Перегляд за Автор "Ларіна, І. О."
Зараз показано 1 - 20 з 20
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИДИ ЗАОХОЧЕННЯ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Ларіна, І. О.; Шевченко, Н. О.У статті визначено провідні види заохочення викладачів закладів вищої освіти в Україні. З’ясовано, що до зазначених видів належать: матеріальні (премії, цінні подарунки, пільгові кредити та ін.), моральні (нагородження почесними званнями, медалями, грамотами тощо) та професійні (переведення на керівні посади, створення комфортних умов праці тощо) заохочення. The article identifies the main types of incentives for teachers of higher education institutions in Ukraine. The study has shown that these types include material (bonuses, valuable gifts, soft loans, etc.), moral (awarding honorary titles, medals, diplomas, etc.) and professional (promotion to management positions, creating comfortable work conditions, etc.) incentives.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ ЗАСОБІВ У ВИХОВАННІ ДОШКІЛЬНИКІВ З НЕЗНАЧНИМИ ПОВЕДІНКОВИМИ РОЗЛАДАМИ В УМОВАХ СІМ’Ї(Вид-во "Точка", 2016-05-20) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.Використання нетрадиційних засобів у вихованні дошкільників із незначними поведінковими розладами допомагає скоректувати поведінку, вберегти та захистити дітей від того, що заважає їхньому природному емоційному, розумовому, психофізичному та психологічному розвитку. Использование нетрадиционных средств в воспитании дошкольников с незначительными поведенческими расстройствами помогает скорректировать поведение, уберечь и защитить детей от того, что мешает их естественному эмоциональному, психическому, психофизическому и психологическому развитию.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ФОРМ І МЕТОДІВ У РОБОТІ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Ларіна, І. О.; Шевченко, Н. О.У публікації досліджено використання інноваційних форм та методів у роботі з дітьми дошкільного віку. Мета використання інновацій у закладах дошкільної освіти полягає у формуванні особистісно орієнтованого середовища, що дає можливість створювати умови для забезпечення повноцінного фізичного, духовного, психоемоційного здоров’я дитини, міжособистісної взаємодії дітей, батьків і вихователів. Зазначено, що до провідних інноваційних форм, методів і засобів роботи з дітьми дошкільного віку належать: палички Кюізенера, методика Макоти Шичіда, лепбук, розвивальна дошка тощо. The publication examines the use of innovative forms and methods in working with preschool children. The purpose of using innovations in preschool education institutions is to form a personality-oriented environment that makes it possible to create conditions for ensuring the full physical, spiritual, psycho-emotional health of a child, interpersonal interaction of children, parents and educators. It is noted that the leading innovative forms, methods and means of working with preschool children include: Kuisener sticks, Makota Shichida's methodology, lapbook, developmental board, etc.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЗМІСТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У публікації проаналізовано проблему вдосконалення змісту дошкільної освіти. Сьогодні Державна стратегія дошкільної освіти проголошує пріоритетність розвитку особистісного потенціалу вихованців. Зазначено, що у реаліях сьогодення системна ґрунтовна робота з вивчення та аналізу змістового наповнення освітнього процесу в ЗДО, його систематичного оновлення забезпечуватиме успішний розвиток дошкільної освіти і її відповідність сучасним суспільним запитам. The publication analyzes the problem of improving the content of preschool education. Today, the State strategy of preschool education declares the priority of developing the personal potential of pupils. It is noted that in today's realities, systematic thorough work on the study and analysis of the content of the educational process in the educational process, its systematic the update will ensure the successful development of preschool education and its compliance with modern social demands.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ СТИЛЮ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ДОШКІЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПРОЦЕСІ ЇХ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2017-06-23) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.Сучасна освіта може бути продуктивною лише за умови, якщо до її змісту закладено потреби сучасних дітей, що, в свою чергу, висуває нові вимоги до професійної підготовки педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів. Задля ефективного вирішення виховних завдань майбутній дошкільний працівник повинен мати сформований власний позитивний стиль педагогічного спілкування з дошкільниками. Володіння позитивним стилем педагогічного спілкування передбачає достатній рівень сформованості у майбутніх дошкільних працівників мовленнєвої культури. У процесі формування у студентів власного позитивного стилю педагогічного спілкування особливого значення набувають індивідуальні заняття з музично-естетичних дисциплін.Вихователь зобов’язаний вміти адекватно вербалізовувати музичні образи. Він має володіти точним і яскравим словом, його мовлення має бути доступним розумінню дитячої аудиторії. Современное образование может быть продуктивным только при условии, если в его содержание заложены потребности современных детей, что, в свою очередь, выдвигает новые требования к профессиональной подготовке педагогических работников дошкольных учебных заведений. Для эффективного решения воспитательных задач будущий дошкольный работник должен иметь сформированный личный позитивный стиль педагогического общения с дошкольниками. Владение позитивным стилем педагогического общения предсказывает достаточный уровень формирования у будущих дошкольных работников языковой культуры. В процессе формирования у студентов личного позитивного стиля педагогического общения особенного значения набирают индивидуальные занятия с музыкально-эстетических дисциплин. Воспитатель обязан уметь адекватно вербализировать музыкальные образы. Он должен владеть точным и ярким словом, его речь должна быть доступна пониманию детской аудитории. Modern education can be productive only if its content contains the needs of modern children, which, in turn, puts forward new requirements for the professional training of teachers of pre-school educational institutions. To effectively solve educational problems, the future preschool worker must have a personal positive form of pedagogical communication with preschool children. Possession of a positive style of pedagogical communication predicts a sufficient level of formation in the future preschool language culture workers. In the process of formation of students' personal positive style of pedagogical communication, particular values are gaining individual lessons from musical and aesthetic disciplines. The instructor must be able to adequately verbalize the musical images. He must have a precise and vivid word, his speech must be accessible to the understanding of the children's audience.
- ДокументЗошит на друкованій основі: методика музичного виховання(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-06-10) Ларіна, І. О.«Зошит на друкованій основі : методика музичного виховання» складений з урахуванням особливостей програмного матеріалу робочої програми для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, що навчаються за спеціальністю «012 Дошкільна освіта». Зошит призначений для засвоєння здобувачем вищої освіти змісту курсу «Методика музичного виховання» під час аудиторних та самостійних занять. «Тетрадь на печатной основе: методика музыкального воспитания» составлена с учетом особенностей программного материала рабочей программы для соискателей первого (бакалаврского) уровня высшего образования, обучающихся по специальности «012 Дошкольное образование». Тетрадь предназначена для усвоения соискателем высшего образования содержания курса «Методика музыкального воспитания» во время аудиторных и самостоятельных занятий. "Notebook on a printed basis: methods of music education" is made taking into account the features of the program material of the work program for applicants for the first (bachelor's) level of higher education, studying in the specialty "012 Preschool Education". The notebook is designed for the student to master the content of the course "Methods of music education" during classroom and independent classes.
- ДокументМузично-інструментальний компонент професійної підготовки майбутніх музичних керівників ЗДО(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У навчально-методичних рекомендаціях розглянуто зміст музично-інструментальної підготовки майбутніх музичних керівників закладів дошкільної освіти. Рекомендації складаються з двох частин. Розкрито практичні аспекти вивчення дисципліни «Музичний інструмент». Запропоновані методичні рекомендації нададуть допомогу студентам в оволодінні даним курсом. В учебно-методических рекомендациях рассмотрены содержание музыкально-инструментальной подготовки будущих музыкальных руководителей учреждений дошкольного образования. Рекомендации состоят из двух частей. Раскрыто практические аспекты изучения дисциплины «Музыкальный инструмент». Предложенные методические рекомендации окажут помощь студентам в овладении данным курсом. In educational and methodical recommendations the content of musical and instrumental training of future musical leaders of preschool education institutions is considered. The recommendations are in two parts. The practical aspects of studying the discipline "Musical Instrument" are disclosed. The proposed guidelines will assist students in mastering this course.
- ДокументНетрадиційні форми фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному закладі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Полікарпова, О. В.; Ларіна, І. О.Стаття присвячена інноваційним технологіям фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному закладі. The article is devoted to innovative technologies in physical culture and health work in a preschool institution.
- ДокументПедагогічна практика в закладах дошкільної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Танько, Т. П.; Тарарак, Н. Г.; Ларіна, І. О.«Педагогічна практика в закладах дошкільної освіти: програма та методичні рекомендації» складено з урахуванням ОП «Дошкільна освіта» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, що навчаються за спеціальністю «012 Дошкільна освіта». Методичні рекомендації будуть корисні викладачам – керівникам практики і здобувачам вищої освіти у вирішенні завдань педагогічної практики в закладах дошкільної освіти. "Pedagogical practice in preschool education institutions: program and methodological recommendations" is compiled taking into account the OP "Preschool Education" for applicants of the second (master's) level of higher education, studying in the specialty "012 Preschool Education". The methodological recommendations will be useful for teachers heads of practice and applicants for higher education in solving the problems of pedagogical practice in preschool education institutions.
- ДокументПедагогічна практика у ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Танько, Т. П.; Ларіна, І. О.«Педагогічна практика у ЗДО: програма та методичні вказівки» складено з урахуванням ОП «Дошкільна освіта» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, що навчаються за спеціальністю «012 Дошкільна освіта». Методичні вказівки будуть в нагоді здобувачам вищої освіти у вирішенні завдань педагогічної практики в закладах дошкільної освіти. "Pedagogical Practice in Preschool Institutions: Programme and Methodological Guidelines" is compiled taking into account the OP "Preschool Education" for applicants for the second (master's) level of higher education, studying in the speciality "012 Preschool Education". Methodical instructions will be useful for higher education students in solving the problems of pedagogical practice in preschool education institutions.
- ДокументПрактикум з дошкільного репертуару(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У навчально-методичних рекомендаціях розглянуто зміст професійної підготовки майбутніх музичних керівників закладів дошкільної освіти. Рекомендації складаються з двох частин. Розкрито практичні аспекти вивчення дисципліни «Практикум з дошкільного репертуару». Запропоновані методичні рекомендації нададуть допомогу студентам в оволодінні даним курсом. В учебно-методических рекомендациях рассмотрены содержание профессиональной подготовки будущих музыкальных руководителей учреждений дошкольного образования. Рекомендации состоят из двух частей. Раскрыто практические аспекты изучения дисциплины «Практикум детского репертуара». Предложенные методические рекомендации окажут помощь студентам в овладении данным курсом. In the educational and methodical recommendations, the content of the training of future musical leaders of preschool educational institutions is considered. The recommendations are in two parts. The practical aspects of studying the discipline "Workshop of children's repertoire." The proposed guidelines will assist students in mastering this course.
- ДокументПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДО КОРЕКЦІЙНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ З ДОШКІЛЬНИКАМИ НЕТРАДИЦІЙНИМИ ЗАСОБАМИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016-04-08) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.В статті розглянуто нетрадиційні засоби впливу на дошкільників у процесі корекційно-виховної роботи та показано прийоми застосування цих засобів у ДНЗ. Накреслено шляхи формування готовності майбутніх працівників дошкільних навчальних закладів до здійснення такої роботи. В статье рассмотрены нетрадиционные способы воздействия на дошкольников в процессе коррекционно-воспитательной работы и показаны приемы использования этих способов в ДУЗ. Предложены пути формирования готовности будущих работников дошкольных учебных заведений к осуществлению такой работы. The article deals with non-traditional means of influence on preschool children in the correctional and educational work and shows the application of these techniques in preschool facilities. Offered ways of formation of future employees of preschool educational institutions to carry out such work.
- ДокументПРОФЕСІЙНЕ САМОВДОСКОНАЛЕННЯ ЯК ЗАПОРУКА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ(Вид-во "Точка", 2015-05-22) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.Підготовка фахівців нової генерації, які у повній мірі оволоділи загальнолюдськими та національними цінностями і здатні повноцінно реалізовувати навчання та виховання дошкільників у руслі національних традицій, потребує докорінного перегляду підходів до навчання спеціалістів дошкільного профілю у педагогічних вишах. У статті запропоновано шляхи стимулювання професійного самовдосконалення студентів факультету дошкільної освіти (факультативні заняття, систематична практика в дошкільних навчальних закладах та інші), які сприятимуть професійному зростанню майбутніх фахівців дошкільного профілю та формуванню в них готовності до здійснення національного виховання дошкільників. Подготовка специалистов нового поколения, которые в полной мере овладели общечеловеческими и национальными ценностями и способны полноценно реализовывать обучения и воспитания дошкольников в русле национальных традиций, требует коренного пересмотра подходов к обучению специалистов дошкольного профиля в педагогических вузах. В статье предложены пути стимулирования профессионального самосовершенствования студентов факультета дошкольного образования (факультативные занятия, систематическая практика в дошкольных учебных заведениях и другие), которые будут способствовать профессиональному росту будущих специалистов дошкольного профиля и формированию у них готовности к осуществлению национального воспитания дошкольников.
- ДокументПідготовка майбутніх музичних керівників ЗДО(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-04) Танько, Т. П.; Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У навчальному посібнику розглянуто зміст музично-педагогічної підготовки майбутніх музичних керівників закладів дошкільної освіти. Робота складається з чотирьох частин. У першій частині розкрито методичні аспекти змісту музично-педагогічної підготовки здобувачів вищої освіти. У другій частині наведено програми курсів, творчі завдання до самостійної роботи, вимоги до підсумкового контролю. Третя частина присвячена питанням загально-музичної підготовки майбутніх музичних керівників. У четвертій частині пропонується практичний матеріал до вивчення навчальних курсів. Запропонований навчальний посібник буде корисний викладачам у викладанні музично-педагогічних дисциплін та студентам в їх опануванні. В учебном пособии рассмотрено содержание музыкально-педагогической подготовки будущих музыкальных руководителей заведений дошкольного образования Работа состоит из четырех частей. В первой части раскрыты методические аспекты содержания музыкально-педагогической подготовки соискателей высшего образования. Во второй части приведены программы курсов, творческие задания к самостоятельной работе, требования к итоговому контролю. Третья часть посвящена вопросам общемузыкальной подготовки будущих музыкальных руководителей. В четвертой части предлагается практический материал к изучению образовательных курсов. Предлагаемое учебное пособие будет полезно преподавателям музыкально-педагогических дисциплин и студентам. The textbook discusses the content of music and pedagogical training of future music directors of preschool education. The work consists of four parts. The first part reveals the methodological aspects of the content of music and pedagogical training of higher education. The second part contains course programs, creative tasks for independent work, requirements for final control. The third part is devoted to the issues of general music training of future music directors. The fourth part offers practical material for studying courses. The proposed textbook will be useful for teachers in teaching music and pedagogical disciplines and students in its mastery.
- ДокументПідготовка майбутніх педагогів до розвитку обдарованості дітей дошкільного і молодшого шкільного віку засобами театралізації(Rezekne, Rezekne Academy of Technologies, 2021-05-28) Демченко, О. П.; Стахова, І. А.; Давидова, М. О.; Ларіна, І. О.; Лимар, Ю. М.; Стрілець, С. І.У статті представлено авторське визначення та структуру готовності майбутніх вихователів до роботи з обдарованими дітьми. Проаналізовано ознаки обдарованості та представлено характеристики різних видів обдарованості. Обґрунтовано важливість виявлення талановитих особистостей у навчальному закладі та створення розвивального середовища для розвитку їх здібностей та творчої самореалізації. Показано значення театральної діяльності для розвитку загальних та спеціальних здібностей, творчості, обдарованості та формування непізнавальних якостей дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Представлено результати діагностики обізнаності майбутніх учителів з теоретико-методичними засадами використання театральної діяльності як засобу розвитку таланту дітей. Основні напрямки підготовки майбутніх учителів у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів, спрямовані на оволодіння студентами спеціальними знаннями, розвиток професійних якостей, умінь та навичок, необхідних для використання театралізації в роботі з різними категоріями потенційно обдарованих дітей. В статье представлены авторские определения и структуру готовности будущих воспитателей к работе с одаренными детьми. Проанализированы признаки одаренности и представлены характеристики различных видов одаренности. Обоснована важность выявления талантливых личностей в учебном заведении и создание развивающей среды для развития их способностей и творческой самореализации. Показано значение театральной деятельности для развития общих и специальных способностей, творчества, одаренности и формирования непознавательных качеств детей дошкольного и младшего школьного возраста. Представлены результаты диагностики осведомленности будущих учителей с теоретико-методическими основами использования театральной деятельности как средства развития таланта детей. Основные направления подготовки будущих учителей в учебно-воспитательном процессе высших учебных заведений, направленные на овладение студентами специальными знаниями, развитие профессиональных качеств, умений и навыков, необходимых для использования театрализации в работе с различными категориями потенциально одаренных детей. The necessity and main directions of preparation of future teachers for work with gifted children of preschool and primary school age are shown. The author's definition and structure of readiness of future educators to work with gifted children are presented. The signs of giftedness are analyzed and the characteristics of different types of giftedness are presented. The importance of identifying talented individuals in an educational institution and creating a developmental environment for the development of their abilities and creative self realization is substantiated. The importance of theatrical activity for the development of general and special abilities, creativity, talent and the formation of non-cognitive qualities of preschool and primary school children is shown. The results of diagnostics of awareness of future teachers with the theoretical and methodological principles of using theatrical activities as a means of developing children's talents are presented. The main directions of training future teachers in the educational process of higher education institutions, aimed at mastering students' special knowledge, development of professional qualities, skills and abilities necessary for the use of dramatization in working with different categories of potentially gifted children
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДО ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ В ПРОЦЕСІ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка (К-ПНУ), Інститут педагогіки НАПН України, 2019) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У статті розглянуто стилі педагогічного спілкування та особливості їх використання у професійній діяльності. Окреслено шляхи і запропоновано форми роботи щодо формування індивідуального стилю педагогічного спілкування майбутніх працівників дошкільних навчальних закладів у процесі їх музично-естетичної підготовки. В статье рассмотрены стили педагогического общения и особенности их использования в профессиональной деятельности. Определены пути и предложены формы работы по формуванняиндивидуального стиля педагогического общения будущих работников дошкольных учебных заведений в процессе их музыкально-эстетической подготовки. In the article the styles of pedagogical communication and the peculiarities of their use in professional activity have been considered. It is the democratic style of communication which is considered to be the most acceptable and fruitful in the practice of preschool educational institutions. It has been proved that the process of formation of the pedagogical communication demonstration style in pedagogical higher educational institutions should be pedagogically managed. The ways are shown and the form of work concerning the formation of individual style of pedagogical communication of the future employees of the pre-school educational institutions during the process of their musical and aesthetic preparation are given. The technologies of formation of the positive pedagogical communication style that future pre-school employees will process have been considered. Importance of applying the method of integration as a means of stimulation of a student's creative activity has been proved. Attention has been emphasized on the development of a student's thinking with the help of digital educational resources Peculiarities of methods which use elements of music therapeutic influence on preschooler as an integral part of a pedagogical employee's positive style have been discovered.
- ДокументРОЗВИТОК ВІТЧИЗНЯНИХ ІДЕЙ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УКРАЇНІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ларіна, І. О.У дослідженні розкрито особливості розвитку вітчизняних ідей організації музичного виховання дітей дошкільного віку в Україні на початку ХХ століття. Виявлено їх вплив на становлення змісту музично-педагогічної підготовки кадрів для дитячих освітніх закладів. Показано можливості використання позитивного досвіду музично-педагогічної підготовки кадрів в Україні на початку ХХ століття у сучасному освітньому процесі педагогічних ЗВО. The study discloses the development of domestic ideas of organizing musical education for preschool children in Ukraine at the beginning of the 20th century. It also reveals the influence of the said ideas on the formation of the content of musical and pedagogical training of personnel for children's educational institutions. The study shows the possibility of using the positive experience of music-pedagogical personnel training in Ukraine at the beginning of the 20th century in the modern educational process of pedagogical higher education institutions.
- ДокументУМОВИ ТВОРЧОГО ПЕРЕТВОРЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Ларіна, І. О.У публікації розглянуто управління інноваційними процесами в закладі дошкільної освіти. Керівнику закладу дошкільної освіти необхідно створити умови для творчого перетворення педагогічної системи ЗДО, впровадження інновацій, що спрямовані на вдосконалення педагогічної діяльності колективу. Визначено, що ефективними в управлінні інноваційними процесами в закладі дошкільної освіти вважаються такі форми роботи, як створення системи методичної роботи, використання партисипативного управління, організація творчих груп, проведення тренінгів, надання можливості створення індивідуальної траєкторії педагогічної діяльності. The publication deals with the management of innovation processes in preschool education institution. The head of a preschool education institution needs to create conditions for creative transformation of the pedagogical system of the preschool education institution, introduction of innovations aimed at improving the pedagogical activity of the team. It is determined that such forms of work as creating a system of methodological work, using participatory management, organising creative groups, conducting trainings, providing an opportunity to create an individual trajectory of pedagogical activity are considered effective in managing innovative processes in preschool education institution.
- ДокументФОРМУВАННЯ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОГО СМАКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ ВЗАЄМОДІЇ МУЗИКИ І ЖИВОПИСУ(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка (К-ПНУ), Інститут педагогіки НАПН України, 2019) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У статті розглянуто процес формування музично-естетичного смаку дошкільників засобом взаємодії музики і живопису. Представлено досвід організації музично-естетичної роботи з дітьми із використанням методів взаємодії суміжних мистецтв на засадах спільних засобів виразності. В статье рассмотрен процесс формирования музыкально-эстетического вкуса дошкольников средством взаимодействия музыки и живописи. Представлен опыт организации музыкально-эстетической работы с детьми с использованием методов взаимодействия смежных искусств на основе общих средств выразительности. The article is concerned with the process of formation of musical and aesthetic taste of preschoolers through the interaction of music and painting. The process of laying the basic principles of musical and aesthetic taste is considered in the context of formation of aesthetic culture of preschoolers. The influence of the interaction of related art forms – music and painting – on the quality of musical and aesthetic perception of children, their emotions and the role of this interaction in the formation of evaluation judgments of preschoolers are considered. The main factors of interaction between music and painting are styles common to these two types of arts. Special attention is paid to the correspondence of melody and drawing, to musical harmony – coloring, to musical system – the mood of the picture, to the timbre of musical instruments – the manner of painting and style of the artist, as well as “rhythm” presented in both music and painting. The experience of the organization of work of future music teachers in the formation of musical and aesthetic taste of preschool children using methods of interaction of related arts on the basis of common styles is described.
- ДокументШЛЯХИ СТИМУЛЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНОГО ПРОФІЛЮ У ВИЩИХ ПЕДАГОГІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2015-03-24) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У статті зроблено спробу виявити шляхи стимулювання професійного самовдосконалення майбутніх фахівців – працівників дошкільних навчальних закладів. Надано теоретичний аналіз проблеми та запропоновано конкретні способи її вирішення. В статье предпринята попытка определить пути стимулирования профессионального самосовершенствования будущих специалистов – работников дошкольных учебных заведений. Приведен теоретический анализ проблемы и предложены конкретные способы ее решения. The article makes an attempt to identify ways to encourage professional growth of future specialists – teachers of Pre-school educational institutions. Theoretical analysis of the problem is presented and specific methods of its solution is proposed.