагностику та ефективну корекційну роботу. Однією з новітніх технологій, яку все активніше починають впроваджувати в навчально-корекційний процес є Синквейн. Синквейн (від фр. cinquains, англ. cinquain) — п’ятирядкова віршована форма, що виникла в США на початку XX століття під впливом японської поезії. Її розробником є американська поетеса Аделаїда Крепси (Adelaide Crapsey). Синквейн розвиває вищі психічні функції дітей (уява, мислення, пам’ять, мовлення), а також сприяє розвитку творчих здібностей дитини. В логопедичній практиці, крім навчального навантаження, складання синквейна може бути використано для визначення рівня засвоєння вивченого. Логопеди-практики, вихователі дитячих закладів вважають синквейн ефективним прийомом для розвитку та корекції мовлення дітей дошкільного віку та підкреслюють доцільність його використання. Современные логопеды в своей практике используют много технологий направленных на своевременную диагностику и эффективную коррекционную работу. Одной из новейших технологий, которую все активнее начинают внедрять в учебно-коррекционный процесс является Синквейн. Синквейн (от фр. cinquains, англ. cinquain) — пятистрочная стихотворная форма, возникшая в США в начале XX века под влиянием японской поэзии. Её разработчиком является американская поэтесса Аделаида Крепсы (Adelaide Crapsey). Синквейн развивает высшие психические функции детей (воображение, мышление, память, речь), а также способствует развитию творческих способностей ребёнка. В логопедической практике, кроме учебной нагрузки, составление синквейна может быть использовано для определения уровня усвоения изученного. Логопеды-практики, воспитатели детских учреждений считают синквейн эффективным приёмом для развития и коррекции речи детей дошкольного возраста и подчёркивают целесообразность его использования.
- ДокументУніверситети третього віку. Досвід роботи UЗA Toowoomba Inc в Австралії(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; Харківський національний педагогічний університет імені Г .С. Сковороди, 2020) Туренко, Н. М.Найвідомішою у світі освітньою моделлю для людей літнього віку є University of Third Age «університети третього віку» (U3A), яка існує у європейських країнах з 70-х років минулого століття. Ідея створення університетів для осіб третього віку народилась у групи французьких учених з Університету Тулузи в 1973 році. Професор університету П'єр Велла вирішив організувати курси з геронтології для людей літнього віку. Коли число бажаючих вчитися у рази перевищило кількість місць, науковець замислився про поширення свого досвіду. Через два роки, в 1975 році, він створив Міжнародну асоціацію університетів третього віку (AIUTA) зі штаб-квартирою в Тулузі. Самой известной в мире образовательной моделью для людей пожилого возраста является University of Third Age «университеты третьего возраста» (U3A), которая существует в европейских странах с 70-х годов прошлого века. Идея создания университетов для лиц третьего возраста родилась у группы французских ученых из Университета Тулузы в 1973 году. Профессор университета Пьер Велла решил организовать курсы по геронтологии для людей пожилого возраста. Когда число желающих учиться в разы превысило количество мест, ученый задумался о распространении своего опыта. Через два года, в 1975 году, он создал Международную ассоциацию университетов третьего возраста (AIUTA) со штаб-квартирой в Тулузе. The world's most famous educational model for the elderly is the University of Third Age (U3A), which has existed in European countries since the 1970s. The idea of creating universities for the elderly was born in a group of French scientists from the University of Toulouse in 1973. University professor Pierre Vella decided to organize gerontology courses for the elderly. When the number of people wishing to study exceeded the number of places, the scientist thought about spreading his experience. Two years later, in 1975, he founded the International Association of Universities of the Third Age (AIUTA) with headquarters in Toulouse.
- ДокументІлюстрований матеріал та його використання у роботі з дітьми дошкільного віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-20) Нагорнюк, О. В.; Туренко, Н. М.На заняттях з ознайомлення з картиною педагог розвиває активне ставлення до життя, вчить дітей бачити і правильно розуміти прекрасне не тільки в мистецтві, природі, але і в суспільному житті, вчить самих створювати прекрасне. На занятиях по ознакомлению с картиной педагог развивает активное отношение к жизни, учит детей видеть и правильно понимать прекрасное не только в искусстве, природе, но и в общественной жизни, учит самых создавать прекрасное. In classes for acquaintance with the picture, the teacher develops an active attitude to life, teaches children to see and correctly understand the beauty not only in art, nature, but also in public life, teaches them how to create beauty.